Ik weet niet of het telt, maar voor mij zijn dat vooral foto's.
Ik heb een foto van mijn broertje en ik toen we nog superjong waren in een lijstje zitten en die stond vroeger altijd bij mijn opa en oma op de tv. Het doet me altijd terug denken aan de tijd dat we daar nog elke woensdagavond kwamen eten en veel te zoute soep. Aan het spelen met de lego om maar een zo hoog mogelijke toren te bouwen zonder hulp van anderen. En aan het oude huis van mijn opa en oma, waar mijn broertje en ik ooit naar toe zijn gelopen vanuit het huis van mijn ouders omdat broertje ruzie had met papa en dat iedereen helemaal boos was dat we zomaar weggelopen waren en wij er maar niets van snapten want kinderlijk naïef.
Verder heb ik nog een foto van mijn opa en oma, omdat ze allebei al overleden zijn en het geeft me een fijn gevoel om die te zien en te denken aan hoe gek ik op ze was. Hoe gaaf mijn oma wel niet was en wat voor lieve opa ik had. En twee foto's van mijn papa, waarvan eentje met op de achtergrond mijn oude piano en dan doet het me weer denken aan de tijd dat ik nog pianospeelde en dat mijn papa daar zo van hield. Aan samen met hem op de stoel zitten en gewoon weten dat alles goed komt omdat papa er was en me altijd zou beschermen. En nouja, dat dus.
Als je wist dat morgen de wereld zou vergaan, wat zou je dan vandaag doen?