Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2012, 11:54
Verwijderd
Maar nu zijn we een beetje met z'n allen bang zo ongeveer voor volgend jaar
Advertentie
Oud 07-08-2012, 11:55
Verwijderd
Mag ik trouwens ondertussen even zeggen dat ik geslaagd ben voor m'n theorie?

Wiiiieee Ik vond het leren een hel. Of nou ja, het doorspitten van het theorieboek niet, maar het maken van die proefexamens. Wat een vage vraagstelling en wat een onduidelijke foto's. Ik ben voor geen enkel proefexamen geslaagd, dus ik had er nogal een hard hoofd in, maar ik had dus maar 1 fout bij de verkeersregels- en inzichtvragen. (en 9 bij gevarenherkenning, maar dat vind ik een raar ding zeg, lijkt echt volkomen willekeurig soms)
Oud 07-08-2012, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Ja oke, maar je moet uiteindelijk op elk niveau les kunnen geven, dus ook groep 8.
Dat kan je ook wel hoor.
Oud 07-08-2012, 11:56
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

Wiiiieee Ik vond het leren een hel. Of nou ja, het doorspitten van het theorieboek niet, maar het maken van die proefexamens. Wat een vage vraagstelling en wat een onduidelijke foto's. Ik ben voor geen enkel proefexamen geslaagd, dus ik had er nogal een hard hoofd in, maar ik had dus maar 1 fout bij de verkeersregels- en inzichtvragen. (en 9 bij gevarenherkenning, maar dat vind ik een raar ding zeg, lijkt echt volkomen willekeurig soms)

Ja, gevarenherkenning is volledig willekeurig
Verwijderd
Citaat:
Ik denk de middenbouw, dus een jaartje of 9. Maar goed, dat ga ik allemaal wel uitvinden.
Je moet vrijwel meteen beginnen met stages, echt amg
Ik denk dat het reuze meevalt hoor. Kan je een beetje overweg met kids in het algemeen of vinden ze je maar een grafwijf?

Citaat:
Oh en rekenen :') Ik ben zelf geen ster in rekenen, en dat moet ik dan wel uit gaan leggen aan koters, whehe.
Mwah, zou ik me ook geen zorgen over maken. Zo tegen de tijd dat die stof gegeven moet worden kan je dat op een lekker rustig tempo klassikaal doen zodat je het zelf in no taim in de vingers hebt. Speaking of which; worden er nog staartdelingen en zo gedaan vandaag de dag?

Citaat:
Echt supertof dat jullie zo leuk reageren
Ik vind jou soms maar heul raar hoor Waarom zouden mensen ánders (lees: negatief) reageren?
Verwijderd
Citaat:
Haha, waarom raar kijken? mag je eerlijk zeggen hoor.
Nou ja, ik ken jou natuurlijk niet in het echt, maar je komt in eerste instantie niet over als *handinhandmetkindjesblijdoorbloemenweidehuppel* en dat is mijn eerste gedacht bij pabostudentes. Jaja vooroordelen tot en met.
Zoiets
Oud 07-08-2012, 11:57
Verwijderd
Citaat:

Ja, gevarenherkenning is volledig willekeurig
Ja, zie je, ligt dus niet aan mij
Ik heb zelfs wel eens bij proefexamens dezelfde vraag gehad, en dan was het antwoord ineens anders Dus puur geluk dat ik 'maar' 9 fouten had daar.
Verwijderd
Citaat:
Gefeliciteerd! Die 'gevaarherkennings'-dingskes zijn inderdaad echt dramatisch
Verwijderd
Gefeliciteerd Absinthe!
Verwijderd
Gefeliciteerd Absinthe!
Oud 07-08-2012, 11:58
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mwah, zou ik me ook geen zorgen over maken. Zo tegen de tijd dat die stof gegeven moet worden kan je dat op een lekker rustig tempo klassikaal doen zodat je het zelf in no taim in de vingers hebt. Speaking of which; worden er nog staartdelingen en zo gedaan vandaag de dag?
Ja, maar het rekenen is tegenwoordig veel meer gericht op schatten en verhaaltjessommen. Verhaaltjessommen (die een echte naam hebben maar die weet ik niet meer) hadden wij ook wel maar het schatten was bij ons niet zo'n issue. Mijn broertje moest eindeloos veel sommen maken waarbij ze het antwoord moesten schatten.
Oud 07-08-2012, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar het rekenen is tegenwoordig veel meer gericht op schatten en verhaaltjessommen. Verhaaltjessommen (die een echte naam hebben maar die weet ik niet meer) hadden wij ook wel maar het schatten was bij ons niet zo'n issue. Mijn broertje moest eindeloos veel sommen maken waarbij ze het antwoord moesten schatten.
Redactierekenen!
Verwijderd
Ik heb nog staartdelingen geleerd. Ooit. Die ben ik allang weer vergeten.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Redactierekenen!
Dank u.
Verwijderd
Citaat:
Ik vond staartdelingen echt heerlijk om te doen als kind
Verwijderd
Citaat:
Gefeliciteerd! Die 'gevaarherkennings'-dingskes zijn inderdaad echt dramatisch
Mja, vast niet voor niets dat je bijna de helft fout mag hebben daar

Mijn ene foutje bij het tweede deel trouwens, wist ik wel, maar kon ik niet meer verbeteren Maar ach, ik ben allang blij
Oud 07-08-2012, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Ik vind jou soms maar heul raar hoor Waarom zouden mensen ánders (lees: negatief) reageren?

Haha, dan vind je me maar raar, nou en!!1111

Citaat:
Nou ja, ik ken jou natuurlijk niet in het echt, maar je komt in eerste instantie niet over als *handinhandmetkindjesblijdoorbloemenweidehuppel* en dat is mijn eerste gedacht bij pabostudentes. Jaja vooroordelen tot en met.
Zoiets
Haha. Mja, snap ik wel. Maar ik vind met kinderen omgaan juist wel chill, omdat ik zelf niet zoveel heb met volwassen en serieus doen.
Ik denk eerlijk gezegd dat ik beter gedij in een omgeving met kinderen dan in een volwassen omgeving.
En ik geloof best dat het soms zwaar zal worden als je een klas hebt van 30 drukke kinderen, maar aan de andere kant blijf je denk ik door die kinders wel elke dag gemotiveerd. Kan ik me zo voorstellen.
Verwijderd
Wij hebben helemaal geen staartdelingen gehad. Nooit.
Verwijderd
Staartdelingen kregen wij op school altijd 'anders'. Met een horizontale en verticale streep. En dan zag ik bij leeftijdsgenoten van die sommen met schuine strepen, halve tabelletjes ofzo, en die snapte ik dan nooit. En nog steeds niet.
Verwijderd
Gefeliciteerd Abs
Oud 07-08-2012, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Haha, dan vind je me maar raar, nou en!!1111
Soms, jongedame. Soms. Naar trekje, dat soort nuances bewust achterwege laten
Oud 07-08-2012, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Staartdelingen kregen wij op school altijd 'anders'. Met een horizontale en verticale streep. En dan zag ik bij leeftijdsgenoten van die sommen met schuine strepen, halve tabelletjes ofzo, en die snapte ik dan nooit. En nog steeds niet.
Dit?

34 / 42874 \ ..
Verwijderd
Citaat:
maar aan de andere kant blijf je denk ik door die kinders wel elke dag gemotiveerd. Kan ik me zo voorstellen.
Dat is meestal waar, maar soms ook even niet Soms wil je ze wel de nek omdraaien. Ik had laatst weer een of andere nachtmerrie over een horrorklas. Die heb ik regelmatig. (de nachtmerries dan, niet de horrorklassen)
Verwijderd
Citaat:
Dit?

34 / 42874 \ ..
juh.
Verwijderd
Citaat:
Ja, wij ook.

Q's manier is de ouwelullenmanier van staartdelingen
Verwijderd
Citaat:
Dat is meestal waar, maar soms ook even niet Soms wil je ze wel de nek omdraaien. Ik had laatst weer een of andere nachtmerrie over een horrorklas. Die heb ik regelmatig. (de nachtmerries dan, niet de horrorklassen)
Oh god hou op
Oud 07-08-2012, 12:04
Verwijderd
Wij deden 'herhaald aftrekken'.

Oud 07-08-2012, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Dit?

34 / 42874 \ ..
Wij deden het ook zo al zou ik nu bij god niet meer weten hoe
Oud 07-08-2012, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Oh god hou op
Sorry
Maar feit is dus dat ze in werkelijkheid wel meevallen, en dat de jonge kinderen vaak aan je lippen hangen, waar je met de iets oudere kinderen gewoon een gave band kunt opbouwen.
Oud 07-08-2012, 12:06
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ja, mijn geheugen is ook nog niet helemaal optimaal dus ik kan me voorstellen dat die van jou zelfs nog meer kuren vertoont Maar ik vind vooral veel lezen ook erg vermoeiend. Ik kan dat niet.. een hele dag uittrekken om maar leerstof te lezen. Na drie kwartier ben ik helemaal op en moet ik eerst weer een uur pauze nemen. Dus het lag mij wel goed dat het leeswerk wat minder was en dat het vooral ging om over je het achterliggende principe begreep.

Ik heb ook wel heel veel zin in de master, maar ik ben ook wel een beetje bang Omdat het dus inderdaad zo'n andere manier van leren is en zo En omdat ik dan tussen allemaal slimme, ambitieuze mensen zit
Oja, ik haatte dat eeuwige lezen ook hoor. Voor het allereerst vak dat we kregen in het eerste jaar (modern en hedendaagse kunst, 10ects) moesten we ook echt twee dikke boeken lezen, het eerste van zo'n 400, het tweede 800 pagina's (en dan van die grote boeken he, groter dan A4). En dan moest je dat zelf zo ongeveer maar plannen Dat is nog zoiets waar ik heel erg goed in ben, plannen (Wel uiteindelijk hartstikke leuke boeken trouwens, maar dat vond ik toen niet)

Joh, jij bent toch ook slim en ambitieus! Misschien dat het even omschakelen wordt, maar dat kan je vast wel En omdat het zo interessant is WIL je vast gewoon veel lezen en uitzoeken enzo!

Citaat:
Maar nu zijn we een beetje met z'n allen bang zo ongeveer voor volgend jaar
Ja

Citaat:
Ik snap die methode van jou juist niet!
Oud 07-08-2012, 12:06
Verwijderd
Gefeliciteerd Absinthe

En jij ook Ste! Supergoed van je
Oud 07-08-2012, 12:07
Verwijderd
Oh en topo geven

Verheug ik me nu al op dat krijgen kinderen toch al wel vanaf groep 5 enzo? Nederland dan in ieder geval.
Verwijderd
Citaat:
juh.
Code:
34 / 42874 \ 1261
     34...
     --...
      88..
      68..
      --..
      207.
      204.
      ---.
        34

Citaat:
Ja, wij ook.

Maar wel de beste, fijnste en makkelijkste manier
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ja, wij ook.

Ik heb het net zo geleerd als Q hoor Ik snap zelfs niet eens waar jullie het over hebben
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oud 07-08-2012, 12:08
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:

Maar wel de beste, fijnste en makkelijkste manier

En nou ja, wij zijn eigenlijk ook de ouwelullen hier
Verwijderd
Topo makkelijk 10-en halen.

En ik snap Q's manier niet.
Verwijderd
Wij hadden ook een verticale en horizontale streep
Oud 07-08-2012, 12:09
Verwijderd
Ooooh, ik krijg ook weer zoveel zin om les te geven <3
En vooral om een voorstelling met groep 7/8 te maken. En ik mag weer jongeren lesgeven op de zaterdag, en ik krijg nog een leuk projectje in Culemborg, en als het goed is nog wat meer uurtjes in Nuenen en en en <3
(zo, ook voor het eerst dat ik enthousiast een nieuw schooljaar in ga )
Oud 07-08-2012, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Code:
34 / 42874 \ 1261
     34...
     --...
      88..
      68..
      --..
      207.
      204.
      ---.
        34
Sorry, ik kan hier echt niks mee
Oud 07-08-2012, 12:10
Lorelei
Lorelei is offline
Ja, topo was juist makkelijk
Oud 07-08-2012, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Ooooh, ik krijg ook weer zoveel zin om les te geven <3
En vooral om een voorstelling met groep 7/8 te maken. En ik mag weer jongeren lesgeven op de zaterdag, en ik krijg nog een leuk projectje in Culemborg, en als het goed is nog wat meer uurtjes in Nuenen en en en <3
(zo, ook voor het eerst dat ik enthousiast een nieuw schooljaar in ga )
... is niet helemaal waar trouwens, want met de stop van subsidie van provincie Gelderland, is het gewoon wederom afwachten of ik cursussen mag gaan geven, maar goed, DAT ZIEN WE DAN WEL WEER.
Oud 07-08-2012, 12:12
Verwijderd
Wat is dan de moderne, "hippe" manier van staartdelingen? Laat 'ns zien iemand
Oud 07-08-2012, 12:12
Verwijderd
Ik kan beter geheelonthouder worden qua drank trouwens, ik heb tegenwoordig katers zonder dat ik uberhaupt dronken was

(3 glazen wijn en een biertje, come on)
Oud 07-08-2012, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Wat is dan de moderne, "hippe" manier van staartdelingen? Laat 'ns zien iemand
ongeveer zo!
Oud 07-08-2012, 12:14
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
[afbeelding]
ongeveer zo!
... Huh?
Oud 07-08-2012, 12:14
Lorelei
Lorelei is offline
Wat ontzettend onhandig
Oud 07-08-2012, 12:15
Verwijderd
Ik snap van beide voorbeelden geen drol

(hopelijk qft't iemand dit, anders voel ik me in m'n eentje heel dom)
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]
ongeveer zo!
Ah ja, zo kan het ook. Maar ik vind de "ouderwetse" manier wellicht makkelijker voor youngsters om aan te leren.
Verwijderd
Citaat:
... Huh?
Nee jullie dan
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten