Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2012, 07:50
Verwijderd
Citaat:
Oh . Nou, ik had in een snoepwinkeltje in Wales dus jellybeans gekocht, omdat ik wel dacht dat ik die lekker zou vinden. Ze smaken dus helemaal nergens naar! En later kocht ik nog een zakje bij de Tesco, omdat ik dacht 'hmm, eens andere proberen', maar die smaakten dus ook nergens naar.
Wat interessant, ik vind jellybeans niet heel lekker maar vind de smaak juist wel heel sterk. Misschien ben je minder gevoelig voor smaakstoffen ofzo? Jelly beans berusten volledig op smaakstoffen, dat is juist het grappige eraan, dat ze allemaal dezelfde (plakkerige, bleh ) structuur hebben maar dan door de smaakstof zo'n sterke associatie oproepen met echt eten.
En het zijn natuurlijk synthetische smaakstoffen die erin zitten, maar bijvoorbeeld synthetische perensmaakstof is zo ver ik weet gewoon identiek aan de smaakstof die van nature in peren voorkomt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2012, 07:54
Verwijderd
Citaat:
Net buiten Utrecht heb je een belachelijk duur Chinees restaurant (zo eentje waar Brad Pitt eet zeg maar) waar ik een peking eend heb gegeten die zoveel beter smaakt dan die rommel die de standaard chinees je aanbiedt dat ik dacht dat ik met een heel andere eend te maken had.

Maargoed, het kan dus wel degelijk. Alleen reken er maar op dat je een hoop centjes meer kwijt gaat zijn aan echt goed chinees eten in plaats van dat nederlandse gedoe.
In Enschede alleen al zitten twee Chinese restaurants die ook authentiek Chinees serveren (ze hebben allebei ook een afhaal, maar daar kun je alleen de standaard rijsttafeldingen halen) (mr. Hu en Oriental City trouwens, beiden begonnen als gewoon Nederlands chinees-indisch restaurant; mr Hu heeft ook een all-you-can-eat-wokrestaurant, die bedoel ik uiteraard niet). En die zijn allebei niet superduur, voor 40 euro heb je twee voorgerechten en een hoofgerecht. Het lijkt me niet dat deze situatie nou heel specifiek voor Enschede is. Dus het kan ook wel makkelijker/goedkoper.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2012, 10:20
Lorelei
Lorelei is offline
Pringles, truffelpepernoten en slagroom vind ik echt heel erg overrated. Ik vind het niet vies.. en met name de truffelpepernoten eet ik rustig weg. Maar zo lyrisch als sommige mensen erover zijn.. neh.

Oh en ik vind iets overrated vinden en iets niet lekker vinden niet hetzelfde.
Oud 07-05-2012, 10:57
Daboman
Daboman is offline
Pannenkoeken. Ze kunnen nogal zwaar op de maag vallen en smaken imo niet bijzonder. Op zich ook wel weer grappig hoe mensen er lyrisch over zijn en dan na 2 pannenkoeken alweer ophouden.
Oud 07-05-2012, 10:58
Verwijderd
Pringles en truffelpepernoten inderdaad Wat is er in hemelsnaam zo bijzonder aan? Pringles vind ik gewoon uitermate slechte kwaliteit chips.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2012, 11:10
Verwijderd
Bitterballen, en daarnaast vrijwel alle duur vlees

Laatst gewijzigd op 07-05-2012 om 11:46.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2012, 11:34
Verwijderd
die aller duurder vleesje G
Met citaat reageren
Oud 07-05-2012, 12:24
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oh . Nou, ik had in een snoepwinkeltje in Wales dus jellybeans gekocht, omdat ik wel dacht dat ik die lekker zou vinden. Ze smaken dus helemaal nergens naar! En later kocht ik nog een zakje bij de Tesco, omdat ik dacht 'hmm, eens andere proberen', maar die smaakten dus ook nergens naar.
Je kunt ze hier gewoon bij de HEMA kopen hoor, in een emmertje.
Oud 07-05-2012, 13:10
Verwijderd
Ik vind pizza overrated.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2012, 13:20
Verwijderd
Gek he, als je niet van kaas houdt
Met citaat reageren
Oud 07-05-2012, 13:22
Martiño
Martiño is offline
Pizza als in diepvriespizza of verse pizza? Want een goed bereide verse pizza kan hemels zijn <3
Oud 07-05-2012, 21:20
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Je kunt ze hier gewoon bij de HEMA kopen hoor, in een emmertje.
Die van de hema zijn wel de beste die ik ken
Met citaat reageren
Oud 09-05-2012, 16:24
Verwijderd
Honing, hoewel die geloof ik al genoemd was.

Aardbeien. Zoals De Vliegende Panters al zo treffend zeiden; 'een aardbei oogt vaak beter dan hij smaakt'.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2012, 20:09
Verwijderd
Ik vind zelfversierde cupcakes ook zwaar overgewaardeerd. Vrijwel iedereen in mijn omgeving doet dat regelmatig en zijn er helemaal lyrisch over, ik snap daar helemaal niks van. Vaak zijn die dingen veel te droog en het glazuur (of wat dan ook daarvoor gebruikt wordt) is veel te zoet. En het is nog lelijk ook.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2012, 20:56
Thomas.
Thomas. is offline
Mountain Dew, smaakt niet eens speciaal. Maar toch vinden de meeste mensen van wel, omdat je het hier niet/nauwelijks kan krijgen
Oud 09-05-2012, 21:12
DAH
DAH is offline
Ikzelf vind Cadbury chocolade niet per sé veeel beter dan wat je in Nederland voor een redelijk prijsje krijgen kan, maar mensen worden gek bij het horen van 'Cadbury'... Verder ga ik voor Energy, alhoewel die hype al minder lijkt te worden. Eigenlijk al het voedsel waar mensen overdreven druk over doen is wat mij betreft over het algemeen overrated.
Oud 09-05-2012, 21:26
Verwijderd
En oh, Red Bull is ook overrated.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2012, 21:29
Verwijderd
Red Bull is zelfs gewoon smerig.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2012, 21:33
DAH
DAH is offline
Red Bull heeft de meeste reclame... Wat vinden jullie van Monster? Ik drink zelf geen energy enzo, maar ik zie er erg veel van, zelfs t-shirts en petten. Overated of niet?
Oud 09-05-2012, 21:46
Zeppelin
Zeppelin is offline
dat is gewoon hetzelfde maar een ander merk?
Oud 09-05-2012, 22:30
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mountain Dew is 7up met een andere naam, zeker overrated. Ook rootbeer is overrated (en het smaakt naar listerine, bah).

Overigens zijn zero producten ook overrated.
Oud 10-05-2012, 06:19
Verwijderd
Citaat:
Red Bull heeft de meeste reclame... Wat vinden jullie van Monster? Ik drink zelf geen energy enzo, maar ik zie er erg veel van, zelfs t-shirts en petten. Overated of niet?
Alleen de groene variant vind ik goed te doen; de rest vind ik rommel. Qua smaak lijkt het ook in de verste verte niet op Red Bull hoewel het principe natuurlijk gelijk is. Alleen is deze kauwgomballensmaak een stuk plezanter dan dat van Red Bull
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 07:10
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Mountain Dew is 7up met een andere naam, zeker overrated. Ook rootbeer is overrated (en het smaakt naar listerine, bah).

Overigens zijn zero producten ook overrated.
Zero producten zijn de mannelijke versie van lightproducten, het is gewoon een marketingtruuk. Dat vind ik wel tof eigenlijk

Overigens vind ik roomboter HEEL erg overgewaardeerd. Euroshopper bladerdeeg met ECHTE ROOMBOTER!1!111 ja nou en?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 07:51
Chevy
Chevy is offline
Qua Red Bull-related drankjes vind ik die She dan nog het beste te doen
Oud 10-05-2012, 07:58
Verwijderd
Citaat:
Overigens vind ik roomboter HEEL erg overgewaardeerd. Euroshopper bladerdeeg met ECHTE ROOMBOTER!1!111 ja nou en?
Mweh, als je goede roomboter hebt, is t vet lekker om die op een croissantje te smeren. Maar het hele 'hier zit roomboter in!' gedeelt ein de supermarkt sla ik over. Mijn moeder heeft wel eens gezouten roomboter, superlekker!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 08:18
Verwijderd
Roomboter is niet overgewaardeerd! Ik vind cakes en alle andersoortige shit wel vaak beter lukken en lekkerder worden als ik roomboter gebruik in plaats van gewone boter of margarine ofzo. En een beetje gezouten roomboter voor op brood omnom,
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 08:27
Verwijderd
Citaat:
Zero producten zijn de mannelijke versie van lightproducten, het is gewoon een marketingtruuk. Dat vind ik wel tof eigenlijk
Er zit ook een andere verhouding aan zoetstoffen in met minder nasmaak. Maar in plaats van light te vernieuwen, hebben ze een extra versie uitgebracht, dat is de marketingtruc
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 08:53
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Er zit ook een andere verhouding aan zoetstoffen in met minder nasmaak. Maar in plaats van light te vernieuwen, hebben ze een extra versie uitgebracht, dat is de marketingtruc
Citaat:
Coca-Cola Zero werd op de markt gebracht omdat de lightversie niet genoeg aantrekkingskracht had op mannen, waarschijnlijk mede dankzij reclames van vrouwen die naar een half-naakte ramenwasser keken en een blikje cola light opendeden. Daarbij speelt het merk in op een tendens bij twintigers om meer op de suikerinname te letten.
(nou goed, bron wikipedia, maar, he. )
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 09:30
Verwijderd
Zero:
Sprankelend water; kleurstof: E150d; voedingszuren: fosforzuur (E338) en natriumcitraten (E331); zoetstoffen: aspartaam (E951)* en acesulfaam-K (E950); plantenextracten; cafeïne. * Bevat een bron van fenylalanine.

Light:
Sprankelend water, kleurstof : E150d, voedingszuren : fosforzuur (E338) en citroenzuur (E330), zoetstoffen : aspartaam (E951)* en acesulfaam-K (E950), plantenextracten, cafeïne. * Bevat een bron van fenylalanine.

Ah, het verschil zit 'm in de voedingszuren!

bron: cocacolabelgium.be
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 10:09
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dan is light nog gezonder, want daar zit fruit in!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 14:33
Verwijderd
Eh, alles met "zero" is voor tossers. Drink éckt of niet, maar al die gare "light"-varianten.. Puh-lease.

That said; die balsamico-chips (light!) van Lay's zijn wel lekker.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 14:54
Verwijderd
Alle kant-en-klaar-oven-lasagnes, behalve die van de Aldi.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 15:00
Katertje
Katertje is offline
Citaat:
Eh, alles met "zero" is voor tossers. Drink éckt of niet, maar al die gare "light"-varianten.. Puh-lease.

That said; die balsamico-chips (light!) van Lay's zijn wel lekker.
Eens maar ik vind Lays steeds minder lekker worden
Oud 10-05-2012, 15:02
Katertje
Katertje is offline
Citaat:
Alleen de groene variant vind ik goed te doen; de rest vind ik rommel. Qua smaak lijkt het ook in de verste verte niet op Red Bull hoewel het principe natuurlijk gelijk is. Alleen is deze kauwgomballensmaak een stuk plezanter dan dat van Red Bull
Ik vind de ripper wel fijn en het grote voordeel dat ze een euro per halve liter zijn
Oud 10-05-2012, 15:03
Katertje
Katertje is offline
Citaat:
Honing, hoewel die geloof ik al genoemd was.

Aardbeien. Zoals De Vliegende Panters al zo treffend zeiden; 'een aardbei oogt vaak beter dan hij smaakt'.
Bij aarbeien komt dat omdat ze bijna allemaal geimporteerd worden. Daardoor smaken ze veels te waterig. De goede oude hollandse aardbeien hebben veel meer smaak
Oud 10-05-2012, 15:07
Verwijderd
Citaat:
De goede oude hollandse aardbeien hebben veel meer smaak
Ja! Ik haal wel eens aardbeien op de markt en dan kosten die hollandse bijna anderhalve euro minder dan de geïmporteerde maar zijn veul lekkerder!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 15:07
Noedelhap
Noedelhap is offline
Aardbeien zijn wel superlekker, mits in het juiste jaargetijde gekocht.
Oud 10-05-2012, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Eens maar ik vind Lays steeds minder lekker worden
Balsamico is de enige variant van Lay's die ik wel 'ns meeneem.

Citaat:
Ik vind de ripper wel fijn en het grote voordeel dat ze een euro per halve liter zijn
Ripper is toch die gele? Nee, die vind ik écht niet lekker

Citaat:
Aardbeien zijn wel superlekker, mits in het juiste jaargetijde gekocht.
Oma's aardbeien vroegah, uit de MOESTUIN. Zeau, wat heb ik me daar 't schompes aan gegeten
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 15:21
Verwijderd
Patatje Joppie chips.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Patatje Joppie chips.
Fuck yeah, die andere variant (pittige mango?) vond ik ook veel lekkerder
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 15:22
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja inderdaad, ik hield laatst twee flessen naast elkaar in de supermarkt en het is gewoon hetzelfde

Edit: natriumcitraat is een citroenzuur, dus zo veel verschil is het dus ook weer niet

Citaat:
Veel mensen vinden roomboter lekkerder smaken dan margarine of andere boteralternatieven. En het "pure zuivel" element zal veel mensen ook wel aanspreken, hoewel er tegenwoordig wel veel zooi in zal zitten.
Oud 10-05-2012, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Fuck yeah, die andere variant (pittige mango?) vond ik ook veel lekkerder
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 15:35
Verwijderd
Bijna alle chips.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Veel mensen vinden roomboter lekkerder smaken dan margarine of andere boteralternatieven. En het "pure zuivel" element zal veel mensen ook wel aanspreken, hoewel er tegenwoordig wel veel zooi in zal zitten.
Aan de andere kant heb ik mensen ook wel eens horen zeggen dat ze bv. bladerdeeg of koeken namen waar níet die 'met roomboter' kwalificatie op stond, omdat ze dachten dat deze minder vet zouden zijn. Helaas voor die mensen is margarine net zo vet, maargoed.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 12:10
Martiño
Martiño is offline
Boter is in het algemeen overrated ik gebruik het NOOIT
Oud 11-05-2012, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Patatje Joppie chips.
Jij bent zelf overrated
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Patatje Joppie chips.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 12:55
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Boter is in het algemeen overrated ik gebruik het NOOIT
Dit ja. Alleen als iets (hagelslag) aan mijn brood moet plakken. Mijn moeder doet het overal op, zelfs met pindakaas, goor jonge!

OT: Aardappelsalade. Ik hoor hier al dagen hoe lekker die van mijn moeder is, maar het is koude aardappel met mayo.
Oud 11-05-2012, 14:19
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik hou heel veel van boter en ook van boter en pindakaas, wordt het lekker smeuïg van
Oud 11-05-2012, 15:15
Verwijderd
Boter en pindakaas? Pindakaas is mijn boter voor de hagelslag.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten