Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2012, 08:59
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Maar heb JIJ er last van? Misschien voelt hij zich er wel kiplekker bij!
Ik heb er een beetje last van omdat ik wil dat hij goed voor zichzelf zorgt omdat hij zo ver weg woont enzo.
Advertentie
Oud 27-04-2012, 13:07
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Duitse degelijkheid!
Is wel duidelijk waarom de Duitse economie het beter doet dan de onze!

Ontopic: de hele dag al slijm aan het hoesten wegens keeltyfus nasty. Mijn keel voelt aan alsof er gemalen koffie in zit, heel raar gevoel.
Oud 30-04-2012, 17:17
Verwijderd
Er zit hier vlakbij mijn huis één of andere gangmaker al de hele dag dingen als "handjes in de lucht" en "nog één keer" te roepen door de luidsprekers. Nog één keer en ik vrees dat mijn handjes in zijn gezicht zullen gaan.
Oud 30-04-2012, 17:25
Martiño
Martiño is offline
GLITTER

Het zit overal, en het jeukt en ARGHHHH. Het gaat echt dagen duren voordat het helemaal van me af is
Oud 30-04-2012, 22:55
Verwijderd
Mijn laptopadapter is kapot.
Oud 01-05-2012, 05:46
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Ik zie mijn werk op 100 meter afstand en ik weet dat eenmaal binnen, duurt het veel te lang voordat ik weg mag
Oud 01-05-2012, 12:54
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik heb echt netenveel last van m'n schouder/nekspier. Ik heb volgens mij als een volslagen debiel in bed gelegen, want ik kan nu amper m'n hoofd bewegen zonder een pijnscheut te voelen.
Oud 01-05-2012, 17:21
Verwijderd
Gezeik met Digi-D waardoor ik me niet even makkelijk in kan gaan schrijven voor de universiteit. Ik wil dat gedoe gewoon even in de vakantie doen, dan hoef ik er niet meer aan te denken, MAAR NEE
Oud 01-05-2012, 17:26
Chick Rock
Chick Rock is offline
Digi-d is vreselijk inderdaad. Hoevaak ik al wel niet een nieuwe aan heb gevraagd :')
Oud 01-05-2012, 17:27
Verwijderd
Ja, ik kreeg na 40 smsjes en nog steeds niet in kunnen loggen ook het idee om maar gewoon een nieuwe aan te vragen
Oud 01-05-2012, 18:06
Verwijderd
Niet alleen DigiD, hoor. Ook die website van studielink.. Steeds als ik even iets moet opzoeken word ik alweer uitgelogd omdat ik te lang niet actief was. Handig, joh
Oud 01-05-2012, 21:41
Zeppelin
Zeppelin is offline
Mijn werk. Ik had maar weinig uren dus heb ik vakantie-uren opgenomen, maar die zijn ze vergeten erbij te schrijven terwijl ze zei dat ze het direct ging regelen
Oud 02-05-2012, 16:53
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat niehiemand opneemt! Kunnen jullie je niet even allemaal inschrijven?
Oud 02-05-2012, 17:23
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
fiets kapot
loop 2 maandjes naar het station
loop 2 maandjes langs een fiets die niet op slot staat en denkt "nope, niet stelen"
keidronken kijken of een fiets op slot staat, staat tot mijn verbazing niet op slot "wat nu?"
burger belt politie, 220 euro, ja oke mijn stomme fout
koop een fiets bij een fietsenzaak voor 110 euro, ga het netjes doen!
vandaag, nog geen week later is mijn fiets gejat

!!1@vloek@@
Oud 02-05-2012, 23:13
Verwijderd
Karma!
Oud 02-05-2012, 23:19
Carn
Carn is offline
Citaat:
Karma!
to BURN!

Oud 03-05-2012, 00:41
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
fiets kapot
loop 2 maandjes naar het station
loop 2 maandjes langs een fiets die niet op slot staat en denkt "nope, niet stelen"
keidronken kijken of een fiets op slot staat, staat tot mijn verbazing niet op slot "wat nu?"
burger belt politie, 220 euro, ja oke mijn stomme fout
koop een fiets bij een fietsenzaak voor 110 euro, ga het netjes doen!
vandaag, nog geen week later is mijn fiets gejat

!!1@vloek@@
Whut, een burger belt de politie omdat je even kijkt of een fiets op slot staat, en je wordt op heterdaad 'betrapt'?
Oud 03-05-2012, 00:45
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Whut, een burger belt de politie omdat je even kijkt of een fiets op slot staat, en je wordt op heterdaad 'betrapt'?
mja ging ermee aan de loop "is die fiets van jou"

alcohol doet mij de eerlijke geest omhoog halen:
"Nope"

ik had ook kunnen hebben gezegt "ja ik breng hem naar de politie, heb spijt van deze daad"
of
"Ja ik breng hem naar de fietsendepot"

iets in die geest
Oud 03-05-2012, 01:00
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
mja ging ermee aan de loop "is die fiets van jou"

alcohol doet mij de eerlijke geest omhoog halen:
"Nope"

ik had ook kunnen hebben gezegt "ja ik breng hem naar de politie, heb spijt van deze daad"
of
"Ja ik breng hem naar de fietsendepot"

iets in die geest
En dan blijf je staan wachten tot de politie er is om de boete te incasseren? Ipv weg te fietsen?
Oud 03-05-2012, 03:32
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
En dan blijf je staan wachten tot de politie er is om de boete te incasseren? Ipv weg te fietsen?
Op dat moment dacht ik:

"Karma! Dat moet ik accepteren!"

Oud 03-05-2012, 11:04
Martiño
Martiño is offline
Topics over asbest
Oud 03-05-2012, 18:13
elien290
elien290 is offline
Ik waardeer het niet als mensen met ziektes schelden
Oud 03-05-2012, 20:05
Verwijderd
Ik waardeer het niet als mensen zich druk maken om mensen die met ziektes schelden.
Oud 03-05-2012, 21:05
elien290
elien290 is offline
Ik waardeer het niet dat mensen altijd een weerwoord hebben
Oud 03-05-2012, 21:37
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Dat ik steeds al m'n vrije dagen ziek ben. *snuf**snotter**hoofdpijn* *keelaids*
Oud 03-05-2012, 22:38
Noedelhap
Noedelhap is offline
Het eigen risico in de zorg stijgt volgend jaar van 220 naar 400 euro. Dit hebben bronnen gemeld aan RTL Nieuws. Momenteel is nog niet bekend of en hoe mensen met een laag inkomen gecompenseerd worden voor deze stijging van het eigen risico.

Deze verdubbeling zou toe te schrijven zijn aan het crisisakkoord dat door de 'Kunduz-coalitie' gesloten is. Daarin hebben CDA, VVD, D66, GroenLinks en ChristenUnie afgesproken 1 miljard te bezuinigen op de zorg.

Oud 03-05-2012, 23:23
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Bovenstaand bericht. Zijn ze gek geworden?
Oud 04-05-2012, 00:11
Martiño
Martiño is offline
Tja. Zat er sowieso wel aan te komen. De zorg is te duur, er moet linksom of rechtsom extra voor worden betaald.
Oud 04-05-2012, 00:14
Verwijderd
Je kan ook te ver gaan met relativeren Martin.
Oud 04-05-2012, 00:16
Noedelhap
Noedelhap is offline
Een stijging naar 400 euro zat er aan te komen?

Zeg, jij zit in de zorg, je hoort met een spandoek op het Binnenhof te staan ipv het te zitten verdedigen!
Oud 04-05-2012, 07:29
Martiño
Martiño is offline
Hoezo? Het is of een tientje per recept of eigen risico omhoog. Of de premie wordt hoger of de dekking minder. Zorgkosten gaan de komende jaren alleen maar stijgen door de vergrijzing en de ongezonde levensstijl van veel mensen. En dan hebben we het dus over een stijging van miljarden per jaar. Als je niet meer inkomsten krijgt zul je moeten snijden in de zorg zelf, en daar ben ik tegen. En als je niet kunt snijden, moet je meer betalen. Je kan er niet om heen.
Oud 04-05-2012, 09:32
Verwijderd
Als dit bovenop de eigenbijdrage ggz komt, word ik heul heul boos, maar als de eigenbijdrage hiermee verdwijnt.. dan is het in ieder geval iets minder discriminerend. Weet ik nog niet of ik het er echt mee eens ben, het is draaglijker.
Oud 04-05-2012, 13:35
Verwijderd
Ik zou liever zien dat de premies wat opgeschroefd werden, want eigen risico voor zorgkosten vind ik eigenlijk niet kunnen. Bovendien verdeel je door het omhoog schroeven van de premies voor iedereen, de gestegen kosten over meer personen, en moeten niet ineens mensen die een wat minder goede gezondheid hebben, veel meer betalen.
Oud 04-05-2012, 13:55
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Hoezo? Het is of een tientje per recept of eigen risico omhoog. Of de premie wordt hoger of de dekking minder. Zorgkosten gaan de komende jaren alleen maar stijgen door de vergrijzing en de ongezonde levensstijl van veel mensen. En dan hebben we het dus over een stijging van miljarden per jaar. Als je niet meer inkomsten krijgt zul je moeten snijden in de zorg zelf, en daar ben ik tegen. En als je niet kunt snijden, moet je meer betalen. Je kan er niet om heen.
Een mindere dekking zou ik al een betere oplossing vinden, want hoeveel ONZIN er wel niet wordt vergoed in het basispakket. Denk aan niet-noodzakelijke cosmetische ingrepen enzo. Die mogen van mij gerust in aparte modules worden gezet.
Oud 04-05-2012, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Een mindere dekking zou ik al een betere oplossing vinden, want hoeveel ONZIN er wel niet wordt vergoed in het basispakket. Denk aan niet-noodzakelijke cosmetische ingrepen enzo.
Zoals?
Oud 04-05-2012, 14:15
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Zoals?
Zaken als chirurgie van geslachtskenmerken voor transseksuelen. Of fysiotherapie, logopedie, dieetadvisering.

Edit: nouja, die chirurgie is misschien niet niet-noodzakelijk. Maar de overige dingen wel dusdanig dat ze ook uit het basispakket kunnen.
Oud 04-05-2012, 14:18
Verwijderd
Hm. Fysiotherapie lijkt me meestal wel noodzakelijk toch, dat doet toch niemand voor de leuk. Dieetadvisering wordt niet vergoed vanuit de basisverzekering.
Oud 04-05-2012, 14:30
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Hm. Fysiotherapie lijkt me meestal wel noodzakelijk toch, dat doet toch niemand voor de leuk. Dieetadvisering wordt niet vergoed vanuit de basisverzekering.
Oh, per 1 januari idd niet meer! Mooi zo.
Oud 04-05-2012, 14:40
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
. Of fysiotherapie, logopedie, dieetadvisering.
Graag een motivatie waarom jij dit overbodig vindt.
Oud 04-05-2012, 14:46
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Graag een motivatie waarom jij dit overbodig vindt.
Ik zeg niet dat ik het overbodig vind, maar de vergoeding daarvan mag wel in een aparte module worden opgenomen.
Oud 04-05-2012, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg niet dat ik het overbodig vind, maar de vergoeding daarvan mag wel in een aparte module worden opgenomen.
Mee eens.

// Mensen die geen notie hebben van het concept "persoonlijke ruimte". Bloedirritant.
Oud 04-05-2012, 17:15
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
// Mensen die geen notie hebben van het concept "persoonlijke ruimte". Bloedirritant.
Dat, zeker tijdens uitgaan.
Ik kan het verder ook niet waarderen dat mijn vriendje het vanochtend uit heeft gemaakt plotseling.
Oud 04-05-2012, 17:18
Chick Rock
Chick Rock is offline
Noh, wat stom CS sterkte!
Oud 04-05-2012, 17:53
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Je bedoelt dus een aanvullende verzekering?

Weet je hoeveel mensen er gebruik maken van fysiotherapie, logopedie en dieetadvies, en in hoeveel verschillende gevallen er gebruikt van gemaakt kan worden? Dit soort behandelingen werken ook preventief en versnellend bij revalidatie; ze zorgen dat mensen minder snel klachten krijgen, sneller en beter revalideren, en dat spaart allemaal geld aan andere ingrepen, verpleging en verzorging uit en zorgt er voor dat mensen weer sneller productief worden.

Daarnaast ondermijn je door het in modules opdelen van zorgverzekeringen juist het doel van de verzekering, namelijk de lasten spreiden. Als iedereen maar een heel klein basispakket heeft, gaan de kosten alsnog omhoog omdat de verzekeraar niet meer genoeg geld binnen krijgt omdat bepaalde modules niet worden genomen.
Het is ook oneerlijk voor mensen met chronische ziektes, want die moeten dan nog meer betalen, en mensen met een laag inkomen zullen geneigd zijn zich te onderverzekeren, wat ze in enorme schulden gaat brengen als ze iets nodig hebben wat niet in het uitgeklede basispakket zit. Want hoe weet je nu van te voren of je dat jaar fysiotherapie nodig hebt? Kom je nog voor een hele vervelende verrassing te staan... en je verzekeraar het komende jaar je vervolgens weigert voor een aanvullende verzekering.
Oud 04-05-2012, 18:09
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Je bedoelt dus een aanvullende verzekering?

Weet je hoeveel mensen er gebruik maken van fysiotherapie, logopedie en dieetadvies, en in hoeveel verschillende gevallen er gebruikt van gemaakt kan worden? Dit soort behandelingen werken ook preventief en versnellend bij revalidatie; ze zorgen dat mensen minder snel klachten krijgen, sneller en beter revalideren, en dat spaart allemaal geld aan andere ingrepen, verpleging en verzorging uit en zorgt er voor dat mensen weer sneller productief worden.

Daarnaast ondermijn je door het in modules opdelen van zorgverzekeringen juist het doel van de verzekering, namelijk de lasten spreiden. Als iedereen maar een heel klein basispakket heeft, gaan de kosten alsnog omhoog omdat de verzekeraar niet meer genoeg geld binnen krijgt omdat bepaalde modules niet worden genomen.
Het is ook oneerlijk voor mensen met chronische ziektes, want die moeten dan nog meer betalen, en mensen met een laag inkomen zullen geneigd zijn zich te onderverzekeren, wat ze in enorme schulden gaat brengen als ze iets nodig hebben wat niet in het uitgeklede basispakket zit. Want hoe weet je nu van te voren of je dat jaar fysiotherapie nodig hebt? Kom je nog voor een hele vervelende verrassing te staan... en je verzekeraar het komende jaar je vervolgens weigert voor een aanvullende verzekering.
Ja, ik bedoel aanvullende verzekeringen (bij FBTO noemen ze ze modules, en dat ben ik gewend).

Lasten verspreiden is één ding, het verplicht eigen risico laten stijgen naar een belachelijke 400,- iets anders. Ik heb gewoon geen zin om te moeten betalen voor iemand die zichzelf doelbewust volvreet aan snacks, om dan vervolgens à la "Help mijn kind is te dik" aan te kloppen bij een dieetadviseur en dan nog alles vergoed te krijgen. Dan betaal ik mee voor de domheid van een ander.

Om diezelfde reden ben ik blij dat Stoppen met Roken inmiddels weer UIT het basispakket is. Alleen de noodzakelijke dingen moeten erin, ter behandeling van letselschade en revalidatie en chronisch zieke mensen. Maar mensen die gewoon hun klachten te danken hebben aan een ongezonde leefstijl, dokken maar lekker voor zichzelf.

Vooruit, fysiotherapie en logopedie is nog wel basispakketwaardig.
Oud 04-05-2012, 18:24
Martiño
Martiño is offline
Ik bedoel het niet lullig, maar het is misschien handig als je je er eerst even in verdiept voordat je er een oordeel over hebt. Dieetadvies bijvoorbeeld is echt niet alleen voor mensen die zich volvreten. Het is voor een enorme grote groep patiënten van toepassing, lang niet alleen bij obesitaspatiënten. Er zijn een hoop ziektes en aandoeningen waarbij het van belang kan zijn om mensen een goed advies te geven, om het ziekteverloop beter te laten verlopen (zodat mensen weer sneller gezond of minder ziek worden) en mensen die door ziekte of beperking niet goed kunnen bewegen advies geven zodat ze geen overgewicht krijgen. Of mensen met een hartaandoening advies geven over hoe ze een laag cholesterolgehalte kunnen krijgen, etc. etc. En dat is alleen maar wat ik binnen vijf minuten kan verzinnen.

Daarnaast: als we obesitaspatiënten van hun overgewicht af kunnen helpen (of hartpatiënten van hun ongezonde vetrijke dieet) sparen we daar per jaar miljoenen aan ingrepen en onderzoeken mee uit, omdat we voorkomen dat ze plaats hoeven te vinden. Het geld dat we dus in dieetadvies stoppen krijgen we terug omdat we minder uit hoeven te geven aan duurdere onderzoeken en ingrepen.
En dat geldt ook voor roken. Als we mensen stimuleren om te stoppen met roken, besparen we de maatschappij miljarden omdat het aantal patiënten met hartklachten, longklachten, kanker, vaatziektes en broze gezondheid omlaag zal gaan. Als we het aantal mensen dat ongezond eet of obesitas heeft omlaag brengen besparen we de maatschappij miljarden omdat er minder patiënten met hart- en vaatziektes, kanker en orthopedische klachten zullen zijn. Door aan preventieve maatregelen bij te dragen via je zorgverzekering zorg je er voor dat de premie juist niet te veel stijgt!
Oud 04-05-2012, 18:27
Noedelhap
Noedelhap is offline
Oud 04-05-2012, 18:28
Chick Rock
Chick Rock is offline
Goed gesproken, Martino!
Oud 04-05-2012, 20:18
Verwijderd
Zitten alternatieve geneeswijzen trouwens in het basispakket?
Oud 04-05-2012, 20:20
Verwijderd
Nee. Ten minste, volgens mij niet. Ook niet in mijn aanvullende verzekering, want ik ben nadat mijn huisarts dat adviseerde een tijdje bij een homeopaat geweest, en dat hebben mijn ouders allemaal zelf betaald dacht ik
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten