Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien hoe ga jij bellen als je pepperspray in je gezicht hebt ? Dan denk je maar 1 ding ik wil hier weg. De tijd die jij nodig hebt om de pepperspray uit je ogen te krijgen en je maatjes te bellen, is voor mij voldoende om me in te graven. -Desecrator
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
-Desecrator
||
Citaat:
![]() Ik hoef helemaal niet binnen te komen. Tik ruitje in. Duw spuitmond naar binnen. En loos enkele liters pepperspray en of traangas. En dan toe kijken hoelang je met dichte ogen erover doet om buiten te komen ![]() BTW Het ik hoef natuurlijk niet perse deze methode te gebruiken. Je kunt er vanuit gaan dat ik van te voren de boel goed verken, en dan een failsafe plan opstel. -Desecrator ------------------ You can tune a filesystem, but you can't tune a fish [Dit bericht is aangepast door Desecrator (26-03-2002).]
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Wat is daar asociaal aan? Is het ook asociaal om 2 auto's te hebben? Een groot huis is zeker ook asociaal? want daar kun je ook met veel meer mensen in wonen....
||
Citaat:
-Desecrator
||
Citaat:
-Desecrator
||
Citaat:
Omdat huizen het leeg laten staan van een huis in een tijd waarin er veel vraag naar is niet ceht sociaal verantwoord is. Huizen zijn om in te wonen. Omdat huizen ervoor zijn om in te wonen, en niet om leeg te laten staan. Als er nou geen vraag naar was, ok. Maar dat is duidelijk niet het geval. en ja, ik vind 2 auto's asociaal. Overigens vind ik 1 auto ook asociaal. En huizen zouden idd best een beetje kleiner kunnen...want dan is Nederland plotseling niet meer "druk" ![]() Als er nou geen vraag zou zijn, en dat daardoor woonruimte leeg komnt te staan: ok. Maar dat is dus duidelijk niet het geval. 2 auto's vind ik ook asiciaal ja. Net als 1 auto overigens. En grote huizen benk ook geen voorstander van (daarom ben ik ook blij dat ik m'n ouderlijk huis kan verlaten, is me te groot)
|
Oke, beetje loze discussie tussen de antikrakers(vooral Desecrator) en de prokrakers(vooral Drama).
Maar hier mijn mening over het geval en krakers in het algemeen. Die vrouw wil het verhuren en de krakers (zouden moeten) kraken omdat ze niet kunnen huren. Dan is dat toch zo opgelost. Maar eigenlijk vindt ik het niet kunnen dat ze iemands eigendom, waar de persoon zelfs nog boven woont, kraken Het beginsel waar kraken mee begonnen is, is het sociaal recht op huisvesting. Maar een sociaal recht(in tegenstelling tot een klassiek recht) moet de overheid naar best vermogen in voorzien. Dan kun je dus zeggen "Er staan huizen leeg, dus de overheid doet dat niet." maar ook "De overheid kan het niet verwerken daarom staan ze nog steeds leeg". In principe heb ik niks tegen kraken. Maar als zij(rechtmatig) uit het pand moeten omdat er dus wel een bestemming voor is/komt moeten ze zich niet verzetten en gewoon vertrekken. Dat zie je dus nooit(in de media). Verder vind ik het slecht dat mensen het gebruiken als smoes om gewoon geen huur te hoeven betalen want als ik zou willen kan ik nu al een huis gaan huren met nog twee vrienden, het is weliswaar een kutbuurt en geen grachtenpand in Amsterdam, maar als je daarover begint stap je al van het beginsel van kraken af en wordt het gewoon een excuus om lekker in een mooi pand te wonen en niks te betalen. Ik zou het zelf niet pikken dat iemand een ruimte in mijn bezit(of dat van m'n moeder/oma) zou kraken en ze eruit schoppen. Maar dat is weer een mentaliteitskwestie. |
![]() |
|
![]() |
Ik ben het eens met 'Ruffthugg', het is gewoon super asociaal om dat appartement af te pakken als ze er zelfs boven woont.
Als je nu een huis in bezit van de gemeente kraakt, dan vind ik wel dat je het kan kraken, maar dan word je er met maximaal een paar jaar toch wel uitgetrapt. Kraken is bijna hetzelfde als stelen, alleen is het legaal.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() wat dus is gelukt. Woon nu in de Pijp. Een pand wat jaren lang stond te verrotten. En om even over de pers & kraken te hebben....ook over onze panden in de pijp kwam een zwaar negatief stuk in de krant. Een buurman heeft zitten mekkeren over zwaar veel overlast. Als je het stuk leest lijkt het alsof de hele buurt een schrufthekel heeft aan de krakers. En dat is dus niet waar; ik krijg alles van ze, borden, bestek, gasfornuis, stoelen. En, alleen maar positieve reacties "Goh, eindelijk is het gekraakt!" En alleen omdat 1 buurman zit te mekkeren in de krant (en niet het lef heeft met ons te praten) worden de feiten totaal omgedraaid. Dat bedoel ik dus met de ongeloofwaardigheid v/d krant met betrekking tot krakers.
||
![]() |
Citaat:
Wat voor krant was het? Normaal gesproken zorgt niet het relaas van 1 iemand voor een stuk in de krant. En ging dat over krakerS of over jou? En waarom zou hij dit doen als het niet waar is? Over kranten gesproken: lang leve de daklozenkrant: mensen kunnen zo toch nog werken voor hun geld, zelfs om een dak boven hun hoofd te krijgen. Bij deze een applausje voor alle mensen die zelfs in moeilijke tijden niet al hun normen en waarden verliezen. Laatst gewijzigd op 11-04-2002 om 10:51. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Goed dan, bovenstaande iets genuanceerder wilde ik hiermee uitdrukken dat:
1. In mijn mening kraken sowieso verboden zou moeten zijn. 2. Drama z'n mening niet wet is, zoals hij vaak denkt. 3. Iemand anders zijn negatieve mening over drama per definitie niet relevant is. 4. Andere mensen best wel eens zo tegen Drama aan kunnen kijken als hij tegen de nog smerigere krakers. [edit]gezeur over door mij verwijderde posts[/edit] ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 17-04-2002 om 14:33. |
![]() |
|
![]() |
Hier in Brabant is ook fucking wonignood, gelukkig niet zo erg als in de radnstad maar toch wel een stel jaren wachten voor een woning.
De prijzen van koophuizen zijn enorm omhoog gegaan. Heel erg veel mensen wonen tegenwoordig op campings en recreatieparken hier tegenwoordig, wordt gedoogd...... de politie, gemeenten enz willen ook hier een stokje voor gaan steken, maar echt een goed alternatief hebben de mensen niet. Drama, geloof je trouwens echt van jezelf dat je in een kraakpand woont als protest??????? HAHAHAHAHAHA komop zeg, het is gewoon je eigen belang en het recht heb je! Maar je bent wel verrekte schijnheilig op deze manier.
|
![]() |
Kraken is volgens mij een logische reactie op dure en schaarse woningen en het asociale gedrag van sommige mensen gebaseerd op hun zeer sterke 'eigendoms'-drang.
Sorry hoor, maar ik vind het hele eigendomsbegrip belachelijk, weet je dat er ook culturen zonder eigendom als bij ons zijn (waren, we hebben ze best uitgemoord of verneukt) waar dus dingen als diefstal helemaal niet bestaan?
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Hopende dat het hier uiteindelijk weer ontopic gaat worden, toch even een (1) reactie hierop (en hierna dus niet meer (in deze thread in ieder geval)):
Erg mooi, erg onrealistisch: Weg productie. Waarom zouden bedrijven nog iets maken of ergens hun best voor doen? Waarom zouden mensen nog in een bedrijf gaan werken? Resultaat: opmaken wat we nu hebben en dan met z'n allen niets hebben. Weg privacy. Je woont tenslotte niet in 'jouw' huis, als jij weg bent mag iemand anders er dus gebruik van maken en alles bekijken (en meenemen) wat jij op 'jouw' computer en in 'jouw' kasten hebt staan. Weg continuiteit: verdorie, gisteren die film gedownload en gebrand, nu wil ik 'm gaan kijken, heeft iemand anders 'm meegenomen. Moet ik 'm nu weer gaan downloaden? 'Hallo, heeft iemand die film voor mij? En 'm niet nodig?' Even bij de buren langs. Hoi, gelukt. Terug naar de pc: He, shit, pc weg. Weg recht: Hoe kan ik even iets van jou gebruiken als jij het niet nodig hebt als het niet van jou is? Als jij het wel weer nodig hebt, maar ik ook, wie heeft er dan pech? |
![]() |
|
![]() |
Dag lullo, als ik em straks will gaan kijken heb ik hem dus nog nodig
![]() Als je niet direkt zo banaal reageert begrijp je ook best dat je eerst even vraagt ![]() Ach, en bedrijven failliet, en dus? Bedrijven vervuilen en betalen belachelijk veel aan managers... Ik zou best gelukkig zijn in een agrarische of zelfs jagende maatschappij ![]()
||
![]() |
He verdorie, ik had gezegd niet te reageren, maar met zo'n reactie kan ik 't echt niet laten (beloofd: dit is echt m'n laatste reactie hierop in deze thread).
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
EDIT: dit is dus een post van drama...
Laatst gewijzigd op 18-04-2002 om 17:34. |
![]() |
||
Citaat:
Vergelijk het liever met bijv. iemand die te hard rijdt met z'n auto, auto wordt inbeslag genomen. Met andere woorden, je gebruikt je auto verkeerd. Panden leeg laten staan is oo het verkeerd gebruiken van dat voorwerp. En aangezien het voor een bureaucratische gemeente/overheid onmogelijk is al deze panden op te sporen wordt er niet veel aan gedaan. Dan wordt het gekraakt en is het duidelijk dat het pand leeg stond. Dan heeft de eigenaar de kans om plannen te ontwikkelen, om weer iets met het pand te gaan doen. Vervolgens verdwijnen de krakers. En als de eigenaar dat niet doet moet het pand onteigend worden imo, zodat de gemeente er weer woningen van kunnen maken.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Eigendom vind ik gerechtvaardigt als het gaat om voorwerpen waar je geen mensen mee kunt uitbuiten. Met huizen kun je dat wel. Dus, ik zou er geen moeite mee hebben om huizen te jatten, mocht dat mogelijk zijn. En hiermee zeg ik dus niet dat kraken diefstal is... ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|