Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2011, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Ooooh.
Ik dacht eigenlijk dat jij heel fel tegen dit soort grappen was
Advertentie
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Ah oke. Dat eerste wist ik, en dat er geen bloed in mocht eigenlijk ook. Alleen dat doorsnijden met een mes + zout in lever wist ik niet
. Voor kippen geldt trouwens dezelfde procedure. Oh en bij vissen geldt dat de schubben en vinnen duidelijk te zien moeten zijn, dus zeebeesten als garnalen, krabben en mosselen zijn ook niet aan mij besteed.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Om moeders zoet te houden, heel goede reden.
Oh, ik lach mijn moeder altijd uit als ze begint over homeopathie of astrologie. Maar jij bent wellicht iets empathischer ingesteld.
Oud 17-06-2011, 11:51
Verwijderd
Citaat:
. Voor kippen geldt trouwens dezelfde procedure. Oh en bij vissen geldt dat de schubben en vinnen duidelijk te zien moeten zijn, dus zeebeesten als garnalen, krabben en mosselen zijn ook niet aan mij besteed.
Ja dat weet ik, dat heb ik allemaal in het oude testament gelezen toen ik voor een weddenschap de bijbel ging lezen
Edelweiss
Edelweiss is offline
Wat was homeopathie ookweer?
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
http://www.godhatesshrimp.com/
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Ik dacht eigenlijk dat jij heel fel tegen dit soort grappen was
Eigenlijk wel ja, maar omdat het ZO erg is moest zelfs ik een beetje gniffelen. Het raakt echt het randje bij mij.

Nog zo'n soort grap: Hoe is Hitler gestorven?

Spoiler

kan ik ook wel besmuikt om grinniken.
Oud 17-06-2011, 11:52
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Eigenlijk wel ja, maar omdat het ZO erg is moest zelfs ik een beetje gniffelen. Het raakt echt het randje bij mij.

Spoiler
Oud 17-06-2011, 11:53
Rivka
Rivka is offline
Ja nou hé als we zo gaan beginnen!
Schrödinger
Schrödinger is offline
"The liberal media seek to mock us and promote their pro-shrimp agenda by interviewing us on their radio shows. You can hear the audio of these blasphemous attacks on our values here."
Verwijderd
Citaat:
Oh, ik lach mijn moeder altijd uit als ze begint over homeopathie of astrologie. Maar jij bent wellicht iets empathischer ingesteld.
I pick my battles.
Oud 17-06-2011, 11:54
Verwijderd
Die valess spinazieburgers zijn best lekker [/laat]
Oud 17-06-2011, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Wat was homeopathie ookweer?
Kwakzalverij

"De homeopathische behandeling bestaat in het voorschrijven van homeopathica, extreme verdunningen van stoffen die dezelfde symptomen als de te bestrijden ziekte zouden oproepen."

Simpel gezegd:
Als je dus verkouden bent gooien ze een stofje dat je ook verkouden maakt in water. Dat stofje is dan ongeveer een miljoen keer verdund (of meer) en ze denken dat je daar dan afweerstoffen voor opbouwt, waardoor je er beter van wordt. Ongeveer.

Het is complete onzin, nooit wetenschappelijk aangetoond.
Oud 17-06-2011, 11:55
Verwijderd
Citaat:

Spoiler

Citaat:
Ja nou hé als we zo gaan beginnen!
Oud 17-06-2011, 11:56
Verwijderd
Overigens worden veel kruidachtige dingen ook homeopathisch genoemd, maar dat zijn ze niet, en die kunnen wél werken.
Oud 17-06-2011, 11:57
Rivka
Rivka is offline

Oh en mijn school is zo erg aan de homeopathie dat er allemaal arnica etc. in het EHBO-kastje zit

Ik geloof trouwens wel dat bepaalde dingen kunnen werken (ja, ook zonder placebo-effect). Ik vertrouw er alleen niet blindelings op, wat dat is gewoon dom en gevaarlijk.

Citaat:
Overigens worden veel kruidachtige dingen ook homeopathisch genoemd, maar dat zijn ze niet, en die kunnen wél werken.
Ja, precies. Daar geloof ik dus wel serieus in.
Oud 17-06-2011, 11:57
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Kwakzalverij

"De homeopathische behandeling bestaat in het voorschrijven van homeopathica, extreme verdunningen van stoffen die dezelfde symptomen als de te bestrijden ziekte zouden oproepen."

Simpel gezegd:
Als je dus verkouden bent gooien ze een stofje dat je ook verkouden maakt in water. Dat stofje is dan ongeveer een miljoen keer verdund (of meer) en ze denken dat je daar dan afweerstoffen voor opbouwt, waardoor je er beter van wordt. Ongeveer.

Het is complete onzin, nooit wetenschappelijk aangetoond.
Oké, ik snap het. Dankje .

Citaat:

Spoiler

Ja zo kan ik het ook!

Waarom deden de joden niet mee aan de WO II ?

Spoiler
Oud 17-06-2011, 11:58
Carn
Carn is offline
homeopathie is het idee dat als je van stofje X het tot in het onmogelijke verdund, en dat je lichaam er dan resistent van wordt. Complete bullshit natuurlijk.

Natuurlijke geneesmiddelen, dat is iets anders, maar wordt vaak onder de zelfde noemer 'homeopathie' voorgeschreven
Oud 17-06-2011, 11:59
Carn
Carn is offline
ow, wat sann zegt dus
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Waarom deden de joden niet mee aan de WO II ?

Spoiler
Mijn grap is leuker.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:

Oh en mijn school is zo erg aan de homeopathie dat er allemaal arnica etc. in het EHBO-kastje zit

Ik geloof trouwens wel dat bepaalde dingen kunnen werken (ja, ook zonder placebo-effect). Ik vertrouw er alleen niet blindelings op, wat dat is gewoon dom en gevaarlijk.

Nee hoor, het werkt niet. Zelfs het meest sterke gif dat we kennen heeft geen effect in de concentraties die je doorgaans vindt in homeopathische geneesmiddelen. Vaak zit er niet eens één molecuul werkzame stof in.
Oud 17-06-2011, 12:00
Verwijderd
Citaat:

Dat is dus geen homeopathie en kan wel werken. Oh wacht, tenzij je arnica-korreltjes of druppeltjes bedoelt, dat is homeopathie. Arnica-zalf of emulsie niet, dat zijn kruidengeneesmiddelen.
Oud 17-06-2011, 12:01
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Dat is dus geen homeopathie en kan wel werken.
Sorry, ik zei het niet goed. Maar nou ja, jullie snappen het nu.
Oud 17-06-2011, 12:02
Verwijderd
Citaat:

Natuurlijke geneesmiddelen geloof ik ja. Homeopathie is gewoon klinkklare onzin. Als het al werkt dan is het puur vanwege placebo-effect.
Oud 17-06-2011, 12:02
Verwijderd
Citaat:
ow, wat sann zegt dus
Volgens mij denkt iedereen in saai er wel ongeveer hetzelfde over
Oud 17-06-2011, 12:03
Verwijderd

Oud 17-06-2011, 12:03
Verwijderd
Oud 17-06-2011, 12:04
Verwijderd
Overigens is een placebo-effect wel superawesome natuurlijk.
Verwijderd
Citaat:
Sorry, ik zei het niet goed. Maar nou ja, jullie snappen het nu.
Zie edit.
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Natuurlijke geneesmiddelen geloof ik ja. Homeopathie is gewoon klinkklare onzin. Als het al werkt dan is het puur vanwege placebo-effect.
Dat bedoelde ik dus maar ik zag even het verschil niet.

Een van mijn mentoren is echt een zwaar antroposofische extreem idealistische ouwe man en hij gelooft dus wel keihard in homeopathie terwijl hij nota bene chemicus is fail. Maar ja, hij noemde zichzelf ook ooit een 'religieuze communist' dus wat wil je.
Oud 17-06-2011, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Dat bedoelde ik dus maar ik zag even het verschil niet.

Een van mijn mentoren is echt een zwaar antroposofische extreem idealistische ouwe man en hij gelooft dus wel keihard in homeopathie terwijl hij nota bene chemicus is fail. Maar ja, hij noemde zichzelf ook ooit een 'religieuze communist' dus wat wil je.
Zit je op een Vrije School?
Oud 17-06-2011, 12:06
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Zit je op een Vrije openbare school?
fixed.
Oud 17-06-2011, 12:07
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Zit je op een Vrije School?
Ja. En ik vind het trouwens wel ontzettend geweldig. Mensen hebben er allerlei vooroordelen over omdat het zogenaamd een VRIJE school zou zijn zoals dat hele Iederwijs-mongolinstituut. Maar de sfeer is prima en je leert gewoon normaal maar in een bredere context.

(ik zeg het nu misschien wat bitchy maar mensen hebben er altijd zoveel gezeik over dat ik het hierbij maar even vertel)
Oud 17-06-2011, 12:07
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
fixed.
Nee, helemaal niet. Ik zit echt op een Vrije School.
Oud 17-06-2011, 12:08
Edelweiss
Edelweiss is offline
Onze 'grote vriend' koffie! heeft al weer z'n tweede topic aan gemaakt vandaag;
zie sport en levensbeschouwing&wetenschap

Oud 17-06-2011, 12:09
Schrödinger
Schrödinger is offline
Het lijkt me echt verschrikkelijk om op een Vrije School te zitten. Maar ik heb dan ook ongeveer net zo veel met spiritualiteit e.d. als de gemiddelde PVV'er met nadenken.
Oud 17-06-2011, 12:09
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Nee, helemaal niet. Ik zit echt op een Vrije School.
O laat maar . Ik dacht dat je 'openbare school' bedoelde . Sorry .
Oud 17-06-2011, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Ja. En ik vind het trouwens wel ontzettend geweldig. Mensen hebben er allerlei vooroordelen over omdat het zogenaamd een VRIJE school zou zijn zoals dat hele Iederwijs-mongolinstituut. Maar de sfeer is prima en je leert gewoon normaal maar in een bredere context.

(ik zeg het nu misschien wat bitchy maar mensen hebben er altijd zoveel gezeik over dat ik het hierbij maar even vertel)
Ik heb zelf zeven jaar Vrije School gedaan (en daarna openbare middelbare) dus ik weet er alles van hoor. Zowel goede als slechte kanten. En zolang je kunt zien dat die extreme antroposoof niet de leraar is om je wereldbeeld aan te ontlenen, is er niet veel aan de hand.
Verwijderd
Whehe "spirituele" mensen die komen pleiten dat je toch wel "open" moet staan voor "dingen".
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt me echt verschrikkelijk om op een Vrije School te zitten. Maar ik heb dan ook ongeveer net zo veel met spiritualiteit e.d. als de gemiddelde PVV'er met nadenken.
Mja, boogschutter zeker? Typisch.
Verwijderd
Citaat:
O laat maar . Ik dacht dat je 'openbare school' bedoelde . Sorry .
Waarom zou ik Vrije zeggen als ik openbare bedoelde?
Oud 17-06-2011, 12:12
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Zo heel erg spiritueel is het nou ook weer niet. Nou ja, met bepaalde leraren af en toe. Maar het zijn lang niet zulke types als die Tresi Barros of zo, die die site had die gister gepost werd.
Oud 17-06-2011, 12:12
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Whehe "spirituele" mensen die komen pleiten dat je toch wel "open" moet staan voor "dingen".
Ja
Oud 17-06-2011, 12:14
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
huhu Fizzle heeft haar melktandjes nog

Maar mals vlees is toch gewoon mals? Genoeg andere soorten eten die meer inspanning kosten om goed te kauwen, lijkt me.
ik poets ook met een kindertandenborstel. Omdat hij rose is met paarse dino's

En wat anderen mals vlees vinden vind ik vaak nog te taai, verwerkt vlees zoals gehakt en worst kan ik goed eten maar daar vind ik de smaak niet zo bijzonder van. Mijn lievelingsvlees was altijd quorngehakt. Steeds als we dat aten zei ik 'mam wat heb je het gehakt lekker gemaakt'. Maar dat was geen gehakt dus.
Citaat:
Zoiets, maar dan minder kauwgum-substantie zegmaar, waarschijnlijk meer taai als in taaitaai.
lijkt me prima
Oud 17-06-2011, 12:14
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Waarom zou ik Vrije zeggen als ik openbare bedoelde?
Euh.. weetikveel, als alternatief? .

verder; wat houd een 'vrije' school dan in?
Oud 17-06-2011, 12:15
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
lijkt me prima
Ja, maar dan wel met een vieze of nergens naar smakende smaak. Dus dán lijkt het mij niet zo lekker meer.
Oud 17-06-2011, 12:15
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Euh.. weetikveel, als alternatief? .

verder; wat houd een 'vrije' school dan in?
-> Google. Beetje moeilijk om zo te zeggen.
Oud 17-06-2011, 12:16
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Zo spiritueel is dat helemaal niet. Ik vind het een stuk minder spiritueel dan de christelijke kerk, eigenlijk. En als je er je hele leven op zit, weet je ook niet hoe het anders is. Wat vooral opvallend is denk ik, is dat op mijn school veel meer drugs werd gebruikt dan op andere scholen, ook door leraren. En er was sowieso meer persoonlijk contact tussen leerlingen en leraren (bij voornaam noemen ipv bij meneer en achternaam, elkaar herkennen, over dingen kunnen praten, samen de kroeg in etc).
Verwijderd
Citaat:
Mja, boogschutter zeker? Typisch.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ja, terwijl die mensen juist heel vaak gesloten zijn voor kritiek en zelfreflectie.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten