Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2012, 18:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je alleen bent, eet je dan geen warm avondeten? Zijn die cornflakes dan je avondeten?
Oud 30-03-2012, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Ik drink 100 ml sinaasappelsap per dag, ik vind de vitamines daaruit wel opwegen tegen de suikers. Dat uit mijn dieet schrappen zal me niet echt helpen afvallen.
Met een liter sojamelk doe ik ook een week, en het zijn de enige eiwitten die ik binnenkrijg. Ik denk ook niet dat ik dat moet schrappen. Ik drink de sojamelk ook niet, ik doe alleen een slok over mijn thee dan wel cornflakes.
De cornflakes zijn van de euroshopper, daar zit wel suiker door maar het zijn niet van die cornflakes met een suikerlaagje.
Ook: als ik deze dingen die jij noemt uit mijn dieet schrap en vervang door water, eet ik alleen nog maar twee droge boterhammen en een cracker elke dag. Ik zou niet echt weten wat ik in plaats hiervan zou moeten eten, en dan wel voedingsstoffen binnenkrijgen.
Alcohol drink ik niet.

Sporten doe ik inderdaad te weinig, ik doe elke ochtend voor het ontbijt 200 sit-ups, elke week doe ik anderhalf uur ballet en ik loop eens in de twee weken 20 minuten hard.
Ohkee, je bent vegetariër zo te zien? Dan moet je idd zeker niet gaan korten op producten waar eiwitten in zitten haha. Ik bedoelde met dat beleg dat je iets moet vinden wat een lager vetpercentage heeft, droge boterhammen is niet de bedoeling nee . Pindakaas is gewoon echt heel vet. Ik wilde je eerst paardenrookvlees aanraden (veel eiwitten, vrijwel geen vet) maar dat gaat natuurlijk niet door als je vegetariër bent. Ik denk dat je niet veel keus hebt als je wilt gaan afvallen: fitnessen
Oud 30-03-2012, 18:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Maar de vetten in pindakaas zijn wel onverzadigde vetten die op zich wel gezond zijn
Oud 30-03-2012, 18:39
Verwijderd
Jeetje, fizzle als je zo weinig eet, gaat je lichaam dan niet in een soort spaarstand juist omdat je weinig eet?
Oud 30-03-2012, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Maar de vetten in pindakaas zijn wel onverzadigde vetten die op zich wel gezond zijn
Ja dat is wel zo maar als je ze niet verbrand zet je ze wel om in vet
Oud 30-03-2012, 18:41
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Als je alleen bent, eet je dan geen warm avondeten? Zijn die cornflakes dan je avondeten?
Jep. Ik vind koken voor mezelf echt belachelijk saai

Citaat:
Ohkee, je bent vegetariër zo te zien? Dan moet je idd zeker niet gaan korten op producten waar eiwitten in zitten haha. Ik bedoelde met dat beleg dat je iets moet vinden wat een lager vetpercentage heeft, droge boterhammen is niet de bedoeling nee . Pindakaas is gewoon echt heel vet. Ik wilde je eerst paardenrookvlees aanraden (veel eiwitten, vrijwel geen vet) maar dat gaat natuurlijk niet door als je vegetariër bent. Ik denk dat je niet veel keus hebt als je wilt gaan afvallen: fitnessen
Ik eet overwegend veganistisch inderdaad.
En ik vind krachttraining erg leuk, maar omdat je daar wel spieren mee opbouwt en weinig koolhydraten mee verbrandt, word je er alleen zwaarder van
Citaat:
Ja precies, dat dacht ik ook
Citaat:
Jeetje, fizzle als je zo weinig eet, gaat je lichaam dan niet in een soort spaarstand juist omdat je weinig eet?
Maar ik eet helemaal niet zo weinig volgensmij
Oud 30-03-2012, 18:42
Verwijderd
Gezond / niet gezond is irrelevant voor afvallen voor zover ik weet
Oud 30-03-2012, 18:44
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maar het is wel belangrijk voor hoe je lichaam eruit ziet
Oud 30-03-2012, 18:46
Verwijderd
Nou, als ik kijk naar wat ik eet op een dag en naar wat jij eet op een dag dan is dat een behoorlijk groot verschil. En ik ben absoluut niet ik en beweeg een stuk minder dan jij, dus vandaar dat het voor mij net lijkt alsof je heel weinig eet
Oud 30-03-2012, 18:51
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maar ik beweeg echt nauwelijks Ik woon 300 meter van mijn school af en ik kijk heel veel series/forum heel veel. Ik denk dat ik meer groentes moet kopen om te snacken in plaats van cornflakes, ofzo.
Oud 30-03-2012, 18:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb laatst in een topic op E&D gepost wat iemand van jouw leeftijd zou moeten eten. Als je het daarmee vergelijkt eet je echt te weinig hoor.

Als je koken voor jezelf saai vind, kan je dan niet wat meer maken als je voor jezelf en je vriend kookt en dat invriezen? Of iets maken wat snel klaar is Weet ook niet voor hoeveel avonden van de week het is.

Je kan natuurlijk wel krachttraining doen maar dan is het denk ik wel beter om het ook te combineren met cardio.
Oud 30-03-2012, 18:57
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik eet inderdaad wel een stuk minder dan dat. Maar ik beweeg ook minder dan ik zou moeten. Pff, ik ga me toch maar iets vaker door het park slepen denk ik.
Bedankt voor de adviezen trouwens, ik waardeer ze echt wel!
Oud 30-03-2012, 18:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je hoeft niet meteen fanatiek te gaan sporten hè. Je 'moet' per dag een half uur matig intensief bewegen. Dat is dus ook boodschappen doen op de fiets, je huis stofzuigen, de trap nemen, ramen zemen, in de tuin werken. Als het straks weer mooier weer wordt kan je ook elke avond een rondje fietsen/lopen/skeeleren oid
Oud 30-03-2012, 19:03
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Je hoeft niet meteen fanatiek te gaan sporten hè. Je 'moet' per dag een half uur matig intensief bewegen. Dat is dus ook boodschappen doen op de fiets, je huis stofzuigen, de trap nemen, ramen zemen, in de tuin werken. Als het straks weer mooier weer wordt kan je ook elke avond een rondje fietsen/lopen/skeeleren oid
Ja, een half uur per dag matig intensief EN twee keer per week een uur intensief toch?
Dat halfuurtje matig intensief red ik inderdaad wel. Maar ik val er duidelijk niet van af.
Oud 30-03-2012, 19:32
klooterkip
klooterkip is offline
Je eet gewoonweg ongezond, teveel suiker, te weinig voedingsstoffen. Ik weet niet of je zin hebt in een voedingsschema maken, als je dat niet wil kan ik je dit aanraden. Dit zijn richtlijnen:
Ontbijt: bak yoghurt met musli e.d (geen cornflakes!!! Die dingen moet je gewoon niet meer eten)
Middag: 3-4 boterhammen, afwisselend met pindakaas, kaas, of ei.
In de na middag: 1-2 boterhammen met ei. Je hebt echt je eiwitten nodig.
dan avondeten, gezond minimaal 1x opscheppen, zorg dat je goede eiwitbronnen hebt.

Tussendoor eet je nog fruit en drink je water, geen cornflakes en sinaasappelsap.

Laatst gewijzigd op 30-03-2012 om 20:25.
Oud 30-03-2012, 19:33
klooterkip
klooterkip is offline
Daarna raad ik je aan om 2-3x per week INTENSIEF te sporten, HIIT (zoek op google voor verdere info) sessies, geloof me, dit helpt ongelooflijk goed.
Oud 31-03-2012, 08:01
Martiño
Martiño is offline
Fizzle, is het geen idee om eens met een diëtist te praten? Die kan je een voedingsadvies geven dat op jouw situatie is toegespitst.
Oud 31-03-2012, 08:22
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Misschien ga ik dat maar doen inderdaad. dankjulliewel!
Oud 31-03-2012, 08:23
Verwijderd
Maar Fizzle, moet je überhaupt wel afvallen? Je bent geen mager catwalkmodeltype maar toch wel gewoon gezond slank? Ik heb de indruk dat als jij strakker wil worden, je beter kunt focussen op een atletischer lichaam krijgen (door te sporten met ook krachttraining, meteen handig voor ballet, en gezond, maar genoeg te eten) dan op per se dunner of lichter worden.

Dat gezegd hebbend: natuur- en reformwinkels hebben ook tartex, hartig en eiwitrijk maar niet heel vet. Wel een smaak die niet iedereen kan waarderen.
En om voordeel te hebben van het sporten en spieren op te bouwen, is het ook belangrijk welke eiwitten je binnenkrijgt. Eiwitten zijn opgebouwd uit aminozuren en spierweefsel heeft een aantal specifieke aminozuren nodig. In vlees en ei zitten die allemaal maar als je veganistisch eet moet je eraan komen door goede combinaties te maken, vooral van een graansoort, een peulvrucht en noten of zaden. Bv zonnepittenbrood met pindakaas, quinoa met spaanse bonen en pijnboompitten, couscous met kikkererwten en sesamzaad of muesli met hazelnoten en sojamelk. Misschien ook iets om op te letten, dat elke maaltijd iets uit die drie groepen bevat. Is meestal nog lekker ook.
En denk erom dat je makkelijk een vitamine b12 tekort krijgt, meestal is het voor veganisten nodig dat bij te slikken. Als je volkoren dingen eet krijg je de andere b-vitamines wel binnen.

Laatst gewijzigd op 31-03-2012 om 08:35.
Oud 31-03-2012, 08:43
Verwijderd
Quinoa is sowieso goed trouwens, het bevat veel meer eiwit dan aardappels, rijst of pasta. Duur in de supermarkt maar bij een goed gesorteerde toko of turkse winkel heel goedkoop.
Oud 31-03-2012, 09:34
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Tartex eet ik best vaak inderdaad, mijn voorraad is net op. Maar die dingen die jij noemt zijn wel echt lekker trouwens, en volgensmij prima te maken zonder te hoeven koken. I like.
Is gierst ook zoiets als Quinoa? Want dat eet ik wel regelmatig (vooral als mijn vriend er is).
Oud 01-04-2012, 11:15
Trkeskin
Trkeskin is offline
Hallo,

Mijn broekmaten zijn width = 32 length = 32

Ik heb dikke bovenbenen.. En de genoemde getallen hierboven betekend dat dat ik dan dikke bovenbenen heb?

Ik ben 15 jaar 1,74cm.
Oud 01-04-2012, 14:58
klooterkip
klooterkip is offline
wat is je probleem?
Oud 01-04-2012, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Tartex eet ik best vaak inderdaad, mijn voorraad is net op. Maar die dingen die jij noemt zijn wel echt lekker trouwens, en volgensmij prima te maken zonder te hoeven koken. I like.
Is gierst ook zoiets als Quinoa? Want dat eet ik wel regelmatig (vooral als mijn vriend er is).
qua manier van bereiden wel, maar het is wel een andere graansoort. Maar gierst is op zich ook prima hoor
Oud 01-04-2012, 18:38
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh en nog een vraagje, zijn biergistvlokken en marmite genoeg vitamine B12-supplement? Of moeten er echt pillen geslikt worden?

Citaat:
Je eet gewoonweg ongezond, teveel suiker, te weinig voedingsstoffen. Ik weet niet of je zin hebt in een voedingsschema maken, als je dat niet wil kan ik je dit aanraden. Dit zijn richtlijnen:
Ontbijt: bak yoghurt met musli e.d (geen cornflakes!!! Die dingen moet je gewoon niet meer eten)
Middag: 3-4 boterhammen, afwisselend met pindakaas, kaas, of ei.
In de na middag: 1-2 boterhammen met ei. Je hebt echt je eiwitten nodig.
dan avondeten, gezond minimaal 1x opscheppen, zorg dat je goede eiwitbronnen hebt.

Tussendoor eet je nog fruit en drink je water, geen cornflakes en sinaasappelsap.
Ja, alleen eet ik geen zuivel en geen eieren, dus die kaas, ei en yoghurt gaan niet door
Dat sinaasappelsap is een snack, trouwens. Dat is dus niet in plaats van het water wat ik drink, maar in plaats van de zak chips/appel/mueslireep die ik eet.
Oud 01-04-2012, 18:43
klooterkip
klooterkip is offline
Je hebt wel erg veel beperkingen (niet negatief bedoelt hoor). Als ik jou was zou ik toch maar een diëtiste gaan raadplegen, kan nooit kwaad.
Oud 01-04-2012, 19:26
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja ik weet het, ik doe het ook zelf. Een dietist is waarschijnlijk het beste idee ja. Dankjewel
Oud 02-04-2012, 10:23
Cemel_Dosce
Cemel_Dosce is offline
Citaat:
Quinoa is lekkerder, en ook héél goed als ontbijt, avondeten, middageten. Veel proteïne, calcium, ijzer en eiwitten. Gierst vind ik vervelend om te koken, maar ja, het is wel iets goedkoper in de natuurwinkel. Bovendien, hoe je het verteld dat je koken voor jezelf lastig vind. Bepaalde dingen zoals gierst of quinoa kan je voor meerdere dagen maken zodat je wel iedere keer kan variëren... en iedere keer kan je er iets bij toevoegen zoals fruit, maar ook iets zoals stukjes tomaat,komkommer enz.

Zelf ontbijt ik met rijstwafels met pindakaas en een banaan. Of iets zoals quinoa met appels en kaneel of gierst met appels en kaneel. Ook maak ik wel eens pannekoeken op basis van rijstemeel of kikkererwtenmeel. Ik vermijd gluten voorlopig. Ik wil ook nog wel smoothies gaan proberen, waar ook rauwe groente in zit en fruit, maar vooral groente.

Middageten is of iets wat van de dag ervoor overbleef of fruit of een salade. Avondeten varieert telkens, maar ik probeer altijd groente te eten in ieder geval.

Wat betreft melk, ik vermijd zuivel ook voorlopig. Dat is niet makkelijk. Ik heb al wel eens amandelmelk gemaakt, want sojamelk vind ik én niet te drinken én het is niet geweldig als je er teveel van drinkt voor de hormonen oa.

Ik vind trouwens jammer dat mensen praten over hoe weinig mensen eten, want het gaat ook om wát je eet. Als je geen honger hebt hoef je niet meer te eten, het is vooral belangrijk dat je voldoende voedingsstoffen/vitaminen/mineralen binnenkrijgt en voldoende water drinkt etc. Ik val namelijk niet af en ik kom niet aan, ook al eet ik niet heel veel.

En @fizzle, nog verder, als je mij wil pm'en. Ik kan je verwijzen naar goede sites waar je veel informatie kan vinden over wat goede alternatieven zijn voor zuivel en eieren en vlees. : ) Ik zou je trouwens sneller naar een natuurvoedingsdeskundige door verwijzen waar er veel van zijn in plaats van een dietist.

Laatst gewijzigd op 02-04-2012 om 12:57.
Oud 02-04-2012, 12:52
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wat een goede post, dankjewel Cemel_Dosce! Tof ook om te zien dat er meer mensen op zo'n manier met voeding bezig zijn.
Oud 02-04-2012, 15:15
Cemel_Dosce
Cemel_Dosce is offline
Citaat:
Wat een goede post, dankjewel Cemel_Dosce! Tof ook om te zien dat er meer mensen op zo'n manier met voeding bezig zijn.
Graag gedaan, uiteraard. Het is niet altijd makkelijk, maar het is even uitzoeken wat goed is en goed voor je werkt. Ik vind het in ieder geval interessant om uit te zoeken wat mogelijk is.
Oud 02-04-2012, 20:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ fizzle: eet/drink je ook geen sojaproducten? Met sojamelk enzo kan je ook echt veel maken En daar heb je ook lekkere yoghurt van en allerlei dingen Vriendin van me mag geen lactose maar op deze manier kan ik toch nog altijd lekker voor haar koken
Oud 02-04-2012, 22:34
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh jawel hoor, ik gebruik wel sojamelk! Ik ben gestopt met melkproducten vanwege de calcium, maar er is ook sojamelk zonder toegevoegd calcium dus dat neem ik nu
Oud 03-04-2012, 17:46
xMuppet
xMuppet is offline
Hey mag ik hier ook mijn 'vraag' posten ?

Ik ben 12 jaar, 1.68 lang en 54 kilo zwaar (gewogen na eten)
Ik zat op ballet, ondertussen ben ik daar al vanaf en zit ik op paardrijden. Nu schaam ik me best wel voor mijn gewicht 54 kilo. Ik weet niet of het de goede 'verhoudingen' zijn tussen lengte en gewicht ?
Ik heb geen buikje, ben best atleetisch gebouwd dus daar kan het ook aan liggen. Ik at elke dag 2 boterhammen 's ochtends met dikke laag pasta. 's Middags ook 2, verder ook sultana's en wat vriendinnen verder uitdelen. 's Avonds aardappelen-groente-vlees en 1x per week zoiezo pasta. Is dit een goed eetpatroon of niet? Ik eet nu trouwens niet elke dag een boterham met pasta meer maar met kruidenboter omdat ik het lekkerder vind en gezonder is.
Oud 03-04-2012, 20:53
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Hey mag ik hier ook mijn 'vraag' posten ?

Ik ben 12 jaar, 1.68 lang en 54 kilo zwaar (gewogen na eten)
Ik zat op ballet, ondertussen ben ik daar al vanaf en zit ik op paardrijden. Nu schaam ik me best wel voor mijn gewicht 54 kilo. Ik weet niet of het de goede 'verhoudingen' zijn tussen lengte en gewicht ?
Ik heb geen buikje, ben best atleetisch gebouwd dus daar kan het ook aan liggen. Ik at elke dag 2 boterhammen 's ochtends met dikke laag pasta. 's Middags ook 2, verder ook sultana's en wat vriendinnen verder uitdelen. 's Avonds aardappelen-groente-vlees en 1x per week zoiezo pasta. Is dit een goed eetpatroon of niet? Ik eet nu trouwens niet elke dag een boterham met pasta meer maar met kruidenboter omdat ik het lekkerder vind en gezonder is.
wat is er genant aan aan je gewicht? Je bent niet te zwaar, sterker nog, je bent aan de lichte kant voor je lengte. Als je atletisch gebouwd bent heb je vast een berg spieren waardoor je zwaarder bent dan je leeftijdsgenootjes én je bent behoorlijk lang voor je leeftijd. Heb je ook al wat meer vrouwelijke vormen dan je klasgenootjes? Als je in de puberteit raakt dan krijg je een vrouwelijker lichaam en daarbij hoort ook dat je wat breder en zwaarder wordt. Niks geks dus.
Oud 03-04-2012, 22:08
klooterkip
klooterkip is offline
Er is niks geks met je gewicht. Overigens zegt gewicht ook nauwelijks iets, dus maak je daar geen zorgen om. Over je eetpatroon kan je wel iets zeggen. Je eet namelijk best veel suiker, de pasta en sultana's zou ik dus schrappen en vervangen door bijvoorbeeld vleeswaren en een stuk fruit. Vergeet niet tussendoor genoeg water te drinken
Oud 04-04-2012, 15:53
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Er is niks geks met je gewicht. Overigens zegt gewicht ook nauwelijks iets, dus maak je daar geen zorgen om. Over je eetpatroon kan je wel iets zeggen. Je eet namelijk best veel suiker, de pasta en sultana's zou ik dus schrappen en vervangen door bijvoorbeeld vleeswaren en een stuk fruit. Vergeet niet tussendoor genoeg water te drinken
@ klooterkip: de dame in kwestie is nog maar twaalf, dus ik ga er niet vanuit dat zij iets te zeggen heeft over het eten thuis. En daarnaast is het helemaal niet slecht om pasta te eten dus ik vind het echt onzin dat je haar dat laat schrappen. Het enige wat wel écht mist is fruit. Verder dikke prima voor een normaal meisje van 12 dat regelmatig sport.
Oud 04-04-2012, 16:21
Martiño
Martiño is offline
Ik denk dat klooterkip chocopasta bedoelt (en niet spaghetti oid). Overigens is er niks mis met haar gewicht en een boterham met pasta kan dan best zo nu en dan.
Oud 04-04-2012, 17:30
Swlabr
Swlabr is offline
Lol, ik ging van 204 lbs naar 226 lbs in een week!
Oud 04-04-2012, 17:43
klooterkip
klooterkip is offline
Citaat:
@ klooterkip: de dame in kwestie is nog maar twaalf, dus ik ga er niet vanuit dat zij iets te zeggen heeft over het eten thuis. En daarnaast is het helemaal niet slecht om pasta te eten dus ik vind het echt onzin dat je haar dat laat schrappen. Het enige wat wel écht mist is fruit. Verder dikke prima voor een normaal meisje van 12 dat regelmatig sport.
Zij vraagt wat er beter kan. Ik geef daar gewoon antwoord op. Hoe serieus je het neemt is voor iedereen anders en ik dwing ook niemand... Ze kan heus wel bepalen of ze sultana's eet of pasta op d'r brood doet. Ik weet niet hoe het bij jou vroeger was, maar het lijkt me niet bepaald fijn als je je eigen eten niet kan bepalen. Ok, avondeten meestal niet, maar als je iets niet wil/mag eten kan je dat altijd tegen je ouders zeggen.
Oud 04-04-2012, 18:36
xMuppet
xMuppet is offline
@Pluis, ja 'k weet niet waarom ik me er voor schaam. Misschien omdat de rest van de klas kleiner is dus ook wat lichter, en ik daardoor zwaarder lijk. De weegschaal op school klopte ook al niet zie ik nu achteraf die gaf 58 aan, terwijl ik toen nog niet eens geluncht had.
@klooterkip, Ik probeer zoiezo 1 flesje water te drinken, bij gym drink ik meestal wel meer. Pasta eet ik nu ook niet alle dagen, nu philadelphia bieslook light, inplaats van Chocopasta (sorry zeg automatisch pasta ) merk wel dat ik na school vaker een leeg gevoel heb. Geen idee of het sneller verteerd. Ik ben vergeten te zeggen dat ik rond achten meestal nog een banaan/sinasappel eet. In de zomer/lente neem ik ook meestal tomaatjes mee naar school. Maar mijn moeder wou ze niet kopen in de winter ofzo (:.

Verder dank voor de tips
Oud 07-04-2012, 16:20
Verwijderd
Ik heb al heel lang last van bultjes op mijn bovenbenen en bovenarmen, wat is dit? maak me zorgen om, ook heb ik veel rode vlekjes op mijn bovenbenen, het is heel lelijk en schaam me er best voor
Oud 07-04-2012, 19:08
Verwijderd
Ik heb een vraag. Ik was altijd heel dun (echt mager) en afgelopen jaar ben ik 15 kilo aangekomen. Ik ben trouwens 15 jaar, ben 1.57 m lang en ik weeg 46 kilo. Opzich niet slecht, maar ik ben dat meer vet niet gewend. Ik pas ook al mijn kleding niet meer. Ik wil mijn buikje en kont kwijt. Maar hoe? Ik hoef niet veel af te vallen, maar een klein beetje. Ik ben al buikspieroefeningen aan het doen. Ik eet best veel en ongezond. Ik eet 2 boterhammen met vlokken en 2 met kaas en 's avonds gewoon vlees, groente en aardappelen en soms iets anders. Elke week wel patat of pizza. Als tussendoortjes 4 roze koeken (verslaafd) en soms een wafel. Verder drink ik cola en soms water. Iemand tips om mijn eetpatroon te verbeteren en om een beetje vet kwijt te raken? Alvast bedankt.
Oud 07-04-2012, 19:15
Verwijderd
Sowieso stoppen met cola drinken, en dat vervangen door water . En in plaats van roze koeken en wafels fruit eten.
Oud 07-04-2012, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een vraag. Ik was altijd heel dun (echt mager) en afgelopen jaar ben ik 15 kilo aangekomen. Ik ben trouwens 15 jaar, ben 1.57 m lang en ik weeg 46 kilo. Opzich niet slecht, maar ik ben dat meer vet niet gewend. Ik pas ook al mijn kleding niet meer. Ik wil mijn buikje en kont kwijt. Maar hoe? Ik hoef niet veel af te vallen, maar een klein beetje. Ik ben al buikspieroefeningen aan het doen. Ik eet best veel en ongezond. Ik eet 2 boterhammen met vlokken en 2 met kaas en 's avonds gewoon vlees, groente en aardappelen en soms iets anders. Elke week wel patat of pizza. Als tussendoortjes 4 roze koeken (verslaafd) en soms een wafel. Verder drink ik cola en soms water. Iemand tips om mijn eetpatroon te verbeteren en om een beetje vet kwijt te raken? Alvast bedankt.
Je vraagt hoe je kan afvallen, en zegt vervolgens dat je veel en ongezond eet. Dan weet je toch al wat je fout doet? Eet veel vezels (volkoren boterhammen en groente) zodat je geen honger krijgt en er dus geen snacks bij gaat eten. Bijna alles wat je opnoemt is te vet of bevat te veel suiker. Op zich is het geen ramp om af en toe te nemen, maar als je alleen maar zulke dingen eet dan eet je gewoon te veel calorieën en ga je niet afvallen.

Dus: ander broodbeleg, geen tussendoortjes zoals roze koeken, geen cola en meer vezels.
Oud 07-04-2012, 20:13
Verwijderd
Ja, nu ik het zo lees zie ik meteen het probleem.
Oud 07-04-2012, 21:25
klooterkip
klooterkip is offline
Mooi, want je eet alles behalve gezond. Geen vlokken, roze koeken, cola, wafel, patat of pizza meer. Wel veel water drinken vlees-en vis waren, of kaas bijvoorbeeld Ook moet je 2-3x per week cardio doen.
Oud 07-04-2012, 21:32
Verwijderd
Oh ja, dat was ik vergeten te zeggen. Ik dans 1 keer in de week. Eerst 2 keer, maar ik ben er een jaar uit geweest door gezondheidsredenen. Ik ben begonnen met hardlopen, maar ik kreeg pijn in mijn kuiten, dus doe ik dat ook eventjes niet meer.

Wat is cardio precies?
Oud 07-04-2012, 22:23
Croque
Croque is offline
Cardio is sport waarbij je je uithouding traint, zoals bv. lopen en fietsen.
Oud 08-04-2012, 09:15
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Je bent 15 jaar, en volop in de groei. Hoeveel ben je dit jaar in de lengte gegroeid? Voor elke centimeter die je in de lengte bent gegroeid komt er natuurlijk ook gewicht bij. Daarnaast ben je vast nog niet uitgegroeid én hoort er gewoon wat vet op een vrouwelijk lichaam. gewicht en lengtetechnisch ben je helemaal niet te dik.
Ik ben het wel met de rest eens dat roze koeken eten niet zo slim is als je een stabiel gewicht wil houden. Zorg gewoon dat je op dit gewicht blijft, en als je dan langer wordt dan word je vanzelf weer wat slanker.
Oud 08-04-2012, 09:27
Verwijderd
Ik ben denk ik 1 cm gegroeid afgelopen jaar. En ik groei hooguit nog 1 cm. Doordat ik vroeger zo slecht at en sliep, ben ik zo klein.
Topic gesloten

Regels voor berichten