Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
En niet alleen gaan we uiteindelijk allemaal dood, maar uiteindelijk kiest ook altijd iedereen voor zichzelf. Gekwetst word je toch wel, niet alleen in relaties hoor. En tuurlijk word je voorzichtiger en meer wantrouwig als je vaker gekwetst bent, maar om het dan allemaal maar helemaal af te zweren... Nee.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Dus kusje, komt wel goed.
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ja, je bent moeilijk te begrijpen. Rationeel zou ik het al helemaal niet willen noemen, het komt op mij alleen maar over als angst en emotie. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Volgens mij begrijp ik Pandaatje wel. Ik bedoel, als je bij jezelf de hele behoefte aan een relatie uit kan zetten, scheelt dat een hoop verdriet. En je hebt geen verdriet van 'oo oo oo ik heb iets gemist', want je hebt die behoefte niet meer.
En, ja, ik denk dat ik het daar ergens wel mee eens ben. Gearrangeerde huwelijken kunnen ook heel goed werken, ook als er geen zoetsappige verliefdheid is of was. |
![]() |
||
Citaat:
Alsof iedereen hier een Disney relatie heeft gehad.
|
Ik denk dat als je niet in een gelukkige relatie zit of dat je gelukkige relatie net uit is, dat je dan idd zo kan denken. Niet meer aan beginnen scheelt je dan een hoop pijn en verdriet. Maar als je wel in die gelukkig relatie zit, dan vind je het het allemaal waard.
|||
ik vind dit altijd wel een aardige omschrijving. Zitten ook wat kromme zaken in het Objectivisme, dat terzijde.
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
Om het negatieve van me af te halen:
De relaties die ik had waren dan wel mooi in het begin maar allen van korte duur, ik kan daar niet mee overweg. Daarnaast is ieder gezinslid zijn en haar eigen weg gegaan en nu moet ik alles zelf doen. Mezelf uit die negatieve sleur getrokken en sowieso kies ik er wel voor om gelukkig te zijn door naar de kunstacademie te gaan en mij daar constant mee bezig te houden en als ik weet dat relaties niet voor mij werken waarom zou ik dan mijzelf nogmaals in zoiets gooien? Dit is meer om mijzelf veiig te stellen van de extreme negatieve kant van zo'n relatie en als dat niet jezelf gelukkig maken is dan weet ik het ook niet meer. ![]() mag dan wel v-lid gezanik zijn maar voor mij is het belangerijk
|
Verwijderd
|
Panda, ooit bedacht dat het niet ligt aan de "relaties" maar aan de personen met wie je ze had? Niet ieder koppel werkt..
En er is wel risico dat het fout gaat, maar risico heb je altijd. Zou jij iets anders zijn gaan doen als je wist dat je over een jaar (bijvoorbeeld) blind werd? Of je armen verliest? Nee, want je vindt kunst nu mooi en het maakt je gelukkig. ![]() Ik zeg niet dat ik jouw gedachtengang niet begrijp, hoor. Het klinkt vrij logisch en ik heb zelf ook zo'n tijd gehad (en ik was, denk ik, ook geen negatief persoon), maar dat iets wellicht slechts tijdelijk is en pijn kan gaan doen maakt iets niet minder waardevol, denk ik zo. |
![]() |
|
|