Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2011, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Je mist een relatie ook alleen als je denkt dat je er één nodig hebt. Tuurlijk mis je leuke momenten, maar die mis je ook als je een relatie hebt
Ik denk niet dat dat helemaal klopt. Op het moment denk ik niet dat ik een relatie nodig heb, maar ik mis wel de intimiteit die je in een relatie hebt. Daarnaast mis ik het om bepaalde dingen te kunnen delen, maar dat zal ook wel zijn omdat ik amper vrienden heb.
Advertentie
Oud 29-09-2011, 21:42
EZBlade
EZBlade is offline
Dat ken ik. Ik mis intimiteit zeker, maar ik ben zo blij dat ik nu even op mezelf ben
Oud 29-09-2011, 23:29
Isengrim
Isengrim is offline
Citaat:
Dat ken ik. Ik mis intimiteit zeker, maar ik ben zo blij dat ik nu even op mezelf ben
Ik heb weleens de mooie vergelijking van een relatie met de lette A en de letter H gehoord, hij is wel christelijk, maar ik denk dat hij ook voor niet-christelijke relaties geld.

Een slechte relatie lijkt op de letter A, het zijn twee mensen die elkaar nodig hebben om tot God te komen/om zich waardevol te voelen. Als deze relatie uit gaat, vallen deze mensen in een gat en kunnen niet op eigen benen staan.
Een gezonde relatie lijk op de letter H, twee mensen die op zichzelf staan (en dus zelf richting God gaan), maar die wel een verbinding hebben. Ze versterken elkaar, maar zijn niet afhankelijk van de ander om gelukkig te zijn.

Ik denk dan ook dat het goed is om eerst zélf gelukkig te kunnen zijn en daarna pas een relatie aan te gaan en met deze relatie je geluk te verbreden ipv je geluk daaruit te halen. Ik denk dat je aan deze dingen ook wel kunt werken binnen een relatie, maar in mijn ogen is het wel belangrijk om zélf gelukkig te kunnen zijn zónder de ander.

En misschien is dat wat jij nu ook voelt, dat je nu op je zelf bent en zelf gelukkig aan het worden/zijn bent, ipv dat je dit geluk uit een ander haalt/die ander uit jou.

/vaag verhaal
Oud 30-09-2011, 07:22
Lorelei
Lorelei is offline
Oud 30-09-2011, 09:17
EZBlade
EZBlade is offline
Citaat:
Ik heb weleens de mooie vergelijking van een relatie met de lette A en de letter H gehoord, hij is wel christelijk, maar ik denk dat hij ook voor niet-christelijke relaties geld.

Een slechte relatie lijkt op de letter A, het zijn twee mensen die elkaar nodig hebben om tot God te komen/om zich waardevol te voelen. Als deze relatie uit gaat, vallen deze mensen in een gat en kunnen niet op eigen benen staan.
Een gezonde relatie lijk op de letter H, twee mensen die op zichzelf staan (en dus zelf richting God gaan), maar die wel een verbinding hebben. Ze versterken elkaar, maar zijn niet afhankelijk van de ander om gelukkig te zijn.

Ik denk dan ook dat het goed is om eerst zélf gelukkig te kunnen zijn en daarna pas een relatie aan te gaan en met deze relatie je geluk te verbreden ipv je geluk daaruit te halen. Ik denk dat je aan deze dingen ook wel kunt werken binnen een relatie, maar in mijn ogen is het wel belangrijk om zélf gelukkig te kunnen zijn zónder de ander.

En misschien is dat wat jij nu ook voelt, dat je nu op je zelf bent en zelf gelukkig aan het worden/zijn bent, ipv dat je dit geluk uit een ander haalt/die ander uit jou.

/vaag verhaal
Ik begrijp het helemaal. Dat is ook waar mijn vorige relatie op stuk liep. En uiteindelijk komt er wel weer iemand, maar dat komt dan wel
Oud 30-09-2011, 09:22
Volk
Volk is offline
Citaat:
Verhaal over A en H
Hey, met dat idee ben ik opgevoed! Zodra je de ander nodig hebt zit het niet goed.
Oud 30-09-2011, 09:43
ST*R
ST*R is offline
Soms baal ik er een beetje van dat ik niet het perfect vriendinnetje ben, maar hij kan af en toe ook moeilijk zijn om mee om te gaan. Toch ben ik nog nooit zo verliefd geweest als op hem, en hou ik zó veel van hem. Heb nog nooit zo sterk het gevoel 'ik wil voor altijd bij jou blijven' gehad. Ben zo blij dat hij mijn vriendje is!
Kan niet wachten tot ik hem vanavond weer zie!
Oud 30-09-2011, 10:03
Verwijderd
holy shit ik zeg gistermiddag nog tegen een vriend dat ik met voorlopig met het ene meisje bezig ga houden en 's avonds regel ik een date met een ander... lekker consequent gehandeld wel
Oud 30-09-2011, 11:16
miekmuis
miekmuis is offline
Mijn contact met de Australië jongen begint een beetje op een booty-call verhaal te lijken, maar op zich vind ik dat voor nu wel prima. We zien elkaar nu ongeveer één keer per week en hebben het ontzettend gezellig samen. Hij wil geen relatie heeft hij gezegd. Geen idee of dat nu niet of nooit niet is en dus met niemand of niet met mij, maar dat zien we in Australië wel. Op dit moment wil ik dat ook niet, sowieso ken ik hem nog helemaal niet. Tis wel even verwarrend, want normaal doe ik dit soort dingen helemaal niet, maar ach als ik toch naar de andere kant van de wereld vertrek kan ik er ook maar het beste zoveel mogelijk lol aan beleven. En mocht het ongemakkelijk worden dan ga ik gewoon in mijn eentje verder. Alleen heeft hij nog steeds zijn auto niet verkocht en kunnen we dus nog niet boeken en dat is zó frustrerend. Ik wil dat die datum gewoon vast staat!
Oud 30-09-2011, 11:50
Volk
Volk is offline
Allebei vrij vandaag. Dus zo lekker naar de markt. En daarna lekker eten met vrienden
Oud 30-09-2011, 12:20
tuttebel
tuttebel is offline
goed! samenwonen is weer chill! ik merk wel dat we omdat we elkaar een paar maanden niet gezien hadden we heel erg klef zijn. niet als in het 'zoenen in het openbaar' gedoe, maar dat we het liefst 24 uur per dag bij elkaar waren. dus samen boodschappen doen, hij fietst mee als ik iets moet ophalen ergens ofzo.
sinds deze week werkt hij overdag, en ik werk sommige avonden, maar als ik iets met vrienden doe is het ook 's avonds. en ik wil hem ook niet elke keer meenemen naar mijn vrienden toe, hij wil dat gelukkig ook niet. dus nu zien we elkaar veel minder. we zijn nog een beetje zoekende naar de gulden middenweg ik maakte me erg zorgen dat hij het moeilijk zou vinden zonder zijn eigen vrienden hier, maar hij geeft aan dat hij het zo op het moment helemaal niet erg vindt. op den duur zal hij zeker zijn eigen vrienden maken hier, maar dat gaat niet van het ene op het andere moment.
ik ben vooral heel erg benieuwd wat het jaar ons gaat brengen, we hebben al zoveel 'successen' behaald met elkaar waarvan ik dacht dat het nooit zou lukken, dus ik heb er zeker vertrouwen in.
Oud 30-09-2011, 12:37
Verwijderd
Midden in de nacht een smsje sturen dat je de laatste trein naar van Amsterdam naar Utrecht hebt gemist en dat hij dan meespeelt en zegt "ja, wanneer komt er nou eens een nachtnet tussen A'dam-Utr????" en dat je dan bluft dat je dan maar bij hem komt slapen en dat hij dan ineens zegt "ik zie je zo", levert leuke nachten op.
Oud 30-09-2011, 21:36
Verwijderd
Ik zou wel eens willen weten of hij ''mijn vriendin'' of ''een vriendin'' bedoelde, voor ik me alweer eens verlies.
Oud 30-09-2011, 23:49
Dott
Dott is offline
Mijn hele wereld staat op zn kop, niets is meer zeker, alles is 1 grote warboel. helaas sleur ik mn liefdesleven daarin mee....
Oud 01-10-2011, 15:06
ST*R
ST*R is offline
Pff het kan af en toe echt zo'n onsociaal chagerijnig mannetje zijn, helemaal niet gezellig. Zeker stom als ik me er heel erg op verheug om hem weer te zien.
Nouja vanmorgen over gepraat en pff gedoe maar later weer goed. Ik ben nog steeds heel erg verliefd op hem hoor, maar af en toe denk ik 'doe even normaal'.
Oud 01-10-2011, 16:48
Verwijderd
Haha star, het klinkt alsof je iets met mij hebt
Oud 01-10-2011, 18:47
Verwijderd
@St*r: dat is normaal hoor, dat heb ik ook regelmatig bi mijn vriendje

ot: Hij is een weekend weg met vrienden en ik moet zeggen dat ik me, tot mijn grote verbazing, heel goed vermaak alleen. had het niet verwacht, ook omdat het een min of meer een gedwongen weekend is, omdat zijn weekendje al lang gepland stond en mijn sociale leven hie rnog niet bestaat. Maar vanmorgen lekker naar de markt geweest, cadeautje gekocht voor een vriendin en een flink stuk gewandeld. Nu staat de cake in de oven en ga ik zo verder met het schilderen van onze salontafel. Het is fijn om even alleen te zijn.
Oud 01-10-2011, 19:22
Volk
Volk is offline
Vandaag kwam ik aan op m'n werk en bleek ik helemaal niet te hoeven werken! Dus opeens had ik een prachtige dag vrij. Ik ben met mijn moeder en oom naar de markt geweest en we hebben lekker bijgekletst. Het deed me denken aan vroeger, toen mijn oom en ik nog kinderen waren en we nog elke week met mijn moeder naar de markt gingen. Daarna kwam ik thuis en zijn mijn vriend en ik lekker in bed gaan liggen. Fijn knuffelen en praten en meer. Nu staat hij te koken voor mij, hij had een recept op internet gevonden. Het gaat hier helemaal top op relationeel gebied. Ik heb echt een geweldige dag gehad met mijn geliefden vandaag
Oud 01-10-2011, 19:27
Verwijderd
jongens,jongens...ik ben voor de 6de keer ofzo verliefd op een homo,(niet hetzelde)
Oud 01-10-2011, 20:52
Definite
Definite is offline
oh my fucking god, that's some fucked up shit xD lastiggg
Oud 01-10-2011, 20:54
Verwijderd
wat dat ik op homos val?
alsof ik dat zelf leuk vind
Oud 01-10-2011, 20:58
Definite
Definite is offline
Citaat:
wat dat ik op homos val?
alsof ik dat zelf leuk vind
Nee joh zo gemeen ben ik niet, ik bedoel dat dat gewoon heel vervelend voor jou als persoon is, dat je iets voelt voor iets dat per definitie niets voor jou voelt op relationeel vlak. (indien ze écht homo zijn)
Oud 01-10-2011, 21:00
Verwijderd
ja ze zijn echt homo...maar ik denk dat het komt doordat ik het heel goed kan vinden met homo's
Oud 01-10-2011, 21:09
EZBlade
EZBlade is offline
Citaat:
ja ze zijn echt homo...maar ik denk dat het komt doordat ik het heel goed kan vinden met homo's
Dat is op zich niet heel raar toch, maar wel vervelend als je er verliefd op wordt
Oud 01-10-2011, 21:12
Verwijderd
ja en deze keer ben ik echt echt verliefd,niet gewoon leuk vinden,echt voor het eerst in mn leven verliefd
Oud 01-10-2011, 21:18
EZBlade
EZBlade is offline
Heb je het aan hem verteld?
Oud 01-10-2011, 21:19
Verwijderd
nee,ik ken hem maar 2 dagen...
Oud 01-10-2011, 21:31
EZBlade
EZBlade is offline
Dan ben je snel verliefd geworden
Oud 01-10-2011, 21:40
Verwijderd
ja, I know,maar dit is echt anders dan anders
Oud 01-10-2011, 22:49
ST*R
ST*R is offline
Citaat:
@St*r: dat is normaal hoor, dat heb ik ook regelmatig bi mijn vriendje
Ja ik vind het ook niet erg als hij soms wat minder gezellig is, maar hij heeft de laatste tijd wel vaker zulke buien en kan dan zo afwezig zijn. Vooral vervelend omdat ik niet echt weet hoe ik ermee om moet gaan, jij nog tips Bartezz? Maarja, hij vindt het zelf ook vervelend dat hij soms zo is. Bij vorige vriendinnetje was dat ook 1 vd redenen dat ze het uitmaakte, dat ben ik natuurlijk niet van plan maar moet wel een goede manier vinden om er mee om te gaan.
Vanmiddag was ik best wel pissig, maar net met vriendinnetje afgesproken en lekker over vriendjes gezeurd. Nu heb ik vooral heel veel zin om hem weer te zien. Hij is nog steeds het leukste vriendje ter wereld! (nouja meestal dan )
Oud 02-10-2011, 00:02
Verwijderd
Hmm ik ben ook heel vaak afwezig/ chagrijnig en mij moet je eigenlijk gewoon met rust laten totdat ik het me besef en me er kut over ga voelen... Hoe meer iemand mij loopt te pushen etc hoe vervelender ik word vrees ik
Oud 02-10-2011, 11:23
Verwijderd
Dat geldt voor bijna iedereen in een chagrijnige bui toch, Bartezz? Als ik chagrijnig ben, heb ik dat ook. Maar naar het schijnt ben ik vrijwel nooit chagrijnig

OT: Hij heeft een verrassing voor me, hihihi! Ik heb geen idee wat. Volgens mij is het wel een díng, maar in combinatie met een gebeurtenis..? Ik heb een paar ideeën, maar de hints die hij heeft gegeven spreken elkaar een beetje tegen... tenzij het meer dan één ding is. Of hij doet het expres om me in de war te brengen, natuurlijk, maar als hij zo gehaaid is, had hij ook wel beter geheim kunnen houden dat hij überhaupt een verrassing heeft
Oud 02-10-2011, 11:37
Verwijderd
@St*r: Als ik neit weet hoe ik met mijn vriendje om moet gaan (klinkt maf, maar you get my point ) Heb ik het er altijd met hem over.... Op een rustig moment dat hij niet stom/boos/moe/chagrijnig is, vraag ik hem dan wat hij van mij verwacht op zo'n moment, dat scheelt bij ons een hoop geruzie...
Oud 02-10-2011, 11:55
Verwijderd
Als mijn vriendje een bui heeft, werkt het het best om hem gewoon even met rust te laten Kan ik heel moeilijk trouwens want er is altijd iets, maar hij kan er pas over praten als hij het overdacht heeft, en dat duurt even
Oud 02-10-2011, 11:59
Verwijderd
^Dat is bij mij ook zo, maar dat wist ik in het begin niet en ik kon er eacht niet mee om gaan, toen heb ik hem eens gevraagd wat hij van mij verwachtte als hij zo'n bui had. Want ik ging dan heel erg boos doen omdat ik me echt ontzettend stom voelde en machteloos enzo. En sindsdien is het veel makkelijker om ermee om te gaan, omdat hij zelf heeft uitgesproken dat ik hem met rust moet laten. Om de een of andere reden werkt dat veel beter bij mij
Oud 02-10-2011, 12:35
Dott
Dott is offline
Pff.. ik heb last van mezelf en dat is stom.
Oud 02-10-2011, 12:45
ST*R
ST*R is offline
@ Bartezz: ja toen hij laatst zo'n bui had probeerde ik juist heel erg lief te doen, maar dat vond hij toen niet zo fijn. Maar de keer erna toen hij chagerijnig was probeerde ik hem maar even te laten, en toen vroeg hij later waarom ik niet zo lief was, ja hallo
@ Freyja: ja ik ben zelf ook bijna nooit chagerijnig, zeker niet als ik bij hem ben, dus vind het maar stom dat hij dat soms wel is
@ SA: heb het er idd ook met hem over gehad, maar hij weet zelf ook niet zo goed wat hij dan wil, verschilt ook. Dus daar heb ik niet zo veel aan. Maar denk idd dat even met rust laten het beste werkt. Heb nu ook nog dat ik af en toe als hij chagerijnig is ik ook een beetje bozig word omdat ik het maar stom vindt dat hij zo doet, maar dat werkt iig zeker niet

Maaaargoed.
Gister lieve smsjes gestuurd en ik wil hem weer ziiieeeenn!
Oud 02-10-2011, 19:21
indigo
indigo is offline
Even blijheid delen hoor! Hij kwam vannacht laat thuis en naar het schijnt heb ik van alles verteld over wat ik heb meegemaakt overdag, kan het mezelf amper meer herinneren. In elk geval heerlijk naast elkaar geslapen en lang uitgeslapen. Daarna lekker ontbeten in het zonnetje en wat gerommeld in ons huisje . 't Was eigenlijk de bedoeling om naar de Ikea te gaan, maar daar was het echt te fijn voor buiten... Dus we zijn een stuk gaan fietsen, langs het water en nu heb ik besloten nog een extra nachtje hier te blijven ook al moet ik dan morgen vreselijk vroeg weg, maar ik kan zo lekker wel weer bij hem in slaap vallen na deze heerlijke dag <333. Ah zon en liefde en rust!
Oud 02-10-2011, 20:54
wup
wup is offline
weet niet wat ik heb, maar ik ben niet zo leuk. Nog steeds bezig mijn draai te vinden, geloof ik. Ben niet zo stressbestendig Ben gelukkig niet meer zo moe als in het begin, dus dat gaat goed.

Vanmorgen foto's laten maken in het bos voor zn ouders die straks 30 jaar getrouwd zijn. Met hem en zn zusje en volgens mij zijn ze super geworden. Kan niet wachten (en wie weet straks in het foto topic, want we hebben ook nog even een sessie met zn tweeen gedaan natuurlijk).
Oud 03-10-2011, 13:56
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ooh we hebben zo'n superleuk weekend gehad samen! En heel veel gedaan, daar ben ik heel blij mee, ik vind het best moeilijk als we dan alleen maar thuis zitten omdat we elkaar lang niet hebben gezien. Lekker erop uit!
Oud 03-10-2011, 16:20
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik heb een heel gezellig weekend gehad met introductiekamp van mijn studentenvereniging, waar ik mentor ben over 2 eerstejaars leden . Het hele weekend prachtig mooi weer gehad en door de bossen gewandeld (of meer geploegd, eigenlijk) en waren erg veel leuke mensen bij. Heb nu al heel veel zin in de rest van de introductie!
Oud 03-10-2011, 19:35
Verwijderd
We gaan trouwen
Oud 03-10-2011, 19:35
Isengrim
Isengrim is offline
Wauw, gefeliciteerd!
Oud 03-10-2011, 19:46
Verwijderd
Citaat:
We gaan trouwen

Gefeliciteerd.
Oud 03-10-2011, 19:56
indigo
indigo is offline
Oh wah echt?! Wiewatwanneerhoe! Wat leuk, gefeliciteerd .
Oud 03-10-2011, 20:08
Verwijderd
Freya, gefeliciteerd, wat leuk ^^
Oud 03-10-2011, 20:13
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
We gaan trouwen

Gefeliciteerd!

Oud 03-10-2011, 20:16
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Freeeyyyyyyyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!

*rent rondjes*

gefeliciteeeerd!!
Oud 03-10-2011, 21:24
ST*R
ST*R is offline
@ freya: Ahhh wat leuk!! Dat was dus die verrassing, gefeliciteerd!!!!
Oud 03-10-2011, 21:27
Verwijderd
Haha de verrassing was een motorbootje! <3 Ik heb echt het liefste vriendje ter wereld. Maar toen kwam er met picknicken langs het water dus nóg een verrassing Hij heeft ook echt zelf de ring gemaakt *onder de indruk*
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten