![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En als je dat niet durft, dan inderdaad bvb. wandelen ... gewoon zorgen dat je wel BEWEEGT, hoeft niet per se 'sporten' zijn. Ga met je moeder winkelen of help haar met de boodschappen (als je daardoor niet trek krijgt, tenminste) etc.
||
Citaat:
Ik vind trouwens dat zon bmi ook lang niet alles zegt. Ik mag dan wel een lage bmi hebben maar het is niet aan mij te zien, vind ik zelf. Ik denk dat het ook heel erg meespeelt wat voor een lichaamsvorm je hebt en of je veel sport e.d. Die bmi telt voor mij niet echt. En hoe kom je goed in je vel te zitten als je er al jaren slecht inzit? (ja kweet, puberteit ![]() ![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Bovendien, of en hoe je lichaam vervormt kun JIJ niet zo goed beoordelen ... dat is niet iets zoals de veranderende getalletjes op de weegschaal. Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Zo verslavend dat je misschien zo dun bent dat je het zelf al inziet, dat je het misschien niet eens mooi vindt, maar gewoon NIET KAN STOPPEN. Alsjeblieft wees een beetje voorzichtig meid ...
|
Ja ik weet het wel, je hebt helemaal gelijk! Kijk ik weet zelf ook wel dat het niet goed is zo maar ja daarom heb ik dus ook een beetje een eetprobleem. Nee geen anorexia/boulumia maar helemaal goed is het ook niet
![]() En juist met de examens, als ik stress heb, ga ik slechter eten. Zo ben ik nu eenmaal. Hopelijk gaat het na de examens weer beter! Maar bedankt voor al je tips en duwtjes in de rug. Heel lief! Ik wou dat ik jou ook kon helpen! Jij zit anderen wel telkens te helpen maar zelf heb je het er net zo moeilijk mee ![]()
|
Ik heb n vriend van rond de 1.75 die maar 52.5 weegt
![]() ![]() Ik hou lijnen en sporten alleen nooit vol ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
N*A*Shezbaernon, mijn zus heeft een tijd boulimia gehad en die ging toen veel naar deze site (www.sabn.nl). Daar praatte ze met mensen die ook boulima hadden of andere eetstoornissen. Die site heeft haar veel geholpen. Ik wou het maar even noemen, misschien dat je hem al kent. Maar dat je idg nu weet dat hij bestaat. Sterkte idg!
(je hoeft er dus niks mee te doen als je niet wilt!) |
![]() |
||
Citaat:
IK weet dat JIJ weet wat ik je telkens vertel, net zo goed als JIJ weet dat IK weet dat JIJ weet ![]() Ik vind zelf niet dat ik '... anderen telkens weer zit te helpen ...', maar als jij vindt dat mijn posts wel eens voor iemand wat kunnen betekenen, vind ik dat al heel goed en ben ik er al heel blij om ![]()
||
Citaat:
![]() Stiekem wilde ik precies hetzelfde opschrijven als Leonoor in haar post, om haar the wind off the sails te stelen ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Door daar hulp voor te zoeken? Dat het niet ineens lukt snap ik ook wel, ik zeg ook niet dat dat moet. Maar je kunt wel hulp zoeken ed, er aan werken. En dat zou ik zeker doen als je niet kunt stoppen met afvallen, het wordt alleen maar moeilijker. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik wilde eigenlijk gisteren beginnen met lijnen maar ik voelde me niet zo goed en toen heb ik me maar getroost met eten (ik weet het niet echt slim)! Dus vandaag begonnen, ik heb pas laat ontbeten rond half elf en toen ben ik gaan leren, opeens was het twee uur... Ik snap het niet, het zit bij mij echt in mijn hoofd! Als ik er niet mee bezig ben, met eten bedoel ik, heb ik ook geen hongergevoel. Alleen slaat het steeds door naar de verkeerde kant, de middenweg lijkt maar niet te lukken! Ik lijn en dan lijn ik ook heel streng en ben ik trots, of ik eet alles wat los en vast zit... Ik heb me trouwens ten doel gesteld om begin juni in ieder geval onder de 70 kg te zitten...
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn dieet wordt er met de dag minder streng op, ik ga mij dan wel weer herpakken, voor ik weer begin te verdikken.
Ik heb gisteren een vette (maar zalig lekkere ![]() En toch, ik moet me niet zo schuldig voelen, ik heb maandag (ik was boos op een vriendin en dat geeft u veel energie) 2.5 km gaan lopen. Iemand een idee waar je een tabel kan vinden waar opstaat hoeveel kcal een bepaalde sport verbrandt? Btw, het schijnt dus dat heel vlug stappen evenveel kcal verbruikt als joggen en zelfs meer dan fietsen... ![]() (happy again, but still a bit disappointed) |
![]() |
|
![]() |
godverdomme *zucht*
Ik ben gewoon bang dat ik het nite lang vol ga houden.. Weeti k veel.. kheb nu gewoon facking zin in iets, maar weet dat ik het niet moet doen! Mensen ops chool, mandy stuk chocola.. nee geen zin in.. mandy waarom neit.. Ja gewoon geen zin in.. Hmz.. okeej.. week feel Kben bang dat ik te veel ga eten fzow.. terwijl ik vandag niet zo ovredreven veel op heb, en geen slechte dingen.. Ik denk dat paar mensen dit gevoel wel kenne.. Ik erger me kapot aan mijn buik.. en dat is niet leuk ![]() *stopt met zeuren* wat ik ook al vroeg bovenaan deze pagina, is TE veel fruit eten slecht?
|
TE veel fruit is slecht ja. Want al het fruit dat je teveel eet, wordt omgezet in suikers en daar wordt je dus weer dik van.
Maar bv een banaan is vetter dan een appel. Pak dan dus eerder een appel dan een banaan. En eerst was het limiet fruit per dag 2 stuks...dat is volgens mijn moeder(excuse me if I am wrong..) opgehoogd tot 5 stuks per dag.....dus smakelijk eten! Ik ben trouwes ook weer aan het lijnen. Na vorig jaar 6 kilo te zijn afgevallen zijn er dit jaar weer 3 bijgekomen waarvan er nu weer 1 af is.... Kep met mn zus een afspraak gemaakt dat als ik binnen 2 maanden(uiterlijk 6 juli) 4 kilo kwijt ben...ze de helft van mn navelpiercing betaalt!!
||
Citaat:
|
![]() |
|
*Zo offtopic als nog nooit*
*!!Alleen voor de 'sterke karakters, niet lezen als je een 'zwakke maag' hebt!!' Lieve medelijn(d?)ers, Ik wens jullie allemaal veel succes met het lijn(d)en en ik zal aan jullie denken, want ik kom de komende 2 - 3 dagen niet op het forum. WANT Ik ben de gore vieze lelijke walgelijke k*twijf en grootste mislukkeling die op deze aardbol rondliep. Trut die ik ben en die geen zelfdiscipline kan opbrengen. OH. Gebrek aan scheldwoorden. Posrana zkurvena pica kunda a kurva chcipni ty hovado tlusty hnusny kdyz neumis nic jinyho nez zrat spinava devko krava nebeska chcipni vyser a vyblij se z podoby kundo zasrana vylizana imbecilni nedomrla. Ik zit hier gewoon keihard te janken ... Op naar de 35 kilo. Al moest ik me daar met bloed bij de duivel voor inschrijven. */Offtopic*
||
Citaat:
Liefs, Dana
|
Ik ben al een poosje bezig met gezond eten om een beetje af te vallen en ik vraag me af of ik nu te veel / te weinig / genoeg eet, wat vinden jullie hiervan:
7.30 uur: 1 boterham met appelstroop, zonder boter en milk en fruit light 10.00 uur: 1 boterham met hartig beleg, zonder boter, 1 liga evergo (een pakje dus twee van die dingen) en water 13.00 uur: 2 boterhammen met hartig beleg zonder boter en water 15.30 uur: 2 boterhammen met zoet beleg en dun halvarine en light frisdrank 18.00 uur: normaal avondeten (wat de pot schaft) 21.00 uur: light frisdrank en een koekje Tussendoor eet ik soms een mueslireep (maximaal een per dag) en 's avonds bij mn huiswerk vaak een snoepje, zo'n campino (ook maximaal een per dag) Is dit goed of is het te veel, te weinig of precies goed???
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
beetje late reactie:
N*A*Shezbaernon: Meisje..!! denk wel aan jzelf.. ik weet dat dat nu moeilijk gaat maar lieverd ga niet te ver.. Ga *net als wat iemand anders al zei* hulp zoeken.. Zo kan het nie verder.. meisje.. kom op.. je maakt jezelf kapot, geestelijk en lichamelijk.. We kunnen zo vaak zeggen dat je mooi bent maar dat heeft toch vrij weinig nut geloof ik.. Als ik ooit iets voor je kan doen, als je wilt dat ik weet ik veel wie bel, een psycholoog ofzoiets.. weet ik veel.. Je moet weten dat ik ites voor je wil doen.. Enorm veel sterkte meis..! En ik hoop dat je er snel weer bovenop komt.. *zucht* lijnen is af en toe beetje vermoeiend (jullie begrijpen me) Njah kneem nog maar een appeltje ![]()
||
Citaat:
![]() Echt bedankt! Ik hoop ook zo dat jij er ooit een keer minder moeite mee zult krijgen want ik heb het idee dat je van een eetstoornis nooit helemaal af komt. But we'll try. En bereik die 35 kg ajb niet. Hoe dichter je daarbij komt, hoe zwakker je lichaam wordt. Uiteindelijk kan je lichaam het niet meer aan en zal nog verder afbrokkelen.... (Dat weet je zelf ook allemaal maar ik MOET het toch nog eens zeggen!) Zijn er bij jou in de buurt niet ergens klinieken die je kunnen helpen? Ik weet dat je al eerder hulp hebt gezocht maar ik ben er nog niet precies achter wat en hoe. Er zal vast iets zijn wat je nog niet geprobeert hebt. Maar ja, als je diep van binnen ergens niet beter wilt worden, dan werkt het ook niet ![]()
Laatst gewijzigd op 15-05-2003 om 07:48. |
![]() |
||
Citaat:
Trouwens ik ben al gestopt met afvallen. Noodgedwongen eigenlijk want het lukt even niet meer. Kom nu zelfs alleen maar aan (vanochtend woog ik zelfs 64,5 dat is op normale weegschalen 66,5 de onze klopt niet). Dat is zooo vaag want ik eet helemaal niet meer als normaal. Mijn moeder die ook wel weet hoe erg ik ermee bezig ben, zegt dan meteen: oh, dat is vochtophoping door hormonen blablabla, maar ondertussen voel ik me er niet beter door ![]() Hulp zoeken heb ik al een paar keer gedaan en het probleem zelf werd niet echt aangepakt (dietiste: werd ik alleen depri van omdat ik ervan aankwam, ontspanningstherapeut, accupuncturist). Ik heb er nu ook geen zin meer in telkens je probleem bij anderen op tafel te leggen en die het dan gaan proberen op te lossen. Ik ben toch degene die dat moet doen, hoe moeilijk het ook is. Zij kunnen niet in mijn hoofd die knop omdraaien.
|
Ik ben nu met mn 4e dag bezig van mn dieet en het gaat prima! soms effe doorbijten..want vanavond moet ik karnemelk drinken...*bibber* blegh... maaaaar ja..ik ben iig wel al afgevallen dus
![]() alleen heb je wel regelmatig dat hongergevoel..maar tis niet zo erg dat je het echt niet volhoud enzo...ik heb al heel wat koekjes en snoepjes weerstaan ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
N*A*Shezbaernon.temp:
Meisje, als je er bent/dit leest.. Laat je dan even iets van je horen, Ik maak me zorgen om je..!! En wat kippetje ook al zei, bereik die 35 AUB niet meis..!! Echt.. Ik wens je heel veel sterkte..!! Dag meisje kus..
|
![]() |
hoi
ik heb even een vraagje, een vriend van een vriendin van mij (ik ken hem niet goed, alleen van gezicht zeg maar), is 15 kilo in 5 weken afgevallen, ik vraag me echt af hoe hij dat gedaan heeft, maar durf hem natuurlijk niet zomaar te vragen (heb nooit echt met hem gepraat dus..) klinkt natuurlijk wel weer stom want weet dat het niet gezond is enz. enz. enz. maar wil graag een serieus antwoord. ik ben eigenlijk te zwaar en dan bedoel ik ook gewoon TE zwaar en niet een beetje of wat dan ook, en iedereen vind het dus neem maar gewoon aan dat het echt Te zwaar is. ik ga over ongeveer 6 week op vakantie en zou dan graag wat kilo's kwijt zijn en liefst beetje veel natuurlijk.. het maakt me niet echt zoveel uit of het gezond is (stom natuurlijk maar ga op vakantie en ja dan moet het dus even snel gaan) dus ik wil graag tips of hoe je snel kan afvallen enz. enz. en hoe anderen snel zijn afgevallen. (en dan niet, dan het niet gezond is enzow maar gewoon tips, omdat het die jongen dus ook zo snel gelukt is moet er wel een mogelijkheid zijn) iemand een idee??? thanks alvast |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hellup ik verdik weer!!
Ik woog 56 en nu ist weer 57!! Echt nie leuk ![]() Maar ja, k heb weer gezondigd vandaag, ik had me overslapen, dus heb ik enkel een evergreen en zemelkoekjes meegenomen. (geen tijd om te ontbijten, noch lunch te maken). Heb dan uit pure noodzaak 2 (!!!!) zo'n supergrote wafels met chocolade erop gegeten. Toen ik thuiskwam heb ik nog eens 3 grote porties muesli gegeten (met halfvolle melk)... Veel te veel gegeten dus.. ![]() ![]() ![]() Why??? 'k begin echt te wanhopen... Weeg je meer als je uw maandstonden hebt? (ben heel onregelmatig en heb ze nu heel lichtjes). |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
*nu voel ik me helemaal prehistorisch ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Niet doen hoor. Ik ken het woord wel, heb het wel meer mensen horen zeggen. Ik zeg alleen zelf altijd gewoon ongesteld. Maar wat maakt t uit? ![]() |
![]() |
|
JUPPIE HET LUKT!!!!!
Ik ben al een kilo afgevalle wiej................. Maar jah het gaat wel langzaam Ik moet het nog strenger doen dus ook magere dingen enzow ete. nouw eh doeideboei Ohwjaah kunnen jullie een verleiding goed overslaan??? Ikke niet ik doe het wel maar dan pak ik een beetje ofzo ik moet dat toh maar eens aflere
|
Verwijderd
|
Hmmm, bij mij wil het nog steeds niet echt lukken terwijl ik toch echt niet te veel eet (en naar mijn idee ook voldoende beweeg)
Ik begin het ook wel een beetje zat te worden, doe je zo hard je best gebeurd er nauwelijks iets. En dat terwijl er behoorlijk wat af kan. Helaas is het voor mij niet mogelijk om nog minder te gaan eten, want dan zou ik maaltijden en/of tussendoortjes (ik heb er maar 2 (die mager zijn), minder is lijkt mij ook niet goed) moeten gaan overslaan = ![]() Hmm, iemand hier nog tips voor me??? p.s. lijnen kan echt deprimerend werken ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bedankt voor het advies, maar ik heb inmiddels al 2 dietisten versleten. De eerste raadde me aan geen boter op m'n brood te doen (en dan heb ik 't over halvarine, en daar zitten weer belangrijke vitaminen in)
De 2de liet me 3 keer per week een schaaltje cruesli eten (en dat zit echt super vol met calorieen) Ik heb inmiddels mijn vertrouwen in dietisten wel verloren |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
't is toch nog altijd gezonder dan frieten, sausen, pizza...en al dat lekkers? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |