Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2012, 11:06
Verwijderd
De heer vraagt de dame in een brief, handgeschreven met zilveren pen op blauw papier, of zij hem wil vergezellen naar het gala. De dame antwoordt hierop met een brief, handgeschreven met gouden pen op roze papier, waarin zij de heer uitnodigt om een kopje thee te komen drinken. Tijdens deze visite wordt er niet over het gala gesproken. Als de dame het verzoek afwijst, serveert zij niets bij de thee. Gaat ze mee naar het gala, dan serveert ze koekjes, en is ze geïnteresseerd in meer dan alleen het gala, dan serveert ze zelfgebakken taart. Slagroom op de taart is de klap op de vuurpijl. Als de dame besluit mee te gaan, moet ze tijdens de visite op de een of andere tersluikse manier de kleur van haar jurk duidelijk maken, zodat de heer de kleur van de corsages hierop aan kan passen. Dit kan ze bijvoorbeeld doen door een tipje van de jurk uit de kast te laten hangen, of bloemen van een bepaalde kleur te verzorgen.

Slagroom op de taart is batsen dus!
Advertentie
Oud 07-11-2012, 11:09
Verwijderd
Ik had al een jurk, heb hem van Vowel overgekocht . Maar dit is in ieder geval gala, want lustrum van de vereniging. Ik denk dat ik daar nog wel even rondhang, dus grote kans op nóg een gala (of twee) daar. Dan heb ik nog een vereniging van kunstgeschiedenis en assyriologie waar in principe ook wel gala's georganiseerd worden en de studievereniging van mijn vriendje doet dat ook nog wel eens. Dus de kans dat gala's vaker langskomen is heel erg aanwezig.

En CR tsja, studentenvereniging eh . Een Leidse studentenvereniging. Leidse studenten zijn gewoon heel erg. En stiekem is het echt wel heel erg leuk en alles en hebben we er in de vrouwenkleedkamer als er geen mannen aan het douchen zijn (mannen en vrouwen kunnen met elkaar praten onder de douche, er zit een stenen muur tussen maar die gaat niet tot aan het dak ) hebben we er ook echt superveel lol om enzo.

En die brieven, god. Toen een van mijn ploeggenootjes een brief kreeg van een jongen stonden wij hysterisch te doen in de kleedkamer.
Oud 07-11-2012, 11:11
Verwijderd
Was het nu dit jaar een schrikkeljaar?
Oud 07-11-2012, 11:13
Verwijderd
Ja.
Verwijderd
Ja.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Dit staat allemaal zó ver van mij af Ik ben altijd nogal anti-studentenvereniging, maar stiekem vind ik dit wel lollig

En gala's De gelegenheid om een mooie jurk en schoenen te dragen (en dus kopen!) en je haar op te steken en en en <333 Welk meisje wil dat nou niet
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Was het nu dit jaar een schrikkeljaar?
Moet jij hem dan niet vragen?
Oud 07-11-2012, 11:15
Verwijderd
Ja, ik zat daar over na te denken ja. Volgens mij is het officieel zo dat vrouwen dan mannen vragen, maar bij ons geldt dat niet want dat heeft helemaal te maken met onze geschiedenis. Vereniging is Asopos de Vliet, fusie uit Asopos en de Vliet, de Vliet was een damesroeivereniging en als de Vliet lustrum heeft dan moeten de vrouwen de mannen vragen.
Oud 07-11-2012, 11:16
Verwijderd
De dames hebben ook een eigen lied.
Oud 07-11-2012, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Omdat ik .. ben ik
Awh. Het is toch heel eenvoudig, om dat mormel Beyoncé te citeren (als ze het tenminste zelf geschreven heeft): "If you like it you should have put a ring on it." Simpel, toch? Nul uren is nul uren. Jouw regels.
Oud 07-11-2012, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Awh. Het is toch heel eenvoudig, om dat mormel Beyoncé te citeren (als ze het tenminste zelf geschreven heeft): "If you like it you should have put a ring on it." Simpel, toch? Nul uren is nul uren. Jouw regels.
Weet ik ook wel, maar ik ben niet zo zakelijk ingesteld. Gisteren werd het argument "Ja, als niemand met kerst werkt, blijven alle mensen maar in bed ligggen die dag" gebruikt. En ik weet dat dat niet mijn probleem is, maar gevoelsmatig ligt dat toch iets anders. Vanmorgen zei ze "Ik weet niet of het een goede keuze is, maar het is jouw keuze" en daar ben ik ook heel gevoelig voor. Maar het is wel goed dat ik het doe, want hierdoor blijf ik wel trouw aan mijn eigen ding. Daarnaast heeft het flexwerken nadelen, en die moet ik ook pikken. En dat doe ik dus oko met de voordelen
Oud 07-11-2012, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Weet ik ook wel, maar ik ben niet zo zakelijk ingesteld. Gisteren werd het argument "Ja, als niemand met kerst werkt, blijven alle mensen maar in bed ligggen die dag" gebruikt. En ik weet dat dat niet mijn probleem is, maar gevoelsmatig ligt dat toch iets anders. Vanmorgen zei ze "Ik weet niet of het een goede keuze is, maar het is jouw keuze" en daar ben ik ook heel gevoelig voor. Maar het is wel goed dat ik het doe, want hierdoor blijf ik wel trouw aan mijn eigen ding. Daarnaast heeft het flexwerken nadelen, en die moet ik ook pikken. En dat doe ik dus oko met de voordelen
En daarom maken werkgevers c.q. managerts maar wát graag misbruik van mensen als jij. Wees je daar bewust van. Ik begrijp heel goed waar de moeilijkheid voor jou zit, hoor. Maar als ik jou was zou ik me goed gaan wapenen tegen dat soort -al dan niet subtiele- morele chantage.
Oud 07-11-2012, 13:52
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Jongeee, ik dacht dat de afkorting DoA misschien voor een volstrekt andere game stond, is all
kusjessssss
Oud 07-11-2012, 14:04
Verwijderd
Citaat:
En daarom maken werkgevers c.q. managerts maar wát graag misbruik van mensen als jij. Wees je daar bewust van. Ik begrijp heel goed waar de moeilijkheid voor jou zit, hoor. Maar als ik jou was zou ik me goed gaan wapenen tegen dat soort -al dan niet subtiele- morele chantage.
Weet ik, daarom vind ik het ook zo belangrijk dat ik daar zelf wat zakelijker in word. Zo gaan zij ook met mij om, dus dan moet ik dat ook doen. Mijn moeder heeft bijna een jaar thuis gezeten omdat ze daar niet mee om kon gaan. Een collega van mij is nooit nooit nooit om tijd weg als ze klaar is met werken. Als ze om tien uur klaar is, zit ze om half twaalf nog achter de pc. Is ze om twee uur klaar, dan gaat ze pas nadat ik haar om kwart voor vier de deur uit heb gezet. Als ze van twee tot tien moet werken, komt ze om half 1, "want ze moest nog wel het een en ander doen". Ze declareert dat allemaal niet. En maar overuren draaien. Ik snap dat ook niet zo goed - ik zie dat best wel veel gebeuren, dat collega's zich een slag in de rondte werken, maar er niks voor terugvragen. Ik denk ook wel dat dat het grote gevaar is van werkzaam in de zorg werken, als het management op je gevoel gaat spelen, is het heel moeilijk om nee te blijven zeggen, vooral als je van nature iemand bent met een groot verantwoordelijkheidsgevoel en een zorginstinct bent. En ik kan daar heel slecht tegen, dus ik begin nu maar vast met vasthouden aan mijn rechten en voet bij stuk houden, want als ik alles ga doen wat ze van me vragen, zit ik ook binnen no time in de ziektewet. Zo ver is het nog lang niet, maar het is nooit vroeg genoeg om daar mee te beginnen denk ik zo. Maar mijn werk is wel echt heel erg leuk hoor
Zo. Nu heb ik er weer genoeg over gezegd!
Oud 07-11-2012, 14:07
Verwijderd
Ik werkte bij de broodzaak hier op het station en ik hoorde net dat de unitleider daar ook ontslag had genomen. Dat is niet eens de zorg en die had precies hetzelfde. Die draaide ook makkelijk weken van 60 uur of meer om alles goed te laten lopen, dat hou je gewoon vol.
Oud 07-11-2012, 14:11
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Oh wacht Little Phoebe was NOG wakker in plaats van al
Trimm ook hoor
Citaat:
Maar dit is gaaf! Je kan via deze app een tijd instellen dat je wakker wil worden. Andere mensen die dan wakker zijn kunnen inschrijven om op die tijd iemand te wekken. Die worden dan gebeld en met jou doorverbonden. Jij wordt gebeld op je wektijd en dan krijg je diegene aan de lijn, die jou wakker gaat maken. Ik heb tot nu toe drie mensen gewekt en ben nog niet gewekt (dat gaat vannacht gebeuren) en het is heel gaaf. En gratis.
Citaat:
Maar waarom zou je dat willen, je kunt toch ook een gewone wekker zetten?
Ja, dit
Oud 07-11-2012, 14:14
Verwijderd
Ik wil echt niet door een mens gewekt worden
Oud 07-11-2012, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Ik werkte bij de broodzaak hier op het station en ik hoorde net dat de unitleider daar ook ontslag had genomen. Dat is niet eens de zorg en die had precies hetzelfde. Die draaide ook makkelijk weken van 60 uur of meer om alles goed te laten lopen, dat hou je gewoon vol.
Ja, heel stom is dat. Ik ken dat alleen vanuit de zorg, omdat ik daar zelf in werk, net als mijn moeder en een aantal vriendinnen. Vrijwel iedereen in mijn omgeving heeft een baantje met kantooruren en dan is het risico gewoon minder groot dat je jezelf op die manier voorbij loopt. Het is er wel. Gelukkig heb ik een heel zakelijk vriendje - hij zegt gewoon "Ze weten goed dat ze je niks kunnen maken want je staat in je recht, maar oefenen grote sociale druk op je uit en daar hopen ze je mee te krijgen. Maar zo werkt het natuurlijk niet." En mijn mama heeft ook veel geleerd afgelopen jaar en snapt echt heel goed wat ik bedoel, maar kan daar heel nuchter naar kijken en zij gaf ook aan dat ik bijvoorbeeld vooral geen discussie ana moest gaan en vooral niet meer uit moest leggen dat dat wat ik heb gezegd. Dat is helemaal nergens voor nodig, want ik krijg ook geen uitleg en ze doen ook wat hun goeddunkt, dan kan ik dat ook.

Omg, ik geloof dat ik er toch nog wel van onder de indruk ben, dat ikd at heb gedaan Als ik zie wat er nog allemaal uitkomt. Ja nou.
Oud 07-11-2012, 14:28
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Welk station? Ik heb er nl ook gewerkt en kan beamen dat het zo gaat met leidinggevenden.
Oud 07-11-2012, 14:33
Chick Rock
Chick Rock is offline
Goed van je Ingegerd Ik zie dat soort overwerk ook bij beide ouders. Onderwijs, dan weet je het ook wel
Oud 07-11-2012, 14:35
Verwijderd
Citaat:
irritante opmerking maar dat zegt ze alleen maar omdat ze nu iemand anders moet gaan regelen voor een lastige dag. Jij hebt groot gelijk hoor, flex is flex dus jij bepaalt zelf wanneer je daar werkt.
Oud 07-11-2012, 14:43
Verwijderd
Stiekem doen alle reacties me wel goed, danke allemaal Ik weet dat ik in mijn recht sta en ze doen het er maar mee. Wel vet lief allemaal, dank jullie
Oud 07-11-2012, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Welk station? Ik heb er nl ook gewerkt en kan beamen dat het zo gaat met leidinggevenden.
Leiden Centraal uiteraard . Maar het gaat er inderdaad af en aan met leidinggevenden. Maar sowieso was het bij de broodzaak een grote chaos, want er waren standaard mensen te kort, waardoor iedereen veel meer moest werken dan zij of hij voor was aangenomen .

Of nou ja, moest. Als je niet wil dan wil je niet, maar dan krijg je inderdaad wel dat ze op een gegeven moment je een soort schuldgevoel gaan aanpraten en daar heb ik altijd weinig trek in.
Oud 07-11-2012, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Stiekem doen alle reacties me wel goed, danke allemaal Ik weet dat ik in mijn recht sta en ze doen het er maar mee. Wel vet lief allemaal, dank jullie
je hebt wel kans dat als het een kinderachtig vrouwtje is, ze die twee andere flexers vaker gaat vragen/inzetten dan jou
Oud 07-11-2012, 14:50
Verwijderd
hmm jummie ik zie dat ene kavita op 1.2 km afstand morgen pasteitjes maakt
Oud 07-11-2012, 14:51
Verwijderd
^Dat kan ze best doen, dan vraag ik er een andere woning bij. En volgens mij is zij niet degene die de planning maakt, dat doet iemand anders. Bedankt voor het idee Pip, dat had ik zelf nog niet bedacht en nu zitten er weer allemaal andere horrorscenario's in mijn hoofd

Oud 07-11-2012, 14:55
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik lees een artikel over bijstandsmoeders. Als je hun kostenlijstje per maand ziet, staat er o.a. dit tussen:

Staatsloterij en Postcodeloterij: 25,-
Unicef en WNF: 25,-

Nou, zo'n uitkering wordt nuttig besteed zeg :')
Oud 07-11-2012, 14:56
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Pip, onze vader denkt natuurlijk gelijk dat iemand rattengif oid in het eten gaat gooien maar helaas, in mijn buurt meer eters dan kokers.
Oud 07-11-2012, 15:01
Verwijderd
Citaat:
^Dat kan ze best doen, dan vraag ik er een andere woning bij. En volgens mij is zij niet degene die de planning maakt, dat doet iemand anders. Bedankt voor het idee Pip, dat had ik zelf nog niet bedacht en nu zitten er weer allemaal andere horrorscenario's in mijn hoofd

in dat geval hoef je haar helemaal niet serieus te nemen toch

Citaat:
Pip, onze vader denkt natuurlijk gelijk dat iemand rattengif oid in het eten gaat gooien maar helaas, in mijn buurt meer eters dan kokers.
hahahahahah ik zei gister tegen anne dat onze ouders dit meteen zouden gaan roepen exact dit voorbeeld ook, met rattengif
tuurlijk joh iemand gaat al die moeite doen om random mensen die hun eten willen kopen te vergiftigen :'''''''')
als ik in een restaurant zit te vreten kan de kok er ook rattengif in doen he :')
en overal meer afhalers dan kokers
Oud 07-11-2012, 15:02
Verwijderd
Mooi online bewijs ook van wie het eten gemaakt heeft Good thinking.
Oud 07-11-2012, 15:03
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
in dat geval hoef je haar helemaal niet serieus te nemen toch

hahahahahah ik zei gister tegen anne dat onze ouders dit meteen zouden gaan roepen exact dit voorbeeld ook, met rattengif
tuurlijk joh iemand gaat al die moeite doen om random mensen die hun eten willen kopen te vergiftigen :'''''''')
als ik in een restaurant zit te vreten kan de kok er ook rattengif in doen he :')
en overal meer afhalers dan kokers
Heerlijk typisch
Oud 07-11-2012, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Mooi online bewijs ook van wie het eten gemaakt heeft Good thinking.
dat ook nog

wat zijn mijn ouders toch een stel doorgeslagen paranoïde figuren
Oud 07-11-2012, 15:09
Verwijderd
Jongons ik heb daarstraks een Turks winkeltje in Zevenaar ontdekt waar ze verse Madame Jeanettes verkopen
Verwijderd
Ik heb echt een afwijking, ik lees overal in plaats van Election Day overal Erection day
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Leiden Centraal uiteraard . Maar het gaat er inderdaad af en aan met leidinggevenden. Maar sowieso was het bij de broodzaak een grote chaos, want er waren standaard mensen te kort, waardoor iedereen veel meer moest werken dan zij of hij voor was aangenomen .

Of nou ja, moest. Als je niet wil dan wil je niet, maar dan krijg je inderdaad wel dat ze op een gegeven moment je een soort schuldgevoel gaan aanpraten en daar heb ik altijd weinig trek in.
Precies hetzelfde hier! Ik werk steeds 20 ipv 10 uur vanwege 'te weinig mensen'. Voor het geld is het fijn, maar qua tijd is het lastig.

Maar wtf, jij werkt gewoon daar en ik heb je nog helemaal niet gezien! Kom eens een bakkie halen dan!
Oud 07-11-2012, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Jongons ik heb daarstraks een Turks winkeltje in Zevenaar ontdekt waar ze verse Madame Jeanettes verkopen
Volgens mij liggen die hier gewoon in de supermarkt.
Oud 07-11-2012, 15:10
Verwijderd
Citaat:
zozo
Oud 07-11-2012, 15:12
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Klotedingen zijn het *ogen branden nog steeds*
Oud 07-11-2012, 15:13
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
hmm jummie ik zie dat ene kavita op 1.2 km afstand morgen pasteitjes maakt
Ik zou me ergens best bezwaard of sloeberig voelen om eten af te halen, en dan niet eens ervoor te betalen (behalve de kostprijs dan, maar ja, al die uren werk die in dat kookwerk gaan zitten!)
Oud 07-11-2012, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij liggen die hier gewoon in de supermarkt.
Ja, maar ik woon in Niemandsland Voor mij is dit een Grote Ontdekking

Citaat:
zozo
Zip it!

Citaat:
Klotedingen zijn het *ogen branden nog steeds*
En dat moet ook! Dalijk eens kijken hoe het zit met doseringen, er mag best een traantje langs mijn wang biggelen

Citaat:
Ik zou me ergens best bezwaard of sloeberig voelen om eten af te halen, en dan niet eens ervoor te betalen (behalve de kostprijs dan, maar ja, al die uren werk die in dat kookwerk gaan zitten!)
Ik zou het best tof vinden als mensen mijn prakkie komen afhalen, stiekem
Oud 07-11-2012, 15:22
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Man bijt hond: mevrouw denkt verstand te hebben van computers. Ze noemt het control-alt-dielet en een fan. Zoals het er staat. Fan. Met een a. Oh, en de computer is je beste vriend, als je hem goed behandelt, behandelt hij jou ook goed :')
Oud 07-11-2012, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Precies hetzelfde hier! Ik werk steeds 20 ipv 10 uur vanwege 'te weinig mensen'. Voor het geld is het fijn, maar qua tijd is het lastig.

Maar wtf, jij werkt gewoon daar en ik heb je nog helemaal niet gezien! Kom eens een bakkie halen dan!
Ja... ondertussen dus niet meer . Te druk met studeren en roeien erbij, en ik kan er slecht tegen om maar elke dag nee te zeggen tegen extra werk. Bovendien kan ik niet meer lange periodes staan. Of nou ja eigenlijk blesseer ik mezelf daar standaard mee en beschadig ik mijn knie ermee, dus toen ben ik ook maar per direct gestopt
Oud 07-11-2012, 15:26
Verwijderd
Citaat:
de koks bepalen zelf wat ze ervoor vragen he! Het is de kostprijs óf een redelijke vergoeding.
Oud 07-11-2012, 15:28
Verwijderd
Hmm. Ik wil eigenlijk mijn galajurk nog wassen, maar er staat niet in of hij in de wasmachine mag. Als in, dat is weggevallen van het etiket .Wat er verder opstaat is zo'n vierkant met een rondje erin met 1 punt. Dat betekent dat hij in de droger mag toch ? Dan mag het toch ook wel in de wasmachine op een heel voorzichtig programma?
Oud 07-11-2012, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Hmm. Ik wil eigenlijk mijn galajurk nog wassen, maar er staat niet in of hij in de wasmachine mag. Als in, dat is weggevallen van het etiket .Wat er verder opstaat is zo'n vierkant met een rondje erin met 1 punt. Dat betekent dat hij in de droger mag toch ? Dan mag het toch ook wel in de wasmachine op een heel voorzichtig programma?
Van galajurk naar minirok in 'n paar uur tijd
Oud 07-11-2012, 15:31
Verwijderd
Denk je ?
Oud 07-11-2012, 15:32
Verwijderd
Kun je hem zelf niet uitspoelen? Handwarm water, heel klein beetje wasmiddel (of shampoo als je denkt dattie wasmiddel niet zo tof vind) en een paar keer op en neer halen in de emmer. Dan ophangen en laten drogen Is dat niet genoeg? Of wordt jouw galajurk zo smerig dattie echt in de wasmachine moet?
Oud 07-11-2012, 15:33
Verwijderd
Ik heb ooit een keer een sjaal op de gok in de wasmachine gegooit op het zachtste programma, en dat is nu een mini-sjaaltje. Sindsdien ben ik daar altijd wat voorzichtig mee
Oud 07-11-2012, 15:33
Verwijderd
Hmm dan maar ergens tijd vinden voor handwas ja. Probleem is een beetje dat ik hem niet echt op kan hangen, want stiekem wil ik niet dat mijn vriendje hem ziet
Oud 07-11-2012, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Denk je ?
Ik heb geen idee. Praktisch al mijn kledij is donker en tyf ik gewoon op 30 of 40 graden (al naar gelang mijn humeur) door elkaar in de wasmachine. Geen centje pijn
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten