Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2011, 12:53
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Dat is iets heel anders, omdat Parijs de Nederlandse naam is voor de Franse hoofdstad en niet een verkeerd uitgesproken versie van Parijs. Nokia is geen Nederlands woord.
Laten we er maar over ophouden. Welles-nietes wordt wel een beetje vervelend. VIND IK
Oud 20-07-2011, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Laten we er maar over ophouden. Welles-nietes wordt wel een beetje vervelend. VIND IK
Je kunt ook gewoon aannemen dat ik en Schrodinger gelijk hebben.
Oud 20-07-2011, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Fuuuuuuh. Boterham eten >> misselijk/duizelig. Terwijl ik de hele morgen nergens last van had. Wat ben ik ook een nepstudent.
En dit was pas een kleine versie van volgende week!
Oud 20-07-2011, 12:57
Verwijderd
Citaat:
En dit was pas een kleine versie van volgende week!
Ehhh, ehhh, dan ben ik als het goed is fit en heb ik meer gegeten en niet net een lang weekend festival + reizen achter de rug, dan kan ik wel iets meer hebben hoor.
Oud 20-07-2011, 12:58
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Je kunt ook gewoon aannemen dat ik en Schrodinger gelijk hebben.
Oud 20-07-2011, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Dat is echt grote onzin. Als iemand jouw naam verkeerd uitspreekt is dat dus ook niet fout? Het zijn zijn klanken die ook in het Nederlands bestaan, geen Chinese klanten waarvoor alternatieven gevonden moeten worden.
Namen mogen anders worden uitgesproken in het buitenland.
Dat is nu eenmaal zo, dat gebeurt altijd en overal. Ik vind het prima dat jij "verkeerd uitspreken van ene naam" anders beoordeelt, maar nee, het is geen feit.
Anders =/= verkeerd.

En om te komen op de spelling van woorden. Volgens jouw theorie is 'Parijs' een hartstikke verkeerde spelling. Dus wie Parijs zegt/schrijft, doet het verkeerd. Want het Nederlandse toetsenbord kan prima Paris schrijven. Als je vindt dat een naam hetzelfde uitgesproken moet worden om juist te zijn, moet dat ook gelden voor de spelling.
Oud 20-07-2011, 13:12
Verwijderd
Prima dat Nokia als 'Nokkia' wordt uitgesproken, maar zeggen dat het volgens de Nederlandse uitspraak fout is, is nogal overdreven. Volgens de spellingsregels van het Nederlands, zit die 'o' in een open lettergreep en wordt hij dus uitgesproken als 'oo'. Ik vind beide prima, de een is gewoon de uitspraak van de naam, de ander volgens de Nederlandse uitspraakregels.
Oud 20-07-2011, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Prima dat Nokia als 'Nokkia' wordt uitgesproken, maar zeggen dat het volgens de Nederlandse uitspraak fout is, is nogal overdreven. Volgens de spellingsregels van het Nederlands, zit die 'o' in een open lettergreep en wordt hij dus uitgesproken als 'oo'. Ik vind beide prima, de een is gewoon de uitspraak van de naam, de ander volgens de Nederlandse uitspraakregels.
Oud 20-07-2011, 13:17
Schrödinger
Schrödinger is offline
Maar je zegt toch ook Maikrosoft en niet Miekrosoft? Het probleem is dat mensen gewoon niet weten dat je het als "Nòkià" uit moet spreken.
Oud 20-07-2011, 13:23
Verwijderd
Ik ken mensen die daadwerkelijk Miekrosoft zeggen hoor.
Oud 20-07-2011, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Maar je zegt toch ook Maikrosoft en niet Miekrosoft? Het probleem is dat mensen gewoon niet weten dat je het als "Nòkià" uit moet spreken.
Lawds, tegenstrijdigheden in taal! Forfend!
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik ken mensen die daadwerkelijk Miekrosoft zeggen hoor.
Die mensen kunnen mij aan het gas hoor.
Verwijderd
Citaat:
Voldoende mensen die Miekrosoft zeggen. Maar het komt inderdaad voor dat namen niet (in de gewoonte) vernederlandst worden uitgesproken, andersom ook uiteraard.
Rationeel
Rationeel is offline
straks gaan jullie me nog vertellen dat je quaesy als kweeeesie moet uitspreken
Oud 20-07-2011, 13:25
Rationeel
Rationeel is offline
en quis als kwis
Verwijderd
Citaat:
True, maar ik ken een Amerikaan die Bob heet, als ik het in het Nederlands over hem heb, spreek ik het gewoon uit als 'bop'. Dus mja, de ene keer de originele uitspraak, en de andere keer de Nederlandse. Er is geen goed of fout.
Verwijderd
Het zou toch wat zijn als ik mijn eigen naam niet op zn Nederlands zou uitspreken. :') Vind dat zo'n gedoe.
Oud 20-07-2011, 13:27
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
True, maar ik ken een Amerikaan die Bob heet, als ik het in het Nederlands over hem heb, spreek ik het gewoon uit als 'bop'. Dus mja, de ene keer de originele uitspraak, en de andere keer de Nederlandse. Er is geen goed of fout.
Goed om te weten, dan spreek ik jouw naam voortaan uit als Nkxkkqrc.
Oud 20-07-2011, 13:29
Rationeel
Rationeel is offline
als je vindt dat nokia persé als nokkia uitgesproken moet worden, omdat ze dat zo vinden in finland, dan moet je natuurlijk ook london en paris zeggen.
Oud 20-07-2011, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Goed om te weten, dan spreek ik jouw naam voortaan uit als Nkxkkqrc.

Dus je moet namen altijd als het origineel uitspreken?
Oud 20-07-2011, 13:30
Verwijderd
Limburg met een harde g kan natuurlijk ook niet.
Oud 20-07-2011, 13:31
Rationeel
Rationeel is offline
en ben ik nou laatst in lille geweest of in rijsel?
Oud 20-07-2011, 13:34
Verwijderd
Citaat:
en ben ik nou laatst in lille geweest of in rijsel?
In Niemandsland.
Oud 20-07-2011, 13:36
Verwijderd
Citaat:
In Niemandsland.
Oud 20-07-2011, 13:38
Martiño
Martiño is offline
Maar wolven hier en stormen daar, hij is niet bang voor het gevaahaar (8)
Oud 20-07-2011, 13:38
Martiño
Martiño is offline
nananananaa, nananananaaa
Oud 20-07-2011, 13:39
Verwijderd
Moeten we dat kennen ?
Oud 20-07-2011, 13:39
Martiño
Martiño is offline
Wicky de Viking
Oud 20-07-2011, 13:43
Schrödinger
Schrödinger is offline
Wiekie of Wikkie?
Oud 20-07-2011, 13:44
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
en quis als kwis
Hoe spreek je dat dan uit?
Oud 20-07-2011, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Ik gok "ki(e)" maar ik zeg kwies iig.
Verwijderd
Citaat:
als je vindt dat nokia persé als nokkia uitgesproken moet worden, omdat ze dat zo vinden in finland, dan moet je natuurlijk ook london en paris zeggen.
Nee, dat is dus het verschil dat ik de hele tijd probeer uit te leggen. Voor Nokia hebben we geen Nederlands woord, voor Paris en London wel en veel andere steden wel. Steden en dorpen en gebeiden waar we geen Nederlandse woord voor hebben, spreken we voor zover we dat kunnen toch ook uit zoals het origineel? Of zeggen mensen werkelijk bewust Leipzzig ipv Leiptsig en Kotee dazuur ivp Koot Dazoer?
Verwijderd
Citaat:
Wicky de Viking
Ik dacht even aan drs. P
Oud 20-07-2011, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Ik gok "ki(e)" maar ik zeg kwies iig.
Hmm, ik zou het uitspreken als "Kwis". Ook omdat je mijn naam uitspreekt als "Kwinsie", dan blijft de "Kw" staan en komt er "is" achter.
Oud 20-07-2011, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Als kwis, al heb ik ook een leraar klassieke talen gehad die meer kwies zei en dat doe ik ook wel eens. Vgl qui, quae, quod.
Oud 20-07-2011, 13:49
Tink*
Tink* is offline
Oh dus dan doe ik het goed! Dikke prima. Ik vroeg me al af wat voor vage uitspraak daar dan bij zou horen. Ik zeg ook Kwiesie bij Queasy.
Oud 20-07-2011, 13:49
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Of zeggen mensen werkelijk bewust Leipzzig ipv Leiptsig en Kotee dazuur ivp Koot Dazoer?
Oh, ik geloof dat er genoeg mensen Leipzzig zeggen hoor. In de wereld dan, ikke niet.
Oud 20-07-2011, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Oh dus dan doe ik het goed! Dikke prima. Ik vroeg me al af wat voor vage uitspraak daar dan bij zou horen. Ik zeg ook Kwiesie bij Queasy.
Correct!
Oud 20-07-2011, 13:52
Verwijderd
Oh en wat te denken van "Emmerik" versus "Emmerieg", als het om Emmerich gaat? Problemen, problemen
Oud 20-07-2011, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat is dus het verschil dat ik de hele tijd probeer uit te leggen. Voor Nokia hebben we geen Nederlands woord, voor Paris en London wel en veel andere steden wel. Steden en dorpen en gebeiden waar we geen Nederlandse woord voor hebben, spreken we voor zover we dat kunnen toch ook uit zoals het origineel? Of zeggen mensen werkelijk bewust Leipzzig ipv Leiptsig en Kotee dazuur ivp Koot Dazoer?
Nokia heeft wel een Nederlandse uitspraak, dat is het punt
Oud 20-07-2011, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Oei, ik zie een vicieuze cirkel!
Oud 20-07-2011, 13:58
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
ook als kwis hoor, het was maar een grapje
Oud 20-07-2011, 14:01
Verwijderd
Fijn, een link naar oude wsz, ben ik uren zoet mee :')

Aantal cruciale posts/topics gevonden ook, inzichten inzichten.
Ik ben blij te merken dat ik volwassener ben geworden en bepaalde dingen nu inzie die echt super not done en kut waren.
En hoe ze precies zijn gegaan en waarom.

nou ja, v-lid post :')
Oud 20-07-2011, 14:03
Verwijderd
Niet om alles goed te praten, maar in een hoop dingen was ik ook gewoon opgejut en beinvloed door LL.

Maar echt, ik heb dingen fout gedaan en was een egoistisch wicht.
Sommige/de meeste bashings heb ik gewoon verdiend, zo is het.

Hoop dat de juiste persoon dit leest.
Oud 20-07-2011, 14:08
Martiño
Martiño is offline
Oei, al deze openbaringen vanwege oude saaitopics?
Oud 20-07-2011, 14:09
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Niet!
Oud 20-07-2011, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Niet!
Oh
Oud 20-07-2011, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Oei, al deze openbaringen vanwege oude saaitopics?
ja
Oud 20-07-2011, 14:14
Tink*
Tink* is offline
En LL beïnvloedt je nu niet meer? ;x
Oud 20-07-2011, 14:27
Verwijderd
Ik heb geen gaatjes en mijn onderste verstandskiezen mogen blijven en ik hoef niet vaker te gaan flossen
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten