Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2002, 23:03
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
[B]
een vluchtelingenkamp met terroristen erin, ja
[B]
Israelische vliegtuigen hebben geen bom gegooid
er is verder inderdaad excessief veel schade aangericht door het israelische leger aan gewone burgerbezittingen, ik kan de kwaadheid van de Palestijnse bevolking daarover dan ook zeer goed begrijpen
[B]
dat is inderdaad wel waar, dat komt gewoon omdat er zo'n sterke Joodse lobby is in de VS....
Ik denk trouwens wel dat er binnenkort een vredesmacht gaat komen.

ZIELIG DOEN OM ZELFMOORDAANSLAGEN???
ben jij es ff gek geworden?

hoe kan ik daar nou zielig over doen? Het feit dat er mensen zijn die onschuldige burgers opblazen en zichzelf daarbij meenemen, is gewoon volstrekt belachelijk en idioot. Daar kan je helemaal niet zielig over doen, en daar zou je ook geen andere mening over mogen hebben (en dan hebben we het niet over oorzaken etc). Als ze nou alleen militairen opbliezen ipv (bijv) jongeren in de rij voor een discotheek

en over dat stenen gooien: nee, ze moeten geen stenen gooien, ze moeten onderhandelen, net als israel. Zolang ze dat niet doen, gebeurt er niks, behalve nog meer doden. En het probleem in deze ligt aan beide kanten.....

en ik ben zo neutraal als ik maar zijn kan.....

Ik kan echt niet gaan zeggen dat israelische vliegtuigen geen bommen hebben gegooid, alsof wij erbij zijn ofzo, we horen ook maar wat van het journaal...
Ehm, sorry, israel doodt ook onschuldige burgers? Terwijl ze wel beter kunnen, wat ze dus niet doen. En je moet JUIST wel de oorzaken erbij betrekken, anders kan je net zo goed niet gaan discussieren
Ze kunnen ook echt tegengehouden worden he als ze zichzelf in een disco opblazen? Niet dus.
Die israeliers kunnen dan wel gaan janken van dat er onschuldige mensen doodgaan enzo, maar dan moeten ze maar es in opstand komen dat ze zelf ook es moeten kappen, maar nee hoor, ze vinden het heerlijk als er weer een palestijn dood is gemaakt..
Sorry hoor, maar wie wil er NIET Onderhandelen? Ja, Sharon dus, ik herinner me nog dat Arafat en Clinton bijna een overeenkomst hadden gesloten, maar toen kwam Bush en Sharon erbij en tja toen ging t mis, en wie wou er paar dagen geleden geen onderhandeling? Juist, weer Sharon.

En ja, het probleem ligt aan beide kanten, maar Israel is sterker en moet dus als eerste zich terugtrekken en zich volwassen gedragen(wat dus niet echt zal lukken ofzo)
Advertentie
Oud 16-04-2002, 11:08
PFP
PFP is offline
Er komt een pro Israel demonstratie op zaterdag in Amsterdam!
Ik ga zeker meelopen!
Oud 16-04-2002, 11:24
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
PFP schreef:
Ik ga zeker meelopen!
A.s. zaterdag?

Misschien ga ik er ook wel heen.............

Om ze te vertellen dat noch Israel noch Palestina conjo vrij is. Het zijn gewoon een hoop conjo's daar,...........................
Oud 16-04-2002, 11:34
PFP
PFP is offline
Citaat:
Internationalist schreef:

A.s. zaterdag?

Misschien ga ik er ook wel heen.............

Om ze te vertellen dat noch Israel noch Palestina conjo vrij is. Het zijn gewoon een hoop conjo's daar,...........................
Wat zijn conjo's????
Oud 16-04-2002, 12:52
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
PFP schreef:
Ik ga zeker meelopen!
hoe laat?
ik denk niet dat ik mn werk nog kan verzetten alleen

Ik hoop ook dat het wat neutraler is, en geen onzinnige dingen zoals het verbranden van vlaggen en andere propaganda enzo.... Gewoon, reeel.
Oud 16-04-2002, 15:19
PFP
PFP is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

hoe laat?
ik denk niet dat ik mn werk nog kan verzetten alleen

Ik hoop ook dat het wat neutraler is, en geen onzinnige dingen zoals het verbranden van vlaggen en andere propaganda enzo.... Gewoon, reeel.
ik zal ff kijken
Ik heb het ook maar uit de krant. weet iemand de site waar ik het kan vinden?
Oud 16-04-2002, 17:23
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:

ik zal ff kijken
Ik heb het ook maar uit de krant. weet iemand de site waar ik het kan vinden?

Zoek maar
Oud 16-04-2002, 18:29
PFP
PFP is offline
weet iemand het nu of niet?
Oud 16-04-2002, 18:32
autodropje
autodropje is offline
mensen voor die demonstratie is msn/icq/etc
Oud 16-04-2002, 19:39
UnknoWn EntiTy
Citaat:
autodropje schreef:
mensen voor die demonstratie is msn/icq/etc
das waar
sorry

trouwens, op het journaal waren net heel even beelden van Jenin...
Het leger schijnt het goed in puin geschoten te hebben , en volgens de palestijnen zijn er 500 burgers omgekomen (als ik het goed begrijp), en ze eisen nu een internationaal onderzoek....
Ben ik het wel mee eens, we (lees: EU/VS)kunnen nu echt niet lang meer toe blijven kijken hoe iedereen iedereen daar vermoord....
Oud 16-04-2002, 20:11
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

das waar
sorry

trouwens, op het journaal waren net heel even beelden van Jenin...
Het leger schijnt het goed in puin geschoten te hebben , en volgens de palestijnen zijn er 500 burgers omgekomen (als ik het goed begrijp), en ze eisen nu een internationaal onderzoek....
Ben ik het wel mee eens, we (lees: EU/VS)kunnen nu echt niet lang meer toe blijven kijken hoe iedereen iedereen daar vermoord....
Dat is dus al precies wat ik wou zeggen. Er zijn zat burgers onschuldige mensen omgekomen, het waren echt niet alleen maar militairen en teroristen. Ze vernietigen een hele stad en je wilt dan nog steeds zeggen dat er geen onschuldige burgers zijn omgekomen?
Het wordt tijd dat eu/vs er wat aan gaat doen..
Oud 16-04-2002, 21:56
UnknoWn EntiTy
Citaat:
charmedkiz schreef:

Ze vernietigen een hele stad en je wilt dan nog steeds zeggen dat er geen onschuldige burgers zijn omgekomen?
als je leest, word duidelijk dat ik dat helemaal niet wil zeggen
maar het ging erom om terroristen uit te schakelen, of dat succes heeft gehad is een andere zaak.....
Dat daar, misschien veel, burgerslachtoffers bij zijn gevallen is werkelijk dieptriest
Net zo triest als zelfmoordaanslagen
Oud 16-04-2002, 22:09
soulless
soulless is offline
Beide zijden zijkn kleine zielige kinderen. En waar ik helemaal ziek van wordt zijn de zwakzinnige geindoctrineerde zeikerds aan beide kanten die elkaar de schuld blijven geven. Vrede NU! of een atoombom op de hele kankerboel.
Oud 16-04-2002, 22:12
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
soulless schreef:
Beide zijden zijkn kleine zielige kinderen. En waar ik helemaal ziek van wordt zijn de zwakzinnige geindoctrineerde zeikerds aan beide kanten die elkaar de schuld blijven geven. Vrede NU! of een atoombom op de hele kankerboel.
mja schuldvraag is indd niet echt nuttig. Maar je moet wel kijken wie onder welke voorwaarden welke stukken land krijgt enz. Atoombom is kortom idioot. 1) je molt het milieu. 2) je krijgt 10000000000x zoveel doden als nu.
Oud 16-04-2002, 22:25
UnknoWn EntiTy
Citaat:
soulless schreef:
jij bent pas een klein kind, en tot zover ook de enige zwakzinnige
ga in de zandbak spelen ofzo.....

VREDE NU! Of ik schiet je neer!
jajaaaa....
Oud 16-04-2002, 22:35
soulless
soulless is offline
Citaat:
Joostje schreef:

mja schuldvraag is indd niet echt nuttig. Maar je moet wel kijken wie onder welke voorwaarden welke stukken land krijgt enz. Atoombom is kortom idioot. 1) je molt het milieu. 2) je krijgt 10000000000x zoveel doden als nu.
1) Het is onmogelijk 'het milieu' stuk te maken. Je kunt het veranderen, nieuwe situaties aanleveren, maar 'stuk' gaat het niet.

2) Zoveel mensen zijn er niet eens, maar, omdat ik je wel begrijp... Het is de enige manier om ze met hun neus op de feiten te drukken. De situatie blijft toch steeds escaleren, er blijven doden vallen, constant moeten anderen zich er mee bemoeien, in angst zitten om aanslagen buiten het gebied.

Het zijn peuters. Met peuters discussieer je niet, je vertelt ze wat wel en niet mag, en als ze zich daar niet aan houden geef je ze een tik, kijkt ze boos aan etc.

Een atoombom is nogal overdreven, waar het om gaat is serieuze, en STERKE dwang, die je ook UITVOERT, doe je dat niet dan lachen ze je uit en heeft het de volgende keer nog minder effect.
Oud 16-04-2002, 23:25
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
soulless schreef:
Juist ja

Misschien moet jij es een atoombom op je hele k*nkerkop ofzo.

Niet schelden met ziektes svp!
Oud 17-04-2002, 00:14
soulless
soulless is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
Niet schelden met ziektes svp!
En wil er svp niemand 'shit' meer zeggen want mijn opa is verdronken in een gierput.

Bovendien schold ik niet. Ik noemde de situatie een 'kankerboel'. Een verziekte situatie waar de haat zich als een tumor in vreet. Best een goede vergelijking en daarom lach ik jou en je PC commentaar dus ook finaal uit
Oud 17-04-2002, 15:42
PFP
PFP is offline
Citaat:
soulless schreef:

En wil er svp niemand 'shit' meer zeggen want mijn opa is verdronken in een gierput.

Bovendien schold ik niet. Ik noemde de situatie een 'kankerboel'. Een verziekte situatie waar de haat zich als een tumor in vreet. Best een goede vergelijking en daarom lach ik jou en je PC commentaar dus ook finaal uit

Wat verstaan jullie precies onder druk van de EU?
Oud 17-04-2002, 16:19
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

als je leest, word duidelijk dat ik dat helemaal niet wil zeggen
maar het ging erom om terroristen uit te schakelen, of dat succes heeft gehad is een andere zaak.....
Dat daar, misschien veel, burgerslachtoffers bij zijn gevallen is werkelijk dieptriest
Net zo triest als zelfmoordaanslagen
Dus het wordt hoog tijd dat er iemand gaat ingrijpen, want je kan het niet overlaten aan Sharon en Arafat dan wordt de boel alleen maar slechter.
Oud 17-04-2002, 17:10
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Ik heb niet eens alles gelezen, aangezien ik de sfeer hier inmiddels wel doorheb... Sommige hier zijn pro-palestina anderen zijn pro-israel.

Ik ben pro-waarheid.

De Palestijnen hebben recht op haar eigen staat. Israel moet zich terugtrekken uit de bezette gebieden (grenzen van 1967).

ISreal trekt zich terug uit de bezette gebieden===> zelfmoordacties Palestijnen stoppen. ==> Israel blij, Palestina niet blij want ze zitten met grote puinhopen in hun land..
Dus Palestina moet steun krijgen van de EU en de VS.

Trekken de Israeli's zich NIET terug==> Palestijnse acties gaan door en het anti-israel gevoel zal nog meer groeien..

Doei doei.
Oud 17-04-2002, 17:12
PFP
PFP is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef:
Ik heb niet eens alles gelezen, aangezien ik de sfeer hier inmiddels wel doorheb... Sommige hier zijn pro-palestina anderen zijn pro-israel.

Ik ben pro-waarheid.

De Palestijnen hebben recht op haar eigen staat. Israel moet zich terugtrekken uit de bezette gebieden (grenzen van 1967).

ISreal trekt zich terug uit de bezette gebieden===> zelfmoordacties Palestijnen stoppen. ==> Israel blij, Palestina niet blij want ze zitten met grote puinhopen in hun land..
Dus Palestina moet steun krijgen van de EU en de VS.

Trekken de Israeli's zich NIET terug==> Palestijnse acties gaan door en het anti-israel gevoel zal nog meer groeien..

Doei doei.
hopelijk besef je dat dit complete onzin is. Waarom hebben de palestijnen recht op een eigen staat??? hebben de basken toch ook niet?
Oud 17-04-2002, 17:18
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
De Palestijnen woonden daar eerder dan de Israeli's sukkel!

Je mag blij zijn dat er uberhaupt Israeli's wonen want als het aan de Palestijnen had gelegen waren ze nooit gekomen. Maar dat moeten ze nou eenmaal accepteren net als dat jij moet accepteren dat we in een multiculturele samenleving leven (Ik verwijs je door naar andere topic)

Ik denk dat jij een keer zwaar geflasht bent door een allochtoon, vandaar die afkeer jegens moslims, marokkanen, turken etc.

Sukkeltje..
Oud 17-04-2002, 17:39
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef:

Sukkeltje..
Zeg dat nou niet, want dan voelt hij zich aangetast...en lok je alleen meer geflame uit, hoewel je strekking wel klopt..
*is blij dat iemand anders hetzelfde zegt als hij*
Oud 17-04-2002, 17:39
PFP
PFP is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef:
De Palestijnen woonden daar eerder dan de Israeli's sukkel!

Je mag blij zijn dat er uberhaupt Israeli's wonen want als het aan de Palestijnen had gelegen waren ze nooit gekomen. Maar dat moeten ze nou eenmaal accepteren net als dat jij moet accepteren dat we in een multiculturele samenleving leven (Ik verwijs je door naar andere topic)

Ik denk dat jij een keer zwaar geflasht bent door een allochtoon, vandaar die afkeer jegens moslims, marokkanen, turken etc.

Sukkeltje..
Ik hoef hoef helemaal niets te accepteren!!! vooral niet van jou!

De Israeli's leefde trouwens al veeeeeeeeeeeel eerder in dat gebied!
Oud 17-04-2002, 17:44
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Citaat:
PFP schreef:

Ik hoef hoef helemaal niets te accepteren!!! vooral niet van jou!

Ga je mavo afmaken jongeman en kijk vooral goed je geschiedenisboeken in!
Oud 17-04-2002, 17:45
PFP
PFP is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef:

Ga je mavo afmaken jongeman en kijk vooral goed je geschiedenisboeken in!
jij durft dit te ontkennen??? Ik doe trouwens geen mavo alsof dat ondergeschikt zou zijn BTW
Oud 17-04-2002, 17:48
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef:

Sukkeltje..

Oud 17-04-2002, 17:53
PFP
PFP is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef:

Sukkeltje..
als je hiermee bedoeld dat ze vaak overlast veroorzaken??? dan is het antwoord ja
Oud 17-04-2002, 17:59
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:

als je hiermee bedoeld dat ze vaak overlast veroorzaken??? dan is het antwoord ja
het is zoo erg joh, hoevaak ben je al verkracht, hoevaak ben je elkaar geslagen, je wordt vast elke dag bestolen enzo, ja man het is echt zoo erg, zoveel overlast, zelfs snachts, ik kan nooit slapen enzo, echt erg man
Oud 17-04-2002, 18:00
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:
Ga geschiedenis leren
Oud 18-04-2002, 17:31
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

En bij elke zelfmoordaanslag hebben de palestijnen een excuus: Jeruzalem is een heilige stad, ze strijden tegen staatsterreur, ze zijn in oorlog met een gevaarlijke vijand, ze hebben het recht zichzelf te verdedigen en ga zo maar door.

WEES NOU GVD EENS OBJECTIEF!!!!

Objectief is dat er 100x meer Palestijnen (en hun huizen en eigendommen en banen) dan Israeliers vernietigd worden.

Smerig, hypocriet en laf volk(zionisten).Beulen zijn het.
Oud 18-04-2002, 17:46
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Citaat:
charmedkiz schreef:

Dat is dus al precies wat ik wou zeggen. Er zijn zat burgers onschuldige mensen omgekomen, het waren echt niet alleen maar militairen en teroristen. Ze vernietigen een hele stad en je wilt dan nog steeds zeggen dat er geen onschuldige burgers zijn omgekomen?
Het wordt tijd dat eu/vs er wat aan gaat doen..

vs en de eu???? <===hahahagagagagaga

Die zijn juist voor de isrealise terroristen !!
Waarom hoor je niet dat ze gelijk Sharon oppakken en brengen naar Den haag omdat hun juist isreal steunen alleen op een hele vieze HOEREN manier!
Niet allemaal hoor maar de meerderheid wel!
Nu ook die paul kwam even langs hoor.
Hij heeft gewoon over de Arabiese landen gepist en is hem weer gepeert.
Met zonder enige resultaat!
En dan kom die bijdehandje van bush er ook nog even aan
"Paul heeft de strijd aan durven te gaan tegen de oorlog tussen phalestine en isreal bla bla bla ik ben hem zeer dankbaar "

Fuck them all!
bullshit niks is nog verbetert integendeel het is alleen maar erger geworden !!
FUCK THEM ALL!:mad

Vriendlijke mazzels

PeaCe
Oud 18-04-2002, 17:52
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef:

vs en de eu???? <===hahahagagagagaga

Die zijn juist voor de isrealise terroristen !!
Waarom hoor je niet dat ze gelijk Sharon oppakken en brengen naar Den haag omdat hun juist isreal steunen alleen op een hele vieze HOEREN manier!
Niet allemaal hoor maar de meerderheid wel!
Nu ook die paul kwam even langs hoor.
Hij heeft gewoon over de Arabiese landen gepist en is hem weer gepeert.
Met zonder enige resultaat!
En dan kom die bijdehandje van bush er ook nog even aan
"Paul heeft de strijd aan durven te gaan tegen de oorlog tussen phalestine en isreal bla bla bla ik ben hem zeer dankbaar "

Fuck them all!
bullshit niks is nog verbetert integendeel het is alleen maar erger geworden !!
FUCK THEM ALL!:mad

Vriendlijke mazzels

PeaCe
Helemaal met je eens. De Amerikaanse regering wil helemaal niet bijdragen aan de beeindiging van het conflict. Want waarom moest Powell eerst de halve wereld afreizen, voordat hij naar het Midden-Oosten ging. Na zijn komst is het brute optreden van de Zionisten alleen maar verergerd. Israel kreeg toen de persoonlijke toestemming van van de Bush-regering.
Iedereen weet dat Israel en Amerika onder een hoedje spelen.
Oud 18-04-2002, 17:54
PFP
PFP is offline
Citaat:
Mujahid schreef:

Helemaal met je eens. De Amerikaanse regering wil helemaal niet bijdragen aan de beeindiging van het conflict. Want waarom moest Powell eerst de halve wereld afreizen, voordat hij naar het Midden-Oosten ging. Na zijn komst is het brute optreden van de Zionisten alleen maar verergerd. Israel kreeg toen de persoonlijke toestemming van van de Bush-regering.
Iedereen weet dat Israel en Amerika onder een hoedje spelen.
daar ben ik ook helemaal voor
Oud 18-04-2002, 18:46
Mujahid
Mujahid is offline
Helicopter pilot 'refused order to blast Palestinian house'

Peter Beaumont in Jerusalem
Thursday April 18, 2002
The Guardian

An Israeli helicopter gunship pilot reportedly refused to fire a missile at a Palestinian house, the latest sign of growing unease among some Israeli troops over the conduct of the fighting in Palestinian cities of the West Bank.
The rightwing Israeli newspaper Hatzofeh said the Apache pilot refused a direct order for fear of hitting civilians. The disclosure follows widespread condemnation of the use of such gunships during the operation.

Palestinian doctors in Jenin blamed a significant number of civilian casualties on the gunships.

The claim also follows growing concern among some soldiers over the legality and effectiveness of certain actions, in particular firing on ambulances trying to recover casualties. Some soldiers have questioned such tactics.

The unnamed pilot's refusal reportedly took place on Tuesday last week when infantry, backed by tanks and helicopters, captured Dura, a village near Hebron, in the southern West Bank. Although the army has not yet commented on the claim, Guardian reporters in the village that day, did spot a helicopter.

Hatzofeh claimed the pilot's refusal came after a regimental commander's order to fire at a Palestinian house to "liquidate" five alleged terrorists apparently hiding inside.

The commander told the pilot that the terrorists could be exactly pinpointed in the house and again ordered him to shoot. Again he refused.

The helicopter then left the vicinity. When it returned, the commander told him that the terrorists had disappeared, but ordered him to fire at the house nevertheless. The pilot again refused, the newspaper claimed.

http://www.guardian.co.uk/internatio...686015,00.html
Oud 18-04-2002, 18:49
PFP
PFP is offline
Dit soort artikellen worden gebruikt om het machtige israelische leger te ondermijnen. Erg slap en goedkoop.
Oud 18-04-2002, 18:56
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
PFP schreef:
Dit soort artikellen worden gebruikt om het machtige israelische leger te ondermijnen. Erg slap en goedkoop.
Misschien is het wel waar...vergeet niet dat van Israel er niet eens journalisten mochten komen...dan hebben ze toch iets te verbergen? De bronnen die jij bekijkt zijn allemaal van Israel...de Palestijnen kunnen geen nieuws uitzenden, omdat Israel de uitzendingen blokkeerden en zelf porno uitzond op de meest gereformeerde TV-zender van de Palestijnen (Op de site van de daily telegraph gelezen een tijd geleden, n.a.v. een engels opdracht)...m.a.w. de Palestijnen hebben (dankzij Israel) de middelen niet meer om met hun kant van het verhaal te komen
Oud 18-04-2002, 18:59
PFP
PFP is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef:

Misschien is het wel waar...vergeet niet dat van Israel er niet eens journalisten mochten komen...dan hebben ze toch iets te verbergen? De bronnen die jij bekijkt zijn allemaal van Israel...de Palestijnen kunnen geen nieuws uitzenden, omdat Israel de uitzendingen blokkeerden en zelf porno uitzond op de meest gereformeerde TV-zender van de Palestijnen (Op de site van de daily telegraph gelezen een tijd geleden, n.a.v. een engels opdracht)...m.a.w. de Palestijnen hebben (dankzij Israel) de middelen niet meer om met hun kant van het verhaal te komen
dat is niet waar de gehele arabische wereld bemoeit zich met de palestijnen. En je kan niet zeggen dat de NL media pro Israel is eerder andersom
Oud 18-04-2002, 19:15
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef:

omdat Israel de uitzendingen blokkeerden en zelf porno uitzond op de meest gereformeerde TV-zender van de Palestijnen (Op de site van de daily telegraph gelezen een tijd geleden, komen
Bedoel je dit?

Artikel uit Australia’s Sunday Mail:

Israeli Army Broadcasts Porn, Hebrew Propaganda to Besieged Palestinians.

2002-03-30
RAMALLAH, West Bank: Porn movies and programs in Hebrew are being broadcast by Israeli troops who have taken over three Palestinian television stations of Ramallah, irate residents of the besieged West Bank town have told AFP.

The offices of three local television and radio stations were occupied by soldiers yesterday morning, a few hours after tanks and hundreds of troops stormed the town in Israel's biggest offensive against the Palestinian Authority and its leader Yasser Arafat.

The soldiers started broadcasting the porn clips -- considered extremely offensive by most Palestinians -- intermittently this afternoon from the Al-Watan, Ammwaj, and Al-Sharaq channels, the residents said.

"The pornographic movies started on Al-Watan television at around 3:30 pm," one 34-year-old Palestinian mother named Reema told AFP.

"I have six children at home, they have nowhere to go with what is going on here and can't even watch TV," she said angrily.

Anita, a 52-year-old mother of three children, complained about "the deliberate psychological damage caused by these broadcasts".

"I am furious, these are the people who are shooting at us that also play this disgusting trick on us," she said.

"We are desperate for news and constantly flipping channels and get these terrible pictures instead," adding that videos of the intifada were also shown backwards with "ideal terrorism" written in red across the screen.

"Luckily, there is no electricity in half of Ramallah," she said from her house in east Jerusalem where the channels are also available.

A fourth local station, whose premises were not seized by the army, ran a written message across its screen letting people know it was the Israelis who were behind the graphic scenes.

"Anything currently shown on Al-Watan and other local TV channels has nothing to do with Palestinian programs but is being broadcast by the Israeli occupation forces, we urge parents to take precautions," the message said.
Oud 18-04-2002, 21:45
Mujahid
Mujahid is offline
http://news.independent.co.uk/world/...p?story=286197

Fresh evidence of Jenin atrocities
By Phil Reeves in Jerusalem
18 April 2002
Middle East

Fresh evidence of Jenin atrocities

Evidence of atrocities by Israeli troops in Jenin refugee camp grew yesterday when a British pathologist said he found "highly suspicious" wounds during the first autopsy on a victim.

Derrick Pounder, professor of forensic medicine at Dundee University, who is working with Amnesty International, visited the ruined camp and said: "Claims that a large number of civilians died and are under the rubble are highly credible.It is not believable that only a few people have been killed, given the reports we have that a large number of people were inside three and four-storey buildings when they were demolished."

The autopsy on the 38-year-old Palestinian revealed that "he was either shot in the foot, and then in the back, or shot in the back first – receiving a fatal wound – and his corpse was for some reason shot in the foot," he said. "Whichever order the shots occurred in, it was highly suspicious".

As the US Secretary of State, Colin Powell, left for America yesterday, having failed to secure a ceasefire, international fury was growing over events at Jenin. The camp, home to 13,500 refugees, was stormed by Israeli forces a fortnight ago in what Mr Sharon called a counter-terrorism operation against Palestinian militants. The furore has severely damaged Israel's international standing, sending it to its lowest point for several decades.

Palestinians who survived the long battle – in which Israeli helicopters fired rockets and machine-guns into a densely populated area – have said the Israeli army committed many atrocities. Witnesses have described people being shot as they surrendered; houses being bulldozed with people inside; the use of human shields; the burial of 32 bodies in a trench, and one case of Israeli soldiers turning on the household gas supply before tossing a stun grenade into a room full of people.

Richard Cook, head of operations for Unrwa – the UN agency for Palestinian refugees – visited the camp yesterday. He said: "I was absolutely appalled. I anticipated it to a degree but the devastation was much greater than I expected."

The Foreign Office said "disproportionate and excessive" force had been used by Israel, and "clearly civilians were not properly protected".
Oud 18-04-2002, 21:52
UnknoWn EntiTy
Powell heeft heus wel zijn best gedaan, maar Sharon lijkt niet te willen luisteren...
Leg mij eens uit waarom de VS en de EU geen vrede zouden willen in het midden oosten? Volgens mij hebben ze daar geen enkele reden voor, wat jullie ook mogen schreeuwen....

Dat van die porno wist ik al
De rest van de artikelen nog niet
Als het allemaal waar is, word het triester en triester, ik snap zo onderhand ook niet meer wat de Israeliers bezielt....

Hoog tijd voor een vredesmacht, dus
Oud 20-04-2002, 20:24
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Wij Schreeuwen de waarheid uit!
eergisteren is een hele stad afgemaakt en geplunderd
Je kunt zeggen een stad even groot als Wageningen (gelderland)
oftewel 1/3 deel van Arnhem
helemaal uitgemoord dat zegt toch al genoeg of niet!
Ze worden als dieren behandeld nog erger zelfs!!!

En denk je echt dat vs en al die nep vredige landen vrede willen.
Ja vrede op hun manier!!!
Phalestina oprotten isrealiers moeten daar wonen en dan is er vrede!
Dus volgens mij bestaat er gewoon geen manier meer van discuseren met de isrealiers nu moeten de handen werken klaar.
Ze hebben lang genoeg hun mond moeten dicht houden tegen de terrorism dat isreal uitvoert!

Met vriendlijke Mazzels
Oud 20-04-2002, 20:47
arvid_18
arvid_18 is offline
bullshit mohamedjalal ofzoiets

maar een tiende is platgewalst en terecht, want daar woonden alleen maar terroristen
verder moeten de Palestijnen niet zeuren, alsof zij kunnen vechten tegen Israel. Israel heeft het 4de leger ter wereld, als ze willen koloniseren ze heel Palestina.
Oud 20-04-2002, 21:17
UnknoWn EntiTy
de oplossingen die de VS/EU wil:
-Een onmiddelijke stopzetting van alle geweld van beide kanten, dus van Israel én de Hamas/aanhangers van Arafat
-terugtrekking van Israel binnen de grenzen van 1967 (voor de oorlog van 1967)
-Een palestijnse staat, die in ieder geval bestaat uit de Gaza-strook, en nog meer stukken die ik zo even niet weet te noemen (iemand??)
-Erkenning van deze staat door Israel als een onafhankelijk land
-Vredesonderhandelingen over heikele punten zoals bv. Oost-Jeruzalem

(er kunnen fouten inzitten, maar dit is iig de grote lijn)
Dus waar is jou onzin over "vernietiging van de palestijnen"etc etc?
Inderdaad, das dus gelul.

En kom asjeblieft niet met onzin aan dat heel Jenin is platgewalst, er is natuurlijk heel veel schade aangericht (wat ik heel erg vind), maar je moet eens ophouden halve waarheden te vertellen en te claimen dat jij en jij alleen de hele waarheid kent, daar word ik namelijk strontziek van....
Oud 21-04-2002, 13:37
PFP
PFP is offline
Westelijke jordaan oever
Oud 21-04-2002, 14:45
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
arvid_18 schreef:

maar een tiende is platgewalst en terecht, want daar woonden alleen maar terroristen

Tuurlijk joh, wat moeten die israeliers dan zeggen? ''Ja, we hebben allemaal onschuldige mensen afgemaakt'' tuurlijk

nogal logisch dat ze dat zeggen en zo dom dat jij daar in trapt, dat is dus wat ze willen. en je moet es reportages gaan bekijken en kom dan terug met je commentaar want er woonden helemaal geen terroristen man!
Oud 21-04-2002, 15:21
UnknoWn EntiTy
Citaat:
PFP schreef:
Westelijke jordaan oever
inderdaad
Citaat:
nogal logisch dat ze dat zeggen en zo dom dat jij daar in trapt, dat is dus wat ze willen. en je moet es reportages gaan bekijken en kom dan terug met je commentaar want er woonden helemaal geen terroristen man!
Hoe kan jij nou weer ruiken dat daar geen terroristen woonden?
Natuurlijk woonden die er wel, maar er woonden net zo natuurlijk niet alleen maar terroristen, waarschijnlijk maar heel weinig zelfs.....
Welke reportages doel je op btw?
Oud 21-04-2002, 16:54
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

inderdaad

Hoe kan jij nou weer ruiken dat daar geen terroristen woonden?
Natuurlijk woonden die er wel, maar er woonden net zo natuurlijk niet alleen maar terroristen, waarschijnlijk maar heel weinig zelfs.....
Welke reportages doel je op btw?

reportages die jammer genoeg heel weinig op de nederlandse zenders te zien zijn, reportages waarin ze de puinhopen laten zien en familieleden van doodgemaakte mensen laten zien/praten, reportages waarin ze laten zien hoe de overlevenden de doden begraven en hoe iedereen, werkelijk iedereen met maskers op moet lopen omdat het stinkt naar dode lichamen, zulke reportages, dingen die de waarheid aan t licht brengen, die mis ik op de nederlandse zenders itt bijv. turkse zenders

en tuurlijk zullen er wel een paar terroristen gewoond hebben, die landen zitten er vol mee, is dat dan reden om meteen het hele stadje plat te gooien ofzo?!
Oud 21-04-2002, 18:45
UnknoWn EntiTy
Citaat:
Dutchy15 schreef:
reportages die jammer genoeg heel weinig op de nederlandse zenders te zien zijn, reportages waarin ze de puinhopen laten zien en familieleden van doodgemaakte mensen laten zien/praten, reportages waarin ze laten zien hoe de overlevenden de doden begraven en hoe iedereen, werkelijk iedereen met maskers op moet lopen omdat het stinkt naar dode lichamen, zulke reportages, dingen die de waarheid aan t licht brengen, die mis ik op de nederlandse zenders itt bijv. turkse zenders
Kan je ergens zoiets downloaden misschien?

Citaat:
Dutchy15 schreef:

en tuurlijk zullen er wel een paar terroristen gewoond hebben, die landen zitten er vol mee, is dat dan reden om meteen het hele stadje plat te gooien ofzo?!
zei ik dat?
Het is wel een reden om er iets aan te doen.....
Maarja, Israel pakt het nou niet bepaald goed aan

Regels voor berichten