Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Maar trimm, dat stereotypisch reageren is natuurlijk irritant maar ik begrijp prima wat aseksueel is en vraag gewoon verder of je wel echt binnen die groep valt. Heel veel mensen denken dat het verschijnsel uberhaupt niet bestaat, ik vraag of jij er echt zeker weten super duper aan voldoet.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Dus er zijn samenwoonplannen? ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En Etmakas, wil je ruilen? Ik zou het veel makkelijker vinden om gewoon te zeggen 'oh btw, ik ben lesbisch' en dat iedereen hier dan weet wat dat is en verder niet echt vragen stelt. Ik heb gelukkig geen gelovige familie of andere mensen in mijn omgeving die het niet zouden accepteren, maar kan me voorstellen hoe ontzettend kut het is als dat wel het geval zou zijn. *Kat aai* Bij mij is het dan wel weer zo dat ik door mijn familie en bepaalde vrienden keihard word uitgelachen, want 'OMG wie wil er nou geen seks, je bent zo raar, omg!' en dat ik steeds moet uitleggen dat ik echt geen kinderen ga krijgen en dat ik echt niet nodig op zoek moet naar een kerel. BLUH! Maar ik vind het ergens wel fijn dat ik er hier iig openlijk over kan praten. Bij andere mensen zou ik de term 'aseksueel' niet zo gauw durven zeggen. ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dat klinkt allemaal heel logisch, ik ben benieuwd waar het heengaat. ![]() Kleffe foto's zijn verstuurd trouwens. ![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Het ligt alleen allemaal zo verborgen. Citaat:
![]() En ja, de 3000-4000 is wat ik in mijn archieven heb. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik snap dat het vervelend overkomt en ik ken je praktisch niet dus over jou persoonlijk zeg ik ook niks, maar ik stel zeker vragen. Al is het maar om de gedachtengang beter te snappen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
is het niet een beetje als met al die DSM-shit? Wetenschappelijke methodes veranderen/verbeteren, met als gevolg dat bepaalde condities verdwijnen en verschijnen
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Belangrijker: wat maakt het uit of Trimm zichzelf correct heeft gedefinieerd, of foutief? Hetero- en homoseksualiteit zijn ook niet zo zwart-wit, maar 'wij' gaan toch ook niet tegen homo's zeggen van 'JOH, HE, WEET JE WEL ZEKER DAT JE HOMO BENT want je kunt ook 99% homo en 1% hetero zijn en DAN BEN JE DUS GEEN HOMO'. ![]() Dit nog los van dat Trimm een afwijkende seksualiteitbeleving heeft en daar voor uitkomt. Achter zulke dingen zitten meestal jaren verdieping, reflectie en analyse. M.a.w. over 't algemeen kun je zulke mensen vertrouwen op hun woord. ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik snap je punt wel. Als iemand zegt dat hij/zij ABSOLUUT hetero is, ga ik ook twijfelen of dat wel klopt. Dan heb ik het gevoel dat die persoon bang is om af te wijken van de norm en dus even extra wil bevestigen dat dat niet zo is. Bij sommige mensen die zich aseksueel noemen vraag ik me ook af of het wel klopt, want dat zijn dan mensen van 14 of 15 ofzo die dankzij het internet nu weten dat het een bestaand iets is. Maar dan denk ik alleen maar 'Ho es effe, dat kun je nog helemaal niet zeker weten! Misschien ben je wel een 'laatbloeier' ofzo!', al vind ik 't fout van mezelf om dat te denken. Als iemand voelt dat hij/zij dat is dan mogen ze zich zo noemen, maar voor mij voelt het gewoon een beetje zuur, omdat het voor mij zo lang heeft geduurt. Op je 27ste kan je ook niet meer zeggen dat je mss een laatbloeier bent, als het er dan niet is, komt het (wrs) ook niet meer.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wat het uitmaakt is jezelf herkennen in een hokje en uiteindelijk alleen maar dingen van binnen het hokje verwachten. Zou kunnen dat er ook niks van buiten het hokje in zit, maar alsnog zou het kunnen dat ze d'r eigen vorm van seksualiteit heeft. Geen seks behalve met Engelse roodharige grapjesmakers bijvoorbeeld! ![]() Ik snap prima dat ze zichzelf het allerbeste kent en ze is 27 en geen 17, dat scheelt ook nogal. Alsnog ben ik wel benieuwd. In eerste instantie las ik ook gewoon mee ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk ook dat het gros van de Henken en Ingrids gewoon niet weet dat het een geaardheid is. Zo postte iemand op een ander forum eens dat ze aseksueel was, waarop een stuk of vijf vrouwen reageerden met iets in de trant van "lol goeie
![]() Edit: dit was @ sociaal stigma. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Deze discussies <3 |
![]() |
|
Wat is het toch ook dat het als moeilijk en soms zelfs gênant wordt ervaren om op seksueel gebied 'af te wijken' (op welke manier dan ook), dat is het toch ook niet om paars haar te hebben?
![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hmm. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Nu ben ik sinds december ongeveer uit de kast. Mijn fetisj is mijn geaardheid, heb me er altijd erg voor geschaamd omdat de norm is dat je moet vingeren op hunks en geil moet worden van knappe jongens. Mijn fetisj wijkt daar totaal vanaf, dus vond ik mijn gedachtes altijd heel erg ziek. Echt jammer dat ik 26 jaar van mijn leven heb verspild aan schaamte ipv dat me gewoon van jongs af aan was geleerd dat dit óók kan en er dan niks mis met je is, integendeel zelfs. Nu heb ik seks wat ik zelf seks noem, maar daar hoeft helemaal geen naaktheid bij te komen kijken. Ik ben naast fetisjist namelijk ook best wel masochistisch en ik stel mijn sekspartners daar tegenwoordig op af. Zo!
|
Hmja, ik herken wel een beetje wat je zegt, Kat. Sinds ik iets met mijn huidige vriend heb, merk ik opeens dat mensen waar ik eerst heel goed mee op kon schieten me 'opeens' met de nek aankijken. En daar bedoel ik mee dat ze hem nog nooit hebben gesproken, verder
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik vind het gewoon heel moeilijk om me dat voor te stellen. Hoewel mensen dingen van mij wel raar vinden, heb ik er nooit haat voor gekregen. Ik snap sowieso niet dat je iemand waar je normaal gesproken van houdt ineens niet meer zou willen zien om zo'n soort reden. ![]() Maar goed, als jij maar gelukkig bent met je vriendje nu. *knuf*
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|