Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2011, 08:05
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Leuk, ik kan me nu al niet inhouden te gissen naar wie wie is, of om oude posts door te kijken zoals bij Rettich
rettich doet niet mee met het wws hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2011, 12:37
Martiño
Martiño is offline
Ik wil eventueel wel weer spelleiden, maar ik denk dat het voor mezelf een beetje druk wordt met sinterklaas enzo als we het volgende week al gaan doen.
Oud 18-11-2011, 12:38
Martiño
Martiño is offline
En over de koelkast, boeit me niet dat het versneld weer wordt gespeeld hoor, maar om even de oude krasse en waarschuwende forumknar te spelen: toen dat een paar jaar geleden ook werd gedaan is het spel een beetje kapotgespeeld.
Oud 18-11-2011, 12:48
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
En over de koelkast, boeit me niet dat het versneld weer wordt gespeeld hoor, maar om even de oude krasse en waarschuwende forumknar te spelen: toen dat een paar jaar geleden ook werd gedaan is het spel een beetje kapotgespeeld.
Eens, ik zou de koelkast-fase ook niet weg halen.
Je kunt nu een uitzondering maken, omdat er zo enthousiast gereageerd wordt.

Met meer spellen is bovendien de kans ook groter dat er steeds minder spelers per spel zijn.

Ik ben ooit zo stom geweest om real-life weerwolven te introduceren bij drie groepen tegelijkertijd. Dat jaar werd het bijna wekelijks gespeeld, en daarna was ik er helemaal klaar mee.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 18:20
Thomas.
Thomas. is offline
Ik denk dat het, achteraf, misschien handiger is om met het undercoverspel een paar standaard accounts ervoor aan te maken. dan is het nog meer anoniem, en het is handig voor het forum, omdat dan niet alle namen blijven hangen in het systeem.

btw, ik doe waarschijnlijk voorlopig niet meer mee met de ww spellen, want voor mij en iedereen die meedoet is het toch niet leuk als mensen zich ergeren aan mij, al heb ik geen idee waarom.
Oud 18-11-2011, 18:24
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
btw, ik doe waarschijnlijk voorlopig niet meer mee met de ww spellen, want voor mij en iedereen die meedoet is het toch niet leuk als mensen zich ergeren aan mij, al heb ik geen idee waarom.
Ik vind eerlijk gezegd ook dat ze dit spel te kritisch over je waren. Je deed behoorlijk mee. Het probleem is alleen dat je echt tijd moet uittrekken voor het weerwolfspel en alle posts heel goed moet lezen. En dat gevoel kregen we niet echt.
Oud 18-11-2011, 18:31
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Ik vind eerlijk gezegd ook dat ze dit spel te kritisch over je waren. Je deed behoorlijk mee. Het probleem is alleen dat je echt tijd moet uittrekken voor het weerwolfspel en alle posts heel goed moet lezen. En dat gevoel kregen we niet echt.
Eens. Ik snap de irritatie wel; die had ik ook wel. Maar iets toleranter mag wel.

Maar het lijkt soms alsof spelers vergeten dat het meerendeel ruim de 20 gepasseerd is, en dat het, zeker voor een 14- of 12jarige, erg moeilijk is om direct mee te komen als het zo snel gaat.
De laatste tijd doen er regelmatig nieuwe spelers mee die consequent afhaken, omdat anderen zich aan hen ergeren.
De dreigende manier waarop nieuwelingen verwelkomd worden ('Als je het waagt de spelregels niet te lezen!!?!11?!) helpt ook niet mee.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 18:32
Martiño
Martiño is offline
Ik vind ook dat er wat overdreven werd gereageerd (hoewel ik wel snap waarom er kritiek werd gegeven, maar ik vond de toon ongehoord). Iedereen heeft een andere spelstijl, niet iedereen is van de ellenlange posts en analyses. Je moet natuurlijk wel serieus mee doen.
Oud 18-11-2011, 18:33
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
De dreigende manier waarop nieuwelingen verwelkomd worden ('Als je het waagt de spelregels niet te lezen!!?!11?!) helpt ook niet mee.
Zo wordt het niet echt gezegd he maarja, Chicka Little bleek de spelregels niet te hebben gelezen (en de klassieke beginnersfout maakte door geen pm te sturen), ondanks aandringen...
Oud 18-11-2011, 18:41
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Eens. Ik snap de irritatie wel; die had ik ook wel. Maar iets toleranter mag wel.

Maar het lijkt soms alsof spelers vergeten dat het meerendeel ruim de 20 gepasseerd is, en dat het, zeker voor een 14- of 12jarige, erg moeilijk is om direct mee te komen als het zo snel gaat.
De laatste tijd doen er regelmatig nieuwe spelers mee die consequent afhaken, omdat anderen zich aan hen ergeren.
Precies.

Ik vond de kritiek op Chicka Little terechter, hoewel ik daarvan ook wel vond dat het best op een andere toon had gekund. Uiteindelijk heeft Thomas bijna iedere avond gestemd (en er zijn nogal veel mensen die afgelopen spel een keer niet gestemd hebben) en hij kwam wel met theorieën. Die weliswaar erg vergezocht waren of nergens op sloegen, maar in principe is dat niet per se relevant. (Wij (de wolven) kwamen ook met theorieën die nergens op sloegen )
Oud 18-11-2011, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Zo wordt het niet echt gezegd he maarja, Chicka Little bleek de spelregels niet te hebben gelezen (en de klassieke beginnersfout maakte door geen pm te sturen), ondanks aandringen...
Das niet waar, ik had ze wel een paar gelezen. en de kritiek van jullie vind ik wel terecht, wat jullie over me hadden. ik ben ook niet van plan meer mee te spelen. Dan ergeren jullie, omdat ik weer onnozel doe en dat verpest het voor iedereen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 18:48
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Das niet waar, ik had ze wel een paar gelezen. en de kritiek van jullie vind ik wel terecht, wat jullie over me hadden. ik ben ook niet van plan meer mee te spelen. Dan ergeren jullie, omdat ik weer onnozel doe en dat verpest het voor iedereen.
Nja, maar de kritiek had best wat vriendelijker gebracht kunnen worden. Dingen in het weerwolfspel zijn overigens meestal niet persoonlijk. Ik heb sann (in het echt een goeie vriendin van me) ook wel eens uitgemaakt voor vanalles in het weerwolfspel gewoon omdat dat voor het spel beter uitkwam Wat dat betreft is het ook deels gewoon spel. Maar dan nog, het is al 12-13-14-15 jarige natuurlijk niet fijn om door een groep van 20+ers besprongen te worden.
Oud 18-11-2011, 18:49
Verwijderd
...een paar gelezen?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 18:50
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
...een paar gelezen?
Ik denk dat ze "een paar keer" bedoelt
Oud 18-11-2011, 18:51
Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
Knap dat je kunt zeggen dat je bepaalde kritiek terecht vond. Je kunt natuurlijk ook nu even gebruiken om de spelregels in het uc topic te lezen en de vragen die je hebt te stellen ben het wel met sommige anderen hier eens; ervaren spelers zijn niet heel aardig tegen nieuwelingen en dat is ook niet zo netjes.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Nja, maar de kritiek had best wat vriendelijker gebracht kunnen worden. Dingen in het weerwolfspel zijn overigens meestal niet persoonlijk. Ik heb sann (in het echt een goeie vriendin van me) ook wel eens uitgemaakt voor vanalles in het weerwolfspel gewoon omdat dat voor het spel beter uitkwam Wat dat betreft is het ook deels gewoon spel. Maar dan nog, het is al 12-13-14-15 jarige natuurlijk niet fijn om door een groep van 20+ers besprongen te worden.
dat is waar, maar ik begrijp het wel en daarom trek ik het me ook niet persoonlijk aan. Dat is ook nergens voor nodig. dat heb ik ook al eens gedaan in het echt met een spel, maar dat zou diegene andersom ook doen, zonder dat er ruzie van komt.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Knap dat je kunt zeggen dat je bepaalde kritiek terecht vond. Je kunt natuurlijk ook nu even gebruiken om de spelregels in het uc topic te lezen en de vragen die je hebt te stellen ben het wel met sommige anderen hier eens; ervaren spelers zijn niet heel aardig tegen nieuwelingen en dat is ook niet zo netjes.
Dankje
volgens mij is dat wel met meerdere forumspellen, dat nieuwelingen minder snel echt geacepteerd worden, en dan groffer zijn of kritiek heel bot brengen.

soory als iets raar is getypt, dit toetsenbord functioneert niet normaal.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 19:10
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Er staat heel duidelijk in de spelregels hoe je moet stemmen.
Oud 18-11-2011, 19:11
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Maar het gaat wel vaker fout. Toen wij spelleider waren ging het ook fout (ik weet niet meer wie er toen voor het eerst meedeed).
Oud 18-11-2011, 19:13
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Maar het gaat wel vaker fout. Toen wij spelleider waren ging het ook fout (ik weet niet meer wie er toen voor het eerst meedeed).
Volgensmij hebben we het daarna ook nog extra benadrukt in de spelregels
Oud 18-11-2011, 19:13
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Dan nog kan het verwarrend zijn. Vergeet niet dat iedereen in het topic zijn stem door geeft.
Misschien is het verstandig er bij te zetten dat spelers vaak hun stem in het topic door geven, maar dat de stem pas telt als deze aan de spelleider door gegeven is?
Duidelijk een verschil maken tussen de spelleider en wat er in het topic gezegd wordt, bedoel ik.
Sowieso zijn het nogal wat regels. Als je die allemaal achter elkaar leest, is het moeilijk alles direct te onthouden.

Daar komt nog bij dat veel mensen het reallife spel kennen, en daar geef je de stem openlijk door (zoals in het topic) en niet stiekem aan de spelleider.
Ik kan me de verwarring wel voor stellen. Net als dat mensen daarom niet gelijk door hebben dat wolven geen echte stem hebben (want dat hebben ze in het reallife spel wel).
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 19:15
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Na het beginverhaal, begint het spel met een hangronde, waarna de eerste eetronde volgt. In een hangronde stemmen de dorpelingen ieder op een andere speler, deze stem moeten ze via privébericht voor de deadline naar de spelleider sturen (dit is de enige manier om te stemmen).
Duidelijker dan dit kan toch niet?
Oud 18-11-2011, 20:30
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Duidelijker dan dit kan toch niet?
Ik bedoel niet dat de regels niet duidelijk omschreven zijn!

Maar er komt nog een hele lap tekst na. Vervolgens ga je spelen en zie je dat mensen hun stem in het topic door geven. Ik snap wel dat die pm's vervolgens vergeten worden, zeker als je het reallife spel al kent.
Of dat mensen denken dat ze het verkeerd begrepen hadden en juist de stem in het topic door moeten geven.

Misschien is het een idee om nieuwe spelers om als spelleiders een pm te sturen naar beginners waar dat nog eens benadrukt wordt?
Extra uitleg en fouten die beginners vaak maken, zonder dat je de spelregels daarmee hoeft te vervuilen.

Ik weet niet of je ooit in real life de spelregels hebt uitgelegd, maar dámn.... Wat voor een vragen je dan wel niet krijgt over zaken die letterlijk gezegd hebt, omdat het toch onduidelijk of te veel informatie in één keer blijkt. En dan begin je meestal met alleen de wolven en de ziener! Laat staan alle rollen die wij er naast hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 23:18
snoopy
snoopy is offline
Ik vind 'ieder op een andere speler' anders nog best multi-interpretabel
Oud 19-11-2011, 11:29
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik vind 'ieder op een andere speler' anders nog best multi-interpretabel
Hahaha. Er staat duidelijk dat je per pm moet stemmen. Maargoed, als we dat willen kunnen we de spelers best wat meer aan het handje nemen aan het begin van het spel.
Oud 19-11-2011, 11:43
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Hahaha. el.
Is dit weer zo'n moment dat je t grappig vindt maar ik dat niet doorheb?
Oud 19-11-2011, 11:48
Martiño
Martiño is offline
Neuh, niet echt.
Reageren

Regels voor berichten