Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2003, 08:02
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 24-04-2003 @ 08:54:
maar dit is de meest effectieve.. zij pest mensen, ik dnek dat ze er pas mee zal opgouden als ze weet hoe het voelt om gepest te worden. nou, zelfs haar eigen broertjes en zusjes mochten haar niet
Dat zijn er al een stuk minder. En eigen broertjes en zusjes mogen elkaar wel vaker niet.

Jij vindt pesten niet goed. Toch? Waarom zou je het dan zelf doen? Stel, er is een man, hij heeft een kind en hij vermoord een ander kind, moet jij dan ook zijn kind maar vermoorden, zodat hij weet hoe het voelt? Das toch grote onzin? Tuurlijk is het iets anders, maar het gaat om het principe. Het is niet aan jou om iemand te veroordelen en te bestraffen. Pesten is nooit goed te praten, wat voor reden er ook voor gegeven wordt. Anders zou je een stil iemand ook verantwoord kunnen pesten, want 'dan wordt hij/zij wat weerbaarder'. Je ziet toch zelf ook wel dat dat echt onzin is? Of ben ik nou de enige die dat vindt? Als je om de reden die jij geeft zou mogen pesten, dan zou iedereen mogen pesten. Waarom is het dan toch zo'n groot probleem ed?

Citaat:
dat hangt er vanaf.. ik zou eerts proberen die persoon te negeren, en als die eprsoon mij te vaak in de weg loopt terwijl ik hem juist probeer te ontwijken.. tja dan zou ik het wel doen denk ik..
En dat terwijl er nog zoveel andere mogelijkheden zijn...waarom die niet eerst proberen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2003, 08:04
Verwijderd
Eigenlijk zou iemand jou dus ook moeten pesten? Zodat je weet hoe het voelt?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 08:18
Verwijderd
Misschien is dat meisje vroeger btw juist wel gepest of misschien wordt ze nog steeds gepest, en is ze daarom (geworden) zoals ze nu is. Dat weet je niet. Zoals je meer dingen niet zult weten. En zonder dat je het misschien bedoeld, kan pesten dus nog meer kapot maken dan jij op het eerste gezicht kunt zien.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 08:22
Verwijderd
"Hatred breeds hatred"
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 08:27
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 24-04-2003 @ 09:22:
"Hatred breeds hatred"
And that means...?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 08:34
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 24-04-2003 @ 09:27:
And that means...?
Onder andere dat pesten alleen maar tot meer ellende leidt.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 09:36
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 24-04-2003 @ 09:04:
Eigenlijk zou iemand jou dus ook moeten pesten? Zodat je weet hoe het voelt?
ik weet hoe het voelt

en zelfs dan

ik ben niet degene niet iedereen in haar omgeving misbruikt.. die mensen onder mn duim heb zitten.. dr is niemand die voor mij een ijsje gaat halen alleen omdat ik dat wil.. ze zxouden wel gekzijn..
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 09:38
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 24-04-2003 @ 09:02:
Dat zijn er al een stuk minder. En eigen broertjes en zusjes mogen elkaar wel vaker niet.

ja maar dit si anders.. die broertjes en zusjes zijn bang voor dr.. doen alles voor dr en zij niks voor hun

En dat terwijl er nog zoveel andere mogelijkheden zijn...waarom die niet eerst proberen?
omdat die bij dit soort mensen niet werken..je kan met ze praten maar ze luisteren niet naar je, of ze doen alsof ze luisteren maar achter je rug om lachen ze je uit
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 10:27
pienie
Citaat:
******** schreef op 24-04-2003 @ 10:38:
omdat die bij dit soort mensen niet werken..je kan met ze praten maar ze luisteren niet naar je, of ze doen alsof ze luisteren maar achter je rug om lachen ze je uit
haat wekt haat op, zoals al eerder is gezegd...

op iedere schoolplein en op iedere werkplek zul je een bepaald persoon vinden die graag de baas speelt...

zoals al eerder is gezegd, ken je de achtergrond van die persoon waarschijnlijk niet, en als het je echt mateloos irriteerd or whatever praat er dan met je baas of met een leraar over...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 10:33
pienie
owjah, en over dat mensen die opvallen dat die gepest woren vind ik dus echt onzin...

Iedereen heeft wel iets waardoor die opvalt, moeten we elkaar dan allemaal gaan lopen treiteren?!...
of moeten we elkaar allemaal nabootsen zodat we allemaal op elkaar lijken en op dezelfde vlakken opvallen?!...

als je een bril draagt moet je dus lenzen, als je geen geld hebt om normale kleren te kopen moet je dus maar werk zoeken zodat je de normale aangeprezen kleding aan kunt trekken die jou klasgenoten collega's adviseren, we moeten allemaal stil in de klas gaan zitten, we krijgen allemaal dezelfde humor...

Het voorbeeld van de jongen op pagina 3, die alles overdreven doet, en achter iedereen aanloopt is misschien wel omdat die dude gewoon heel erg onzeker is, hij wil erbij horen, en hoe hard hij het ook probeerd hij valt steeds naast de boot, misschien is het dat met het meisje wat 'iedereen onder der duim' heeft ook wel zo...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 10:50
Verwijderd
Citaat:
pienie schreef op 24-04-2003 @ 11:27:
haat wekt haat op, zoals al eerder is gezegd...

op iedere schoolplein en op iedere werkplek zul je een bepaald persoon vinden die graag de baas speelt...

zoals al eerder is gezegd, ken je de achtergrond van die persoon waarschijnlijk niet, en als het je echt mateloos irriteerd or whatever praat er dan met je baas of met een leraar over...
laatmaar.. jullie hebben haar niet gezien.. en ik heb ook geen zin om helemaal uit te leggen hoe ze precies is.. jullie zeggen toch bij alles dat ik ongelijk heb, en dat pesten nooit goed is.. ik denk dat 1 dagje iemand flink de grond in boren voor haar helemaal niet zo erg is.. na dat dagje doe ik dan normaal, heeft zij dr lesje geleerd en doet zij normaal.. beginnen mensen dr aardig te vinden.. probleem opgelost
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 10:57
pienie
Citaat:
******** schreef op 24-04-2003 @ 11:50:
laatmaar.. jullie hebben haar niet gezien.. en ik heb ook geen zin om helemaal uit te leggen hoe ze precies is.. jullie zeggen toch bij alles dat ik ongelijk heb, en dat pesten nooit goed is.. ik denk dat 1 dagje iemand flink de grond in boren voor haar helemaal niet zo erg is.. na dat dagje doe ik dan normaal, heeft zij dr lesje geleerd en doet zij normaal.. beginnen mensen dr aardig te vinden.. probleem opgelost
ik vraag me alleen af, waarom JIJ denkt, dat ZIJ veranderd in goede zin, als iemand haar gaat TREITEREN?!...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 11:21
Verwijderd
Citaat:
pienie schreef op 24-04-2003 @ 11:57:
ik vraag me alleen af, waarom JIJ denkt, dat ZIJ veranderd in goede zin, als iemand haar gaat TREITEREN?!...
zij treitert de hele dag mensne.. misschien als zij een keer zelf een dagje getreiterd word sdat ze begrijopt dat ze verkeerd bezig is
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 15:50
Blabal
Blabal is offline
Citaat:
king112 schreef op 18-04-2003 @ 11:24:
Verhaal

doe het niet, je leeft maar één keer dus geniet ervan........
Oud 24-04-2003, 15:53
king112
king112 is offline
Citaat:
Ingemar schreef op 23-04-2003 @ 19:45:
(=Leonoor)

'gewoon pesten' vind ik anders ook erg genoeg.

En dat alleen mensen die opvallen gepest worden is werkelijk de allergrootste onzin die ik ooit gehoord heb. Sorry, maar ik kan zo kwaad worden op mensen die zeggen dat pesten iemands eigen schuld is.
Ik vind van mezelf wel dat het mijn eigen schuld is.
Want ik kom soms heel raar over!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 15:54
king112
king112 is offline
Citaat:
king112 schreef op 24-04-2003 @ 16:53:
kwam
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 16:54
Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
Het is nooit iemand zn eigen schuld. Je bent misn niet zoals degenen die jou pesten, maar dat wil niet zeggen dat ze t recht hebben om je leven tot n hel te maken. Ik zeg niet dat je n outsider bent ofzo, maar mensen die anderen pesten zien dat wel zo. Geef jezelf nooit de schuld! Dat jij raar over KWAM (das dus al n verandering... verleden ) wil niet zeggen dat mensen jou anders moeten gaan behandelen, laat staan pesten. Geef jezelf daar niet de schuld van, ZIJ pesten jou!
Oud 24-04-2003, 17:00
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 24-04-2003 @ 10:36:
ik weet hoe het voelt
En heeft dat geholpen? Kennelijk niet, want je gaat zelf toch ook pesten. Je redenering klopt dus niet echt.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Dat denken vrijwel alle mensen die gepest worden.
Dat is ook één van de problemen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 24-04-2003 @ 18:00:
En heeft dat geholpen? Kennelijk niet, want je gaat zelf toch ook pesten. Je redenering klopt dus niet echt.
ik pest niet omdat ik het leuk vind.. alleen omdat bij sommige mensen de enige oplossing is
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 17:42
Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
******** schreef op 24-04-2003 @ 18:39:
ik pest niet omdat ik het leuk vind.. alleen omdat bij sommige mensen de enige oplossing is
Pesten is geen oplossing... NOOIT niet en bij NIEMAND niet...
Oud 24-04-2003, 17:42
Verwijderd
Citaat:
In een oorlog, een grote bom op het vijhandelijke gebied gooien (en dus tig mensen ombrengen) is dan een oplossing om de oorlog te stoppen, maar vindt jij dat een goede oplossing?

Pesten is GEEN oplossing. En ik zou willen zeggen, als je zo volwassen en wijs bent als je altijd beweert, dan zou je dat, volgens mij, in moeten zien.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Miss Helena schreef op 24-04-2003 @ 18:42:
Pesten is geen oplossing... NOOIT niet en bij NIEMAND niet...
Dank u. Ben blij dat er iig iemand (Marc natuurlijk ook ) hetzelfde over denkt...niet omdat ik zo graag wil dat mensen hetzelfde denken als ik, maar omdat ik dit gewoon erg belangrijk vind...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 17:47
Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-04-2003 @ 18:43:
Dank u. Ben blij dat er iig iemand (Marc natuurlijk ook ) hetzelfde over denkt...niet omdat ik zo graag wil dat mensen hetzelfde denken als ik, maar omdat ik dit gewoon erg belangrijk vind...
Graag gedaan
Het gaat hierbij idd niet om het wel of niet eens zijn, maar tis belangrijk dat men inziet dat pesten verschrikkelijk is. Het is op GEEN 1 manier te rechtvaardigen, wat er ook is. Je doet een ander verschrikkelijk veel pijn, en als dat je nix kan schelen... je verlaagt je tot een wel heel laag niveau.
Oud 24-04-2003, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 24-04-2003 @ 18:42:
In een oorlog, een grote bom op het vijhandelijke gebied gooien (en dus tig mensen ombrengen) is dan een oplossing om de oorlog te stoppen, maar vindt jij dat een goede oplossing?

Pesten is GEEN oplossing. En ik zou willen zeggen, als je zo volwassen en wijs bent als je altijd beweert, dan zou je dat, volgens mij, in moeten zien.
ok.. ik vind het ook geen echt oplossign.. maar vertel jij mij dan eens wat wel een oplossing is,., dan zal ik jou vertelln of het bij haar gewerkt zou hebben
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 18:08
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 24-04-2003 @ 18:58:
ok.. ik vind het ook geen echt oplossign.. maar vertel jij mij dan eens wat wel een oplossing is,., dan zal ik jou vertelln of het bij haar gewerkt zou hebben
Een standaard oplossing is er niet. Ik heb al een aantal dingen genoemd, zoek zelf maar op als je ze wilt weten. En of het gewerkt zou hebben weet je niet (net zo min of je weet dat pesten had gewerkt).
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 24-04-2003 @ 19:08:
Een standaard oplossing is er niet. Ik heb al een aantal dingen genoemd, zoek zelf maar op als je ze wilt weten. En of het gewerkt zou hebben weet je niet (net zo min of je weet dat pesten had gewerkt).
ik heb ze opgezocht.. alle posts die jij heb gepost in dit topic over mijn wel of niet pesten van iemand..
en om eerlijk te zijn denk ik dat ze allemaal het probleem alleen maar erger hebben gemaakt

of pesten in dit geval zou helpen weet ik niet, ik denk van wel. als iets al helpt zal dit het zijn
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 19:36
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
******** schreef op 24-04-2003 @ 20:19:
ik heb ze opgezocht.. alle posts die jij heb gepost in dit topic over mijn wel of niet pesten van iemand..
en om eerlijk te zijn denk ik dat ze allemaal het probleem alleen maar erger hebben gemaakt
Misschien lijkt dat alleen maar zo omdat je zelf blijkbaar niet weet wat een acceptabele oplossing van het probleem zou kunnen zijn.

Citaat:
of pesten in dit geval zou helpen weet ik niet, ik denk van wel. als iets al helpt zal dit het zijn
Als iemand die zelf gepest is en dus weet wat het betekent om gepest te worden kan ik me wel iets bij je gedachtegang voorstellen. Je geeft in ieder geval aan dat je niet weet of pesten zou helpen. Je denkt van wel, maar je weet het niet zeker. Of het inderdaad zal helpen waag ik sterk te betwijfelen. Je weet zelf wat het is om gepest te worden, dus je weet wat het bij iemand teweeg kan brengen. Ik heb zelf indertijd overwogen om zelfmoord te plegen om er van af te komen, maar heb daar van af gezien omdat ik vond dat ik dat mijn familie niet aan kon doen. Laten we eens veronderstellen dat je inderdaad besluit om haar te gaan pesten en laten we veronderstellen dat zij, in tegenstelling tot mij, wel besluit om zelfmoord te plegen en dat ook doet. Dat zou betekenen dat jij haar daartoe hebt gedreven en dus verantwoordelijk bent voor haar dood. Zou je het aandurven om dat de rest van je leven met je mee te moeten dragen, of zou je in plaats daarvan niet liever een acceptabeler alternatief in plaats van pesten willen kiezen om zo het probleem op te lossen?
Oud 24-04-2003, 19:51
king112
king112 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-04-2003 @ 21:08:
, dat het vaak mensen zijn met weinig zelfvertrouwen en die dus makkelijk te pakken zijn.
Nu heb ik enorm veel zelfvertrouwen tegenover mensen
Ik ben geestelijk gegroeit kwa het omgaan met mensen.
Maar het ligt net aan het groep mensen waarin je terrecht tussen komt.
Oppervlakkig mensen zijn dom
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 19:53
king112
king112 is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 19:55
Another Way
Another Way is offline
Pesten is NOOIT goed, ik snap je situatie wel maar pesten is gewoon niet de oplossing. Gewoon met respect behandelen, en verder met rust laten. Vandaag zat die jongen waar ik het over had weer ZWAAR irritant te doen. Hij verbaast mij dat je na jaren van pesten nog steeds arrogant, bot en vervelend kan zijn. En dat terwijl hij een tijdje terrug op school reis liep te praten over zijn suiciedale gedachten Ik neem hem igg niet serieus.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 19:57
king112
king112 is offline
Citaat:
Het kan me voorstellen dat mensen aan me ergeren.
Het kan me voorstellen dat mensen mij gepest hebben.
Maar als ik iemand anders gepest ziet worden heb ik medelijden.
Met mezelf niet.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:00
king112
king112 is offline
Citaat:
Another Way schreef op 24-04-2003 @ 20:55:
Pesten is NOOIT goed, ik snap je situatie wel maar pesten is gewoon niet de oplossing. Gewoon met respect behandelen, en verder met rust laten. Vandaag zat die jongen waar ik het over had weer ZWAAR irritant te doen. Hij verbaast mij dat je na jaren van pesten nog steeds arrogant, bot en vervelend kan zijn. En dat terwijl hij een tijdje terrug op school reis liep te praten over zijn suiciedale gedachten Ik neem hem igg niet serieus.
Je kan het zo vaak zeggen als je wilt.
Maar er zullen altijd mensen zijn die zich er niet aan houden.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:03
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef op 24-04-2003 @ 20:36:

Als iemand die zelf gepest is en dus weet wat het betekent om gepest te worden kan ik me wel iets bij je gedachtegang voorstellen. Je geeft in ieder geval aan dat je niet weet of pesten zou helpen. Je denkt van wel, maar je weet het niet zeker. Of het inderdaad zal helpen waag ik sterk te betwijfelen. Je weet zelf wat het is om gepest te worden, dus je weet wat het bij iemand teweeg kan brengen. Ik heb zelf indertijd overwogen om zelfmoord te plegen om er van af te komen, maar heb daar van af gezien omdat ik vond dat ik dat mijn familie niet aan kon doen. Laten we eens veronderstellen dat je inderdaad besluit om haar te gaan pesten en laten we veronderstellen dat zij, in tegenstelling tot mij, wel besluit om zelfmoord te plegen en dat ook doet. Dat zou betekenen dat jij haar daartoe hebt gedreven en dus verantwoordelijk bent voor haar dood. Zou je het aandurven om dat de rest van je leven met je mee te moeten dragen, of zou je in plaats daarvan niet liever een acceptabeler alternatief in plaats van pesten willen kiezen om zo het probleem op te lossen?
als een alternmatief zou werken zou ik dat maar al te graag doen

alleen deze persoon waar ik het opver heb is sterk genoeg om nietr zelfmoor dte hoeven plegen.. en ik had het overigens over 1 dagje fl;ink de grond in boren, niet systematisch pesten,,.. ik heb het over een persoon die zeer arrogant is en zich beter vioelt dan anderen en daarom anderen pest.. ik kan me trouwens ook niet vcoorstellen dat iemand zelfmoord pleegt om 1 dagje gepest te zijn. mocht dat toch zo zijn dan zou het lullig zijn datr ze zelfmoord zou hebben gepleegd maar is het neit mijn shcuil ddat ze het heeft gedaan.. dan zou ze het uiteindelijk toch wel hebbenngedaan. en misschien kan je wel zeggen datr het mijn schuld zou zijn.. ik zou dan de directe aanleiding zijn op een veel groter probleem.. en jullie hebben het steeds oevr dat ze vroeger gepest is.. nou ik weet zeker dat ze dat nooit is
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:04
Verwijderd
Citaat:
king112 schreef op 24-04-2003 @ 20:57:
Het kan me voorstellen dat mensen aan me ergeren.
Het kan me voorstellen dat mensen mij gepest hebben.
Maar als ik iemand anders gepest ziet worden heb ik medelijden.
Met mezelf niet.
ik bedoelde niet jou hoor.. ik zou jou nooit pesten als je dat denkt.. ik zie geen enkele reden waarom ik jou dat aan zou willen doen
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:35
king112
king112 is offline
Citaat:
******** schreef op 24-04-2003 @ 21:04:
ik bedoelde niet jou hoor.. ik zou jou nooit pesten als je dat denkt.. ik zie geen enkele reden waarom ik jou dat aan zou willen doen
Dat vonden niet alle mensen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou denk ik nooit iemand pesten omdat ik weet wat voor schade je er bij mensen mee aan kunt richten, ik ben zelf een periode gepest omdat ik omging met een meisje dat heel erg gepest werd en die is daardoor wel in een pleeggezin en in een kindertehuis terecht gekomen!!!
Oud 24-04-2003, 20:39
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
******** schreef op 24-04-2003 @ 21:03:
als een alternmatief zou werken zou ik dat maar al te graag doen
Zoek dan, desnoods met behulp van anderen, zo'n alternatief dat kan werken. Kaart het aan bij je klassenleraar of -lerares

Citaat:
alleen deze persoon waar ik het opver heb is sterk genoeg om nietr zelfmoor dte hoeven plegen.. en ik had het overigens over 1 dagje fl;ink de grond in boren, niet systematisch pesten,,..
Dat weet ik, maar dan nog is dit geen acceptabele oplossing, ook al zie jij dat misschien heel anders.

Citaat:
ik heb het over een persoon die zeer arrogant is en zich beter vioelt dan anderen en daarom anderen pest..
Misschien lijkt ze alleen maar arrogant omdat ze in jouw ogen zo overkomt en lijkt het dat ze zich beter voelt dan anderen, terwijl dat in werkelijkheid helemaal niet zo is. Ze kan ook anderen pesten omdat ze zich om wat voor reden dan ook onzeker voelt en het pesten als een middel gebruiken om haar onzekerheid voor anderen te maskeren.

Citaat:
ik kan me trouwens ook niet vcoorstellen dat iemand zelfmoord pleegt om 1 dagje gepest te zijn.
Ik ook niet, maar daar gaat het niet om. Ik probeer je er alleen maar op te wijzen wat de gevolgen van pesten voor iemand zouden kunnen zijn.

Citaat:
mocht dat toch zo zijn dan zou het lullig zijn datr ze zelfmoord zou hebben gepleegd maar is het neit mijn shcuil ddat ze het heeft gedaan.. dan zou ze het uiteindelijk toch wel hebbenngedaan. en misschien kan je wel zeggen datr het mijn schuld zou zijn.. ik zou dan de directe aanleiding zijn op een veel groter probleem..
Als het niet jouw schuld zou zijn, wiens schuld dan wel? In ieder geval niet het hare.

Citaat:
en jullie hebben het steeds oevr dat ze vroeger gepest is.. nou ik weet zeker dat ze dat nooit is
Ik heb het daar in ieder geval niet over gehad, dus ik hoor in dat verband niet bij "jullie". Hoe weet je trouwens zo zeker dat ze nooit gepest is?
Oud 25-04-2003, 05:57
Verwijderd
Citaat:

Je weet niet of die dingen helpen, misschien niet als jij het doet. Maar pesten helpt iig niet, je weet ook niet wat er achter dat meisje zit. En idd wat mathfreak zegt: 'Zou je het aandurven om dat de rest van je leven met je mee te moeten dragen, of zou je in plaats daarvan niet liever een acceptabeler alternatief in plaats van pesten willen kiezen om zo het probleem op te lossen?'
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 05:58
Verwijderd
Citaat:
alleen deze persoon waar ik het opver heb is sterk genoeg om nietr zelfmoor dte hoeven plegen.. en jullie hebben het steeds oevr dat ze vroeger gepest is.. nou ik weet zeker dat ze dat nooit is
Hoe kan jij zien hoe iemand van binnen in elkaar zit en wat er in zijn/haar hele leven gebeurd is? (zie reactie van mathfreak voor uitleg)
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 12:13
Verwijderd
Zoek dan, desnoods met behulp van anderen, zo'n alternatief dat kan werken. Kaart het aan bij je klassenleraar of -lerares

lees het topic nog maar eens goed door

Dat weet ik, maar dan nog is dit geen acceptabele oplossing, ook al zie jij dat misschien heel anders.

ikzou het ook liever niet hoeven doen

Misschien lijkt ze alleen maar arrogant omdat ze in jouw ogen zo overkomt en lijkt het dat ze zich beter voelt dan anderen, terwijl dat in werkelijkheid helemaal niet zo is. Ze kan ook anderen pesten omdat ze zich om wat voor reden dan ook onzeker voelt en het pesten als een middel gebruiken om haar onzekerheid voor anderen te maskeren.

ik denk het niet

Ik ook niet, maar daar gaat het niet om. Ik probeer je er alleen maar op te wijzen wat de gevolgen van pesten voor iemand zouden kunnen zijn.

dr is eenvcerwchil tussen systematisch pesten en 1 dagje op je nummer gewezen worden.

Als het niet jouw schuld zou zijn, wiens schuld dan wel? In ieder geval niet het hare.

de schuld van de mensen om haar heen

Ik heb het daar in ieder geval niet over gehad, dus ik hoor in dat verband niet bij "jullie". Hoe weet je trouwens zo zeker dat ze nooit gepest is?

iemand die gepest is gedraagd zich anders
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 12:13
Verwijderd
Citaat:
king112 schreef op 24-04-2003 @ 21:35:
Dat vonden niet alle mensen.
helaas zal je altijd zulke mensen hebben ja
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 25-04-2003 @ 06:57:
Je weet niet of die dingen helpen, misschien niet als jij het doet. Maar pesten helpt iig niet, je weet ook niet wat er achter dat meisje zit. En idd wat mathfreak zegt: 'Zou je het aandurven om dat de rest van je leven met je mee te moeten dragen, of zou je in plaats daarvan niet liever een acceptabeler alternatief in plaats van pesten willen kiezen om zo het probleem op te lossen?'
ik weet zeker dat die dingen niet bij haar helpen.. van 1 dagje pesten weet ik het ook niet, die geef ik de meeste kans.. en zelfs dan, ze houd er geen trauma aan over als het mislukt.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 14:21
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 25-04-2003 @ 13:13:
Ik denk dat je je daarin vergist. Mensen reageren niet hetzelfde op dingen, je kunt niet zeggen dat ze niet gepest is, omdat ze niet reageert zoals jij verwacht.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 14:22
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 25-04-2003 @ 13:15:
ik weet zeker dat die dingen niet bij haar helpen.. van 1 dagje pesten weet ik het ook niet, die geef ik de meeste kans.. en zelfs dan, ze houd er geen trauma aan over als het mislukt.
Hoe weet jij dat zo zeker? Een mens is geen robot, je kunt niet verspellen of iemand er wel/geen trauma aan overhoudt en/of hoe iemand er op reageert. De wereld en de mensen zouden een stuk makkelijker in elkaar zitten als dat kon.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 25-04-2003 @ 15:21:
Ik denk dat je je daarin vergist. Mensen reageren niet hetzelfde op dingen, je kunt niet zeggen dat ze niet gepest is, omdat ze niet reageert zoals jij verwacht.
luister.. als iemand zn hele famile onder de duim heeft.. iedereen om zich heen pest en pas 11 jaar oud is.. ik gok dat zo n iemand niet gepest is

jullie kjunnen wel volhouden dat het wel kan maar er si een grotere kans dat het niet zo is
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 25-04-2003 @ 15:22:
Hoe weet jij dat zo zeker? Een mens is geen robot, je kunt niet verspellen of iemand er wel/geen trauma aan overhoudt en/of hoe iemand er op reageert. De wereld en de mensen zouden een stuk makkelijker in elkaar zitten als dat kon.
als iemand een trauma overhoud aan 1 dagje flink gepest worden dan ben ik alleen maar de directe aanleidinhg.. elke normale mens zonder problemen zou er tegen moeten kunnen of in elk geval niet de rewst van zn leven achtervolgt worden als hij1 dagje gepest word... als je dr niet tegen zou kunnen en het wel de rest van je leven je achtervolgt dan zijn er problemen en andere redenen waarom dat is en ben ik niet de enige schuldige
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 14:29
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 25-04-2003 @ 15:22:
luister.. als iemand zn hele famile onder de duim heeft.. iedereen om zich heen pest en pas 11 jaar oud is.. ik gok dat zo n iemand niet gepest is
Je hoeft me de les niet te lezen. Als zij haar familie onder de duim houdt, dan is het aan haar familie om dat op te lossen, niet aan jou, je hoeft de wereld niet te redden oid. Ik weet niet of ze gepest is, maar ik denk niet dat ze voor niks geworden is zoals ze is (misschien niet door pesten, maar dan misschien wel door iets anders wat iets achter heeft gelaten). En ik denk dat ik genoeg ervaring + kennis heb omdat te kunnen zeggen.

Citaat:
******** schreef op 25-04-2003 @ 15:24:
als je dr niet tegen zou kunnen en het wel de rest van je leven je achtervolgt dan zijn er problemen en andere redenen waarom dat is en ben ik niet de enige schuldige
Jij bent dan wel de schuldige dat dingen weer naar boven komen en weer opnieuw gaan spelen, zonder dat had iemand misschien tijd gehad dingen te verwerken ed.

Pesten is niet goed te praten, met wat voor argumenten je ook aankomt zetten. Pesten is laag, op wat voor manier het ook gebeurd en met wat voor reden dan ook (geen enkele reden is verantwoord).
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 15:59
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
lees het topic nog maar eens goed door
Ik ga geen heel topic doorlezen als ik weet dat datgene wat jij van plan bent, niet goed is. Je bent zelf gepest en weet dus wat het inhoudt, dus zou je naar mijn idee beter moeten weten.

Citaat:
ikzou het ook liever niet hoeven doen
Doe het dan gewoon niet en kaart het aan bij anderen, zoals ik en anderen al voorgesteld hebben. Pesten lijkt misschien een oplossing, maar dat is het absoluut niet.

Citaat:
ik denk het niet
Dat kun je niet weten, dus kun je daar ook niet van uit gaan.

Citaat:
dr is eenvcerwchil tussen systematisch pesten en 1 dagje op je nummer gewezen worden.
Je meent het...
Hoe dan ook, het lijkt niet tot je door te dringen dat je met iets bezig bent (al is het maar in gedachten) wat niet goed is.

Citaat:
de schuld van de mensen om haar heen
Jij maakt anders toevallig ook deel uit van de mensen om haar heen.

Citaat:
Dat is per persoon verschillend, dus daar kun je niet zonder meer van uit gaan. Ik sluit me verder volledig aan bij wat Leonoor in de laatste alinea van haar laatste reply vermeldde.
Oud 25-04-2003, 16:35
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef op 25-04-2003 @ 16:59:
Ik ga geen heel topic doorlezen als ik weet dat datgene wat jij van plan bent, niet goed is. Je bent zelf gepest en weet dus wat het inhoudt, dus zou je naar mijn idee beter moeten weten.

lees het toch maar door.. of alleen het gedeelte waar ik me weer begon te bemoeien

Doe het dan gewoon niet en kaart het aan bij anderen, zoals ik en anderen al voorgesteld hebben. Pesten lijkt misschien een oplossing, maar dat is het absoluut niet.

Dat kun je niet weten, dus kun je daar ook niet van uit gaan.

Je meent het...
Hoe dan ook, het lijkt niet tot je door te dringen dat je met iets bezig bent (al is het maar in gedachten) wat niet goed is.

ik snap best dat wat ik zeg fout is maar jullie snappen het ook niet.. luister.. uik zeg het nog 1 keer.. ze pest zelf mensen, ze begrijpt neit dat ze verkeerd bezig is.. nou ik probeer haar da te laten zien door haar zelf 1 dag te pesteb

Jij maakt anders toevallig ook deel uit van de mensen om haar heen.

nee, ik ben maar iemand die toevallig haar is tegengekomen, ik zie haar verder nooit meer

Dat is per persoon verschillend, dus daar kun je niet zonder meer van uit gaan. Ik sluit me verder volledig aan bij wat Leonoor in de laatste alinea van haar laatste reply vermeldde.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten