![]() |
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
En ik vind krachttraining erg leuk, maar omdat je daar wel spieren mee opbouwt en weinig koolhydraten mee verbrandt, word je er alleen zwaarder van ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik heb laatst in een topic op E&D gepost wat iemand van jouw leeftijd zou moeten eten. Als je het daarmee vergelijkt eet je echt te weinig hoor.
Als je koken voor jezelf saai vind, kan je dan niet wat meer maken als je voor jezelf en je vriend kookt en dat invriezen? Of iets maken wat snel klaar is ![]() Je kan natuurlijk wel krachttraining doen maar dan is het denk ik wel beter om het ook te combineren met cardio.
|
Je hoeft niet meteen fanatiek te gaan sporten hè. Je 'moet' per dag een half uur matig intensief bewegen. Dat is dus ook boodschappen doen op de fiets, je huis stofzuigen, de trap nemen, ramen zemen, in de tuin werken. Als het straks weer mooier weer wordt kan je ook elke avond een rondje fietsen/lopen/skeeleren oid
![]()
||
Citaat:
Dat halfuurtje matig intensief red ik inderdaad wel. Maar ik val er duidelijk niet van af. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Je eet gewoonweg ongezond, teveel suiker, te weinig voedingsstoffen. Ik weet niet of je zin hebt in een voedingsschema maken, als je dat niet wil kan ik je dit aanraden. Dit zijn richtlijnen:
Ontbijt: bak yoghurt met musli e.d (geen cornflakes!!! Die dingen moet je gewoon niet meer eten) Middag: 3-4 boterhammen, afwisselend met pindakaas, kaas, of ei. In de na middag: 1-2 boterhammen met ei. Je hebt echt je eiwitten nodig. dan avondeten, gezond minimaal 1x opscheppen, zorg dat je goede eiwitbronnen hebt. Tussendoor eet je nog fruit en drink je water, geen cornflakes en sinaasappelsap. Laatst gewijzigd op 30-03-2012 om 20:25. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Maar Fizzle, moet je überhaupt wel afvallen? Je bent geen mager catwalkmodeltype maar toch wel gewoon gezond slank? Ik heb de indruk dat als jij strakker wil worden, je beter kunt focussen op een atletischer lichaam krijgen (door te sporten met ook krachttraining, meteen handig voor ballet, en gezond, maar genoeg te eten) dan op per se dunner of lichter worden.
Dat gezegd hebbend: natuur- en reformwinkels hebben ook tartex, hartig en eiwitrijk maar niet heel vet. Wel een smaak die niet iedereen kan waarderen. En om voordeel te hebben van het sporten en spieren op te bouwen, is het ook belangrijk welke eiwitten je binnenkrijgt. Eiwitten zijn opgebouwd uit aminozuren en spierweefsel heeft een aantal specifieke aminozuren nodig. In vlees en ei zitten die allemaal maar als je veganistisch eet moet je eraan komen door goede combinaties te maken, vooral van een graansoort, een peulvrucht en noten of zaden. Bv zonnepittenbrood met pindakaas, quinoa met spaanse bonen en pijnboompitten, couscous met kikkererwten en sesamzaad of muesli met hazelnoten en sojamelk. Misschien ook iets om op te letten, dat elke maaltijd iets uit die drie groepen bevat. Is meestal nog lekker ook. En denk erom dat je makkelijk een vitamine b12 tekort krijgt, meestal is het voor veganisten nodig dat bij te slikken. Als je volkoren dingen eet krijg je de andere b-vitamines wel binnen. Laatst gewijzigd op 31-03-2012 om 08:35. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Oh en nog een vraagje, zijn biergistvlokken en marmite genoeg vitamine B12-supplement? Of moeten er echt pillen geslikt worden?
Citaat:
![]() Dat sinaasappelsap is een snack, trouwens. Dat is dus niet in plaats van het water wat ik drink, maar in plaats van de zak chips/appel/mueslireep die ik eet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Zelf ontbijt ik met rijstwafels met pindakaas en een banaan. Of iets zoals quinoa met appels en kaneel of gierst met appels en kaneel. Ook maak ik wel eens pannekoeken op basis van rijstemeel of kikkererwtenmeel. Ik vermijd gluten voorlopig. ![]() Middageten is of iets wat van de dag ervoor overbleef of fruit of een salade. Avondeten varieert telkens, maar ik probeer altijd groente te eten in ieder geval. Wat betreft melk, ik vermijd zuivel ook voorlopig. Dat is niet makkelijk. Ik heb al wel eens amandelmelk gemaakt, want sojamelk vind ik én niet te drinken én het is niet geweldig als je er teveel van drinkt voor de hormonen oa. Ik vind trouwens jammer dat mensen praten over hoe weinig mensen eten, want het gaat ook om wát je eet. Als je geen honger hebt hoef je niet meer te eten, het is vooral belangrijk dat je voldoende voedingsstoffen/vitaminen/mineralen binnenkrijgt en voldoende water drinkt etc. Ik val namelijk niet af en ik kom niet aan, ook al eet ik niet heel veel. En @fizzle, nog verder, als je mij wil pm'en. Ik kan je verwijzen naar goede sites waar je veel informatie kan vinden over wat goede alternatieven zijn voor zuivel en eieren en vlees. : ) Ik zou je trouwens sneller naar een natuurvoedingsdeskundige door verwijzen waar er veel van zijn in plaats van een dietist.
Laatst gewijzigd op 02-04-2012 om 12:57. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
@ fizzle: eet/drink je ook geen sojaproducten? Met sojamelk enzo kan je ook echt veel maken
![]() ![]() ![]()
|
Hey mag ik hier ook mijn 'vraag' posten
![]() Ik ben 12 jaar, 1.68 lang en 54 kilo zwaar (gewogen na eten) Ik zat op ballet, ondertussen ben ik daar al vanaf en zit ik op paardrijden. Nu schaam ik me best wel voor mijn gewicht 54 kilo. Ik weet niet of het de goede 'verhoudingen' zijn tussen lengte en gewicht ? ![]() Ik heb geen buikje, ben best atleetisch gebouwd dus daar kan het ook aan liggen. Ik at elke dag 2 boterhammen 's ochtends met dikke laag pasta. 's Middags ook 2, verder ook sultana's en wat vriendinnen verder uitdelen. 's Avonds aardappelen-groente-vlees en 1x per week zoiezo pasta. Is dit een goed eetpatroon of niet? Ik eet nu trouwens niet elke dag een boterham met pasta meer maar met kruidenboter omdat ik het lekkerder vind en gezonder is. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Er is niks geks met je gewicht. Overigens zegt gewicht ook nauwelijks iets, dus maak je daar geen zorgen om. Over je eetpatroon kan je wel iets zeggen. Je eet namelijk best veel suiker, de pasta en sultana's zou ik dus schrappen en vervangen door bijvoorbeeld vleeswaren en een stuk fruit. Vergeet niet tussendoor genoeg water te drinken
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
@Pluis, ja 'k weet niet waarom ik me er voor schaam. Misschien omdat de rest van de klas kleiner is dus ook wat lichter, en ik daardoor zwaarder lijk. De weegschaal op school klopte ook al niet zie ik nu achteraf die gaf 58 aan, terwijl ik toen nog niet eens geluncht had.
@klooterkip, Ik probeer zoiezo 1 flesje water te drinken, bij gym drink ik meestal wel meer. Pasta eet ik nu ook niet alle dagen, nu philadelphia bieslook light, inplaats van Chocopasta (sorry zeg automatisch pasta ) merk wel dat ik na school vaker een leeg gevoel heb. Geen idee of het sneller verteerd. Ik ben vergeten te zeggen dat ik rond achten meestal nog een banaan/sinasappel eet. In de zomer/lente neem ik ook meestal tomaatjes mee naar school. Maar mijn moeder wou ze niet kopen in de winter ofzo (:. Verder dank voor de tips ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb een vraag. Ik was altijd heel dun (echt mager) en afgelopen jaar ben ik 15 kilo aangekomen. Ik ben trouwens 15 jaar, ben 1.57 m lang en ik weeg 46 kilo. Opzich niet slecht, maar ik ben dat meer vet niet gewend. Ik pas ook al mijn kleding niet meer. Ik wil mijn buikje en kont kwijt. Maar hoe? Ik hoef niet veel af te vallen, maar een klein beetje. Ik ben al buikspieroefeningen aan het doen. Ik eet best veel en ongezond. Ik eet 2 boterhammen met vlokken en 2 met kaas en 's avonds gewoon vlees, groente en aardappelen en soms iets anders. Elke week wel patat of pizza. Als tussendoortjes 4 roze koeken (verslaafd) en soms een wafel. Verder drink ik cola en soms water. Iemand tips om mijn eetpatroon te verbeteren en om een beetje vet kwijt te raken? Alvast bedankt.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus: ander broodbeleg, geen tussendoortjes zoals roze koeken, geen cola en meer vezels. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben het wel met de rest eens dat roze koeken eten niet zo slim is als je een stabiel gewicht wil houden. Zorg gewoon dat je op dit gewicht blijft, en als je dan langer wordt dan word je vanzelf weer wat slanker.
|
|