Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Maar waarom is het hier wel belangrijk en bij bijvoorbeeld intelligentie niet? Biologisch is het trouwens misschien wel een niche want wat is biologisch geen niche maar hier?
Maargoed, ik mag graag kijken naar mensen maar ik zal jou de volgende keer overslaan om het risico niet te lopen dat ik ergens zand in strooi. En als wat je doet niet werkt dan doe je toch simpelweg iets anders? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Ik ervaar overigens dankzij danwel ondanks mijn natuurlijke levenshouding op dit gebied niet perse voordelen als het gaat om het vinden van een man om mijn leven mee te delen. /foreveralone
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat een vrouw borstvoeding geeft met haar borsten maakt toch niet dat mensen biologisch gezien geil worden van vrouwentepels (in tegenstelling tot mannentepels), bijvoorbeeld? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Dat klopt, maar net zoals anderen een hekel hebben aan het tegenovergestelde, kan ik minder met politieke correctheid dan het tegenovergestelde. In mijn specifieke ervaring is het zo dat politiek incorrecte mensen meer geleerd kan worden dan politiek correcte mensen. Stom voorbeeld; wij hebben als enige school in een redelijk grote kern een relatief laag marktaandeel (maximaal 75%). En we zijn echt de enige school. Een groot gedeelte van dit is witte vlucht. Waar we de ouders die de witte vlucht ondernemen meestal wel zover kunnen krijgen om het tegenovergestelde te zien, is het PC-antwoord natuurlijk; nee dat is niet aan de hand in onze gemeente en BAM daar gaan die oogkleppen op. Het is echt buitengewoon irritant.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dat is nog afgezien van het feit dat je wel kan vinden dat iets een vergissing is, vooralsnog is het een eigenschap van ons en het lijkt er ook nog eens op dat deze eigenschap een factor is die heeft geleid tot een ons succes. |
![]() |
||
Citaat:
Maar dat iets een biologische oorsprong heeft betekent niet dat we er slaafs naar moeten luisteren. In onze biologie zit ook dat we elke dag kankerveel taart willen eten, maar we weten waar dat vandaan komt en wat het met ons lichaam doet, dus in plaats daarvan gaan we naar de sportschool. Er zit in dat we alleen maar willen slapen en neuken, maar in plaats daarvan studeren en werken we. In mijn persoonlijke biologie zit dat ik mongolen met hun gezicht tegen een betonnen muur wil rammen tot ze van mening veranderen, maar dat doe ik niet, want uitleggen waarom vaccines nodig zijn werkt beter. Biologie speelt een bepaalde rol, maar je bepaalt uiteindelijk zelf wat voor soort mens je wordt. Daarnaast hebben culturele normen ook gewoon veel invloed. En zelfs als je naar de biologie kijkt, zie je dat de verschillen tussen de seksen minder groot zijn dan de verschillen tussen individu's. Ik ben bijvoorbeeld seksueel veel agressiever dan de meeste mannen en ook veel meer carrièregericht. Ik ben jaloers op het speelveld dat mannen daarvoor krijgen. Tegelijkertijd ken ik weinig mensen die zo'n goede ouder zouden zijn als Turk. Ik kan me voorstellen dat 't voor hem zuur is dat mannelijk ouderschap zo weinig erkend wordt. Ik vind niet dat je biologische verschillen of neigingen moet negeren. Zeker als 't ervoor zorgt dat mensen oogkleppen ophouden, zoals jij al aangeeft. Maar er wordt nu enorm veel op afgeschoven en ze worden ook heel vaak misbruikt om mensen allerlei restrictieve regels op te leggen. Terwijl dat niet hoeft. Als je niemand dwingt om te leven naar 'n keurslijf dan komt 't met iedereen goed. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
Maar het zou wel makkelijker zijn als de maatschappij ingericht was op 't tegengaan. Bijvoorbeeld met gratis sportscholen, calorieaanduidingen op labels, subsidies voor gezond eten, minder body policing, betere uitleg op school, cultureel minder grote porties en een verbod op misleidende reclameteksten a la '33% minder suiker'.
Je kan ook zien dat 't werkt, want in Nederland is 't beter geregeld en dus heb je hier minder dikke mensen dan in Amerika. Dat is dankzij cultuur en ondanks de biologie. Op dezelfde manier zijn er ook allerlei oncomfortabele maar noodzakelijke dingen die je kunt doen als je racisme en andere vormen van ongelijkheid wil bestrijden. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Overigens is een voorkeur voor 'je eigen stam' natuurlijk iets anders dan racisme. Gedurende het merendeel van onze evolutie kwamen we überhaupt geen mensen van een ander 'ras' tegen, dus hebben we ook geen instinctieve negatieve reactie op hen ontwikkeld.
||
Citaat:
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Hetzelfde geldt voor biseksuelen, aseksuelen, interseksuelen, genderfluïds, transgenders, fetisjisten en noem maar op. Ik heb vrienden wiens (biologische!) identiteit niet erkend wordt en ik gun ze meer zichtbaarheid. Dat betekent niet dat ik per se wil dat iedereen raar en afwijkend is. En ik wijs mensen op racisme en seksisme omdat ik zie dat vrienden daar onder lijden, niet omdat ik 't zelf allemaal perfect doe. Maar al deze mensen kunnen mij wel veel meer schelen dan de domme witte cisman die 'eigen volk eerst!' roept en dan op conservatief-rechts beleid stemt, waardoor zijn eigen oma omkomt in haar eigen diarree en zijn eigen homoseksuele zoon op straat in elkaar geslagen wordt. Hij is niet mijn stam. Die zoon misschien wel. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|