Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En jammer Thomas. . De rol begreep ik nog niet helemaal ![]() Ik vind Queasy al opvallen door haar late losse stem. Verder heeft ze al eerder met Thomas gespeeld (spel 85) al leefde ze toen niet lang geloof ik. Anyway, vorig spel ging ze als wolf ook vaak niet handig staan (althans dat vond ik als verrader) en deze stem was vrij nutteloos. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Stemlijstje hangronde 1 definitief:
Maaike. 1. Fantome 12. Thomas. (Stille Aanbidder) 14. EoS 16. Mr. Mark Thomas (Stille Aanbidder) 2. Sabir 5. Rops 7. Tink 9. Geel 15. Maaike. .sann 3. Apate Geel 4. .sann Sabir Fantome 8. Alpha_Omega Apate 10. Absinthe Rops Tink 13. Queasy Opgehangen: Thomas. |
![]() |
|
mja het is jammer dat hij aan de kant van de dorpelingen stond, maar verder niet echt een boeiende rol ofzo.
en als hij wel een boeiende rol had gehad, hadden we de leerling aan onze kant. en misschien hadden we daar dan weer meer aan gehad dan aan Thomas ![]() ja en verder ga ik er vooralsnog ook vanuit dat er vast wel een wolf onder Maaike en een onder Thomas stond en de derde wolf los. Maar alleen omdat dit het meest veilig is. Ik kan me een weerwolfspel herinneren waarin ineens allen onmogelijke scenario's tóch waar waren, dus ga me hier niet op blind staren nu. Denk dat we pas later meer info hieruit kunnen halen. Heks en geliefden en verrader kunnen ook nog hebben zitten rommelen in de lijsten...
|
Ik denk ook wat jullie denken (één wolf in elk lange lijstje en één los) En dan mocht Maaike misschien een wolf zijn de verrader ook in het rijtje van Thomas om de wolf de redden. Maar je kan nu nog eigenlijk te weinig met de lijstjes om daar echt iets zinnigs over te zeggen en te gaan puzzelen. De verrader kan ook net zo goed los staan. Maar ik hou dit scenario wel even in mijn achterhoofd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Plus ja het is ook wel moeilijk om de eerste ronde niet nutteloos te stemmen. OT: Lastig om nu iets te zeggen want de verrader en geliefden kunnen ook hebben lopen fucken. Alhoewel het wel vaak voorkomt dat er een wolf onder een groot rijtje staat. Eigenlijk wat de meesten hier ook al beamen, dus ik heb weinig extra informatie toe te voegen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maargoed, misschien is het handiger dat Tink zélf even uitlegt wat ze bedoelt? ![]()
||
Citaat:
![]() ik dacht dat ze bedoelde dat als Maaike wolf is, de verrader onder Thomas was gaan staan om de mogelijke wolf in te dekken en er dan twee slechteriken onder Thomas zouden staan. Tink, opheldering? ![]()
|
Verwijderd
|
Is Macrador niet gewoon verdwaald
![]() ![]() Ik dacht dus, dat Tink bedoelde dat als Maaike de wolf is er waarschijnlijk 1 wolf onder Maaike staat, en waarschijnlijk de verrader om Maaike dan te dekken. Dan heeft de verrader natuurlijk op Thomas gestemd! Dat is dan enigzins logisch toch? Ik vind het probleem alleen dat de verrader ook makkelijk los ergens kan staan, en op zich kan de verrader natuurlijk ook nog daadwerkelijk onder Thomas staan ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zijn voor mij een aantal opvallende stemmers: Allereerst Queasy die als 1 van de laatste personen toch in d'r eentje onder een persoon gaat staan. Dit gaat in minder mate ook op voor Absinthe en Maaike (maar Maaike. switch op het laatst, en dat is ook heel logisch). Ook Absinthe is verklaarbaar: op dat moment stonden er alleen maar mensen onder Thomas, verder alleenstemmers, dus écht in een rijtje staan kon ze ook niet, behalve onder Thomas, maar aan een giga rij heb je ook niks. Voor Queasy geldt dit echter niet. Er stonden toen al twee mensen onder Maaike. en een hele rij onder Thomas. Het zou dus veel logischer zijn als zij onder Maaike. was gaan staan. Dat ze toch alleen is gaan stemmen vind ik opvallend. Waarom stemde ze niet op Maaike.? (Dat gaat ze vast zelf ook nog wel vertellen na dit verhaal maar toch ![]() Mogelijk: - Queasy is wolf, en wil veilig staan. - Queasy is wolf en weet dat er in beide rijtjes al een wolf staat en is bang voor gelijkspel op papier (wat in de praktijk dan geen gelijkspel zou zijn) - Queasy is de verrader en stemt buiten de lijstjes zodat ze in de lijstjes iemand kan coveren. - Ik zit ernaast. Moraal van dit verhaal: ik zie graag Queasy vertrekken om te kijken welke functie madame heeft en van daar op zoek te gaan naar verdere aanwijzingen. |
![]() |
|
ik keek nog even terug naar de post van Queasy, n.a.v. Sann's post.
Hij was op zich gek idd. Ze had kunnen zien wat er gaande was en dan zegt ze op Tink* te stemmen. Dat kan natuurlijk, iig geen schaapgedrag. Maar ook geen opmerking over waarom ze niet mee wil gaan op Maaike/Thomas...
|
Het verhaal komt er zo aan, maar om jullie niet in ongeduld te laten wachten is hier alvast de uitslag.
De wolven hebben .sann opgesmikkeld. Het heeft ongetwijfeld gesmaakt want ze was wolfsbane, een zeldzame delicatesse voor de gemiddelde weerwolf. 1. .sann (wolfsbane) 2. Queasy 3. Röps 4. Thomas. (stille aanbidder) 5. Apate 6. Geel 7. Tink* 8. Maaike. 9. Eye of Sauron 10. Fantôme 11. Alpha_Omega 12. Mr.Mark 13. Absinthe 14. Sabir Magenta = gehangen. Groen = opgegeten. Een treurige dag voor de dorpelingen. Ze hebben tot morgenavond 20:00 om zich te wreken. Oy gevalt.
|
en ik ga even zoeken wat Sann allemaal al had gezegd (voor haar laatste post waarin ze Quesy als wolf of verrader noemt, die was namelijk na 20 uur en heeft dus geen invloed gehad op de keuze van de wolven). Wellicht is ze niet voor niets opgegeten...
||
het enige wat ze echt duidelijk zegt is dit:
Citaat:
Alleen dat noemt ze pas ná 20 uur expliciet. Daarvóór echter, zie ik het Rups al zeggen. Als de wolven Sann dus hebben gegeten door haar aanname hierboven (waarbij Queasy meteen opvalt), is het dan niet logischer om Rups te eten, die Queasy al eerder heel expliciet noemt? Tenzij ze bang waren voor Sann's woekertheorieen die er altijd komen en dat het nu al te heet onder de voeten werd. of misschien zegt het gewoon niks. Wat denken jullie? [edit] ja en ze noemt dat er waarschijnlijk een wolf onder Maaike en één onder Thomas staat, maar goed, dat zegt zo'n beetje iedereen dus dat kan niet echt verklaren waarom de wolven haar eten... [/edit]
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
En man, die heks heeft 'm ook in de smiezen zeg!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Omdat ik Sanne 's theorie echt vreemd vindt terwijl ze een goodguy is, ga ik hier ook niet verder op in omdat ik eigenlijk weinig reden zie om mijzelf te verdedigen. Verder: zou de heks toevallig goed hebben gegokt of wist ze dat Sann wolfsbane was of een andere goede functie. Ik ga morgen eens lezen of Sanne echt zo opvallend aan het posten was. Ik heb iig niks gemerkt. Voor morgen: ik stem op iemand onder Thomas. Of iemand die mij(om wel hele vage argumenten die Sanne aanhaalde) eruit wil werken.. |
![]() |
||
Citaat:
ik zocht even uit wat Sann al had gezegd en ze was pas héél expliciet over Queasy ná 20 uur. de wolven moeten voor die tijd al doorgeven wie ze opeten. Het feit dat ze Sann hebben gegeten heeft dus imo niet te maken met haar verdachtmaking over Queasy, of iig niet per sé. Natuurlijk hintte Sann al wel eerder in die richting, maar rond diezelfde tijd was jíj veel explicieter over Queasy waardoor ik niet helemaal overtuigd ben dat de wolven Sann per se om die reden hebben gegeten. En daarom vroeg ik me ook af of er wel een echte reden achter zit? punt is dat ik het gewoon niet zo zeker weet allemaal nog.
|
@ tink: nee, de geliefden zijn dit spel door de spelleiders aangesteld en zover ik kan zien (aantal functies en aantal spelers) zijn de geliefden deze keer een aparte functie. je bent dus niet bijv. tovenaar én geliefde of maar eens wat te noemen.
|
Oh, nou oké, daar heb ik dan blijkbaar overheen gelezen, omdat ik wat anders verwachtte en die functie ook denk te kennen dus vandaar dat ik er weinig aandacht aan besteed. Maar omdat Queasy dat zo zei.
![]() En Queasy, hoezo zie je weinig reden om jezelf te verdedigen? Ik snap wel dat je niet alleen maar de verdediging in wilt schieten, maar je wordt serieus verdacht. Dat zou ik niet zo makkelijk afdoen met een 'ik ga mijzelf niet verdedigen' omdat je die theorie blijkbaar vreemd vindt. Ik zie namelijk wel iets in die theorie. Waarom stemde je zo laat nog een losse stem? Ik kan me best voorstellen dat er meer duidelijkheid komt door jouw dood zo, aangezien er ook losse wolvenstemmen zijn. Dat de argumenten nu misschien nog enigszins vaag zijn, komt meer door de timing in het spel (nog vrij vroeg). Ik vind dat je wel heel erg doet alsof het raar is dat ze dat denkt. Zo vroeg in dit spel weet je nog niet veel dus dan is elk houvast er weer één om op door te gaan.
|
mja, ik ben niet echt overtuigd van Queasy's slechtheid, maar dat ben ik nooit aan het begin van een spel.
De verdachtmaking van Sann is wel oprecht geweest want ze had gewoon een goede functie en ik zie haar ook wel als een speler die regelmatig met goede punten komt. Dus sorry Queasy, maar als er morgen geen betere kandidaat is, ga ik wel op je stemmen...
|
Wat een kutuitslag. Verder heb ik nog niet veel tijd gehad om bij te lezen. Ik ben welliswaar vandaag online geweest maar dat was steeds heel kort want ik heb een erg lange dag gehad en ik heb vandaag weinig tijd. Morgen zal ik bijlezen en eens kijken wat naar mijn idee voor de hand ligt.
||
Citaat:
![]() ![]() Verder weet ik het niet zo met Queasy; er zitten zoveel slechten in dit spel, en er wordt wel heel makkelijk 'gehapt' nadat ik (en sann.) wat over haar hebben gezegd en op de een of andere manier vertrouw ik dat niet zo. |
![]() |
|
@ Rups: naja, de spelleiders zeiden bij de hangronde op gegeven moment 'nog 10 minuten' en dat was kwart voor acht ofzo, dus neem aan dat de deadline van dit spel 20 uur is.
En verder; als je een betere optie hebt dan Queasy hoor ik het graag. ik vind haar ook niet super verdacht, maar heb op dit moment ook nog geen andere mensen. En aangezien we nu weten dat Sann wel een goede rol had, was haar verdenking op Queasy iig niet manipulatief...
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #88 deel 2 Geel | 92 | 24-09-2011 16:58 |