Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2012, 09:35
EleventhHour
EleventhHour is offline
Aanslag in Syrië rustig verlopen
Ongeregeldheden blijven uit: 15 doden

De bomaanslag in de Syrische hoofdstad Damascus is rustig verlopen. Vooraf werd gevreesd voor ongeregeldheden, maar die bleven uit. Er vielen 15 doden.

Ondanks de dodelijke slachtoffers en de 27 gewonden waren er geen noemenswaardige incidenten. Na afloop keerden alle overlevenden in alle rust terug naar huis.

VN-waarnemer John Horowitz is tevreden over het verloop van de aanslag: “Een paar maanden geleden waren de mensenrechtenschendingen nog een zootje: er waren verkeersopstoppingen, rellen en klachten over geluidsoverlast. Nu zien we juist dat een burgeroorlog niet op een chaos hoeft uit te lopen. Wel zijn er nog verbeterpunten op het gebied van de informatievoorziening, zodat burgerslachtoffers weten waar ze aan toe zijn.”

Vanwege het ordentelijke verloop van de aanslag hebben de vliegtuigmaatschappijen Emirates en Egypt Air besloten om vluchten naar Damascus door te laten gaan. Ook het openbaar vervoer in de hoofdstad kwam snel weer op gang na de explosie.

De internationale gemeenschap heeft inmiddels gereageerd.
Oud 05-12-2012, 10:12
Verwijderd
http://www.speld.nl/2012/11/26/spons...frituurde-kip/

korting op je boete bij de KFC
Met citaat reageren
Oud 05-12-2012, 12:31
Verwijderd
Gouwe ouwe:
Citaat:
Amsterdamse taxirit probleemloos verlopen
Burgemeester Cohen reageert verrast, nader onderzoek ingesteld

Door Pieter 't Hoen • maandag 6 juli 2009, 07:56
Vanochtend heeft een taxi een Amerikaanse toerist zonder problemen van Amsterdam Centraal Station naar zijn hotel in de Rivierenbuurt vervoerd. De man betaalde een schappelijke prijs en werd langs de kortste route naar zijn bestemming gebracht. Bovendien pakte de chauffeur zijn koffers aan, om deze voor hem in de achterbak te leggen. Het lijkt hier om een tragisch misverstand te gaan. Burgemeester Job Cohen heeft aangekondigd maatregelen te zullen nemen.

De toerist, Ian Remington, zei tevreden te zijn over zijn taxirit. “Voor tien euro van Centraal Station naar het Hilton, dat leek me een erg schappelijke prijs” aldus de senior audit manager van HP Digital. En over de chauffeur was Remington ook tevreden. “Hij sprak goed Engels en was erg behulpzaam” aldus de Amerikaan.

Het lijkt erop dat dit een eenmalige samenloop van omstandigheden was. Het is nog niet eerder voorgekomen dat voor een taxirit in Amsterdam de normale prijs werd betaald of dat de chauffeur klantvriendelijk was. Wel was er in 2006 kortstondig melding van enkele chauffeurs die de koffers aanpakten, maar hier bleek het gelukkig te gaan om dieven.

Job Cohen heeft maatregelen aangekondigd naar aanleiding van het incident. “Dit past niet in het plaatje dat wij als Amsterdam neer willen zetten” sprak de burgervader. “Weet u zeker dat de rit zonder strubbelingen is verlopen en dat de toerist in kwestie tevreden was? Als dit echt zomaar is gebeurd, dan moeten we drastische maatregelen gaan nemen.”

Ook de beroepsvereniging van vrijgevestigde taxichauffeurs, WATDAN, heeft geschokt gereageerd. Het was in de hoofdstad tot nog toe de gewoonte dat argeloze toeristen grof werden opgelicht door een keurkorps aan schuinsmarcheerders van divers allooi, de Engelse en zelfs de Nederlandse taal vaak niet of nauwelijks machtig. Dat deze ‘prachtige traditie’ nu is doorbroken, is WATDAN een doorn in het oog. Een anonieme woordvoerder: “Zo’n tyfusmietje verpest de hele markt met zijn blije dienstverlening. We zoeken hem een dezer dagen wel op thuis. Nee, dat is geen bedreiging. Gewoon een goed gesprek tussen collega’s onderling.”

Inmiddels is achterhaald hoe de comfortabele taxirit plaats heeft kunnen vinden. De dader bleek een Hengelose taxichauffeur te zijn, die sinds kort in Amsterdam werkt. Hij is inmiddels vriendelijk verzocht zich aan te passen aan de heersende mores in de binnenstad. Over twee maanden verwacht men dat hij ontslagen wordt uit het ziekenhuis.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2012, 12:37
Verwijderd
hahahHaha ik heb wel eens gevochten met een taxichauffeur
Met citaat reageren
Oud 05-12-2012, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Wel was er in 2006 kortstondig melding van enkele chauffeurs die de koffers aanpakten, maar hier bleek het gelukkig te gaan om dieven.
dat is mijn favoriete stukje
Met citaat reageren
Oud 05-12-2012, 12:40
Verwijderd
"Voor tien euro van Centraal Station naar het Hilton, dat leek me een erg schappelijke prijs”*

hier heb ik wel eens 60€ voor betaald volgens mij
Met citaat reageren
Oud 05-12-2012, 13:06
Verwijderd
Nouja ik vind de WATDAN wel leuk
Met citaat reageren
Oud 05-12-2012, 15:03
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
De internationale gemeenschap heeft inmiddels gereageerd.
Punt.
Oud 20-12-2012, 17:04
Verwijderd
Matige Metaforendag geslaagd als rozijn in bak yoghurt
'De dag vloog om als een KLM passagiersvliegtuig'

DOOR THOMAS HOGELING • DONDERDAG 12 APRIL 2012, 10:36

De organisatoren van Matige Metaforendag 2012 kunnen ook dit jaar weer terugkijken op een geslaagde editie. Duizenden Nederlanders, waaronder Radio-DJ’s, politici en muzikanten deden mee aan de activiteiten. “Het was echt het tegenovergestelde van een begrafenis, wat een feest!” Jubelde Lodewijk El Hasnoui, directeur van stichting MZDRB (Metaforen Zijn Mooier Dan Racisme, Bijvoorbeeld).

3FM-DJ Giel Beelen trapte de dag vroeg in de ochtend af door de nieuwe single van Miss Montreal op ludieke wijze aan te kondigen: “Alsof Skunk Anansie en Blondie een kind gekregen hebben, echt heel gaaf, dit gaat wel een ding worden.”

Groenlinks-leider Jolande Sap, ambassadrice van de stichting, bracht ook vandaag tijdens het vragenuurtje de matige metafoor onder de aandacht, door bij Mark Rutte aan te dringen op meer openheid van zaken wat betreft het Catshuisoverleg: “Ik heb hier twee stukken glas, gewoon glas en matglas, uw overleg heeft de transparantie van matglas, ik daag u uit daar gewoon glas van te maken.” De matige metafoor kon rekenen op bewonderende klopjes op de tafels van de Tweede Kamer.

Tijdens een concert in Tilburg sloot de Zeeuwse band Bløf de feestelijkheden af door anderhalf uur lang liedjes uit het eigen oeuvre te spelen. Volgend jaar zal Matige Metaforendag niet plaatsvinden, zo onthulde El Hasnoui: “Je moet het een beetje zien als het ophalen van huisvuil, dat is ook geen jaarlijks evenement.”
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Matige Metaforendag geslaagd als rozijn in bak yoghurt
'De dag vloog om als een KLM passagiersvliegtuig'

DOOR THOMAS HOGELING • DONDERDAG 12 APRIL 2012, 10:36

De organisatoren van Matige Metaforendag 2012 kunnen ook dit jaar weer terugkijken op een geslaagde editie. Duizenden Nederlanders, waaronder Radio-DJ’s, politici en muzikanten deden mee aan de activiteiten. “Het was echt het tegenovergestelde van een begrafenis, wat een feest!” Jubelde Lodewijk El Hasnoui, directeur van stichting MZDRB (Metaforen Zijn Mooier Dan Racisme, Bijvoorbeeld).

3FM-DJ Giel Beelen trapte de dag vroeg in de ochtend af door de nieuwe single van Miss Montreal op ludieke wijze aan te kondigen: “Alsof Skunk Anansie en Blondie een kind gekregen hebben, echt heel gaaf, dit gaat wel een ding worden.”

Groenlinks-leider Jolande Sap, ambassadrice van de stichting, bracht ook vandaag tijdens het vragenuurtje de matige metafoor onder de aandacht, door bij Mark Rutte aan te dringen op meer openheid van zaken wat betreft het Catshuisoverleg: “Ik heb hier twee stukken glas, gewoon glas en matglas, uw overleg heeft de transparantie van matglas, ik daag u uit daar gewoon glas van te maken.” De matige metafoor kon rekenen op bewonderende klopjes op de tafels van de Tweede Kamer.

Tijdens een concert in Tilburg sloot de Zeeuwse band Bløf de feestelijkheden af door anderhalf uur lang liedjes uit het eigen oeuvre te spelen. Volgend jaar zal Matige Metaforendag niet plaatsvinden, zo onthulde El Hasnoui: “Je moet het een beetje zien als het ophalen van huisvuil, dat is ook geen jaarlijks evenement.”
<3
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 17:08
Verwijderd
https://twitter.com/BLOF_teksten
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 17:11
Verwijderd
Citaat:
EénVandaag zet kwaad bloed bij Bløf

Het programma EénVandaag wilde vandaag uitpakken met een reportage over 20 jaar Bløf. Alleen is het interview met de Zeeuwen totaal mislukt. De band was niet gediend van de vraagstelling van het programma, waarin de quasi-poëtische teksten van Bløf aan de kaak werden gesteld. Bløf kapte een en ander af en daarmee leek de kous af. Totdat EénVandaag op een blog zijn teleurstelling liet blijken. Waarna Bløf weer van zich af bijt op social media.

EénVandaag verwondert zich over de lyrics van Bløf. “Over het feit dat er mensen zijn die zich daar aan ergeren. Dit omdat ze teksten als; “Er zijn vliegtuigstoelen, miljoenen bijbedoelingen en bovendien zijn er limousines, en er zijn leugens over sterren die we toch niet zien” niet begrijpen. Er is geen enkele andere Nederlandse band of artiest wiens teksten zoveel wrevel wekt.”

Maar EénVandaag kreeg de kans niet. “Het is klaarblijkelijk niet de bedoeling dat journalisten vragen aan Bløf gaan stellen over de teksten van Bløf. want ‘ze hebben geen zin om zich te moeten verdedigen’. We konden Paskal en Peter nog wel interviewen, maar dan niet over hun teksten. Omdat dit naast de muziek toch een vrij essentieel onderdeel is van het werk van Bløf, konden we hier niet mee akkoord gaan.”

De lezing van Bløf luidt: “Leuk, een interview met 1vandaag over ons 20-jarig jubileum. Dachten we. Nog voordat we geïnstalleerd waren bleek het vooral over de voor- en tegenstanders van onze teksten te gaan. Iets waar wij wij niet zoveel mee kunnen natuurlijk en ook niet de afspraak, want vooraf verzwegen. Als zoiets nu valt tijdens een leuk interview is het wat anders, maar om daarmee te beginnen en en vervolgens de makers van een twitteraccount dat ‘BLØF-teksten genereert’ daarop te laten reageren, wat hebben wij daaraan? Om dit dan ook nog nadat we voor de eer hebben bedankt op een blog te zetten… Tja, dat verwacht je niet van een serieus nieuwsprogramma. Heel kinderachtig.”
Dit is dus serieus he
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 17:15
Verwijderd
Hij heeft die teksten vast verzonnen terwijl hij doorgesnoven aan de gokkasten stond
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 17:17
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 17:17
Verwijderd
ik heb ook een keer een liedje geschreven toen ik gesnoven had <3
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Dit is dus serieus he
Dit ook;

Citaat:
'Doemdag' verloopt zonder opmerkelijke gebeurtenissen

AMSTERDAM - 'Doemdag' is vrijdag rustig verlopen. Door misvattingen over de mayakalender leeft de angst dat op 21 december de wereld zou vergaan. Van een apocalyps is echter geen sprake.

Doemdag Fotoserie

In het Franse plaatse Bugarach, waar volgens een mythe mensen door aliens worden gered van de ondergang, is de pers massaal aanwezig.

Er is vrijdag twee keer het aantal inwoners aan journalisten in het dorp.

"Kinderen zijn het meeste kwetsbaar voor deze onzinverhalen", zegt David Morrison, directeur van het Carl Sagan Centre tegenover The Guardian. "Leraren laten weten dat veel van hun leerlingen bang zijn en dat sommigen zelfs zelfmoord overwegen. Dat is de meest tragische consequentie van de 2012-hoax."

Een dertigtal scholen in de Amerikaanse staat Michigan vond het voorspelde einde van de wereld in combinatie met waarschuwingen voor een herhaling van het bloedbad dat een week geleden in Newton plaatsvond genoeg redenen om de deuren te sluiten.

Bekentenissen

Australië en Nieuw-Zeeland zijn vrijdag niet vergaan. Het is daar inmiddels zaterdag geworden en het door sommigen voorspelde einde van de wereld is niet uitgekomen.

Diverse mensen aan de andere kant van de wereld zeggen 'doemdag' goed te hebben doorstaan. Zo twitterde journaliste Kate Fox vanuit Sydney: ''Spoiler alert voor iedereen buiten deze tijdszone: we zijn niet dood.''

Twitter

Veel Australiërs laten op Twitter weten dat ze er nog gewoon zijn. Vanuit de hele wereld worden bekentenissen getwitterd, die lang niet allemaal even fraai zijn. Sommige twitteraars biechten op dat ze vroeger klasgenootjes of leraren hebben gepest. Bovendien lijken niet alle bekentenissen even serieus bedoeld.

Zo zegt iemand dat hij soms graag vuilniszakken vult met gelatine, erin kruipt en doet alsof hij een ongeboren foetus is. Een andere vrouw zegt dat ze haar lichaam insmeert met vaseline en doet alsof ze een naaktslak is. Iemand waarschuwt haar medetwitteraars daarom voor hun digitale confessies, want ''we zijn er morgen allemaal nog''.

De hashtag #EndOfTheWorldConfessions is ook in Nederland populair. #Mayakalender, #doomsday, #21dec, #eindevandewereld en #Australië staan ook in de top 10.

Feest

Ook in andere landen waar 'doemdag' al eerder begon dan in Nederland, is weinig aan de hand. Veel mensen dachten dat al en hebben het voorspelde einde van de wereld dan ook aangegrepen voor een goed feest.

In onder meer Kuala Lumpur en zelfs in een atoombunker in Moskou zijn themafeesten gepland.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2013, 13:51
Sjeord
Sjeord is offline
VVD: Blok moet van imago van feestminister af
‘Minister vooral te vinden op housewarmingparty’s’

Door Rudolf Julius en Cornelis Tjakke • maandag 25 februari 2013, 11:48
Binnen de VVD is onrust ontstaan over het imago van minister Stef Blok van Wonen. De minister heeft in politiek Den Haag de reputatie opgebouwd een feestbeest te zijn. Hij heeft voor zichzelf een pretpakket samengesteld en verwaarloost de rest van zijn portefeuille. Verschillende VVD’ers zijn bang dat hun partij daaronder lijdt.

Het kabinet besloot een aparte minister van Wonen aan te stellen om te benadrukken dat de woningmarkt absolute prioriteit heeft. Blok heeft zich in enkele maanden tijd echter ontpopt als feestminister. Hij bezoekt regelmatig, met feestmuts en al, housewarmingparty’s en bespreekt bij RTL Boulevard de laatste woonontwikkelingen van BN’ers.

Een anoniem VVD-Kamerlid maakt zich grote zorgen. “Het is mooi om te zien dat de minister sociaal vaardig is. Blok moet echter niet vergeten dat zijn functie niet alleen maar ceremonieel is. De huizenprijzen blijven dalen, maar de minister zit met vastgoedjongens op een luxe jacht. Dat kan de VVD niet gebruiken. Wij zijn een serieuze partij met ernstige standpunten.”

Ook binnen coalitiepartner PvdA is men ongerust. Een anonieme collega-minister: “Blok ontwikkelt zich als een politieke flierefluiter. Tijdens de ministerraad is hij voortdurend aan het sms’en met studentenverenigingen. Als je dan probeert de hypotheekrenteaftrek ter sprake te brengen, trekt hij een gekke bek en zegt hij dat hij de studentenhuisvesting van binnenuit moet leren kennen.”

Een anonieme interieuradviseur bevestigt de verhalen. “De minister komt regelmatig een wijntje bij me drinken om te brainstormen over fancy manieren om je huis in te richten. Hij heeft daar ook echt kijk op. Maar soms zeg ik wel eens: joh, Stef, moet jij niet eens proberen de bouwsector te redden?”

Stef Blok zelf reageert laconiek op de berichten. “Een huis moet ook een thuis zijn.”
Oud 08-04-2013, 17:41
Carn
Carn is offline
Bezoek Poetin drie uur uitgesteld
Amsterdamse binnenstad nog niet geheel homovrij
Oud 08-04-2013, 17:48
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Bezoek Poetin drie uur uitgesteld
[afbeelding]
Amsterdamse binnenstad nog niet geheel homovrij
Oud 24-04-2013, 12:29
Verwijderd
FIFA verbant racisme met verbod op donkere spelers
Contracten worden deze zomer ontbonden

De FIFA lijkt eindelijk serieus te worden in de strijd tegen racisme in het voetbal. Met het opleggen van een speelverbod aan donkere spelers in de Europese competities wil de wereldvoetbalbond een halt toeroepen aan ‘de uitwassen van het racisme.’

Bondsvoorzitter Sepp Blatter licht in een interview aan het Britse The Sun de noodzaak van het ingrijpende maatregelpakket toe: “Als er alleen maar roomblanke spelers op het veld staan, lok je ook geen racisme uit. Voor racisme is geen plek op de velden van Europa en het wordt tijd dat we dat signaal ook aan de fans afgeven.” Volgens Blatter is de tijd van praten voorbij. “Onlangs liep AC Milan al van het veld vanwege oerwoudgeluiden. Ik vind het erg triest dat het zover heeft moeten komen. Het voetbal mag niet voor wijken voor een paar idioten die geen kleurtje kunnen verdragen.”

De UEFA laat bij monde van voorzitter Michel Platini weten enthousiast te zijn over het voorstel: “Helaas hebben ook wij de afgelopen jaren moeten constateren dat het verbieden van spreekkoren symptoombestrijding is. Nu pakken we het probleem eindelijk bij de kern aan.”

De contracten van alle donkere spelers in de Europese competities worden na afloop van dit seizoen ontbonden. Zij krijgen vervolgens de kans om transfervrij over te stappen naar Afrikaanse en Russische clubs. Blatter: “Voetbal is ‘s werelds populairste sport en zo kunnen we nog jaren bouwen aan een harmonieuze cultuur. In het voetbal kan ieder een plekje krijgen.”
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 11:41
EleventhHour
EleventhHour is offline
Kernraketten Volkel gecontroleerd tot ontploffing gebracht
Op vliegbasis Volkel zijn gisteren twintig kernwapens afkomstig uit de Koude Oorlog succesvol tot ontploffing gebracht. Twintig inwoners uit de wijk Volkel-West moesten hun woning tijdelijk verlaten.

De ontploffing zorgde voor veel overlast in de omgeving. De gemeente Volkel adviseerde bewoners van de Lippstadtsingel, de Boekelsedijk en de Vloetstraat voor de zekerheid bij ramen uit de buurt blijven.

Ook reden er vanwege een verhoogd stralingsniveau een uur lang geen treinen tussen Den Bosch en Eindhoven. Dit kwam de NS op veel kritiek te staan, maar ‘als het gaat om een nucleaire ontploffing nemen wij het zekere voor het onzekere’, aldus de NS.

De Explosieven Opruimingsdienst (EOD) had drie uur uitgetrokken voor de operatie maar was na twee uur al klaar. “Eigenlijk verliep bijna alles volgens het draaiboek’, zegt een woordvoerder van de gemeente. “We hadden alleen geen rekening gehouden met de toeloop van dagjesmensen die nooit eerder een nucleaire explosie hadden meegemaakt. Het blijft een leerproces.”
Oud 24-07-2013, 12:23
Carn
Carn is offline
Ferri Somogyi altijd heel arrogant gebleven

'Ik ben ver boven de mensen blijven staan'

Door Jochem van den Berg en Alexander Brandenburg • woensdag 24 juli 2013

Soapacteur Ferri Somogyi is altijd een heel arrogante jongen gebleven. Dat zegt hij in een openhartig interview met het weekblad Privé.
Sinds Somogy bij het grote publiek bekend werd als Rik in Goede Tijden Slechte Tijden, staat zijn leven op zijn kop. Al jaren gaat hij helemaal op in de grote hoeveelheid aandacht: “Ik ken mijn plaats: ik ben ver boven de mensen blijven staan.”
Somyogi: “Ik probeer me zoveel mogelijk over te geven aan alle verleidingen om me heen. Mijn naaste omgeving speelt daarin een belangrijke rol”, aldus Somyigo. “Ik heb nog steeds dezelfde vrienden als vroeger en ik voel me nog steeds veel beter dan hen. Gelukkig heb ik minder tijd om ze te zien, want ik voel me meer op mijn gemak bij mensen die óók wat bereikt hebben in het leven.”

Sinds hij een ster van formaat is geworden, is Soymigi gestopt met huishoudelijke taken: “Boodschappen, de was, het vuilnis buiten zetten: daar heb ik gelukkig mensen voor.” Veel van zijn dagen vult Sumöglu met het afstruinen van commentaar over zijn persoon op de sociale media: “Ik ben eigenlijk voortdurend bezig met wat anderen van mij vinden, zonder me er iets van aan te trekken.”

“Mijn zus zei laatst nog: ‘Ik vind het zó knap wat jij doet’. Alsof zij daar verstand van heeft.”
Oud 24-07-2013, 12:31
Verwijderd
Die naamsmutaties ook nog en het laatste zinnetje
Met citaat reageren
Oud 18-08-2013, 14:52
Carn
Carn is offline
Ergernis VS over topografische onkunde Europeanen

‘Ze dachten dat Vermont de hoofdstad van Atlanta was’

Door Rudolf Julius • zondag 18 augustus 2013

De gebrekkige topografische kennis van veel Europeanen zorgt voor irritatie in Amerika. Uit een uitzending van een populair televisieprogramma bleek gisteravond dat veel Europeanen geen flauw idee hebben hoe de kaart van de Verenigde Staten eruitziet.

Mary-Lynn Adams uit Vermont is onthutst. “Ze moesten Oklahoma op de kaart aanwijzen en kwamen toen uit bij New Mexico. Idaho was ineens Missouri geworden. En één man dacht zelfs dat Vermont de hoofdstad van Atlanta was. Het tekent de oppervlakkigheid van Europeanen. Moldavië en Montenegro kunnen ze natuurlijk moeiteloos vinden, maar verder kijken dan het eigen continent is er niet bij.”

De Amerikaanse ergernis wordt gedeeld in Afrika. Kwame Mpufu (43), restauranteigenaar te Nairobi: “Europeanen zijn niet geïnteresseerd in de rest van de wereld. Ja, safari in Zuid-Afrika en piramides kijken in Egypte, dat vinden ze prachtig als ze een reisgids hebben. Vraag ze wat de hoofdstad van Kameroen is en ze zeggen Buea, terwijl dat al sinds de Franse kolonisatie in 1919 niet meer zo is.”

Oud 19-08-2013, 07:27
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
"Voor tien euro van Centraal Station naar het Hilton, dat leek me een erg schappelijke prijs”*

hier heb ik wel eens € 60 voor betaald volgens mij
Oud 26-08-2013, 10:17
EleventhHour
EleventhHour is offline
‘Partners onderschatten hoe seksueel actief hun partner is’
Partners stuntelen vaak als het op praten over seks aankomt

Partners weten vaak niet hoe seksueel actief hun partner is. Dat blijkt uit een enquête van RutgersWPF. Zo meent maar 25 procent dat hun partner wel eens met een ander heeft gezoend, terwijl dat in werkelijkheid 78 procent is.

“Partners denken vaak dat zij als enige seksueel actief zijn”, zegt Vera van der Laar (43), onderzoeker bij de RutgersWPF. “Voor velen komt het dan ook als een verrassing dat de ander een uitgebreid seksleven heeft. Dat kan pijn doen. Bijvoorbeeld wanneer je er achter komt dat je partner wel eens onder de douche masturbeert of al zes jaar een affaire heeft.”

Partners stuntelen vaak als het op praten over seks aankomt, zeggen de partners. “Toen ik op een avond thuiskwam en naar een vreemde vrouw rook, keek mijn vrouw me blij aan, gaf me een kus en begon over de kinderen te praten’, vertelt Bert Haan (39). ‘Terwijl dat gewoon het moment was om te vragen of ik een affaire had.”

Van der Laar meent dat het belangrijk is om het onderwerp bespreekbaar te maken. “Een relatie is uiteindelijk toch gebaseerd op eerlijkheid en vertrouwen. Als je niet eens over je seksuele escapades kunt praten met je partner, waarover dan wel?” Ze stelt dat de drempel om over je geheime seksleven te praten hoger wordt, als je het gesprek langer uitstelt.

Niet iedereen wil echter met zijn partner over seks praten. “Ik hoef echt niet te weten wat mijn vrouw allemaal tussen de lakens uitspookt. Laat staan wat ze in een steegje of op de achterbank van onze auto doet,” zegt Marco Vanderborghe (32). “Als ze het maar veilig doet. Ik ben daarom laatst met haar over condooms begonnen.”
Oud 26-08-2013, 10:27
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 10-09-2013, 14:11
EleventhHour
EleventhHour is offline
‘Informeer pedoseksueel als er een boze menigte in de buurt komt wonen’
Mensen met een pedoseksuele voorkeur moeten voortaan op de hoogte gesteld worden wanneer er een boze menigte in hun buurt komt wonen, dat stelt algemeen directeur Sjef van Gennip van Reclassering Nederland.

Zijn voorstel volgt op de commotie die onlangs ontstond toen een groep pedofielen in Deventer merkte dat er onvoorzien een boze menigte in hun straat was komen wonen. De burgemeester had nagelaten hen daarvan vooraf op de hoogte te stellen. Van Gennip vraagt politiek Den Haag om wetgeving te ontwikkelen, maar dat gaat lang niet iedereen ver genoeg.

Pedoseksueel Marthijn Uittenbogaard heeft al verschillende malen meegemaakt dat er een boze menigte in zijn straat kwam wonen. Hij is een burgerinitiatief begonnen met als doel om de problematiek op de kaart te zetten: “Mijn woongenot is compleet vergald. Elke keer dat ik naar een andere stad verhuis, komt er kort daarop een boze menigte in de straat wonen.”

Hoewel hij tot dusver slechts veertien handtekeningen wist te verzamelen voor zijn initiatief, blijft Uittenbogaard strijdbaar: “Ik geef niet op totdat alle boze menigtes een meldingsplicht krijgen opgelegd of een elektronische enkelband krijgen aangemeten. Wat mij betreft worden ze gewoon buiten de maatschappij geplaatst.”

Sjef van Gennip zegt in een reactie de woede en onmacht van pedoseksuelen te begrijpen, maar maant tot kalmte: “Het is belangrijk om te benadrukken dat boze menigtes weliswaar altijd boze gevoelens hebben, maar daar gelukkig lang niet altijd naar handelen.”
Oud 10-09-2013, 14:41
Verwijderd
Hahaha..
Met citaat reageren
Oud 25-09-2013, 10:12
EleventhHour
EleventhHour is offline
Tien verschillen tussen Wilders en Hitler
Namen, traploopgedrag en symbolische vogels niet te vergelijken

Iedere vergelijking tussen Geert Wilders en Adolf Hitler is een oproep om de PVV-leider te vermoorden, zei Hero Brinkman afgelopen maandag. Het publieke debat is inderdaad niet geholpen met mank gaande historische vergelijkingen. Daarom geeft de Speld tien essentiële verschillen tussen de Führer en de leider van de PVV.

1. Ze heten anders. Geert Wilders heet Geert Wilders, terwijl Adolf Hitler Adolf Hitler heet. Kortom, wat namen betreft is er een duidelijk verschil. Zelfs het verzinnen van anagrammen of het vervangen van enkele letters brengt de beide politici niet noemenswaardig dichter bij elkaar.

2. Adolf Hitler leefde in een andere tijd dan Geert Wilders. Omdat in iedere tijd andere normen en waarden gelden, kunnen de verschillende tijden niet met elkaar worden vergeleken. In Hitlers tijd was het nationalisme bijvoorbeeld sociaal zeer geaccepteerd, terwijl dit gedachtegoed tegenwoordig alleen maar buiten de grachtengordel in zwang is. Hitlers tijd kende ook geen verschijnselen als PvdA, Winny de Jong en internet. Hitler en Wilders zijn dus in historisch opzicht andere grootheden.

3. Hitler schreef een boek. Wilders maakte een film.

4. Hitler was een socialist, terwijl Wilders een hekel heeft aan socialisten. Zo laat Wilders zijn rechterhand Martin Bosma (niet te verwarren met Hitlers rechterhand Martin Bormann) bij herhaling tirades afsteken tegen de grachtengordel-socialisten van de PvdA. Bosma heeft overigens in zijn novelle ‘De schijn-élite van de valse munters’ wetenschappelijk bewezen dat Hitler een socialist was.

5. De kans dat uiteindelijk een vergelijking met Wilders wordt gemaakt in een online discussie nadert niet noodzakelijk één. Zeker niet in niet-Nederlandstalige discussies. De kans dat iemand met Justin Bieber wordt vergeleken is zelfs 94 maal groter. Van een omgekeerde Godwin is overigens nooit sprake. Hitler heeft zich ook nooit uitgelaten over de wenselijkheid of correctheid van zulke vergelijkingen. Hij had het veel te druk met andere dingen.

6. Adolf Hitler was Oostenrijker en lijfde Oostenrijk in bij Duitsland. Geert Wilders is Limburger, maar kan Limburg onmogelijk tot een onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden maken.

7. Hun traploopgedrag verschilt. Hitler liep altijd bijzonder voorzichtig trappen op en af, en verkeerde liever op de begane grond. Wilders is juist een bijzonder bedreven traploper. Volgens zijn fractiemedewerkers roetsjt hij zingend en fluitend trappen af, alsof hij een bergwandeling maakt. Het voorzichtige traplopen van Hitler werd waarschijnlijk veroorzaakt door een ongeluk in zijn jeugd. In 1904 viel hij behoorlijk hard van de trap, toen hij achterstevoren probeerde af te dalen, met een spiegel van zijn tante in zijn armen. Hij bezeerde zijn pols en scheenbeen. De spiegel was onbeschadigd.

8. Hitler is dood. Wilders is 47.

9. Adolf Hitler gebruikte chemische middelen om zijn droom te verwezenlijken, Geert Wilders om zijn haar te bleken.

10. Wilders’ partij heeft een meeuw als symbool, terwijl Hitler’s partij het hakenkruis en de arend als symbool voerde. De meeuw en de arend zijn weliswaar beide vogelfamilies, maar daar houdt de vergelijking ook wel op. Zo komen in Nederland diverse soorten meeuwen voor, terwijl de meeste arenden hun snavel hier nooit laten zien.
Oud 25-09-2013, 10:13
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Ik las hem niet
Oud 25-09-2013, 10:19
Verwijderd
Ja
Met citaat reageren
Oud 25-09-2013, 10:19
EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
Ik las hem niet
waarom niet? en dan toch lachen he?
Oud 25-09-2013, 10:20
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Net bedoel ik natuurlijk
Oud 25-09-2013, 10:20
Verwijderd
Shit zeg, ik wil gewoon weten wie dit schrijft en dan trouwen
Met citaat reageren
Oud 25-09-2013, 10:23
Verwijderd
Ik mis de speld radio
Met citaat reageren
Oud 25-09-2013, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Shit zeg, ik wil gewoon weten wie dit schrijft en dan trouwen
Met citaat reageren
Oud 25-09-2013, 10:24
Verwijderd
http://www.speld.nl/2012/11/22/nivelleren-live-2/ <3
Met citaat reageren
Oud 28-09-2013, 10:45
EleventhHour
EleventhHour is offline
Oud 30-09-2013, 07:06
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Net bedoel ik natuurlijk
'Net' is Fries voor 'niet'
Oud 01-10-2013, 12:29
EleventhHour
EleventhHour is offline
Heiligverklaring Hans Kazàn in april verwacht
Paus stelt minstens 21 wonderen vast tijdens That's Magic Tour

De Zalige goochelaar Hans Kazàn wordt op 27 april volgend jaar heiligverklaard. Dat heeft Paus Franciscus aangekondigd.

De heiligverklaring werd al sinds juli verwacht. Toen schreef Franciscus 21 nieuwe wonderen toe aan Kazàn. De voormalig presentator van Prijzenslag zou de wonderen verricht hebben tijdens de That’s Magic Tour in 1993 A.D. Het 21e wonder van Hans Kazàn betreft de eenwording van een doorgeknipt touwtje met behulp van toverzout.

Kazàn zelf zegt vereerd te zijn met de heiligverklaring: “Enig natuurlijk. Al vind ik ‘wonder’ wel een groot woord: voor mij is het gewoon m’n werk.”

De officiële feestdag van Sint Hans wordt 25 maart, zijn geboortedag.
Oud 18-10-2013, 14:18
Verwijderd
Ontwerp rasneutraal Pietenkostuum klaar

Met citaat reageren
Oud 18-10-2013, 16:21
HFSH
HFSH is offline
Katholieke Spanjaarden, blijf je iig in thema!
Oud 17-12-2013, 11:13
EleventhHour
EleventhHour is offline
John de Mol koopt statistiekprogramma SPSS
‘So you think you can logistische regressie’ mogelijk in de maak

Mediamagnaat John de Mol heeft het statistiekprogramma SPSS binnengehaald. Het programma maakt nu met 95% zekerheid deel uit van Talpa Media. De Mol werd eigenaar van SPSS na een bezoek aan de Media Markt, waar het product openlijk in de schappen lag. “Voor 100 euro kocht ik al een meerderheidsaandeel in een licentie. Een buitenkans.”

Wat De Mol precies met het programma wil, is nog onduidelijk, maar naar eigen zeggen liggen er ‘allerlei kansen’. “Een paar formats liggen voor de hand. We denken bijvoorbeeld aan ‘Significantie Robinson’, waar tien deelnemers op een eiland op zoek moeten naar de laagste p-waarde, terwijl ze ondertussen hun eigen eten moeten vinden met een fishing expedition. Het spanningselement is duidelijk: overleven de deelnemers de multiple comparison correctie?”

Anderen zien meer in ‘So you think you can logistische regressie’, waar kandidaten zonder ervaring worden opgeleid om een dichotome voorspelling te doen. Acteur Ferry Sogmogyi, mogelijke deelnemer aan het eerste seizoen, is enthousiast. “Ik heb nog nooit een regressie-analyse durven doen, maar ik vind het prachtig om te zien. Het lijkt me heerlijk om mijn grenzen te verleggen en me daar helemaal in te storten. Hopelijk kan ik 37,5% van de jury overtuigen.”

Een andere kanshebber is ‘Mijn droomhypothese’, waar terminaal zieke deelnemers onder begeleiding van Diederik Stapel hun statistische dromen uit kunnen laten komen. Volgens De Mol gaat het om een ontroerend format: “Het is hartverwarmend om te zien. Mensen die jaren met een hypothese rondlopen waar ze nooit genoeg bewijs voor hadden, krijgen ineens de kans van hun leven: ze mogen zelf data verzinnen en invoeren en de grafiekjes naar eigen goeddunken vormgeven. Die gezichten als de toets significant blijkt, dan houdt niemand het droog.”

De eerste programma’s komen mogelijk al in 2015 op de buis, 95% CI [2014, 2016].
Oud 11-07-2014, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Vrede Midden-Oosten nabij na nieuw geweld over en weer

Moord op tieners kweekt begrip voor andermans argumenten

Recent geweld in Israël en de Palestijnse gebieden lijkt langzaam het gewenste effect te sorteren. Haat en nijd worden voorzichtig vervangen door begrip en verdraagzaamheid. Bij beide partijen is het besef ontstaan dat de argumenten van de ander ook hout snijden.
Hamas-leider Khaled Mashal zei in een emotionele toespraak te begrijpen dat Israël aanspraak maakt op de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever: “Wij hebben altijd gedacht dat dit land van ons is, maar de joodse kolonisten hebben ongetwijfeld ook wel een punt. Die gaan echt niet over één nacht ijs voordat ze een puber levend in brand steken.”

De Israëliërs schoven eerder al aanmerkelijk op in hun standpunten, na een reeks aanslagen van Hamas. Premier Benjamin Netanyahu zei vorige week in een interview met Al-Jazeera: “De bomaanslagen van de afgelopen decennia overtuigden ons niet direct. Maar toen we onze zonen vermoord terugvonden in een weiland, wisten we hoe belangrijk dit onderwerp is voor de Palestijnen.”

Secretaris-generaal van de Verenigde Naties Ban Ki-moon is blij met de ontwikkelingen, maar benadrukt dat er nog veel werk aan de winkel is: “We zijn op de goede weg, maar er is nog veel wapengekletter nodig. Daarom bekijken we nu de mogelijkheid om zwaar bewapende blauwhelmen te sturen, om door middel van een verbroederende geweldsescalatie duurzame vrede nog dichterbij te brengen.”

Deze week probeert Israël met een grootschalig offensief in de Gazastrook ook de laatste Palestijnen over de streep te trekken. Netanyahu: “De raketaanval op Tel Aviv heeft zelfs de meest verstokte fanatici doen inzien dat het een keer klaar moet zijn met dit conflict. Met deze bommen hopen we dat besef ook bij de extremisten in het andere kamp door te laten dringen.”
Briljant artikel natuurlijk dat goed de absurde en kansloze situatie in het midden-oosten weergeeft. Maar omg, lees die reacties op facebook eens... THE HUMANITY
Met citaat reageren
Oud 11-07-2014, 13:16
Carn
Carn is offline
Citaat:
Maar omg, lees die reacties op facebook eens... THE HUMANITY
Oud 11-07-2014, 13:16
Verwijderd
Geweldig artikel en de reacties van mensen die aan kanslozen gaan uitleggen dat t toch echt satire is vond ik nog grappiger. Bedankt voor t delen had m gemist op fb
Met citaat reageren
Oud 08-09-2014, 10:31
EleventhHour
EleventhHour is offline
Het kabinet is bezorgd over de toename van het aantal extreem-averechtse groeperingen in Nederland. Organisaties die precies het tegenovergestelde bereiken van de eigen doelstelling komen steeds vaker voor, schrijft minister Opstelten in een brief aan de Tweede Kamer: “Ook hier zijn er organisaties die hun doel compleet voorbij schieten, Denk bijvoorbeeld aan het CIDI, PowNed, de NS, 50Plus en RKC Waalwijk.”

http://www.speld.nl/2014/09/08/zorge...-groeperingen/
Oud 12-09-2014, 07:20
EleventhHour
EleventhHour is offline
Oud 30-03-2015, 15:01
df
df is offline
Bij Blokker kunnen studenten vanaf vandaag betalen met studiepunten. De actie is bedoeld om zinloze studies economisch rendabel te maken.

Benno van der Waal was derdejaars student Taal & Communicatie aan de UvA. Door de aanschaf van een staafmixer (20 studiepunten) en een Senseo-apparaat (100 studiepunten) zit hij nu weer in zijn eerste jaar: “Die vertraging is jammer, maar het is wel echt een heel mooie staafmixer.”

Sociologe Janneke Hogevaart van de Vrije Universiteit deed de afgelopen zes jaar onderzoek naar de relatie tussen studiekeuze en kansen op de arbeidsmarkt: “Uit mijn onderzoek blijkt dat studenten hun economisch toekomstperspectief veel minder belangrijk vinden dan huishoudelijke artikelen. De actie van Blokker speelt daar handig op in.” Hogevaart zal niet afstuderen op haar onderzoek: “Ik zag vanochtend zo’n strijkplank met groene beertjes. Superschattig!”

Ook Niels Bergstra (30) is blij met de nieuwe betaalmethode en met zijn nieuwe eiersnijder: “Hij werkt voor geen meter, maar het is alsnog een betere investering dan mijn bachelor Welshe poëzie. Op deze manier is mijn studie toch nog van enige waarde.”

Naar verwachting zal Blokker honderden miljoenen omzet mislopen door de nieuwe betaalmethode. “Daar hadden we misschien iets beter over na moeten denken,” erkent Blokker-medewerker en hoogleraar Keltische Letterkunde Jeffrey Kooistra (17).

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten