Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2012, 10:26
Verwijderd
Bij ongeveer gelijke man/vrouw verdeling laat je de wc-bril achter zoals je hem gebruikt hebt. Is er meer dan ca. 75% vrouwen, dan doe je hem naar beneden voor je weggaat. Is er meer dan ca. 75% mannen, dan doe je hem omhoog voor je weggaat. De percentages mag je schatten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2012, 10:30
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Als de trein meer dan een kwartier vertraging heeft, krijg je je geld terug. Kom nou.
+ compensatie voor geleden financiële schade. Elk uurtje niet kunnen werken kost geld.
Oud 03-02-2012, 10:31
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
De 1ste klasse mag best wat kleiner ja, maar waarom zou het weg moeten? Er zijn genoeg mensen die er graag gebruik van maken.
Als ze de tweedeklassecoupe's gewoon opwaarderen met betere bankjes en meer ruimte, hebben de eersteklassers ook hun zin.
Oud 03-02-2012, 10:32
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nee, want dan zijn ze niet beter dan de andere treinreizigers en zitten ze tussen de aso's, kinderen en studenten.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2012, 10:34
Carn
Carn is offline
precies, die mensen betalen meer omdat ze juist niet bij anderen mensen willen zitten, of iig, zo "alleen en ruim mogelijk".
Oud 03-02-2012, 11:01
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ja, jammer dan voor ze. Collectief reisgemak gaat vóór de wensen van enkele individuen. Dat ze alleen kunnen zitten toont maar aan hoe inefficiënt die coupe's zijn; pure ruimteverspilling.
Oud 03-02-2012, 11:05
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Met citaat reageren
Oud 03-02-2012, 11:08
The Larch
The Larch is offline
Grote plaatjes gaan automatisch in spoilers.
Oud 03-02-2012, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Bij ongeveer gelijke man/vrouw verdeling laat je de wc-bril achter zoals je hem gebruikt hebt. Is er meer dan ca. 75% vrouwen, dan doe je hem naar beneden voor je weggaat. Is er meer dan ca. 75% mannen, dan doe je hem omhoog voor je weggaat. De percentages mag je schatten.
Mwah, triviaal gezeur van hoofdzakelijk vrouwen vind ik dat. Als iedereen nou gewoon even kijkt voor hij of zij gaat zitten is er nooit wat aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2012, 11:13
Noedelhap
Noedelhap is offline
Goeie ouwe tijd... *heimwee*

Nee serieus, het is toch asociaal dat er halflege eersteklascoupé's bestaan voor het gemak van enkele individuen, terwijl de rest van de reizigers moeten staan in krappe, amper geventileerde tussencompartimenten?

Of de NS moet langere treinen inzetten, maar gezien de logistieke ellende bij ProRail doen ze er beter aan om de verhouding tweedeklas/eersteklas te veranderen.
Oud 03-02-2012, 11:47
Verwijderd
Iets dramatisch afkeuren is aanstelleritis voor twintigers. Bloed uit je oren? :') Deze mensen moeten net als domme pubers uitgelachen worden.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2012, 11:47
Verwijderd
Ik vind het echt altijd heel erg fijn als ik eersteklas kan reizen. Vooral als ik naar huis ga, niet als ik maar een half uurtje met de trein hoef natuurlijk . Die treinen zijn nooit zo druk dat er mensen moeten staan, dat heb ik in ieder geval nog nooit meegemaakt, maar het is wel érg fijn om in wat ruimere stoelen te kunnen zitten, stroom te hebben voor je laptop en gewoon rustig te kunnen zitten zonder krijsende kinderen die je 3 uur lang storen en waar je hoofdpijn van krijgt.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2012, 11:53
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Wat een crap over treinen allemaal. Waarom is het oneerlijk Noedelhap, die mensen betalen er toch ook meer voor?
Als jij wil besparen op je treinkaartje moet je niet zeuren dat het soms wat druk en oncomfortabel is, no offence .
Oud 03-02-2012, 11:56
The Larch
The Larch is offline
Ik vind mijn medereizigers echt hét vermaak van het OV, dat wil ik niet missen door in een eerste klas te zitten.
Oud 03-02-2012, 11:59
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Eens .
Oud 03-02-2012, 12:01
Verwijderd
Verschillende klassen zijn niet ouderwets, je betaalt voor een ander product en er is aan beide behoefte. Afschaffen van de opties is net als koekjes afschaffen want aardappels kunnen je ook voeden.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2012, 12:06
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Wat een crap over treinen allemaal. Waarom is het oneerlijk Noedelhap, die mensen betalen er toch ook meer voor?
Als jij wil besparen op je treinkaartje moet je niet zeuren dat het soms wat druk en oncomfortabel is, no offence .
Het is niet oneerlijk, het is alleen een inefficiënt en achterhaald principe. Het mag best bestaan, de eersteklas, maar alleen met de garantie dat tweedeklassers ook in ieder geval een zitplek hebben.

In het vliegtuig heb je ook economy en business class, maar daar ben je iig nog verzekerd van een zitplek.
Oud 03-02-2012, 12:09
Verwijderd
Daar staat je plek van tevoren vast, morron.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2012, 12:11
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Daar staat je plek van tevoren vast, morron.
Moeilijk he, spellen.
Oud 03-02-2012, 12:27
Verwijderd
Oei oei wat schaam ik me voor míjn uitspraken hier.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2012, 14:12
Schrödinger
Schrödinger is offline
De eerste klas is niet "inefficiënt". Het zorgt ervoor dat mensen die het heel belangrijk vinden om een fatsoenlijke zitplaats te krijgen er ook één hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2012, 14:24
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Er zijn zat (bijv) zakenmensen die 's ochtends op weg naar hun werk al aan het werk zijn en dan in de spits rustig willen zitten, zodat ze niet gestoord worden. Mijn moeder heeft een 1e-klas NS kaart voor haar werk en ik hoor haar wel vaker over werkende mensen of bijvoorbeeld acteurs die hun teksten aan het leren zijn.
De 1e klas is meestal maar 1 coupé (2 in langere treinen) en als mensen er meer voor willen betalen hebben ze ook het recht om daar te zitten.
Het is natuurlijk heel jammer dat het in de spits vaak abnormaal druk is in de trein, maar dan is een extra wagon aansluiten een betere optie dan de hele 1e klas maar weghalen. Beetje kinderachtig ook. 'uuuuh, ik zit niet lekker, dus dan mogen hullie ook niet lekker zitten! '

Zo, maar nu weer verder, want het is geen trein-topic.
Oud 03-02-2012, 14:46
Verwijderd
Citaat:
De 1ste klasse mag best wat kleiner ja, maar waarom zou het weg moeten? Er zijn genoeg mensen die er graag gebruik van maken.
Als je hem kleiner maakt zul je op bepaalde trajecten het probleem krijgen dat de eerste klasse te vol raakt, vooral tijdens de spits. Ik heb eigenlijk de indruk dat de verdeling eerste/tweede klasse in Nederland op dit moment in de meeste gevallen wel in orde is.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2012, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Het is niet oneerlijk, het is alleen een inefficiënt en achterhaald principe. Het mag best bestaan, de eersteklas, maar alleen met de garantie dat tweedeklassers ook in ieder geval een zitplek hebben.

In het vliegtuig heb je ook economy en business class, maar daar ben je iig nog verzekerd van een zitplek.
Eens.
En zakenlui die willen werken in de spits, nemen maar een taxi. Ik bereid ook vaak genoeg lessen voor in de trein, als ik een zitplek heb. Ook als er iemand naast me zit hoor.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2012, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Er bestaat toch al ringleiding in de meeste theaters?
Dat is zo, maar dat weerhoudt (veelal oude) mensen er niet van om toch nog met elkaar te bespreken wat iemand nou zei, en waarom en hoe grappig/schandalig/ontroerend dat wel niet is en wat voor leuk hoofd ie heeft.

Citaat:
Ik vind het onnodig om een klassesysteem in een trein te hanteren. Achterhaald, inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2012, 14:56
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Spelletjes, quizzen, ludieke, "gekke" en komische programma's die niet informatief of nuttig zijn, moeten per direct worden afgeschaft bij de publieke omroep. Onnozele programma's maken doe je maar bij de commerciëlen en niet van mijn belastinggeld.
Wie is de Mol dus?

"Ja, ik vond die aanwijzing op het dak, die ik dus direct opschreef in mijn Moleskine (r) mollenboekje"

"Tijd voor de executie, die de kandidaten invullen op een Dell minilaptop, nadat ze een verfrissend glas Innocent vruchtensap hebben gedronken"
Oud 03-02-2012, 14:59
TopDrop
TopDrop is offline
Klassesysteem in de trein is prima. Voor iedereen wat wils. Dat het zo moeilijk druk is in de trein heeft daar niks mee te maken en het opheffen van de eerste klas is daarvoor nauwelijks een oplossing.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Goeie ouwe tijd... *heimwee*

Nee serieus, het is toch asociaal dat er halflege eersteklascoupé's bestaan voor het gemak van enkele individuen, terwijl de rest van de reizigers moeten staan in krappe, amper geventileerde tussencompartimenten?
Wanneer is het voor het laatst geweest dat jij in een trein zat? In de spits is de eerste klas ook vol hoor.
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Dat wie is de mol haters afgeschaft moeten worden .
Oud 03-02-2012, 16:00
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Wie is de Mol dus?

"Ja, ik vond die aanwijzing op het dak, die ik dus direct opschreef in mijn Moleskine (r) mollenboekje"

"Tijd voor de executie, die de kandidaten invullen op een Dell minilaptop, nadat ze een verfrissend glas Innocent vruchtensap hebben gedronken"
ja, WIDM zou volgens dat principe ook naar de commerciëlen moeten. Maar in dat geval pleit ik voor een extra regel: goede programma's (en films) dienen zonder onderbrekingen uitgezonden te worden

Citaat:
Wanneer is het voor het laatst geweest dat jij in een trein zat? In de spits is de eerste klas ook vol hoor.
Gisteren, tijdens de spits, en nee, dat viel vies tegen.
Oud 03-02-2012, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Klassesysteem in de trein is prima. Voor iedereen wat wils. Dat het zo moeilijk druk is in de trein heeft daar niks mee te maken en het opheffen van de eerste klas is daarvoor nauwelijks een oplossing.
Zo grappig dat hier de meest debiele regels worden geopperd en als er iets is waar ik me aan erger, dat mijn regel dan 'geen oplossing is'. Dat zeg ik toch ook niet?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2012, 16:04
Verwijderd
Citaat:
ja, WIDM zou volgens dat principe ook naar de commerciëlen moeten. Maar in dat geval pleit ik voor een extra regel: goede programma's (en films) dienen zonder onderbrekingen uitgezonden te worden
De Sovjet in Noedel drijft boven.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2012, 16:18
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
De Sovjet in Noedel drijft boven.
Hoezo, los van het feit dat Liesbeth Staats meedoet, ben ik anti-staatstelevisie hoor!

OT:
Nieuwe regel:

De NS wordt per direct teruggebracht naar een overheidsinstelling.
Oud 03-02-2012, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Hoezo, los van het feit dat Liesbeth Staats meedoet, ben ik anti-staatstelevisie hoor!

OT:
Nieuwe regel:

De NS wordt per direct teruggebracht naar een overheidsinstelling.
Geen reclame op televisie; gelijkheid in de trein; NS een staatsbedrijf... dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2012, 16:40
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Zo grappig dat hier de meest debiele regels worden geopperd en als er iets is waar ik me aan erger, dat mijn regel dan 'geen oplossing is'. Dat zeg ik toch ook niet?
Het niet persoonlijk tegen jou gericht, het was een reactie op de algemene discussie over het klassesysteem in de trein..
Oud 03-02-2012, 16:56
Verwijderd
Citaat:
het is gewoon onbeschoft en asociaal.
Het is idioot dat jullie allemaal blijkbaar iets in een zaal vol mensen willen doen en dan vindt dat er compleet geen geluid gemaakt mag worden. Dan ga je het toch lekker alleen doen
Met citaat reageren
Oud 03-02-2012, 17:11
Uice
Uice is offline
Citaat:
Het is idioot dat jullie allemaal blijkbaar iets in een zaal vol mensen willen doen en dan vindt dat er compleet geen geluid gemaakt mag worden. Dan ga je het toch lekker alleen doen
Helaas heb ik thuis geen filmprojector en kijk ik films alleen op DVD. Ben je ook zo bij toneelstukken?
Oud 03-02-2012, 17:39
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Als ik een scherm ter grootte van mijn hele muur had gehad en een knallend dolby-surround systeem had ik dat ook wel gedaan, maar de meeste mensen hebben dat niet en moeten dan dus wel naar de bioscoop. Het is pas idioot om te denken dat je maar kunt doen wat je wilt omdat je toevallig in een ruimte met veel mensen bent. Zo werkt het niet, er bestaat ook nog zoiets als rekening houden met je medemens.
Als jij zo graag wilt praten, waarom blijf jij dan niet lekker thuis?
Oud 03-02-2012, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Het niet persoonlijk tegen jou gericht, het was een reactie op de algemene discussie over het klassesysteem in de trein..
Weet ik, maar ik vind het zo grappig dat er nu ineens zo ontzettend oplossingsgericht gedacht wordt, terwijl het in feite gewoon een ergernis is net als alle andere ergernissen in dit topic (waar regels tegen verzonnen worden).
Met citaat reageren
Oud 03-02-2012, 21:12
Smackrobiotic
Smackrobiotic is offline
Ohhh ja, pratende mensen bij concerten ;( Was vorig jaar bij the Frames in Paradiso en dan zijn er van die bezopen gasten die heel hard gaan schreeuwen: "WAT VOOR BAND IS DIT???? WIE ZIJN DIIIT???"

Flikker OP!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2012, 21:31
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Ik wil ook als regel hebben dat stemmen niet langer anoniem is. Electoraat van de PVV dient per direct stemrecht in te moeten leveren. Zij doen gewoon niet meer mee.
Mijn regel is dat mensen die dit soort regels voorstellen naar Saudi Arabie verbannen moeten worden voor 2 jaar.
Oud 03-02-2012, 21:34
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
De mijne is wat stemrecht gewoon dat dat hele stemrecht wat selectiever mag zijn. Iedereen voor elke stembus gang een 'toets' laten maken waaruit blijkt dat diegene echt weet waar de partij waar hij/zij op stemt voor staat. Haal je de toets niet, mag je niet stemmen.
Oud 03-02-2012, 23:47
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Maar dan krijg je ook weer problemen met de PVV. Moeten die stemmers dan invullen waar de PVV voor staat in de media, of waar de PVV voor staat in de Tweede Kamer?
Oud 04-02-2012, 01:00
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Ik zou die toets maken op basis van het partij programma en de verkiezingscampagne.
Oud 04-02-2012, 01:03
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik wil op het moment de regel invoeren dat elke persoon die zonder waarschuwing vooraf een feestje geeft of teringherrie maakt na middernacht, terplekke een flinke boete moet betalen. Als ze dat niet kunnen, mogen de buren hun stereoinstallatie en alcohol voorraad mee naar huis nemen of terplekke kapot slaan.
Oud 04-02-2012, 01:18
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Ja!! en die mag ook echt NU ingaan!
Oud 04-02-2012, 08:40
Verwijderd
Citaat:
Als ik een scherm ter grootte van mijn hele muur had gehad en een knallend dolby-surround systeem had ik dat ook wel gedaan, maar de meeste mensen hebben dat niet en moeten dan dus wel naar de bioscoop. Het is pas idioot om te denken dat je maar kunt doen wat je wilt omdat je toevallig in een ruimte met veel mensen bent. Zo werkt het niet, er bestaat ook nog zoiets als rekening houden met je medemens.
Als jij zo graag wilt praten, waarom blijf jij dan niet lekker thuis?
Denken jullie serieus dat ik de hele tijd hardop commentaar zit te leveren, tering. Ik reageer alleen maar op het feit dat hier een aantal mensen loopt te mekkeren over kraakgeluidjes en gehoest en af en toe gefluister, nou jongens jongens je moet wel erg autistisch zijn als je dat niet kan hebben.

Ik vind dit best wel zielig jongens
Met citaat reageren
Oud 04-02-2012, 09:00
Uice
Uice is offline
Citaat:
Denken jullie serieus dat ik de hele tijd hardop commentaar zit te leveren, tering. Ik reageer alleen maar op het feit dat hier een aantal mensen loopt te mekkeren over kraakgeluidjes en gehoest en af en toe gefluister, nou jongens jongens je moet wel erg autistisch zijn als je dat niet kan hebben.
Weleens in de bioscoop naast iemand gezeten die nacho's eet? Als je daar geen last van hebt, is er gewoon iets mis met je.

Ik stoor me zelf niet heel erg aan af en toe een hoest, maar doorgaans is er een stuk meer dan dat aan de hand: constant geritsel van plastic, gefluister en ge-sms. Goed, dan ben ik heel erg autistisch; nou en? Ik ben degene die zich gedraagt. Als je niet in staat bent twee uur je mond te houden en niets te eten, hoor je niet in een bioscoop.

Laatst gewijzigd op 04-02-2012 om 09:57.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2012, 09:36
Verwijderd
Ik ben met Uice
Met citaat reageren
Oud 04-02-2012, 09:37
Schrödinger
Schrödinger is offline
In de bioscoop moet je inderdaad je smoel houwe.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten