Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Mart Smeets betrapt op EGO-gebruik
NOS trekt wielerjournalist terug uit De Avondetappe Kort voor het begin van de van Tour de France is de wielerwereld opgeschrikt door een nieuw dopinggeval. Mart Smeets, de zelfbenoemde Boss van de wielerjournalisten, testte bij een ‘out of competition’-controle positief op het zelfversterkende middel EGO. Dat maakte de UCI vanochtend bekend. In het bloed van televisiepresentator troffen dopingcontroleurs abnormaal hoge eigenwaardes aan, een indicatie voor het gebruik van EGO. Dit middel vergroot de zelfingenomenheid en verkleint het vermogen tot zelfrelativering. Bijwerkingen zijn vetzucht, clichématig taalgebruik en een liefde voor opvallend gekleurde overhemden. In afwachting van de contra-expertise heeft de NOS de presentator op non-actief gesteld. Smeets zal niet deelnemen aan de komende serie Avondetappes, een praatprogramma dat Smeets de laatste jaren domineerde. “We beraden ons nog op volgende stappen”, zegt NOS-directeur Jan de Jong, “De heer Smeets heeft de ethische code van Studio Sport ernstig geschonden. Misschien sturen we hem wel met vervroegd pensioen.” “Ik ben hier echt doodziek van”, zegt collega sportjournalist Herbert Dijkstra. “Mart heeft al die jaren de uitzendingen van de Tour gedomineerd. Als geen ander wist hij het wielrennen met het goede van het leven te combineren. Terwijl anderen aan tafel een gesprek probeerden te voeren, luisterde Mart alleen naar zichzelf en hief hij een goed glas rode wijn. En het leek allemaal zo natuurlijk te gaan.” Niet iedereen in de Tourkaravaan is verrast. Een sportcommentator die anoniem wil blijven: “Vaak zat ik naar De Avondetappe te kijken en dacht ik: dit kan helemaal niet, dit is gewoon onmogelijk. Drie weken lang iedere dag met een aantal nietszeggende Nederlanders aan tafel zitten en het leuk blijven vinden, kan gewoon niet zonder af en toe wat te snoepen uit de pot met de verboden middelen.” Smeets zelf ontkent het dopinggebruik. “Ik heb van nature gewoon een enorm ego.”
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Heb je die Michael Bay-film met Scarlett Johansson en Ewan McGregor gezien, The Island? Mijn god. Het is nog nét geen The Sound of Music, maar het komt akelig dicht in de buurt. |
![]() |
|
@ Quis: maar dat is toch logisch? Ik heb ook ontzettend zitten shaken toen ik m'n scriptie ging inleveren. Maar ik zou het wel gewoon doén nu, dan is het klaar. En als er dan iets niet goed is dan hoor je het wel!
Oh ja, en ik kwam een huis tegen op funda wat ik érg leuk vind. Maar het is een miljoen (!) boven ons budget ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En aaaaww.... mijn kat kwam me net een dood babymuisje brengen. Het was heel schattig, hij was oprecht trots. Wel zielig, want ik gooide het weg, ging ie bij de bak staan miauwen. Ook wel zielig voor het muisje, want dat is dood ![]()
|
Hebben jullie dat trouwens ook met inpakken? Dat het eerst netjes in stapeltjes op je bed ligt, dan wordt het chaos, dan nog meer chaos en dan ineens zit toch alles in die koffers?
edit: eigenlijk had ik dat nooit voordat ik kinderen had, dus misschien is dat iets wat daarbij hoort ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb afgelopen zaterdagavond, dus vlak voordat ik naar Berlijn vertrok, mijn laatste hoofdstuk ingestuurd. Mijn begeleider is nu alleen ook met vakantie, dus het ligt nu even grotendeels stil, maar dat vind ik niet zo erg, want ik denk dat een adempauze wel even goed is.
|
![]() |
|
|