Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2012, 07:51
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Wat grassprietjes zegt! En ik hoop dat we een andere definitie van heel gemeen hanteren.
als iemand mij om zoiets belachelijk 'bekrompen' noemt vind ik dat gemeen
Advertentie
Oud 31-12-2012, 09:12
Verwijderd
Citaat:
als iemand mij om zoiets belachelijk 'bekrompen' noemt vind ik dat gemeen
Offtopic: Tja. Je facepalmt en noemt het te gek voor woorden nog voordat je één reden hebt gehoord waaróm iemand dit zou doen. Dát noem ik bekrompen, niet je gebrek aan informatie of dat je verder vraagt enaar. Als dat bij jou valt onder belachelijk, dan prima, maar ik blijf erbij. En verder houd ik het wel hierbij.

Ik ken meerdere mensen die tijdens hun leven hebben gezegd: ok maar vanaf nu heet ik zó. Alleen zelf heb ik dat nooit gekozen ofzo, terwijl het bij mij best voor de hand lag omdat iedereen me zo noemt Ik zou het ook wat lullig voor mijn ouders vinden. Iemand ervaring met naamwisselen? Of iig kleine mutaties?
Oud 31-12-2012, 09:25
Verwijderd
Ik heb een tijd rondgelopen met het idee om mijn achternaam te laten veranderen, maar het idee om afstand te doen van een naam is toch moeilijker dan verwacht, ook al hoort die naam bij mensen die niets met je leven te maken hebben en die eigenlijk niet verdienen dat je hun naam draagt. Daarnaast is het een behoorlijk prijzige en omslachtige aangelegenheid met brieven aan de koning en weet ik het wat nog allemaal.
Mijn moeder is altijd met een afkorting van haar voornaam aangesproken (iets als Anne van Annemarie ofzo) en die heeft op een gegeven moment gezegd dat ze dat niet meer wilde, haar ouders en broers willen zich nog wel eens vergissen, maar over het algemeen lukt het iedereen haar echte naam te gebruiken.
Oh en ik ken ook wel wat mensen die hebben gezegd dat ze nu niet meer bij hun oude (roep)naam willen aangesproken willen worden. Nicholas in plaats van Nick bijvoorbeeld. En mensen die juist een nieuwe (kortere) naam willen in plaats van hun oorspronkelijke naam. Rick in plaats van Richard.

Oh en er is nog een reden dat mijn moeder mij een roepnaam heeft gegeven en die roepnaam niet als officiële naam heeft gebruikt. Ze dacht dat als ik ouder zou zijn, misschien behoefte zou hebben aan een 'meer volwassen' versie van mijn naam en dan had ik die in ieder geval.
Oud 31-12-2012, 10:48
Verwijderd
Mijn oom heeft zijn achternaam laten veranderen, zodat zijn kinderen de nieuwe achternaam mee zouden krijgen. Mijn moeder heeft er ook over nagedacht (al had zij dan geen keuze meer in de naam, zij moest dan de naam die mijn oom gekozen had aannemen, dat zei ze tenminste'), maar het uiteindelijk niet gedaan, omdat zij de achternaam van haar man aan kon nemen en haar kinderen ook die achternaam zouden krijgen. En daarbij vond ze het niet leuk voor haar ouders als allebei kinderen hun achternaam zouden veranderen.
Oud 31-12-2012, 11:56
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Ik heb een tijdje gedacht om de achternaam van mijn moeder over te nemen. Maar toen ik daar langer overna dacht, zou ik dat alleen doen als wraakactie richting mijn vader en dat was het me niet meer waard. Mijn zusje doet dat overigens wel.
Mijn schoonzusje heeft de achternaam van haar moeder overgenomen - een vrij ingewikkelde procedure.

Wat betreft voornamen: mijn vader en schoonvader hebben allebei hun voornaam 'veranderd' - hun roepnaam is uiteindelijk een afkorting van hun officiele naam geworden.
Oud 31-12-2012, 13:48
Volk
Volk is offline
Ik ben door mijn vader geadopteerd en heb dus zijn achternaam, daarvoor had ik de achternaam van mijn moeder. Omdat deze man al vrij gauw uit mijn leven verdween overwoog ik mijn moeders achternaam te nemen. 3 dingen die me tegen hebben gehouden. 1; mijn moeders achternaam is veel bekender als voornaam. Elke keer als ze ergens haar achternaam moet opgeven vragen ze haar wel 3 keer of ze zeker weet dat dat haar achternaam is en kijken ze haar aan alsof ze gek is als ze bevestigt dat het inderdaad zo is. 2; mijn vader dreigde mijn achternaam af te pakken, dus toen wilde ik uit protest al geen andere naam meer. 3; ik heet al heel mijn leven zo, en een naam verandert echt helemaal niks aan mij.

Mocht ik ooit trouwen ga ik wel de naam van mijn man gebruiken. Mijn achternaam is lang, bestaat uit twee delen (zonder streepje) en wordt altijd verkeerd gespeld. In de zes jaar middelbare school die ik heb gehad hebben ze het nooit goed in het systeem kunnen krijgen. Ik had elk jaar weer een andere variant.

Een vriend van mij heeft zijn voornaam veranderd, kost blijkbaar 100 euro per letter. Hij heeft een "stoerdere" naam gekozen waarbij hij zich mannelijker voelde.
Oud 31-12-2012, 14:12
Verwijderd
Per letter? Nog nooit van gehoord dat ze dat zo doen, maar misschien is het in Nederland anders/veranderd. Je naam laten aanpassen kun je hier met toestemming van de koning als die je gegronde redenen goedkeurt. Hele procedure die tot 2 jaar kan duren (voornaam is weer korter) en het bedrag kan oplopen tot bijna 800 euro.

http://justitie.belgium.be/nl/binari...265-138482.pdf
Oud 31-12-2012, 14:44
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Ja in Nederland is het rond de 800 euro en je moet inderdaad een brief naar de koningin schrijven .
Oud 31-12-2012, 17:59
Verwijderd
Is het ook nog steeds zo dat je nieuwe achternaam (voor het overgrote deel) uit letters van de oude achternaam moet bestaan? Dat was vroeger (toen mij oom zijn naam heeft veranderd) zo.
Oud 31-12-2012, 18:20
Verwijderd
Maar even los van geld en op papier enzo Het sociale aspect doelde ik meer op.

En wat je zegt Leonoor, herken ik helemaal niet
Oud 31-12-2012, 18:49
Verwijderd
Wat herken je niet?
Oud 31-12-2012, 18:52
Verwijderd
Dat je nieuwe achternaam op je oude moet lijken? Ik ken van een namenvak wat naamswijzigingen uit lulligheid van de naam, en dat werd dan gewoon 'de vries' ofzo. Gewoon iets totaal anders, niet gerelateerd aan de oude, lekker neutraal.
Oud 31-12-2012, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Dat je nieuwe achternaam op je oude moet lijken? Ik ken van een namenvak wat naamswijzigingen uit lulligheid van de naam, en dat werd dan gewoon 'de vries' ofzo. Gewoon iets totaal anders, niet gerelateerd aan de oude, lekker neutraal.
Ik heb even gezocht en op de website van het Ministerie van Veiligheid en Justitie het volgende gevonden:
Citaat:
Keuze nieuwe naam
> De keuze van de gewenste naam is aan regels gebonden. Indien gekozen wordt voor optie 4, dan dient u toe te lichten wat de reden is van de gewenste naam.
1. Omzetten van enkele letters of toevoegen van een voor- of achtervoegsel.
2. De naam van een (andere) ouder.
3. Een geslachtsnaam die nog niet in Nederland voorkomt en die Nederlands klinkt.
4. Een naam die niet aan bovenstaande vereisten voldoet is uitsluitend mogelijk indien de onafhankelijk deskundige aan kan tonen dat het niet verkrijgen van de gewenste naam ernstige psychische hinder oplevert. Hierbij kan worden gedacht aan de naam van een biologische ouder of verzorger.
Het gaat dan om naaswijziging bij psychische hinder (bron).
Oud 31-12-2012, 21:00
Verwijderd
Ah zo
Oud 01-01-2013, 22:24
Verwijderd
Mijn schoonzusje is zwanger! Ik word voor de eerste keer tante ze is nu ongeveer tien, elf weken zwanger. Eind juli is ze uitgerekend. Het gaat vrij goed, ze is heel moe en gevoelig voor geuren -ze moest spugen van de speculaaskruiden die in mijn taart zaten-, maar dat is alles. Ze hebben wel al een hoop geregeld. Zo gaan beide opa's een dag in de week oppassen en heeft ze haar verzekering zo aangepast dat ze in het ziekenhuis kan bevallen zonder medische indicatie. Is het ebruikelijk dat dat zo snel gebeurd?
Oud 01-01-2013, 22:31
Verwijderd
Gefeliciteerd!

En bepaalde dingen moet je soms wel snel regelen. Zoals je verzekering aanpassen, dat moet wel voor 1 januari, dus dan kun je niet te lang wachten als het al december is. Kinderopvang moet je in sommige regio's ook (heel) snel bij zijn. Ik heb hier bv. ingeschreven toen ik amper 5 weken zwanger was en er was in eerste instantie niet eens plek na mijn verlof...

Laatst gewijzigd op 02-01-2013 om 10:12.
Oud 02-01-2013, 07:46
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Ik heb mijn zoontje ingeschreven bij de kinderopvang toen hij al drie maanden was. Toen kon hij twee maanden later komen .

En ja, sommige dingen moet je echt snel regelen. Verzekering inderdaad. Wij hadden ook relatief vroeg de kinderwagen en kinderkamermeubels - omdat we toen goede aanbiedingen konden krijgen.
Oud 02-01-2013, 10:00
Volk
Volk is offline
Vonden jullie je baby meteen het mooiste kindje dat er bestond?

Mijn broer zei gister tegen mij dat hij zijn dochtertje nu eindelijk oprecht mooi en knap begon te vinden en dat ze eerst te veel op een dwerg met obesitas leek om haar mooi te vinden. Ze is nu bijna 2,5. Heeft toch een tijdje geduurd dan.
Oud 02-01-2013, 11:53
Verwijderd
Ik was er niet zo mee bezig, het concept knap of lelijk (ondanks dat ik andere baby's daar wel op beoordeel als vanzelf) Ik was gewoon blij dat hij er was en had er weinig gedachten bij, waarschijnlijk omdat ik ook sloom was door de verdoving (keizersnee). Mijn kraambezoek riep wel allemaal heel hard 'oh wat is ie knap' en toen een paar dat hadden gezegd dacht ik hmm, blijkbaar is ie knap. En het klopte ook nog
Toen hij drie weken oud was had ik een reünie van de zwangerschapsgym, alle baby's waren naast elkaar gelegd voor foto's. Ik vond het heel heel fijn dat ik dacht, al lagen hier nog een miljoen andere baby's, ik zou mijne er in een oogwenk tussenuit halen. Over je eigen kind zit een andere 'gloed' ofzo, dat heb ik nu nog steeds, dat ik hem automatisch leuker en knapper vind in gezelschap van andere kinderen.
Oud 02-01-2013, 16:29
Verwijderd
<3 Mooi vind ik dat. Ik hoop op meer van zulke posts!
Oud 02-01-2013, 19:32
Verwijderd
Het is een beetje als verliefd zijn vind ik. Ook al weet je objectief bekeken wel dat je target misschien geen topmodel is, in je eigen beleving is hij/zij het mooiste wezentje dat er is en zou je er geen haar aan willen veranderen.
Oud 02-01-2013, 20:30
Verwijderd
Het is inderdaad als verliefd zijn. Sterker nog, ik was en ben echt verliefd op mijn dochters. En daardoor zijn ze in mijn ogen inderdaad de mooiste (en liefste, leukste, grappigste, ...) kinderen ter wereld. <3
Oud 03-01-2013, 08:23
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Het is een beetje als verliefd zijn vind ik. Ook al weet je objectief bekeken wel dat je target misschien geen topmodel is, in je eigen beleving is hij/zij het mooiste wezentje dat er is en zou je er geen haar aan willen veranderen.
Dit ja. <3
Oud 03-01-2013, 08:48
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
Dit.

Maar ik vond mijn zoon toen hij net was geboren niet mooi. Hij was verfrommeld en in elkaar gedeukt en ik was alleen maar blij dat hij er was. Het heeft wel een paar dagen geduurd voordat ik hem echt knap en mooi begon te vinden - ik denk vanaf het moment dat hij zijn ogen opendeed (dat duurde een paar dagen bij J.).

Ik vind hem nu het knapste jongetje dat ik ooit gezien heb en ik ben hopeloos verliefd op hem. Hij heeft een heel uitgesproken koppie, een eigenwijze blik en ondeugende oogjes <3. En wat Pip zegt: ik zou mijn kind overal herkennen.
Oud 03-01-2013, 11:47
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
eens met bovenstaande mamareacties ik was ook direct helemaal verliefd op mijn kleine kereltje, vond hem ook het mooiste en liefste wezentje ter wereld.
Oud 06-01-2013, 09:07
Verwijderd
Ik was ook direct helemaal verliefd. Ze is echt het mooiste kindje dat ik ooit heb gezien En ook ruikt ze zo ongelooflijk lekker, zelfs als ze bijvoorbeeld wat muffig ruikt oid, ik kan echt oneindig aan haar snuffelen
Oud 07-01-2013, 11:48
Volk
Volk is offline
En hoe was het dan bij de papa's?
Oud 07-01-2013, 22:08
Verwijderd
Mijn man heeft volgens mij hetzelfde als ik wat dat betreft. Toen onze dochter net geboren was, hebben we eerst heel lang verliefd naar haar zitten kijken. En nu nog trouwens, hij kan echt zo verliefd en trots naar haar kijken en raakt soms niet uitgepraat over hoe mooi en lief ze is. En dat hij haar op wil vreten, natuurlijk
Oud 08-01-2013, 10:23
Verwijderd
Als ik dit soort posts lees ben ik ergens wel bang dat ik nooit kinderen ga krijgen en dat gevoel dus ook nooit meemaak. Het lijkt me zo bijzonder. Kinderen krijgen is niet per se alles hoor, maar toch lijkt het me dat je iets mist ofzo.
Oud 08-01-2013, 19:10
Verwijderd
J. heeft vandaag haar eerste losse stapje gezet <33
Oud 08-01-2013, 20:25
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
Als ik dit soort posts lees ben ik ergens wel bang dat ik nooit kinderen ga krijgen en dat gevoel dus ook nooit meemaak. Het lijkt me zo bijzonder. Kinderen krijgen is niet per se alles hoor, maar toch lijkt het me dat je iets mist ofzo.
Waarom ben je daar bang voor dan?
Ik vond het heel bijzonder om zwanger te zijn en een kind te baren - inmiddels is mijn zoon zo vergroeid in mijn leven dat ik me niet kan voorstellen dat hij er ooit niet geweest is. Dus er spreekt ook een bepaalde vanzelfsprekendheid uit met zo'n jochie .

Citaat:
J. heeft vandaag haar eerste losse stapje gezet <33
Ooooooh wat leuk!!!

J. kan sinds een week of twee los zitten (hij is amper zes maanden) en dat is zo gaaf . Zo'n blij jochie verder. Ik ben - na kerstvakantie - weer aan het werk. Heeeerlijk. Ik ben gek op mijn kind, maar twee weken alleen maar mama spelen begon me aan te vliegen
Oud 08-01-2013, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Waarom ben je daar bang voor dan?
Je weet toch nooit of het er voor jou inzit om kinderen te krijgen?
Of dat nou vruchtbaarheidsissues zijn, of het (op tijd) vinden van een man, het aandurven, jezelf geschikt vinden, je dingen op orde hebben.

Ik heb er in ieder geval erg m'n twijfels bij of ik kinderen moet en kan 'nemen'. Nu is het misschien nog ver van m'n bed, maar rond m'n 30e wordt het waarschijnlijk wel een issue.
Oud 09-01-2013, 06:13
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
Of dat nou vruchtbaarheidsissues zijn, of het (op tijd) vinden van een man, het aandurven, jezelf geschikt vinden, je dingen op orde hebben.

Ik heb er in ieder geval erg m'n twijfels bij of ik kinderen moet en kan 'nemen'. Nu is het misschien nog ver van m'n bed, maar rond m'n 30e wordt het waarschijnlijk wel een issue.
Oh oke. Ik dacht dat je nu al een mogelijke oorzaak had waarom je geen kinderen kon krijgen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat het juiste moment om een kind te krijgen er in ieder geval nooit is.
Oud 14-01-2013, 15:07
Verwijderd
Citaat:

Bwa, bij mij is het nog steeds geen issue, integendeel, ik word steeds meer overtuigd van dat ik er echt geen wil (en zeker niet dragen en baren). Daarom ben ik ook heel blij met de onvruchtbaarheidsgevolgen van een jaar na het stoppen met de prikpil, als iemand mij het hoofd op hol zou brengen en me ompraten, dan heb ik nog de tijd om terug bij mijn verstand te komen

En het ging laatst toch over namen? Hou je vast:

http://ladygeek.nl/2013/01/de-opmerk...amen-van-2012/

Spoiler
Oud 14-01-2013, 15:09
Verwijderd
Er zijn er heel wat die ik een andere naam zie nemen zodra ze beseffen wat voor naam ze hebben. En wie zou het ze kwalijk nemen. Herder? Theflonh? What were you thinking?

Ik moet een beetje huilen hiervan.
Oud 14-01-2013, 17:17
Verwijderd
Zou Dragon naar het kruid vernoemd zijn, of naar het Engelse woord voor draak?
Oud 14-01-2013, 17:22
Verwijderd
Sommige namen vind ik dan weer niet in dat rijtje thuishoren, zoals Aster (gewoon een bloemennaam, minder bekend dan Roos of Margriet maar desondanks gewoon een naam) en in het merkenrijtje Marie-Claire en Didi (dat zijn merken die zijn genoemd naar een voornaam, moeten we daarom ophouden die namen te gebruiken?).
Oud 14-01-2013, 17:40
Verwijderd
Zinedine is ook gewoon een naam. Zeker in verschillende spellingen. Eh, ja, de ouders van Zidane waren echt niet de eerste Arabieren die op dat idee kwamen. Ik ken ook een Zinedine.

Verder is het inderdaad wel een beetje jammer allemaal. Qxaxia, wat?
Oud 14-01-2013, 18:34
Verwijderd
Ding en Huig
Oud 14-01-2013, 18:53
Vowel
Vowel is offline
En Moslim..
Oud 14-01-2013, 18:59
Verwijderd
Wat sommige namen betreft vind ik het inderdaad een beetje 'onzin' om ze in zo'n artikel te noemen...van andere namen denk ik wel
Oud 14-01-2013, 19:59
Hawahaai
Hawahaai is offline
Die lijst... Ik ben altijd benieuwd naar de nieuwe aanmeldingen voor mijn klas... en dan is de kans dat je zulke extreme namen uit bovenstaand lijstje tegenkomt, nog heel heel klein.
Oud 14-01-2013, 20:33
Ieke
Ieke is offline
Ik snap niet dat sommige namen niet geweigerd worden.
Oud 14-01-2013, 22:22
Verwijderd
Bepaalde namen uit de bovenstaande lijstjes kom ik juist wel tegen op mijn werk...
Oud 15-01-2013, 08:28
Verwijderd
Citaat:
Wat sommige namen betreft vind ik het inderdaad een beetje 'onzin' om ze in zo'n artikel te noemen...van andere namen denk ik wel
Dit inderdaad.
Oud 15-01-2013, 08:29
Verwijderd
Oh, en Jorden zie ik hier echt heeeel vaak ipv Jordan, lijkt me toch met opzet eigenlijk.
Oud 15-01-2013, 10:22
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Dit ja, er staan pareltjes tussen...
Oud 16-01-2013, 21:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Asmae is gewoon Marrokaans en spreek je uit als Esma. Dochter van een collega heet Ruby Tuesday, naar het liedje van The Beatles (is geboren op dinsdag).
Oud 17-01-2013, 10:52
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Oh, en Jorden zie ik hier echt heeeel vaak ipv Jordan, lijkt me toch met opzet eigenlijk.
Iemand in een comment op dat artikel zegt dat het een heel normale Scandinavische naam is

Ik snap eigenlijk niet dat mensen het onzin vinden dat bepaalde namen in dat artikel genoemd worden, het zijn toch allerlei verschillende lijstjes en de associaties die zij erbij heeft, het gaat niet om een algemene geldigheid en het is ook geen lijst met enkel de bizarste/ stomste namen of zo. Ik was zelf ook al bezig met de nieuwe namenlijst van de svb uit te pluizen, maar had blijkbaar nog niet alle opmerkelijke dingen gezien Het is inderdaad wel dat de een treffender is dan de ander, zoals bij Asmae inderdaad, maar zij kan ook niet alles weten En voor namen als Qiqi en Tjarlie is niet echt een excuus, ik vind het echt een taak van een ambtenaar om dan te zeggen: 'Nou hè, meestal wordt deze naam zo geschreven...'
Oud 17-01-2013, 11:04
Verwijderd
Het is ook gewoon haar lijst met opmerkelijke namen.

En die moeder van Jizz die komt mekkeren ^^ Doe dan wat research.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten