Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En ja, de VN is een politieke organisatie, mooi op papier, maar in de praktijk gedoemd te mislukken. Heeft nooit enig succes gehad. Mijn idee: VN opdoeken, NATO uitbreiden met Rusland. ![]() En over de Luchtmacht... We hebben nu 148 F16's. Dat zijn dus ongeveer 12 squadrons. Mijn idee: -48 F16 Fighting Falcon's moderniseren. -48 F35 Joint Strike Fighter's kopen. -48 FA18EF Super Hornet's kopen. Dan hebben we dus 144 vliegtuigen. ![]() Verdeeld in squadrons van 12 zijn dat 4 squadrons van ieder type, dus 12 squadrons in totaal. De Luchtmacht heeft 3 Main Operating Bases, MOB's, dat zijn: Leeuwarden, Twenthe, en Eindhoven. De overige bases zijn alleen voor ondersteuning en wat helikopters. Dus kan er van ieder vliegtuigtype één squadron naar iedere basis. Dan hebben we nog 3 squadrons over: één van elk type. Dan kijken we welke wáár het best inzetbaar is: de FA18, die ook met de Harpoon anti-scheeps raket kan worden uitgerust, komt dicht bij zee: Leeuwarden. Dan staan op Leeuwarden dus 12 F16's, 12 F35's, en 24 FA18's. Twenthe krijgt extra F16's, dus 12 FA18's, 12 F356's, en 24 F16's. Eindhoven krijgt extra F35's (JSF), voor de anti-grond rol (bommenwerper), dus 12 F16's, 12 FA18's, en 24 F35's. ![]() Ook stel ik voor één of meerdere squadrons FA18's bij de MLD (Marine Luchtvaart Dienst) te voegen, met marinepiloten dus. Dit om, in geval van een conflict, snel een zee (kanaal) af te kunnen sluiten. (Dit zou tijdens een evt. NATO-S.U. oorlog erg handig zijn geweest: met 24 FA18's het Kanaal hermetisch afsluiten voor vijandelijke schepen.) Maar goed, ik ga off-topic. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
meneer de leek. zonder luchtaanvallen had je daar nu nog steeds die teringzooi van 10 jaar geleden ![]() en wat versta jij onder eervol geweld? hand-to-hand? agreed, er gaat weinig boven een goed gevecht ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
voor zover ik weet, heeft nederland nu maar 6 jachtvliegsquadrons over (306, 311, 312, 313, 322 en 323), met elk 18 toestellen, is dus 108 F16's.. deze 108 zijn nu ongeveer allemaal op de MLU-standaard gebracht, waarmee hun technische levensduur tot 2010 verzekerd is (2015 als het gerekt word) bij de MOB's heb je Eindhoven verwisseld met Volkel.. de F/A18 zal NOOIT in beeld komen bij de luchtmacht, en wel om een paar simpele redenen 1) 2-motorig, duurder in onderhoud, en de milieuafspraken maken het gewoon onmogelijk om te vliegen met die krengen (waarom denk je dat de VS het verdrag van Kyoto niet ondertekent?) 2) de F/A18 (in die tijd YF17) is al in beeld geweest bij de vervanging van de starfighter in de jaren 70, toen dus de F16 werd gekozen.. als men die nu aan zou schaffen, koop je dus in feite een even oud toestel... 3) ga me niet praten over de super hornet, want dat is alleen maar een zwaarder toestel, die nog intensiever onderhoud (en daardoor NOG duurder is) vereist, en met mogelijkheden die de luchtmacht nieteens KAN exploiteren vanwege het budget en de aantallen waarin deze aangeschaft zou kunnen worden (tegen de prijs van een JSF) De enige vervanging die er gaat komen is die van de F-16, en dat zal waarschijnlijk slechts gaan om 5 squadrons (het 6e zal dus worden opgeheven), is 90 JSF's.
||
Verwijderd
|
Citaat:
je kan het met je blote handen doen, met een keukenmes, die 6-cells mag-lite die ik hier heb.... je KAN(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) geweld/oorlog niet uitstluiten.... dan zou je: - mensen maar iets anders moeten laten vinden om het vlees of aardappelen te snijden/schillen, want messen kunnen als wapens gebruikt worden - mag-lites zijn natuurlijk ook veelste groot en gevaarlijk - oh ja, vechtsporten wakkeren dat geweld natuurlijk ook alleen maar aan - en laten we dan ook maar meteen de handen van mensen afhakken zodat ze niemand meer kunnen slaan... dus ik denk dat jij een beetjeeen droomwereldje voor ogen hebt waar je veel tijd aan kan verspillen, maar wat toch niet haalbaar is... en dat geweld lokt geweld uit is ook niet altijd van toepassing.... "vuur moet je soms met vuur bestrijden" ps. @apie: de YF 17 was de voorganger van de f18... de f18 werd uit zijn geflopte voorganger ontwikkeld ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
[QUOTE]Havock schreef:
[B] je KAN(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) geweld/oorlog niet uitstluiten.... Wel waar. Citaat:
Je moet de lust voor geweld uit de mens halen...dan heb je al die problemen niet... Hoe doe je dat? Allereerst: Een einde maken aan het apartheidsdenken |
![]() |
||
Verwijderd
|
hehe, en wat doe je dan met mensen zoals ik het vechten het liefst tot een sport maken?
en jij wou zeker ook gewelddadige games afschaffen (Soldier of Fortune 2... anyone? ![]() Citaat:
![]() en FA, de FA18 bied niet zoveel nieuws.... als we nou een vliegdekschip hadden..... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en met messentrekkende lui praten heeft toch geen zin... als ze ruzie willen, dan willen ze dat en ze gaan echt niet voor je aan de kant als je ze probeert om te praten... sterker: dan irriteer je ze alleen maar met dat gepraat... en ik heb ook geen behoefte om vrienden en ehm, onschuldigen pijn te doen.... maar als iemand mij pijn doet, geef ik het hem liefst met rente terug. [b]stel nou he, iedereen doet zijn leger weg van de navo, en saddam pikt even wat landen in, en in bosnië gaat het weer mis, en ze vragen om hulp, en dan kom jij met je nerdige politieke pelotonnetje aanzetten: "nou, het is een heel redelijke man, daar valt vast wel mee te praten" toegegeven, praten heeft zin, maar je moet ook een middel hebben om te voorkomen dat ze niet gewoon weglopen ![]() en dacht je dat sancties veel utmaken? welnee, dan krijgt het volk gewoon minder ![]() Laatst gewijzigd op 07-06-2002 om 12:41. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Het valt me op dat meerendeel echt geen fuck geeft voor de mensen die ons land beschermen en proberen oorlogen te vermijden, maar dat als ze er zijn er ook gewoon naar toe gaan.. Om de bevolking te bescheremen, steden te helpen opbouwen enz.
En dan nog binnenalnds overstromingen, georganiseerde internationele criminaliteit aanpakken met betrekkingen tot Nederland. Tuurlijk is de JSF het waard. Er moeten gewoon weg nieuwe vliegtuigen komen.. Want die F16 zijn idd. (in 2010) "niks" meer. Respect voor de militairen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
ga naar bosnie en vraag wat ze van de nederlandse militairen vinden, over het algemeen: ![]() waarom? moet je eens kijken wat de genie heeft opgebouwd wat er door artillerie van de serven of whoever, is kapotgeschoten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vliegtuigen zijn niet nutteloos bij het bewaren van vrede en bij rampen. denk maar eens aan bevoorrading, of dacht je soms dat dat per vrachtwagen ging. Gevechtsvliegtuigen zijn ook nodig bij het bewaren van de vrede, denk maar eens aan al die keren dat luchtsteun wordt aangevraagd, en bovendien schrikken laag overvliegende vliegtuigen ook nog eens de soldaten af om iets te doen, want dan weten ze dat ze in de gaten worden gehouden Natuurlijk hebben we de JSF nodig. De F16 zal in 2010 21 jaar oud zijn en dat is verrekte oud voor een gevechtsvliegtuig |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
* Perot Systems Nederland B.V., Amersfoort * St. Nationaal Lucht- en Ruimtevaarlaboratorium, Amsterdam * Stork Product Engineering B.V., Amsterdam * Rextroth Hydraudyne B.V., Boxtel * Van Halteren Metaal B.V., Bunschoten * RDM Technology Holding B.V., Curaçao * Thales Optronics B.V., Delft * TNO, Den Haag * Axxiflex Turbine Tools B.V., Dordrecht * Adimec Advanced Image Systems B.V., Eindhoven * IFS Netherlands B.V., Eindhoven * Koninklijke Philips Electronics N.V., Eindhoven * Philips Enabling Technologies Group Nederland B.V., Eindhoven * Thales Cryogenics B.V., Eindhoven * Thales Munitronics B.V., Eindhoven * Hankamp Gears B.V., Enschede * Nederlands Centrum voor Laser Research, Enschede * SP Aerospace and Vehicle Systems B.V., Geldrop * Futura Composites B.V., Heerhugowaard * Bradford Engineering B.V., Heerlen * Thales Nederland B.V., Hengelo * Aircraft Development and Systems Engineering B.V., Hoofddorp * Thales Communications B.V., Huizen * ATOS Origin Engineering Services B.V., Leiden * Dutch Space B.V., Leiden * Airborne International B.V., Leidschendam * Electronic Data Systems (EDS), Leidschendam * Sergem Engineering B.V., Leidschendam * Eldim B.V., Lomm * Sulzer Metco Coatings B.V., Lomm * Stork N.V., Naarden * Fokker Aerospace B.V., Oude Meer * FCS Control Systems B.V., Oude Meer * Ten Cate Advanced Composites B.V., Nijverdal * Senior Aerospace Bosman B.V., Rotterdam * AMCA Hydraulic Fluid Power B.V., Ten Post * Nedtech Engineering B.V., Uithoorn * Askove Kunststof Industrie B.V., Veghel * Stork Aludra B.V., Vlaardingen * Baan Nederland B.V., Voorthuizen * Sun Electric Systems B.V., Weesp * Schreiner Components B.V., Zevenaar * Stork Special Products B.V., Zwolle (bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/JSF) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ar·ro·gan·tie (de ~ (v.)) 1 verwaande houding tegenover anderen
||
Verwijderd