Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2003, 15:45
Jesselyn
Jesselyn is offline
Citaat:
iamre18 schreef:

Je zegt; "Ik voel me juist gelukkig als ik zie dat ik ben afgevallen, dat zou niet lukken als ik anders ga leven". Dan zeg je eigenlijk; Als ik niet afval, voel ik mij Niet gelukkig.> en dan komt de vraag bij mij in m'n hoofd, waarom je, je Dan niet gelukkig voelt.(ik kan voor deze vraag wel dingen invullen, ik snap t maar al te goed), maar ik zou graag van Jou wel willen weten, waarom je, je niet gelukkig kan voelen, als je meer weegt(wanneer je niet afvalt), maar ook waarom je gelukkig voelt als je afvalt/ je minder weegt......
Als ik niet ben afgevallen voel ik me dik, opgeblazen. Dan kijk ik in de spiegel en zie ik echt dat ik weer dikker ben geworden. Dat maakt me altijd zo hopeloos, dan voel ik me zo walgelijk, heb ik weer iets wat ik niet kan. Ook heb ik dan het gevoel dat ik voor niets telkens pijn heb gehad, voor niets weinig heb gegeten. Dan had ik net zo goed me vol kunnen proppen, aankomen doe ik toch wel. Als ik ben afgevallen is het een beloning voor me, het verzacht de pijn van de dag als het ware. Het stimuleert me ook om door te gaan, omdat ik dan weet dat ik het wel kan. Dan weet ik tenminste dat ik niet helemaal hopeloos ben en dus wel mooier dan nu kan worden als ik lang genoeg doorzet.

Citaat:
Btw.
Ik heb in de tv-gids gister een verhaal gelezen van een vrouw die anorexia heeft, in een zeer ernstige vorm. Aangrijpend om te lezen zeg!. Zij heeft in haar verleden veel meegemaakt(verkracht, moeilijkheden in het gezin etcetc) en hierdoor is ze in de problemen geraakt met haarzelf en daarmee ook met het eten. Ze is nu volwassen, maar alles in haar lichaam is kapot. Ze zit nu in een terminale stadia en gaat dood.
Wat deze vrouw zegt;

"Op het moment dat ik wilde veranderen, zat ik er al zo diep in, dat het een probleem werd om mijn eetpatroon te regelen. Daarom wil ik ook zo graag aan alle jonge meisjes en vrouwen die hier mee te maken hebben, zeggen: ' Begin er alsjeblieft niet aan. Stop met lijnen, want je schiet zo snel door in anorexia. Nu kun je misschien nog de keuze maken. Als ik op mijn 14e wist wat er zou kunnen gebeuren met mij, dan was ik nooit begonnen. Ik weet dat mijn huishouding, mijn organen helemaal kapot zijn en ik weet dat ik eraan overlijd.".

Een behoorlijk heftig stukje. Het zegt genoeg........

(zij heeft een internetsite: www.ruthanders.nl, hierin legt ze o.a. uit wat er kan gebeuren als je niet vroegtijdig bij je eetprobleem bent.)
Wat erg..
Oud 05-01-2003, 17:14
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
Jesselyn schreef:
Dat maakt me altijd zo hopeloos, dan voel ik me zo walgelijk, heb ik weer iets wat ik niet kan.
Wat kan je volgens jezelf nog meer niet?

Citaat:
Jesselyn schreef:
Dan weet ik tenminste dat ik niet helemaal hopeloos ben en dus wel mooier dan nu kan worden als ik lang genoeg doorzet.
Waar ligt de grens voor jou, wanneer ben je goed genoeg, mooi genoeg, de moeite waard?
Oud 05-01-2003, 17:24
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
Jesselyn schreef:
Als ik gelukkig was met mijn lichaam zou ik niet lijnen nee. Maar door te lijnen werk ik er wel aan om gelukkig te worden.
Welke dingen naast het lijnen zouden je gelukkig kunnen maken?

Citaat:
Bedoel je dat ik verkeerd denk? Dat ik gek ben?
Als je verkeerd denkt, ben je niet gek. Verkeerd denken, houdt in dat je vertekend denkt. Je gedachten zijn te negatief/ niet reeel/ realistisch. Deze gedachtenkronkels kunnen er in zijn gesleten door negatieve dingen, gebeurtenissen in je leven, die zijn gebeurd.

Heb jij bepaalde dingen meegemaakt die het kunnen hebben gemaakt dat je negatief over jezelf bent gaan denken?

Tips voor je:
~Probeer eens bij te houden in een dagboek, hoe je bezig bent met eten. Schrijf eens op wat je gedachten en gevoelens waren. Zo verkrijg je meer inzicht over je eetgedrag.
~Hoe moeilijk het ook is, probeer met iemand die je kent en goed vertrouwd te praten over waar je mee zit.

Pas goed op jezelf!
Oud 05-01-2003, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Jesselyn schreef:
Als ik gelukkig was met mijn lichaam zou ik niet lijnen nee. Maar door te lijnen werk ik er wel aan om gelukkig te worden.
Tuurlijk. (dat dachten/denken heel veel mensen en vaak klopt het niet bepaald)

Citaat:

Bedoel je dat ik verkeerd denk? Dat ik gek ben?
Dat maak jij er van. Waarom denken mensen nu altijd meteen dat ze 'gek' zijn of dat iemand dat bedoeld, wanneer er gezegd wordt dat er iets moet veranderen in je hoofd... Maar je denkt idd verkeerd, dat denk ik iig. Das geen schande en dat maakt je ook niet gek, het maakt je leven alleen verrot lastig.
Oud 05-01-2003, 19:38
Deliveran©e
Deliveran©e is offline
*zoekt hulp hierbij* ik weeg nu 90, en ik wil 70 wegen..

kwil graag mailen met iemand die ook aan het afvallen is...ervaringen en tips uitdelen enz...

Oud 06-01-2003, 13:40
Sarsefras
Sarsefras is offline
Ik ga 10 kilo afvallen! Ik zou 1 januari beginnen maar ik was afgelopen wknd bij mn vader en daar kookte niemand en er was geen eten meer in huis en de supermarkten waren dicht.. dus toen moest ik toch naar de snackbar, maar gister ben ik echt begonnen, nix gesnoept, vandaag ook niet (hoewel dat wel moeilijk is want ik heb gewoon chocola en chips in huis ) maar nu ga ik het écht volhouden!
Oud 06-01-2003, 13:52
sublime
sublime is offline
Citaat:
*~*SuSHiJoW*~* schreef:
*zoekt hulp hierbij* ik weeg nu 90, en ik wil 70 wegen..

kwil graag mailen met iemand die ook aan het afvallen is...ervaringen en tips uitdelen enz...

ik zat in bijna dezelfde situatie en ben nu al 10k kwijt je moet 'gewoon' goed opletten met wat je eet, dus magere producten enzo... en wat ik ook vind helpen is opschrijven wat je eet. sowieso in het begin kun je dan kijken waar je zwakke punten liggen, ik heb bv dat ik als ik uit school kom heel erg trek heb, en dan snel geneigd ben koekjes te eten... maar in plaats daarvan neem ik nu eerder bv cup a soup... maar ook als je al langer bezig bent is het wel prettig om op te schrijven wat je eet, vind ik, omdat je dan oog hebt op wat je eet....

als je wilt mag je me mailen, kunnen we misschien ook elkaars motivatie op peil proberen te houden, want doorzetten is het allermoeilijkste
Oud 06-01-2003, 14:22
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
iamre18 schreef:

Snowwhite> Hoe gaat het met jou en de omgang met het eten?Ik lees dat je nog niet helemaal van je anorexia af bent, maar wanneer lukt het wel goed om te gaan met eten en hoe doe je dat?)(=natuurlijk niet zo makkelijk uit te leggen).

*Ik heb overigens een verwijsbriefje gekregen van de huisarts en ik ga binnenkort naar een dietiste, nog een stap naar de goede richting*

Ruth anders vind ik wel een beetje heel ver gaan. Ze vind zichzelf volgens mij erg zielig en heeft zelfs fotos van haar littekens laten zien op de site. dat zegt genoeg. het is wel sneu, maarja. ik vind het jammer voor haar, maar ze kikt volgens mij op de aandacht. (sorry als dit hard aankomt. ik weet zelf maar al te goed hoe fijn het is om aandacht voor je eetstoornis te krijgen)

\met mij gaat het wel redelijk.Met de kerst ben ik twee kilo aangekomen en daar ben ik heel erg van geschrokken. ik eet nu weer heel weinig. ook heb ik een dieet omdat ik er achter ben gekomen dat ik niet tegen suiker kan, en er allergisch voor ben. (echt bewezen)
Op dit moment zit ik weer in een lijn periode, omdat ik die twee kilo eraf wil hebben. en volgens mij lukt dat wel. ik heb vandaag alleen nog fruit op.

omgang met eten is nog steeds moeilijk. ik heb er echt een haatliefde verhouding mee.
Oud 06-01-2003, 14:49
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
Snow White schreef:
Ruth anders vind ik wel een beetje heel ver gaan. Ze vind zichzelf volgens mij erg zielig en heeft zelfs fotos van haar littekens laten zien op de site. dat zegt genoeg. het is wel sneu, maarja. ik vind het jammer voor haar, maar ze kikt volgens mij op de aandacht. (sorry als dit hard aankomt. ik weet zelf maar al te goed hoe fijn het is om aandacht voor je eetstoornis te krijgen)

\met mij gaat het wel redelijk.Met de kerst ben ik twee kilo aangekomen en daar ben ik heel erg van geschrokken. ik eet nu weer heel weinig. ook heb ik een dieet omdat ik er achter ben gekomen dat ik niet tegen suiker kan, en er allergisch voor ben. (echt bewezen)
Op dit moment zit ik weer in een lijn periode, omdat ik die twee kilo eraf wil hebben. en volgens mij lukt dat wel. ik heb vandaag alleen nog fruit op.

omgang met eten is nog steeds moeilijk. ik heb er echt een haatliefde verhouding mee.

Ruth anders>> ik heb verder de site nog niet echt bekeken, ik heb alleen de info uit de gids gehaald. Ik kan dr dus ook verder niet over oordelen. (ik vond haar verhaal i.g. belangrijk hier even neer te zetten(gedeeltelijk), zoals ik boven heb neergeplant)

Dat je allergisch bent voor suiker, betekent dat, dat je ook alle suikers uit je voeding moet schrappen?

Je schrijft dat je vandaag alleen maar fruit op hebt, ik hoop dat je wat meer gaat eten(boterham, groente of iets dergelijks, zitten niet superveel caloriën in en zitten goede voedingstoffen in),want dat is wel erg weinig, maar goed dat weet je zelf waarschijnlijk ook wel heel goed.

Offtopic: Wanneer is je opname en zie je het een beetje zitten?, wordt er binnen je opname ook gewerkt aan je eetproblemen die je nu nog hebt?
Oud 06-01-2003, 17:43
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
iamre18 schreef:
Ruth anders>> ik heb verder de site nog niet echt bekeken, ik heb alleen de info uit de gids gehaald. Ik kan dr dus ook verder niet over oordelen. (ik vond haar verhaal i.g. belangrijk hier even neer te zetten(gedeeltelijk), zoals ik boven heb neergeplant)

Dat je allergisch bent voor suiker, betekent dat, dat je ook alle suikers uit je voeding moet schrappen?

Je schrijft dat je vandaag alleen maar fruit op hebt, ik hoop dat je wat meer gaat eten(boterham, groente of iets dergelijks, zitten niet superveel caloriën in en zitten goede voedingstoffen in),want dat is wel erg weinig, maar goed dat weet je zelf waarschijnlijk ook wel heel goed.

Offtopic: Wanneer is je opname en zie je het een beetje zitten?, wordt er binnen je opname ook gewerkt aan je eetproblemen die je nu nog hebt?
suiker>>>> jep, alle suikers uit mijn voeding schrappen. ik mag ook geen zoetstoffen hebben of chemische zoetjes, dat wordt dus de reform. verder mag ik ook geen chocolade, geen koemelk, frisdrank, gewone zwarte thee (wel kruidenthee) koffie, alchohol en sigaretten. die laatste twee nam ik toch al niet tot mij, dus dat is niet zo moeilijk. het is niet moeilijk vol te houden. ik kom er zelfs een klein beetje van aan als ik reform eet. ik heb met kerst en oud en nieuw gezondigd. dus toen heb ik me er niet aan gehouden. verder weer wel. het is ongelofelijk waaar allemaal suiker in zit. zelfs in tomatenketchup en nasi kruiden!

ik heb wel avondgegeten maar het geprobeerd uit te braken. dat is voor een deel gelukt. daarna heb ik anderhalve liter water gedronken en twee kiw's gegeten (mijn laxeerfruit, werkt erg goed)

dus het loopt niet zo geweldig.
komende donderdag wil ik die kilo's er gewoon weer af. volgens mij lukt het wel zo. ik probeer op te passen. maar voor mij is dit als het ware 'routine'geworden.

oftopic: ik krijg nog te horen wanneer ik precies wordt opgenomen. ik weet niet precies wat ze voor me kunnen betekenen wat betreft mijn eetstoornis maar ik heb er geen bal zin in. maar dat is ook niet zo verwonderlijk denk ik. wie heeft er nou zin in een opname .
Oud 06-01-2003, 17:53
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
Snow White schreef:
suiker>>>> jep, alle suikers uit mijn voeding schrappen. ik mag ook geen zoetstoffen hebben of chemische zoetjes, dat wordt dus de reform. verder mag ik ook geen chocolade, geen koemelk, frisdrank, gewone zwarte thee (wel kruidenthee) koffie, alchohol en sigaretten. die laatste twee nam ik toch al niet tot mij, dus dat is niet zo moeilijk. het is niet moeilijk vol te houden. ik kom er zelfs een klein beetje van aan als ik reform eet. ik heb met kerst en oud en nieuw gezondigd. dus toen heb ik me er niet aan gehouden. verder weer wel. het is ongelofelijk waaar allemaal suiker in zit. zelfs in tomatenketchup en nasi kruiden!

ik heb wel avondgegeten maar het geprobeerd uit te braken. dat is voor een deel gelukt. daarna heb ik anderhalve liter water gedronken en twee kiw's gegeten (mijn laxeerfruit, werkt erg goed)

dus het loopt niet zo geweldig.
komende donderdag wil ik die kilo's er gewoon weer af. volgens mij lukt het wel zo. ik probeer op te passen. maar voor mij is dit als het ware 'routine'geworden.

oftopic: ik krijg nog te horen wanneer ik precies wordt opgenomen. ik weet niet precies wat ze voor me kunnen betekenen wat betreft mijn eetstoornis maar ik heb er geen bal zin in. maar dat is ook niet zo verwonderlijk denk ik. wie heeft er nou zin in een opname .
Veel zeg, wat je niet mag eten!. Lijkt mij behoorlijk irri.

*Vertrouw (en pas goed) op jezelf*

Liefs,
Mar.
Oud 06-01-2003, 18:04
Anne
Anne is offline
Nou, ik ben dus ook weer aan het lijnen. Stom... misschien... maar ik zal wel moeten, zolang ik nog thuis woon. Ik heb ruzies gehad, mijn ouders denken dat ik het niet kan en ik zal ze nu bewijzen dat ik het wél kan.
Oud 06-01-2003, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Snow White schreef:
het is ongelofelijk waaar allemaal suiker in zit. zelfs in tomatenketchup en nasi kruiden!
[/SIZE]
tis ook ongelooflijk...als je dr over wilt praten of wat dan ook, je weet me te vinden (op een gegeven moment ga je al die dingen met suiker steeds minder missen, behalve als je ze een keer weer eet, dan is het weer moeilijk...).

@Anneee: kijk ajb uit. Laat je ouders voor wat ze zijn.
Oud 06-01-2003, 20:08
Anne
Anne is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

@Anneee: kijk ajb uit. Laat je ouders voor wat ze zijn.
Ja. Als ik dat kon. Als ik niet keer op keer me zo vernederd en gekwetst voelde. Als ook de rest van mijn familie zich er niet mee zou bemoeien. Enzovoorts.

@ Morphia: ga zo door meis
Oud 06-01-2003, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef:
Ja. Als ik dat kon. Als ik niet keer op keer me zo vernederd en gekwetst voelde. Als ook de rest van mijn familie zich er niet mee zou bemoeien. Enzovoorts.
Dan nog uitkijken. Oké? (please?)
Oud 07-01-2003, 09:12
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Nou, ik ben dus ook weer aan het lijnen. Stom... misschien... maar ik zal wel moeten, zolang ik nog thuis woon. Ik heb ruzies gehad, mijn ouders denken dat ik het niet kan en ik zal ze nu bewijzen dat ik het wél kan.
Ja, idd kijk uit meisje!. Probeer dingen(problemen met je ouders), los te koppelen van je zelfbeeld. Ik snap dat dit moeilijk is, notabene van je ouders kwetsende woorden aanhoren. Probeer het i.g. van je af te zetten door er met anderen over te praten.

We hebben nog nie gemeet in de vakantiea
Oud 07-01-2003, 10:59
Anne
Anne is offline
Citaat:
iamre18 schreef:
Ja, idd kijk uit meisje!. Probeer dingen(problemen met je ouders), los te koppelen van je zelfbeeld. Ik snap dat dit moeilijk is, notabene van je ouders kwetsende woorden aanhoren. Probeer het i.g. van je af te zetten door er met anderen over te praten.

We hebben nog nie gemeet in de vakantiea
I'll try...

Offtopic: Nee
Oud 07-01-2003, 19:30
Deliveran©e
Deliveran©e is offline
een soort van afslank-helpgroep? goed idee?

ik bedoel , een aantal mensen die dan afvallen en elkaar mailen over hun ervaringen, ideeen en tips.....vooral voor mensen die het in hun eentje niet voor elkaar krijgen..

interesse?
Oud 07-01-2003, 20:01
Jesselyn
Jesselyn is offline
Citaat:
iamre18 schreef:
Wat kan je volgens jezelf nog meer niet?
Dingen als sport, school, vriendschappen onderhouden. Met ballet gaat het nu ook niet meer zo goed, het wordt steeds moeilijker om mijzelf er voor 100% in te zetten.

Citaat:
Waar ligt de grens voor jou, wanneer ben je goed genoeg, mooi genoeg, de moeite waard?
Als ik slank ben, als ik er beter uit zie dan nu. Dan kunnen mensen zien dat ik ook iets kan en ook kan doorzetten.
Oud 07-01-2003, 20:09
Jesselyn
Jesselyn is offline
Citaat:
iamre18 schreef:
Welke dingen naast het lijnen zouden je gelukkig kunnen maken?
Als het goed gaat op school, met ballet, met mijn vrienden, thuis. Maar dat is nog veel moeilijker om te verbeteren.
Citaat:
Als je verkeerd denkt, ben je niet gek. Verkeerd denken, houdt in dat je vertekend denkt. Je gedachten zijn te negatief/ niet reeel/ realistisch. Deze gedachtenkronkels kunnen er in zijn gesleten door negatieve dingen, gebeurtenissen in je leven, die zijn gebeurd.

Heb jij bepaalde dingen meegemaakt die het kunnen hebben gemaakt dat je negatief over jezelf bent gaan denken?
Echt erge dingen heb ik niet meegemaakt. Maar bij ballet heb ik wel heel lang (Sinds het begin eigenlijk, zo'n 5 jaar dus.), een soort strijd met de andere mensen/mijn lerares. Voortdurend wordt er op je gelet, ben je niet te dik, heb je wel de goede bouw qua lichaam etc. etc. De mensen in mijn groepje zijn zo slank, zien er veel beter uit dan mij, daar val ik behoorlijk buiten. Dat heeft er ook voor gezorgd dat ik echt ben gaan lijnen en niet telkens na een paar weken opgaf.

Citaat:
Tips voor je:
~Probeer eens bij te houden in een dagboek, hoe je bezig bent met eten. Schrijf eens op wat je gedachten en gevoelens waren. Zo verkrijg je meer inzicht over je eetgedrag.
~Hoe moeilijk het ook is, probeer met iemand die je kent en goed vertrouwd te praten over waar je mee zit.
Ik zal het proberen, om het bij te houden. Gister heb ik wel geprobeerd om aan een vriendin te vertellen dat ik lijn, maar als ik dan vertel hoelang en hoe, ben ik bang dat ze net zo kwaad zal worden als mijn vriend.

Citaat:
Pas goed op jezelf!
Doe ik.
Oud 07-01-2003, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Jesselyn schreef:
Dingen als sport, school, vriendschappen onderhouden. Met ballet gaat het nu ook niet meer zo goed, het wordt steeds moeilijker om mijzelf er voor 100% in te zetten.
Ik wil niet heel vervelend doen...maar waardoor komt het denk je dat je het moeilijker wordt om je voor 100% in te zetten? Komt dat doordat je niet lekker in je vel zit of misschien omdat je te weinig energie hebt ed?
Oud 08-01-2003, 15:08
stout!
stout! is offline
Citaat:
*~*SuSHiJoW*~* schreef:

ik bedoel , een aantal mensen die dan afvallen en elkaar mailen over hun ervaringen, ideeen en tips.....vooral voor mensen die het in hun eentje niet voor elkaar krijgen..

interesse?
Lijkt me leuk! Ik hoef alleen niet superveel af te vallen (ong 3 kilo) maar ik weet niet of dat je uitmaakt?
Oud 08-01-2003, 15:08
Jesselyn
Jesselyn is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik wil niet heel vervelend doen...maar waardoor komt het denk je dat je het moeilijker wordt om je voor 100% in te zetten? Komt dat doordat je niet lekker in je vel zit of misschien omdat je te weinig energie hebt ed?
Ik denk dat het vooral komt doordat ik de laatste tijd snel duizelig en misselijk ben. Dan ben ik moe en heb ik geen zin meer om verder te gaan, terwijl dat soms al aan het begin van de les is. Nog steeds voel ik me vaak wel onzeker doordat het tempo nu veel hoger ligt dan in mijn vorige groep en ik daardoor steeds meer sneller moet kunnen. Ik denk dat dat er ook mee te maken heeft.
Oud 08-01-2003, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Jesselyn schreef:
Ik denk dat het vooral komt doordat ik de laatste tijd snel duizelig en misselijk ben. Dan ben ik moe en heb ik geen zin meer om verder te gaan, terwijl dat soms al aan het begin van de les is. Nog steeds voel ik me vaak wel onzeker doordat het tempo nu veel hoger ligt dan in mijn vorige groep en ik daardoor steeds meer sneller moet kunnen. Ik denk dat dat er ook mee te maken heeft.
Duizelig, misselijk, moe, enz. kunnen allemaal gevolgen zijn van te weinig eten. En zeker als je meer moet doen, en dat moet je als het tempo hoger ligt, heeft je lichaam meer 'brandstof' nodig. Krijgt het dat niet, dan gaat het weigeren om nog mee te doen, net als een auto. Ik denk dat het daar voor het grootste gedeelte mee te maken heeft. Kun je niet eens aan je balletlerares vragen hoe zij over jou denkt? Ik denk nl dat ze je niet voor niks een groep hoger laten gaan, of wel?
Oud 08-01-2003, 17:44
Deliveran©e
Deliveran©e is offline
Citaat:
stout! schreef:
Lijkt me leuk! Ik hoef alleen niet superveel af te vallen (ong 3 kilo) maar ik weet niet of dat je uitmaakt?
nee maakt mij niets uit
Oud 08-01-2003, 19:15
Jesselyn
Jesselyn is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Duizelig, misselijk, moe, enz. kunnen allemaal gevolgen zijn van te weinig eten. En zeker als je meer moet doen, en dat moet je als het tempo hoger ligt, heeft je lichaam meer 'brandstof' nodig. Krijgt het dat niet, dan gaat het weigeren om nog mee te doen, net als een auto.
Misschien is dat wel zo ja. Soms, als ik heel intensief bezig ben geweest lijkt het alsof ik ga flauw vallen, dan moet ik echt direct gaan zitten.

Citaat:
Ik denk dat het daar voor het grootste gedeelte mee te maken heeft. Kun je niet eens aan je balletlerares vragen hoe zij over jou denkt? Ik denk nl dat ze je niet voor niks een groep hoger laten gaan, of wel?
Ik weet wel ongeveer hoe ze over me denkt.. Ze heeft wel vanaf het begin gezegd dat ik op mijn lijn moest letten en dat is precies wat ik nu doe. Ze vindt dat ik weinig doorzettingsvermogen heb, dus probeer ik nu te laten zien dat dat niet zo is. Maar ze heeft ook wel positieve dingen over me.
Oud 08-01-2003, 19:15
Jesselyn
Jesselyn is offline
Citaat:
*~*SuSHiJoW*~* schreef:

interesse?
Ik zou best mee willen doen.
Oud 08-01-2003, 19:17
stout!
stout! is offline
Citaat:
*~*SuSHiJoW*~* schreef:
nee maakt mij niets uit
ok! Leuk, mail me maar! (girlofyourdreams_xs@hotmail.com)
Lijkt me echt leuk!
Oud 08-01-2003, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Jesselyn schreef:
Maar ze heeft ook wel positieve dingen over me.
Dat lijkt me ook wel. Anders had je vast geen groep hoger gemogen.
Oud 13-01-2003, 16:15
Jesselyn
Jesselyn is offline
Het is zo raar. Vanochtend woog ik 48,3 kg, nu weeg ik weer 49 kg! Ik heb haast niets gegeten, hoe kan ik nou zijn aangekomen?? Vandaag heb ik met drie goede vriendinnen gepraat en hun een klein beetje verteld hoe ik lijn. Ze denken dat ik erg afgevallen ben en maakten zich zorgen. Ze zijn wel heel erg geschrokken en willen nu persé zorgen dat ik weer ga eten zoals vroeger. Eerst wilde ik niet, maar toen dreigde S. dat ze anders naar onze coördinator (School) zou gaan, en dat wil ik al helemaal niet.. Ze willen zelfs eten voor me meenemen naar school, omdat ze niet geloven dat ik zelf wel mijn eten meeneem. Ik weet niet wat ik moet doen, ik wil niet dat ze me gaan vetmesten. Zij denken zo simpel, prop gewoon dat eten naar binnen, niks aan de hand! Maar ik kan het niet meer, ik voel heel erg hoe mijn buik opzwelt, hoe al het vet er weer aan komt.
Oud 13-01-2003, 16:28
Verwijderd
Jesselyn: Als het zo is dat zelfs je vriendinnen zich zorgen gaan maken, zou het dan niet kunnen zijn dat het echt niet helemaal okee is wat je doet? Eten is niet iets wat je als vervelend moet zien, wanneer je dat wel doet, is er iets niet helemaal goed. Van een appel en een boterham kom je echt niet super veel aan, dat je buik op zwelt en het vet er aan komt bij elke hap is echt niet waar. Je lichaam heeft eten nodig om te kunnen functioneren. Zonder eten doet een lichaam het niet. Als jij denkt dat je van elke hap aankomt, is er denk ik iets niet goed. Ik blijf er bij dat je hulp moet zoeken. Al is het alleen maar om er over te praten.
Oud 13-01-2003, 16:50
Big Brother
Big Brother is offline
alle tips zijn al genoemd in deze topic(s) maar het is altijd een leuk onderwerp

wat je moet doen is zorgen dat je genoeg brood en crackers in huis hebt, na een stevig ontbijt van bijvoorbeeld muesli of gewoon een belegde boterham moet je dan steeds als je honger krijgt gewoon een groot glas water nemen en een stuk of 2 boterhammen of crackers

je komt er al snel achter dat het gevoel van "ik moet eten, ik moet eten" meer een gevoel van "ik moet kauwen, ik moet kauwen" is

als je niet van droog brood houdt, kan je hem ook roosteren, het
is dan net toast en eet dan wat beter, al heb je geen broodrooster, leg hem dan in de magnetron en gooi er lekker 2 minuten met 800 watt overheen, al het vocht gaat hierdoor uit de boterham en je houdt dan ook alleen maar een toastje over

vooral niet te snel willen, als je een kilo in een dag kwijt raakt, is de kans 10 keer groter dat het er de volgende dag weer aanzit, doe dus rustig aan en neem limieten van ongeveer een maand

en nogmaals: savonds, als het lekker donker is, lekker rondjes rennen/joggen door je wijk

werkt gegarandeerd: snoep interesseert me niet meer, water vindt ik lekker, ik zeik me een tierelier en ik ben 5 kilo afgevallen in 2 maanden zonder dat er ook maar een pondje terug is gekomen en zonder ook maar enige moeite

greetz en succes
Oud 13-01-2003, 16:57
Jesselyn
Jesselyn is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Jesselyn: Als het zo is dat zelfs je vriendinnen zich zorgen gaan maken, zou het dan niet kunnen zijn dat het echt niet helemaal okee is wat je doet? Eten is niet iets wat je als vervelend moet zien, wanneer je dat wel doet, is er iets niet helemaal goed. Van een appel en een boterham kom je echt niet super veel aan, dat je buik op zwelt en het vet er aan komt bij elke hap is echt niet waar. Je lichaam heeft eten nodig om te kunnen functioneren. Zonder eten doet een lichaam het niet. Als jij denkt dat je van elke hap aankomt, is er denk ik iets niet goed. Ik blijf er bij dat je hulp moet zoeken. Al is het alleen maar om er over te praten.
Als ik eerlijk ben, ik twijfel al best lang of het allemaal wel zo goed is als ik denk. Dat was ook de reden waarom ik hier antwoorde, om te kijken wat anderen ervan vinden. Aan de ene kant zegt mijn hart dat het goed is, dat ik gewoon wat aan het lijnen ben zoals iedereen weleens lijnt. Dan ben ik er zeker van dat ik mijn grenzen ken, niks gevaarlijks doe, gewoon hartstikke goed bezig ben. Dan geloof ik dat als ik op mijn streefgewicht ben, ik echt stop en weer normaal ga eten. Maar als ik echt nadenk en kijk naar wat ik doe, twijfel ik zo, word ik haast bang van mezelf. Dan ben ik bang dat ik echt slecht bezig ben, dat het misschien wel waar is wat hier wordt gezegd. Misschien doe ik wel iets fout, maar hoe weet ik dat dan zeker? Waar is precies de grens van goed en fout? Ik ben zo in de war..
Oud 13-01-2003, 17:01
Jesselyn
Jesselyn is offline
Citaat:
Big Brother schreef:

wat je moet doen is zorgen dat je genoeg brood en crackers in huis hebt, na een stevig ontbijt van bijvoorbeeld muesli of gewoon een belegde boterham moet je dan steeds als je honger krijgt gewoon een groot glas water nemen en een stuk of 2 boterhammen of crackers
Het is zo raar om gewoon te ontbijten, dan weet ik in mezelf wat er in zit en voel ik het vet gewoon aan mijn lijf komen. Zelfs van water word ik soms bang, terwijl ik heel goed weet dat er (haast) geen caloriën inzitten. Maar ik voel het wel in mijn lichaam en daardoor voel ik me vaak zo walgelijk, alsof ik geen maat meer kan houden.
Oud 13-01-2003, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Jesselyn schreef:
Misschien doe ik wel iets fout, maar hoe weet ik dat dan zeker? Waar is precies de grens van goed en fout? Ik ben zo in de war..
Ik denk dat het feit dat je er zo over nadenkt al zegt dat het niet helemaal goed zit. Wanneer je het zeker wilt weten moet je met iemand gaan praten die er verstand van heeft, bv. je huisarts. Hij zal je echt niet meteen verplichten om van alles te gaan eten, en doet hij dat wel, dan moet je hem uitleggen dat je dat niet kunt. Ik denk dat veel huisartsen behoorlijk wat ervaring hebben, ook met dit onderwerp. En misschien is er iemand anders waar je mee kunt praten? Een vertrouwenspersoon op school, je balletlerares? Probeer er met mensen over te praten, dat schept voor jezelf misschien ook meer duidelijkheid. Probeer het, alsjeblieft.
Oud 13-01-2003, 19:28
Snow White
Snow White is offline
Ik ben weer hard aan het lijnen. maar ik heb het gevoel dat ik niks afval. dat ik alleen maar dikker wordt....Overdag houd ik me in leven met water, een beetje vruchtensap, appels en mandarijnen. sávonds eet ik een beetje mee. en ik laxeer weer.
ik krijg er echt een kick van. ook doe ik veel buikspieroefeningen en probeer zo hard mogeljik te fietsen.

ergens weet ik dat ik fout bezig ben, maar het geeft me zo'n goed gevoel. ik wil weer naar mijn lage gewicht terug, ik verlang ernaar , het hunkert en ik zit er de hele dag mee in mijn hoofd.

zucht
Oud 14-01-2003, 07:35
stout!
stout! is offline
Hee Susanne ga je me nog mailen? (of heb ik iets verkeerd gezegd?)
Oud 14-01-2003, 16:41
Deliveran©e
Deliveran©e is offline
Citaat:
stout! schreef:
Hee Susanne ga je me nog mailen? (of heb ik iets verkeerd gezegd?)
haa sorry had effe helemaal geen tijd vanwege sgool..vandaag ook weer..

ik beloof dat ik morgenavond zal mailen
Oud 14-01-2003, 16:42
Deliveran©e
Deliveran©e is offline
btw effe vraagje aan iedereen : als je nou afvalt, zo'n 10 kilo ofzo..dan weeg je wel minder..maar al die "vetkwabben" zitten er allemaal nog..

hoe krijg je die in godsnaam weg? want ik moet 20 kilo afvallen en ik weet gewoon dat ik dan een en al vet daar overhouw..
Oud 14-01-2003, 16:57
Verwijderd
ik ben hier lang niet geweest, maar ik wou nu toch even zeggen dat ik al zeker 10 dagen niets, maar dan ook echt niets, gesnoept heb..

@*~*SuSHiJoW*~*: Mn vader was 50 kiloe afgevallen en had toen ook vel (geen vet ) hangen en lubberen. Dat is toen via plastische chirurgie verwijderd.
Oud 14-01-2003, 17:06
Deliveran©e
Deliveran©e is offline
daar ben ik niej rijk genoeg voor
Oud 14-01-2003, 17:19
Verwijderd
Citaat:
*~*SuSHiJoW*~* schreef:
daar ben ik niej rijk genoeg voor
volgens mij werd het vergoed
Oud 14-01-2003, 17:28
Deliveran©e
Deliveran©e is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
volgens mij werd het vergoed
oh das wel mooi
Oud 15-01-2003, 17:42
$tarlight
$tarlight is offline
Als 1e wil ik even zeggen succes allemaal!

ik wil graag een beetje lichter worden, of in ieder geval iets slanker zodat mn kleren ruimer gaan zitten. Maar het is al 8 maanden geleden dat ik op de weegschaal heb gestaan en nu durf ik niet meer.. Nu ga ik het zo maar proberen, zonder echt een streefgewicht te hebben...

veel liefs
Oud 15-01-2003, 17:46
sublime
sublime is offline
Citaat:
*~*SuSHiJoW*~* schreef:
btw effe vraagje aan iedereen : als je nou afvalt, zo'n 10 kilo ofzo..dan weeg je wel minder..maar al die "vetkwabben" zitten er allemaal nog..

hoe krijg je die in godsnaam weg? want ik moet 20 kilo afvallen en ik weet gewoon dat ik dan een en al vet daar overhouw..
volgens mij helpt t al heel erg als je sport; buikspier oefeningen, zwemmen, wordt je allemaal wel strakker van. ik geloof niet dat het alleen 'chirurgisch' verholpen kan worden....
Oud 15-01-2003, 20:21
M1er
M1er is offline
... of je koopt een abtronic- ding, jeweetwel
werken die uberhaupt wel?
Oud 15-01-2003, 20:32
Quiana
Quiana is offline
Oeh, weer in het lijntopic..
Suc6 iedereen!
Vraagje: kan iemand die geen ondergewicht heeft,
wel een eetstoornis hebben?
(is btw niet voor mij, maar voor een vriendin,
die imo te ver gaat met lijnen.
Ze zegt dat ze 56 kilo weegt,
niet echt ondergewicht dus.. )

Citaat:
$tarlight schreef:

ik wil graag een beetje lichter worden, of in ieder geval iets slanker zodat mn kleren ruimer gaan zitten. Maar het is al 8 maanden geleden dat ik op de weegschaal heb gestaan en nu durf ik niet meer.. Nu ga ik het zo maar proberen, zonder echt een streefgewicht te hebben...
Waarom durf je niet?
Je kan beter nu weten hoeveel je weegt,
dan er op los gaan lijnen, denken dat je
veel lichter bent, en tot de conclusie
komen dat je misn iets zwaarder bent dan je had verwacht..
Of misn valt het hartstikke mee,
ben je helemaal niet zo zwaar als je denkt..

Citaat:
M1er schreef:
... of je koopt een abtronic- ding, jeweetwel
werken die uberhaupt wel?
Volgens mij niet..
Oud 15-01-2003, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Betamethason schreef:
Vraagje: kan iemand die geen ondergewicht heeft,
wel een eetstoornis hebben?
Dat kan. Het gaat ook (of voornamelijk) om de manier waarop je met eten omgaat, hoe je er over denkt, enz. En iemand die ondergewicht heeft, heeft vaak ook ooit een normaal gewicht gehad.
Oud 16-01-2003, 08:03
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Dat kan. Het gaat ook (of voornamelijk) om de manier waarop je met eten omgaat, hoe je er over denkt, enz. En iemand die ondergewicht heeft, heeft vaak ook ooit een normaal gewicht gehad.
Dacht 't al.. :\
Oud 16-01-2003, 13:37
stout!
stout! is offline
Hallo allemaal,
eind vorig jaar ging t eigenlijk wel lekker .. ik snoepte wel enzo maar viel toch redelijk af. Ik woog toen rond de 55 (ong 54.7) en er hoefde wat mij betreft nog maar 2/3 kilo vanaf. Maar toen ben ik weer een beetje in mijn oude patroon vervallen van opzich wel gezond eten maar met teveel snoepbuien, niet echt goed maat kunnen houden. Soms had ik echt t gevoel dat ik dwangmatig zat te snoepen. Ik wist wel dat ik weer wat aangekomen was maar wilde me niet wegen omdat ik bang was dat het met zou demotiveren. Maar ik merkte dat het helemaal niet meer werkte dus ben vanochtend toch op de weegschaal gaan staan (wel al na t ontbijt, normaal weeg ik me ervoor) en ik woog 56.5. Opzich helemaal niet supererg maar ben dus wel bijna 2 kilo aangekomen en ik wil niet weer in een stijgende lijn gaan. 'T is ook wel goed want ik ben nu weer wat realistischer ingesteld; ik wil echt niet meer aankomen dus ik moet echt even niet meer snoepen. Had de laatste tijd namelijk steeds zo'n beetje in m'n achterhoofd "ach ik ben al afgevallen, hoef niet zoveel meer..." waardoor ik dus teveel ging snoepen. Het is voor mij denk ik makkelijker om helemaal niet te snoepen dan om echt heel weinig te snoepen, ik snoep zelfs als ik aan de lijn doe . Ik weet alleen nog dat ik eind oktober 3 dagen echt "perfect" heb gegeten en dat kostte me toen ook bijna geen moeite meer. Ben toen ook in 3 dagen 1,2 kilo afgevallen. Nou ja, vandaag gaat t ook goed en ik ben nu ook gemotiveerder, hoewel ik er niet echt mee bezig probeer te zijn.
Hoe gaat t met jullie?

Laatst gewijzigd op 16-01-2003 om 13:39.
Topic gesloten

Regels voor berichten