Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Daar zit wel wat in. Dan worden ze door schade en schande wijs, dat klopt, maar wie zal het meeste leed hebben en de meeste (en grootste) geestelijke littekens eraan overhouden? Het 12-jarige meisje. Dus dan kun je het beter vroegtijdig afkappen, dat is beter voor alle partijen. Citaat:
Ripper
||
Citaat:
Overigens. Waar twee mensen de fout in gaan, hebben er ook 2 schuld. Ze zijn beiden 'verliefd' *ahum* geworden.
|
O ja, en nog even een toevoeging aan mijn vorige reacties, Westlander84. Ik vind het moreel onverantwoord als jij toch met de relatie doorgaat. Jij als volwassene zou beter moeten weten. Of denk je toch met je lul?
Ripper
||
Citaat:
Ripper
||
Citaat:
Als ze sex zouden hebben, of iets van sexuele intimidatie, dan was het een ander verhaal. Maar blijft het allemaal berust op 'verliefdheid'. Nou waarom niet. Ook neem ik M.'s dreigementen serieus. Dat W. met z'n zusje gaat is geen reden om iemand te vermoorden. Als hij daar nu al aan denkt bij zo'n klein vergrijp als dit ('verliefd' zijn) hoe zou dat dan later gaan eindigen wanneer z'n vriendin het uit maakt? "O, ja houdt niet meer van me, dus nu mag ik je afmaken" ![]() Ik vind dat je hier over moet kunnen praten, zoals volwassen mensen behoren te doen. Maar M. kun je dat niet helemaal kwalijk nemen, hij zal waarschijnlijk nooit echt volwassen worden.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() mijn zusje is nu 11, als een jongen van 18 aan haar komt, zal ik ook heel dwaas gaan reageren denk ik. die gast zou dan ouder zijn dan ik en dat pik ik gewoon niet. iemand van 18 komt niet aan mijn zusje! daarmee klaar. iemand van 15 (die ook nog een beetje kinderlijk is) vind ik bijvoorbeeld nog wel kunnen. zolang die jongen ook nog maar in zijn beginfase van de liefde is. en neej, als deze jongen van 18 ook in zijn beginfase is, ben ik het er nog niet mee eens. hij is volwassen voor de wet, doe normaal zeg ![]() |
![]() |
||
Citaat:
2) Wat versta jij onder 'aan haar komt'? 3) Dwaas reageren. Maar, ik geloof niet een (lief) regenboogmeisje als jij met dreigementen komt, wel? 4) Dus het is meer dat je het erg vind omdat hij ouder is dan jij. En als zij nou dalijk 18 is. En ze verkeert met een jongeman van 26? Mag dat dan ook niet. Zou hij dan in de eerste plaats voor jou moeten kiezen ofzo? 5) Dan zou het nog 'verboden' zijn. Hij is meerderjarig, en zij is op 15-jarige leeftijd nog 'kind'. 6) Nu spreek je jezelf tegen. ![]()
||
![]() |
Citaat:
2) zoenen alleen al... ik vind dat mijn zusje nog te jong is om met hem te zoenen. maar okay, ze zit in groep 7. 3) nee dat is ook waar. ik zou zeker niet gaan dreigen en ja, dat is inderdaad ook niet goed te keuren. 4) neej dat bedoel ik niet. het gaat om de leeftijd 12 jaar. als je zo jong bent, ben je helemaal nog niet zo wijs en verstandig om over zulke dingen te kunnen beslissen. als zij 18 is, is ze dat wel. ook omdat ze dan denk ik wat meer ervaren is op dit gebied. nu is zij dat nog niet. een jongen van 18 heeft (lijkt mij) meer meegemaakt. 5) ik bedoel als mijn zusje van 11 met een jongen van 15 neemt (4 jaar verschil). ![]() 6) nee hoor, ik vind 11-15 minder erg dan 11-18. dat bedoel ik er alleen mee. |
![]() |
||
Citaat:
Misschien horen kinderen van 12 ook niet te denken aan relaties met 18-jarigen. Maar, wat als dit toch gebeurd? Wou je haar dan brainwashen ofzo?
||
Citaat:
2) Je zusje is ook 11. En zoenen vind ik ook (meteen al) te ver gaan. Ze zouden het heel oppervlakkig moeten houden. Hand-in-hand door de stad. Dat soort dingen... [Kinderoppasser spelen ![]() 3) Fijn dat we het daar over eens kunnen zijn. 4) Op welke leeftijd mag jou zusje dan wel een relatie beginnen met een 18-jarige? En waarom dan wel. En, wie ben jij om dat te beslissen voor jou zusje? ![]() ![]() 5) Ik vind zo ie zo dat 11 jaar jong is om een relatie te hebben. 12 kan eigenlijk ook niet. Tenzij ze het bij handje-vasthouden blijft. Maar goed, ik ben niet degene om dat te beslissen voor hen/haar/hem. 6) Ok, dan vatte ik dat dus verkeerd op ![]()
|
Kijk het feit dat ik zo geageer is gewoon dat ik niet wil dat M,n zusje met zo,n randebiel gaat ...die gozer is 18 jaar en hoort gewoon beter te weten .
Hoe the fuck kan je nou een relatie beginnen met een 12 jarige .. Ik weet niet wat er gebeurt is tussen hun 2 maar als ik weet dat als hij haar heeft aan geraak dat hij gewoon nog de zelfde dag het loodje legt . Als er niks gebeurt is ..ok geen probleem maar die gozer hoef ik niet meer te zien en al helemaal in de buurt van m,n zusje want dan heeft toch een probleem klaar. |
![]() |
|
![]() |
ik weet het allemaal niet maar ik weet wel 1 ding en dat is dat ik je zusje niet hebt aangeraakt hoor ...want ik ben niet gestoord dat ik dat doe en aanklagen ja doe wat je niet laten ken toch
(en al had je het nou eerder geweten trwouwens wat zou je dan doen precies hetzelfde weet ik nou al ...en daar was je zusje bang voor dat je zo zou doen net als nu ) maar ik hou er maar over op oftewel ik doe het deurtje dicht met alles oke |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
2) Ik begrijp wel dat je boos bent. Alleen niet dat hij dood moet omdat hij 'verkeerd' bezig is. ![]()
|
Verwijderd
|
hmm ik weet ook niet wat ik eraan moet doen hoor, het staat hier weer vol met asociaal gescheld
![]() Ik zou wel graag willen weten wat het meisje van 12 er zelf over zegt, voelt en denkt. Waarschijnlijk vindt ze het wel stoer ofzo, zo'n jongen die ouder is. Ik weet het ook niet. Ik vind ook dat het niet kan en ik weet niet of het nou wel goed is om dit topic te sluiten, ik zou op zich wel willen weten wat er nou gaat gebeuren. En Maypole, wat zeggen jullie ouders ervan? Kunnen die niet gewoon tegen je zusje zeggen van "je mag hem niet meer zien". Ik bedoel, mijn ouders proberen dat soort dingen nog steeds wel bij mij, en zeker bij zo'n meisje van 12 moet het toch wel effect hebben.. Als je ouders nou goed met allerlei argumenten komen waarom zo'n relatie niet goed is...dat slaat je zusje heus wel in zich op, ookal wil ze het niet toegeven. |
![]() |
|
*pakt een emmer ijskoud water en gooi het over M. en W.* oke allebei nou ff afkoelen! Hoe oud zijn jullie nou? Jullie vechten als 2 kleine kinderen. Ik mag toch aannemen dat je rond je 18e volwassen genoeg bent om het op een normale manier 'uit te vechten'
W. get a life! Zoek iemand van je eigen leeftij of w8 4 jaar tot dat meisje wat meer weet van de wereld en mannen! M. oke laten we nou niemand gaan vermoorden, geeft zo'n rommel. Ik kan me echt volledig voorstellen hoe boos je bent. Persoonlijk zou ik hem wel willen castreren... maar ja, dat mag weer niet. Praat erover, hou je in, begin niet meteen te bekken op elkaar. Praat ook eens met je zusje, ze is geen klein kind meer (ook niet volwassen genoeg voor dit hoor) maar ze kan wel zelf denken. Probeer wat op te lossen
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maargoed verwacht je nou dat ik Medelijden met je krijg of zo ? dacht het even mooi niet Zelfmoord om een 12 jarig ... ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind zowel Maypole als Westlander84 erg triest overkomen. Ze doen me denken aan low-life trailerbewoners bij Springer's talkshow.
Een 18jarige met een 12-jarige is echt het toppunt van wanhopigheid. Ze zouden best met elkaar mogen omgaan, dat is geen probleem, zolang er geen zoenen of seks bij komt kijken...Maar het blijft stom. Zoiets werkt namelijk helemaal niet. Maypole reageert ook zeer overdreven. Sowieso is het wel goed dat ie zn zusje in bescherming neemt, maar de manier waarop? ![]() Een beetje lomp lopen schelden en dreigen is toch wel het domste wat je kan doen. En doe wat aan je Engels en Nederlands; mathafakka, flikka, kankah? Pff.... |
![]() |
|
Was het maar zo makkelijk als 1,2,3...
Stap 1: Verbreek de relatie Stap 2: Maak de vriendschap weer in orde (of, zorg iig dat je elkaar niet de hersens inslaat als je elkaar tegenkomt) Stap 3: Sluit onderwerp... Je kan er namelijk ZO veel gedonder mee krijgen...
||
![]() |
Citaat:
||
uhm ik zou zowiezo nooit een relatie beginnen met de zus van mijn vriendin maakt niet uit hoe oud. als het fout gaat dan KAN de vriendschap in problemen komen.
en zeker als jij 18 bent en zij 12 als je vriend daar achter komt is hij razend dan is de liefde over en de vriendschap. en ik vind de leeftijdsverschil te groot Citaat:
|
Hij is niet triest, hij is gewoon tot over zijn oren verliefd. Het is welliswaar een hele domme keuze als hij daadwerkelijk zou doen. Hij is in feite wel een aardige gozer, praat veel met hem, en hij is helemaal niet zo gek als jullie allen beweren. En die Sharon is idd wel jong, maar zij is ook echt helemaal stapel op hem, en dus moeten jullie het respecteren vind ik. En trouwens hij wil dat deze topic gesloten wordt, maar krijgt het niet voor elkaar, dus post altstjeblieft niet meer in deze topic, thanx.
||
![]() |
Citaat:
5) ja, 11 is zeker te jong voor een relatie. mijn zusje heeft wel met een jongen van 14 gehad. maar dit jochie was ook nog klein en "kinderachtig". het was dus gewoon kalverliefde. k kan het niet voor mijn zusje beslissen. dat is zo. het blijft haar keuze. maar als ze met een jongen van 18 thuis komt, zal ik er toch alles aan doen om haar op andere gedachten te brengen. |
![]() |
|
18jarigen hebben gewoon behoeftes waar 12 jarigen gewoon nog helemaal geen behoefte aan hebben. Sterker nog, waar ze gewoon nog te jong voor zijn. Ik heb het dan over uitgaan, alcohol, en niet op de laatste plaats sex. 12 is echt te jong.
De enigste manier waarop de relatie wel kan werken is dat de 18 jarige deze behoeftes niet heeft, en dat kan ik me nauwelijks voorstellen. En verder sluit ik me helemaal aan bij Ripper
||
Citaat:
![]() ![]() 2) Voor een 'serieuze'liefdesrelatie, jazeker. 3) Absoluut. Dat zou ik ook doen. Maar ja, als je 'verliefd' *kuch* bent, dan zie je dat soort dingen (zeker als je héél jong bent) over het hoofd. Overigens hoort een meisje van 12/11 hier niet eens aan te denken, maar boekjes met paarden lezen ofzo.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
12 jarig meisje bevallen! Mug1 | 1 | 30-03-2011 10:08 | |
Ilse weigert pedofielensite Verwijderd | 415 | 04-02-2005 19:54 | |
[TV] Vanavond de NNJ bij NOVA! Prea|K | 158 | 13-08-2003 01:34 | |
Liefde & Relatie |
Kan een meisje 'voelen' dat ik vroeger veel heb meegemaakt? Hanz | 25 | 28-06-2002 19:23 | |
ARTistiek |
Zoals het klokje thuis tikt,tikt het hier niet [fractie uit een dagboek] kaleidoscope | 11 | 28-02-2002 18:18 |