Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2013, 13:20
Qimm
Qimm is offline
BMI doe ik niet aan, weet zo ook wel dat ik te dik ben
Oud 24-01-2013, 13:21
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oh, Q zei dat 'ie een database bij houdt over v-leden. En toen deed er een in mijn hoofd dat jij ooit een tijd had waarbij je alles noteerde!
Had ik dat ja? Kweenie, staat me niks van bij... misschien had ik het moeten noteren.
Oud 24-01-2013, 13:22
Verwijderd
Citaat:
BMI doe ik niet aan, weet zo ook wel dat ik te dik ben
</V-lid>
Oud 24-01-2013, 13:29
Verwijderd
Mijn cake rijst de vorm uit
Oud 24-01-2013, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Ik heb gisteren suikerloze koekjes gebakken (maar met honing, kokos en cranberry's). Ik mis de suiker wel een klein beetje
Stevia erin? Dat vervangt niet de structuur van suiker (waardoor heel veel dingen zonder suiker natuurlijk sowieso al soort van mislukken), maar is wel retezoet.

Citaat:
Tevens vind ik dat hipsters moeten ophouden met 'latte' zeggen in plaats van 'koffie verkeerd', maar daar hebben jullie verder niet zoveel mee te maken.
Mag Latte macchiato wel?

Citaat:
ik begrijp nu hoe je het gemiddeld geinvesteerd vermogen moet uitrekenen. Economie is best grappig, er staan allemaal woorden en die woorden hebben allemaal een verborgen betekenis met een rekenmethode die er voor staat.
Ik las ergens dat je wil gaan studeren, hoe tof! Economie soms? En zo nee, dan wil ik rechten even promoten, daar heb je ook heel veel woorden waar een wereld achter zit (ook op HBO-niveau).

Citaat:
Ik was op zoek naar cacaopoeder in de AH, dat ging ongeveer zo:

Hallo mevrouw, mag ik iets vragen? Ik ben op zoek naar cacaopoeder, waar kan ik dat vinden?
- Cacaopoeder?!
Ja, om mee te bakken.
- Om mee te BAKKEN??!
Ja, daar maak je bijvoorbeeld chocoladetaart mee.
- Nee, DAT hebben we hier niet hoor.
Ik ben altijd onredelijk niet gediend van verkopers die niet weten waar hun meuk staan, laat staan niet weten dat ze het hebben.

Citaat:
Toen ik bij de koffiehoek in het UMCG vroeg om een koffie verkeerd, zei de mevrouw 'dat hebben we niet!'
Dus toen bestelde ik maar een latte

Oh en toen ik in Brugge een cappucino bestelde kreeg ik gewoon koffie maar dan met een hele toef slagroom erop! Maakt mij niet uit, ik hou wel van slagroom, maar waarom noem je het dan cappucino
Dat is heel normaal in delen van België. Soms hebben ze beiden versies. Sinds ik ook een keer die fout heb gemaakt, zeg ik altijd maar heel nadrukkelijk "cappuchino met melk" maar in bepaald steden kijken je ze dan ook weer raar aan omdat dat de enige is die ze hebben.

Citaat:
Griep is goed voor m'n BMI
Niet.
Oud 24-01-2013, 13:33
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Niet.
Wel
Oud 24-01-2013, 13:33
Verwijderd
Hehe, in plaats van Squeezecenter op m'n inmiddels crappy NAS updaten (met alle libraries die daar bij komen, handmatig) ga ik gewoon Squeezecenter op m'n laptop installeren. </luie nerd>
Oud 24-01-2013, 13:34
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Wat een faaldoos die je dat heeft verteld

Ik heb mijn eerste cake in de oven staan. Dan snel de was in de droger en alles opruimen en afwassen wat ik heb gebruikt en cupcakes gaan maken. En als dat klaar is en in de oven staat nog meer dingen. Waarom al die dingen
Waarom ben je duisent dingen aan het bakken?

Citaat:
Stevia erin? Dat vervangt niet de structuur van suiker (waardoor heel veel dingen zonder suiker natuurlijk sowieso al soort van mislukken), maar is wel retezoet.
Ik moet er gewoon even aan wennen, want ze zijn verder best oke

Citaat:
Ik ben altijd onredelijk niet gediend van verkopers die niet weten waar hun meuk staan, laat staan niet weten dat ze het hebben.
Ik vind dat ook heel dom ja. En nóg veel dommer dat ze volgens mij nog nauwelijks wist wat het was natuurlijk
Oud 24-01-2013, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Wel
Ik wordt echt iets te letterlijk een vaatdoek. Een hoestende vaatdoek. *visuals*
Oud 24-01-2013, 13:35
Lorelei
Lorelei is offline
Ja, mijn longen proberen ook al een aantal dagen uit mijn lichaam te komen. Het is hen nog niet gelukt

Maar ik ben wel weer voor het eerst in lange tijd onder de 60 kilo (59,9 )

Denk niet dat die longen daar iets mee te maken hebben overigens
Oud 24-01-2013, 13:36
Chick Rock
Chick Rock is offline
Maarrrrrr de chocoladecupcakes staan in de oven. Althans, batch 1. Straks batch 2. En als vorm 1 is afgekoeld nog batch 3 /bezigheidstherapie
Oud 24-01-2013, 13:36
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ja, mijn longen proberen ook al een aantal dagen uit mijn lichaam te komen. Het is hen nog niet gelukt

Helaas komen de kilo's er wel weer aan zodra je beter bent
Oud 24-01-2013, 13:37
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Helaas komen de kilo's er wel weer aan zodra je beter bent
Niet

Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik was op zoek naar cacaopoeder in de AH, dat ging ongeveer zo:

Hallo mevrouw, mag ik iets vragen? Ik ben op zoek naar cacaopoeder, waar kan ik dat vinden?
- Cacaopoeder?!
Ja, om mee te bakken.
- Om mee te BAKKEN??!
Ja, daar maak je bijvoorbeeld chocoladetaart mee.
- Nee, DAT hebben we hier niet hoor.
10 jaar AH-werkervaring zegt mij: Bij de bakprodukten, of bij de hagelslag/broodbeleg
Verwijderd
Lorelei de kiloknaller
Verwijderd
Citaat:

Denk niet dat die longen daar iets mee te maken hebben overigens
Klinkt alsof we van hetzelfde last hebben. Net als 1/3 van NL met ons.

En jeej, een omdat je daar zo blij mee bent.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Volgens mij ben ik trouwens al jaaaaaaaaaaaaren niet meer onder de 60 kilo Studentenkilo's, hoewel ik eigenlijk behoorlijk gezond eet.
Oud 24-01-2013, 13:38
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
10 jaar AH-werkervaring zegt mij: Bij de bakprodukten, of bij de hagelslag/broodbeleg
Bij de nesquik en dus bij de koffie.
Oud 24-01-2013, 13:38
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Lorelei de kiloknaller
Zeker! van 64 naar 60 in een week of 3
Oud 24-01-2013, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij ben ik trouwens al jaaaaaaaaaaaaren niet meer onder de 60 kilo Studentenkilo's, hoewel ik eigenlijk behoorlijk gezond eet.
Je bent toch ook best groot?

En Loreilei, wel een beetje ironisch dat je nu ziek bent, net nu Rationeel klaar is met zn shakes bedoel ik.
Oud 24-01-2013, 13:39
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Het was bij mij ook al even geleden ja. Ik raad aan: Eerst het type griepje waarbij je moet overgeven en dan een week later het type griepje waarbij je de koorts er gratis bij krijgt
Oud 24-01-2013, 13:40
Verwijderd
Citaat:

Ik las ergens dat je wil gaan studeren, hoe tof! Economie soms? En zo nee, dan wil ik rechten even promoten, daar heb je ook heel veel woorden waar een wereld achter zit (ook op HBO-niveau).
nee geen economie, iets met organisatie (management), maar ik weet nog niet wat en hoe, maar ik weet wel dat ik voor de 21+ toets Nederlands, Engels en economie moet doen. Die taaltoetsen maak ik me geen zorgen over, maar economie wel. Dus probeer ik nu allemaal sommen uit voorbeeldexamens op te zoeken en het te begrijpen! Het gaat me beter af dan ik dacht, het is allemaal best concreet, wat me bij rechten iets minder zo lijkt
Oud 24-01-2013, 13:40
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

En Loreilei, wel een beetje ironisch dat je nu ziek bent, net nu Rationeel klaar is met zn shakes bedoel ik.
Ja En dat ik net zo makkelijk afval terwijl ik niet aan het shaken ben
Oud 24-01-2013, 13:41
Lorelei
Lorelei is offline
Oh enneh, tegen vrouwen zeggen dat ze groot zijn kan natuurlijk niet he Quisje Lang, ze zijn lang
Oud 24-01-2013, 13:43
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:

Mwah, 1,75. Redelijk normaal dus.

Citaat:
Het was bij mij ook al even geleden ja. Ik raad aan: Eerst het type griepje waarbij je moet overgeven en dan een week later het type griepje waarbij je de koorts er gratis bij krijgt
Die sla ik toch maar even over, dan maar niet meer onder de 60 (Overigens betwijfel ik of je met een griep 7 kilo afvalt, maar dat terzijde.)

Citaat:
Oh enneh, tegen vrouwen zeggen dat ze groot zijn kan natuurlijk niet he Quisje Lang, ze zijn lang
Oud 24-01-2013, 13:43
Lorelei
Lorelei is offline
1.75 is best lang hoor En dan mag je ook wel boven de 60 zitten
Oud 24-01-2013, 13:47
Verwijderd
Citaat:
nee geen economie, iets met organisatie (management), maar ik weet nog niet wat en hoe, maar ik weet wel dat ik voor de 21+ toets Nederlands, Engels en economie moet doen. Die taaltoetsen maak ik me geen zorgen over, maar economie wel. Dus probeer ik nu allemaal sommen uit voorbeeldexamens op te zoeken en het te begrijpen! Het gaat me beter af dan ik dacht, het is allemaal best concreet, wat me bij rechten iets minder zo lijkt
Oh dat klinkt erg goed en nuttig! Rechten was maar een grapje hoor, maar het kan varieren van superconcreet (strafrecht toepassen), tot supervaag (rechtsfilosofie a la ''wat zijn regels eigenlijk???"). Momenteel doe ik heel concreet werk, dat is wel tof.
Maar fijn ook dat de economie meevalt.

Citaat:
Oh pardon!! En waarom word ik dan altijd klein genoemd? Ik ben niet jong, hoogstens kort (en zelfs dat valt mee).
Oud 24-01-2013, 13:47
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
1.75 is best lang hoor En dan mag je ook wel boven de 60 zitten
Ach, ik vind het ook niet erg dat ik boven de 60 zit. Toen ik de 65 passeerde vond ik dat wel even jammer, maar afvallen zit er toch niet in. Dus ach
Oud 24-01-2013, 13:48
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik heb hem laatst bij de koffie gevonden! Maar die staan in Den Bosch vrij dicht bij de bakproducten dus nu twijfel ik weer.
Oud 24-01-2013, 13:49
Chick Rock
Chick Rock is offline
Victory at last Batch 1 is goed gelukt
Oud 24-01-2013, 14:01
Verwijderd
Stevia vind ik niet lekker in gebak
Oud 24-01-2013, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Stevia vind ik niet lekker in gebak
Ik ook niet, maar beter dan niksniet zoet genoeg gebak.

Laatst gewijzigd op 24-01-2013 om 14:10.
Oud 24-01-2013, 14:03
Verwijderd
Ik had nog nooit van Stevia gehoord

En als dit klopt, is dat niet erg.
Oud 24-01-2013, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Ik ook niet, maar beter dan niks.
Hm vind ik niet eigenlijk als ik geen suiker of honing of esdoornsiroop of in elk geval íets koolhydratigs in m'n gebak mag, eet ik wel geen gebak.
Oud 24-01-2013, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Ik had nog nooit van Stevia gehoord
Het is een plant die zoetstof met weinig koolhydraten bevat! Het vervangt de helft van de suiker in de ijsthee die wij altijd hebben, in ijsthee is het prima. Maar ik heb er een paar keer cakejes mee gegeten, en daar zit dan toch een heel rare nasmaak aan.
Oud 24-01-2013, 14:06
Chick Rock
Chick Rock is offline
Maar er zat dus gewoon honing in die koekjes. Dus eventueel iets meer honing de volgende keer.
Oud 24-01-2013, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Hm vind ik niet eigenlijk als ik geen suiker of honing of esdoornsiroop of in elk geval íets koolhydratigs in m'n gebak mag, eet ik wel geen gebak.
Oh ik ken het alleen als en-en, dus honing en wat stevia. Maar alleen stevia lijkt me erg vreemd, inderdaad.
Oud 24-01-2013, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Het is een plant die zoetstof met weinig koolhydraten bevat! Het vervangt de helft van de suiker in de ijsthee die wij altijd hebben, in ijsthee is het prima. Maar ik heb er een paar keer cakejes mee gegeten, en daar zit dan toch een heel rare nasmaak aan.
Yeah ik lees niet anders op intarwebs. Snap die fascinatie met suikervervangers sowieso niet zo.
Oud 24-01-2013, 14:10
Carn
Carn is offline
kan me eigenlijk weinig echte sommen herinneren van mn economieexamen (op 'maak een balans' en wat vrij simpele rente-achtige dingen na), meer allerlei scenario's uitwerken van wat er bijvoorbeeld kan gebeuren bij een overgang van een hoog- naar een laagconjunctuur enzo. Maar goed, dat is ook al 12 jaar geleden
Oud 24-01-2013, 14:15
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik weet ook nooit zeker of mokka nou gewoon koffie+chocola is, of iets anders dat op zichzelf staat.
Moccha is koffie met chocola ja.
Oud 24-01-2013, 14:15
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Potverdorie, mijn longen doen zeer joh. Verder gaat het wel, heb net een uurtje geslapen en ben niet meer warm-koud-warm-koud of duizelig
Oud 24-01-2013, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Potverdorie, mijn longen doen zeer joh. Verder gaat het wel, heb net een uurtje geslapen en ben niet meer warm-koud-warm-koud of duizelig
kun je even laten weten of je mee gaat eten zaterdag of niet? ivm bestellen.
Oud 24-01-2013, 14:19
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
kun je even laten weten of je mee gaat eten zaterdag of niet? ivm bestellen.
Als ik dan nog ziek ben niet. Anders wel. Ik heb geen idee dus.
Oud 24-01-2013, 14:19
Verwijderd
Zou ik in plaats van lamsgehakt ook ander gehakt kunnen gebruiken?
Oud 24-01-2013, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Zou ik in plaats van lamsgehakt ook ander gehakt kunnen gebruiken?
Vanzelfsprekend. Of het gerecht er op vooruit gaat is de vraag, however.
Oud 24-01-2013, 14:23
Verwijderd
Zou ik in plaats van lamsgehakt ook ander gehakt kunnen gebruiken? EN in plaats van brood in de grillpan klaar maken, het gewoon onder de gril in de oven leggen?
Oud 24-01-2013, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Waarom ben je duisent dingen aan het bakken?
Wij hebben vanavond ploegpresentatie
Oud 24-01-2013, 14:38
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Wij hebben vanavond ploegpresentatie
En toen dacht je "kom, laat ik eens de catering op me nemen "?
Oud 24-01-2013, 14:39
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb twee porties vegasnert meegekregen van m'n vader, dus dat ga ik vanavond eten. Lekker makkelijk
Oud 24-01-2013, 14:41
Verwijderd
meh. Ik maak toch maar groententajine. Lamsgehakt is lekker en ik wil die gehaktballetjes niet verneuken met ander gehakt.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten