Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2002, 13:42
stout!
stout! is offline
oké dus natuurlijke suikers zijn opzich helemaal niet slecht (niet qua calorieën en niet qua "gezondheid") maar onnatuurlijke suikers (hoe zeg je dat ook al weer?) in bijvoorbeeld snoep zijn wel heel slecht? Ik wist niet dat het zo slecht voor je was, waarom is dat eigenlijk?
Niet dat het voor mij op t moment heel veel uitmaakt omdat ik nu idd aan de lijn doe en geen snoep eet, maar wel honing. Maar een kracker met honing is dus gewoon goed? Dan is dat misschien een tip om zin in zoet te stillen?
Heel veel vraagtekens.

stout!s persoonlijke lijn-update: gaat nog steeds goed! Ik begin echt een beetje vertrouwen in mezelf te krijgen, het is nog nooit zo goed gegaan! Ik hoop echt dat ik niet 'terugval' want voel me nu echt blij omdat het zo goed lukt. Vanavond lekker trainen en dan weer een dag gewoon goed bezig geweest, daar word je echt tevreden van! Iedereen succes.
Oud 29-10-2002, 13:42
sicilion
sicilion is offline
suiker en vet :

-Vet sla je op

- suiker sla je op als je lichaam genoeg suiker heeft1

suiker is dus helemaal niet slecht! het is zelfs een stof waar je lichaam energie uit haalt. TEVEEL SUIKER is slecht.

Tijdens je menstruatie ben je ongeveer 2 kilo zwaarder. De weegschaal kun je dan dus beter laten staan. ga je alleen maar van stressen!

vandaag gegeten tot nu toe :

-bakje cruelië (ontbijt)
-pakje sultana's
-mandarijn
-2 dubbele boterhammen (lunch)
-peer

opzich wel netjes want als ik normaal thuiskom prop ik mezelf vol met koekjes! nu dus boterhammen gegeten
-koekje
Oud 29-10-2002, 13:43
K-Cobain
K-Cobain is offline
Oja, en ik wou nog even zeggen...:
Als je eenmaal begint met 2 snoepjes dan vreet je misschien daarna de halve/hele zak leeg dus denk vooral heel bewust na over wat je eet!! Ik heb een tijd opgeschreven wat ik at -> dat moest van de huisarts (om andere redenen hoor ). Misschien helpt het bij jullie.
Oud 29-10-2002, 13:44
stout!
stout! is offline
Citaat:
K-Cobain schreef:
Als je wilt snoepen pak je gewoon een flesje spa en daar doe je water in (helemaal vol) en dan zuip je dat op en dan heb je na twee keer wel een plensbuik en KLAAR IS KEES !
Niet dat het natuurlijk zo makkelijk gaat, maar ja bij mij werkt het WEL, dus uhm... veel succes!
Haha dit doe ik al op school, heb gisteren 3 van die flesjes op school leeg gedronken (moest trouwens wel erg nodig plassen onder de les), en thuis drink ik op t moment ook veel water en thee.
Is thee slechter dan water?
Oud 29-10-2002, 13:46
sicilion
sicilion is offline
Citaat:
stout! schreef:
Haha dit doe ik al op school, heb gisteren 3 van die flesjes op school leeg gedronken (moest trouwens wel erg nodig plassen onder de les), en thuis drink ik op t moment ook veel water en thee.
Is thee slechter dan water?
thee of water maakt niks uit! thee is zelfs beter (teminste als je er geen suiker of zoetstof in gooit) omdat er kruiden inzitten en die kruiden + warmte helpen bijv. tegen verkoudheid!
Oud 29-10-2002, 13:47
stout!
stout! is offline
Citaat:
sicilion schreef:
vandaag gegeten tot nu toe :

-bakje cruelië (ontbijt)
-pakje sultana's
-mandarijn
-2 dubbele boterhammen (lunch)
-peer

opzich wel netjes want als ik normaal thuiskom prop ik mezelf vol met koekjes! nu dus boterhammen gegeten
-koekje
goed man! Ik weet hoe moeilijk het is om die verleiding te weerstaan, vooral als je net uit school komt. Ik merk alleen dat al na een paar dagen niet snoepen (dat lukte me vroeger noooit) de zin erin echt afneemt, t wordt steeds normaler en hoef mezelf steeds minder te 'dwingen' om niet te snoepen, echt fijn gewoon! Even volhouden dus en dan word je vanzelf een heel gezond meisje.
Oud 29-10-2002, 13:49
sicilion
sicilion is offline
ik ga vandaag beginnen met hardlopen *goed voornemen *

iemand nog een goed renschema ?
Oud 29-10-2002, 13:50
stout!
stout! is offline
Citaat:
sicilion schreef:
thee of water maakt niks uit! thee is zelfs beter (teminste als je er geen suiker of zoetstof in gooit) omdat er kruiden inzitten en die kruiden + warmte helpen bijv. tegen verkoudheid!
*gaat thee zetten*, maar dit geldt alleen voor kruidenthee of niet? Wij hebben nu hele lekkere thee, Keemun Lime van Rituals. Ik ben normaal niet zo'n theedrinker maar dit vind ik echt heerlijk.
Oud 29-10-2002, 13:50
sicilion
sicilion is offline
Citaat:
stout! schreef:
goed man! Ik weet hoe moeilijk het is om die verleiding te weerstaan, vooral als je net uit school komt. Ik merk alleen dat al na een paar dagen niet snoepen (dat lukte me vroeger noooit) de zin erin echt afneemt, t wordt steeds normaler en hoef mezelf steeds minder te 'dwingen' om niet te snoepen, echt fijn gewoon! Even volhouden dus en dan word je vanzelf een heel gezond meisje.
dank je
kvond het zelf niet zo goed eigenlijk maar dat is meer omdat ik het nogal veel vind invergelijking met andere mensen!
ach ja ik ga het gewoon doen want ik heb geen zin meer in een vetkwab op me buik!
Oud 29-10-2002, 13:54
Verwijderd
Citaat:
sicilion schreef:
suiker en vet :

-Vet sla je op

- suiker sla je op als je lichaam genoeg suiker heeft1

suiker is dus helemaal niet slecht! het is zelfs een stof waar je lichaam energie uit haalt. TEVEEL SUIKER is slecht.
Alles wat 'te veel' is is slecht. Suiker is niet goed voor een mens, teveel is helemaal niet goed. Dat is mij iig verteld. *eet, behalve natuurlijke suikers, helemaal geen suiker, maakt zich dus geen zorgen*
Oud 29-10-2002, 13:56
Verwijderd
Citaat:
sicilion schreef:
Niet alle thee is beter dan water, thee zonder theine (oid) is hetzelfde als water, niet beter niet slechter. Thee met theine (oid dus) is slechter dan water. Kruidenthee is thee zonder theine (weer oid ) volgens mij.
Oud 29-10-2002, 13:57
Verwijderd
Citaat:
sicilion schreef:
dank je
kvond het zelf niet zo goed eigenlijk maar dat is meer omdat ik het nogal veel vind invergelijking met andere mensen!
ach ja ik ga het gewoon doen want ik heb geen zin meer in een vetkwab op me buik!
Veel? Volgens mij is het niet echt veel, hoor.
Oud 29-10-2002, 13:58
sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Alles wat 'te veel' is is slecht. Suiker is niet goed voor een mens, teveel is helemaal niet goed. Dat is mij iig verteld. *eet, behalve natuurlijke suikers, helemaal geen suiker, maakt zich dus geen zorgen*
sorry maar volgens mij is dat natuurlijke en neppe suikers gewoon bullshit! suiker is suiker en suiker is helemaal niet slecht! idd is van alles te veel slecht maar bij suiker bereik je veel sneller de grens van teveel!
Oud 29-10-2002, 13:59
sicilion
sicilion is offline
Citaat:
sicilion schreef:
sorry maar volgens mij is dat natuurlijke en neppe suikers gewoon bullshit! suiker is suiker en suiker is helemaal niet slecht! idd is van alles te veel slecht maar bij suiker bereik je veel sneller de grens van teveel!
al het suiker komt uit de natuur! er is geen chemisch proces waarbij je suiker kunt maken. zelfs zoetstof komt in dezelfde vorm uit de natuur!
Oud 29-10-2002, 14:02
Verwijderd
Citaat:
sicilion schreef:
Dat is geen bullshit. Ik zal ff zoeken.
Oud 29-10-2002, 14:04
Verwijderd
Citaat:
sicilion schreef:
al het suiker komt uit de natuur! er is geen chemisch proces waarbij je suiker kunt maken. zelfs zoetstof komt in dezelfde vorm uit de natuur!
Euh...zoetstof is sowieso chemisch...en suiker wordt ook gemaakt...en niet alles wat uit de natuur komt is automatisch goed voor je (hennep, paddo's, tabak, enz.).
Oud 29-10-2002, 14:11
sicilion
sicilion is offline
dat zeg ik ook niet ..

maar ach ja ik denk gewoon goed te weten waar ik het over heb!

en trouwens zoetstof is niet zowieso chemisch .....

suiker wordt niet gemaakt! suiker wordt gewonnen (uit suikerriet en suikerbiet)
Oud 29-10-2002, 14:15
Verwijderd
Is suiker ongezond?

Suiker op zich is niet ongezond. Ons lichaam heeft het zelfs nodig voor de energie. Maar teveel suiker gebruiken is niet goed voor ons. Suiker zit van nature volop in bijvoorbeeld granen, groente en fruit. Wie gevarieerd eet, krijgt er vanzelf voldoende van binnen om in de energiebehoefte te voorzien. Bij ‘zoet’ denken wij echter meestal aan bewerkte suiker. Dit is suiker die we zelf kopen in de winkel, en die door fabrikanten aan voedingsmiddelen is toegevoegd.

In suiker zitten geen belangrijke vitamines en mineralen. Sterker nog, teveel suiker onttrekt bouwstoffen aan het lichaam. Die zijn dan namelijk nodig om het te verwerken. Suiker veroorzaakt bovendien tandbederf én het bevat veel calorieën. Eigenlijk hebben wij dus helemaal geen bewerkte suiker nodig.

http://www.natrena.nl/faq/faqrechts....=show&faqid=31

------------------------------------------------------------------------------------

dat suiker "vergif" is, ongezond en verslavend en dat suiker mede veroorzaker is van de toename van een aantal ziekten, zoals diabetes (suikerziekte), hypoglykemie , zwaarlijvigheid (obesitas) en osteoporose (bot-ontkalking)?

http://juicylucy.freeyellow.com/page2.html
------------------------------------------------------------------------------------

Eer zo min mogelijk geraffineerde suiker; wel met mate honing of oerzoet 9= ingedroogd rietsap) of als 100% natuurlijk zoetmiddel: stevia(sap). Kristalsuiker is ontdaan van alle natuurlijke hulpstoffen zoals B-vitamines, calcium, zink, chroom, die het lichaam helpen bij het verteringsproces van suikern. Voor de verwerking van geraffineerde suiker onttrekt de spijsvertering daarom de benodigde vitamines, mineralen en spoorelementen aan het lichaam zelf. Hoge suikercomsumptie resulteert bijna altijd in een ernstig vitamine tekort, bovendien zijn deze "snelle" suikers een grote belasting voor de pancreas. Overbelasting leidt oznder meer tot suikerziekte.

http://users.pandora.be/im/voedingsadvies.htm

(Een kleine indicatie. Of het allemaal waar is weet ik ook niet, maar ik weet wel dat het niet gezond is, zeker niet als je het veel gebruikt.)
Oud 29-10-2002, 14:16
Verwijderd
Citaat:
sicilion schreef:
maar ach ja ik denk gewoon goed te weten waar ik het over heb!
Ik net zo.

Citaat:

suiker wordt niet gemaakt! suiker wordt gewonnen (uit suikerriet en suikerbiet)
Mwah, lees iig ff wat ik net gepost heb als je wilt.
Oud 29-10-2002, 14:21
sicilion
sicilion is offline
suikerziekte bestaat niet het is diabetes en diabetes mellitus kun jje niet krijgen door veel snoep te eten! maar dat ter zijde ...

ik dacht een beetje verkeerd geloof ik. Ik dacht dat je met bewerkte suikers bedoelde suikers die door middel van een chemisch proces zijn ontstaan. sorry..

en toch klinkt het mij ontzettend onlogisch in de oren. Het klopt dat je overgewicht en problemen met je tanden krijgt bij het eten van suiker maar suiker wordt in je lichaam omgzet in glucose en er zijn zat bestandsdelen (kweet niet zeker maar graan geloof ik ook) die ook in je lichaam worden omgezet in glucose. wat is er dan verder zo erg aan suiker als je het met mate eet ?
Oud 29-10-2002, 14:23
Verwijderd
Citaat:
sicilion schreef:
kee, niet sowieso, wel vaak (helaas zit in de meeste dingen die gezoet zijn met zoetstoffen iig aspartaan en niet die andere dingen (op manitol, sorbitol en xylitol in kauwgom na dan):
Chemisch zijn: Aspartaan, Lactitol,
Slecht zijn iig: bovenstaande zoetstoffen, Isomalt
Niet chemisch zijn: Thaumatine, Stevioside, Glycyrrhizinezuur, Manitol, Sorbitol, Xylitol

En een aantal kunnen kanker veroozaken.

Bron: http://www.voedsel.net/themas/zoet.htm
Oud 29-10-2002, 14:26
sicilion
sicilion is offline
what about aspertaan dan ? dat ik ook een veelgebruikte zoetstof *gaat op zoek*
Oud 29-10-2002, 14:26
Verwijderd
Citaat:
sicilion schreef:
suikerziekte bestaat niet het is diabetes en diabetes mellitus kun jje niet krijgen door veel snoep te eten! maar dat ter zijde ...
Ik kopieer en plak alleen maar, mail de mensen van die site.

Citaat:

en toch klinkt het mij ontzettend onlogisch in de oren. Het klopt dat je overgewicht en problemen met je tanden krijgt bij het eten van suiker maar suiker wordt in je lichaam omgzet in glucose en er zijn zat bestandsdelen (kweet niet zeker maar graan geloof ik ook) die ook in je lichaam worden omgezet in glucose. wat is er dan verder zo erg aan suiker als je het met mate eet ?
Graan wordt idd omgezet in je lichaam tot suikers, tot glucose oid...tis me uitgelegd bij gezondheidskunde, maar ik heb het niet onthouden oid... Met mate ga je d'r echt niet dood aan (de meeste mensen iig niet), maar gezond is het niet, zeker niet als je http://users.pandora.be/im/voedingsadvies.htm moet geloven...
Oud 29-10-2002, 14:27
Verwijderd
Citaat:
sicilion schreef:
what about aspertaan dan ? dat ik ook een veelgebruikte zoetstof *gaat op zoek*
Aspertaan is chemisch (aspartaan) en erg slecht voor je. En dat weet ik voor meer dan 100% zeker omdat ik er doodziek van wordt en er dus informatie over op gezocht heb.

Laatst gewijzigd op 29-10-2002 om 14:34.
Oud 29-10-2002, 14:33
sicilion
sicilion is offline
Citaat:
sicilion schreef:
ik ga vandaag beginnen met hardlopen *goed voornemen *

iemand nog een goed renschema ?
niemand ?
Oud 29-10-2002, 15:24
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
tja
Oud 29-10-2002, 17:00
sicilion
sicilion is offline
ik ga zo een zonde plegen PATAT! met PINDASAUS! maar normaal heb ik er ook nog een kroket en een frikadel bij duz het is een verbetering en zo vaak eet ik nou ook weer geen patat
Oud 29-10-2002, 17:16
stout!
stout! is offline
Geniet ervan!
Oud 29-10-2002, 19:03
steentje
steentje is offline
Citaat:
--------------------------------------------------------------------------------
steentje schreef:
ga bij de weightwatchers! Zit mijn moeder ook en ik doe thuis mee. Ben in 5 weken 4 kilo afgevallen! En je hoeft geen honger te lijden en mag af toe best iets lekkers pakken hoor!
--------------------------------------------------------------------------------

Wat is dat dan?

Oud 29-10-2002, 21:00
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
K-Cobain schreef:
ja dat klopt, heb ik ook. Maar ik bedoelde eigenlijk vooral water...
Oh,
Oud 30-10-2002, 16:19
stout!
stout! is offline
Wie zijn er hier eigenlijk op dit moment aan het proberen af te vallen? Ik heb namelijk t idee dat t er niet zo heel veel zijn, of wel?
Oud 30-10-2002, 16:54
Roos
Roos is offline
Citaat:
sicilion schreef:

Suiker is helemaal geen suiker.

Suiker komt in verschillende vormen voor.
Alleen van glucose heb je (opgelost in water) al 3 vormen, die allemaal anders zijn. Daarnaast heb je ook nog fructose en andere suikers.
Oud 30-10-2002, 17:08
K-Cobain
K-Cobain is offline
Het gaat niet eens zoveel om de suiker.
Als je geen suiker (of snoep enzo) eet, maar je zit de hele dag of je beweegt dus niet, werkt het ook voor geen reet. (Ervaring )
Oud 30-10-2002, 17:19
Verwijderd
Citaat:
rosi schreef:
Suiker komt in verschillende vormen voor.
Alleen van glucose heb je (opgelost in water) al 3 vormen, die allemaal anders zijn. Daarnaast heb je ook nog fructose en andere suikers.
fructose is vruchtensuiker en beter dan kristalsuiker die je in de winkel koopt volgens mij...maar dat weet ik niet zeker.

Nog meer suiker info: http://www.arpat.com/bier/wboek/wb_Glucose.htm

Citaat:
K-Cobain schreef:
Het gaat niet eens zoveel om de suiker.
Als je geen suiker (of snoep enzo) eet, maar je zit de hele dag of je beweegt dus niet, werkt het ook voor geen reet. (Ervaring )
Dat heeft weinig met suiker te maken...als je de hele dag zit dan val je niet af, of je nou wel of geen suiker eet (kee, als je niks eet zul je best afvallen, maar goed)...

*ijlt en moet gaan eten*

Laatst gewijzigd op 30-10-2002 om 17:22.
Oud 30-10-2002, 17:37
stout!
stout! is offline
Zullen we ophouden met het suikerverhaal? Volgens mij wordt niemand er wijzer van. Gewoon niet of weinig snoepen.
Oud 30-10-2002, 17:38
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef:
Zullen we ophouden met het suikerverhaal? Volgens mij wordt niemand er wijzer van. Gewoon niet of weinig snoepen.
Eerlijk gezegd word ik er wel wijzer van...

Laatst gewijzigd op 30-10-2002 om 17:44.
Oud 30-10-2002, 19:37
stout!
stout! is offline
Oh nee, ok als je er wat aan hebt, ga gerust verder.
Ik had alleen zelf al de conclusie getrokken dat je beter gewoon natuurlijke suikers kunt eten en omdat jij ook zei dat je dat deed en er al heel veel over gezegd was, dacht ik dat het wel zo'n beetje allemaal gezegd was. Maar als je het heel interessant vindt, vooruit.

Met mij gaat het nog steeds goed, ik ga me morgen weer wegen (woog maandag 56.9, met het idee dat ik wel vocht vasthoud). Eerlijk gezegd ben ik nog nooit zo goed bezig geweest, ik snoep niet en eet heel gematigd. Ik krijg er op een bepaalde manier ook wel een beetje een kick van dat het zo goed gaat (terwijl het vroeger nooit lukte) en daar krijg ik ook energie van en de drang om te snoepen (dat het niet honger is maar dat je gewoon wil snoepen) neemt ook ontzettend af. Ik heb opzich wel een beetje een hongergevoel maar ik drink veel water en het gewent ook wel. Ik voel me ook al beter in m'n vel, maar dat zit misschien ook wel een beetje tussen m'n oren.
Ik merk alleen dat ik een beetje bang ben om het te verpesten nu het zo goed gaat. Ik ben bijvoorbeeld vrijdag jarig (!) en zie er al een beetje tegenop dat ik dan waarschijnlijk teveel ga eten, taart enzo. Ik wil nu zo graag dat het goedgaat. Aan de andere kant weet ik ook wel dat één dagje niet uitmaakt, dat ik wel verder in mijn leven ook dat soort dagen zal hebben en niet altijd alleen maar goed kan eten maar gewoon omdat ik net begonnen ben en het eindelijk wil lukken, ben ik bang dat het weer misloopt. Nou ja.
Sorry dat ik hier steeds al m'n verhalen neerzet, ik heb echt het idee dat ik veel meer post dan anderen . Ik ben er ook wel veel mee bezig.
Ik moet zeggen dat dit topic mij wel helpt en een beetje motiveert. Ik was net een paar oude lijntopics aan het doorlezen en het viel me op dat we nu toch een stuk gezonder bezig zijn.

Laatst gewijzigd op 31-10-2002 om 06:56.
Oud 30-10-2002, 20:03
K-Cobain
K-Cobain is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Dat heeft weinig met suiker te maken...als je de hele dag zit dan val je niet af, of je nou wel of geen suiker eet (kee, als je niks eet zul je best afvallen, maar goed)...

*ijlt en moet gaan eten*
Nee, dat zeg ik tog
Oud 30-10-2002, 20:04
Verwijderd
Citaat:
K-Cobain schreef:
Nee, dat zeg ik tog
't leek als aanvullig op de suiker-discussie bedoeld...ik snapte de samenhang niet helemaal oid...kan het niet uitleggen. Vergeet maar weer.
Oud 30-10-2002, 20:09
sicilion
sicilion is offline
whoei ik ben tevreden over mezelf vandaag

gegeten vandaag :
-twee dubbele boterhammen
-twee pakjes sultana
-paar dextro's
-mandarijn
-avondeten
-tutti frutti (toetje)

dit is echt onwijs guuwd kheb daarnaast ook nog 1,5 uur gesport
Oud 30-10-2002, 20:11
sicilion
sicilion is offline
Citaat:
stout! schreef:
Oh nee, ok als je er wat aan hebt, ga gerust verder.
Ik had alleen zelf al de conclusie getrokken dat je beter gewoon natuurlijke suikers kunt eten en omdat jij ook zei dat je dat deed en er al heel veel over gezegd was, dacht ik dat het wel zo'n beetje allemaal gezegd was. Maar als je het heel interessant vindt, vooruit.

Met mij gaat het nog steeds goed, ik ga me morgen weer wegen (woog maandag 56.9, met het idee dat ik wel vocht vasthoud). Eerlijk gezegd ben ik nog nooit zo goed bezig geweest, ik snoep niet en eet heel gematigd. Ik krijg er op een bepaalde manier ook wel een beetje een kick van dat het zo goed gaat (terwijl het vroeger nooit lukte) en daar krijg ik ook energie van en de drang om te snoepen (dat het niet honger is maar dat je gewoon wil snoepen) neemt ook ontzettend af. Ik heb opzich wel een beetje een hongergevoel maar ik drink veel water en het gewent ook wel. Ik voel me ook al beter in m'n vel, maar dat zit misschien ook wel een beetje tussen m'n oren.
Ik merk alleen dat ik een beetje bang ben om het te verpesten nu het zo goed gaat. Ik ben bijvoorbeeld vrijdag jarig (!) en zie er al een beetje tegenop dat ik dan waarschijnlijk teveel ga eten, taart enzo. Ik wil nu zo graag dat het goedgaat. Aan de andere kant weet ik ook wel dat één dagje niet uitmaakt, dat ik wel verder in mijn leven ook dat soort dagen zal hebben en altijd alleen maar goed kan eten maar gewoon omdat ik net begonnen ben en het eindelijk wil lukken, ben ik bang dat het weer misloopt. Nou ja.
Sorry dat ik hier steeds al m'n verhalen neerzet, ik heb echt het idee dat ik veel meer post dan anderen . Ik ben er ook wel veel mee bezig.
Ik moet zeggen dat dit topic mij wel helpt en een beetje motiveert. Ik was net een paar oude lijntopics aan het doorlezen en het viel me op dat we nu toch een stuk gezonder bezig zijn.
Ik denk dat je met jou instelling het jojo-effect niet zal krijgen als je het maar zo houd (wat goed is!). Taart eten zou ik trouwens wel eten vrijdag want dat hoort er gewoon bij geniet ervan he!
Oud 30-10-2002, 20:17
K-Cobain
K-Cobain is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
't leek als aanvullig op de suiker-discussie bedoeld...ik snapte de samenhang niet helemaal oid...kan het niet uitleggen. Vergeet maar weer.
Maar die heb ik helemaal niet gelezen! Ik ga niet alle posts lezen
*Vergeet* wat betekent oid by the way?
Oud 30-10-2002, 20:33
Verwijderd
Citaat:
K-Cobain schreef:
wat betekent oid by the way?
oid betekend 'of iets dergelijks'
Oud 30-10-2002, 20:35
K-Cobain
K-Cobain is offline
Ow, ok, ja nou ik denk ik vraag het maar ik weet nog behoorlijk wat afkortingen
Oud 30-10-2002, 20:38
Verwijderd
Citaat:
K-Cobain schreef:
Ow, ok, ja nou ik denk ik vraag het maar ik weet nog behoorlijk wat afkortingen
Vragen staat vrij.
Oud 30-10-2002, 21:07
hieperdepiep
hieperdepiep is offline
Citaat:
stout! schreef:

Met mij gaat het nog steeds goed, ik ga me morgen weer wegen (woog maandag 56.9, met het idee dat ik wel vocht vasthoud).
Hoelang ben je dan, als ik vragen mag?
Oud 31-10-2002, 07:02
stout!
stout! is offline
Ik ben vrij klein, begin in de 1 meter 60, ik weet het niet precies. Ongeveer 1.62/1.63 denk ik. Dus t was echt wel een beetje veel hoor.
Maar heb me vanmorgen gewogen en woog 55.7! 1.2 kilo afgevallen in 3 dagen! Terwijl ik wel goed, maar niet veel, heb gegeten. Hmm ik ben er wel blij mee moet ik zeggen, maar heb dan ook goed mijn best gedaan. Ben blij dat t beloond wordt, dat motiveert.
Ik zie dit als een begin, dus ik verwacht natuurlijk niet dat het zo snel blijft gaan. Nou ja ik ga nog even goed door, ik wil ong. 52 wegen, dan ben ik tevreden.
En ik heb besloten dat ik morgen best een stuk taart mag, als ik me maar niet ga vergrijpen aan veel snoep enzo. Ik ben maar één dag jarig! Heb nog 364 dagen per jaar om goed op te letten.

Ik kan nog steeds niet geloven dat ik het opeens volhoud!
(iedereen succes verder!)

Laatst gewijzigd op 31-10-2002 om 07:04.
Oud 31-10-2002, 07:19
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef:
En ik heb besloten dat ik morgen best een stuk taart mag, als ik me maar niet ga vergrijpen aan veel snoep enzo. Ik ben maar één dag jarig! Heb nog 364 dagen per jaar om goed op te letten.
Jij begrijpt het!
Sorry, moest ik even kwijt. 'k ben blij dat je je zelf niet alles ontzegt, is ook goed denk ik, daardoor is het makkelijker vol te houden dan wanneer je helemaal niks meer mag van jezelf.

Gefeliciteerd met je 1,2 kilo er af btw.

Ik ben ga op mijn verjaardag ook gewoon taart eten. (ben ook bijna jarig).
Oud 31-10-2002, 22:55
Kleine A*
Kleine A* is offline
ik heb geen idee wat ik deze week nouweer gedaan heb maar ik ben weer 2 kilo kwijt

Regels voor berichten