Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2012, 19:33
Verwijderd
Smilieoverload in mijn posts zeg.
Advertentie
Oud 01-08-2012, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Jammerdebammer Je kunt op facebook ook heel selectief delen he?

Ja samenwonen, dat heeft niet zoveel veranderd behalve de ruimte die we hadden, en dat ik nu meer met de auto doe omdat slecht bereikbaar Ik moest echt afkicken van altijd winkels open en ov etc. Ik mis Utrecht wel En Wolter werkt idd nog bij dezelfde fabriek. Nog zeker anderhalf jaar, daarna wellicht misschien toch wel Limburg. Woont je vriend ook in Den Haag eigenlijk?
Oh, ja, dat is zo, maar dan moet je dingen uploaden en zo en dat is gedoe. Toen ik hoorde waarheen je verhuisde vroeg ik me al af of dat nou de droomlocatie was. En woah, Limburg, jullie zouden de eerste zijn van alle uitgevlogen Limburgers, die daar misschien naar terug willen.
Nope, Amsterdam. Dat is wel een beetje kut, maar gelukkig werkt 'ie ook in Den Haag dus crasht 'ie vaak en dankbaar mijn huisje. Nu nog een groter appartement zoeken want 't is soms wel krappig, snap niet hoe jullie dat deden op 15m2.
Oud 01-08-2012, 19:35
Verwijderd
Maar trimm, dat stereotypisch reageren is natuurlijk irritant maar ik begrijp prima wat aseksueel is en vraag gewoon verder of je wel echt binnen die groep valt. Heel veel mensen denken dat het verschijnsel uberhaupt niet bestaat, ik vraag of jij er echt zeker weten super duper aan voldoet.
Oud 01-08-2012, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Oh, ja, dat is zo, maar dan moet je dingen uploaden en zo en dat is gedoe. Toen ik hoorde waarheen je verhuisde vroeg ik me al af of dat nou de droomlocatie was. En woah, Limburg, jullie zouden de eerste zijn van alle uitgevlogen Limburgers, die daar misschien naar terug willen.
Nope, Amsterdam. Dat is wel een beetje kut, maar gelukkig werkt 'ie ook in Den Haag dus crasht 'ie vaak en dankbaar mijn huisje. Nu nog een groter appartement zoeken want 't is soms wel krappig, snap niet hoe jullie dat deden op 15m2.
Mja, 'mijn' industrie zit in de randstad of zuid-limburg Zijne overal. En de laatste jaren is mijn familie toch wel weer belangrijker geworden, hij voelt zich er heel erg thuis, dus het is zeker een overweging. Hier nu wil ik in elk geval niet meer dan nog een jaar ofzo blijven Ik wil óf een echt grote stad, of de dorpjes die ik al ken of waar ik me echt lange tijd settle.

Dus er zijn samenwoonplannen? En wat betreft krap zitten: als je hem zat bent stuur je hem naar de keuken
Oud 01-08-2012, 19:40
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Daar begon ik mijn post dan ook mee.
Ik bevestig 't alleen maar.

En Etmakas, wil je ruilen? Ik zou het veel makkelijker vinden om gewoon te zeggen 'oh btw, ik ben lesbisch' en dat iedereen hier dan weet wat dat is en verder niet echt vragen stelt. Ik heb gelukkig geen gelovige familie of andere mensen in mijn omgeving die het niet zouden accepteren, maar kan me voorstellen hoe ontzettend kut het is als dat wel het geval zou zijn. *Kat aai*
Bij mij is het dan wel weer zo dat ik door mijn familie en bepaalde vrienden keihard word uitgelachen, want 'OMG wie wil er nou geen seks, je bent zo raar, omg!' en dat ik steeds moet uitleggen dat ik echt geen kinderen ga krijgen en dat ik echt niet nodig op zoek moet naar een kerel.
BLUH!

Maar ik vind het ergens wel fijn dat ik er hier iig openlijk over kan praten. Bij andere mensen zou ik de term 'aseksueel' niet zo gauw durven zeggen.
Oud 01-08-2012, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Oh dan had ik het wel goed bedacht, maar ik dacht dat je iets nieuws had ontdekt of zo. Die drang zou over kunnen gaan, dat heet acceptatie?
Zou kunnen! Maar voorlopig ben ik een tevreden hetero.
Oud 01-08-2012, 19:43
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Maar trimm, dat stereotypisch reageren is natuurlijk irritant maar ik begrijp prima wat aseksueel is en vraag gewoon verder of je wel echt binnen die groep valt. Heel veel mensen denken dat het verschijnsel uberhaupt niet bestaat, ik vraag of jij er echt zeker weten super duper aan voldoet.
Ja. Na me 6 jaar te hebben afgevraagd wat de fuck er mis met me was, en ontkennen dat ik aseksueel was, vond ik die website en viel het kwartje. Er stonden dingen bij die ik ook al jaren zei en het klopte gewoon. Nu, na ongeveer een jaar voel ik dat nog steeds zo. Ik snap nu eindelijk wat er 'mis' met me was.
Oud 01-08-2012, 19:47
Verwijderd
Oke, helder Ik vind zelfdiagnose alleen altijd wat tricky. Vandaar dati k in eerste instantie doorvroeg.
Oud 01-08-2012, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Mja, 'mijn' industrie zit in de randstad of zuid-limburg Zijne overal. En de laatste jaren is mijn familie toch wel weer belangrijker geworden, hij voelt zich er heel erg thuis, dus het is zeker een overweging. Hier nu wil ik in elk geval niet meer dan nog een jaar ofzo blijven Ik wil óf een echt grote stad, of de dorpjes die ik al ken of waar ik me echt lange tijd settle.

Dus er zijn samenwoonplannen? En wat betreft krap zitten: als je hem zat bent stuur je hem naar de keuken
Nee, dat nog niet, maar ik zit net niet lekker waar ik nu woon en wil dus zelf een fijner en groter huis, en dat zou ook heel handig zijn voor alle avonden dat hij er is. En nouja, dat kan dus niet, want mijn ''keuken'' is in de woonkamer.

En dat klinkt allemaal heel logisch, ik ben benieuwd waar het heengaat.
Kleffe foto's zijn verstuurd trouwens.
Oud 01-08-2012, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Dat weet ik niet want ik heb geen idee of álle geiten niks met me doen he, gekke Masha
Hihi Lusi is zoöfiel hihi.

Citaat:
Is ''een afwijkende voorkeur hebben" dan niet simpelweg de norm? Of zijn ze stuk voor stuk zo zeldzaam dat de "hetero man die op iets jongere, iets kleinere vrouw valt en rond zijn achttiende een seksuele piek beleefd en standaard seks wil en in het verloop van zijn leven misschien nog iets uitprobeert en een keer vreemdgaat" nog altijd het meest voorkomt?
Jazeker Technisch gezien is afwijken de norm. Dat is het long tail effect: hoewel percentueel gezien 'normaal' inderdaad de grootste groep is, is het totaal van alle andere percentages veel groter. En dan hangt het nog af van wat je precies als normaal beschouwt - het zou me niets verbazen als het percentage homo's bijvoorbeeld groter is dan het percentage heteroseksuele mensen die absoluut niks vreemds hebben gedaan of willen doen. Dan is 'normaal' dus niet eens meer de grootste groep.

Het ligt alleen allemaal zo verborgen.

Citaat:
Wow, dat zijn er veel. Heb je ze gearchiveerd? Ik ben leergierig!

edit: Ken je de term 'lithromantic' ook? Die kwam ik pas voor het eerst tegen.
"Lithromantics are individuals who experience romantic love but do not desire their feelings to be reciprocated. Lithromantic people may want to avoid dating and romantic relationships entirely, or may be comfortable with such a relationship or even desire it, as long as their love is not returned in a romantic way. Some lithromantics may even accept reciprocated love, but do not require it to find a relationship fulfilling, as most romantics do."
Nee, die term kende ik niet, dus dank daarvoor Hij klinkt als één van de subtielere, meer verborgen termen binnen het aseksualiteit-wereldje. Dergelijke subtiliteiten vind ik ook altijd erg interessant maar ik kan ze niet allemaal opnemen in de collectie. Je hebt binnen de BDSM bijvoorbeeld ook, like, vijftig termen waarmee je jezelf kunt omschrijven. Die hebben ook alle vijftig hun subtiele verschillen maar je moet ergens algemeniseren, anders kom je nergens.

En ja, de 3000-4000 is wat ik in mijn archieven heb. Het zijn in totaal 5000+ bestanden. Er bestaat nog veel meer maar ik kan dus niet alles opslaan en/of meerekenen. En van sommige dingen heb je ook gewoon geen visuele vorm, dat archiveert ook lastig.
Oud 01-08-2012, 19:49
Verwijderd
Oei, Trimm, nee, ik zou niet willen ruilen, want ik ben prima gelukkig nu, over het algemeen. Maar als je het me een paar maanden geden had gevraagd wel.
Oud 01-08-2012, 19:51
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Oke, helder Ik vind zelfdiagnose alleen altijd wat tricky. Vandaar dati k in eerste instantie doorvroeg.
Dit vind ik dus het vervelende. Bij een homo/lesbi vraag je je toch ook niet af of een 'zelfdiagnose' klopt? Aseksualiteit is een geaardheid, geen ziekte.
Oud 01-08-2012, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Dit vind ik dus het vervelende. Bij een homo/lesbi vraag je je toch ook niet af of een 'zelfdiagnose' klopt? Aseksualiteit is een geaardheid, geen ziekte.
Als de zelfdiagnose voortkomt uit een bepaalde wens, dan vraag ik dat ook ja. Als iemand zegt IK BEN ABSOLUUT HETERO maar... dan vraag ja maar waarom ben je het dan absoluut? Als er nog een ander voordeel aan het zo noemen zit, dan ben ik wel terughoudend in die eigen conclusie gewoon aannemen. Bij aseksualiteit kan ik me voorstellen dat het fijn is het met één woord gewoon te kunnen benoemen dat je je er niet mee bezighoudt. Maar als dat woord dan ook betekent dat je er totaal nooit nul behoefte aan hebt, moet je ook kijken of dat écht het geval is. Of misschien dat het tot nu toe nog geen rol heeft gespeeld in diens leven.

Ik snap dat het vervelend overkomt en ik ken je praktisch niet dus over jou persoonlijk zeg ik ook niks, maar ik stel zeker vragen. Al is het maar om de gedachtengang beter te snappen.
Oud 01-08-2012, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Hihi Lusi is zoöfiel hihi.

Jazeker Technisch gezien is afwijken de norm. Dat is het long tail effect: hoewel percentueel gezien 'normaal' inderdaad de grootste groep is, is het totaal van alle andere percentages veel groter. En dan hangt het nog af van wat je precies als normaal beschouwt - het zou me niets verbazen als het percentage homo's bijvoorbeeld groter is dan het percentage heteroseksuele mensen die absoluut niks vreemds hebben gedaan of willen doen. Dan is 'normaal' dus niet eens meer de grootste groep.

Het ligt alleen allemaal zo verborgen.

Nee, die term kende ik niet, dus dank daarvoor Hij klinkt als één van de subtielere, meer verborgen termen binnen het aseksualiteit-wereldje. Dergelijke subtiliteiten vind ik ook altijd erg interessant maar ik kan ze niet allemaal opnemen in de collectie. Je hebt binnen de BDSM bijvoorbeeld ook, like, vijftig termen waarmee je jezelf kunt omschrijven. Die hebben ook alle vijftig hun subtiele verschillen maar je moet ergens algemeniseren, anders kom je nergens.

En ja, de 3000-4000 is wat ik in mijn archieven heb. Het zijn in totaal 5000+ bestanden. Er bestaat nog veel meer maar ik kan dus niet alles opslaan en/of meerekenen. En van sommige dingen heb je ook gewoon geen visuele vorm, dat archiveert ook lastig.
Hmmm ja. En dan lijkt veel van het onderzoek ook nog eens zo ondermaats (tenminste, al die populair-wetenschappelijke ''vindingen'' die je op nu.nl of in de Quest kunt vinden). Ik ben blij dat ik van dit 'soort' dingen misschien nog wel een wetenschappelijke en maatschappelijke revolutie kan meemaken voor ik dood ga.
Oud 01-08-2012, 19:56
Carn
Carn is offline
is het niet een beetje als met al die DSM-shit? Wetenschappelijke methodes veranderen/verbeteren, met als gevolg dat bepaalde condities verdwijnen en verschijnen
Oud 01-08-2012, 19:56
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik bevestig 't alleen maar.

En Etmakas, wil je ruilen? Ik zou het veel makkelijker vinden om gewoon te zeggen 'oh btw, ik ben lesbisch' en dat iedereen hier dan weet wat dat is en verder niet echt vragen stelt. Ik heb gelukkig geen gelovige familie of andere mensen in mijn omgeving die het niet zouden accepteren, maar kan me voorstellen hoe ontzettend kut het is als dat wel het geval zou zijn. *Kat aai*
Bij mij is het dan wel weer zo dat ik door mijn familie en bepaalde vrienden keihard word uitgelachen, want 'OMG wie wil er nou geen seks, je bent zo raar, omg!' en dat ik steeds moet uitleggen dat ik echt geen kinderen ga krijgen en dat ik echt niet nodig op zoek moet naar een kerel.
BLUH!

Maar ik vind het ergens wel fijn dat ik er hier iig openlijk over kan praten. Bij andere mensen zou ik de term 'aseksueel' niet zo gauw durven zeggen.
Trimm, het lijkt me echt heel vervelend om niet te kunnen praten over iets dat blijkbaar zo'n belangrijk deel van je is. En mensen die constant vragen naar je liefdesleven is ook uitermate vermoeiend (I know!) en om dan geen simpel antwoord te kunnen geven is echt irritant.
Oud 01-08-2012, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Ik krijg al rare blikken als ik zeg dat ik me "enkel vrouw voel in contrast met een man die dicht bij me staat", en hoor van een lesbische vriendin niet zelden dat ze nog veel uit te leggen heeft/vervelend behandeld wordt, dus ik kan me wel voorstellen dat er bij jou heel veel gevraagd wordt, en hoe irritant dat kan zijn. Then again, niet alle vragen worden gesteld uit afkeuring...
Oud 01-08-2012, 19:58
Verwijderd
Wow bizar. Ik heb van postcrossing van twee verschillende personen twee dezelfde kaarten gekregen
Oud 01-08-2012, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Hmmm ja. En dan lijkt veel van het onderzoek ook nog eens zo ondermaats (tenminste, al die populair-wetenschappelijke ''vindingen'' die je op nu.nl of in de Quest kunt vinden). Ik ben blij dat ik van dit 'soort' dingen misschien nog wel een wetenschappelijke en maatschappelijke revolutie kan meemaken voor ik dood ga.
Ja, dat zou mooi zijn. <3
Oud 01-08-2012, 20:02
Verwijderd
Ik zeg het inderdaad ook niet uit afkeuring, maar vooral uit nieuwsgierigheid. Het woord diagnose is natuurlijk niet letterlijk zo bedoeld, lijkt me duidelijk.
Oud 01-08-2012, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Heel veel mensen denken dat het verschijnsel uberhaupt niet bestaat, ik vraag of jij er echt zeker weten super duper aan voldoet.
Wat zijn de argumenten voor dat 't niet zou bestaan, zeker als je bedenkt dat er ook allerlei greysexuals en demisexuals zijn die niet eens pretenderen 'puur' aseksueel te zijn? Alles bestaat.

Belangrijker: wat maakt het uit of Trimm zichzelf correct heeft gedefinieerd, of foutief? Hetero- en homoseksualiteit zijn ook niet zo zwart-wit, maar 'wij' gaan toch ook niet tegen homo's zeggen van 'JOH, HE, WEET JE WEL ZEKER DAT JE HOMO BENT want je kunt ook 99% homo en 1% hetero zijn en DAN BEN JE DUS GEEN HOMO'.

Dit nog los van dat Trimm een afwijkende seksualiteitbeleving heeft en daar voor uitkomt. Achter zulke dingen zitten meestal jaren verdieping, reflectie en analyse. M.a.w. over 't algemeen kun je zulke mensen vertrouwen op hun woord.

Citaat:
Waarom? Zo'n sociaal stigma heeft het toch niet?
Oud 01-08-2012, 20:09
Verwijderd
Ik loop een beetje achter
Oud 01-08-2012, 20:11
Verwijderd
Van Sann moet ik even :grom: doen.
Oud 01-08-2012, 20:14
Verwijderd
Volgens mij valt het sociale stigma op alles wat niet standaard-hetero is niet zo mee.
Oud 01-08-2012, 20:15
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Als de zelfdiagnose voortkomt uit een bepaalde wens, dan vraag ik dat ook ja. Als iemand zegt IK BEN ABSOLUUT HETERO maar... dan vraag ja maar waarom ben je het dan absoluut? Als er nog een ander voordeel aan het zo noemen zit, dan ben ik wel terughoudend in die eigen conclusie gewoon aannemen. Bij aseksualiteit kan ik me voorstellen dat het fijn is het met één woord gewoon te kunnen benoemen dat je je er niet mee bezighoudt. Maar als dat woord dan ook betekent dat je er totaal nooit nul behoefte aan hebt, moet je ook kijken of dat écht het geval is. Of misschien dat het tot nu toe nog geen rol heeft gespeeld in diens leven.

Ik snap dat het vervelend overkomt en ik ken je praktisch niet dus over jou persoonlijk zeg ik ook niks, maar ik stel zeker vragen. Al is het maar om de gedachtengang beter te snappen.
Vragen stellen vind ik prima hoor, liever dat dan dat je vanzelf allerlei conclusies gaat trekken ofzo.

Ik snap je punt wel. Als iemand zegt dat hij/zij ABSOLUUT hetero is, ga ik ook twijfelen of dat wel klopt. Dan heb ik het gevoel dat die persoon bang is om af te wijken van de norm en dus even extra wil bevestigen dat dat niet zo is.

Bij sommige mensen die zich aseksueel noemen vraag ik me ook af of het wel klopt, want dat zijn dan mensen van 14 of 15 ofzo die dankzij het internet nu weten dat het een bestaand iets is. Maar dan denk ik alleen maar 'Ho es effe, dat kun je nog helemaal niet zeker weten! Misschien ben je wel een 'laatbloeier' ofzo!', al vind ik 't fout van mezelf om dat te denken.
Als iemand voelt dat hij/zij dat is dan mogen ze zich zo noemen, maar voor mij voelt het gewoon een beetje zuur, omdat het voor mij zo lang heeft geduurt. Op je 27ste kan je ook niet meer zeggen dat je mss een laatbloeier bent, als het er dan niet is, komt het (wrs) ook niet meer.
Oud 01-08-2012, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Wat zijn de argumenten voor dat 't niet zou bestaan, zeker als je bedenkt dat er ook allerlei greysexuals en demisexuals zijn die niet eens pretenderen 'puur' aseksueel te zijn? Alles bestaat.

Belangrijker: wat maakt het uit of Trimm zichzelf correct heeft gedefinieerd, of foutief? Hetero- en homoseksualiteit zijn ook niet zo zwart-wit, maar 'wij' gaan toch ook niet tegen homo's zeggen van 'JOH, HE, WEET JE WEL ZEKER DAT JE HOMO BENT want je kunt ook 99% homo en 1% hetero zijn en DAN BEN JE DUS GEEN HOMO'.

Dit nog los van dat Trimm een afwijkende seksualiteitbeleving heeft en daar voor uitkomt. Achter zulke dingen zitten meestal jaren verdieping, reflectie en analyse. M.a.w. over 't algemeen kun je zulke mensen vertrouwen op hun woord.

Ja ik zal nog eens vragen stellen

Wat het uitmaakt is jezelf herkennen in een hokje en uiteindelijk alleen maar dingen van binnen het hokje verwachten. Zou kunnen dat er ook niks van buiten het hokje in zit, maar alsnog zou het kunnen dat ze d'r eigen vorm van seksualiteit heeft. Geen seks behalve met Engelse roodharige grapjesmakers bijvoorbeeld!

Ik snap prima dat ze zichzelf het allerbeste kent en ze is 27 en geen 17, dat scheelt ook nogal. Alsnog ben ik wel benieuwd. In eerste instantie las ik ook gewoon mee
Oud 01-08-2012, 20:16
Verwijderd
Ik denk ook dat het gros van de Henken en Ingrids gewoon niet weet dat het een geaardheid is. Zo postte iemand op een ander forum eens dat ze aseksueel was, waarop een stuk of vijf vrouwen reageerden met iets in de trant van "lol goeie zo voel ik me idd ook sinds de bevalling".

Edit: dit was @ sociaal stigma.
Oud 01-08-2012, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Bij aseksualiteit kan ik me voorstellen dat het fijn is het met één woord gewoon te kunnen benoemen dat je je er niet mee bezighoudt. Maar als dat woord dan ook betekent dat je er totaal nooit nul behoefte aan hebt, moet je ook kijken of dat écht het geval is. Of misschien dat het tot nu toe nog geen rol heeft gespeeld in diens leven.
Waarom? Als in, tegenover wie hebben we de verplichting om zo exact mogelijk te zijn in onze zelfreflectieve terminologie, behalve mogelijk tegenover onszelf? En als je met anderen praat, waarom is dat exacte dan belangrijker dan iets begrijpelijk uitleggen? En als je in gesprekken met vreemden en/of oningewijden gaat voor het begrijpelijkere 'aseksueel' in plaats van 'demisexual aromantic' of whatever, tegenover wie heb je dan de verplichting om na te gaan of je wel écht aseksueel bent? (En waarom in godsnaam, dat is toch helemaal niet logisch, je weet dan toch al van jezelf dat je niet púúr aseksueel bent maar die subtiliteiten zijn dan toch niet het punt van gesprek?)

Deze discussies <3
Oud 01-08-2012, 20:19
Verwijderd
Misschien is Lusi uit op seks met Trimm!
Oud 01-08-2012, 20:20
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat is het toch ook dat het als moeilijk en soms zelfs gênant wordt ervaren om op seksueel gebied 'af te wijken' (op welke manier dan ook), dat is het toch ook niet om paars haar te hebben? En toch denk je wel twee keer na voor zoiets openlijk vertelt. Blegh.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik krijg al rare blikken als ik zeg dat ik me "enkel vrouw voel in contrast met een man die dicht bij me staat", en hoor van een lesbische vriendin niet zelden dat ze nog veel uit te leggen heeft/vervelend behandeld wordt, dus ik kan me wel voorstellen dat er bij jou heel veel gevraagd wordt, en hoe irritant dat kan zijn. Then again, niet alle vragen worden gesteld uit afkeuring...
Ik vind het zo bizar dat mensen nog raar en lullig doen tegen homo's. Ik weet dat het gebeurd, maar het is zo belachelijk dat ik eigenlijk gewoon niet kan begrijpen. Zeker in Nederland!

Citaat:
Geen seks willen staat voor veel mensen gelijk aan zielig zijn, geen vent kunnen krijgen, mentale problemen hebben, je ergens achter verbergen, onverwerkte jeugdtrauma's hebben of weet ik wat nog meer. Iedereen wil toch neuken? IEDEREEN! Dat is NORMAAL. Daarvoor ben je hier op aarde! Om te neuken en je voort te planten! etc...
Verwijderd
Citaat:
Waarom? Als in, tegenover wie hebben we de verplichting om zo exact mogelijk te zijn in onze zelfreflectieve terminologie, behalve mogelijk tegenover onszelf? En als je met anderen praat, waarom is dat exacte dan belangrijker dan iets begrijpelijk uitleggen? En als je in gesprekken met vreemden en/of oningewijden gaat voor het begrijpelijkere 'aseksueel' in plaats van 'demisexual aromantic' of whatever, tegenover wie heb je dan de verplichting om na te gaan of je wel écht aseksueel bent? (En waarom in godsnaam, dat is toch helemaal niet logisch, je weet dan toch al van jezelf dat je niet púúr aseksueel bent maar die subtiliteiten zijn dan toch niet het punt van gesprek?)

Deze discussies <3
Het is geen verplichting waar ik het over heb. Het is het algehele gevaar van hokjesdenken. Dit gaat nu even totaal niet meer over Trimm of het hokje a-seksueel, maar zodra mensen iets herkennen van OMG dit ben ik, dan zouden ze vervolgens ook suboptimaal kunnen.. zijn. Dat ze verder binnen het hokje blijven zwemmen en verwachten en denken. Dus in het voorbeeld van aseksualiteit dat er op INTERNET te lezen valt dat aseksuelen ook niet houden van X en deze persoon heeft dat nog niet meegemaakt, dat diegene dan ook negatief of helemala niet begint aan X. Zonder het lezen van het bijbehorend hokje was dat misschien helemaal niet zo.
Oud 01-08-2012, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Misschien is Lusi uit op seks met Trimm!
Ik vind het niet erg prettig dat je dit zo uitspreekt Ik heb liever dat het tussen de regels door opgepikt wordt.
Oud 01-08-2012, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Wat is het toch ook dat het als moeilijk en soms zelfs gênant wordt ervaren om op seksueel gebied 'af te wijken' (op welke manier dan ook), dat is het toch ook niet om paars haar te hebben? En toch denk je wel twee keer na voor zoiets openlijk vertelt. Blegh.
De mensen die mij zouden haten als ik openlijk voor hun een vriendin zou hebben, zouden ook niet meer met me om willen gaan als ik paars haar had. Of een zigeunerman, trouwens.
Oud 01-08-2012, 20:26
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Het is geen verplichting waar ik het over heb. Het is het algehele gevaar van hokjesdenken. Dit gaat nu even totaal niet meer over Trimm of het hokje a-seksueel, maar zodra mensen iets herkennen van OMG dit ben ik, dan zouden ze vervolgens ook suboptimaal kunnen.. zijn. Dat ze verder binnen het hokje blijven zwemmen en verwachten en denken. Dus in het voorbeeld van aseksualiteit dat er op INTERNET te lezen valt dat aseksuelen ook niet houden van X en deze persoon heeft dat nog niet meegemaakt, dat diegene dan ook negatief of helemala niet begint aan X. Zonder het lezen van het bijbehorend hokje was dat misschien helemaal niet zo.
Dit is dus een beetje wat ik voel als ik de berichtjes van jonge pubertjes lees die zichzelf ook aseksueel noemen. Die zijn ook heel erg militant en houden zich vast aan de dingen die ze op een blog hebben gelezen ofzo, en dan vraag ik me dus af of ze dat echt voelen, of dat ze gewoon boze dingen willen roepen, omdat dat zo hoort in de 'community'.
Hmm.
Oud 01-08-2012, 20:27
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
De mensen die mij zouden haten als ik openlijk voor hun een vriendin zou hebben, zouden ook niet meer met me om willen gaan als ik paars haar had. Of een zigeunerman, trouwens.
Dat vind ik heel triest.
Oud 01-08-2012, 20:27
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Geen seks willen staat voor veel mensen gelijk aan zielig zijn, geen vent kunnen krijgen, mentale problemen hebben, je ergens achter verbergen, onverwerkte jeugdtrauma's hebben of weet ik wat nog meer. Iedereen wil toch neuken? IEDEREEN! Dat is NORMAAL. Daarvoor ben je hier op aarde! Om te neuken en je voort te planten! etc...
Ik snap sowieso niet dat mensen zo kunnen beredeneren *leest al een tijdje mee*
Oud 01-08-2012, 20:28
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Jeeminee, wat heb ik teweeg gebracht.
Oud 01-08-2012, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Dat vind ik heel triest.
Ach, ieder zijn wereldbeeld.
Oud 01-08-2012, 20:32
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
Ja. Na me 6 jaar te hebben afgevraagd wat de fuck er mis met me was, en ontkennen dat ik aseksueel was, vond ik die website en viel het kwartje. Er stonden dingen bij die ik ook al jaren zei en het klopte gewoon. Nu, na ongeveer een jaar voel ik dat nog steeds zo. Ik snap nu eindelijk wat er 'mis' met me was.
Vind je het niet jammer dat je dit 'iets mis' moet noemen? Ik heb hetzelfde als jij (alleen ben ik niet aseksueel maar fetisjist) en heb nooit zoveel interesse gehad in normale seks, maar altijd gedacht dat het aan mij lag omdat je seks nu eenmaal leuk HOORT te vinden en iedereen er maar vanuit gaat dat je dat allemaal wil. Als een soort verplichting. Jij hebt daar dan niet aan meegedaan, maar ik heb jarenlang seks gehad waar ik behoorlijk de balen van had, maar dacht gewoon dat het erbij hoorde, dat ik dat moest doen om de jongens tevreden te houden en dat het misschien vanzelf wel een keer leuk werd. Mijn fetisj beleefde ik enkel en alleen met mezelf.
Nu ben ik sinds december ongeveer uit de kast. Mijn fetisj is mijn geaardheid, heb me er altijd erg voor geschaamd omdat de norm is dat je moet vingeren op hunks en geil moet worden van knappe jongens. Mijn fetisj wijkt daar totaal vanaf, dus vond ik mijn gedachtes altijd heel erg ziek. Echt jammer dat ik 26 jaar van mijn leven heb verspild aan schaamte ipv dat me gewoon van jongs af aan was geleerd dat dit óók kan en er dan niks mis met je is, integendeel zelfs.

Nu heb ik seks wat ik zelf seks noem, maar daar hoeft helemaal geen naaktheid bij te komen kijken. Ik ben naast fetisjist namelijk ook best wel masochistisch en ik stel mijn sekspartners daar tegenwoordig op af.

Zo!
Oud 01-08-2012, 20:32
Miekje*
Miekje* is offline
Hmja, ik herken wel een beetje wat je zegt, Kat. Sinds ik iets met mijn huidige vriend heb, merk ik opeens dat mensen waar ik eerst heel goed mee op kon schieten me 'opeens' met de nek aankijken. En daar bedoel ik mee dat ze hem nog nooit hebben gesproken, verder . Lekker rustig, dat dan weer wel.
Oud 01-08-2012, 20:33
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Dat zal allemaal wel, maar respect voor andermans keuzes (ook als ze de jouwe niet zijn) vind ik niet teveel gevraagd.
Oud 01-08-2012, 20:34
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Kat, ik snap wel dat je zo moet denken, omdat de mensen met dat wereldbeeld heel dichtbij je staan, maar vind je echt dat zo hatelijk denken over bepaalde mensen ok is?
Ik vind het gewoon heel moeilijk om me dat voor te stellen. Hoewel mensen dingen van mij wel raar vinden, heb ik er nooit haat voor gekregen. Ik snap sowieso niet dat je iemand waar je normaal gesproken van houdt ineens niet meer zou willen zien om zo'n soort reden.

Maar goed, als jij maar gelukkig bent met je vriendje nu.
*knuf*
Oud 01-08-2012, 20:35
Verwijderd
O Zep, was je daarom ineens zo vrolijk en zelfverzekerd en geïnteresseerd in de uitkomst van die enquête!
Oud 01-08-2012, 20:36
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
O Zep, was je daarom ineens zo vrolijk en zelfverzekerd en geïnteresseerd in de uitkomst van die enquête!
zeker weten ja
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oh jongens, ik ben echt zo groen dat ik bij de helft van deze posts echt met m'n oren zit te klapperen
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Oh jongens, ik ben echt zo groen dat ik bij de helft van deze posts echt met m'n oren zit te klapperen
Oud 01-08-2012, 20:37
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Aww.
Oud 01-08-2012, 20:38
Chick Rock
Chick Rock is offline
Dat is dan weer mijn schaamtepuntje.
Oud 01-08-2012, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Kat, ik snap wel dat je zo moet denken, omdat de mensen met dat wereldbeeld heel dichtbij je staan, maar vind je echt dat zo hatelijk denken over bepaalde mensen ok is?
Ik vind het gewoon heel moeilijk om me dat voor te stellen. Hoewel mensen dingen van mij wel raar vinden, heb ik er nooit haat voor gekregen. Ik snap sowieso niet dat je iemand waar je normaal gesproken van houdt ineens niet meer zou willen zien om zo'n soort reden.
Maar goed, als jij maar gelukkig bent met je vriendje nu.
*knuf*
Er is veel voor nodig om mij ongelukkig te maken hoor.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten