Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2011, 15:47
Verwijderd
Ben ik de enige met een boodschappenkar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2011, 16:09
Vice
Vice is offline
Eigenlijk heb ik een hekel aan boodschappen doen, maar in de winkel zelf erger ik me aan weinig dingen. Tegenwoordig maak ik zoveel mogelijk gebruik van die zelfscan-kassa's, maar dat is gewoon uit gemakzucht. Daarvoor heb ik eigenlijk nooit last gehad van voordringende oudjes, terwijl er toch wel veel in het dorp wonen.

De AH waar ik boodschappen doe is vrij groot met brede gangpaden en veel dingen zijn gewoon op voorraad.
Oud 30-08-2011, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Hier kun je bij de AH inderdaad een fatsoenlijke plastic tas kopen, maar er staat ook zo'n rol met van die plastic tasjes waar je normaal alleen fruit in doet. In praktijk grijpt ongeveer 90% van de mensen naar die plastic zakjes waar je niet voor hoeft te betalen

Over het inpakken, wat dat betreft vind ik vooral de nieuwe AH in Hoog-Catharijne zo raar, met al die kassa's zonder lopende banden, waarom?
Omdat die kassa's minder plek innemen, je hebt dus meer kassa's! Dat maakt de rij korter. Aangezien in Hoog Catharijne de mensen vaak maar weinig boodschappen doen, heb je ook niet zo die hele lange kassa's nodig!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 20:24
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Toen ik nog bij de Ah werkte en het zag er alleen al uit of ik een kassa ging openen, gingen er al mensen naar me toe rennen en "Gaat u open?"
Nee, anders roep ik wel dat deze kassa ook open gaat, mongool
Ik kan me voorstellen dat je met deze klantvriendelijke attitude een vruchtbare carrière bij de AH hebt gehad?

Het is toch een normale vraag?

Citaat:
Dat moet je in Nederland toch ook gewoon
Voor gewone tassen wel, maar bij de AH liggen er bij de kassa van die rollen met zakken die je ook bij de groente hebt. Tasjes die je maar een keer gebruikt (kan gebruiken...) en alleen maar voor vergroting van de afvalberg zorgen. Wat mij betreft mogen ze die weghalen, dan betaal je maar wat geld voor een tas, dan leer je ook om er vervolgens een mee te nemen.
Oud 30-08-2011, 20:28
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Heb jij een eigen boodschappenkar?

Josimar, je bent toch niet zo'n pauper die permanent een boodschappenkar van de dichtstbijzijnde supermarkt in bruikleen heeft?
Oud 30-08-2011, 21:38
Verwijderd
Neej. Ik bedoel zo'n trekkar op twee wielen. Die je bij winkels als blokker kan kopen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 22:28
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik kan me voorstellen dat je met deze klantvriendelijke attitude een vruchtbare carrière bij de AH hebt gehad?

Het is toch een normale vraag?
Jawel hoor heb het daar prima naar mijn zin gehad 6 maanden lang. Daarna wilde ik mezelf verhangen

Het is wel een normale vraag, maar ze komen als aasgieren op je af, dat is zo bizar en heel irritant als het steeds weer gebeurt
Oud 30-08-2011, 23:47
Röps
Röps is offline
Citaat:
Neej. Ik bedoel zo'n trekkar op twee wielen. Die je bij winkels als blokker kan kopen.
Die zijn tof Op zich worden die wel veel geassocieerd met bejaarden, maar ze zijn wel erg praktisch
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 00:09
Verwijderd
Heel praktisch ja. Ik associeer het totaal niet met ouderen. Eerder met (vrouwelijke) allochtonen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 12:46
Vice
Vice is offline
Het is inderdaad wel praktischer dan tassen.
Oud 31-08-2011, 13:47
Verwijderd
Citaat:
omg je loopt toch niet serieus met zo'n ding
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 09:46
Verwijderd
Tuurlijk wel. Waarom tassen dragen, als je dat kan dragen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 09:59
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ik heb altijd een boodschappentas in mijn jas; hoef je nooit een tasje te kopen.
Oud 01-09-2011, 10:08
Verwijderd
Ik heb altijd een rugtas met daarin zo'n stevig canvas (oid) tasje van de AH. Rugzak lekker vullen met zware dingen, de rest in die losse tas, hoppa
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Tuurlijk wel. Waarom tassen dragen, als je dat kan dragen.
Ik vind dat echt zo voor lul staan
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat echt zo voor lul staan
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 15:50
Uice
Uice is offline
Ik doe nooit genoeg boodschappen tegelijk om een karretje te rechtvaardigen. Ik heb altijd gewoon een mandje. En ik neem een tas mee, natuurlijk, want tassen kopen in de supermarkt is voor pedofielen.
Oud 01-09-2011, 17:13
Thomas.
Thomas. is offline
Ik neem een mandje mee als ik het nodig heb, maar meestal neem ik maar 1 of 2 dingen mee. Ik ben binnen een minuut klaar bij de kassa
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 17:57
Verwijderd
is dit echt heel raar?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 18:00
Geel
Geel is offline
Ik weet niet of het raar is, maar ik wilde je eigenlijk ook facepalmen, maar ik durfde niet

Ik kan me voorstellen dat jij zo'n kar niet zou gebruiken, maar andere mensen doen dat dus wel.
Oud 01-09-2011, 18:19
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
is dit echt heel raar?
Niet zo zeer, maar wel een beetje gay.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 18:25
Thomas.
Thomas. is offline
Als je je mandje of tasje verkeerd draagt, kan het ook behoorlijk gay zijn hoor
Oud 01-09-2011, 18:49
Rivka
Rivka is offline
Wat is 'verkeerd'?
Oud 01-09-2011, 18:50
Thomas.
Thomas. is offline
fout, meisjesachtig
Oud 01-09-2011, 19:30
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Die tassen zijn retehandig, maar ik zie Ewic er ook niet echt mee lopen nee

OT: Dat de Ah geen algemeen AH bonusnummer meer invult 2610400000012, typ in
En ja, sadly genoeg weet ik dat nog steeds sinds ik daar gewerkt heb
Oud 01-09-2011, 19:45
Röps
Röps is offline
Doen ze dat niet meer? Als ik de kaart vergeet, zou ik dan gewoon die boodschappen daar neerpletteren en zeggen dat ik later wel terugkom met de kaart :/
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 19:56
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nee, ze hadden een tik op de vingers gehad van kantoor. Meisje achter me gaf me bonus. Maar bizar joh.
Oud 01-09-2011, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Niet zo zeer, maar wel een beetje gay.
je bent zelluf een beetje gay
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 21:42
Verwijderd
Je moet wel een kar pakken als zo'n blauw winkelmandje echt niet bij je outfit past...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 21:44
Verwijderd
Tegenwoordig zijn de karren ook blauw
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 22:25
Thomas.
Thomas. is offline
Citaat:
Tegenwoordig zijn de karren ook blauw
Hier geel en metaal
Oud 02-09-2011, 11:29
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
is dit echt heel raar?
Mwoh, ik zou het zelf niet doen, maarja, wie ben ik, ik zet mijn boodschappen op het rekje van mijn postcodeloterijfiets... En je bent gewoon oprecht, maargoed, niet iedereen snapt dat altijd even goed.

Citaat:
Je moet wel een kar pakken als zo'n blauw winkelmandje echt niet bij je outfit past...
Ugh, eindelijk iemand die me begrijpt! Vreselijk lelijk blauw ook. Het nadeel van een winkelwagen vind ik dat je in kleine supermarkten (zoals de mijne) lastig moet manoeuvreren als er meer dan 10 mensen aan het winkelen zijn.
Oud 02-09-2011, 12:40
Verwijderd
Ik vind zo'n postcodeloterijshowfiets dan wel weer heet <3
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 12:43
snoopy
snoopy is offline
Ha! Hier hoef ik gelukkig nooit met de tassen te zeulen want ik doe altijd boodschappen samen met de kinderen (dus met groooote kinderwagen of bakfiets).

Mijn grootste ergernis is trouwens als er (weer!) producten met een houdbaarheidsdatum in het verleden in de schappen liggen
Oud 02-09-2011, 13:20
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik vind zo'n postcodeloterijshowfiets dan wel weer heet <3
Ook met die wanstaltige kleuren?

Maar zo'n rekje op je stuur is wel enorm handig, dat dan wel. Moet hem eigenlijk gewoon verven, maarja, te lui
Oud 03-09-2011, 14:43
Zeepje
Zeepje is offline
Als er niet staat aangegeven wat waar staat.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 14:52
RiRi95
RiRi95 is offline
Ik erger me als ik met twee kleine dingetjes in een lange rij sta en ze me niet voor laten gaan.
Misschien is het nogal egoïstisch om dat van mensen te verwachten, maar andersom doe ik precies hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 15:34
Verwijderd
Laatst stond ik in de rij met vrij weinig, maar die achter me had nog minder. Toen besefte ik dat ik iets vergeten was, dus ik zei: ga maar voor, ik moet nog iets halen, maar dat wilde hij niet, hij heeft gewoon mijn plek vrijgehouden <3.

En dadelijk moet ik naar de winkel en ik heb geen zin, want het is zaterdag 6 uur dan en dan is het hamsteravond, want zondags zijn hier de winkels niet open natuurlijk. Rijen van een kwartier zijn dan normaal en dan nog gooien ze niet alle kassa's open. En dan die verdomde cheques...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 15:02
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
En ik erger me echt groen-en-geel aan het feit dat supermarkten geen credit cards of Visa Electron accepteren.
Alsof jij al met creditcard mag betalen als je daadwerkelijk 16 bent :')
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Ja dat mag hoor?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Lief schatje, ik ben een jaar ouder dan jij. Ten tweede is er simpelweg geen minimumleeftijd voor een credit card.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 15:59
Martiño
Martiño is offline
Offtopic: ben jij al 30?
Oud 11-09-2011, 16:01
Martiño
Martiño is offline
Ik was vrijdag in de AH, en jezus, wat was dat kassameisje snel. Natuurlijk had ik weer de "verkeerde" kant van de band, dus ik moest over de boodschappen van de dame voor mij heen reiken, die natuurlijk ook nog niet klaar was omdat het meisje met lichtsnelheid mijn boodschappen doorschoof. Lekker handig, werk je wel supersnel, maar krijg je alsnog een opstopping.
Oud 11-09-2011, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Offtopic: ben jij al 30?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 16:21
Verwijderd
Dan is Dobberman dus niét de oudste op DK!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 19:47
Vice
Vice is offline
Citaat:
En ik erger me echt groen-en-geel aan het feit dat supermarkten geen credit cards of Visa Electron accepteren.
Ook niet in steden zoals Amsterdam? Is totaal niet toeristvriendelijk en bovendien ook ouderwets.
Oud 11-09-2011, 19:54
Verwijderd
Ik erger me nu aan het feit dat ze bij de Albert Heijn áltijd aan het bijvullen zijn, en daarbij de karren waar ze dat spul vanaf halen mídden in het gangpad zetten. Oke, tuurlijk moet je bijvullen dat is logisch. Maar moet dat per se midden in het gangpad staan?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Ook niet in steden zoals Amsterdam? Is totaal niet toeristvriendelijk en bovendien ook ouderwets.
Volgens mij zit dat simpelweg niet in het contract wat Ahold met Equens heeft afgesloten. Bij de NS kan het dan weer wel maar ALLEEN op fucking Schiphol
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 20:00
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik vind het altijd leuk om van die mensen die heeeel veel haast hebben en daarom asociaal gaan doen, te ergeren . Dan ga ik ze niet voorlaten en met de cassiëre praten en langzaam mijn boodschappen inpakken. Als mensen haast hebben maar toch gewoon normaal kunnen doen mogen ze natuurlijk voor en ga ik netjes aan de kant.
Ook irritant: mensen die willen 'helpen' maar dan alle lichte dingen eerst inpakken en de zware dingen er bovenop, zodat alle chips en koekjes stuk zijn en er dingen lek gaan en de tassen omvallen in de auto .
Nog een: als je bij mijn c1000 van de parkeerplaats naar de winkel loopt en andersom, hebben ze op de stoep de fietsenrekken neergezet dus daar kan je met je karretje/buggy niet overheen, en de weg is bol zodat je karretje alle kanten op wil behalve vooruit.
Wat mij verbaast is dat nog niemand in de topic de winkelkarretjeswielen heeft genoemd die altijd naar links willen. Oh ergernis.
En dat je met twee kinderen je kar al vol hebt en er dus geen boodschappen meer in passen.
En dat op het karretje staat dat er euro's en twee-euro's en vijftigcentjes in kunnen maar alleen de vijftigcentjes passen en de euro's niet.
En mensen die parkeren op plekken waar je niet mag parkeren zodat als jij netjes in je vakje staat, je er niet meer uit kunt omdat je de draai niet kan halen met je lompe station.
En dat je een parkeerschijf neer moet leggen en je anders een bekeuring krijgt.
En mensen die denken dat ze de reclamefolder goed hebben gelezen maar het verkeerd hebben begrepen en dan ellenlange discussies aangaan met de chef die ze toch niet winnen.

Eigenlijk zijn alle bovenstaande dingen te vermijden door op maandag om 12.00 boodschappen te gaan doen, dan is er niemand.

Wat ik irritant vond als kassamiepje bij de kruidvat: mensen die je niet aankijken en niet tegen je praten, omdat ze aan het bellen zijn/met iemand anders praten. Daar ging ik altijd heel overdreven vriendelijk tegen doen ('goedemiddag meneer, lekker weertje hé, had u misschien een tasje gewenst' etc) zodat ze wel met me móesten praten. En dan die hoofden, oh leedvermaak.
Oud 11-09-2011, 20:02
drukknoopje
drukknoopje is offline
Oh en dat er vaak bij de stoepen bij supermarken nergens van die handige miniglijbaantjes (hoe heten die dingen eigenlijk?) hebben zodat je fatsoenlijk met je karretje de stoep op en af kan.
Reageren

Regels voor berichten