Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2012, 14:48
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ja, nouja, net alsof de NS dat expres doet. Ik wil vanavond ook graag naar een feestje in Eindhoven, weet ook niet of dat gaat lukken. Kut, maar weinig aan te doen.
Ik zeg ook niet dat de NS het expres doet. Hoewel ze dus in dit filmpje zeggen van wel:
http://www.dumpert.nl/mediabase/1985...emaal_uit.html
Maar goed. Ik vind het extreem kut dat ik daar nu niet heen kan. Ik ga ook niet zonder rijbewijs in mijn auto stappen om erheen te rijden. Dus nu zit ik gewoon weer een heel weekend alleen.
Advertentie
Oud 04-02-2012, 14:52
Martiño
Martiño is offline
ja, ze laten minder treinen rijden om het netwerk niet te veel te belasten, maar ze laten die treinen niet expres vertragen
Oud 04-02-2012, 14:57
Verwijderd
Ze laten echt meer dan de helft van de treinen niet rijden
Oud 04-02-2012, 14:57
Verwijderd
Maar goed, als het dan blijft rijden zal dat denk ik wel beter zijn ?
Oud 04-02-2012, 15:00
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ja, maar hoe lang roept de NS al "winterklaar" te zijn? Ze hebben jaren de tijd gehad om te leren van hun fouten en verregaande maatregelen te nemen om een drama zoals in 2008/2009 te voorkomen. Waar zijn de backup-plannen, de vakmensen en het (werkende) materieel? Bij de eerste signalen van "zwaar" herfst- of winterweer hadden ze al iets moeten doen. Het is alsof ze niks van de voorgaande jaren geleerd hebben, en maar blijven aanmodderen.
En ondertussen de NS-site/informatievoorziening niet eens werkend kunnen houden. Hoe MOEILIJK kan het zijn?
Oud 04-02-2012, 15:10
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, maar hoe lang roept de NS al "winterklaar" te zijn? Ze hebben jaren de tijd gehad om te leren van hun fouten en verregaande maatregelen te nemen om een drama zoals in 2008/2009 te voorkomen. Waar zijn de backup-plannen, de vakmensen en het (werkende) materieel? Bij de eerste signalen van "zwaar" herfst- of winterweer hadden ze al iets moeten doen. Het is alsof ze niks van de voorgaande jaren geleerd hebben, en maar blijven aanmodderen.
En ondertussen de NS-site/informatievoorziening niet eens werkend kunnen houden. Hoe MOEILIJK kan het zijn?
De aangepaste dienstregeling IS het back-up plan waar ze winterklaar mee bedoelen. Het plan is gewoon om bij winterweer zo veel mogelijk sprinterdienstregelingen te laten rijden, niet te veel, zodat je niet krijgt als een trein kapot gaat er een file voor een station ontstaat waardoor het hele traject stil ligt. Het is makkelijk om thuis achter je laptopje de problemen te analyseren, maar wat had je vorige week kunnen doen om nu ijsvorming tegen te gaan? Ze kunnen ook niet alle problemen tegelijkertijd oplossen. En je kunt ook heel moeilijk voorspellen wat de situatie over een uur is.

Het enige wat je de NS of prorail kunt kwalijk nemen is dat de informatie niet toereikend is, en zeker op de stations is het verwarrend (ik was er zojuist even en er is gewoon te weinig personeel om te informeren wat reizigers moeten doen, er staan hele lange rijen).
Oud 04-02-2012, 15:31
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
De aangepaste dienstregeling IS het back-up plan waar ze winterklaar mee bedoelen. Het plan is gewoon om bij winterweer zo veel mogelijk sprinterdienstregelingen te laten rijden, niet te veel, zodat je niet krijgt als een trein kapot gaat er een file voor een station ontstaat waardoor het hele traject stil ligt. Het is makkelijk om thuis achter je laptopje de problemen te analyseren, maar wat had je vorige week kunnen doen om nu ijsvorming tegen te gaan? Ze kunnen ook niet alle problemen tegelijkertijd oplossen. En je kunt ook heel moeilijk voorspellen wat de situatie over een uur is.

Het enige wat je de NS of prorail kunt kwalijk nemen is dat de informatie niet toereikend is, en zeker op de stations is het verwarrend (ik was er zojuist even en er is gewoon te weinig personeel om te informeren wat reizigers moeten doen, er staan hele lange rijen).
Nouja, daarvoor moest dus wel eerst een dag lang (en zelfs vanmiddag nog) de boel platliggen. Het wordt allemaal wel weer heel hakkelend en stotend in werking gezet. Het is niet zo alsof de winter één grote verrassing is; elk jaar is er weer één. De NS bereidt zichzelf gewoon amper voor, zo blijkt maar weer.
Oud 04-02-2012, 15:36
Pierrot
Pierrot is offline
Ja, het is een complot. Ik vermoed zelfs dat er Joden bij betrokken zijn. Die vinden het namelijk fijn als de treinen niet rijden.
Oud 04-02-2012, 15:37
Verwijderd
Ik vind het wel authentiek.
Oud 04-02-2012, 15:39
Verwijderd
De treinbedoening in nederland heeft eveneens afwegingen gemaakt qua kosten, tot welke temperaturen en omstandigheden de dingskes het doen. Wil je veel sterker spul maar ook de luxe, dan gaat de prijs dik omhoog.
Oud 04-02-2012, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Ja, het is een complot. Ik vermoed zelfs dat er Joden bij betrokken zijn. Die vinden het namelijk fijn als de treinen niet rijden.
Ik deed hardop 'mmmhuhuhuh'.
Oud 04-02-2012, 15:44
Pierrot
Pierrot is offline
Is dat goed of slecht? .
Oud 04-02-2012, 15:46
Verwijderd
Hoi, ik heb een sociaal dilemma. Iets van vier jaar geleden heeft iemand me ergens bij geholpen. Ik was haar heel erg dankbaar, maar heb dat volgens mij nooit duidelijk gezegd. Een tijdje geleden had ik iets tofs gedaan dat me nooit gelukt was als zij mij toen niet geholpen had. Sindsdien denk ik heel erg dat ik haar nog moet bedanken. Maar ik ken haar eigenlijk niet heel goed ofzo, en het was maar iets heel kleins in feite en ze is het vast vergeten. Zal ik het haar alsnog vertellen? (Waarbij je moet meenemen dat dat dan via een privébericht via Hyves moet, dat is de enige manier waarop ik haar kan bereiken) (of krabbelen, maar ja, krabbelen) En kom ik dan niet over alsof er iets los zit?
Oud 04-02-2012, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Hoi, ik heb een sociaal dilemma. Iets van vier jaar geleden heeft iemand me ergens bij geholpen. Ik was haar heel erg dankbaar, maar heb dat volgens mij nooit duidelijk gezegd. Een tijdje geleden had ik iets tofs gedaan dat me nooit gelukt was als zij mij toen niet geholpen had. Sindsdien denk ik heel erg dat ik haar nog moet bedanken. Maar ik ken haar eigenlijk niet heel goed ofzo, en het was maar iets heel kleins in feite en ze is het vast vergeten. Zal ik het haar alsnog vertellen? (Waarbij je moet meenemen dat dat dan via een privébericht via Hyves moet, dat is de enige manier waarop ik haar kan bereiken) (of krabbelen, maar ja, krabbelen) En kom ik dan niet over alsof er iets los zit?
Nee hoor gewoon doen. Over positieve dingen nooit twijfelen, de wereld is al zo'n nare plek. /oma spreekt
Oud 04-02-2012, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor gewoon doen. Over positieve dingen nooit twijfelen, de wereld is al zo'n nare plek. /oma spreekt
Daar heb je gelijk in! Ik zal het haar wel schrijven.
Oud 04-02-2012, 15:50
Verwijderd
Dat was makkelijk opgelost

Je kunt beter gewoon wat zeggen, in plaats van dat je eeuwig gaat twijfelen erover ja
Oud 04-02-2012, 15:52
Verwijderd
Ik ben makkelijk te overtuigen hoor. Ik ben nu bezig met iets te formuleren.
Oud 04-02-2012, 15:53
Verwijderd
Zijn jullie bekend met het feit dat 'stropdas' not done zou zijn om te zeggen, en dat het 'das' moet zijn?
Oud 04-02-2012, 15:53
Pierrot
Pierrot is offline
Ja.
Oud 04-02-2012, 15:54
Verwijderd
Nee. Maar het is wel logisch, 'stropdas' klinkt een beetje alsof je iemand wil vermoorden natuurlijk.
Oud 04-02-2012, 15:57
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nouja, daarvoor moest dus wel eerst een dag lang (en zelfs vanmiddag nog) de boel platliggen. Het wordt allemaal wel weer heel hakkelend en stotend in werking gezet. Het is niet zo alsof de winter één grote verrassing is; elk jaar is er weer één. De NS bereidt zichzelf gewoon amper voor, zo blijkt maar weer.
de boel ligt gewoon "plat" (het ligt niet echt plat, maar het gaat gewoon langzaam, omdat het weer nu eenmaal dwars zit) omdat het gewoon niet anders kan. Als de wissel niet verzet kan worden, kun je de treinen niet sturen. Als een trein kapot is, is de trein kapot. Dat zijn problemen die je niet DIRECT kunt verhelpen. En daarom is die aangepaste dienstregeling er, die houdt juist in dat er minder treinen rijden, om de kans op vastgelopen sporen te verkleinen. Je kunt nu eenmaal onmogelijk de normale dienstregeling rijden.

En jij voelde het natuurlijk al wekenlang aankomen dat het ging sneeuwen eergisteren, maar de meeste mensen wisten het pas een dag van te voren. Je kunt maar beperkt dingen van te voren doen, en je weet nooit exact wanneer de problemen beginnen.
Oud 04-02-2012, 16:01
Verwijderd
Laten we elkaar niet gaan facepalmen.
Oud 04-02-2012, 16:02
Verwijderd
Jasjedasje
Oud 04-02-2012, 16:03
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Iedereen moet lief doen .
Oud 04-02-2012, 16:07
Verwijderd
Martintje, ben je ongesteld? *lekkere dingen en chocolade geeft*
Oud 04-02-2012, 16:10
Pierrot
Pierrot is offline
Nee, ik geef 'm groot gelijk. Dat gezeik altijd.
Oud 04-02-2012, 16:11
Schrödinger
Schrödinger is offline
Nederlanders hebben ook een obsessie met punctualiteit, hoewel ze niet per se punctueel zijn.
Oud 04-02-2012, 16:16
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Dat klopt. Ik haat het als ik ergens ook maar drie seconden na de afgesproken tijd aankom. Ben overal precies 5 minuten te vroeg.
Oud 04-02-2012, 16:17
Verwijderd
Ik durfde het vandaag eindelijk aan om eens in te loggen op mijn studiedingesen, en het werkt nog ik was stiekem een beetje bang dat ik overal afgekickt was en dat mijn studiepunten waren verlopen en what not, maar ik heb ze nog alle 222
het meest schokkende was een mailtje van "yo, je bent nog steeds niet afgestudeerd, neem contact op met Hatseflats" Het mailtje was van maart 2011 Aankomende week maar eens wat BELLETJES PLEGEN ;x
Oud 04-02-2012, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Oud 04-02-2012, 16:21
Verwijderd
Ik heb chocola
Oud 04-02-2012, 16:23
Verwijderd
Ik ga tomatensoep maken. Moet ik eerst nog even door de sneeuw ploegen om boodschappen te gaan doen.
Oud 04-02-2012, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Keert uw vijand de andere wang toe!

Citaat:
Nederlanders hebben ook een obsessie met punctualiteit, hoewel ze niet per se punctueel zijn.
Ik vind punctualiteit ontzettend irritant. Lekker boeiend als je ergens een kwartiertje te laat of te vroeg bent. Of ja, het hangt er vanaf voor wat, maar als ik zeg 'ja zullen we theedrinken, ik ben om vier uur bij jou' ben ik er toch of om half vijf of om twee uur 's middags. Of later. Of eerder. Maar wel dezelfde dag.
Oud 04-02-2012, 16:25
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Ik kan daar echt niet tegen . Als iemand bij mij een kwartier te laat komt ben ik een week van de kaart .
Oud 04-02-2012, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Ik kan daar echt niet tegen . Als iemand bij mij een kwartier te laat komt ben ik een week van de kaart .
Idem. Ik had dat vroeger als vijfjarige al, dan kwam een vriendinnetje spelen en dan kwam ze maar niet, en dan zat ik bezorgd uit het raam te kijken waar ze bleef.

Je komt maar gewoon op tijd, het is hier Suriname niet, huhu.
Oud 04-02-2012, 16:29
Verwijderd
Ik kan niet tegen mensen die zeggen: Ik ben er om 4 uur, en daarmee dan bedoelen dat ze een keer ergens op die dag wel zullen gaan verschijnen.
Zeg dan: Ik kom 's middags. Dan is het in ieder geval duidelijk dat je zelf nog niet eens weet hoe laat je er gaat zijn en maakt het me verder eigenlijk ook niet uit of je nu om 2 uur komt of om half 5.
Oud 04-02-2012, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Idem. Ik had dat vroeger als vijfjarige al, dan kwam een vriendinnetje spelen en dan kwam ze maar niet, en dan zat ik bezorgd uit het raam te kijken waar ze bleef.

Je komt maar gewoon op tijd, het is hier Suriname niet, huhu.
Ik voel me wel altijd schuldig tegenover jullie soort mensen.
Oud 04-02-2012, 16:32
Verwijderd
Ik heb er echt een hekel aan als mensen een tijd met je afspreken en ze laten je wachten.
Oud 04-02-2012, 16:35
Schrödinger
Schrödinger is offline
Er was bij ons op het werk een kerel uit China (die 4 jaar in Nederland had gestudeerd) die kwam solliciteren, en hij zou om half 10 een praatje geven. Eén minuut over half tien: *kijkt verbaasd om zich heen* "I guess we should wait for the professor?"
Oud 04-02-2012, 16:35
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik heb er echt een hekel aan als mensen een tijd met je afspreken en ze laten je wachten.
Dat vermijd ik door steevast "rond X uur" af te spreken. Dan is er voor iedereen ruimte om per ongeluk de bus te missen, toch nog even snel iets te doen, terug naar huis te moeten omdat er iets vergeten is, etc.

Ik ben daar echt niet moeilijk in. Wat maken die paar minuten nou uit?
Oud 04-02-2012, 16:36
Verwijderd
Ik ben overal standaard 10 minuten te laat dus als ik met iemand afspreek zeg ik altijd 'ik ben er tussen 8 - kwart over 8'. Dan dek ik mezelf gewoon in. Zijn er dan echt mensen die dan om vijf over 8 denken 'pfff', lijkt me niet toch ?
Oud 04-02-2012, 16:38
Vowel
Vowel is offline
Nou, er zijn echt mensen die zich ontzettend druk kunnen maken als iemand een paar minuten te laat komt, hoor. Mijn voormalig beste vriendin is er daar eentje van. Ik heb er persoonlijk echt helemaal geen problemen mee. Ik ben zelf trouwens ook te chaotisch. Ik vergeet altijd van alles, of moet dan toch nog even snel iets doen, en dan zou ik zelf ook te laat zijn.

Maar gelukkig hebben de meeste mensen die ik ken precies hetzelfde probleem, dus wat dat betreft is die vrijheid er wel.
Oud 04-02-2012, 16:45
Verwijderd
Ik vind het ook nooit erg om op mensen te wachten. Nu zou dat natuurlijk ook tamelijk hypocriet zijn, maar sowieso, een halfuurtje op iemand wachten, boeiend.
Oud 04-02-2012, 16:46
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Martintje, ben je ongesteld? *lekkere dingen en chocolade geeft*
Nee, ik heb er gewoon een hekel aan als mensen zonder goede onderbouwing maar een beetje zitten afgeven op alles en niet even verder denken dan wat er aan het oppervlak te zien is, deels ook omdat ik op mn werk ook met dat soort dingen word geconfronteerd.
Citaat:
Dankuwel
Oud 04-02-2012, 16:49
Verwijderd
Nee, maar als je tussen 8 en kwart over 8 zegt, dan ga ik er vanuit dat je om kwart over 8 pas komt .
Oud 04-02-2012, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Dat vermijd ik door steevast "rond X uur" af te spreken. Dan is er voor iedereen ruimte om per ongeluk de bus te missen, toch nog even snel iets te doen, terug naar huis te moeten omdat er iets vergeten is, etc.

Ik ben daar echt niet moeilijk in. Wat maken die paar minuten nou uit?
Nou, als iemand een marge geeft van uitlooptijd dan heb ik er geen problemen mee hoor. Maar 4 uur afspreken is 4 uur en dus niet 4.15 uur.
Ik neem in het ov ook het liefst een bus eerder, zodat ik die ruimte bij voorbaat al heb ingebouwd. Ik ben liever 20 min ergens te vroeg dan 5 min te laat.

Een paar minuten daar lig ik ook niet wakker van, ik vind de grens bij 10 min liggen.
Nog erger is het als mensen te laat komen, een kwartier later bellen met de mededeling dat ze er binnen 10 minuten zijn en dan alsnog een half uur later komen aankakken.
Oud 04-02-2012, 16:50
Verwijderd
Ik zeg tegenwoordig gewoon niks meer. Of ik bel als ik al onderweg ben. Dat is een bijna onfeilbaar systeem.
Oud 04-02-2012, 16:51
Verwijderd
Oh, maar dat werkt toch prima ?
Oud 04-02-2012, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Nou, als iemand een marge geeft van uitlooptijd dan heb ik er geen problemen mee hoor. Maar 4 uur afspreken is 4 uur en dus niet 4.15 uur.
Ik neem in het ov ook het liefst een bus eerder, zodat ik die ruimte bij voorbaat al heb ingebouwd. Ik ben liever 20 min ergens te vroeg dan 5 min te laat.

Een paar minuten daar lig ik ook niet wakker van, ik vind de grens bij 10 min liggen.
Nog erger is het als mensen te laat komen, een kwartier later bellen met de mededeling dat ze er binnen 10 minuten zijn en dan alsnog een half uur later komen aankakken.
Wat is er dan zo erg aan wachten?

Citaat:
Oh, maar dat werkt toch prima ?
Meestal wel!
Oud 04-02-2012, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Wat is er dan zo erg aan wachten?

Meestal wel!
Daar word ik nerveus van.

Aan de andere kant schaam ik me ook dood als ik zelf te laat kom. Ik vind dat heel onbeleefd. Vooral op het werk.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten