Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2012, 10:45
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat een gezeur weer. Ik heb nu een ov-chipkaart (als student), maar krijg een nieuwe per 1 september (voordeeluren). Dus nu moet ik eerst regelen dat het geld van mijn oude kaart wordt gehaald en dan de nieuwe activeren en opladen enzo. In plaats van dat ik gewoon m'n oude kaart kan houden, dit is gewoon onnodig.
Oud 21-08-2012, 10:46
Chick Rock
Chick Rock is offline
Vroeger hadden mijn ouders vrienden die bobtails fokten en die pups kregen een elastiekje om de staart gebonden, steeds strakker, tot 'ie eraf viel
Oud 21-08-2012, 10:49
Verwijderd
Broodfokkers lachen zich sowieso een ongeluk in Nederland. Mensonwaardig tuig dat het is. Maar goed, gelukkig hebben we een goede politieke leiders die zich vooral bekommeren om het strafbaar maken van bestialiteit (terwijl dat al onder dierenmishandeling valt, in sommige gevallen) in plaats van het hárd aanpakken van broodfokkers.
Oud 21-08-2012, 10:50
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Vroeger hadden mijn ouders vrienden die bobtails fokten en die pups kregen een elastiekje om de staart gebonden, steeds strakker, tot 'ie eraf viel
Hmja, als je het vroeg doet, is dat wel de meest pijnloze manier. Geloof het of niet, maar ze voelen daar vrij weinig van. Bij lammeren doen ze het nog steeds zo (iig in Wales wel, in Nederland is het ook verboden). Nou ben ik wel van mening dat je dat gewoon niet moet doen, hoor.

In Braaf! van Rien Poortvliet (die is begin tachtiger jaren gemaakt, geloof ik) pleit hij al, als hondenliefhebber, voor het verbieden van het couperen. Wat best bijzonder is voor die tijd, het werd volop gedaan en niemand dacht er bij na.
Oud 21-08-2012, 10:51
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oja, ik weet dat het vrijwel pijnloos is. Ik vind het alleen belachelijke onzin.
Oud 21-08-2012, 10:52
Chick Rock
Chick Rock is offline
We hadden vroeger ook een bobtail (aparte naam trouwens voor een ras waar de staart van wordt verwijderd), maar mét staart. Helaas is die overreden toen 'ie nog heel jong was. Daarna kregen we weer een bobtail, maar zonder staart. Eigenlijk wilden m'n ouders er per se één met staart, maar deze was de laatste in het nest en ze vonden het zo zielig om 'm alleen niet te kiezen omdat 'ie staartloos was.
Oud 21-08-2012, 10:54
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Broodfokkers lachen zich sowieso een ongeluk in Nederland. Mensonwaardig tuig dat het is. Maar goed, gelukkig hebben we een goede politieke leiders die zich vooral bekommeren om het strafbaar maken van bestialiteit (terwijl dat al onder dierenmishandeling valt, in sommige gevallen) in plaats van het hárd aanpakken van broodfokkers.
Tijdens stages is dat zo hatelijk. Zo kreeg ik tijdens een stage in de dierenspeciaalzaak een keer een mevrouw die een nest labradorpuppen had. Duidelijk een broodfokster, want na even doorvragen bleek de vader de labrador van de buren te zijn die op zijn vierde jaar al ernstige HD bleek te hebben . En in de praktijk zie je ook zo vaak broodfokkersnesten voorbij komen, of mensen met een doodzieke oostblokpup. Echt, wat bezielt die mensen .
Oud 21-08-2012, 10:56
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
We hadden vroeger ook een bobtail (aparte naam trouwens voor een ras waar de staart van wordt verwijderd), maar mét staart. Helaas is die overreden toen 'ie nog heel jong was. Daarna kregen we weer een bobtail, maar zonder staart. Eigenlijk wilden m'n ouders er per se één met staart, maar deze was de laatste in het nest en ze vonden het zo zielig om 'm alleen niet te kiezen omdat 'ie staartloos was.
Bobtails zijn leuke beesten . Je moet alleen zin hebben in de vacht, maar dat is met alle rassen met lang haar zo (denk: Newfoundlanders, IJslandse honden). Oh, IJslandse zijn ook zo leuk <3.
Oud 21-08-2012, 10:57
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Bobtails zijn leuke beesten . Je moet alleen zin hebben in de vacht, maar dat is met alle rassen met lang haar zo (denk: Newfoundlanders, IJslandse honden). Oh, IJslandse zijn ook zo leuk <3.
Die vacht was best erg ja. Onze hond ging elk voorjaar naar de trimsalon en werd dan gekortwiekt. Ik vond hem er altijd een beetje zielig en belachelijk uitzien zo met kort haar
Oud 21-08-2012, 10:59
Chick Rock
Chick Rock is offline
En in de winter kreeg 'ie ook altijd van die klompen sneeuw tussen z'n tenen, heel zielig.
Oud 21-08-2012, 11:07
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Die vacht was best erg ja. Onze hond ging elk voorjaar naar de trimsalon en werd dan gekortwiekt. Ik vond hem er altijd een beetje zielig en belachelijk uitzien zo met kort haar
Mja, ligt eraan hoe 'ie gekortwiekt wordt . Als hij gewoon in zijn 'vorm' wordt geknipt, dan is het wel mooi. Maar aan jou verhaal te horen werd 'ie gewoon plompverloren kaalgeschoren, tja . Dat kun je zelf natuurlijk ook wel, dat scheelt een hoop kosten.

Een collega/vriendin van me heeft altijd Foundlanders gehad, en die altijd zelf geschoren. Die beesten hielden het niet uit in de zomer, anders, en in de winter lagen ze ook als een tochtstrip voor de deur. De trimsalon knipt die alleen, dat helpt natuurlijk geen flikker.
Citaat:
En in de winter kreeg 'ie ook altijd van die klompen sneeuw tussen z'n tenen, heel zielig.
Ja, dat is wel sneu .
Oud 21-08-2012, 11:12
Miekje*
Miekje* is offline
Protest van Rien Poortvliet tegen het couperen, overigens:

Spoiler

(spoiler want groot)

Rien Poortvliet <3
Oud 21-08-2012, 11:15
Verwijderd
Rien Poortvliet <3
Oud 21-08-2012, 11:18
Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb geloof ik mijn Rien boekencollectie nu wel compleet. Afgezien van een paar kinderboeken, heb ik ze allemaal <3.
Oud 21-08-2012, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Protest van Rien Poortvliet tegen het couperen, overigens:

Spoiler

(spoiler want groot)

Rien Poortvliet <3
Wat een goeie tekeningen.
Oud 21-08-2012, 11:24
Verwijderd
Rien Poortvliet is dan ook vooral natuurtekenaar.
Oud 21-08-2012, 11:26
Martińo
Martińo is offline
Citaat:
en met mij!
Oh sorry, ik was je even een klein beetje vergeten vergeef je me?
Oud 21-08-2012, 11:31
Verwijderd
Ik bedoel niet op technisch gebied (alhoewel hij dat ook erg goed doet) maar gewoon, het hele idee van 'hier is hoe andere dieren eruit zouden zien als we in ze zouden gaan knippen'. Het zijn naargeestige, beetje unheimliche tekeningen en je snapt meteen dat dat onprettige aan het knippen ligt. Goed overgebracht, Rien.
Oud 21-08-2012, 11:32
Martińo
Martińo is offline
Hm, wat zal ik eens eten voor de lunch. Broodjes met brie uit de oven of muesli met banaan, honing en mango?
Oud 21-08-2012, 11:34
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik bedoel niet op technisch gebied (alhoewel hij dat ook erg goed doet) maar gewoon, het hele idee van 'hier is hoe andere dieren eruit zouden zien als we in ze zouden gaan knippen'. Het zijn naargeestige, beetje unheimliche tekeningen en je snapt meteen dat dat onprettige aan het knippen ligt. Goed overgebracht, Rien.
Ja, dat vind ik ook heel goed van hem . Dat soort dingen heeft hij wel meer, heel gaaf is dat.

Ik ben ook zo dol op zijn kabouterserie. Kabouters <3
Oud 21-08-2012, 11:39
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Nu.nl kopt: "Michael J. Fox keert definitief terug op tv"
Hoe kun je nou journalist worden als je niet eens weet wat "definitief" betekent?!?
Ondanks die fout: AMG KOMT MICHAEL J FOX TERUG <3
Citaat:
Hm, wat zal ik eens eten voor de lunch. Broodjes met brie uit de oven of muesli met banaan, honing en mango?
Broodjes uit de oven
Oud 21-08-2012, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Tijdens stages is dat zo hatelijk. Zo kreeg ik tijdens een stage in de dierenspeciaalzaak een keer een mevrouw die een nest labradorpuppen had. Duidelijk een broodfokster, want na even doorvragen bleek de vader de labrador van de buren te zijn die op zijn vierde jaar al ernstige HD bleek te hebben . En in de praktijk zie je ook zo vaak broodfokkersnesten voorbij komen, of mensen met een doodzieke oostblokpup. Echt, wat bezielt die mensen .
Yeah, Oostblokpupimporteurs lachen zich ook het apenlazarus in Nederland. Onze wetgeving (en naleving) daaromtrent is echt een láchertje. Penty documentaires over geweest. Maar nee, laten we liever moeite doen om irrelevante wetgeving er door te krijgen in het kader van dierenwelzijn
Oud 21-08-2012, 11:46
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
ARGH die KUTkleinkinderen van mijn bovenbuurman
Oud 21-08-2012, 11:53
Chick Rock
Chick Rock is offline
Zo, de keuken is weer behoorlijk netjes
Oud 21-08-2012, 11:59
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Yeah, Oostblokpupimporteurs lachen zich ook het apenlazarus in Nederland. Onze wetgeving (en naleving) daaromtrent is echt een láchertje. Penty documentaires over geweest. Maar nee, laten we liever moeite doen om irrelevante wetgeving er door te krijgen in het kader van dierenwelzijn
Mja, de relevante wetgeving wat betreft dierenwelzijn is echt een flinke domper in ons koude kikkerlandje. De wetgeving omtrent de diergeneeskunde )en dan vooral wat een dierenarts/paraveterinair wel en niet mag!) is natuurlijk piekfijn geregeld. Als ze dat nou ook eens met al die andere dingen zouden gaan doen. Het uitbannen van Oostblokkofferbakpups bijvoorbeeld, om mee te beginnen. Daar zouden we al een heel eind mee geholpen zijn.
Oud 21-08-2012, 12:04
Carn
Carn is offline
Schrödinger, nieuwe Swans.
http://www.npr.org/2012/08/19/158708...swans-the-seer
Oud 21-08-2012, 12:16
Verwijderd
terug van school, ik heb een echte K*T klas.
Oud 21-08-2012, 12:57
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat is koude pizza toch lekker <33
Oud 21-08-2012, 13:02
Miekje*
Miekje* is offline
Ik ga maar eens kijken wat voor simpele lunch ik ga verorberen.

Net weer een kaartje geschreven richting Rusland. Wat is postcrossing toch leuk <3
Oud 21-08-2012, 13:11
Miekje*
Miekje* is offline
Nom, toast <3.
Oud 21-08-2012, 13:17
Verwijderd
Ik voel me echt totaal vertyft.
Oud 21-08-2012, 13:18
Miekje*
Miekje* is offline
Gister te veel gedronken?
Oud 21-08-2012, 13:19
Verwijderd
Nee, mentaal.
Oud 21-08-2012, 13:22
Miekje*
Miekje* is offline
Oh, oei! *thee zet en koekjes bakt*
Oud 21-08-2012, 13:29
Verwijderd
Citaat:
terug van school, ik heb een echte K*T klas.
Ik ook. Ik ben expres in mijn eentje in een hoekje gaan zitten.
Oud 21-08-2012, 13:31
Carn
Carn is offline
Citaat:
Oh sorry, ik was je even een klein beetje vergeten vergeef je me?
Maar natuurlijk!
Oud 21-08-2012, 13:36
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ik voel me echt totaal vertyft.
Wat is er allemaal aan de hand? Ik heb net cola, tompouce en mars-ijsjes gehaald. Mij helpt het een beetje dus ik stuur jou ook wat virtuele cola, een tompouce en een mars-ijsje
Oud 21-08-2012, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Wat is er allemaal aan de hand? Ik heb net cola, tompouce en mars-ijsjes gehaald. Mij helpt het een beetje dus ik stuur jou ook wat virtuele cola, een tompouce en een mars-ijsje
Kan/wil dat hier niet allemaal zeggen, je hebt altijd personen die er lastig over gaan doen.

En dankjewel <3
Oud 21-08-2012, 13:41
Carn
Carn is offline
Begin er dan niet over

Verder:

Oud 21-08-2012, 13:43
Verwijderd
Waarom zou Stefenootje niet mogen whinen?
Oud 21-08-2012, 13:44
Verwijderd
Dat mag hier gewoon niet van sommigen. Maar ik hou m'n mond al hoor.
Oud 21-08-2012, 13:49
Verwijderd
Nee, nee, praat vooral verder, ik vind het wel gezellig als iemand een beetje aan het klagen is. Dan ga ik ondertussen een plan verzinnen om niet met mijn klas om te hoeven gaan. Tot nu toe is het zoiets als 'negeren en iedereen die iets tegen me zegt aankijken met een woeste vikingblik', maar dat kan nog wel wat geperfectioneerd worden.
Oud 21-08-2012, 13:50
Verwijderd
Ze wil juist niet verder praten.
Miekje*
Miekje* is offline
Klaag maar lekker, hoor. Dan is het hier tenminste niet zo rustig.
Verwijderd
Citaat:
Nee, nee, praat vooral verder, ik vind het wel gezellig als iemand een beetje aan het klagen is. Dan ga ik ondertussen een plan verzinnen om niet met mijn klas om te hoeven gaan. Tot nu toe is het zoiets als 'negeren en iedereen die iets tegen me zegt aankijken met een woeste vikingblik', maar dat kan nog wel wat geperfectioneerd worden.
Wat is er stom aan ze?
Oud 21-08-2012, 13:51
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik mag morgen een woning bezichtigen Sta zesde op de lijst, maar toch!
Oud 21-08-2012, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Wat is er stom aan ze?
ALLES. Ze schreeuwen, roddelen, lopen erbij als debielen, lopen tegen iedereen aan omdat zij erlangs moeten, dat soort dingen.

En, het ergste:

Citaat:
Ergens op facebook heeft iemand een klassenlijst opgesteld voor de nieuwe klassen. Iedereen staat er met voor- en achternaam, en ik alleen als 'Katrien'.

Ik wil ze doodmaken. Ik wil ze echt doodmaken. En ik heb nu al helemaal geen zin meer in dit schooljaar, want ik zit ook nog bij allemaal randmongolen in de klas. En bij de beste vriend van mijn broertje, die een alleraardigste jongen is, maar voor mijn gevoel nog steeds zes, want toen leerde ik hem kennen.

Oud 21-08-2012, 13:54
Verwijderd
En ik heb al vanaf het begin geen zin in deze klas, omdat ik 1. weet dat ik betere punten haal naarmate ik mijn klasgenoten naarder vind en 2. ik al vrienden heb en 3. ik gewoon soms heel destructief ben/wil zijn.
Oud 21-08-2012, 13:54
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Laten we met z'n allen gaan klagen, dan durft Stefenootje misschien ook.

Ik stond ook met een graftakkenk*thumeur op vandaag. Gisteren wilden mijn spieren niet meer zo dus moest ik nu extra veel in bed liggen maar daar word ik nooit vrolijker van en dan is het ook nog eens veel te heet hier en alles is een zooi omdat ik in deze hitte niet veel voor elkaar krijg.
Oud 21-08-2012, 13:55
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
ALLES. Ze schreeuwen, roddelen, lopen erbij als debielen, lopen tegen iedereen aan omdat zij erlangs moeten, dat soort dingen.

En, het ergste:
Waarom hebben ze jou Katrien genoemd ipv gewoon je volledige naam? Kennen ze je al of is dit gewoon random naam-bullying terwijl ze je nog nooit gezien hebben?

Regels voor berichten