Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2003, 19:27
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
see the other side schreef op 07-04-2003 @ 20:24:
hier precies wat je zegt een titel staat op een stuk teks om hem aantrekkelijk te maken zeker in de krant dat is allemaal over dreven !!

en er cirkelen niet zomaar een paar heli´s boven jenin rond

om t aantrekkelijk te maken, dat kan best wel kloppen, maar t is niet allemaal onzin hoor

neej geloof je hetzelf?
Oud 07-04-2003, 19:32
see the other side
see the other side is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 07-04-2003 @ 20:27:
om t aantrekkelijk te maken, dat kan best wel kloppen, maar t is niet allemaal onzin hoor

neej geloof je hetzelf?
ik zeg niet dat het onzin is het is alleen sterk over dreven

en ik weet zeker dat er alleen leger eenheden in gezet worden als er een echt doel is over het algemeen is dat terroristen oppakken
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 19:39
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
see the other side schreef op 07-04-2003 @ 19:31:
die aanklacht tegen sharon gaat over weet ik veel iets van 10 jaar terug

en er is vorig jaar al een nederlands research team geweest om alles te checken en die concludeerde dat er nix aan de hand iz
En een onderzoek door de VN werdt afgeblazen omdat de VS dwars ging liggen. Maar er zijn daar heel wat meer dingen gebeurd dan jij wil zien... De kranten stonden er in die tijd bol van, en in die aanklacht tegen Sharon was wel degelijk de mensenrechtenschendingen in Jenin opgenomen.

Citaat:
hier precies wat je zegt een titel staat op een stuk teks om hem aantrekkelijk te maken zeker in de krant dat is allemaal over dreven !!
Die titels komen uit de Volkskrant, dat is niet een op sensatie belust blaadje ala Telegraaf, maar wel degelijk een kwaliteits krant.

Citaat:
en er cirkelen niet zomaar een paar heli´s boven jenin rond
En de VN gaat ook niet zomaar een onderzoek naar mensenrechtenschendinen doen.

Laatst gewijzigd op 07-04-2003 om 19:42.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 20:42
anny
anny is offline
Citaat:
Palestijnen hebben geen wapens, geen tanks, geen satelieten, geen pantservoertuigen, geen chemische wapens, geen bommen, geen kanonnen, geen nuclaire wapens of handgranaten. Zij hebben geen van alles.
Zij hebben geen supermacht die achter hun staat en die hun steunt in hun strijd.
waar denk je dat de palestijnen (zelfmoord)aanslagen mee uitvoeren. waar denk je dat mee geschoten word tijdens oa demonstraties. wat denk je dat naar het leger en joodse dorpen wordt gegooid ze hebben misschien geen tanks, maar wapens hebben ze wel degelijk.
en waar denk je dat die wapens vandaan komen? de hele arabische wereld steunt ze (en ik weet niet of je laatst nog op een kaartje hebt gekeken over hoe de religies op de wereld verdeeld zijn, maar dan heb je (of zal je) (ge)zien dat dat toch een behoorlijk groot deel van de wereld is.
en de enige reden waarom er geen supermacht meer is die hun steunt is omdat die supermacht die dat deed nu zelf niet meer bestaat (sovjet-unie).

Citaat:
Ik denk dat de Israeliers is moeten proberen in te zien waarom het antisemitisme toeneemt.
haat is irrationeel. dit kan je dus nooit de JODEN (en niet de israeliers) kwalijk nemen. de enigen die hier verkeerd bezig zijn zijn degenen die haten (en dus ook de antisemieten). maar ik vraag jou: waarom haat jij de joden zo? denk daar eens over na!!!

Citaat:
Wat zal die eerste stap richting vrede inhouden? En wie zal die eerste stap moeten zetten? De eerste stap hoort niet aan de zwakkeren, aan de onderdrukten aan de slachtoffers te zijn, maar hoort aan de sterksten te zijn. En dat is Israel.
niemand moet de eerste stap naar de vrede zetten. waar 2 vechten hebben 2 schuld en moeten BEIDE naar een oplossing zoeken (en dat gebeurd gewoon niet van palestijnse kant)

nog even ter informatie: na de 6 daagse oorlog is er een vredesverdrag getekend tussen israel en egypte. de partij die toen aan de macht was in israel was de likoed (beter bekend als de partij die nu ook aan de macht is).
ook toen hebben ze land terug gegeven (de sinai) voor vrede, alleen toen hield de egyptische regering op met het bedreigen en aanvallen van israel (wie weet misschien een oplossing voor de palestijnen: stop de aanslagen, als dat niet werkt dan kan je er nog altijd naar terug grijpen, maar probeer het eerst eens zonder aanslagen)
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 20:48
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 22:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 07-04-2003 @ 21:48:
Mm.
Het heeft weinig nut om met jou te discussieren.

1. je reageert niet op wat andere zeggen
2. je zegt verder helemaal niet veel (zoals in dit bericht.

Oud 07-04-2003, 22:58
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Citaat:
anny schreef op 07-04-2003 @ 21:42:
waar denk je dat de palestijnen (zelfmoord)aanslagen mee uitvoeren. waar denk je dat mee geschoten word tijdens oa demonstraties. wat denk je dat naar het leger en joodse dorpen wordt gegooid ze hebben misschien geen tanks, maar wapens hebben ze wel degelijk.
Wat wil je daar dan mee zeggen? Israel blijft het sterkte leger hebben, anny. Zij zijn degenen die waarschijnlijk massavernietigingswapens bezitten en chemische wapens bezitten. Maar ik wil dat je de vraag omdraait. Waarom worden die granaten naar joodse NEDERZETTINGEN gegooid, en waarom wordt er 'geschoten tijdens demonstraties'?

Citaat:
en waar denk je dat die wapens vandaan komen? de hele arabische wereld steunt ze (en ik weet niet of je laatst nog op een kaartje hebt gekeken over hoe de religies op de wereld verdeeld zijn, maar dan heb je (of zal je) (ge)zien dat dat toch een behoorlijk groot deel van de wereld is.
en de enige reden waarom er geen supermacht meer is die hun steunt is omdat die supermacht die dat deed nu zelf niet meer bestaat (sovjet-unie).
Die enkele wapens waar jij t over hebt zullen wel restantjes zijn van de golfoorlog o.i.d.
Je bent niet echt goed geinformeerd. Het Arabische volk steunt het Palestijnse volk, maar de leiders daarvan? Ha, ha, ha. Die staan zo te springen om de Amerikaanse dollars dat ze het woord Palestina niet eens uit durven te spreken.. die mietjes. Alleen Saddam Hussein had nix te verliezen en steunde de Palestijnen militair..
Wat heeft religie hier trouwens mee te maken?
Maar ik snap niet waar je heen wilt, Israel wordt gesteund door de supermacht Amerika omdat daar al jarenlang een pro-Israel lobby aan de gang is en zij daardoor waarschijnlijk zo gehersenspoeld zijn dat ze geen oog hebben voor de gruwelheden van Israelische kant.
Maar we spelen hier geen ganzebord of mens erger je niet , He ik ben SUpermacht1 en ik sta achter die, He ik ben Supermacht2 en ik sta achter die.
Nee het gaat er hier om wie er rechtop heeft om gesteund te worden. Dat Israel financiel gesteund wordt; Prima. Maar zij mogen geen vrijspel krijgen in haar optreden tegenover de Palestijnen wat dus wel gebeurt. (Amerika houdt met haar vetorecht alles tegen snappie)

Citaat:
haat is irrationeel. dit kan je dus nooit de JODEN (en niet de israeliers) kwalijk nemen. de enigen die hier verkeerd bezig zijn zijn degenen die haten (en dus ook de antisemieten). maar ik vraag jou: waarom haat jij de joden zo? denk daar eens over na!!!
Ik haat joden niet. Ik haat Sharon en zijn regering, ik haat het buitenlandse politieke beleid van de westerse landen, ik haat het Israelische leger en de zionistische lobby. Ik haat de arabische leiders die stuk voor stuk 3 ton wegen, maar hun volk en Palestijnse broeders laten stikken.
En degenen die hier verkeerd bezig zijn, zijn inderdaad degenen die haten. Degenen die de Palestijnen en Arabieren zo erg haten... oo ja? Wie waren dat ookalweer?
Ik vroeg aan jou: Waarom denk je dat t antisemitisme toeneemt? (Onder de simpele zielen) Nou waarom denk je?

Citaat:
niemand moet de eerste stap naar de vrede zetten. waar 2 vechten hebben 2 schuld en moeten BEIDE naar een oplossing zoeken (en dat gebeurd gewoon niet van Israelische kant.
nog even ter informatie: na de 6 daagse oorlog is er een vredesverdrag getekend tussen israel en egypte. de partij die toen aan de macht was in israel was de likoed (beter bekend als de partij die nu ook aan de macht is).
ook toen hebben ze land terug gegeven (de sinai) voor vrede, alleen toen hield de egyptische regering op met het bedreigen en aanvallen van israel (wie weet misschien een oplossing voor de palestijnen: stop de aanslagen, als dat niet werkt dan kan je er nog altijd naar terug grijpen, maar probeer het eerst eens zonder aanslagen)
Probeer het EENS zonder aanslagen? Sorry maar wanneer is de intifada begonnen? Dat was dus niet 30 jaar geleden. En zij worden al 30 jaar onderdrukt.
Israel wil het Palestijnse stuk land gewoon niet teruggeven omdat daar nu zogenaamd haar burgers wonen. De beruchte nederzettingpolitiek, weet je wel. Ach er zijn zoveel motieven te bedenken voor het feit dat Israel het land niet wil teruggeven, maar goed..
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 07:34
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef op 07-04-2003 @ 23:58:
Probeer het EENS zonder aanslagen? Sorry maar wanneer is de intifada begonnen? Dat was dus niet 30 jaar geleden. En zij worden al 30 jaar onderdrukt.
Israel wil het Palestijnse stuk land gewoon niet teruggeven omdat daar nu zogenaamd haar burgers wonen. De beruchte nederzettingpolitiek, weet je wel. Ach er zijn zoveel motieven te bedenken voor het feit dat Israel het land niet wil teruggeven, maar goed..
Ter informatie, er waren al 40 jaar geleden aanslagen. Israel wil de bevrijde gebieden niet teruggeven zolang de veiligheid van de burgers niet gegarandeert wordt.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 08:58
idioot.1986.
idioot.1986. is offline
Komt nooit meer goed daar of de 1 weg of de ander maar dat kan natuurlijk niet
Oud 08-04-2003, 14:56
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
see the other side schreef op 07-04-2003 @ 20:32:
ik zeg niet dat het onzin is het is alleen sterk over dreven

en ik weet zeker dat er alleen leger eenheden in gezet worden als er een echt doel is over het algemeen is dat terroristen oppakken

ja over zo'n onderwerp ga je ook gigantisch overdrijven!? dacht t niet he,
wat het probleem is, is dat je gewoon probeert te ontkennen, als je voor israel bent, wees dan ook zo verantwoordelijk voor wat ze anderen allemaal aan doen.

ja, alleen hier heb je het probleem dat zij iedereen als terrorist zien
Oud 08-04-2003, 18:25
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
De reden waarom ik niet meer hier in 'discussie' ga is omdat jullie niet willen inzien hoe het echt zit. Jullie zijn zo geïndoctrineerd dat jullie niet inzien dat de arabieren (duidelijk waarom ik niet 'de palestijnen' zeg) hier de boosdoeners zijn.

@ thugz-angel: om even in jouw taaltje te praten WaT wEeTjE eR NoU vAn MeIsjE jE LuLt mAaR wAt AlS je EcHt IeTs WeEt kOm Dan TeRUg...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 18:39
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 08-04-2003 @ 19:25:
De reden waarom ik niet meer hier in 'discussie' ga is omdat jullie niet willen inzien hoe het echt zit. Jullie zijn zo geïndoctrineerd dat jullie niet inzien dat de arabieren (duidelijk waarom ik niet 'de palestijnen' zeg) hier de boosdoeners zijn.

@ thugz-angel: om even in jouw taaltje te praten WaT wEeTjE eR NoU vAn MeIsjE jE LuLt mAaR wAt AlS je EcHt IeTs WeEt kOm Dan TeRUg...

ja moet jij nodig zeggen, zit niet alles zo te ontkennen man! wou jij gaan ontkennen dat die palestijnen mishandeld worden? dat ze gigantisch onderdrukt worden????!!!?
ik zal het ff nog 1 keer voor jou zeggen: ik ken een Palestijn IN israel, die zei (om ff een voorbeeld te noemen): elke dag als ik naar school ga dan moet ik het geluk hebben dat ik er niet door de joodse soldaten wordt uitgepikt om vervolgens (letterlijk) dood op de grond te liggen.

dus moet jij niet aankomen met jouw gezeik dat ik er niets over weet OK ??!
Oud 08-04-2003, 18:43
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:

Ach ga zielig doen en proberen alles te ontkennen, echt zoooooooooooooooooooooooooooooooo zielig zijn jullie nou
Oud 08-04-2003, 18:46
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Ach, ik zal nooit ontkennen dat de Israelim geweld gebruiken, maar enkel als reactie op het gedrag/geweld van arabische zeide.

Oh ben je stoer dat je in Israel iemand kent?? Hahahaha, ik ken wel 289 oh nee 297 oh nee 287 mensen in Israel....
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 18:47
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
right

kom dan is met bewijzen over hoe het echt zit in het midden-oosten. zoals gatara al zei: mensen geloven niet de persoon die het hardst schreeuwt maar de persoon met de meeste bewijzen en argumenten.
en voor zover ik gezien heb schreeuw jij alleen maar.

ga anders op de markt werken.
Oud 08-04-2003, 18:48
Verwijderd
Ga toch je vriendje vervelen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 18:49
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 08-04-2003 @ 19:46:
Ach, ik zal nooit ontkennen dat de Israelim geweld gebruiken, maar enkel als reactie op het gedrag/geweld van arabische zeide.

Oh ben je stoer dat je in Israel iemand kent?? Hahahaha, ik ken wel 289 oh nee 297 oh nee 287 mensen in Israel....
ook al ken je alle israeli's die daar wonen. dat betekent niet gelijk dat jij gelijk heb. DAT begrijp jij dus niet.

en hoe meer mensen je kent, hoe subjectiever de situatie voor je is.

en kap is met dat geflame jij en thugz-angel.
Oud 08-04-2003, 18:50
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 08-04-2003 @ 19:46:

enkel?? elke dag zul je bedoelen LEES is! wat hebben die scholieren dan gedaan>?? enkel?? pfffffff get a life

hij vertelt het voor onschuldige palestijnen en het gaat er niet om hoeveel je er kent het gaat er hier om dat die Palestijnen daar fucking slecht worden behandeld dus kom jij alsjeblieft niet aanzetten met die verhalen van jou ENKEL als reactie op het gedrag /geweld? wat hebben die scholieren fout gedaan??!
Oud 08-04-2003, 18:57
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
enkel?? elke dag zul je bedoelen LEES is! wat hebben die scholieren dan gedaan>?? enkel?? pfffffff get a life
Die scholieren zullen vast niets hebben gedaan. Pffff wat zijn ze ze onschuldig. Die gore Israelim ook allemaal!!! Al die misdaad die ze plegen. De palestijnen zijn natuurlijk onschuldig, natuurlijk!!!
Die arabieren lopen niet rond stenengooiend, scheldend, geweld plegend? Natuurlijk niet!! Stel je voor!! Dat doen ze nooit.
Ga het zelf geloven.

Hierbij nodig ik je uit om in de zomervakantie of andere vakantie is een tijdje bij me te komen als ik in Israel ben dan zal ik je eens de echte waarheid laten zien.

Off topic: heb je die chatvriendje ooit in het echt gezien???

Citaat:
hij vertelt het voor onschuldige palestijnen en het gaat er niet om hoeveel je er kent het gaat er hier om dat die Palestijnen daar fucking slecht worden behandeld dus kom jij alsjeblieft niet aanzetten met die verhalen van jou ENKEL als reactie op het gedrag /geweld? wat hebben die scholieren fout gedaan??!
zie bovenstaande reactie.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 19:02
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 08-04-2003 @ 19:57:
Die scholieren zullen vast niets hebben gedaan. Pffff wat zijn ze ze onschuldig. Die gore Israelim ook allemaal!!! Al die misdaad die ze plegen. De palestijnen zijn natuurlijk onschuldig, natuurlijk!!!
Die arabieren lopen niet rond stenengooiend, scheldend, geweld plegend? Natuurlijk niet!! Stel je voor!! Dat doen ze nooit.
Ga het zelf geloven.

Hierbij nodig ik je uit om in de zomervakantie of andere vakantie is een tijdje bij me te komen als ik in Israel ben dan zal ik je eens de echte waarheid laten zien.

Off topic: heb je die chatvriendje ooit in het echt gezien???

zie bovenstaande reactie.
dat zei ik niet,dat doen ze idd, maar ga je eens afvragen WAARom ze de dat doen? JUIST" omdat ze oneerlijk worden behandeld!

dat is geen chatvriendje! die mensen waren bij ons op school geweest, voor een uitwisseling, alleen 1 daarvan die kon er niet bij zijn omdat hij ZONDER reden was opgepakt door die STINKjoden (dan kun je het krijgen ook, als je die islam gaat uitschelden), echt voor niks, ja hij is een Palestijn en dat is toch wel zoo erg niet normaal! dat kan natuurlijk niet he

ik ben er al eens geweest hoor!
Oud 08-04-2003, 19:05
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Gaan we het op die toer gooien. Dan oefie mipo!!!!!!

Ach gut, ben je er geweest? WAAR dan precies??
Volgens mij zijn de arabische k****gebieden al lang afgesloten dmv checkposten e.d.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 20:16
see the other side
Citaat:
Miss_Maroc schreef op 07-04-2003 @ 23:58:
Wat wil je daar dan mee zeggen? Israel blijft het sterkte leger hebben, anny. Zij zijn degenen die waarschijnlijk massavernietigingswapens bezitten en chemische wapens bezitten. Maar ik wil dat je de vraag omdraait. Waarom worden die granaten naar joodse NEDERZETTINGEN gegooid, en waarom wordt er 'geschoten tijdens demonstraties'?

Die enkele wapens waar jij t over hebt zullen wel restantjes zijn van de golfoorlog o.i.d.
Je bent niet echt goed geinformeerd. Het Arabische volk steunt het Palestijnse volk, maar de leiders daarvan? Ha, ha, ha. Die staan zo te springen om de Amerikaanse dollars dat ze het woord Palestina niet eens uit durven te spreken.. die mietjes. Alleen Saddam Hussein had nix te verliezen en steunde de Palestijnen militair..
Wat heeft religie hier trouwens mee te maken?
Maar ik snap niet waar je heen wilt, Israel wordt gesteund door de supermacht Amerika omdat daar al jarenlang een pro-Israel lobby aan de gang is en zij daardoor waarschijnlijk zo gehersenspoeld zijn dat ze geen oog hebben voor de gruwelheden van Israelische kant.
Maar we spelen hier geen ganzebord of mens erger je niet , He ik ben SUpermacht1 en ik sta achter die, He ik ben Supermacht2 en ik sta achter die.
Nee het gaat er hier om wie er rechtop heeft om gesteund te worden. Dat Israel financiel gesteund wordt; Prima. Maar zij mogen geen vrijspel krijgen in haar optreden tegenover de Palestijnen wat dus wel gebeurt. (Amerika houdt met haar vetorecht alles tegen snappie)

Ik haat joden niet. Ik haat Sharon en zijn regering, ik haat het buitenlandse politieke beleid van de westerse landen, ik haat het Israelische leger en de zionistische lobby. Ik haat de arabische leiders die stuk voor stuk 3 ton wegen, maar hun volk en Palestijnse broeders laten stikken.
En degenen die hier verkeerd bezig zijn, zijn inderdaad degenen die haten. Degenen die de Palestijnen en Arabieren zo erg haten... oo ja? Wie waren dat ookalweer?
Ik vroeg aan jou: Waarom denk je dat t antisemitisme toeneemt? (Onder de simpele zielen) Nou waarom denk je?

sorry

miss maroc het al de 2e intifada en er is in 30 jaar heel wat verandert !!!

en jij bent niet goed ge informeerd de palestijnse terorristen worden wel degelijk gesteund door arabisch landen onder anderen irak iran enz.

en het is wel een kwestie van religie israel is een land dat voor drie grote religeuse stromingen belangerijk is de christenen, de islamieten en de joden. het grote probleem is ook dat de extrimisten zeggen dat ze heel israel willen.

p.s. een bepaalde stroming van de islamieten de drouzen hebben helemaal geen probleem met de staat israel en wonen daar als gewone burgers en dienen zelfs in het leger, o ja de beduine doen dat ook. de palestinen zijn gewoon probleem mensen gaza is aangeboden aan Egypte en die wou het niet hebben .
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 20:20
see the other side
Citaat:
thugz-angel schreef op 08-04-2003 @ 19:39:
ja moet jij nodig zeggen, zit niet alles zo te ontkennen man! wou jij gaan ontkennen dat die palestijnen mishandeld worden? dat ze gigantisch onderdrukt worden????!!!?
ik zal het ff nog 1 keer voor jou zeggen: ik ken een Palestijn IN israel, die zei (om ff een voorbeeld te noemen): elke dag als ik naar school ga dan moet ik het geluk hebben dat ik er niet door de joodse soldaten wordt uitgepikt om vervolgens (letterlijk) dood op de grond te liggen.

dus moet jij niet aankomen met jouw gezeik dat ik er niets over weet OK ??!
aj en ik ken 50 school kinderen die zeggen als ik naar school ga moet ik geluk hebben als mijn bus niet wordt op geblazen !!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 20:26
see the other side
o ja

sim shalom en thugz-angel

jullie kunnen beter maar stoppen met discuseren want
jullie discussie is gebaseerd op meningen en jullie zijn te sterk beinvloed door emotie
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 21:37
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Assasin schreef op 08-04-2003 @ 08:34:
Israel wil de bevrijde gebieden niet teruggeven zolang de veiligheid van de burgers niet gegarandeert wordt.
En daar heb je het probleem: net zoals Israël de Palestijnse gebieden niet wil teruggeven zolang de veiligheid van haar burgers niet gegarandeerd is, willen de Palestijnen de veiligheid van de Israëlische burgers niet garanderen, zolang ze hun gebieden niet terugkrijgen. Wat je nu ziet is dat Palestijnen en Israëli's aan het kijken zijn wie van de twee het eerste buigt voor de ander.

De Israëli's hebben in ieder geval vandaag luchtaanvallen uitgevoerd op Gaza-stad, om een vooraanstaand Hamas-lid te doden. Hierbij zijn echter weer een aantal Palestijnse burgers bij omgekomen. Resultaat: Palestijnse zelfmoordcommando's zullen zich weer opblazen in steden als Tel Aviv en Jeruzalem, waarop Israël weer beschietingen zal uitvoeren in Palestijnse gebieden, etc.

Dit is gewoon één hele grote vicieuze cirkel. Beide partijen proberen elkaar de schuld te geven. Ook in dit topic zie je dat terug. Mensen als SimShalom en see the other side zien voornamelijk de Palestijnen als boosdoener, terwijl mensen als Miss-Maroc en thugz-angel Israël als hoofdschuldige aanwijzen.

Mijns inziens heeft de ene partij niet meer schuld dan de ander. Ze blijven elkaar immers uitmoorden, en zo blijft vrede natuurlijk heel ver weg. Maar dat zal wel niet doordringen tot de leden van Hamas en de regering-Sharon. Conclusie: het is goed hopeloos daar.
Oud 08-04-2003, 21:53
Ayeltsnikov
Ayeltsnikov is offline
Een Palestijnse staat zal er nooit komen. De Palestijnen zulen door blijven vechten tot er nog maar enkele over zijn. Ze zullen echter ook op deze manier nooit een Palestijnse staat realiseren.
Ook Arafat heeft geen enkele macht. Als hij iets te bijdehand word staan de Israelische tanks zo in zn achtertuin
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 22:44
Gatara
Gatara is offline
Waarom zie ik hier weinig rationeel geblaat en alleen maar emotioneel gescheld?

Alsof Israel en de Palestijnse gebieden DAARMEE geholpen is.

Oud 09-04-2003, 07:21
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
"Palestijnse" gebieden bestaan niet en zullen er NOOIT komen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 07:44
Martian
Martian is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 09-04-2003 @ 08:21:
Gewoon, omdat jij het zegt!
Oud 09-04-2003, 08:15
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
see the other side schreef op 08-04-2003 @ 21:26:
o ja

sim shalom en thugz-angel

jullie kunnen beter maar stoppen met discuseren want
jullie discussie is gebaseerd op meningen en jullie zijn te sterk beinvloed door emotie
ja ik kap al,

xx
Oud 09-04-2003, 08:16
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
see the other side schreef op 08-04-2003 @ 21:20:
aj en ik ken 50 school kinderen die zeggen als ik naar school ga moet ik geluk hebben als mijn bus niet wordt op geblazen !!
ja eigen schuld hadden ze die mensen maar niet zo moeten onderdrukken
Oud 09-04-2003, 09:24
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Da's nu net het gevaarlijke van zionisme.
Je hebt het hier even mee bewezen.

Dankjewel voor de toelichting.
Oud 09-04-2003, 09:36
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Filastien, ik ken jou van maroc.nl!

Kom is reageren hier en vertel ze hoe t echt in elkaar zit
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 09:38
Fillastiene
Fillastiene is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef op 09-04-2003 @ 10:36:
Filastien, ik ken jou van maroc.nl!

Kom is reageren hier en vertel ze hoe t echt in elkaar zit
Yep.

Kijk, ik ben op een gegeven moment gestopt, zionisten te laten zien dat ze een racistische ideologie aanhangen.

Halima.

Ps. Wie ben jij dan?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 15:53
see the other side
Citaat:
lul niet van die onzin de heletijd wil je
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 15:57
see the other side
Citaat:
thugz-angel schreef op 09-04-2003 @ 09:16:
ja eigen schuld hadden ze die mensen maar niet zo moeten onderdrukken
stomme opmerking zelf zegje die zielige palestijnen zijn niet allemaal terroristen en die school kinderen kunnen er nix aan doen

maar als het israelische school kinderen zijn is het hun eigen schuld
wat ben jij voor extrimist je heb gewoon hekel aan israeli´s
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 15:26
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
see the other side schreef op 09-04-2003 @ 16:57:
stomme opmerking zelf zegje die zielige palestijnen zijn niet allemaal terroristen en die school kinderen kunnen er nix aan doen

maar als het israelische school kinderen zijn is het hun eigen schuld
wat ben jij voor extrimist je heb gewoon hekel aan israeli´s
ja ik heb idd een hekel aan die lui, maar! die israeli's worden niet inelkaar getrapt door een soldaat.................
Oud 10-04-2003, 15:29
thugz-angel
thugz-angel is offline
ff iets veranderen, ik haat dat hele regime daar, niet de mensen die er niks mee te maken hebben
Oud 10-04-2003, 17:30
see the other side
Citaat:
thugz-angel schreef op 10-04-2003 @ 16:29:
ff iets veranderen, ik haat dat hele regime daar, niet de mensen die er niks mee te maken hebben
haat je de soldaten ???
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 18:09
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Fillastiene schreef op 09-04-2003 @ 10:38:
Yep.

Kijk, ik ben op een gegeven moment gestopt, zionisten te laten zien dat ze een racistische ideologie aanhangen.

Halima.

Ps. Wie ben jij dan?
Racistische ideologie... hahahahahhahaha

Wat een ONZIN.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 19:20
Martian
Martian is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 10-04-2003 @ 19:09:
Racistische ideologie... hahahahahhahaha

Wat een ONZIN.
Joden mogen hier wel, en palestijnen niet wonen! En we zijn allemaal gelijk!
Oud 10-04-2003, 19:54
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Israel is een JOODSE staat...
Moet je als Jood eens in Saudie Arabie (of andere arabische land except Maroc) gaan wonen.
Je komt er niet in en als je er bent wordt je doodgemarteld.
En iedereen is gelijk.....
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 20:07
Martian
Martian is offline
Maar de Israelieten kwamen land claimen, waar de Palestijnen woonden. En kom niet weer met je bijbelse rechten aan.

trouwens, wat gij niet wilt dat u geschied...
Oud 10-04-2003, 20:12
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Lieve schat die grond is van de Joden; dat de arabieren daar na de verdrijving van de Joden heengingen is goed, maar wees wel zo volwassen het gewoon weer terug te geven.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 20:32
BARON
BARON is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 08-04-2003 @ 20:02:

dat is geen chatvriendje! die mensen waren bij ons op school geweest, voor een uitwisseling, alleen 1 daarvan die kon er niet bij zijn omdat hij ZONDER reden was opgepakt door die STINKjoden (dan kun je het krijgen ook, als je die islam gaat uitschelden), echt voor niks, ja hij is een Palestijn en dat is toch wel zoo erg niet normaal! dat kan natuurlijk niet he

ik ben er al eens geweest hoor!
Uitgehuwelijkt? Ik kan daar nog een sappig verhaal over vertellen!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 20:50
Martian
Martian is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 10-04-2003 @ 21:12:
Lieve schat
nee
Citaat:
die grond is van de Joden; dat de arabieren daar na de verdrijving van de Joden heengingen is goed, maar wees wel zo volwassen het gewoon weer terug te geven.
1500 jaar na dato? haha lollig.

Terruggaan in de tijd werkt alleen jezelf maar tegen: er woonden al Arabieren toen het Joodse volk uit Egypte kwam; en er woonden al Arabieren toen Abraham (een arabier) er kwam wonen. Volstrekt onzinnig.
Ik ben overigens absoluut niet tegen het bestaan van Israel; maar wel tegen de behandeling van de Palestijnen. En een tweestatensysteem zou volgens mij het beste werken voor beide partijen. En jou nationalistische gezeik houd alle oplossingen tegen.
Oud 11-04-2003, 00:59
Verwijderd
Citaat:
Martian schreef op 05-04-2003 @ 20:13:
Post eens bewijs dat die aanvallen al voordat Israel bestond plaatsvonden
DE FUCKING TWEEDE WERELDOORLOG????
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 09:56
Martian
Martian is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 11-04-2003 @ 01:59:
DE FUCKING TWEEDE WERELDOORLOG????
ALLEMAAL DE SCHULD VAN DE PALESTIJNEN!!!

....eikel
Oud 11-04-2003, 10:25
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 10-04-2003 @ 21:12:
Lieve schat die grond is van de Joden; dat de arabieren daar na de verdrijving van de Joden heengingen is goed, maar wees wel zo volwassen het gewoon weer terug te geven.
of ga dan gewoon volgend dce bijbel maar fijn in egypte of babylon wonen
Oud 11-04-2003, 10:28
anny
anny is offline
Citaat:
wat heerlijk eenzijdig.
deze intifada is in september 2000 begonnen. daarvoor zij er nog verschillende oorlogen (en ook een intifada) geweest.
overigens leven de palestijnen al bijna 55 jaar in 'bezet' gebied (maar de eerste 19 jaar is natuurlijk makkelijk te vergeten)
voor de intifadah waren er ook aanslagen (en oorlogen begonnen door de arabische landen) maar dat is wel erg ver terug natuurlijk. maar even een paar aanslagen (en/of grote terroristische acties) gepleegd door palestijnen op zowel israeli's als joden.
*munchen september 1972 (olympische spelen)
*entebbe juli 1976 (air france vliegtuig gekaapt. de niet joden zijn vrijgelaten, maar de joden niet)
*November 7, 1999 Netanya 27 Wounded Hamas 3 Pipe Bombs
*August 10, 1999 Nahshon Junction 6 Wounded Hamas Car Plows into Crowd (Twice)
*November 6, 1998 Jerusalem 2 Killed, 20 Wounded Islamic Jihad 2 Suicide Bombers
*October 29, 1998 Gush Katif 1 Killed, 8 Wounded Hamas Suicide Bomber Attacks School Bus
*October 19, 1998 Be'er Sheva 59 Wounded Hamas Grenades Thrown at Central Bus Station
*October 11, 1998 Hevron 18 Wounded Hamas 2 Grenades Injure Palestinians and Israelis
*August 27, 1998 Tel-Aviv 14 Wounded Hamas Bomb In Dumpster
*August 20, 1998 Tel Rumeiyda Rabbi Killed Hamas Fire Bomb & Stabbing
*September 4, 1997 Jerusalem 4 Killed, 181 Wounded Hamas 3 Suicide Bombers at Pedestrian Mall
*July 30, 1997 Jerusalem 15 Killed, 178 Wounded Hamas 2 Suicide Bombers at Outdoor Market
*March 21, 1997 Tel-Aviv 3 Killed, 48 Wounded Hamas Bomb at Restaurant
*March 4, 1996 Tel Aviv 20 Killed, 75 Wounded Islamic Jihad Suicide Bomber at Mall
*March 3, 1996 Jerusalem 19 Killed, 6 Wounded Hamas Suicide Bomber on Bus
*February 25, 1996 Ashkelon 2 Killed Hamas Suicide Bomber at Bus Stop
*February 25, 1996 Jerusalem 26 Killed, 80 Wounded Hamas 2 Suicide Bombers on Bus
*July 24, 1995 Ramat Gan 6 Killed, 31 Wounded Hamas Suicide Bomber on Bus
*June 25, 1995 Neve Dekalim 3 Wounded Islamic Jihad Explosives-ladden Cart
*April 9, 1995 Gaza 8 Killed, 50 Wounded Hamas & Islamic Jihad 2 Suicide Bombers
*January 22, 1995 Beit Lid Junction 21 Killed, 69 Wounded Islamic Jihad 2 Suicide Bombers at Bus Stop
*December 25, 1994 Jerusalem 13 Wounded Hamas Suicide Bomber at Bus Stop
*November 11, 1994 Netzarim Junction 3 Killed, 6 Wounded Islamic Jihad Suicide Bomber on Bike
*October 19, 1994 Tel Aviv 22 Killed, 56 Wounded Hamas Suicide Bomber on Bus
*October 9, 1994 Jerusalem 2 Killed, 14 Wounded Hamas 2 Gunmen Open Fire
*April 13, 1994 Hadera 5 Killed Hamas Suicide Bomber
*April 6, 1994 Afula 8 Killed Hamas Car Bomb next to Bus
*achille lauro (schip dat gekaapt werd door palestijnen) oktober 1985
*On July 22, 1968, terrorists hijacked an El Al airliner on its way from Israel to Rome, and forced the pilot to land in Algiers. Four months later, in November 26, 1968, two terrorists, who had arrived to Athens from the Beirut international Airport, fired at an El Al airliner about to take off from Athens Airport. As a result, an Israeli citizen was killed, a stewardess was wounded and the plane damaged.
dit was allemaal voor de 2e intifada (en nog lang niet allemaal)
maar ik wil je de aanslagen in tunis en kenia van vorig jaar (en het jaar daarvoor) toch ook niet onthouden.
overigens nog een aanslag van rond het begin van de intifada de moord op shalhevet pass (maar dat keur jij vast goed).

en mensen die anderen haten doen dat omdat er iets mis is met hun en niet met degene die ze haten. het probleem van antisemitisme ligt dus niet bij de joden, maar bij de mensen die antisemiet zijn. waarom ze joden haten kunnen ze je overigens zelf ook niet vertellen (meestal komen ze met vage beschuldigingen en als je die dan weerlegt (want dat is vrijwel altijd mogelijk) dan willen ze je nog niet geloven. vandaar mijn punt dat antisemitisme niet rationeel is).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten