Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2011, 18:12
Carn
Carn is offline
Citaat:
do: Linkin Park + Hurts
vr: -
za: Portishead + PJ Harvey
zo: Maiden + Grinderman + Social Distortion + A-Trak

Daar ga ik dan voor. En dan zijn sommige uit deze 7 ook alleen maar "om het een keertje gezien te hebben", niet eens dat ik het écht tof vind.
oehjeetje, ga je niet naar the National en Elbow?
Oud 29-06-2011, 18:14
Verwijderd
Portishead en PJ Harvey <3
Oud 29-06-2011, 18:20
Schrödinger
Schrödinger is offline
Is het een beetje zoals met Hitler? Goede live-optredens, verder mweh.
Oud 29-06-2011, 18:22
Rivka
Rivka is offline
Citaat:

Er zou echt een Kazetemoticon moeten komen, speciaal voor al dit soort grappen.
Oud 29-06-2011, 18:23
Carn
Carn is offline
ik vind het eigenlijk een van de weinige graadmeters die je aan een band kan hangen, de mate waarin men in staat het "studioproduct" te reproduceren. Dat de muziek of stijl niet iemands ding is, prima, maar 'een goede band is een goede band' vind ik altijd wel op gaan. En dan maakt het me eigenlijk ook niet echt uit wat voor muziek het is, in een live-setting.
Oud 29-06-2011, 18:24
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
ik vind het eigenlijk een van de weinige graadmeters die je aan een band kan hangen, de mate waarin men in staat het "studioproduct" te reproduceren. Dat de muziek of stijl niet iemands ding is, prima, maar 'een goede band is een goede band' vind ik altijd wel op gaan. En dan maakt het me eigenlijk ook niet echt uit wat voor muziek het is, in een live-setting.
Mja, je hebt natuurlijk ook praktische problemen. Een band als Therion is live best prima, maar eigenlijk heeft het natuurlijk een vol orkest nodig. Maar ja, da kos duur!
Oud 29-06-2011, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Eens met dat eerste, maar ik ga echt niet voor m'n plezier naar een goed optreden van een band die muziek maakt die gewoon écht niet mijn smaak is.
Oud 29-06-2011, 18:27
Carn
Carn is offline
Citaat:
Mja, je hebt natuurlijk ook praktische problemen. Een band als Therion is live best prima, maar eigenlijk heeft het natuurlijk een vol orkest nodig. Maar ja, da kos duur!
Och, die verwaande koperblazers en strijkfiguren moeten gewoon lekker genoegen nemen met met mindere muziek en wat minder gage en een keer niet alleen maar verantwoorde klassieke muziek spelen. Kunnen zij vaker aan de bak en krijgen ze wat meer centjes, bands als Therion-en-aanverwante-redelijke-gay-metal blij en de gothics ook.
Oud 29-06-2011, 18:28
Carn
Carn is offline
Citaat:
Eens met dat eerste, maar ik ga echt niet voor m'n plezier naar een goed optreden van een band die muziek maakt die gewoon écht niet mijn smaak is.
ow, nee. Maar het zijn wel de dingen op festivals waar je dan tegenaan loopt en denkt van "ik ken het niet, maar het wordt wel goed gebracht", dat is altijd .
Oud 29-06-2011, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Och, die verwaande koperblazers en strijkfiguren moeten gewoon lekker genoegen nemen met met mindere muziek en wat minder gage en een keer niet alleen maar verantwoorde klassieke muziek spelen. Kunnen zij vaker aan de bak en krijgen ze wat meer centjes, bands als Therion-en-aanverwante-redelijke-gay-metal blij en de gothics ook.
Pff.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:

Het probleem is denk ik dat mensen geen 150 euro willen neertellen om Therion te zien.
Carn
Carn is offline
Citaat:

Het probleem is denk ik dat mensen geen 150 euro willen neertellen om Therion te zien.
Sterker nog, ik zou nog geen 15 euro neerleggen om Therion te zien
Oud 29-06-2011, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Linkin Park?
Citaat:
Puike liveband hoor
Yeah, dat is ook de reden dat ik naar LP ga; ze hebben een aardige live-reputatie. Ik ken er verder geen drol van behalve de top-40 nummers en ik heb ook bitter weinig care voor LP in het algemeen. Maar een band die live een strakke show neer weet te zetten is eigenlijk altijd wel goed, of je er nou van houdt of niet

Citaat:
ow, nee. Maar het zijn wel de dingen op festivals waar je dan tegenaan loopt en denkt van "ik ken het niet, maar het wordt wel goed gebracht", dat is altijd .
Exactemundo
Verwijderd
Citaat:
Ja, eens. Ik had op de middelbare school een keer een discussie met iemand die niet van techno hield, en die vond dus ook echt dat geen enkele techno-'muzikant' talent had.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Sterker nog, ik zou nog geen 15 euro neerleggen om Therion te zien
Ja, het heeft natuurlijk veel te weinig testosteron voor jou.
Oud 29-06-2011, 18:31
Schrödinger
Schrödinger is offline
Voor de nieuwsgierigen, trouwens:

Oud 29-06-2011, 18:31
Verwijderd
Ik vind Therion ook niet zo denderend Maar fair enough, Vovin heb ik wel een paar keer van A tot Z uit vrije wil geluisterd.
Oud 29-06-2011, 18:33
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja, eens. Ik had op de middelbare school een keer een discussie met iemand die niet van techno hield, en die vond dus ook echt dat geen enkele techno-'muzikant' talent had.
Nou ja, talent in het arrangeren van het een en het ander, maar 'muzikant' wil ik ze niet noemen..vandaar dat ze ook vaker 'producer' worden genoemd. Bar weinig artiesten die in dat soort genres echt 'live' muziek kunnen maken.
Oud 29-06-2011, 18:34
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja, het heeft natuurlijk veel te weinig testosteron voor jou.
Nee, het is gewoon (lees: ik vind het) matige metal, dan kan je er wel een half orkest bijduwen die dezelfde motiefjes mee spelen maar dat is songwriting 101 ;P
Oud 29-06-2011, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, talent in het arrangeren van het een en het ander, maar 'muzikant' wil ik ze niet noemen..vandaar dat ze ook vaker 'producer' worden genoemd. Bar weinig artiesten die in dat soort genres echt 'live' muziek kunnen maken.
Ja, ik wist op het moment dat ik het typte dat het niet een goede benaming was, maar ik wist even niet hoe het anders te noemen. In elk geval vond ik haar standpunt beheeeeuuurlijk kortzichtig
Oud 29-06-2011, 18:37
Carn
Carn is offline
hmm. Dat Linkin Park @ rock am ring 2003? staat volgens mij serieus gewoon in mn top-3 als ik er even over nadenk. Andere twee zijn Nine Inch Nails in de 013 en een optreden van Gojira. En misschien de eerste keer dat ik The Dillinger Escape Plan live zag; maar dat was meer jeugdige onbezonnenheid
Oud 29-06-2011, 18:43
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Waarom is dat een criterium?
Citaat:
Nee, het is gewoon (lees: ik vind het) matige metal, dan kan je er wel een half orkest bijduwen die dezelfde motiefjes mee spelen maar dat is songwriting 101 ;P
Pfft!
Oud 29-06-2011, 18:48
Carn
Carn is offline
Citaat:
Waarom is dat een criterium?
Hoe bedoel je?
Oud 29-06-2011, 18:49
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Hoe bedoel je?
Dat ze vaak "producer" worden genoemd is waar, maar waarom zou je geen "echte" muzikant zijn als je het niet goed live kan overbrengen?
Oud 29-06-2011, 18:50
Carn
Carn is offline
Citaat:
Dat ze vaak "producer" worden genoemd is waar, maar waarom zou je geen "echte" muzikant zijn als je het niet goed live kan overbrengen?
wat is 'niet goed'? Ik doel meer op het verschil tussen het zogenaamde 'plaatjesdraaien' en daadwerkelijk de muziek genereren uit een x-aantal bronnen.
Oud 29-06-2011, 18:50
Verwijderd
Is het niet gewoon heel basaal omdat ze geen instrument bespelen?
Oud 29-06-2011, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Oud 29-06-2011, 18:53
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
wat is 'niet goed'? Ik doel meer op het verschil tussen het zogenaamde 'plaatjesdraaien' en daadwerkelijk de muziek genereren uit een x-aantal bronnen.
Oh, zo bedoel je.
Citaat:
Heel basaal?
Oud 29-06-2011, 18:53
Verwijderd
Ja, godver, ik kies steeds verkeerde woorden. Gewoon 'heel simpel'.
Oud 29-06-2011, 18:54
Carn
Carn is offline
Citaat:
Nou ja, ik vind het (live) kunnen beheersen en manipuleren van varia elektronische software niet meer of minder indrukwekkend dan iemand die een instrument kan bespelen. En vaak kunnen bv de Trentemollers van deze wereld ook best pianospelen of iets van die strekking; want er hangt vaak wel ergens iets van een basiskennis/beheering rond. Maar veel DJs/producers zijn meer van de zolderkamer-attitude en op je dooie akkertje dingen in elkaar klikken, en dat is iets wat echt bijna iedereen zich de laatste jaren wel aan kan leren zonder al te veel moeite.
Oud 29-06-2011, 18:55
MiBe
MiBe is offline
Het buikje is weer rond, wat ben ik toch een culinair talent
Oud 29-06-2011, 18:56
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ja, godver, ik kies steeds verkeerde woorden. Gewoon 'heel simpel'.
Heel simpel is het zeker niet (allemaal). Maar het is wel zo dat als het eenmaal af is, het op "Play" drukken natuurlijk niet bijster veel vaardigheid meer vereist.
Oud 29-06-2011, 18:57
Verwijderd
Nee, maar dat bedoel ik niet.
Ik bedoelde 'heel simpel'; een muzikant ben je pas als je een instrument bespeelt.
Oud 29-06-2011, 18:57
Carn
Carn is offline
Citaat:
Heel simpel is het zeker niet (allemaal). Maar het is wel zo dat als het eenmaal af is, het op "Play" drukken natuurlijk niet bijster veel vaardigheid meer vereist.
Overigens is dat wel een typisch modern 'verdienmodel', de live-met-band-set en de DJ-set.
Oud 29-06-2011, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, ik vind het (live) kunnen beheersen en manipuleren van varia elektronische software niet meer of minder indrukwekkend dan iemand die een instrument kan bespelen. En vaak kunnen bv de Trentemollers van deze wereld ook best pianospelen of iets van die strekking; want er hangt vaak wel ergens iets van een basiskennis/beheering rond. Maar veel DJs/producers zijn meer van de zolderkamer-attitude en op je dooie akkertje dingen in elkaar klikken, en dat is iets wat echt bijna iedereen zich de laatste jaren wel aan kan leren zonder al te veel moeite.
maar het ging mij dus ook niet over wat indrukwekkender is, het ging mij over de definitie van 'muzikant'.
Oud 29-06-2011, 18:58
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Nee, maar dat bedoel ik niet.
Ik bedoelde 'heel simpel'; een muzikant ben je pas als je een instrument bespeelt.
Hoezo is een computer geen instrument?
Oud 29-06-2011, 18:59
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Een muzikant ben je als je muziek maakt, op wat voor manier dan ook.
Oud 29-06-2011, 18:59
Verwijderd
Ik zat verkeerd te denken ik ben toch over.

Vandaag geshopt in heerlen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Morgen wokken en zaterdag naar Maastricht.
LIKE THE VAKANTIE
Oud 29-06-2011, 19:01
Carn
Carn is offline
Citaat:
Dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Een muzikant ben je als je muziek maakt, op wat voor manier dan ook.
Persoonlijk vind ik iemand pas een 'muzikant' als ze het ook live kunnen 'maken'.
Oud 29-06-2011, 19:02
Carn
Carn is offline
oh, dat heet natuurlijk gewoon musiceren
Oud 29-06-2011, 19:03
Carn
Carn is offline
Citaat:
Musiceren is het zelf maken van muziek door het voortbrengen van klanken. Musiceren kan gebeuren door te zingen of door het bespelen van een of meerdere muziekinstrumenten.

Het afspelen van een CD is dus niet musiceren.
.
Oud 29-06-2011, 19:09
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Persoonlijk vind ik iemand pas een 'muzikant' als ze het ook live kunnen 'maken'.

Mike Oldfield kan zijn nummer Tubular Bells ook niet live spelen. Simpelweg omdat hij de meeste instrumenten in het nummer zelf bespeelt en het vervolgens samenvoegt. Maakt dit hem dan geen muzikant? Ik vind hem juist een muzikant bij uitstek.

Het afspelen van een CD vind ook geen musiceren, maar het maken van de CD wel.
Oud 29-06-2011, 19:10
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Mike Oldfield kan zijn nummer Tubular Bells ook niet live spelen. Simpelweg omdat hij de meeste instrumenten in het nummer zelf bespeelt en het vervolgens samenvoegt. Maakt dit hem dan geen muzikant? Ik vind hem juist een muzikant bij uitstek.

Dit ja. Maar goed, discussie over semantiek, zzz.
Oud 29-06-2011, 19:11
Carn
Carn is offline
Citaat:

Duh, Mozart kon zijn muziek ook niet live spelen. Maar vast wel een van de partijen. Idem voor Oldfield.
Oud 29-06-2011, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Dit ja. Maar goed, discussie over semantiek, zzz.
Gooi er eens een reductio ad absurdum aan voor een instawin
Oud 29-06-2011, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Duh, Mozart kon zijn muziek ook niet live spelen. Maar vast wel een van de partijen. Idem voor Oldfield.
Chuck Norris kan dat wel, jftr.
Oud 29-06-2011, 19:14
Uice
Uice is offline
Citaat:
Yeah, dat is ook de reden dat ik naar LP ga; ze hebben een aardige live-reputatie.

Legh.
Oud 29-06-2011, 19:14
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Gooi er eens een reductio ad absurdum aan voor een instawin
Ok!

Nou, als producers geen musici zijn kun je ook meteen wel een zwembad volgooien met diarree en het opdrinken.
Oud 29-06-2011, 19:15
Lorelei
Lorelei is offline
Goeienavond.

Ik heb heul simpel maar wel lekker 'gekookt' vandaag
Oud 29-06-2011, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Goeienavond.

Ik heb heul simpel maar wel lekker 'gekookt' vandaag
Water?
Advertentie