Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee, geen leerplicht. Verre van, alleen de elite ging naar school. Maar als je vader schrijver was (want school betekende niets anders dan een schrijversopleiding, dat was alle school die er te volgen viel
![]() Sowieso vind ik dat ook wel leuk aan Mesopotamië, dat dit soort dingetjes teruggevonden zijn. Er zijn ook wel eens brieven teruggevonden waar het er op neer komt dat een zoon naar zijn vader schrijft dat hij geld nodig heeft enzo ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Apate, dit al gelezen?
|
Verwijderd
|
Nee! Maar het lijkt me wel heel interessant, want dat hele vraagstuk hebben wij echt net gehad (ik heb er vanmiddag zelfs gedeeltelijk tentamen over
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja zoals ik op onzin al zei: deze man heeft volgens mij nog een overeenkomst met Donnie Darko die hij zelf niet noemt... waanideeën
![]() De betrekkingswaan is een van de meest voorkomende wanen: de overtuiging dat alles wat mensen zeggen (in het echt maar juist ook op tv en op de radio) over jou gaat of speciaal tegen jou bedoeld is. (niet te verwarren met angst dat mensen misschien wel over jou praten, dat is geen waan, dat is gewoon onzekerheid) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het klinkt allemaal veel bizarder dan het eigenlijk is. Als ik het goed begrepen heb heeft het met dopamine te maken en dat je, als je psychotisch bent, daardoor dingen veel sneller een betekenis geeft. Normaal valt het je niet op dat er een rode auto voorbij rijdt, als je psychotisch bent springt dat plotseling in het oog en geef je daar een betekenis aan (als er een rode auto langsrijdt dan moet deze dag wel slecht aflopen) en dan bouw je daar nog een mooie theorie/waan omheen (alle slechte mensen rijden in rode auto's en de rode auto is uitgevonden omdat blabla) et voilá.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, een deel daarvan heeft ook wel hier en op psych gestaan geloof ik
![]() eigenlijk vind ik jouw posts dan altijd wel boeiend, als ik zo open mag zijn. Omdat je het forum dan wél vertrouwt. Dat is een kant van een paranoïde waan die je normaal heel moeilijk te zien krijgt, meestal ben je alleen 'de tegenstander'. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|