Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() (maareh, dit gaat wel erg off-topic ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
Voor een stabiele regering moeten erg partijen inkomen die een breed draagvlak hebben onder de bevolking en goed met elkaar kunnen samenwerken. Ik zie CDA-VVD niet zo snel goed samenwerken met CU-SGP en daarnaast zijn die partijtjes te klein en met te extreem christelijk gedachtegoed om goed mee te kunnen komen in de regereing.
|
![]() |
||
Citaat:
de mensen die interpreteren alles helemaal verkeerd, hetzelfde geldt voor de koran, en dat is pas slecht
|
Ik heb niet alle replies gelezen (daarvoor zijn het er te veel.....en ik ben te lui om ze allemaal te lezen
![]() De 'Staphorster variant' (CDA-VVD-CU-SGP) zou geen goede ontwikkeling zijn voor Nederland. Het is algemeen bekend wat de standpunten van de CU en met name de SGP zijn met betrekking tot abortus, euthanasie, het homohuwelijk, de afschaffing het bordeelverbod en het softdrugsbeleid. Als ze gevraagd worden, kunnen ze eisen dat dit soort dingen doorgevoerd worden, omdat zij de laatste mogelijkheid zijn voor een regering (ik ga er vanuit dat alle andere opties dan al geprobeerd zijn). Dit soort zaken zullen spanningen opleveren binnen een kabinet van deze vier partijen. Met name de niet op religieuze beginselen gebaseerde VVD zal het moeilijk hebben met voorstellen van de beide gereformeerde partijen, en dit kan leiden tot (wéér...) een kabinetscrisis. Het lijkt mij dus niet verstandig om deze optie te proberen. Komen we bij de gedoogsteun-optie. Het is mogelijk dat de CU en de SGP vanuit de Kamer gedoogsteun geven aan een minderheidsregering CDA-VVD. De vraag is echter of ze het dan met alle besluiten eens zijn die CDA en VVD nemen (dat kun je je bij gedoogsteun altijd afvragen), en als ze het niet eens zijn met besluiten kunnen ze tegenstemmen, waardoor besluiten vaker niet dan wel door de Kamer heenkomen. Allemaal heel goed voor de besluitvaardigheid. ![]() Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar CDA-VVD-D66, en als dat niet gaat CDA-VVD-LPF.
||
Verwijderd
|
Citaat:
de 2e kamer is geen kerk you know. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Eigenlijk zou je als niet christen nu ongenuanceerd moeten roepen dat t christendom voor oorlog is ![]() Maar ja, bij t CDA kan die C beter weg... |
![]() |
||
Citaat:
If a man also lie with mankind, as he lieth with a woman, both of them have committed an abomination: they shall surely be put to death; their blood shall be upon them. Dat zal Pim wel wat minder vaak gezegd hebben, he? Hypocrisie regeert.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
jouw moraal? mijn moraal? duh. omdat het grootste deel avn de bevolking "christelijk" is, wil dat nog niet zeggen dat de andere mensen zich daarnaar moeten gaan gedragen. nee, geen SGP moraal in de politieke graag, dat zou nóg meer mensen afschrikken ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
OKay, met de CU en CDA heb ik geen echte problemen.
Maar de SGP, weet je wel wat er in doe folder van hun stond? "We moeten de vrouw als centraal middelpunt van het gezin zien." Ik bedoel, hallo, als God de vrouw daarvoor had geschapen, waarom studeren wij (vrouwen) dan? Dan had God ons echt wel dom geschapen hoor! Ik ben pas op me 32e klaar met me studie, je dacht toch zeker niet dat ik dan gelijk aan een gezin ga beginnen. Verder ben ik het er nie mee eens dat de SGP-er stabiel. Laatst nog is een mannelijke SGP-er in de bak gegooid, omdat ie zn dochter van 6 jaar aan de vagina had betast. Dat mag toch ook nie van God? Ik pleit voor een kabinet dat niet wil bezuinigen op het hoger onderwijs, en wat meer aan de natuur&milieu denkt, ipv nl maar vol te bouwen. Maja, ieder zn eigen mening, toch ![]() |
![]() |
|||||||
Citaat:
Er staat bij mijn weten nergens in het partijprogramma dat je niet mag studeren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Als de sgp in de regering komt ga ik emigreren. Maar een vrouw als middel punt van het gezin?? Nog effe....ik geloof niet dat je tegenwoordig bij een vrouw moet aan komen met het verzoek om het huishouden maar te gaan doen en de kindjes te gaan opvoeden en meer niet. Ben bang dat je dan toch word uitgelachen [ of erger]...volgens mijn zijn we die tijd al voorbij.
En verder hun standpunt over abortus en homohuwelijk ben ik het niet mee eens. Was dat overgens ook niet de partij die voorstelde om alle scholen christelijk te maken om de normen en waarde terug te brengen in Nederland?? nee...ik ga vast mijn koffers maar pakken..... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
hoewel ik idd vind dat abortus niet iets is van: "hey laten we gaan neuken zonder condoom, we kunnen altijd nog abortus doen" maar in het geval van verkrachtingen of gewoon "ongelukjes" vind ik niet dat je het meisje het KAN aandoen om er maar mee rond te lopen ![]() |
![]() |
|
Ongelukjes zijn je eigen verantwoordelijkheid. Een ongelukje mag je niet laten gebeuren.
Verkrachting vind ik moeilijker. Als mijn vriendin verkracht zou worden en zwanger zou raken, zou ik in een ernstige gewetenscrisis terechtkomen denk ik ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Op zich heeft het Cu geen slechte punten, hetzij een beetje streng.
Echter door sommige punten op abortus en Euthenasie is deze partij best klein. Als iemand nu eens een partij zou oprichten zonder de te zeer strenge punten. SGP, vind ik iets heel anders. Ok, als vrouwen die de SGP aanhangen niet willen of niet vinden dat ze in de partij horen is goed maar de SGP zou de mogelijkheid moeten stellen want wat ze nu hebben is discriminatie uit de bijbel of niet(mogen ze me wel eens opzoeken waar dat DUIDELIJK staat)
||
![]() |
Citaat:
De SGP daarentegen lijkt me idd een heel ander verhaal... Persoonlijk hoop ik echter op D66. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
King Arthur and the knights of the saai table #594 Chick Rock | 500 | 06-05-2009 10:29 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Gedwongen abortus" Love & Peace | 111 | 21-02-2006 15:42 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Rohit | 501 | 26-12-2005 19:40 | |
Europese Grondwet Gatara | 500 | 26-05-2005 14:26 | |
europese verkiezingen: wat stem jij? Verwijderd | 338 | 13-06-2004 09:57 | |
Europese stemwijzer Verwijderd | 213 | 10-06-2004 19:44 |