Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2013, 14:30
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ja, dat is het enige waar mannen over kunnen praten
en lekkere wijven.
Oud 20-03-2013, 14:31
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat is het enige waar mannen over kunnen praten

Dat is wel het enige mannenonderwerp dat ik me zo kan herinneren dat is voorbij gekomen.

Maar begin dan over Lego of computers of bier of auto's of tieten of verzinzelfietsleukszegjijbentdeman!
Oud 20-03-2013, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Oh, en nu ga ik naar de bios. Doeg schatjes!
't Amusement!
Oud 20-03-2013, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Ik ben doorgaans niet iemand die zeurt bij elk taartje, helemaal niet zelfs. Ik verbind wat ik eet (tijdens het eten) vrijwel nooit met hoe zwaar ik ben. Over het algemeen ben ik, zoals gezegd, best tevreden. Ik heb best wel vrouwelijke vormen, brede heupen, stevige bovenbenen en een kont, maar dat búikje, die hoef ik gewoon echt niet. Vooral niet omdat ik een holle rug heb en m'n buikje dan meer uitsteekt dan m'n borsten Buik inhouden en buikspieren trainen dus
Plaatselijk afvallen kan niet.
Oud 20-03-2013, 14:46
Verwijderd
Hoeraaaaa! er komt een nieuw aanrechtblad omdat de vorige bewoners dat sowieso verneukt hadden en er een flinke deuk met scheur in de wasbak zit. Die is wel dichtgekit, maar vroeg of laat begeeft die kit het ook een keer, zei de bouwreparatiemeneer. En de trap wordt zo bewerkt dat de lijmresten van de vloerbedekking er vanaf gebeten worden én dan wordt de trap nog een keer geschuurd. Hoeven we dat zelf mooi niet te doen. Door dat bijtspul krijgen we waarschijnlijk een blanke houten trap, en die gaan we dan geel verven en De deuren zijn ook al geschilderd. Ik moet nog een klein stukje keuken en dan nog boven de keukenkastjes maar dat durf ik niet zo goed, op het aanrecht staan met mijn gevoel voor evenwicht is niet het beste idee. Als ik dan val, lig ik er nog anderhalf uur voordat mijn vriendje me komt oprapen. Misschien vast aan de gang beginnen!
Oud 20-03-2013, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Plaatselijk afvallen kan niet.
Maar een buikje op buikspieren is minder lelijk dan een hangend, ronddrillend buikje zonder buikspieren eronder.
Oud 20-03-2013, 14:51
Verwijderd
Verder vind ik mezelf erg heet, zowel nu als tien kilo terug, maar wil ik graag weer een periode in mijn leven waarin ik optimaal sterk, snel en lenig ben, want dat lijkt me leuk. En een dergelijke ambitie begint met snappen hoe goed eten werkt. Dan ga ik daarna op kickboksen en ballet en klimmen en dan ben ik klaar.
Oud 20-03-2013, 14:52
Verwijderd
Hallo, ik wil in dit gezonde topic even zeggen: groene smoothies
Oud 20-03-2013, 14:54
Verwijderd
Maar waarom dan, Mike?
Nou, Brad, het is een goede start van de dag, vooral als je de rest van de dag gauw naar koolhydraten graait. Én handig als je 's morgens moeite hebt met eten bovendien is het makkelijk en snel.
Oud 20-03-2013, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Hallo, ik wil in dit gezonde topic even zeggen: groene smoothies
Wat doe je daar bijvoorbeeld in?
Oud 20-03-2013, 14:57
Verwijderd
Men neme:
- een handvol bladgroente (bladgroenten zijn groene groenten die je om je vinger kan draaien. Uitzonderingen: ijsbergsla (dat is er geen) en bleekselderij (dat is er wel één).)
- twee of drie stuks fruit
- 1 a 2 glazen water
- voor de extra gezonde TOUCH eventueel een schep lijnzaad of chiazaad

vijf minuten full speed blenderen (niet korter, anders heb je nog brokjes)
Oud 20-03-2013, 14:59
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Gadverdamme.
Oud 20-03-2013, 14:59
Verwijderd
Hoe meer groenten hoe beter trouwens, maar het moet wel te drinken blijven. Er zijn ook uitgebreide recepten, maar ik doe altijd maar wat. Want zo ben ik.
Oud 20-03-2013, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Gadverdamme.
Ja nee dus, want door het fruit proef je niet dat je boerenkool aan het drinken bent.
Oud 20-03-2013, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Men neme:
- een handvol bladgroente (bladgroenten zijn groene groenten die je om je vinger kan draaien. Uitzonderingen: ijsbergsla (dat is er geen) en bleekselderij (dat is er wel één).)
- twee of drie stuks fruit
- 1 a 2 glazen water
- voor de extra gezonde TOUCH eventueel een schep lijnzaad of chiazaad

vijf minuten full speed blenderen (niet korter, anders heb je nog brokjes)
OK! Ik was vergeten dat dit bestond. In een vorig leven, toen ik nog een blender had, maakte ik weleens smoothies met spinazie en yoghurt en fruit. Nu heb ik wel een staafmixer dus ik ga dit weer eens doen. Al kan ik het woord 'chiazaad(jes)' niet meer horen sinds die rauwdocu. Ik heb het overigens nog nooit gegeten.
Oud 20-03-2013, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Maar een buikje op buikspieren is minder lelijk dan een hangend, ronddrillend buikje zonder buikspieren eronder.
Maar iedereen heeft buikspieren. Of ze ook een visuele rol spelen hangt meer af van je totale vetpercentage dan van die tien halfslachtige crunches waar dergelijke voornemens vaak op uitdraaien.
Oud 20-03-2013, 15:02
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ja nee dus, want door het fruit proef je niet dat je boerenkool aan het drinken bent.
Ja, dat is me eerder wijsgemaakt, maar die groente proef ik er echt wel doorheen hoor.

Ik ben sowieso van mening dat fruit en groente zich niet dienen te mengen in 1 maaltijd. bahbah.

edit: en 1 a 2 glázen water?
Oud 20-03-2013, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Hoe meer groenten hoe beter trouwens, maar het moet wel te drinken blijven. Er zijn ook uitgebreide recepten, maar ik doe altijd maar wat. Want zo ben ik.
Jij durfal! Ik ga het ook eens proberen.
Verwijderd
Ik ben nu trouwens wel kikkererwten en mungbonen aan het spruiten. Ook kklekker en gezond.
Verwijderd
Hoewel een smoothie met water me niet direct lekker lijkt.
Oud 20-03-2013, 15:04
Verwijderd
Citaat:
OK! Ik was vergeten dat dit bestond. In een vorig leven, toen ik nog een blender had, maakte ik weleens smoothies met spinazie en yoghurt en fruit. Nu heb ik wel een staafmixer dus ik ga dit weer eens doen. Al kan ik het woord 'chiazaad(jes)' niet meer horen sinds die rauwdocu. Ik heb het overigens nog nooit gegeten.
Huhu ja. Daar kende ik ze ook van, dus ik dacht oke dan zijn ze vast ULTRAgezond. Het doosje beaamde dat ook nog eens.
Oud 20-03-2013, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Hoewel een smoothie met water me niet direct lekker lijkt.
Er is een reden voor dat je er geen zuivel bij mag doen, maar die ben ik vergeten!
Oud 20-03-2013, 15:05
Verwijderd
En ik ga niet claimen dat het een delicatesse is hoor, die groene smoothies, maar ze zijn gewoon prima te doen.
Oud 20-03-2013, 15:05
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Er is een reden voor dat je er geen zuivel bij mag doen, maar die ben ik vergeten!
Omdat dat nog smeriger is?
Oud 20-03-2013, 15:06
Verwijderd
Spoiler
Oud 20-03-2013, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Ik ben nu trouwens wel kikkererwten en mungbonen aan het spruiten. Ook kklekker en gezond.
Spruiten? En wat doe je er dan mee? Mungbonen heb ik nog nooit gehad. Wel heb ik een kookboek waarin een volledig hoofdstuk is gewijd aan mungbonen.
Oud 20-03-2013, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Omdat dat nog smeriger is?

Citaat:
Spoiler
ligt altijd in het zonnaturaschap!
Verwijderd
Op het Wikipediaplaatje vind ik het er nogal lekker uitzien.

Verwijderd
Lijnzaad klinkt als een grondstof voor behangselplak, niet als iets wat je zou moeten eten.
Verwijderd
Citaat:
Spoiler
Bij mijn albert heijn ligt het bij de Zonnatura-dingen.
Verwijderd
Mijn moeder doet dat ook, van die groene smoothies drinken! Maar ik heb me er nog nooit aan gewaagd want het lijkt me supervies ook ja.
Oud 20-03-2013, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Spruiten? En wat doe je er dan mee? Mungbonen heb ik nog nooit gehad. Wel heb ik een kookboek waarin een volledig hoofdstuk is gewijd aan mungbonen.
Ik bedoel ontkiemen. http://bustani.webs.com/kiemenspruitgroente.htm
Hele lekker salades etc. kun je ervan maken, of bijvoorbeeld rauwe humus (in het geval van kikkererwten dan). In Nederland kun je bijna alleen alfalfa en tauge kopen dus ik ben het zelf gaan doen.
Oud 20-03-2013, 15:10
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik vind eigenlijk alleen wortel acceptabel in smoothies, want dat is zoet.
Oud 20-03-2013, 15:10
Verwijderd
Citaat:
ligt altijd in het zonnaturaschap!
Ja, dat leek me al dus die zocht ik, maar het lijkt erop dat ze hippies tegenwoordig weren want dat schap was verdeeld over drie verschillende plaatsen en lijnzaad was nergens te bekennen. Maar ik moet straks naar een andere supermarkt. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Oud 20-03-2013, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoel ontkiemen. http://bustani.webs.com/kiemenspruitgroente.htm
Hele lekker salades etc. kun je ervan maken, of bijvoorbeeld rauwe humus (in het geval van kikkererwten dan). In Nederland kun je bijna alleen alfalfa en tauge kopen dus ik ben het zelf gaan doen.
aahja. de vriendin van mijn pa doet dat ook. die maakt er geloof ik shakes mee.
dat moet zeker met verse bonen en geen blikspul?
Oud 20-03-2013, 15:14
Verwijderd
Citaat:
aahja. de vriendin van mijn pa doet dat ook. die maakt er geloof ik shakes mee.
dat moet zeker met verse bonen en geen blikspul?
Gedroogde bonen/zaden uit een zakje.
Oud 20-03-2013, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Gedroogde bonen/zaden uit een zakje.
Hmmkay.
Oud 20-03-2013, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Al kan ik het woord 'chiazaad(jes)' niet meer horen sinds die rauwdocu. Ik heb het overigens nog nooit gegeten.
inderdaad
Oud 20-03-2013, 15:16
Verwijderd
Ik ben het trouwens hierdoor gaan doen: http://www.rainforestcreations.co.uk...-rfc-site.html
Op een markt in Londen heb ik dat gegeten en het was echt een van de lekkerste dingen ooit.
Oud 20-03-2013, 15:17
Verwijderd
mijn favoriete thuisafgehaald adresje maakt altijd heel veel dingen met kikkererwten. Echt moeilijk lekker allemaal.
Oud 20-03-2013, 15:19
Verwijderd
nu heb ik zin in humus.
Oud 20-03-2013, 15:20
Verwijderd
Oja, dit wilde ik ook nog zeggen:

Citaat:
Ik zat met Kerst helemaal 'omg, wat cuuuuuuuute' over de aardappelschijfjes in de vorm van kerstboompjes.

Nu is er dit:
[afbeelding]

Zulke dingen zijn koren op mijn weltschmerzmolen. Zo'n nutteloze verspilling van energie en grondstoffen

Hoewel het nog niet zo erg is als de gezellige printjes op het wc-papier. Al die verf en elektriciteit en personeelsuren en printmachines die er speciaal voor gebouwd zijn, waarom in godsnaam :')
Oud 20-03-2013, 15:21
Verwijderd
Citaat:

koren op mijn weltschmerzmolen
Oud 20-03-2013, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Oja, dit wilde ik ook nog zeggen:

Zulke dingen zijn koren op mijn weltschmerzmolen. Zo'n nutteloze verspilling van energie en grondstoffen

Hoewel het nog niet zo erg is als de gezellige printjes op het wc-papier. Al die verf en elektriciteit en personeelsuren en printmachines die er speciaal voor gebouwd zijn, waarom in godsnaam :')
in duitsland hebben ze wcpapier met speculaasGEUR
Hoewel het volgens mij een speciale decembereditie was, met rendierenmotiefje. En speculaasgeur. Want dat wil men, zijn kont afvegen met papier met een chemische speculaasgeur.
Oud 20-03-2013, 15:24
Verwijderd
wut
Oud 20-03-2013, 15:24
Verwijderd
Eigenlijk vind ik bijna al het verwerkte eten smerig, op een paar guilty pleasures na.

Oud 20-03-2013, 15:28
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
nu heb ik zin in humus.
Sinds dat ik op mijn werk een bagel met humus wou eten en een collega riep 'eww, humus smaakt naar sperma!' kan ik nooit meer humus eten zonder te gniffelen.
Oud 20-03-2013, 15:29
Verwijderd
Citaat:

Dat is wel het enige mannenonderwerp dat ik me zo kan herinneren dat is voorbij gekomen.
Eh, ik hoef ook niet per se "mannenonderwerpen" of wat jij daaronder verstaat.

Citaat:
Maar begin dan over Lego of computers of bier of auto's of tieten of verzinzelfietsleukszegjijbentdeman!
Eh, ja.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
in duitsland hebben ze wcpapier met speculaasGEUR
Hoewel het volgens mij een speciale decembereditie was, met rendierenmotiefje. En speculaasgeur. Want dat wil men, zijn kont afvegen met papier met een chemische speculaasgeur.
Of wat dacht je van maandverband met kamillegeur oid. Dan heb je altijd een ietwat vreemd geurende poenie.
Verwijderd
Smaakte sperma maar naar humus.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten