Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2003, 18:08
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
01-LoPeZsTyLe schreef op 26-06-2003 @ 19:02:
Ik geloof wel in god!...me moeder heeft zelf toen ze het moeilijk had een engel in der kamer gehad..dat verklaart een hoop!
Dat verklaart nog helemaal niks...er zijn nl talloze psychische verklaringen voor zo'n geval...
Oud 26-06-2003, 18:09
01-LoPeZsTyLe
01-LoPeZsTyLe is offline
Citaat:
Sithan schreef op 26-06-2003 @ 19:08:
Dat verklaart nog helemaal niks...er zijn nl talloze psychische verklaringen voor zo'n geval...
nou nee...ik had een keer gebeden toen ik nog klein was of het mog sneeuwen en Opeens ging het sneeuwen...
Oud 26-06-2003, 23:46
Shade
Shade is offline
Citaat:
Weylyn schreef op 26-06-2003 @ 16:28:
Ik geloof niet in de bijbel als een wetenschappelijk werk. In de bijbel staan vooral verklaringen voor dingen die men niet snapte. de meeste verhalen dienen met een korrelthje zout genomen te worden.

Een mogelijke verklaring voor het verhaal van Eva en de slang is bijvoorbeeld een wijze les: "Wees alert want het kwade ligt altijd op de loer"

Dit is niet alleen zo bij het geloof, maar bij ideologieën in het algemeen. Er zijn vele mensen omgekomen door het communisme (dat is ZEKER geen godsdienst) en ook het liberalisme heeft levens gekost (Franse burgeoorlog).
En wat dacht je van de jodenvervolgingen in WOII; niet geloof, wel idelologie: fascisme.

Zoals ik al eerder zei, ik ben wel gelovig. Voor mij is het geloof echter goed te combineren met vertrouwen in de wetenschap.
Nou als je de basis van het christendom met een korreltje zout mag nemen vindt je et vast niet erg als ik dat ook met het geloof zelf doe....
Hoe kan je de geschiedenis en basis van een geloof nou met een korreltje zout nemen en toch geloven....zou mij niet lukken

verder zijn er tientallen/honderden miljoenen mensen doodgegaan door oorlogen over religies.
Oud 26-06-2003, 23:54
Shade
Shade is offline
Citaat:
eefjeefje schreef op 26-06-2003 @ 18:27:
1- ik denk dat je daar gelijk in hebt
2- ik heb onlangs een artikel gelezen van 3 wetenschappers die, niet christelijk BTW, ook zeiden dat de aarde (zoals hij nu is he) nog maar 600 jaar oud is
Dat de aarde het centrum van het heelal is komt omdat er mensen op wonen
Omdat God almachtig is kan Hij ervoor kiezen bij sommige dingen niet vooruit te kijken. En waarom zou een eigenscahp van God een eigenschap van de mens uitsluiten?
Nee het is begonnen bij het paradijs met twee mensen. Maar die mensen zijn uit het paradijs gestuurd de wereld in: de wereld met mensen (geen kinderen van Adam en Eva)
Als ik iemand vermoord in jouw naam ben jij niet de verantwoordelijke. Dat mensen elkaar uitmoorden en uit de contxt gerukte bijbelteksten verkeerd uitleggen heeft niets meer met de bijbel te maken.
de aarde 600 jaar oud!?!?
ik denk dat je 600 miljoen jaar bedoelt? Hij is nog ouder BTW...
Dat de aarde ouder is dan 100 miljoen jaar is al een feit dus als die wetenschappers dat zeiden is er toch echt iets mis met hun....

Als ze het bovenstaande echt meende heeft het geen zin verder op ze in te gaan want ze vertellen alleen maar onzin

Toch maar ff voor et geval je een typfout maakte ofzo....:
Als er mensen op een p,laneet wonen gaat de planeet dus automatisch met zonnestelsel en al naar het centrum van het heelal?! Yeah right...
Enne volgens mij heeft het heelal niet eens een centrum, ja mischien de plaats waar de oerknal ooit was maar daar kan de aarde zich op geen mogelijkheid bevinden

En dat over dat de aarde ooit met mensen begonnen is, is helemaal onzin want er is allang bewezen dat wij pas.....ehm....1 miljoen jaar geleden hier leefden ofzo?
iig minder dan 65 miljoen jaar
Oud 26-06-2003, 23:58
Shade
Shade is offline
Citaat:
eefjeefje schreef op 25-06-2003 @ 22:50:
Ik voelde me inderdaad te snel aangevallen.
Het is inderdaad gevoel, en ook ervaring ja. Ik ben ook christelijk opgevoed maar heb in mijn puberteit ook iets tegen God gehad. Ik heb van dichtbij mogen zien dat mensen het niet alleen redden, en dat anderen niet bij machte zijn dat voor hen te doen.
Jij zegt dat het redelijk zeker is hoe de aarde is ontstaan. Maar het is nog niet waterdicht. Er zijn bewijzen voor de oerknal en het is evengoed mogelijk dat God alles heeft geschapen. Het blijven beide theoriën. Ik geloof in de ene en jij in de andere. Dat is ons recht gewoon. Maar dat ik mijn theorie geloof wordt vaak aangevallen omdat er geen bewijzen voor zijn. Ik zie genoeg bewijzen maar niet op de manier die tegenwoordig vereist is.
waarom werd er vroeger dan nooit wat gezegt over het heelal?
Alleen maar de aarde....die andere miljarden planeten en miljoenen sterrenstelsels moet god dan toch ook gemaakt hebben?
En als god al 7 dagen doet over de aarde....dan is hij al miljarden jaren bezig dus....

De theorie over de oerknal is nog niet 100% maar wel zo'n 95%....
Dan kan je weer zeggen dat god dat heeft gedaan maarjah dat is geloof.
Iets wat je niet kan zien, voelen, ruiken, horen kan je ook niet van bewijzen dat het NIET bestaat. Je kan zowieso niet van iets bewijzen dat het NIET bestaat omdat er zoveel mogelijkheden zijn die wij niet kennen.
Maar ik vindt god vergezocht, oud en overduidelijk nep

Maar tuurlijk mag je erin geloven.....ik heb vrienden die geloven en dat maakt ze niks minder waard.
Oud 27-06-2003, 00:01
Shade
Shade is offline
Citaat:
Sithan schreef op 26-06-2003 @ 18:59:
Wat ik nou niet kan bevatten, is dat in deze tijd van djihads en heilige oorlogen iemand God nog serieus kan nemen...
Het geloven in een god is de zwakheid van het ras der mensen, lijkt het af en toe wel...

Maar leg mij nou eens uit dan...waarom de bijbel en het scheppingsverhaal alleen de aarde in zijn verhalen verwoordt en geen enkele uitspraak doet over een andere planeet waar zich wellicht leven heeft ontwikkeld, wat god dan weer zou hebben ontwikkeld? Of heeft elke planeet zijn eigen god...klinkt toch ietwat vreemd, is het niet...
volledig mee eens, veel anderen helaas dus niet....
Oud 27-06-2003, 00:02
Shade
Shade is offline
Citaat:
Ik geloof wel in god!...me moeder heeft zelf toen ze het moeilijk had een engel in der kamer gehad..dat verklaart een hoop!
yeah right....
sorry maar dat geloof ik niet.....niet beledigend bedoelt maar ik heb al zoveel gehoord....
Oud 27-06-2003, 00:06
Shade
Shade is offline
Citaat:
01-LoPeZsTyLe schreef op 26-06-2003 @ 19:09:
nou nee...ik had een keer gebeden toen ik nog klein was of het mog sneeuwen en Opeens ging het sneeuwen...
ja hoor, alsof god zoiets onbenulligs voor 1 persoon helemaal gaat doen
Als HIJ het echt heeft laten sneeuwen vindt ik hem een hufter.
Een beetje voor lol iemand sneeuw geven terwijl het veel andere mensen overlast geeft, dieren ook.

En dan waarom ik hem dan vooral een "" vindt is omdat hij wel het laat sneeuwen voor 1 persoon in een rijk landje met verwende mensen vergeleken met de rest van de wereld.
EN GEEN ENE REET DOET AAN AL DIE OORLOGEN EN MENSEN DIE LIJDEN AAN VAN ALLES EN NOG WAT!!!

(Sorry mutant als dit te hard is, dan verminder ik et wel ff.....)

Dit vindt ik dus zoooooooooo belachelijk.....
Oud 27-06-2003, 00:48
Verwijderd
Citaat:
ze heeft gelijk! ik zag die engel ook toen ik knetter was!
Oud 27-06-2003, 01:35
Agnès
Agnès is offline
GOD
Oud 27-06-2003, 02:23
Felicia
Felicia is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 27-06-2003 @ 01:06:
Een beetje voor lol iemand sneeuw geven terwijl het veel andere mensen overlast geeft, dieren ook.

En dan waarom ik hem dan vooral een "" vindt is omdat hij wel het laat sneeuwen voor 1 persoon in een rijk landje met verwende mensen vergeleken met de rest van de wereld.
EN GEEN ENE REET DOET AAN AL DIE OORLOGEN EN MENSEN DIE LIJDEN AAN VAN ALLES EN NOG WAT!!!

Ja hier ben ik het dus ook mee eens ja...ik geloof niet in god omdat er zoveel ellende op de wereld is en dan zegge die gelovige dat ze kracht hebbe gekrege om dit en dat te doen nou waarom helpt hij dan niet mense die het nog veel moeilijker hebbe zoals in die armen landen ja. Waarom gaat hij die mense dan niet ef lekker helpe i.p.v de mense hier die es in een dipje zitten...
Oud 27-06-2003, 17:01
eefjeefje
eefjeefje is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 27-06-2003 @ 00:54:
Dat de aarde ouder is dan 100 miljoen jaar is al een feit dus als die wetenschappers dat zeiden is er toch echt iets mis met hun....

Als ze het bovenstaande echt meende heeft het geen zin verder op ze in te gaan want ze vertellen alleen maar onzin

Als er mensen op een p,laneet wonen gaat de planeet dus automatisch met zonnestelsel en al naar het centrum van het heelal?! Yeah right...
Enne volgens mij heeft het heelal niet eens een centrum, ja mischien de plaats waar de oerknal ooit was maar daar kan de aarde zich op geen mogelijkheid bevinden

En dat over dat de aarde ooit met mensen begonnen is, is helemaal onzin want er is allang bewezen dat wij pas.....ehm....1 miljoen jaar geleden hier leefden ofzo?
oeps dat van 600 was idd typefoutje

nee joh! ik bedoelde het figuurlijk.m Als men vanuit het christelijke geloof zegt dat de aarde het centrum van het heelal is (BTW waar staat dat?) is dat figuurlijk bedoeld.

het is niet waterdicht hoor, er zijn ook bewijzen tegen. Bijvoorbeeld dat de evolutietheorie en de oerknal zichzelf tegenspreken.
Oud 27-06-2003, 17:05
eefjeefje
eefjeefje is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 27-06-2003 @ 01:06:

Ik geloof eigenlijk ook niet dat God het voor één persoon laat sneeuwen. Maar als God nou bij elke misstap van de mens zou ingrijpen (oorlogen etc.) dan hebben wij geen vrije wil. Wij zijn zrlf verantwoordelijk voor ons gedrag hoor. We zijn , Godzijdank, geen marioretten
Oud 27-06-2003, 20:52
Shade
Shade is offline
Citaat:
eefjeefje schreef op 27-06-2003 @ 18:01:
oeps dat van 600 was idd typefoutje

nee joh! ik bedoelde het figuurlijk.m Als men vanuit het christelijke geloof zegt dat de aarde het centrum van het heelal is (BTW waar staat dat?) is dat figuurlijk bedoeld.

het is niet waterdicht hoor, er zijn ook bewijzen tegen. Bijvoorbeeld dat de evolutietheorie en de oerknal zichzelf tegenspreken.
Quote eefjeefje: (BTW waar staat dat dan?

Dat zei je dat die wetenschappers dat zeiden
En ik dacht dat ze niet gelovig waren.....?

Hoeveel jaar bedoelde je dan...?

En volgens mij zijn er helemaal geen tegenbewijzen hoor
Bron?
Oud 27-06-2003, 20:54
Shade
Shade is offline
Citaat:
eefjeefje schreef op 27-06-2003 @ 18:05:
Ik geloof eigenlijk ook niet dat God het voor één persoon laat sneeuwen. Maar als God nou bij elke misstap van de mens zou ingrijpen (oorlogen etc.) dan hebben wij geen vrije wil. Wij zijn zrlf verantwoordelijk voor ons gedrag hoor. We zijn , Godzijdank, geen marioretten
En al die onschuldige mensen dan? die er niks mee te maken hebben!? Moeten die er maar onder lijden?
De mens leer je niet hun oorlogen te stoppen door ze hun gang te laten gaan. Als god wilde dat we in vrede zouden leven kan hij dat heel makkelijk zo maken of beinvloeden

Vrije wil best, maar er zijn grenzen!
Grenzen zoals oorlog en andere onmenselijke dingen....
Dat zou god moeten inzien
Oud 28-06-2003, 01:12
Meart
Meart is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 26-06-2003 @ 23:54:

Mooi Jammer!

Erg leuk die bewijzen van die ontzettend knappe wetenschappers.. wat zullen ze gelukkig zijn dat ze zo weer een btje een God kunnen ontkennen.. (niet helemaal van toepassing op je quote,sorrie )

Toch wel balen dat ik echt een God ervaar en dat het meer is dan een verbeelding/reactie in mijn lichaam..

Sorrie maar ik word echt een btje moe van die zinloze: "Wij redeneren wel ff je God weg acties"
Maar dan kan ik misschien maar beter niet op een discussie forum meedoen

Ik denk dat geloven in een God meer is dan alle logische feiten ordenen en daar een conclusie uittrekken...
Ik denk dat het meer met "ervaren" te maken heeft. dush
Oud 28-06-2003, 01:18
Meart
Meart is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 27-06-2003 @ 20:54:
En al die onschuldige mensen dan? die er niks mee te maken hebben!? Moeten die er maar onder lijden?
De mens leer je niet hun oorlogen te stoppen door ze hun gang te laten gaan. Als god wilde dat we in vrede zouden leven kan hij dat heel makkelijk zo maken of beinvloeden

Vrije wil best, maar er zijn grenzen!
Grenzen zoals oorlog en andere onmenselijke dingen....
Dat zou god moeten inzien
Hmm naja ik weet niet of je het zo kan/moet zien...

Heeft een God een politie-functie of zou hij/zij dat moeten hebben?

En heeft de "christelijke God" niet al zoiets gedaan d.m.v mensen en Jezus

Ik denk dat God niet (blijkbaar niet) op een politie manier te werk gaat..
Of je hem daar op aan zou kunnen spreken is de vraag..
Is het zijn verandwoordelijkheid?
Heeft God verandwoordelijkheid over mensen..?
Of alleen als zij voor hem kiezen?
Werkt hij op een andere manier?
(niet dat ik hier antwoorden voor heb, maar ik stel alleen ff vragen bij jou veroordeling )
Oud 28-06-2003, 02:15
Shade
Shade is offline
Citaat:
Meart schreef op 28-06-2003 @ 02:18:
Hmm naja ik weet niet of je het zo kan/moet zien...

Heeft een God een politie-functie of zou hij/zij dat moeten hebben?

En heeft de "christelijke God" niet al zoiets gedaan d.m.v mensen en Jezus

Ik denk dat God niet (blijkbaar niet) op een politie manier te werk gaat..
Of je hem daar op aan zou kunnen spreken is de vraag..
1- Is het zijn verandwoordelijkheid?
2- Heeft God verandwoordelijkheid over mensen..?
3- Of alleen als zij voor hem kiezen?
4- Werkt hij op een andere manier?
(niet dat ik hier antwoorden voor heb, maar ik stel alleen ff vragen bij jou veroordeling )
Als god ons niet helpt....waarom geloven jullie dan in hem!? Waarom geloof je in hem? Ik bedoel dus waarom aanbid je hem?
Dat je het ervaart....tsja het zal wel...ik geloof et niet meer kan et tegendeel toch niet bewijzen. Maar waarom aanbidden jullie god?
Hij doet helemaal niks! (of wel? )

1-Ja het is zijn verantwoordelijkheid, hij maakt de mens volgens het geloof dan moet hij ze ook maar opvoeden en niet elkaar af laten maken en velen onschuldigen laten lijden eronder!
2-Zie boven
3-Dat zou helemaal lekker zijn, hij geeft mij geen enkel teken dat ie er is en dan gaat hij mij daarop benadelen!?
4-Wat voor andere manier? Hij zou eens wat belangerijks moeten doen ipv het te laten sneeuwen voor iemand.

wie weet ga ik dan ook ooit nog in em geloven.....maar reken er maar niet op
Oud 28-06-2003, 02:19
Shade
Shade is offline
Citaat:
Meart schreef op 28-06-2003 @ 02:12:
Mooi Jammer!

Erg leuk die bewijzen van die ontzettend knappe wetenschappers.. wat zullen ze gelukkig zijn dat ze zo weer een btje een God kunnen ontkennen.. (niet helemaal van toepassing op je quote,sorrie )

Toch wel balen dat ik echt een God ervaar en dat het meer is dan een verbeelding/reactie in mijn lichaam..

Sorrie maar ik word echt een btje moe van die zinloze: "Wij redeneren wel ff je God weg acties"
Maar dan kan ik misschien maar beter niet op een discussie forum meedoen

Ik denk dat geloven in een God meer is dan alle logische feiten ordenen en daar een conclusie uittrekken...
Ik denk dat het meer met "ervaren" te maken heeft. dush
Waarom baal je dat je god ervaart?.....

Enne die ontzettend knappe wetenschappers hebben tenminste bewijs voor hun uitspraken en gelovigen niet. Van mij mogen ze best geloven maar niet doen alsof het een feit is en de wetenschap afzeiken

Tulijk kan je best zeggen dat je hem ervaart maar waarom ik dan niet en jij wel? En waarom doet hij niks voor onschuldig lijdende mensen en grote problemen. In geval van dat hij geen politie wil spelen ofzo....zie andere reply

Ik redeneer god niet weg, we praten hier over of ie wel of niet bestaat met argumenten. En ik geloof dus van niet en heb daar duidelijke redenen voor die ik laat zien.
Oud 28-06-2003, 11:57
Eurynome
Eurynome is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 28-06-2003 @ 03:19:

Enne die ontzettend knappe wetenschappers hebben tenminste bewijs voor hun uitspraken en gelovigen niet. Van mij mogen ze best geloven maar niet doen alsof het een feit is en de wetenschap afzeiken

Tulijk kan je best zeggen dat je hem ervaart maar waarom ik dan niet en jij wel? En waarom doet hij niks voor onschuldig lijdende mensen en grote problemen. In geval van dat hij geen politie wil spelen ofzo....zie andere reply

Ik redeneer god niet weg, we praten hier over of ie wel of niet bestaat met argumenten. En ik geloof dus van niet en heb daar duidelijke redenen voor die ik laat zien.
idd. Waarom zou Hij een onderscheid mogen maken tussen de mensen? Want als hij zou bestaan, dan doet hij dat ook aangezien de één straatarm is en de ander stinkend rijk. Zelfs God heeft niet het recht zo'n onderscheid te maken. De schuld van de mensen is het niet want God is alwetend en heeft controle over alles dan? Er is gewoon zoooooveel oneerlijk in de wereld, dat ik niet meer KAN geloven dat er een god bestaat die voor de mensen zorgt. Mja, misschien kan je dit allemaal wel verklaren door het Deïsme (God heeft de wereld geschapen en trekt er zich verder niets meer van aan --> verlichting).
Oud 28-06-2003, 12:51
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 28-06-2003 @ 03:19:

Juist, God is een puur metafysisch begrip, en ik vind het dan ook een belediging dat een dergerlijke 'grap' zoveel invloed heeft op de mensen op deze aardkloot.

uiteindelijk sluit de discussie toch weer met dezelfde argumenten van beide kanten:

gelovig:

Hij is er wel, maar hij zit in mij. Dat is nou eenmaal het geloof. Je hebt geen feiten nodig

Atheist:

Waarom zou hij dan [?] doen, en waarom [?] dat? En waarom kan jij wel geloven, en ik niet? Lekker eerlijk is dat.

Ik ga me er verder niet over uitlaten, simpelweg omdat ik god gewoon een te simpel 'gedrocht' vind, een hersenspinsel verzonnen om de zwakkeren onder ons hoop te geven, en de sterkere in toom te houden.

fini
Oud 28-06-2003, 13:11
01-LoPeZsTyLe
01-LoPeZsTyLe is offline
nou die onschuldige mensen..ja oke..maar weetje satan heeft ook macht..
Oud 28-06-2003, 13:44
Shade
Shade is offline
Citaat:
01-LoPeZsTyLe schreef op 28-06-2003 @ 14:11:
nou die onschuldige mensen..ja oke..maar weetje satan heeft ook macht..
dus satan heeft et laten sneeuwen?....
Satan vindt ik nog 10x nepper dan god. Gewoon een verzinsel om mensen te weerhouden van slechte dingen te doen. Tenminste Satan is toch de duivel....of ben ik nou dom....?
Oud 28-06-2003, 13:46
Shade
Shade is offline
Citaat:
lunaria schreef op 28-06-2003 @ 12:57:
idd. Waarom zou Hij een onderscheid mogen maken tussen de mensen? Want als hij zou bestaan, dan doet hij dat ook aangezien de één straatarm is en de ander stinkend rijk. Zelfs God heeft niet het recht zo'n onderscheid te maken. De schuld van de mensen is het niet want God is alwetend en heeft controle over alles dan? Er is gewoon zoooooveel oneerlijk in de wereld, dat ik niet meer KAN geloven dat er een god bestaat die voor de mensen zorgt. Mja, misschien kan je dit allemaal wel verklaren door het Deïsme (God heeft de wereld geschapen en trekt er zich verder niets meer van aan --> verlichting).
Helemaal met je eens...
God maakt de aarde met leven en dan mogen ze elkaar afmaken. Als dat zo zou zijn snap ik HELEMAAL niet meer waarom mensen god zouden aanbidden....
Oud 28-06-2003, 13:48
Shade
Shade is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 28-06-2003 @ 13:51:
Juist, God is een puur metafysisch begrip, en ik vind het dan ook een belediging dat een dergerlijke 'grap' zoveel invloed heeft op de mensen op deze aardkloot.

uiteindelijk sluit de discussie toch weer met dezelfde argumenten van beide kanten:

gelovig:

Hij is er wel, maar hij zit in mij. Dat is nou eenmaal het geloof. Je hebt geen feiten nodig

Atheist:

Waarom zou hij dan [?] doen, en waarom [?] dat? En waarom kan jij wel geloven, en ik niet? Lekker eerlijk is dat.

Ik ga me er verder niet over uitlaten, simpelweg omdat ik god gewoon een te simpel 'gedrocht' vind, een hersenspinsel verzonnen om de zwakkeren onder ons hoop te geven, en de sterkere in toom te houden.

fini
Ja idd....veel verschil maakt deze topic nog niet maar ik weet nu wel dat christenen me nooit zullen kunnen overtuigen omdat ze alleen maar god voelen en verder geen enkel argument hebben of bewijs. Tis wel jammer dat god me niet gewoon ook ff laat voelen dat ie er is. (Niet dus... )
Oud 28-06-2003, 14:25
01-LoPeZsTyLe
01-LoPeZsTyLe is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 28-06-2003 @ 14:44:
dus satan heeft et laten sneeuwen?....
Satan vindt ik nog 10x nepper dan god. Gewoon een verzinsel om mensen te weerhouden van slechte dingen te doen. Tenminste Satan is toch de duivel....of ben ik nou dom....?
ik bedoel al het slechte komt van satan..
Oud 28-06-2003, 14:30
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
01-LoPeZsTyLe schreef op 28-06-2003 @ 15:25:
ik bedoel al het slechte komt van satan..
En als ie zou bestaan mogen we hem dankbaar zijn ook, want als we geen slecht zouden kennen, zouden we ook geen goed kennen. Als we geen duister zouden kennen zouden we geen licht kennen etc etc.
Oud 28-06-2003, 14:34
01-LoPeZsTyLe
01-LoPeZsTyLe is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 28-06-2003 @ 15:30:
En als ie zou bestaan mogen we hem dankbaar zijn ook, want als we geen slecht zouden kennen, zouden we ook geen goed kennen. Als we geen duister zouden kennen zouden we geen licht kennen etc etc.
dat vind ik nou nergens opslaan..als er nou alleen goedheid op de wereld was was ut tog veel beter???¿
Oud 28-06-2003, 14:35
Ireentje
Ireentje is offline
Citaat:
Volges mij had je moeder toen gewoon een dikke sjwear gehad
Oud 28-06-2003, 14:43
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
01-LoPeZsTyLe schreef op 28-06-2003 @ 15:34:
dat vind ik nou nergens opslaan..als er nou alleen goedheid op de wereld was was ut tog veel beter???¿
Als er alleen goedheid op de wereld was, zouden wij dan de betekenis van goedheid weten? Nee dus... Dan zou de wereld erg uit balans raken en dat is niet goed.
Oud 28-06-2003, 14:44
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
ÐaRklåÐy schreef op 28-06-2003 @ 15:35:
Volges mij had je moeder toen gewoon een dikke sjwear gehad
Beetje respect graag voor iemand zijn overtuiging. Dit soort opmerkingen zijn niet bepaald leuk om te horen.
Oud 28-06-2003, 19:45
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
01-LoPeZsTyLe schreef op 28-06-2003 @ 15:34:
Dan zou je nooit weten dat het goed was wat je deed... ...dus in feite is het zelfs goed dat er kwaad is in deze wereld, hmmm dat zou dan weer betekenen dat alles goed is...

ik raak geloof ik in een filosofische spiraal
Oud 28-06-2003, 20:29
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Sithan schreef op 28-06-2003 @ 20:45:
Dan zou je nooit weten dat het goed was wat je deed... ...dus in feite is het zelfs goed dat er kwaad is in deze wereld, hmmm dat zou dan weer betekenen dat alles goed is...

ik raak geloof ik in een filosofische spiraal
Hehe, nee hoor. Je hebt helemaal gelijk. Da's wat ik ook probeerde te zeggen.
Oud 28-06-2003, 22:04
Shade
Shade is offline
beetje offtopic dit he....(en niet echt mystiek )

Maar Satan is toch de duivel volgens de bijbel???

Een wezen dat mensen slechte dingen laat doen vindt ik helemaal vergezocht. En als god almachtig was enzo kan ie hem toch zo wegtoveren....?
Oud 28-06-2003, 22:14
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 28-06-2003 @ 23:04:
beetje offtopic dit he....(en niet echt mystiek )

Maar Satan is toch de duivel volgens de bijbel???

Een wezen dat mensen slechte dingen laat doen vindt ik helemaal vergezocht. En als god almachtig was enzo kan ie hem toch zo wegtoveren....?
De wegen van de heer zijn ondoorgrondelijk zegt men altijd...
Ik vind het allemaal wel best...
Oud 28-06-2003, 23:41
Shade
Shade is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 28-06-2003 @ 23:14:
De wegen van de heer zijn ondoorgrondelijk zegt men altijd...
Ik vind het allemaal wel best...
tsja dat zou ook zeggen als ik "uitgelult" was....
Sorry hoor maar dat vindt ik zooo zwak. Zeg dan gewoon ik weet het niet ofzo.
Christenen hebben altijd wel zo'n standaard uitspraak voor als ze zelf geen idee meer hebben.
Bedoel ik dus niet zo tegen jou angellena, wel tegen men

-Ehm.....ehhh.....tsja....eeeeh...nou....de wegen van de heer zijn ondoorgrondelijk
-Ehm.....ehhh.....tsja....eeeeh...nou....god staat boven de tijd
-Ehm.....ehhh.....tsja....eeeeh...nou....god is almachtig
-Ehm.....ehhh.....tsja....eeeeh...nou....ik kan nog veel smoesjes vertellen maar volgens mij geloof je me niet shade....

Tuurlijk mogen mensen van mij in god geloven en beschouw ik ze niet als minderen. Maar ze moeten niet zeggen: "God bestaat" of doen alsof iedereen in god gelooft.
En dan als ik met ze wil discusseren zeggen ze ff wat, dan antwoord ik met argumenten en dan doen ze zo'n flauwe uitweg of komen nooit meer op dit topic......
Mensen die zeggen "ik geloof in god" maar kan het niet bewijzen, vindt ik goed. Ik geloof namelijk niet in god en kan het ook niet bewijzen dat ie niet bestaat. Maar ik zeg ook niet god bestaat niet....

ja dit soort dingen heb ik al eerder gezegt maar er komen en gaan steeds nieuwe mensen in dit topic
Oud 28-06-2003, 23:49
Korsakoff
Korsakoff is offline
ik geloof niet in god, maar kan niet bewijzen dat god niet bestaat. vind je dat ook goed Shade?
Oud 29-06-2003, 00:06
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 29-06-2003 @ 00:41:
tsja dat zou ook zeggen als ik "uitgelult" was....
Sorry hoor maar dat vindt ik zooo zwak. Zeg dan gewoon ik weet het niet ofzo.
Christenen hebben altijd wel zo'n standaard uitspraak voor als ze zelf geen idee meer hebben.
Bedoel ik dus niet zo tegen jou angellena, wel tegen men

-Ehm.....ehhh.....tsja....eeeeh...nou....de wegen van de heer zijn ondoorgrondelijk
-Ehm.....ehhh.....tsja....eeeeh...nou....god staat boven de tijd
-Ehm.....ehhh.....tsja....eeeeh...nou....god is almachtig
-Ehm.....ehhh.....tsja....eeeeh...nou....ik kan nog veel smoesjes vertellen maar volgens mij geloof je me niet shade....

Tuurlijk mogen mensen van mij in god geloven en beschouw ik ze niet als minderen. Maar ze moeten niet zeggen: "God bestaat" of doen alsof iedereen in god gelooft.
En dan als ik met ze wil discusseren zeggen ze ff wat, dan antwoord ik met argumenten en dan doen ze zo'n flauwe uitweg of komen nooit meer op dit topic......
Mensen die zeggen "ik geloof in god" maar kan het niet bewijzen, vindt ik goed. Ik geloof namelijk niet in god en kan het ook niet bewijzen dat ie niet bestaat. Maar ik zeg ook niet god bestaat niet....

ja dit soort dingen heb ik al eerder gezegt maar er komen en gaan steeds nieuwe mensen in dit topic
Ben het helemaal met je eens. Daarom maakte ik die opmerking ook erachteraan van: ik vind het allemaal wel best. In de zin van: slappe smoes. Maar ja. Ik geloof dan ook niet al heb ik wel respect voor de gelovigen al vind ik sommigen wat zwak en kortzichtig.
Oud 29-06-2003, 00:12
Meart
Meart is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 28-06-2003 @ 02:15:
Als god ons niet helpt....waarom geloven jullie dan in hem!? Waarom geloof je in hem? Ik bedoel dus waarom aanbid je hem?
Dat je het ervaart....tsja het zal wel...ik geloof et niet meer kan et tegendeel toch niet bewijzen. Maar waarom aanbidden jullie god?
Hij doet helemaal niks! (of wel? )
Ow ik denk dat God op een persoonlijk manier zeker wel helpt.. dat ervaar ik/ veel mensen ook wel.
Maar ik denk niet dat hij altijd op mondiaal niveau werkt.. kablam honger weg .. of zoiets.
En ik denk dat hij vaak via mensen werkt.

En hij doet zeker wel dingen..
Maar ik denk vaak op persoonlijk niveau of via mensen..

Citaat:
1-Ja het is zijn verantwoordelijkheid, hij maakt de mens volgens het geloof dan moet hij ze ook maar opvoeden en niet elkaar af laten maken en velen onschuldigen laten lijden eronder!
2-Zie boven
3-Dat zou helemaal lekker zijn, hij geeft mij geen enkel teken dat ie er is en dan gaat hij mij daarop benadelen!?
4-Wat voor andere manier? Hij zou eens wat belangerijks moeten doen ipv het te laten sneeuwen voor iemand.[/B]
1/2-De mens negeerd hem en wil het liever zelf doen... hij respecteerd dat en dat ze er dan een zooi van maken is jammer..
is hij zelfs nog zo ontzettend cool om zijn ZOON te geven (voor die eikels die hem hebben laten vallen) zodat ze weer bij hem kunnen komen... ik denk dat je hem niet echt meer iets kan verwijten.. eerder danken..
3-benadeeld hij je? of jij alleen jezelf?
4-probeer toch nog maar is te bidden of vraag iemand die je kent (een gelovig persoon) om met je te bidden.. En als je echt iets wilt "zien" moet je maar naar een genezings dienst gaan.. maarja

Succes
Oud 29-06-2003, 00:16
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Meart schreef op 29-06-2003 @ 01:12:

4-probeer toch nog maar is te bidden of vraag iemand die je kent (een gelovig persoon) om met je te bidden.. En als je echt iets wilt "zien" moet je maar naar een genezings dienst gaan.. maarja

Succes
Geprobeerd vol verwachting en hoop... Didn't work. Ik geef het op.
Oud 29-06-2003, 00:18
Meart
Meart is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 28-06-2003 @ 02:19:

1. ik bedoel niet dat ik baal dat ik God ervaar maar dat ik het jammer vind dat al die tegen argumenten mij ervan proberen te overtuigen dat er geen God is..terwijl ik die wel ervaar ik.

En waarom jij het niet ervaard weet ik niet.. misschien wil je hetzelf niet, of stel je jezelf niet open genoeg.. of ben je niet de goeie mensen tegen gekomen die je kunnen helpen.. maar ik denk dat jij ook een God kan ervaren.. en misschien moet je toch iets meer op "zoek" gaan... (als je echt wilt weten of hij er is)

en over die "onschuldige lijdende mensen" zie andere reply

Greetz Meart
Oud 29-06-2003, 00:23
Meart
Meart is offline
Citaat:
lunaria schreef op 28-06-2003 @ 11:57:
idd. Waarom zou Hij een onderscheid mogen maken tussen de mensen? Want als hij zou bestaan, dan doet hij dat ook aangezien de één straatarm is en de ander stinkend rijk. Zelfs God heeft niet het recht zo'n onderscheid te maken.
Wie maakt er een onderscheid..?
Ik denk niet dat God een arm mens als minder beschouwd..
mensen maken juist vaak een onderscheid op grond van rijkheid, ras enz.
Ik denk niet dat God mensen "rijk" maakt teminste niet met geld (of teminste niet altijd) dus ik denk niet dat je rijk en arm zijn kan verbinden met het Onderscheid maken van God
Oud 29-06-2003, 00:33
Shade
Shade is offline
Citaat:
feessie schreef op 29-06-2003 @ 00:49:
ik geloof niet in god, maar kan niet bewijzen dat god niet bestaat. vind je dat ook goed Shade?
ja dat zei ik ook
Oud 29-06-2003, 00:39
Shade
Shade is offline
1/2-De mens negeerd hem en wil het liever zelf doen... hij respecteerd dat en dat ze er dan een zooi van maken is jammer..
is hij zelfs nog zo ontzettend cool om zijn ZOON te geven (voor die eikels die hem hebben laten vallen) zodat ze weer bij hem kunnen komen... ik denk dat je hem niet echt meer iets kan verwijten.. eerder danken..
3-benadeeld hij je? of jij alleen jezelf?

Succes [/B][/QUOTE]

1/2: Ik negeer niets, want hoe kan ik iets negeren dat er niet is!? Dat er niet is bedoel ik mee als ie zou bestaan geeft hij me geen enkel teken! Waarom niet?
3: Als het zo is dat hij alleen mensen helpt die in hem geloven benadeeld hij mij dus. Want hoe kan ik nou weten of hij bestaat of niet? Ik heb geen enkel teken of reden om in hem te geloven
4: Ik wil god zien, maar hij is er niet, iig niet voor mij. Ik heb al wel eens met gelovigen gebeden en alleen maar nee hoor geen enkel teken. Waarom moet ik naar de genezings dienst gaan...?
Als hij er niet is kan hij me ook geen teken geven. En aangezien ik geen teken krijg ga ik er vanuit dat hij er niet is. Logisch toch?
Oud 29-06-2003, 00:44
Shade
Shade is offline
Citaat:
Meart schreef op 29-06-2003 @ 01:18:
1. ik bedoel niet dat ik baal dat ik God ervaar maar dat ik het jammer vind dat al die tegen argumenten mij ervan proberen te overtuigen dat er geen God is..terwijl ik die wel ervaar ik.

En waarom jij het niet ervaard weet ik niet.. misschien wil je hetzelf niet, of stel je jezelf niet open genoeg.. of ben je niet de goeie mensen tegen gekomen die je kunnen helpen.. maar ik denk dat jij ook een God kan ervaren.. en misschien moet je toch iets meer op "zoek" gaan... (als je echt wilt weten of hij er is)

en over die "onschuldige lijdende mensen" zie andere reply

Greetz Meart
Waarom vindt je dat jammer?....Als je zeker weet dat hij er is kan toch niks je overtuigen dat ie er niet is.

Het is niet alleen ik, ook m'n ouders, broertje, vrienden en nog honderden miljoenen mensen.
Ik heb al vanalles geprobeerd.
Terwijl god me heel makkelijk kan overtuigen....

M'n moeder is zelfs katholiek opgevoed en heeft tot haar 12e in god gelooft. Maarjah toen zag ze in dat hij er niet was....iig niet voor haar. Terwijl ze hard gebeden had en zich aan de regeltjes had gehouden enzo....zij merkte niks
Oud 29-06-2003, 22:08
Meart
Meart is offline
Citaat:
1/2: Ik negeer niets, want hoe kan ik iets negeren dat er niet is!? Dat er niet is bedoel ik mee als ie zou bestaan geeft hij me geen enkel teken! Waarom niet?
3: Als het zo is dat hij alleen mensen helpt die in hem geloven benadeeld hij mij dus. Want hoe kan ik nou weten of hij bestaat of niet? Ik heb geen enkel teken of reden om in hem te geloven
4: Ik wil god zien, maar hij is er niet, iig niet voor mij. Ik heb al wel eens met gelovigen gebeden en alleen maar nee hoor geen enkel teken. Waarom moet ik naar de genezings dienst gaan...?
Als hij er niet is kan hij me ook geen teken geven. En aangezien ik geen teken krijg ga ik er vanuit dat hij er niet is. Logisch toch? [/B]
3: Hmm denk dat hij mensen niet kan helpen als ze niet geloven of teminste dat het moeilijker is, omdat ze het niet aan hem vragen... of niet van hem verwachten

4: hmm balen.. :/ Nou ik hoop dat je blijft zoeken... want ik denk dat hij er wel is..
En van de genezigsdienst was alleen maar een flauw voorbeeld als je perse iets wilt "ZIEN" dan zou je dat kunnen doen. Maar ik denk dat je beter gewoon kan bidden. En probeer misschien niet bevooroordeeld te bidden van : Hij is er toch niet.. en eigenlijk geloof ik niet dat ik nu iets zou kunnen ervaren.

Succes
Oud 29-06-2003, 22:11
PsychoBoy
PsychoBoy is offline
Anyway:

Mensen moeten elkaar respecteren, ik bedoel:

"Wij die niet geloven moeten Zij die wel geloven respecteren en andersom."

Want mensen die wel geloven kunnen soms ook erg ver gaan...
Oud 29-06-2003, 22:19
Meart
Meart is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 29-06-2003 @ 00:44:
Waarom vindt je dat jammer?....Als je zeker weet dat hij er is kan toch niks je overtuigen dat ie er niet is.
Dat is het juist.. ik weet het zeker.. en als mensen mij proberen te overtuigen met allerlij theorien en wetenschappelijke bewijzen word ik daar soms moe van omdat God veel concreter voor mij is dan al die theorien. Maar dit is verder niet heel belangrijk

Citaat:
Het is niet alleen ik, ook m'n ouders, broertje, vrienden en nog honderden miljoenen mensen.
Ik heb al vanalles geprobeerd.
Terwijl god me heel makkelijk kan overtuigen....

M'n moeder is zelfs katholiek opgevoed en heeft tot haar 12e in god gelooft. Maarjah toen zag ze in dat hij er niet was....iig niet voor haar. Terwijl ze hard gebeden had en zich aan de regeltjes had gehouden enzo....zij merkte niks [/B]
Ja dat is echt minder
Ik weet ook niet waarom God zich bij sommige mensen makkelijker lijkt te laten zien of zoiets dergelijks.
Wel denk ik dat hij wil luisteren en helpen.. ik kan het misschien niet goed onderbouwen en misschien lijken situaties dat tegen te spreken maar ik ben erwel van overtuigt.. maarja daar heb je misschien niet zoveel aan.
Oud 29-06-2003, 22:22
Meart
Meart is offline
Citaat:
PsychoBoy schreef op 29-06-2003 @ 22:11:
Anyway:

Idd
mensen met een doel kunnen sowieso ver gaan.. en vaak denken gelovigen dat ze een doel hebben waarvoor ze zich moeten inzetten.

Maar ook zijn er veel ongelovigen met grote ambities waar ze ook alles voor over hebben
Oud 30-06-2003, 12:30
Shade
Shade is offline
Citaat:
PsychoBoy schreef op 29-06-2003 @ 23:11:
Anyway:

ja doen we ook....
Maar helaas zijn er nog wel sukkels die zeggen: "God bestaat" of "God bestaat niet"

In beide gevallen kan je het niet bewijzen

Regels voor berichten