Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2003, 20:49
floortje1985
floortje1985 is offline
Als het goed is komt hier de link van de site van Lovette waar ik heb gevonden dat je minimaal 2 weken de pil moet slikken.

http://www.lovette.nl/piltips.html

In principe kan je je stopweek dan dus ook "de andere kant op "verschuiven.
Ik gebruik de pil trouwens om mijn menstruatie te regelen, gewoon uit gemakzucht dat je weet wanneer je dat wordt.

Maar ik redeneer trouwens meer van, als je 2 weken slikt, en dan stopweek hebt, komt er een bloeding, en is er in elk geval "wat" uit.
Dus zo lijkt mij de kans op een doorbraakbloeding kleiner dan als je doorslikt... (wat ik nog nooit heb gedaan, en je zal net bij mij zien, oh oh.. doorbraakbloeding!.. genant.. op het strand.. witte bikini...!!)
Oud 16-07-2003, 09:27
Zweefvliegtuig
Zweefvliegtuig is offline
Citaat:
Zweefvliegtuig schreef op 14-07-2003 @ 09:10:
Ik neem de pil altijd voor ik ga slapen, dat is meestal rond 11 uur. Ik was net klaar met de stopweek toen ik naar een feest toe moest, en omdat ik zeker niet te laat wilde zijn met de eerste pil heb ik die om half 8 's avonds al geslikt. Nu ben ik de dag erna vergeten de pil te slikken, en heb ik hem om 9u 's ochtends geslikt.
Ik neem aan dat nu geldt dat ik hem meer dan 12u te laat in heb genomen?
Ik was dus de 2e pil van de strip vergeten... En de dag van te voren heb ik mijn vriend onder de douche afgetrokken. Hoe groot is dan de kans dat dat fout afloopt?
*voelt zich ontzettend stom*
Oud 16-07-2003, 10:33
sweet-girl
sweet-girl is offline
Heel veel meiden vrijen zonder voorbehoedsmiddel als ze de pil slikken.. Welke pil gebruiken jullie dan? ik zelf slik de diane-pil, maar volgens mij dient deze in eerste instantie niet als anticonceptiepil.. Hoe is jullie ervaring daarmee??
Oud 16-07-2003, 12:35
schizofrenic
schizofrenic is offline
Citaat:
elise15 schreef op 16-07-2003 @ 11:33:
Heel veel meiden vrijen zonder voorbehoedsmiddel als ze de pil slikken.. Welke pil gebruiken jullie dan? ik zelf slik de diane-pil, maar volgens mij dient deze in eerste instantie niet als anticonceptiepil.. Hoe is jullie ervaring daarmee??
ik slik ook de pil (yasmin) en gebruik verder niets als ik zex heb met mijn vriend..

ik heb trouwens ook nog een vraagje.. ik heb namelijk de pil langer door geslikt, duurt het dan ook langer voor dat je ongesteld wordt? lijkt me niet, of wel?

bedankt ! kusje
Oud 16-07-2003, 15:10
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
schizofrenic schreef op 16-07-2003 @ 13:35:
ik slik ook de pil (yasmin) en gebruik verder niets als ik zex heb met mijn vriend..

ik heb trouwens ook nog een vraagje.. ik heb namelijk de pil langer door geslikt, duurt het dan ook langer voor dat je ongesteld wordt? lijkt me niet, of wel?

bedankt ! kusje
Hoeft niet persé, maar het wordt allemaal wel wat ontregeld.

Normaal na 1 strip werd ik maandag rond 13 uur ongesteld.
Toen ik 2 strips had geslikt achter elkaar werd ik pas woensdag ongesteld.

Trouwens hoe bevalt de yasmin? Last van bijwerkingen, bloedingen etc? Mijn dokter vond hem namelijk te licht.
Oud 16-07-2003, 18:24
schizofrenic
schizofrenic is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef op 16-07-2003 @ 16:10:
Hoeft niet persé, maar het wordt allemaal wel wat ontregeld.

Normaal na 1 strip werd ik maandag rond 13 uur ongesteld.
Toen ik 2 strips had geslikt achter elkaar werd ik pas woensdag ongesteld.

Trouwens hoe bevalt de yasmin? Last van bijwerkingen, bloedingen etc? Mijn dokter vond hem namelijk te licht.
yasmin bevalt heel erg goed.. geen bijwerkingen, geen bloedingen, nu ik een strip langer heb gelsikt geen last van doorbraakbloedingen.. bevalt goed! toen ik nog microgynon 30 slikte had ik veel last van uitslag en er kwamen kilo's bij aan, vandaar dat ik ben overgestapt
Oud 16-07-2003, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Zweefvliegtuig schreef:
Ik was dus de 2e pil van de strip vergeten... En de dag van te voren heb ik mijn vriend onder de douche afgetrokken. Hoe groot is dan de kans dat dat fout afloopt?
*voelt zich ontzettend stom*
dat sperma spoelt toch allemaal meteen weg onder de douche (tenzij hij onmiddelijk daarna zijn penis in jou stopte), dus maak je maar geen zorgen

Citaat:
Elise15 schreef:
Dat doet-ie wel, daar dient-ie wel voor... dat die pil ook acne tegen ging, was een bijwerking die mooi meegenomen was. Oorspronkelijk was de pil trouwens bedoeld om vroegtijdige veroudering (hangende borsten e.d.) tegen te gaan bij vrouwen waarbij de eierstokken verwijderd waren; toen die pil getest werd op een groep van vrouwen zonder en een groep van vrouwen met eierstokken, bleek dat de vrouwen met eierstokken niet zwanger raakten. Dat is verder onderzocht, en het bleek er bij te horen.
Ik gebruik trouwens microgynon-30, zoals de meesten. Als je het topic leest zie je wel veel genoemde pillen.
Oud 17-07-2003, 14:38
sweet-girl
sweet-girl is offline
[/B]
Citaat:
Dat doet-ie wel, daar dient-ie wel voor... dat die pil ook acne tegen ging, was een bijwerking die mooi meegenomen was. Oorspronkelijk was de pil trouwens bedoeld om vroegtijdige veroudering (hangende borsten e.d.) tegen te gaan bij vrouwen waarbij de eierstokken verwijderd waren; toen die pil getest werd op een groep van vrouwen zonder en een groep van vrouwen met eierstokken, bleek dat de vrouwen met eierstokken niet zwanger raakten. Dat is verder onderzocht, en het bleek er bij te horen.
Dankjewel!!!
Oud 17-07-2003, 16:08
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
schizofrenic schreef op 16-07-2003 @ 19:24:
yasmin bevalt heel erg goed.. geen bijwerkingen, geen bloedingen, nu ik een strip langer heb gelsikt geen last van doorbraakbloedingen.. bevalt goed! toen ik nog microgynon 30 slikte had ik veel last van uitslag en er kwamen kilo's bij aan, vandaar dat ik ben overgestapt
Hmm en als je overstapt he, moet dat dan weer via de dokter? Ok kun je het regelen met de assistente?
Oud 18-07-2003, 08:05
Magdalena
Magdalena is offline
zou wel toevallig zijn misschien, maar wie werd er van microgynon 30 ook neerslachtiger en heeft daarna een andere pil genomen waarbij dit niet gebeurde? welke pil heb je nu?
Oud 18-07-2003, 08:20
Verwijderd
Citaat:
Magdalena schreef op 18-07-2003 @ 09:05:
zou wel toevallig zijn misschien, maar wie werd er van microgynon 30 ook neerslachtiger en heeft daarna een andere pil genomen waarbij dit niet gebeurde? welke pil heb je nu?
*steekt vinger op*

Ik werd van microgynon 30 echt ziek...idd neerslachtig, maar verder ook nog allerlei dingen ed... Ik slik nu al een paar jaar Diane35 en daarbij heb ik nergens last van, integendeel, ik voel me zelfs beter wanneer ik hem wel slik dan wanneer ik hem niet slik.

Of jij van Diane35 ook niet neerslachtig wordt zul je uit moeten proberen, denk ik...sommige mensen hebben bij Diane35 juist 'bijwerkingen'. Maar goed, uitproberen kan natuurlijk altijd. En d'r zijn anders nog zoveel andere pillen.
Oud 18-07-2003, 08:21
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 16-07-2003 @ 21:36:

Dat doet-ie wel, daar dient-ie wel voor... dat die pil ook acne tegen ging, was een bijwerking die mooi meegenomen was.
Hij dient er officieel niet voor. Het is een medicijn tegen acné en de bijwerking is dat het een anti-conceptiepil is. Voor zo ver ik weet.
Oud 18-07-2003, 08:25
Verwijderd
Uit de bijsluiter van diane35:

Te gebruiken bij (Indicaties)
Behandeling van acne, vette huid (seborroe) of lichte overbeharing (licht hirsutisme) bij vrouwen in de geslachtsrijpe leeftijd, voor zover hormonale behandeling noodzakelijk wordt geacht.

[...]

Waarschuwingen en voorzorgsmaatregelen
Diane-35 is vooral bedoeld voor meisjes en vrouwen met acne, seborroe of hirsutusme en is dus niet in eerste instantie bestemd voor het gebruik als "de pil" (oraal anticonceptivum).
Oud 18-07-2003, 08:28
Magdalena
Magdalena is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-07-2003 @ 09:20:
*steekt vinger op*

Ik werd van microgynon 30 echt ziek...idd neerslachtig, maar verder ook nog allerlei dingen ed... Ik slik nu al een paar jaar Diane35 en daarbij heb ik nergens last van, integendeel, ik voel me zelfs beter wanneer ik hem wel slik dan wanneer ik hem niet slik.

Of jij van Diane35 ook niet neerslachtig wordt zul je uit moeten proberen, denk ik...sommige mensen hebben bij Diane35 juist 'bijwerkingen'. Maar goed, uitproberen kan natuurlijk altijd. En d'r zijn anders nog zoveel andere pillen.
oh dankjewel voor de tip! ik heb namelijk een beetje een wereldvreemde dokter die aan mij (ook de eerste keer toen ik er totaal geen verstand van had) gaat vragen welke pil ik zou willen. Tja, ik ken echt al die soorten niet uit mijn hoofd hoor, laat staan wat ze doen. Maar ik zal diane35 in mijn achterhoofd houden en het er met mijn dokter over hebben
Oud 18-07-2003, 12:08
Magdalena
Magdalena is offline
ok, ben net bij de dokter geweest en volgens mij (aangezien mijn dokternie veel zegt en het alleen heeft opgeschreven maar zijn handschrift niet te lezen valt) een recept gekregen voor een pil die Harmonet heet. Heeft iemand ervaring met deze pil?

en een lichtere pil betekent niet automatisch minder veilig, toch?
Oud 18-07-2003, 14:30
FrantiC
FrantiC is offline
HELPHELPHELP!!
ik slik bijna een jaar mycrogynon 30, maar nu ben ik hem een keer vergeten te slikken, alleen weet ik niet meer wanneer ik hem vergeten ben
wat moet ik nou doen? sowieso een mornigafter pil halen?
maar strax is het al te laat??

Oud 18-07-2003, 14:33
schizofrenic
schizofrenic is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef op 17-07-2003 @ 17:08:
Hmm en als je overstapt he, moet dat dan weer via de dokter? Ok kun je het regelen met de assistente?

ik ben gewoon naar de dokter gegaan, en gezegd dat de pil mij niet beviel, en of ik niet een andere pil kon krijgen.. dan gaat de dokter aan je vragen waarom je dat wilt.. ikke omdat ik er dikker van werd en nare huidreacties van kreeg.. en meneer de dokter schreef me een nieuwe voor... je moet dan wel eerst je strip afmaken.. je stopweek.. en dan kan je zo verder gaan met de nieuwe.. heel makkelijk.. =)
Oud 18-07-2003, 18:12
FrantiC
FrantiC is offline
ekki...even als reactie op jou reactie in mijn topic (duidelijk )
jij schreef:
1. er staan toch dagen achterop dat stripje? dan kan je precies zien welke je vergeten bent.
2. lees de bijsluiter.
3. zet dit soort dingen in de grote piltopic.
4. gesloten.

ik schrijf:
1. ja, maar ik slik automatisch gewoon de eerst volgende, het is heus niet zo dat er in een keer ergens een pil er in heb laten zitten, en ik daarna de volgende gewoon wel geslikt heb...
2. heb ik gedaan, maar omdat ik niet weet of ik hem in week 1 of in week 2 ben vergeten wist ik niet wat ik moest doen.
3. daar stond ie ok al in maar er wordt hier zo lekker langs elkaar heen gelult dat het dagen kan duren voordat er iemand gereageerd had, en aangezien ik niet wist of ik nog bijvoorbeeld een morningafterspiraaltje moest halen kon ik daar niet op wachten.
4. geen probleem, ik ben er nu toch al uit
Oud 19-07-2003, 14:03
Missy_X
Missy_X is offline
Ik slik nu 3 maanden Lovette.
Maar ik kreeg sinds deze maand ineens last van hoofdpijn en misselijkheid terwijl ik dat van te voren echt noooooit had.
Ik heb nu echt zo'n vaag misselijk gevoel, net of ik zwanger ben.

Ik heb ook steeds een opgezwollen gevoel.
Is het nu beter als ik met de pil stop want ik heb toch geen sex
Ik ben nu bezig met de 6e pil van de strip, kun je gewoon direkt stoppen wanneer je dat wilt en wanneer krijg ik dan een bloeding?
Oud 19-07-2003, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Missy_X schreef op 19-07-2003 @ 15:03:
Ik ben nu bezig met de 6e pil van de strip, kun je gewoon direkt stoppen wanneer je dat wilt en wanneer krijg ik dan een bloeding?
Volgens mij kun je wel gewoon meteen stoppen...ik weet dan alleen niet of als je de pil weer gaat slikken het meteen veilig is ed...maar dat zou je dan aan je huisarts kunnen vragen. Hoe het zit met een bloeding ed, zou ik niet weten...misschien iemand anders?
Oud 19-07-2003, 17:41
charly not
charly not is offline
ik ben heel onregelmatig ongesteld, soms zitten er wel een paar maanden tussen. Maar de laatste tijd klopte het wel redelijk.
Ik vroeg me af of je ook kan beginnen met de pil op een willekeurige dag, dus niet de eerste dag dat je ongesteld wordt?
Oud 19-07-2003, 17:47
Verwijderd
Citaat:
charly not schreef op 19-07-2003 @ 18:41:
ik ben heel onregelmatig ongesteld, soms zitten er wel een paar maanden tussen. Maar de laatste tijd klopte het wel redelijk.
Ik vroeg me af of je ook kan beginnen met de pil op een willekeurige dag, dus niet de eerste dag dat je ongesteld wordt?
Je kunt natuurlijk wachten tot je ongesteld wordt. Als je dat niet wil: ik denk dat het op zich wel kan...alleen is het dan de eerste maand niet veilig, denk ik...maar dat kan je huisarts je vast vertellen.
Oud 19-07-2003, 17:56
Miracle
Miracle is offline
Zijn hier mensen die de diane-35 pil slikken en ook als voorbehoedsmiddel gebruiken?
zo ja, hoelang gebruik je die pil al?
Oud 19-07-2003, 20:24
devilcat
devilcat is offline
ik heb dus een probleempje.

Ik ga morgen zwemmen, en ik heb de morning after pil geslikt en nu of morgen moet ik ongesteld worden.
HOPEN dat ik vanavond ongesteld wordt zodat ik de pil kan nemen zodat ik morgen niet ongesteld ben

Maar er is ook een mogelijkheid dat ik pas morgen ongesteld wordt. en dan kan je denken "neem dan een tampon" zou ik ook doen, alleen ze hebben geen toiletten bij dat strandje,en het is best schndeijk om het in de bosjes te lozen ofzo..

Nu is mijn vraag,
Kan ik ook vanavond de pil slikken [ ook al benik nog niet ongested geworden]zodat ik morgen niet ongesteld ZOU worden????

ik weet dat ik dan niet gelijk beschermt ben tegen zwangerschap, wanneer zou ik dan wel beschermt zijn ??
een maand erna??
Oud 19-07-2003, 20:30
Verwijderd
Ik weet niet of je als je vanavond een pil neemt, je morgen niet ongesteld zal worden...zo snel werkt de pil niet, volgens mij. En ik denk idd dat je dan pas de maand erna beschermd bent tegen zwangerschap.

@dreen: ik slik diane-35, ook als voorbehoedsmiddel (tegenwoordig vrijwel alleen daarvoor (al is ie daar dus eigenlijk niet voor bedoeld: zie een eerdere post van mij met een stukje uit de bijsluiter)). Ik slik hem nu denk ik een jaar of drie ofzo, misschien langer...'k zou het niet precies weten.
Oud 19-07-2003, 21:36
devilcat
devilcat is offline
ik heb de diabe 35 oook geslikt,
voor mijn acne en voorbehoedsmiddel
Ik ga hem nu weer slikken.
Oud 20-07-2003, 13:00
2 good 4 You
2 good 4 You is offline
Ik had hier al een tijdje eerder een bericht gezet dat ik de pil een paar maand neem (diane 35) en dat ik ze door slik in de vakantie maar ik heb nu al 11 dagen bloedingen het is niet echt veel en het rare is 's nachts heb ik geen bloeding maar overdag wel. is dat normaal dat dat zo lang duurt die bloeding of wat moet ik nu doen?
Oud 20-07-2003, 14:44
Verwijderd
Citaat:
2 good 4 You schreef op 20-07-2003 @ 14:00:
Ik had hier al een tijdje eerder een bericht gezet dat ik de pil een paar maand neem (diane 35) en dat ik ze door slik in de vakantie maar ik heb nu al 11 dagen bloedingen het is niet echt veel en het rare is 's nachts heb ik geen bloeding maar overdag wel. is dat normaal dat dat zo lang duurt die bloeding of wat moet ik nu doen?
Niet doorslikken. Ik heb van iemand ooit gehoord (gelezen, want het was op het forum) dat je de pil als je hem doorslikt echt elke avond op precies hetzelfde tijdstip moet nemen, dan is de kans op tussentijdse bloedingen minimaal. Helaas is ie wel altijd aanwezig. Wil je niet van die bloedingen tussendoor, hou dan na een strip gewoon een stopweek en begin dan pas weer met de volgende strip. Niet handig, maar wel handiger dan van die bloedingen tussendoor, als je het mij vraagt. (Of is dat niet wat je bedoeld?)
Oud 20-07-2003, 14:55
Verwijderd
Ik neem gebruik nu 2 maanden de pil en ik heb keurig de bijsluiter gelezen enz maar nu is mijn bloeding anders dan in de bijsluiter aangegeven staat - mijn laatste dag was op zaterdag, ik werd zondag ongesteld en nu moet je dan volgensmij weer op zondag beginnen met een nieuwe strip maar ik had dan vanaf vrijdag dat er geen bloeding meer was en nu vraag ik me af of ik dan niet eerder moet beginnen met een nieuwe strip. 3 dagen geen bloeding en dan pas de nieuwe strip - is dat niet erg lang?
Oud 20-07-2003, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Soveelah schreef op 20-07-2003 @ 15:55:
3 dagen geen bloeding en dan pas de nieuwe strip - is dat niet erg lang?
De lengte van de bloeding maakt niks uit (of die al lang gestopt is of juist nog niet gestopt is), het gaat om die 7 dagen stoppen. Voor zo ver ik weet.
Oud 20-07-2003, 15:02
Verwijderd
Dus ondanks dat ik na één dag al ongesteld raak en er daarna drie dagen geen bloeding is moet ik gewoon 7 dagen wachten?
Oud 20-07-2003, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Soveelah schreef op 20-07-2003 @ 16:02:
Dus ondanks dat ik na één dag al ongesteld raak en er daarna drie dagen geen bloeding is moet ik gewoon 7 dagen wachten?
Lijkt mij wel, voor zo ver ik weet moet je altijd 7 dagen wachten (zo iets staat meen ik ook in de bijsluiter) als je een stopweek houdt.
Oud 20-07-2003, 15:27
Magdalena
Magdalena is offline
Citaat:
Soveelah schreef op 20-07-2003 @ 16:02:
klopt, je bent tijdens die 7 dagen gewoon veilig geloof ik, dus daar hoef je niet eerder voor met de pil te beginnen. gewoon 7 dagen wachten dus.
Oud 20-07-2003, 21:42
Joyve
Joyve is offline
Aangezien ik een vette huid heb en middeltjes gewoon niet goed helpen daar tegen zat ik er over te denken om aan de pil (diane 35) te gaan.
Ik vraag me alleen af, gaan van de diane 35 ook mee-eters weg?

Wat zijn jullie ervaringen met deze pil?

Ik lees zoveel verschillende dingen, dat ik het gewoon even niet meer weet.

Moet je ook altijd voor een gesprek naar de dokter? Of kun je ook op een andere manier aan de pil komen? Ik zie er nl heel erg tegen op om een gesprek met mijn dokter hier over te houden.
Oud 21-07-2003, 08:33
Verwijderd
Citaat:
Joyve schreef op 20-07-2003 @ 22:42:

Moet je ook altijd voor een gesprek naar de dokter? Of kun je ook op een andere manier aan de pil komen? Ik zie er nl heel erg tegen op om een gesprek met mijn dokter hier over te houden.
Of mee-eters ook weg gaan zou ik eigenlijk niet weten...niet echt geloof ik... Heb je benzylperoxide al geprobeerd? Das gewoon verkrijgbaar bij de apotheek (wel met de laagste dosering beginnen )...'t droogt je huid wel erg uit, je moet er dus wel mee uitkijken (ook goed de bijsluiter lezen ed), bij mij heeft het, in combinatie met de diane-35-pil, wel geholpen.

Je zult toch naar de dokter moeten. Bij een 'gesprek' over dit onderwerp hoef je je in het algemeen niet zo veel voor te tellen (tenzij je in België woont ). Het is vaak gewoon van 'ik wil graag aan de pil', 'oké' en dan stelt hij een paar vragen, of je rookt bv. en soms waarom je aan de pil wilt. En vervolgens schrijft hij je een pil voor. Zo was het iig bij mij.

Ik geloof dat je de pil ook bij de Rutgers Stichting kunt krijgen of iig voorgeschreven kunt krijgen...nadeel is dan, denk ik, wel dat je hem zelf moet betalen, maar dat weet ik niet. Je zou ze een keer kunnen bellen en het vragen.

Waarom zie je er tegen op om een gesprek met je dokter hier over te houden...? Als je dit al niet eens met hem kunt bespreken...kun je dan niet beter een dokter zoeken waar je dat soort dingen wel mee kunt bespreken...? Lijkt me wel zo handig.
Oud 21-07-2003, 09:28
*-_-*
*-_-* is offline
ik neem Meliane (een eenfasepil) maar heb nu al sinds een paar dagen erg veel pijn aan mijn onderbenen, zou dit door de pil knn komen?
Oud 21-07-2003, 17:09
Joyve
Joyve is offline
Benzylperoxide? Nee, niet geprobeerd? Wat is dit voor iets? En werkt dit wel tegen mee-eters?

Gesprek bij de dokter, ahg het is geen kwade man of iets Alleen als ik er niet heen hoef, ga ik ook liever niet. Maar als het moet, dan moet het. En wil graag van mijn mee-eters en enkele puk af

Dat benzylperoxide is dan misschien ook wel een idee om ook in combinatie te gebruiken,

bedankt voor je reactie

Citaat:
Leonoor schreef op 21-07-2003 @ 09:33:
Of mee-eters ook weg gaan zou ik eigenlijk niet weten...niet echt geloof ik... Heb je benzylperoxide al geprobeerd? Das gewoon verkrijgbaar bij de apotheek (wel met de laagste dosering beginnen )...'t droogt je huid wel erg uit, je moet er dus wel mee uitkijken (ook goed de bijsluiter lezen ed), bij mij heeft het, in combinatie met de diane-35-pil, wel geholpen.

Je zult toch naar de dokter moeten. Bij een 'gesprek' over dit onderwerp hoef je je in het algemeen niet zo veel voor te tellen (tenzij je in België woont ). Het is vaak gewoon van 'ik wil graag aan de pil', 'oké' en dan stelt hij een paar vragen, of je rookt bv. en soms waarom je aan de pil wilt. En vervolgens schrijft hij je een pil voor. Zo was het iig bij mij.

Ik geloof dat je de pil ook bij de Rutgers Stichting kunt krijgen of iig voorgeschreven kunt krijgen...nadeel is dan, denk ik, wel dat je hem zelf moet betalen, maar dat weet ik niet. Je zou ze een keer kunnen bellen en het vragen.

Waarom zie je er tegen op om een gesprek met je dokter hier over te houden...? Als je dit al niet eens met hem kunt bespreken...kun je dan niet beter een dokter zoeken waar je dat soort dingen wel mee kunt bespreken...? Lijkt me wel zo handig.
Oud 21-07-2003, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Joyve schreef op 21-07-2003 @ 18:09:
Benzylperoxide? Nee, niet geprobeerd? Wat is dit voor iets? En werkt dit wel tegen mee-eters?
Een soort zalfje. 't droogt je huid uit, zeg maar, en dus ook pukkeltjes ed. Bij mij werkte het (in combinatie dus ) best goed.

Ik denk dat ook dit niet tegen meeëters werkt...iig niet voor de al bestaande...denk ik. Ik denk dat je daarvoor beter een keer naar een schoonheidsspecialiste kunt gaan.

Voor de pil moet je een verhuisbriefje hebben, 't is nl gewoon een echt medicijn, dus je zult dan toch naar de huisarts moeten, denk ik.
Oud 22-07-2003, 00:18
devilcat
devilcat is offline
ik ben een tijd aan de pil geweest,
daar was ik toen mee gestopt, ik had pas na 3 maanden ofzo of 4 maanden mijn menstruatie eindelijk weer.

toen werd ik ongesteld, toen ik bijna op het einde van mijn ongesteldheid was ging ik veilig met een jongen naar bed,maar he leek me toch handig om de morning ater pilt ehalen, dus dat deed ik.
Nou en nu is het 4-5 dagen later, ik voel enige krampjes maar meer niet,
Normaal gesproken zou ik dus pas over eenmaand weer ongesteld moeten worden,
Maar omdat ik eerst ook al 4 maanden moest wachten is het dan niet een beter idee om nu maar gelijk de pil te gaan slikken? 3 weken lang zodat ik dan ongesteld word??

want ik vraag me af, misschien word ik wel pas over 3 maanden weer ongesteld [ omdat het eerst ook zo onregelmatig was, of kan dat niet meer omdat ik die MA pil had geslikt???]

Ik wil graag met die jongen weer naar bed, alleen dit keer doe ik het wel met ondoom en de pil,
hij gaat 3 weken weg,

wat zou ik doen?
* wachten tot he komt, wat dus over een maand kan zijn of langer [ kan dat langer of,,,???]
*nu de pil slikkken, dan is ie nog niet veilig maar wel de volgende maand alsie terug komt, [ word ik dan ook gelijk ongesteld in de stpweek of kan dat OOK weer anders zijn omdat ik eerst 4 maanden niet meer ongesteld werd na het stoppen van de pil]

Komen jullie er nog wijs uit ik hooooop het wel

Oud 22-07-2003, 17:18
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Als je aan de pil bent wordt je toch ook ongsteld als je zwanger zou zijn of niet? Want dat vind ik niet zo'n fijn idee..
Oud 22-07-2003, 18:30
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Hoe lang duurt het ook alweer tot de pil werkt, vanaf de eerste inname?

Dus wanneer is het veilig?

(Niet verder denken a.u.b... )

Oh ja, het gaat om een combinatiepil, oestrogeen-progesteron (geloof ik).

Laatst gewijzigd op 22-07-2003 om 18:32.
Oud 23-07-2003, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 22-07-2003 @ 19:30:

als je op de eerste dag van de menstruatie begint met de pil is ie meteen veilig.
weet nie of dat voor alle pillen geld..
(volgens mij heeft sarah er veel meer verstand van. ben er pas net aan begonnen)
Oud 23-07-2003, 10:59
floortje1985
floortje1985 is offline
ok.. kom ik weer met mijn doorbraakbloeding vragen!! ik nu dus lovette slikken, maar wil een weekje of 10 dagen doorslikken. hoeveel kans heb ik op zon doorbraaklbloeding, en wat houdt het precies in... wie heeft dat wel eens gehad...
dank dank
Oud 23-07-2003, 11:06
Verwijderd
Citaat:
floortje1985 schreef op 23-07-2003 @ 11:59:
ok.. kom ik weer met mijn doorbraakbloeding vragen!! ik nu dus lovette slikken, maar wil een weekje of 10 dagen doorslikken. hoeveel kans heb ik op zon doorbraaklbloeding, en wat houdt het precies in... wie heeft dat wel eens gehad...
dank dank
Dat verschilt allemaal per persoon en per situatie, daar kun je geen percentage over geven (ik iig niet). De één heeft er nooit last van en de ander altijd en behoorlijk. De kans dat je er last van krijgt is het kleinst als je de pil de dagen dat je hem doorslikt elke dag precies op het zelfde tijdstip in neemt (al is de kans bij tien dagen sowieso al kleiner dan bij bv. gewoon de hele strip, vind ik iig altijd). Maar ook dan is er kans op doorbraakbloedingen. Hoe erg, tja, dat verschilt, soms is het gewoon een heel klein beetje bruinig bloed, soms is het gewoon flink wat bloed.
Oud 23-07-2003, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 23-07-2003 @ 11:51:
als je op de eerste dag van de menstruatie begint met de pil is ie meteen veilig.
weet nie of dat voor alle pillen geld..
(volgens mij heeft sarah er veel meer verstand van. ben er pas net aan begonnen)
Je hebt het goed hoor, als je op de eerste dag van de menstruatie begint is hij meteen veilig. Als je later begint is hij vanaf de tweede strip veilig.
Oud 23-07-2003, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 22-07-2003 @ 19:30:

Zie mijn vorige post dus

Als ze (ik neem aan dat jij hem niet slikt) hem op de eerste dag van haar menstruatie slikt, is ze meteen beschermt tegen zwangerschappen. Slikt ze hem later, dan is hij vanaf de tweede strip veilig.
Oud 23-07-2003, 11:15
Verwijderd
Citaat:
~Black Rose264~ schreef op 22-07-2003 @ 18:18:
Als je aan de pil bent wordt je toch ook ongsteld als je zwanger zou zijn of niet? Want dat vind ik niet zo'n fijn idee..
Als je de pil goed slikt, word je allereerst niet zwanger. Zou je toch zwanger worden (doordat je bv over hebt gegeven en de pil dus niet langer veilig was) dan kan het zo zijn dat je inderdaad ongesteld wordt terwijl je zwanger bent. Maar je moet begrijpen dat je lichaam veel minder hormonen aanmaakt om ongesteld te worden wanneer je de pil niet slikt. Je merkt dus wel degelijk verschil. Daarnaast zal je ook alle symptomen van zwangerschap krijgen, dus het valt niet echt te missen.
Oud 23-07-2003, 14:30
DeliveranŠe
DeliveranŠe is offline
Ik moet tot en met vrijdag antibiotica slikken vanwege mn blaasontsteking...en ik zit nu in mijn stopweek met mn pil.....die neem ik volgende week dinsdag weer..istie dan al veilig? is dat antibioticatroep dan uit mn lichaam?
Oud 24-07-2003, 12:54
kastdeur
kastdeur is offline
Hmm ik kwam toevallig op het forum over tienerzwangerschappen terecht en las daar iets over de pil. Heel veel meiden die micro...30 slikten werden toch zwanger.

Is dit nou toeval of zijn er hier meer mensen met die ervaring?
Oud 24-07-2003, 13:28
Verwijderd
Citaat:
ikheetfroukje schreef op 24-07-2003 @ 13:54:
Hmm ik kwam toevallig op het forum over tienerzwangerschappen terecht en las daar iets over de pil. Heel veel meiden die micro...30 slikten werden toch zwanger.

Is dit nou toeval of zijn er hier meer mensen met die ervaring?
Ik denk dat het toeval is...of tenminste, ik denk dat (heel) veel mensen die pil slikken en dat het daar meer aan ligt. Anders zouden ze hem wel uit de handel nemen, lijkt me.
Topic gesloten

Regels voor berichten