Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Owjah.. ik heb een discussie met een vriend van me. Degenen die de extended version hebben gezien van deel 1 kennen vast dat liedje wel dat Merry&Pippin zingen op de tafels? Nah.. in TTT komt er een stukje voor.. dat Sam&Frodo liggen te slapen en een stukje verder zit Gollum op een steen in zichzelf te praten.. dan komt Frodo erbij zitten en dan zegt Gollum iets.. en ik ben er heilig van overtuigd dat dat wat hij zegt hetzelfde melodietje is als dat liedje wat Merry&Pippin zingen (ben ik nog te volgen??) Is iemand anders dat ook opgevallen???
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Wat mij opviel was bij Helmsdiept. Dan komen de Uruk-hais eraan, en die hebben allemaal fakkels. Dan begint het hard te regen, maar al het vuur blijft gewoon aan. Of is dat in het echt ook zo (ik loop nl nooit met vuur door de regen). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||||
Citaat:
![]() en Haldir... hoe durven ze?!? Ik zat daar dus, in de bios zovan: nee! nee! *handen voor m'n ogen* NEE! ![]() mja.. helmsdeep was suuperkoel ![]() ![]() ik vond dat ze Faramir idd een beetje als een kneus neergezet. Éomer daarentegen was precies zoals ik hem me had voorgesteld ![]() Citaat:
Citaat:
wat ik jammer vond was dat ze dat stukje met die naam van Treebeard/Fangorn eruit hebben gelaten, dat vond ik toch ook best wel belangrijk. ok, ik weet niet of ik nu gewoon iets over het hoofd heb gezien, maar op een gegeven moment in het bos van Fangorn hebben Merry en Pippin het over de bomen in het woud, het donkere woud ofzo, ik weet het niet precies meer, maar ik weet vrij zeker dat ze daarmee het woud van Tom Bombadil bedoelden (als het niet zo is, dan is het vrij snel opgelost), maar dat zou toch vrij verwarrend zijn, aangezien dat stuk niet in de film zit? ![]() mja, al met al vond ik m toch wel briljant hoor ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 03-01-2003 om 18:21. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vond het nummer van de aftieteling van TTT veeeel slechter dan die van FotR. Ik vind dat die vrouw die die van TTT zingt een vreselijke stem hebben, terwijl die Enya van FotR een best wel mooie stem heeft. Veder is May it By (FotR) een veel mooier nummer. Ik heb van allebij de films de muziek, dus ik het het bijde meerdere keren gehoort.
||
Citaat:
![]() Maar heeft iemand nu al het touw en de singel gezien bij shadowfax... shadowfax laat zich rijden...of niet... hij moest deze gandalf blijkbaar niet ![]() ![]()
||
Citaat:
|
Ik heb niet dit hele topic doorgelezen hoor,
maar is het eigenlijk niet raar dat pippin zo'n iers accentje heeft, in de hobbit wereld waarin niemand op avontuur gaat? ![]() En als toch alles hetzelfde moet als in het boek is de manier waarop Bilbo de ring vindt ook niet goed verfilmd.... ![]()
||
Citaat:
Wat vreemder is, is dat de mensen van rohan en gondor niet een ander accemt hebben. wel in boek. heeft tolkien expres zo gedaan. grom. En dan sprak er nog iemand over magie en orks in een zin. kom op zeg....
|
Magie in Middle Earth is niet zomaar wat... Mij lijkt dat het zeer spaarzaam wordt gebruikt, en dan alleen nog door Valar en Maiar, en misschien op een zeer subtiele wijze door de elven. In de film wordt er misschien ietsje te vrij mee omgesprongen.
Sauron, Saruman, en de orks staan daarentegen voor de technologische vooruitgang (He has a mind of wheels and metal, Fires of Industry, enzovoort enzovoort). De ents, en in mindere mate de elven en hobbits, staan hier lijnrecht tegenover. Naast een verhaal over Goed en Kwaad (Heel LOTR), is dit ook een verhaal over Hoop en Wanhoop (TTT), Plicht/ Lotsbestmming en Eigen Wil (Vooral Sam), Techniek en Natuur (Saruman/Ents)
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
nou euh ik ga geen lang verhaal houden
![]() ![]() ![]() alleen las ik overal dat iedereen die scene dat legolas op z'n paard springt (achterstevoren?)erg gaaf vindt maar ik kan me daar dus nix van herinneren ![]() ![]() 1 opmerking nog: die ene scene(en enigste) van galadriel sloeg toch ook nergens op? |
![]() |
||
Citaat:
*heeft btw gedroomd dat op de extended version van deel 1 Legolas en Aragorn gingen zoenen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Maar dat terzijde. Over de film: ik ben twee weken geleden geweest en wil zo snel mogelijk weer. Want, ondanks de foutjes soms, blijft het een goede film. *Legolas op z'n board: beetje té, maar 't zag er wel leuk uit ![]() *Legolas' spring-op-paard-scene: geweldig! Zag er erg mooi uit *Gimli: Leuk. "Toss me"... "Don't tell the elf" ![]() *Haldir's dood: jammer. Komt voor zover ik weet niet in het boek voor (toch?). *grr* *elf-fan is* De scenes met het Quenya (dat is toch wat ze spreken? ![]() Legolas: Le ab-dollen. (Je bent te laat) You look terrible. ![]() [offtopic] Iemand zei tegen me dat Legolas in het boek bruine ogen had. Bruin? Wist ik niet.. ![]() *De Ents: mooi gemaakt, John (Rhys Davies, Gimli)'s stem was wel geschikt voor Fangorn *De ondertiteling: was jammer. Of alle originele namen, of alles vertalen. Niet Shire vertalen met Gouw, terwijl Merry en Pippin zo blijven. *Gollem was geweldig gedaan. Andy Serkis deed (as said before) zijn stem, en dat deed hij goed. Uit een interview: " 'Gollem' moet klinken als een kat die een haarbal ophoest". Nou, dat is geslaagd hoor ![]() Zijn gespleten 'persoonlijkheid' is goed in beeld gebracht vind ik. Op het einde van de film moest ik even nadenken wie hij ook weer bedoelde met "She"... ("Yes.. she could do it..") ![]() *Vond Arwen niet zo leuk, maar ik ben nooit een Arwen-fan geweest. Niet in het boek, en niet in de film. Liv Tyler doet het wel oké, maar ze is niet mijn favoriete personage. *In FOTR wordt Gimli toch verliefd op Lady Galadriel? Of was dat in TTT? Ze hebben het zowieso weggelaten, wat wel is vind ik. Ik had Gimli wel eens helemaal verliefd willen zien ![]() *@ Toeter: Woa, waar heb je die achtergrond vandaan? *drool* ![]() *De muziek is erg mooi, ik heb de soundtrack en het klinkt allemaal erg oké ![]() ![]() Oftewel: geweldige film. Iemand geinteresseerd om nog een keertje te gaan? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik vind haar stem echt niet mooi. Ik heb ze net allebei achter achter elkaar geluistert. Wat een verschil zeg. Doe mij may it be maar. Veel mooier naar mijn mening.
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
||
Citaat:
>>hier<< alleem via deze link komje op de foto's van die site, maar als je daarboven ergens klikt zie je het wel |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En Gollum's song is gewoon zo droevig en dat vink juist heel mooi gezongen...May it Be komt me zo onderhand mn strot uit, dus misschien dak deze nieuwe daarom beter vind ![]()
|
ik vond het zó stom dat ze van faramir zo'n boromir hebben gemaakt, sowieso de hele scène. BAH!
faramir is in het boek helemaal mijn held en nu lijkt ie helemaal gemeen, nou ja later niet helemaal meer, maar toch... stom... en gimli is veel te veel zp'n grappige sprookjes dwerg gemaakt... beetje jammer, al zorgde het wel voor afwisseling erg spanning- grapje... gollem vond ik goed, eerst dacht ik BAH maar vond wel dat de goeie en slechte kant goed waren uitgewerkt... en vond het jammer dat eomer er vrij weinig in voor kwam en dat ze van eowyn een beetje een trutje hadden gemaakt (vond ik) en verder was aragorn natuurlijk heel stoer en leuk (vooral als ie zo in helms deep aankomt en die deuren door komt als ie naar theoden gaat, woh!).... maar nogmaals, vind het echt stom dat ze mijn persoonlijke held hebben verpest ![]() zonder het boek in mn achterhoofd was het overigens wel gewoon een erg goeie film.... |
![]() |
||
Citaat:
2.juh...stom! ![]() 3. iedereen maakt meteen zo'n clown van hem, alleen om dat ie af en toen een grapje maakt.. :\ 4. ![]() 5. ja idd jammer vaneomer..maarwat nietis kan nog komen! ![]() 6. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() @ Toeter: i really did!! jaja dat was dan weer eenv an de leukere dromen ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() alleen die scène met dat zwaard, met aragorn, dan is ze imo 'echt' de eowyn zoals ik me haar voorstelde... |
![]() |
|
|