Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2003, 07:32
Kippetje
Kippetje is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 13-05-2003 @ 21:15:
Wat je zegt weet ik allemaal ook wel. Ik sportte eerder ook heel erg veel maar nu kan ik het er even niet bijhebben. Ik stop al mijn energie in het voorbereiden van de examens en sporten lukt dan niet meer. En dan de enige manier om mezelf fijn te blijven voelen is om zo weinig mogelijk te eten....

Ik heb trouwens het idee dat sporten ook niet veel uitwerking heeft bij mij. Merk er nooit van dat mijn lichaam "vervormt" ook al sport ik langere tijd super fanatiek. Dus ik vind het makkelijker om weinig te eten en energie te houden om te leren dan om te gaan sporten waarbij ik het gevoel heb dat ik het voor niets doe.
Maar na de examens wil ik weer gaan sporten. Heb ik meer tijd en hopelijk meer energie. Maar dank je wel voor je tips en mening!
Oud 14-05-2003, 07:34
Kippetje
Kippetje is offline
Citaat:
Bad33nd schreef op 14-05-2003 @ 07:45:

Mijn vraag was.. wat kan ik doen wat niet teveel energie kost, om toch een beetje te sporten..??
Probeer om te gaan wandelen, fietsen eventueel zwemmen ofzo. Sporten die niet zo heel intensief zijn. En dan moet je gewoon lekker rustigaan doen, niet verder gaan dan je eigenlijk kunt volhouden. Succes ermee!
Oud 14-05-2003, 07:37
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
Bad33nd schreef op 14-05-2003 @ 07:45:
Mijn vraag was.. wat kan ik doen wat niet teveel energie kost, om toch een beetje te sporten..??
Zwemmen is leuk en belast niet je gewrichten, bovendien is het niet zo zwaar want je kunt altijd eventjes stoppen en gewoon in het water liggen uitrusten ... alee, je moet wel in het badpak durven (!?)

En als je dat niet durft, dan inderdaad bvb. wandelen ... gewoon zorgen dat je wel BEWEEGT, hoeft niet per se 'sporten' zijn. Ga met je moeder winkelen of help haar met de boodschappen (als je daardoor niet trek krijgt, tenminste) etc.
Oud 14-05-2003, 07:39
Kippetje
Kippetje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-05-2003 @ 22:10:
Je weegt idd niet echt veel...eerder te weinig, dan teveel... Vergeleken bij jou ben ik dus echt *dik*...maar goed...

Zorg eerst dat je goed in je vel zit, want van alleen afvallen zal je dat echt niet lukken.
Weet ik wel, ben ook niet (meer) dik maar zo voelt het nog niet. Eerder woog ik zo'n 74 kg bij ehm 1.75 ofzo, wel teveel dus en toen ik eenmaal begon met afvallen kon ik er maar niet genoeg van krijgen.
Ik vind trouwens dat zon bmi ook lang niet alles zegt. Ik mag dan wel een lage bmi hebben maar het is niet aan mij te zien, vind ik zelf. Ik denk dat het ook heel erg meespeelt wat voor een lichaamsvorm je hebt en of je veel sport e.d. Die bmi telt voor mij niet echt.
En hoe kom je goed in je vel te zitten als je er al jaren slecht inzit? (ja kweet, puberteit ) Daar kom je nou eenmaal niet zo ineens vanaf
Oud 14-05-2003, 07:45
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
Kippetje schreef op 14-05-2003 @ 08:32:
En dan de enige manier om mezelf fijn te blijven voelen is om zo weinig mogelijk te eten....
Als je nou eens ook op een andere manier met je lichaam probeert om te gaan ... je goed blijven voelen door bvb. LIEF tegen je lichaam te doen ipv. het te martelen, voor de afwisseling ? Ik weet PRECIES hoe je je voelt, maar dat is juist de weg naar een dood einde ... als je je 'alleen goed voelt wanneer je te weinig eet'.
Citaat:

Ik heb trouwens het idee dat sporten ook niet veel uitwerking heeft bij mij. Merk er nooit van dat mijn lichaam "vervormt" ook al sport ik langere tijd super fanatiek.
Dan moet je je lichaam wel genoeg bouwstoffen (eiwitten) geven om spieren te kunnen voeden en om te kunnen vervormen ... en wees eerlijk, deed je dat ? At je wel voldoende toen je zo fanatiek sportte ? Want daar heb ik zo mijn twijfels aan.

Bovendien, of en hoe je lichaam vervormt kun JIJ niet zo goed beoordelen ... dat is niet iets zoals de veranderende getalletjes op de weegschaal.
Citaat:

Maar na de examens wil ik weer gaan sporten. Heb ik meer tijd en hopelijk meer energie. Maar dank je wel voor je tips en mening!
Natuurlijk, de examens gaan voor ... maar, als je dan zo weinig eet juist omdat je examens hebt, kun je je nog wel concentreren enzo ? Want als ik er 'midden in' zit, kan ik eigenlijk nog maar aan het eten denken, en vooral als ik me op nix anders hoef te focussen en mijn hoof 'maar' bij het leren zou moeten houden.
Oud 14-05-2003, 07:50
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
Kippetje schreef op 14-05-2003 @ 08:39:
Ik vind trouwens dat zon bmi ook lang niet alles zegt. Ik mag dan wel een lage bmi hebben maar het is niet aan mij te zien, vind ik zelf. Ik denk dat het ook heel erg meespeelt wat voor een lichaamsvorm je hebt en of je veel sport e.d. Die bmi telt voor mij niet echt.
Klopt, het zegt ook niet alles en je moet absoluut niet er van uit gaan dat het heilig is en boven alles, maar je moet wel eerlijk zijn en de 'vorm' etc. van je lichaam als excuus gebruiken om maar steeds af te vallen terwijl de BMI iets anders aangeeft. Maar dat weet jij natuurlijk het beste
Citaat:

En hoe kom je goed in je vel te zitten als je er al jaren slecht inzit? (ja kweet, puberteit ) Daar kom je nou eenmaal niet zo ineens vanaf
Nee, maar je moet begrijpen dat je je door te weinig eten NIET beter gaat voelen, dat je niet op een dag wakker wordt en de weegschaal een getal van ** kg zegt, voila, je voel je opeens goed in je vel en alles is goed ... je sinds die dag weer een 'gezonder' eetpatroon gaat oppakken, gaat sporten, blablabla ... te weinig eten is verslavend, steeds afvallen is verslavend, DUNNER WORDEN is verslavend.

Zo verslavend dat je misschien zo dun bent dat je het zelf al inziet, dat je het misschien niet eens mooi vindt, maar gewoon NIET KAN STOPPEN.

Alsjeblieft wees een beetje voorzichtig meid ...
Oud 14-05-2003, 10:36
Kippetje
Kippetje is offline
Ja ik weet het wel, je hebt helemaal gelijk! Kijk ik weet zelf ook wel dat het niet goed is zo maar ja daarom heb ik dus ook een beetje een eetprobleem. Nee geen anorexia/boulumia maar helemaal goed is het ook niet
En juist met de examens, als ik stress heb, ga ik slechter eten. Zo ben ik nu eenmaal. Hopelijk gaat het na de examens weer beter!
Maar bedankt voor al je tips en duwtjes in de rug. Heel lief! Ik wou dat ik jou ook kon helpen! Jij zit anderen wel telkens te helpen maar zelf heb je het er net zo moeilijk mee Hele dikke knuffel meid, en als ik iets kan doen ofzo, tell me!
Oud 14-05-2003, 10:44
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ik heb n vriend van rond de 1.75 die maar 52.5 weegt En ikke ben 1.72 ofzo en weeg 61.5. Normaal dus en gewicht boeit me niet zoveel zolang ik maar niet dikker wordt en teveel striae of cellulites ga krijgen maar met mijn leeftijd krijg ik daar steeds meer last van en mn vriend en moeder klagen nu al een tijdje dat ik 'uit moet kijken' en dat ik echt wel veel striae enz. heb dus nu gaan mn vriend en ik proberen beiden op de 57.5 te komen. Mja, iets meer mag van mij ook hoor. 59 vind ik priiiiiiimaaa! voor mij dan.
Ik hou lijnen en sporten alleen nooit vol denk de hele dag aan eten
Oud 14-05-2003, 10:45
Kippetje
Kippetje is offline
Boah, nu heb ik het gevoel alsof het heel erg ernstig is bij mij. Mag misschien wel zo overkomen maar het is niet echt heel erg ofzo...
Oud 14-05-2003, 11:11
rooddraakje
rooddraakje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-05-2003 @ 15:31:
Je hoort mij niet zeggen dat het anders is, maar daar had ik het niet over.
Okee . Het was ook niet bedoelt om aan te vallen ofzoiets.
Oud 14-05-2003, 11:24
rooddraakje
rooddraakje is offline
N*A*Shezbaernon, mijn zus heeft een tijd boulimia gehad en die ging toen veel naar deze site (www.sabn.nl). Daar praatte ze met mensen die ook boulima hadden of andere eetstoornissen. Die site heeft haar veel geholpen. Ik wou het maar even noemen, misschien dat je hem al kent. Maar dat je idg nu weet dat hij bestaat. Sterkte idg!
(je hoeft er dus niks mee te doen als je niet wilt!)
Oud 14-05-2003, 12:35
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
Kippetje schreef op 14-05-2003 @ 11:36:
Ja ik weet het wel, je hebt helemaal gelijk! Kijk ik weet zelf ook wel dat het niet goed is zo maar ja daarom heb ik dus ook een beetje een eetprobleem. Nee geen anorexia/boulumia maar helemaal goed is het ook niet
En juist met de examens, als ik stress heb, ga ik slechter eten. Zo ben ik nu eenmaal. Hopelijk gaat het na de examens weer beter!
Maar bedankt voor al je tips en duwtjes in de rug. Heel lief! Ik wou dat ik jou ook kon helpen! Jij zit anderen wel telkens te helpen maar zelf heb je het er net zo moeilijk mee Hele dikke knuffel meid, en als ik iets kan doen ofzo, tell me!
Lieverd. Allereerst bedankt voor deze reactie, vooral voor de laatste gedeelte, maar daar schrijf ik wat verder nog iets over.

IK weet dat JIJ weet wat ik je telkens vertel, net zo goed als JIJ weet dat IK weet dat JIJ weet . En ik begrijp ook dat het voor jou lastig kan zijn, als ik je altijd iets vertel wat je rationeel gezien zelf ook heb bedacht, maar ik kan niet anders. Daar ook mijn excuses voor, ik hoop dat je het een beetje kunt begrijpen, het is eerder MIJN ticje dan dat ik denk dat ji zo erg 'naast' zit. Kijk, ik heb zelf een eetstoornis en weet hoe ver-schrik-ke-lijk dat is. En dan zie ik jou moeilijk met het eten te doen, en ik weet precies hoe moeilijk je het hebt, hoe je je voelt, maar ik zit hier vaak hysterisch dingen op te schrijven om je maar de ogen open te krijgen ... want ik wil niet dat je in dezelfde 'hel' valt als ik ... al kan ik je daar niet voor behoeden (ervaring is niet overdraagbaar), ik kan me niet genoeg beheersen om al die dingen niet op te schrijven ... Dus maar hopend dat het misschien wel verschil uitmaakt als je het van iemand 'hoort', als je het voor je ZIET ... wie weet.

Ik vind zelf niet dat ik '... anderen telkens weer zit te helpen ...', maar als jij vindt dat mijn posts wel eens voor iemand wat kunnen betekenen, vind ik dat al heel goed en ben ik er al heel blij om
Oud 14-05-2003, 12:38
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
rooddraakje schreef op 14-05-2003 @ 12:11:
Okee . Het was ook niet bedoelt om aan te vallen ofzoiets.
Zij vatte het ook niet op als aanval, maar het zou geen Leonie zijn als ze dit opmerking niet had gemaakt

Stiekem wilde ik precies hetzelfde opschrijven als Leonoor in haar post, om haar the wind off the sails te stelen ... maar toen dacht ik dat ik eens lief ga wezen, ze zou vast zooo teleurgesteld zijn
Oud 14-05-2003, 12:42
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
rooddraakje schreef op 14-05-2003 @ 12:24:
N*A*Shezbaernon, mijn zus heeft een tijd boulimia gehad en die ging toen veel naar deze site (www.sabn.nl). Daar praatte ze met mensen die ook boulima hadden of andere eetstoornissen. Die site heeft haar veel geholpen. Ik wou het maar even noemen, misschien dat je hem al kent. Maar dat je idg nu weet dat hij bestaat. Sterkte idg!
(je hoeft er dus niks mee te doen als je niet wilt!)
Ik kende die site inderdaad al van vroeger, maar in ieder geval bedankt ... omdat je aan de eetgestoorde Nash hebt gedacht
Oud 14-05-2003, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Kippetje schreef op 14-05-2003 @ 08:39:
Weet ik wel, ben ook niet (meer) dik maar zo voelt het nog niet. Eerder woog ik zo'n 74 kg bij ehm 1.75 ofzo, wel teveel dus en toen ik eenmaal begon met afvallen kon ik er maar niet genoeg van krijgen.
74kg bij 1.75m is ook nog niet teveel. En tuurlijk is je lichaamsvorm belangrijk, vandaar dat ik ook zeg dat ik 'dik' ben, iig gezet, wat mensen er ook van maken en komen met 'je bmi is goed'.

Door daar hulp voor te zoeken? Dat het niet ineens lukt snap ik ook wel, ik zeg ook niet dat dat moet. Maar je kunt wel hulp zoeken ed, er aan werken. En dat zou ik zeker doen als je niet kunt stoppen met afvallen, het wordt alleen maar moeilijker.
Oud 14-05-2003, 13:28
Rena
Rena is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef op 14-05-2003 @ 02:04:
ik moest ontzettend vaak plassen en kon dus nooit ergens heen omdat er in de bus bijvoorbeeld geen wc is.
Dit herken ik wel, op dit moment is het echt een probleem... Ik moet om de vijftien minuten naar de toilet en kom eignelijk nergens aan toe! Zit ik in de les dan moet ik er weer uit (en het irriteert leraren behoorlijk), heb ik een goede concentratie dan ook, en als ik wegga (winkelen, bibliotheek) hetzelfde! Het is behoorlijk vervelend, wanneer ik niet snel genoeg naar de toilet kan, krijg ik last van mijn buik! Hij wordt dik en opgezwollen (logisch natuurlijk) en dan schaam ik me daar weer voor... Maar goed, ik probeer niet meer dan vijf liter water per dag te drinken! Maar zo'n flesje spa gaat er altijd zo snel doorheen...
Oud 14-05-2003, 13:40
Rena
Rena is offline
Ik wilde eigenlijk gisteren beginnen met lijnen maar ik voelde me niet zo goed en toen heb ik me maar getroost met eten (ik weet het niet echt slim)! Dus vandaag begonnen, ik heb pas laat ontbeten rond half elf en toen ben ik gaan leren, opeens was het twee uur... Ik snap het niet, het zit bij mij echt in mijn hoofd! Als ik er niet mee bezig ben, met eten bedoel ik, heb ik ook geen hongergevoel. Alleen slaat het steeds door naar de verkeerde kant, de middenweg lijkt maar niet te lukken! Ik lijn en dan lijn ik ook heel streng en ben ik trots, of ik eet alles wat los en vast zit... Ik heb me trouwens ten doel gesteld om begin juni in ieder geval onder de 70 kg te zitten...
Oud 14-05-2003, 13:48
Verwijderd
Mijn dieet wordt er met de dag minder streng op, ik ga mij dan wel weer herpakken, voor ik weer begin te verdikken.
Ik heb gisteren een vette (maar zalig lekkere ) pizza gegeten en dan nog n frangipanne als dessert.. 2 x gezondigd in 1 dag dus. Maar ' twas de 13de, en k ga voor mezelf afspreken dat ik iedere 2 weken een grote 'zonde' (lekker smullen dus) mag begaan. Dit is nog altijd beter dan om de paar dagen vreetbuien hebben.
En toch, ik moet me niet zo schuldig voelen, ik heb maandag (ik was boos op een vriendin en dat geeft u veel energie) 2.5 km gaan lopen.
Iemand een idee waar je een tabel kan vinden waar opstaat hoeveel kcal een bepaalde sport verbrandt?

Btw, het schijnt dus dat heel vlug stappen evenveel kcal verbruikt als joggen en zelfs meer dan fietsen...

(happy again, but still a bit disappointed)
Oud 14-05-2003, 15:05
Bad33nd
Bad33nd is offline
godverdomme *zucht*
Ik ben gewoon bang dat ik het nite lang vol ga houden.. Weeti k veel.. kheb nu gewoon facking zin in iets, maar weet dat ik het niet moet doen! Mensen ops chool, mandy stuk chocola.. nee geen zin in.. mandy waarom neit.. Ja gewoon geen zin in.. Hmz.. okeej.. week feel
Kben bang dat ik te veel ga eten fzow.. terwijl ik vandag niet zo ovredreven veel op heb, en geen slechte dingen..
Ik denk dat paar mensen dit gevoel wel kenne..
Ik erger me kapot aan mijn buik.. en dat is niet leuk..
*stopt met zeuren*
wat ik ook al vroeg bovenaan deze pagina,
is TE veel fruit eten slecht?
Oud 14-05-2003, 18:38
steentje
steentje is offline
TE veel fruit is slecht ja. Want al het fruit dat je teveel eet, wordt omgezet in suikers en daar wordt je dus weer dik van.
Maar bv een banaan is vetter dan een appel. Pak dan dus eerder een appel dan een banaan.
En eerst was het limiet fruit per dag 2 stuks...dat is volgens mijn moeder(excuse me if I am wrong..) opgehoogd tot 5 stuks per dag.....dus smakelijk eten!

Ik ben trouwes ook weer aan het lijnen. Na vorig jaar 6 kilo te zijn afgevallen zijn er dit jaar weer 3 bijgekomen waarvan er nu weer 1 af is....

Kep met mn zus een afspraak gemaakt dat als ik binnen 2 maanden(uiterlijk 6 juli) 4 kilo kwijt ben...ze de helft van mn navelpiercing betaalt!!
Oud 14-05-2003, 18:41
Rena
Rena is offline
Citaat:
Bad33nd schreef op 14-05-2003 @ 16:05:
wat ik ook al vroeg bovenaan deze pagina,
is TE veel fruit eten slecht?
Volgens mij niet, ik heb in ieder geval de regel ingevoerd dat ik onbeperkt groente en fruit mag eten... Je moet toch af en toe iets te snacken hebben onder het leren en bij het televisie kijken! Ik denk zelfs dat het wel goed is, je darmen werken dan immers terwijl je niet veel caloriën binnenkrijgt!
Oud 14-05-2003, 19:24
N*A*Shezbaernon.temp
*Zo offtopic als nog nooit*
*!!Alleen voor de 'sterke karakters, niet lezen als je een 'zwakke maag' hebt!!'
Lieve medelijn(d?)ers,

Ik wens jullie allemaal veel succes met het lijn(d)en en ik zal aan jullie denken, want ik kom de komende 2 - 3 dagen niet op het forum.

WANT

Ik ben de gore vieze lelijke walgelijke k*twijf en grootste mislukkeling die op deze aardbol rondliep. Trut die ik ben en die geen zelfdiscipline kan opbrengen.

OH. Gebrek aan scheldwoorden.

Posrana zkurvena pica kunda a kurva chcipni ty hovado tlusty hnusny kdyz neumis nic jinyho nez zrat spinava devko krava nebeska chcipni vyser a vyblij se z podoby
kundo zasrana vylizana imbecilni nedomrla.

Ik zit hier gewoon keihard te janken ...

Op naar de 35 kilo.

Al moest ik me daar met bloed bij de duivel voor inschrijven.
*/Offtopic*
Oud 14-05-2003, 19:29
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 14-05-2003 @ 20:24:
*
Zoek ajb hulp...alsjeblieft...

Let goed op jezelf en doe geen gekke dingen!

*knuf*
Oud 14-05-2003, 20:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 14-05-2003 @ 20:24:
*Zo offtopic als nog nooit*
*!!Alleen voor de 'sterke karakters, niet lezen als je een 'zwakke maag' hebt!!'
Lieve medelijn(d?)ers,

Ik wens jullie allemaal veel succes met het lijn(d)en en ik zal aan jullie denken, want ik kom de komende 2 - 3 dagen niet op het forum.

WANT

Ik ben de gore vieze lelijke walgelijke k*twijf en grootste mislukkeling die op deze aardbol rondliep. Trut die ik ben en die geen zelfdiscipline kan opbrengen.

OH. Gebrek aan scheldwoorden.

Posrana zkurvena pica kunda a kurva chcipni ty hovado tlusty hnusny kdyz neumis nic jinyho nez zrat spinava devko krava nebeska chcipni vyser a vyblij se z podoby
kundo zasrana vylizana imbecilni nedomrla.

Ik zit hier gewoon keihard te janken ...

Op naar de 35 kilo.

Al moest ik me daar met bloed bij de duivel voor inschrijven.
*/Offtopic*
Meisje, pas goed op jezelf en doe jezelf niet zoveel pijn. Doe geen overhaaste dingen of dingen waar je later spijt van krijgt alsjeblieft.

Liefs,
Dana
Oud 14-05-2003, 20:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben al een poosje bezig met gezond eten om een beetje af te vallen en ik vraag me af of ik nu te veel / te weinig / genoeg eet, wat vinden jullie hiervan:

7.30 uur: 1 boterham met appelstroop, zonder boter en milk en fruit light

10.00 uur: 1 boterham met hartig beleg, zonder boter, 1 liga evergo (een pakje dus twee van die dingen) en water

13.00 uur: 2 boterhammen met hartig beleg zonder boter en water

15.30 uur: 2 boterhammen met zoet beleg en dun halvarine en light frisdrank

18.00 uur: normaal avondeten (wat de pot schaft)

21.00 uur: light frisdrank en een koekje

Tussendoor eet ik soms een mueslireep (maximaal een per dag) en 's avonds bij mn huiswerk vaak een snoepje, zo'n campino (ook maximaal een per dag)

Is dit goed of is het te veel, te weinig of precies goed???
Oud 14-05-2003, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-05-2003 @ 21:21:
Is dit goed of is het te veel, te weinig of precies goed???
Volgens mij is het wel aardig, je mist alleen fruit.
Oud 14-05-2003, 20:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-05-2003 @ 21:24:
Volgens mij is het wel aardig, je mist alleen fruit.
Misschien moet ik dan ipv een mueslireep iets van fruit eten en ipv een liga ook fruit. Maar als ik dit allemaal eet en er ook nog wat bij sport (ik fiets ook iedere dag naar school) val ik dan wel af??
Oud 14-05-2003, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-05-2003 @ 21:28:
Maar als ik dit allemaal eet en er ook nog wat bij sport (ik fiets ook iedere dag naar school) val ik dan wel af??
Dat is niet voor alle mensen hetzelfde, er zijn zoveel dingen die daar bij meespelen. Als je een dieet wilt hebben wat speciaal voor jou is, dan zul je naar een dietise moeten. Wil je zelf iets bedenken, dan zul je het uit moeten proberen (wat ook zal moeten met een dieet van een dietiste btw). Je eet iig niet teveel, denk ik, gewoon normaal en iig gezond (en dat is het belangrijkste!).
Oud 14-05-2003, 20:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-05-2003 @ 21:41:
Dat is niet voor alle mensen hetzelfde, er zijn zoveel dingen die daar bij meespelen. Als je een dieet wilt hebben wat speciaal voor jou is, dan zul je naar een dietise moeten. Wil je zelf iets bedenken, dan zul je het uit moeten proberen (wat ook zal moeten met een dieet van een dietiste btw). Je eet iig niet teveel, denk ik, gewoon normaal en iig gezond (en dat is het belangrijkste!).
Okeej, dank je!
Oud 14-05-2003, 20:52
sweetchrissiej
sweetchrissiej is offline
juppiej het gaat bij mij al heel goed met de lijn alleen ben nog niks afgevallen alleen een onsje ofzo.
Oud 14-05-2003, 21:32
Bad33nd
Bad33nd is offline
beetje late reactie:

N*A*Shezbaernon:
Meisje..!! denk wel aan jzelf.. ik weet dat dat nu moeilijk gaat maar lieverd ga niet te ver.. Ga *net als wat iemand anders al zei* hulp zoeken.. Zo kan het nie verder.. meisje.. kom op.. je maakt jezelf kapot, geestelijk en lichamelijk.. We kunnen zo vaak zeggen dat je mooi bent maar dat heeft toch vrij weinig nut geloof ik.. Als ik ooit iets voor je kan doen, als je wilt dat ik weet ik veel wie bel, een psycholoog ofzoiets.. weet ik veel.. Je moet weten dat ik ites voor je wil doen..
Enorm veel sterkte meis..!
En ik hoop dat je er snel weer bovenop komt..

*zucht*
lijnen is af en toe beetje vermoeiend
(jullie begrijpen me)
Njah kneem nog maar een appeltje
Oud 15-05-2003, 07:46
Kippetje
Kippetje is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon.temp schreef op 14-05-2003 @ 13:35:
SIZE]
Jij bent echt zo lief! En je helpt me er wel degelijk bij door in te zien dat ik fout bezig ben. (wist ik ergens ook al wel maar toch) Nu alleen nog ervanaf zien te komen...
Echt bedankt! Ik hoop ook zo dat jij er ooit een keer minder moeite mee zult krijgen want ik heb het idee dat je van een eetstoornis nooit helemaal af komt. But we'll try.
En bereik die 35 kg ajb niet. Hoe dichter je daarbij komt, hoe zwakker je lichaam wordt. Uiteindelijk kan je lichaam het niet meer aan en zal nog verder afbrokkelen....
(Dat weet je zelf ook allemaal maar ik MOET het toch nog eens zeggen!)
Zijn er bij jou in de buurt niet ergens klinieken die je kunnen helpen? Ik weet dat je al eerder hulp hebt gezocht maar ik ben er nog niet precies achter wat en hoe. Er zal vast iets zijn wat je nog niet geprobeert hebt. Maar ja, als je diep van binnen ergens niet beter wilt worden, dan werkt het ook niet Please, probeer het toch! En doe jezelf nou geen pijn!

Laatst gewijzigd op 15-05-2003 om 07:48.
Oud 15-05-2003, 07:53
Kippetje
Kippetje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-05-2003 @ 14:04:
74kg bij 1.75m is ook nog niet teveel. En tuurlijk is je lichaamsvorm belangrijk, vandaar dat ik ook zeg dat ik 'dik' ben, iig gezet, wat mensen er ook van maken en komen met 'je bmi is goed'.

Door daar hulp voor te zoeken? Dat het niet ineens lukt snap ik ook wel, ik zeg ook niet dat dat moet. Maar je kunt wel hulp zoeken ed, er aan werken. En dat zou ik zeker doen als je niet kunt stoppen met afvallen, het wordt alleen maar moeilijker.
Lastig allemaal he? Pfff, je lichaam kan zo frustrerend zijn! Jij bent trouwens ook altijd zo lief voor iedereen op deze topic, jij probeert ook altijd iedereen te helpen. Echt fijn is dat, dan voel je je tenminste niet zo alleen en afgewezen (heb altijd het idee dat mn directe omgeving het allemaal een beetje "onzin" vindt). Bedankt!
Trouwens ik ben al gestopt met afvallen. Noodgedwongen eigenlijk want het lukt even niet meer. Kom nu zelfs alleen maar aan (vanochtend woog ik zelfs 64,5 dat is op normale weegschalen 66,5 de onze klopt niet). Dat is zooo vaag want ik eet helemaal niet meer als normaal. Mijn moeder die ook wel weet hoe erg ik ermee bezig ben, zegt dan meteen: oh, dat is vochtophoping door hormonen blablabla, maar ondertussen voel ik me er niet beter door

Hulp zoeken heb ik al een paar keer gedaan en het probleem zelf werd niet echt aangepakt (dietiste: werd ik alleen depri van omdat ik ervan aankwam, ontspanningstherapeut, accupuncturist). Ik heb er nu ook geen zin meer in telkens je probleem bij anderen op tafel te leggen en die het dan gaan proberen op te lossen. Ik ben toch degene die dat moet doen, hoe moeilijk het ook is. Zij kunnen niet in mijn hoofd die knop omdraaien.
Oud 15-05-2003, 08:24
Deliveran©e
Deliveran©e is offline
Ik ben nu met mn 4e dag bezig van mn dieet en het gaat prima! soms effe doorbijten..want vanavond moet ik karnemelk drinken...*bibber* blegh... maaaaar ja..ik ben iig wel al afgevallen dus

alleen heb je wel regelmatig dat hongergevoel..maar tis niet zo erg dat je het echt niet volhoud enzo...ik heb al heel wat koekjes en snoepjes weerstaan
Oud 15-05-2003, 10:06
rooddraakje
rooddraakje is offline
Citaat:
*~*SuSHiJoW*~* schreef op 15-05-2003 @ 04:54:
Ik ben nu met mn 4e dag bezig van mn dieet en het gaat prima! soms effe doorbijten..want vanavond moet ik karnemelk drinken...*bibber* blegh... maaaaar ja..ik ben iig wel al afgevallen dus

alleen heb je wel regelmatig dat hongergevoel..maar tis niet zo erg dat je het echt niet volhoud enzo...ik heb al heel wat koekjes en snoepjes weerstaan
Lekker gevoel he? Tenminste dat vind ik altijd.. Als je aan het eind van de dag kan denken: al dat lekkers dat ik heb weerstaan!
Oud 15-05-2003, 15:22
Bad33nd
Bad33nd is offline
N*A*Shezbaernon.temp:
Meisje, als je er bent/dit leest.. Laat je dan even iets van je horen, Ik maak me zorgen om je..!!
En wat kippetje ook al zei, bereik die 35 AUB niet meis..!! Echt..
Ik wens je heel veel sterkte..!!
Dag meisje
kus..
Oud 15-05-2003, 18:46
mineraaltje
mineraaltje is offline
hoi

ik heb even een vraagje, een vriend van een vriendin van mij (ik ken hem niet goed, alleen van gezicht zeg maar), is 15 kilo in 5 weken afgevallen, ik vraag me echt af hoe hij dat gedaan heeft, maar durf hem natuurlijk niet zomaar te vragen (heb nooit echt met hem gepraat dus..)

klinkt natuurlijk wel weer stom want weet dat het niet gezond is enz. enz. enz. maar wil graag een serieus antwoord.
ik ben eigenlijk te zwaar en dan bedoel ik ook gewoon TE zwaar en niet een beetje of wat dan ook, en iedereen vind het dus neem maar gewoon aan dat het echt Te zwaar is.

ik ga over ongeveer 6 week op vakantie en zou dan graag wat kilo's kwijt zijn en liefst beetje veel natuurlijk..
het maakt me niet echt zoveel uit of het gezond is (stom natuurlijk maar ga op vakantie en ja dan moet het dus even snel gaan)

dus ik wil graag tips of hoe je snel kan afvallen enz. enz. en hoe anderen snel zijn afgevallen.

(en dan niet, dan het niet gezond is enzow maar gewoon tips, omdat het die jongen dus ook zo snel gelukt is moet er wel een mogelijkheid zijn)

iemand een idee???

thanks alvast
Oud 15-05-2003, 22:13
Verwijderd
Hellup ik verdik weer!!
Ik woog 56 en nu ist weer 57!! Echt nie leuk .
Maar ja, k heb weer gezondigd vandaag, ik had me overslapen, dus heb ik enkel een evergreen en zemelkoekjes meegenomen. (geen tijd om te ontbijten, noch lunch te maken).
Heb dan uit pure noodzaak 2 (!!!!) zo'n supergrote wafels met chocolade erop gegeten. Toen ik thuiskwam heb ik nog eens 3 grote porties muesli gegeten (met halfvolle melk)...
Veel te veel gegeten dus..

Why???

'k begin echt te wanhopen...

Weeg je meer als je uw maandstonden hebt?
(ben heel onregelmatig en heb ze nu heel lichtjes).
Oud 16-05-2003, 08:47
Cola_Light
Cola_Light is offline
Citaat:
phensic schreef op 15-05-2003 @ 23:13:
Hellup ik verdik weer!!
Ik woog 56 en nu ist weer 57!! Echt nie leuk .
Maar ja, k heb weer gezondigd vandaag, ik had me overslapen, dus heb ik enkel een evergreen en zemelkoekjes meegenomen. (geen tijd om te ontbijten, noch lunch te maken).
Heb dan uit pure noodzaak 2 (!!!!) zo'n supergrote wafels met chocolade erop gegeten. Toen ik thuiskwam heb ik nog eens 3 grote porties muesli gegeten (met halfvolle melk)...
Veel te veel gegeten dus..

Why???

'k begin echt te wanhopen...

Weeg je meer als je uw maandstonden hebt?
(ben heel onregelmatig en heb ze nu heel lichtjes).
Uw maandstonden ??? Uit welk jaar kom jij?? Gewoon als je ongesteld bent zul je bedoelen. Volgens mij hou je dan meer vocht vast en weeg je dus meer.
Oud 16-05-2003, 09:36
Verwijderd
Citaat:
Cola_Light schreef op 16-05-2003 @ 09:47:
Uw maandstonden ??? Uit welk jaar kom jij?? Gewoon als je ongesteld bent zul je bedoelen. Volgens mij hou je dan meer vocht vast en weeg je dus meer.
Euhm, ben 17 en 'maandstonden' is wel een courant woord, bij ons toch.

*nu voel ik me helemaal prehistorisch *
Oud 16-05-2003, 09:59
rooddraakje
rooddraakje is offline
Citaat:
phensic schreef op 16-05-2003 @ 06:06:

Niet doen hoor. Ik ken het woord wel, heb het wel meer mensen horen zeggen. Ik zeg alleen zelf altijd gewoon ongesteld.
Maar wat maakt t uit?
Oud 16-05-2003, 10:46
Verwijderd
Citaat:
rooddraakje schreef op 16-05-2003 @ 10:59:
Niet doen hoor. Ik ken het woord wel, heb het wel meer mensen horen zeggen. Ik zeg alleen zelf altijd gewoon ongesteld.
Maar wat maakt t uit?
thx
Oud 16-05-2003, 14:32
sweetchrissiej
JUPPIE HET LUKT!!!!!
Ik ben al een kilo afgevalle wiej.................
Maar jah het gaat wel langzaam
Ik moet het nog strenger doen dus ook magere dingen enzow ete.
nouw eh doeideboei

Ohwjaah
kunnen jullie een verleiding goed overslaan???
Ikke niet ik doe het wel maar dan pak ik een beetje ofzo ik moet dat toh maar eens aflere
Oud 16-05-2003, 15:15
Verwijderd
Hmmm, bij mij wil het nog steeds niet echt lukken terwijl ik toch echt niet te veel eet (en naar mijn idee ook voldoende beweeg)
Ik begin het ook wel een beetje zat te worden, doe je zo hard je best gebeurd er nauwelijks iets. En dat terwijl er behoorlijk wat af kan.
Helaas is het voor mij niet mogelijk om nog minder te gaan eten, want dan zou ik maaltijden en/of tussendoortjes (ik heb er maar 2 (die mager zijn), minder is lijkt mij ook niet goed) moeten gaan overslaan =
Hmm, iemand hier nog tips voor me???

p.s. lijnen kan echt deprimerend werken
Oud 16-05-2003, 16:26
sweetchrissiej
Ik zou bij een dietiste langs gaan het helpt echt heel erg heb ik ook eentijdje gedaan je kan ook 1 of 2 keer komen hoor je hoeft er niet altijd heen alleeen als je wil.
zij kan je alles precies uitleggen
Oud 16-05-2003, 17:44
Verwijderd
Citaat:
phensic schreef op 16-05-2003 @ 10:36:

In België is het volgens mij ook een heel normaal woord. In Nederland gebruiken 'we' het alleen zelden. Dat maakt je dus alles behalve prehistorisch.
Oud 16-05-2003, 17:47
Verwijderd
Bedankt voor het advies, maar ik heb inmiddels al 2 dietisten versleten. De eerste raadde me aan geen boter op m'n brood te doen (en dan heb ik 't over halvarine, en daar zitten weer belangrijke vitaminen in)
De 2de liet me 3 keer per week een schaaltje cruesli eten (en dat zit echt super vol met calorieen)
Ik heb inmiddels mijn vertrouwen in dietisten wel verloren
Oud 16-05-2003, 18:05
Verwijderd
Citaat:
LittleStar3 schreef op 16-05-2003 @ 18:47:
De 2de liet me 3 keer per week een schaaltje cruesli eten (en dat zit echt super vol met calorieen)
Is't echt? Ik dacht, ja veel kcal, maar toch geen vet, of zo goed als geen? En suiker toch ook niet?
't is toch nog altijd gezonder dan frieten, sausen, pizza...en al dat lekkers?
Oud 16-05-2003, 18:06
Verwijderd
Schrap die frieten, jullie zeggen waarschijnlijk 'een zakje patat...'
Oud 16-05-2003, 18:59
Verwijderd
Citaat:
LittleStar3 schreef op 16-05-2003 @ 18:47:
Bedankt voor het advies, maar ik heb inmiddels al 2 dietisten versleten. De eerste raadde me aan geen boter op m'n brood te doen (en dan heb ik 't over halvarine, en daar zitten weer belangrijke vitaminen in)
Ze zullen er vast een reden voor gehad hebben, denk je ook niet? Heb je ze gevraagd waarom ze dat aanraden?
Topic gesloten

Regels voor berichten