![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet dat opgezette lymfeklieren horen bij pfeiffer, en daar kijk ik ondertussen ook niet meer zo van op. Maar toen ik net pfeiffer had waren het echt bolletjes die je kon voelen langs een bepaalde lijn in mijn hals. Ondertussen heb ik vrijwel altijd dat er vanaf ongeveer 5 cm boven mijn sleutelbenen aan het begin van mijn hals echt een paar plekken (ook langs die lijn waar eerder echt kleine bolletjes zaten) die gewoonweg keihard zijn, alsof je op bot drukt. Het is ook echt niet te bewegen. Ik neem eigenlijk nog steeds aan dat het lymfeklieren zijn, maar hoe kan het dat het eerst bolletjes waren en nu gewoon die hele lijn ongeveer hard en onbeweegbaar is?
|
![]() |
|
Waar zitten ze precies? Op je nekwervels?
Je zou je lymfeklieren toch wel een beetje moeten kunnen verplaatsen, ook al zijn ze opgezwollen/hard, of je hebt misschien een uitzonderlijk gespierde nek waardoor er wat weinig ruimte is. ![]()
|
Verwijderd
|
Oh
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vraag van mijn kant:
Gisteren voelde het alsof er wat mis was met de bloedtoevoer naar mijn linkerhand. Dat merkte ik vooral na het spelen op de piano. Kramp, koud, vol en een beetje rood. Nu is het over, maar voor het slapen had ik er nog last van. Ik laat ook dagelijks mijn handen kraken (dus vingers, pols e.d.). Dat doe ik uit verveling. Wat betekent dat? Is het te voorkomen, kun je er wat tegen doen? |
![]() |
|
Wat was de temperatuur van de ruimte? Heb je het normaal ook of was het deze ene keer?Ik weet het niet zeker maar dan zou het misschien een rol kunnen spelen. Als het iets kouder is kan de bloedtoevoer naar je vingers afnemen omdat je vaten vernauwen. Omdat je vingers tijdens het pianospel meer zuurstof nodig hebben (je gebruikt de spieren in je vingers intensiever) kan de combinatie met een koude omgeving er voor zorgen dat je sneller een zuurstoftekort hebt.
Voor zover bekend kan het 'knakken' van je gewrichten geen kwaad. Er wordt wel eens gezegd dat het reuma oid kan veroorzaken, maar dat is een fabeltje dat waarschijnlijk verzonnen is door mensen die niet zo goed tegen het geluid kunnen. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Thank you btw! Mijn handen zijn mij erg lief^^. |
![]() |
|
Moetjeje zorgen maken als je af en toe ineens pijn aan je hart hebt? Kheb dat best vaak de laatste maand, maar op het begin hadik het heel lang, en nu alleen af en toe en nietzo lang
Tis een soort stekende pijn.. Alsik er oo druk met mn hand voelik het iets minder vaak Misschien hoort dit hier niet maartis een klein vraagje tussendoor ;o |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Dat ligt eraan wat voor shirt. Van stoelgangthee met senna kun je wel diarree krijgen. Dingen met oplosniet-oplosbare voedingsvezels (zemelen) erin niet, dat heeft dan geen effect, hooguit poep je wat grotere hoeveelheden, en dingen met darmbacterien zoals Activia hebben ook geen effect bij iemand met een goede stoelgang.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...aanvoelen.html |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Hoe komt het dat als je iets zuurs of bitters drinkt dat je pas die smaken proeft als je stop met drinken en het laatste beetje als het waren door je keel gaat.
Lastig om uit te leggen maar het viel me op dat ik een zure nasmaak elke keer proefde bij een drankje, en hoe komt het dus dat je dat niet proeft zo gauw het je tong raakt? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij drankjes zoals bitter lemon merk ik ook dat je vaak eerst het zoete proeft, dan pas het bittere. Dat je eerst het zoete proeft komt natuurlijk doordat dat er heel veel suiker in zit. Dat het bittere later pas komt, is misschien omdat de suiker beter oplosbaar is en daardoor wegspoelt met het drinken, ofzo.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, alleen komt dat zo nauw eigenlijk niet als kindjes op de basisschool bij hun spreekbeurt vertellen. Je proeft bepaalde smaken op sommige plaatsen sterker dan op andere maar je proeft ze op zich overal. En als je een slok drinken neemt zit die ook wel overal op je tong.
Wat ik me nu afvraag is of London dit effect ook merkt bij drankjes die bitter zijn zonder zoet te zijn, zoals zwarte koffie. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vond dit wel interessant omdat zij zijn verder gegaan op een vraag die ze zich stelden:
http://www.hbvl.be/nieuws/wetenschap...d-in-knie.aspx |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
R.I.P. Johnny Saaijkamp sr. #1463 Noedelhap | 500 | 19-07-2011 22:15 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |