Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2018, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Ik reis graag met de auto, maar er zijn zat momenten en reizen waarvoor ik veel liever in de trein ga zitten. Als is het alleen maar om het gedoe met file, parkeren, parkeerkosten Zeker als ik ergens in het centrum van een stad moet zijn ga ik veel liever met het OV.
Mensen die niet in de randstad wonen snappen dit niet.
Advertentie
Oud 22-04-2018, 11:48
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Dublin
Oeh, ben je daar nu?
Oud 22-04-2018, 12:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Geef es geld dan!

Ik moest uitchecken met de QR-code op de achterkant van m'n bon, want had niet ingecheckt bij de NS. De kosten kwamen op 18,60 voor m'n treinreis + nog 50 euro wettelijke verhoging.

Maar ik snap sowieso niet dat er op een station poortjes zijn voor arriva, want je checkt toch gewoon in in de bus? De poortjes gingen ook rechtstreeks naar het perron, dus eh? Sowieso vind ik station Arnhem niet handig, want als je aan de achterkant wil komen kan dat niet vanuit de hal, maar moet je eerst vanaf het perron een trap op. Zeker als je er nog nooit bent geweest is dat echt heel verwarrend.
Oh okee. Misschien wel even je gemiste uitcheck van Arriva checken dan. Het is geen poortje voor de bussen maar voor de trein van Arriva. Maar ik vond het ook verwarrend. Het is echt niet super duidelijk ofzo.
Oud 22-04-2018, 12:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik reis graag met de auto, maar er zijn zat momenten en reizen waarvoor ik veel liever in de trein ga zitten. Als is het alleen maar om het gedoe met file, parkeren, parkeerkosten Zeker als ik ergens in het centrum van een stad moet zijn ga ik veel liever met het OV.
Dit.

Ik heb een rijbewijs en een auto maar ik weeg wel per situatie af of ik met de fiets, auto of OV ga. Ik ging laatst naar mijn moeder in Zeeland en toen had ik een aanbieding voor de trein. Ik hoefde weinig mee te nemen en lees dan liever een boek in de trein dan dat ik alleen ruim anderhalf uur moet rijden.
Oud 22-04-2018, 13:41
Macrador
Macrador is offline
En weer politie bij de overburen. Wat een marginalen.
Ik stond zelf al klaar om te bellen want het klonk als ruzie die fysiek kon worden.
Oud 22-04-2018, 17:57
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Geef es geld dan!

Ik moest uitchecken met de QR-code op de achterkant van m'n bon, want had niet ingecheckt bij de NS. De kosten kwamen op 18,60 voor m'n treinreis + nog 50 euro wettelijke verhoging.

Maar ik snap sowieso niet dat er op een station poortjes zijn voor arriva, want je checkt toch gewoon in in de bus? De poortjes gingen ook rechtstreeks naar het perron, dus eh? Sowieso vind ik station Arnhem niet handig, want als je aan de achterkant wil komen kan dat niet vanuit de hal, maar moet je eerst vanaf het perron een trap op. Zeker als je er nog nooit bent geweest is dat echt heel verwarrend.
In Arnhem rijden ook treinen van Arriva.
Oud 22-04-2018, 18:23
Koekje
Koekje is offline
Ik wou dat ik nu een auto had Ik moest net van Den Bosch naar Tilburg met de NS-bus. Daarna weer met de bus naar station Tilburg Universiteit. Dan met de trein naar Gilze-Rijen en vervolgens daar weer overstappen. Wat een gedoe
Oud 23-04-2018, 07:16
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Mensen die niet in de randstad wonen snappen dit niet.
Nou zeg dat
Oud 23-04-2018, 08:04
Verwijderd
Autorijden
Oud 23-04-2018, 08:06
Verwijderd
OV is ook prima hoor, maar duurt in ons geval ook vaak langer als we ergens naar toe willen. En twee uur extra in de trein.... Meh.
Alleen de metro vind ik echt zwaar zwaar zwaar kut en doodeng. Bah.
Oud 23-04-2018, 08:23
Verwijderd
Alleen provincialen zijn bang voor de metro
Oud 23-04-2018, 08:39
Verwijderd
Metro is vet chill man!

// Ryzen 2700X of toch i7-8700K.. Keuzes, keuzes.
Oud 23-04-2018, 08:45
Verwijderd
2700X
Oud 23-04-2018, 08:45
Elin3
Elin3 is offline
Ik vind de metro echt super chill, lekker duidelijke en voorspelbaar Bussen vind ik wel een beetje naar
Oud 23-04-2018, 08:49
Verwijderd
Citaat:
Weet ik. Ik voel me ook altijd ontzettende boerendorpstrut. Eerlijk is eerlijk - ik was twaalf toen ik in Rotterdam met de metro ging en afgelopen september hebben we zo heel Londen doorkruist en verder ook niets noemenswaardigs. Maar ik vind het echt zo naar.
Oud 23-04-2018, 08:49
Verwijderd
Citaat:
2700X
Tsja, voor allebei valt een prima case te maken.. Ik neig ook wel naar Ryzen.
Oud 23-04-2018, 09:52
Macrador
Macrador is offline
Wat vind je naar aan de metro
Oud 23-04-2018, 09:53
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Oud 23-04-2018, 10:10
Carn
Carn is offline
Het OV in Nederland is supergoed geregeld; ook al roepen we vaak van niet Ik ben ook wel fan van metro's, lekker simpel en overzichtelijk. Een bus wil soms wel eens een andere route rijden of zijn er opeens haltes buiten gebruik. Maar goed, kwestie van gewoon even aan de chauffeur vragen. Valt me sowieso vaak op dat mensen niets durven te vragen.
Oud 23-04-2018, 10:45
Verwijderd
Sinds wij in de randstad wonen kijken we ook niet meer naar vertrektijden en shit. Het maakt namelijk domweg niet uit; in het ergste geval moet je een kwartiertje wachten. En dat is maar zelden (en afhankelijk van waar je precies heen wil en op welke dag).

Moet wel zeggen dat ik soms vlekken in mijn nek krijg van tram 26 in Damsko.
Oud 23-04-2018, 11:25
Verwijderd
Hahaha, ja inderdaad Ik moet ook altijd wel een beetje lachen om mensen die de Intercity tussen Utrecht en Amsterdam missen. Gast, er gaat er over 10 minuten nog een, chill teh fuck out "Ja bij ons rijdt in het weekend gewoon geen bus naar zo'n beetje overal." denk ik dan bij mezelf
Oud 23-04-2018, 12:17
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik raak tegenwoordig gefrustreerd als ik de trein mis en ik moet een hele wooping 8 minuten wachten
Oud 23-04-2018, 12:19
Verwijderd
Ohohohoh ik heb gisteren Charlie eindelijk een nieuw toetsenbord en muis laten bestellen voor kantoor Sally en hij doet het fantastisch. M'n ergernissen top 10 wordt nog eens helemaal leeg dit jaar.
Oud 23-04-2018, 12:44
Verwijderd
FAT BOTTOMED GIRLS YOU MAKE THE ROCKING WORLD GO ROUND
Oud 23-04-2018, 13:34
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
En weer politie bij de overburen. Wat een marginalen.
Ik stond zelf al klaar om te bellen want het klonk als ruzie die fysiek kon worden.
De overbuurvrouw heeft ineens een gips om der arm
Oud 23-04-2018, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Sinds wij in de randstad wonen kijken we ook niet meer naar vertrektijden en shit. Het maakt namelijk domweg niet uit; in het ergste geval moet je een kwartiertje wachten. En dat is maar zelden (en afhankelijk van waar je precies heen wil en op welke dag).

Moet wel zeggen dat ik soms vlekken in mijn nek krijg van tram 26 in Damsko.
Huh wie ben jij dan?
Oud 23-04-2018, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Hahaha, ja inderdaad Ik moet ook altijd wel een beetje lachen om mensen die de Intercity tussen Utrecht en Amsterdam missen. Gast, er gaat er over 10 minuten nog een, chill teh fuck out "Ja bij ons rijdt in het weekend gewoon geen bus naar zo'n beetje overal." denk ik dan bij mezelf
Ja dit exact. En als ik iets mis in de stad denk ik OH KAK dan moet ik toch maar op de fiets en verder niks.
Oud 23-04-2018, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Ik raak tegenwoordig gefrustreerd als ik de trein mis en ik moet een hele wooping 8 minuten wachten
Ach jah, het is net zoals met geld; je gaat leven naar wat je gewend bent eah.
Oud 23-04-2018, 13:56
aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Oeh, ben je daar nu?
Net weer terug! Topstad voor een weekendje, als je er langer blijft wordt het toch wel saai.
Oud 23-04-2018, 13:57
aumgn
aumgn is offline
Deze Randstedelingen gaat nog ongeveer een keer per maand met de trein en daar ben ik wel heel blij mee.
Oud 23-04-2018, 14:18
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Ohohohoh ik heb gisteren Charlie eindelijk een nieuw toetsenbord en muis laten bestellen voor kantoor Sally en hij doet het fantastisch. M'n ergernissen top 10 wordt nog eens helemaal leeg dit jaar.
Ik wil nog steeds een mechanisch toetsenbord, m.n. voor op werk. Vrees alleen dat ik daar geen punten mee ga scoren bij collegae :/
Oud 23-04-2018, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Huh wie ben jij dan?

Citaat:
Deze Randstedelingen gaat nog ongeveer een keer per maand met de trein en daar ben ik wel heel blij mee.
Ik forens sinds begin dit jaar ook lekker op de fiets, overigens
Oud 23-04-2018, 14:40
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:

Over toetsenborden gesproken, bestaat er zoiets als ‘stille’ toetsenborden? Ik heb er 1 voor H nodig. Ik word gek thuis nu de pc in de woonkamer staat en ik op t werk ook al de hele dag tussen de tiktijtiktiktikgeluiden zit.
Oud 23-04-2018, 14:48
Verwijderd
Ja hoor https://www.bestbuy.com/site/shop/quiet-keyboards
Oud 23-04-2018, 14:57
zoef de haas
zoef de haas is offline
Tak!
Oud 23-04-2018, 15:08
Verwijderd
Ik vind dat een heerlijk geluidje Maar alleen dat van mijzelf. Anderen wil ik vrijwel meteen in de fik steken.
Oud 23-04-2018, 15:10
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik vond het ook prima, maar niet 15 uit 24 uur per dag.
Oud 23-04-2018, 16:17
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik was gisteravond een beetje tipsy dacht ik, maar schijnbaar was ik black-out dronken tegen de tijd dat ik in bed lag. Ik vond het al zo raar dat ik me vandaag zo tyfusellendig voelde.
Oud 23-04-2018, 17:33
Verwijderd
Lol
Oud 23-04-2018, 17:33
Verwijderd
Dat had ik zaterdag.
Oud 23-04-2018, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Centrum van sommige steden is idd wel heel kut. Maar dan zijn het meer de kosten. Laatst was ik 16,- kwijt om n paar uur te parkeren in Rotterdam.
Maargoed diezelfde rit van huis-tot-huis was 2uur (ipv n uur) en kost net geen 20 euro (enkel). Qua tanken kost het ritje 18 euro (heen en terug).

Citaat:
Geef es geld dan!
Kom maar halen!
Oud 23-04-2018, 22:06
Verwijderd
Citaat:
OV is ook prima hoor, maar duurt in ons geval ook vaak langer als we ergens naar toe willen. En twee uur extra in de trein.... Meh.
Alleen de metro vind ik echt zwaar zwaar zwaar kut en doodeng. Bah.
Ik heb ook iets met de metro. Geen idee waarom.
Oud 23-04-2018, 22:16
Macrador
Macrador is offline
Ik heb dat met autorijden. Dan heb je een potentieel dodelijke wapen in handen.
Oud 23-04-2018, 22:28
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Dat heb je met een balpen ook...
Oud 23-04-2018, 22:37
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Niet in dezelfde mate.

Daarbuiten is de kans dat je met een auto zelf wat ernstigs overkomt ook een stuk hoger dan in de metro van een Europese stad.
Oud 23-04-2018, 23:05
Verwijderd
Citaat:
Wat
Oud 23-04-2018, 23:05
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Ja goeie vergelijking ook. Met een balpen ga je ook vaak 120km/h.
Oud 23-04-2018, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Loezzel, oftewel Black Widow?
Oud 24-04-2018, 06:00
Verwijderd
Citaat:
Wat
Wil je je wereldvreemdheid gewoon weer even tentoonstellen jochie?
Oud 24-04-2018, 07:56
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Doe anders gewoon even allemaal normaal

Regels voor berichten