Advertentie | |
|
![]() |
|
Er loopt een man met een rugzak door het bos. Hij komt bij een houten brug die nogal gammel lijkt. Er staat een bordje naast met daarop de tekst: "niet meer dan één persoon tegelijk op de brug!"
De man is alleen dus hij gaat er vanuit dat hij het risico van oversteken wel kan wagen. Eenmaal halverwege begeeft de brug het echter toch en de man dondersteenstraalt naar beneden. Hoe kan dit?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|
Nog een kabouterraadsel dan
![]() Er zijn 100 kabouters. 30 met een blauw mutsje, 70 met een rood mutsje. Ze weten niet hoeveel rode en blauwe er zijn. Ze weten slechts dat er minstens één rode en minstens één blauwe is. Ze kunnen hun eigen muts niet zien en kunnen niet communiceren met elkaar. Wel zijn ze zéér intelligent. De koning organiseert iedere avond een kabouterborrel bij het kampvuur. Nu stelt hij een regel in dat er geen kabouters met blauwe mutsjes meer mogen komen. Zodra een kabouter zéker weet dat hij een blauw mutsje heeft mag hij niet meer komen. Op een gegeven moment krijgt de koning zijn zin en verschijnen er alleen rode mutsjes op het feest. Hoelang heeft het geduurd voordat er geen kabouters met blauwe mutsjes meer verschenen, en waarom? (en nee ze gaan niet elkaar helpen door zich in twee groepen te verdelen zoals bij het vorige raadsel ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Spoiler
|
![]() |
||
Citaat:
Blauw Rood Blauw Blauw Rood Blauw Blauw Blauw Rood Blauw Blauw Blauw Rood Rood Blauw Blauw Blauw Rood Rood Rood Dan gaat één van de buitenste kabouters, die bijvoorbeeld de meest linkse blauwe, weer in het midden staan (hij ziet twee blauwe en dan allemaal rood, dus moet hij wel blauw zijn). Blauw Blauw Blauw Rood Rood Rood En dan vormen ze automatisch twee groepen toch? |
![]() |
|
Nee
![]() ![]() |
![]() |
|
Ze gaan een voor een naar binnen, als er een rode binnen is dan is de koning blij want dan zijn er alleen roodmutsen aanwezig, en als er een blauwe in zijn eentje binnen is dan wordt hij weggestuurd door de koning?
Ze doen hun muts af om de kleur te zien? Er hangen spiegels in de zaal? Kabouters met een rood mutsje krijgen een rode feestmuts aangereikt, en blauwe een blauwe feestmuts? |
![]() |
|
Leuk topic dit. Die van Freya kende ik van Black Stories
![]() Er zit een man in een trein. De trein rijdt door een tunnel. Aan het einde van de tunnel is de man dood. Als de man gerookt had, was hij niet dood geweest. Hoe kan dat? Toegegeven, oplossing is een beetje vergezocht maar dat zijn al die Black Stories. Ik hou ervan ![]()
||
Citaat:
Hint:
Spoiler
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 24-01-2012 om 15:17. Reden: lette weet niet op |
![]() |
||
Citaat:
Spoiler
|
![]() |
||
Citaat:
Spoiler
Maar dan nog, gewoon niet alle honderd kabouters bekijken, dan weten ze het nooit ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als je aan het liegbeest vraagt, dan zal hij je vertellen dat de waarheidsprekende jou zou vertellen dat je deur A moet nemen, want daar is de schat. Maar jij weet dat het liegbeest het omgekeerde zegt, dus de waarheidssprekende zou jou juist vertellen dat de schat achter deur B ligt! Dus moet je alsnog deur B nemen. Het maakt dus niet uit aan wie je het vraagt, ze zullen allebei als antwoord de deur noemen waar de Zekere Dood achter ligt, dus je moet per definitie de ándere deur hebben dan welke ze zeggen. Dit raadsel zit ook in Labyrinth (de film). Daarin gaat ie zo snel dat ik 'm als kind bijna niet kon volgen ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Dit kan je doorberedeneren naar de situatie waarin er 2 blauwe zijn. Beide blauwmutsen zien maar 1 blauwe muts. Ze weten beide op dag 1 niet of zij wel of niet blauw zijn. Maar, op dag 2 zijn ze er beide nog steeds. Dan weten beide blauwmutsen dat zij een blauwe muts op moeten hebben. Immers, als die blauwmuts die zij zien de enige was, dan was die op dag 2 niet meer gekomen volgens bovenstaande redenering. |
![]() |
|
Als er 2 blauwe zijn en 98 rode, maar dat weten ze zelf niet, dan kan het toch ook zijn dat een rode denkt: hee twee blauwe, misschien ben ik de derde blauwe. Een dag later zijn de twee blauwe er nog steeds, dus de rode denkt: o dan zal ik wel blauw zijn.
Of ik volg het niet, of het klopt niet. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] Kansberekening, vraagstuk statistiek | 7 | 11-04-2012 21:46 | |
Liefde & Relatie |