Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2003, 15:29
Verwijderd
Bakje yoghurt (optimel) met (suikervrije) cruesli, stuk (zelfgebakken - suikervrije) appeltaart, halve meloen en twee salmiaklollies...ja, ik ben ontiegelijk moe en ziekig...
Oud 01-07-2003, 16:42
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
ik heb vandaag best weinig gegeten...
vanmorgen muesli
vanmiddag 1 boterham saks en een broodje filet american
als avondeten 2 pistoletjes filet american
(alleen thuis )
owjaah en zoon festini aardbeien ijsje
alleen neem ik zo nog vitamine pilletjes en vanavond een stuk fruit, want ik heb helemaal geen groente ofzo gehad vandaag
Oud 01-07-2003, 16:53
Verwijderd
Ik heb al superveel gegeten...
Twee potjes bruine soyapudding, een croque-monsieur, een bordje aardappelen met bloemkool in witte saus, twee boterhammen met choco, koffie met halfvolle melk, klein beetje chips, een frangipanne en ja ik moet nog voor avond eten...

Ben dan ook supernerveus....brrr, binnen twee uur vertrek ik naar de vlieghaven en dan een nachtvlucht naar Griekenland (zalig, maar superspannend...).

Waarom eet ik net meer als ik nerveus ben??

(Sommige mensen hebben namelijk het geluk niets binnen te krijgen...!)
Oud 01-07-2003, 17:58
Deliveran委
Deliveran委 is offline
Ok dipje!!!! ik eet gezond, ik beweeg, ik drink water..en ik val niet af
Oud 01-07-2003, 18:07
Verwijderd
hoe overleef ik deze avond??
we gaan strax naar ons nieuwe huis even vieren dat we de sleutel hebben en mijn ouders nemen allemaal toosjes en kaas mee enzo. ik weet niet hoe ik daar vanaf moet blijven hoor. heb vanavond ook al een toetje gehad maar voor de rest ging het goed.
Oud 01-07-2003, 18:09
Verwijderd
Citaat:
*~*SuSHiJoW*~* schreef op 01-07-2003 @ 18:58:
Ok dipje!!!! ik eet gezond, ik beweeg, ik drink water..en ik val niet af
niet te snel willen! komt vanzelf wel. bij mij is het juist anders, ik val in kilos wel af, maar niemand ziet het . tis blijkbaar nog niet genoeg.
Oud 01-07-2003, 18:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben vandaag al weer best wel goed bezig, tot het avondeten het verziekte:

vanmorgen een bruine boterham met gerookte kaas en een glas milk en fruit

vanmiddag twee bruine boterhammen met kaas (tosti's) en een glas water.

tussendoor: een plakje appel/noten cake

vanavond: friet, kipvingers, roergebakken brocoli en sla

toetje: een schaaltje vanillevla.

Het ging zo goed en dan eten we 's avonds weer zo ongezond . Ik wil zo graag in bikini in Italie maar dan moet er toch nog wat af........
Oud 01-07-2003, 19:12
Cola_Light
Cola_Light is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 01-07-2003 @ 19:07:
we gaan strax naar ons nieuwe huis even vieren dat we de sleutel hebben en mijn ouders nemen allemaal toosjes en kaas mee enzo. ik weet niet hoe ik daar vanaf moet blijven hoor. heb vanavond ook al een toetje gehad maar voor de rest ging het goed.
Gewoon zeggen dat je zooo vol zit van het avondeten, dat je echt niet meer kan.
Oud 01-07-2003, 19:22
anjali
anjali is offline
ik ben 16 1.52 en weeg 54 kilo.

En wil 4 kilo afvallen. Weet iemand hoeveel vet en cal ik per dag binnen mag krijgen?
Oud 01-07-2003, 20:20
Verwijderd
hmm vandaag is een gaatwel dag

gegeten:

2 broodjes
5 beschuitjes
1 bakje yoghurt
2 boterhammen
een halve pizza
een halve garlic bread
een paar zwart wit kogels
verder geen calorie drinken..aleen water

het lijkt misschien heel veel maar ik heb 2 keer moeten avondeten omdat ik om half 7 hondentraining had..
Oud 01-07-2003, 21:47
Cola_Light
Cola_Light is offline
Citaat:
anjali schreef op 01-07-2003 @ 20:22:
ik ben 16 1.52 en weeg 54 kilo.

En wil 4 kilo afvallen. Weet iemand hoeveel vet en cal ik per dag binnen mag krijgen?
GA naar www.overgewicht.nl daar kan je een profiel aanmaken met hoeveel je wilt afvallen enzo en dan zeggen ze daar hoeveel je mag eten met vet erbij. Dan kan je ook invullen wat je gegeten hebt en dan rekent dat programma uit hoeveel het is enz enz
Oud 01-07-2003, 22:18
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Omg ik heb echt veeeeels te veel gegeten vandaag

Maarja het was lekker dus ik zit er even niet mee. Gaat er wel weer af
Oud 02-07-2003, 07:46
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 01-07-2003 @ 21:20:
hmm vandaag is een gaatwel dag

gegeten:

2 broodjes
5 beschuitjes
1 bakje yoghurt
2 boterhammen
een halve pizza
een halve garlic bread
een paar zwart wit kogels
verder geen calorie drinken..aleen water

het lijkt misschien heel veel maar ik heb 2 keer moeten avondeten omdat ik om half 7 hondentraining had..
en toch ben ik een kilo afgevallen hiermee.. (even voor duidelijkheid, ik had paar dagen drvoor dus nog meer gegeten en was al op t zwaartse punt, nu meot ik gewoon even paar kilo weer afvallen zodat ik weer op normaal gewicht ben)
Oud 02-07-2003, 11:19
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef op 01-07-2003 @ 19:07:
boh, heb me dus flink zitten volvreten gisteravond maar ik ben gelukkig niks aangekomen...
ik heb nu nieuwe regels opgesteld:
- zoveel brood, fruit en rijstwafels als ik wil
-geen zoete of vettige tussendoortjes
- minstens een uur wachten totdat ik weer iets mag eten (ik mag dus 2 boterhammen smeren en die opeten en dan een uur niks of ik mag 3 boterhammen eten en dan weer niks, maar dus niet een boterham smeren, opeten en dan meteen weer een boterham smeren)
- na het avondeten niks meer eten
- 1 beker melk op een dag en voor de rest calorie-loos drinken (lightfrisdranken tel ik daar ook bij).

nja, es even kijken of ik me hier aan kan houden en of ik hiermee afval. ik vind het wel eng hoor.
eerst had ik met mezelf de afspraak dat ik hooguit een rijstwafel en avondeten mocht, mja, ik heb de afgelopen week toch een aantal vreetbuien gehad en die wil ik echt voorkomen, die vind ik echt heel eng en ik was dan ook gisteravond super chagrijnig en alles. ik vind een vreetbui denk ik toch enger dan sochtends en smiddags een boterham eten. mja... xie wel.
Oud 02-07-2003, 11:25
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef op 02-07-2003 @ 12:19:
boh, heb me dus flink zitten volvreten gisteravond maar ik ben gelukkig niks aangekomen...
- minstens een uur wachten totdat ik weer iets mag eten (ik mag dus 2 boterhammen smeren en die opeten en dan een uur niks of ik mag 3 boterhammen eten en dan weer niks, maar dus niet een boterham smeren, opeten en dan meteen weer een boterham smeren)
- 1 beker melk op een dag en voor de rest calorie-loos drinken (lightfrisdranken tel ik daar ook bij).

nja, es even kijken of ik me hier aan kan houden en of ik hiermee afval. ik vind het wel eng hoor.
eerst had ik met mezelf de afspraak dat ik hooguit een rijstwafel en avondeten mocht, mja, ik heb de afgelopen week toch een aantal vreetbuien gehad en die wil ik echt voorkomen, die vind ik echt heel eng en ik was dan ook gisteravond super chagrijnig en alles. ik vind een vreetbui denk ik toch enger dan sochtends en smiddags een boterham eten. mja... xie wel.
hmm opzich klintk het goed maar is 1 beter melk per dag neit heel weinig.. als je het om de calorien doet, magere yoghurt heeft evenveel calcium enzo maar veel minder calorieen
Oud 02-07-2003, 11:58
Cola_Light
Cola_Light is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 02-07-2003 @ 12:19:

Dat aankomen merk je niet meteen hoor, dat duurt wel een paar dagen.
Oud 02-07-2003, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Cola_Light schreef op 02-07-2003 @ 12:58:
Dat aankomen merk je niet meteen hoor, dat duurt wel een paar dagen.
ow shit, meen je dat? dus ookal eet ik vandaag gewoon, dan kan het nog dat die kilo van gister er morgen ineens aanzit?
Oud 02-07-2003, 13:07
Cola_Light
Cola_Light is offline
Je hebt het helemaal juist!!
Oud 02-07-2003, 17:42
Verwijderd
nou ik heb de dikke scheit aan dat lijnen. het lukt me toch niet. in die tijd dat ik bezig ben ben ikeerst 8 kilo afgevallen en nou ben iktoch weer 1 kilo aangekomen. *jank* ik kan dit verdomme niet! IK WIL DUN ZIJN! verdomde klotewereld.
Oud 02-07-2003, 19:43
WishfulDreaming
Citaat:
me blackrose schreef op 02-07-2003 @ 18:42:
nou ik heb de dikke scheit aan dat lijnen. het lukt me toch niet. in die tijd dat ik bezig ben ben ikeerst 8 kilo afgevallen en nou ben iktoch weer 1 kilo aangekomen. *jank* ik kan dit verdomme niet! IK WIL DUN ZIJN! verdomde klotewereld.
och, als je eerst 8 kilo afvalt (wat heel knap is), kan die ene kilo er ook wel weer vanaf.

En ik weet niet hoeveel je weegt en af wil vallen, maar echt stevigere meisjes zullen denk ik nooit dun kunnen worden. Ik wil je niet uit de droom helpen, maar toch.

En je kan het WEL want je bent al 8 kilo afgevallen. Het gaat nooit in een keer goed, je moet nou juist proberen niet op te geven
Oud 02-07-2003, 22:25
Verwijderd
Ik ben het dus helemaal eens met WishfulDreaming!! Wat je je wel moet realiseren is dat het gewicht er nooit helemaal af kan.
Idd als je van nature al wat steviger bent dan zul je dat blijven als je tenminste gezond wilt blijven leven. Ik weet nie hoeveel je weegt, maar pas alsjeblieft op!!!
Verder vinnik het ook een erg goede prestatie om op jouw leeftijd al 8 kilo af te vallen, dat valt egt nie mee als je nog steeds in de groei bent.
Als je gewoon je levensstijl of voedingspatroon (ja hier kom ik met mn clich廥) aanpast dan zal da heus wel werken.
Je moet vooral een gewicht zoeken da bij je past. Je moet nie denken van: Ow ik ben te zwaar, laat ik maar es dun worden.
Gewicht is ook geen maatstaf voor gezondheid of geluk. Ik ken zat mensen die veel te zwaar zijn en zich er geweldig bij voelen, juist omdat ze een leuk leven erbij kunnen leiden.
Als (ik wil je nie te zeer be鮦vloeden, want ik ben ook geen arts of whatsoever) je je leefstijl aan gaat passen dan vind je vanzelf wel een gewicht waar je je prettig bij voelt.
Ik wil eraan toevoegen (en meteen de laatste opmerking van WishfulDreaming benadrukken) dat je al goed op weg bent, aangezien je al hebt laten blijken dat je KUNT afvallen, en dat is vinnik al een hele prestatie.

Veel suc6

Tiemen
Oud 03-07-2003, 09:36
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
[offtopic] leuk, een jongen die reageert [offtopic/]
Oud 03-07-2003, 11:07
Verwijderd
Off-topic: Dankje. Ja ik heb meestal wel wa nuttigs te zeggen, en ik d8 wrm post ik hier nie es iets.
Wel een btje on-topic: Ik sport erg veel, en ik heb op die manier vrij veel inzicht gekregen in wat nu wel en nie goed voor je is.
En voor de rest is het gewoon wa biologie gecombineerd met logisch nadenken.
Oud 03-07-2003, 11:27
Mara
Mara is offline
Heej allemaal! Ik was net op het internet aan het zoeken over informatie en tips omtrent afvallen, en kwam op de site van jojoclub-afslanken ofzo. Daar las ik dit bericht, het is vrij oud (van april) maar ik herkende mezelf er wel in.

Citaat:
Di褮en kan dik maken (14-04-2003)

Zwaarlijvigheid neemt in Nederland even sterk toe als de scepsis over lijnen. Huisartsen ontraden di褮en, vanwege bijwerkingen als vreetbuien en ongezond jojo螚.

Toch hebben di褮en kans van slagen. De helft van de vrouwen en een vijfde deel van de mannen doet aan de lijn. Desondanks wordt Nederland steeds zwaarder. Een van de centrale vragen bij deze trend is of het overgewicht niet het gevolg is van het lijnen in plaats van andersom.

Een reden om dit aan te nemen komt van het beroemde milkshake-experiment. Proefpersonen kregen vooraf geen, 澭n of twee milkshakes te drinken. Na de inname van deze calorie螚 konden de proefpersonen ijs testen. Mensen die niet aan de lijn doen, nemen minder ijs naarmate zij van tevoren meer milkshakes op hebben. Ze hebben al genoeg op.

Rem los

Fanatieke lijners reageren echter precies andersom. Zonder milkshake houden ze zich aan hun voornemens, maar als ze zich eenmaal te buiten zijn gegaan aan de milkshakes, laten ze de rem helemaal los en nemen ze enorme porties ijs. Overeten en lijnen zijn voor deze mensen twee kanten van dezelfde medaille. Bovendien zijn er voorbeelden bekend van meisjes die na het lijnen in anorexia nervosa vervielen.

Lijnen soms erger

Lijnen is soms erger dan overgewicht. De psychologe Tatjana van Strien van de Universiteit van Nijmegen constateert echter dat de negatieve bijwerkingen zich niet bij iedereen voordoen. Sommige lijners vallen dankzij een gezondere leefstijl af en blijven daarna mooi op gewicht.

Hoe is dit verschil verklaarbaar? Volgens Van Strien heeft het te maken de redenen waarom iemand eet. Emotionele eters nemen meer voedsel tot zich als ze zich rot voelen en externe eters zijn erg gevoelig voor factoren als verleidelijke geuren, smaakvolle presentatie, gemakkelijke beschikbaarheid en gezelligheid aan tafel. Mensen die weinig last hebben van emotioneel of extern eten kunnen veilig lijnen. Dit blijkt ook bij het milkshake-experiment. Zij gaan zich niet te buiten aan het ijs, ook niet als ze al extra calorie螚 binnen hebben.

Een blijvend resultaat is voor emotionele en externe eters echter niet weggelegd. Met name emotionele eters zijn sociaal onzeker, hebben weinig zicht op de eigen gevoelswereld en herkennen de signalen van honger en verzadiging van het eigen lichaam niet. Van Strien: ,,Lijnen helpt niet bij deze groep, omdat ze weer gaan eten zodra ze zich vervelend voelen.''

Di褮en doen bij emotionele en externe eters meer kwaad dan goed. Van Strien: ,,Het loslaten van het idee dat je heel slank moet zijn, werkt voor deze groep bevrijdend. Groepen die de oude feministische slogan 'mooi dik is niet lelijk' omarmden, bleken gewicht krijt te raken. Zonder onrust over de slanke lijn, zijn deze vrouwen beter in staat naar het eigen lichaam te luisteren.''

Emoties

Emotionele eters hebben feitelijk een meer omvattend probleem dan de lichaamsomvang. Medische of psychologische begeleiding helpt het zicht op de eigen emoties te verbeteren en vergroot het gevoel van eigenwaarde. Van Strien: ,,Di褮isten zouden deze groep beter kunnen doorverwijzen naar een psycholoog. In de praktijk wordt dat echter als een vorm van broodroof beschouwd. De aandacht blijft dan uitgaan naar het lichaamsgewicht, met alle schadelijke gevolgen van dien.''

Toch is een algemene ontrading van di褮en niet nodig, vindt Van Strien. Zij heeft al in 1986 de Nederlandse Vragenlijst voor Eetgedrag (NVE) ontwikkeld en heeft die onlangs bijgewerkt. Uit het onderzoek dat sindsdien met de lijst is gedaan, blijkt dat de NVE gewone eters en externe en emotionele eters goed uit elkaar houdt. Van Strien: ,,Op basis hiervan kun je bepalen of het voor iemand verstandig is een dieet te beginnen. Slechts weinige huisartsen hebben de vragenlijst in huis, maar de meeste di褮isten wel.''

Beloningssysteem

Dat de antwoorden op de vragenlijst werkelijk betekenis hebben, blijkt ook uit onderzoek dat in het jongste nummer van een vakblad over eetstoornissen is gepubliceerd. Mensen die hoog scoren op emotioneel eten, hebben een afwijking in het beloningssysteem van het brein. Gevoelens van tevredenheid en geluk komen in het brein totstand met behulp van de boodschapperstof dopamine, maar in het brein van emotionele eters heeft relatief weinig ontvangstplaatsen - receptoren - voor deze stof. Wie naar het brein kijkt, zou dus kunnen zeggen dat emotionele eters voedsel gebruiken als compensatie voor hun geringe aanleg om zich prettig te voelen.

Van Strien waarschuwt echter voor een al te simplistische uitleg. ,,Bij dit soort onderzoek weet je nooit wat oorzaak is en wat gevolg. Bovendien zie je in de praktijk dat de chemie van het brein kan veranderen door bijvoorbeeld psychotherapie. Ik vind van dit onderzoek vooral van belang dat het laat zien dat emotioneel eten een re螇l probleem is.''

Dopamie

Eerder was trouwens al bekend dat zeer zware mensen een soortgelijke afwijking hebben in hun brein. Ook in hun brein bevinden zich weinig aanhechtingspunten voor dopamine. Dit doet vermoeden dat het overgewicht er niet toevallig is gekomen. Dikke mensen zijn vaker emotionele eters en hebben dus minder kans om met behulp van een dieet blijvend gewicht kwijt te raken.

Van Strien vindt het echter te vroeg om alle dikke mensen bij voorbaat di褮en af te raden. ,,Er zijn genoeg mensen met overgewicht die slecht eten en weinig bewegen, maar die verder weinig mankeren. Voor hen kan een gezondere manier van leven wel degelijk leiden tot gewichtsverlies en een verbetering van de gezondheid, zonder dat dit schadelijke bijwerkingen heeft.
Oud 03-07-2003, 11:35
mrjn
mrjn is offline
ik heb tot nu nog heeel weinig op.. zon fruchtetraumpje van danoontje. maar de dag moet nog verder gaan
nu ben ik al heeel lang bezig met mn appel wnat tja kan niet normaal eten.. ben aan mn verstandskies geholpen.. --> is verwijderd
ik zie wel hoe het gaat
Oud 03-07-2003, 11:58
WishfulDreaming
Citaat:
Tiemen schreef op 03-07-2003 @ 12:07:
Off-topic: Dankje. Ja ik heb meestal wel wa nuttigs te zeggen, en ik d8 wrm post ik hier nie es iets.
Wel een btje on-topic: Ik sport erg veel, en ik heb op die manier vrij veel inzicht gekregen in wat nu wel en nie goed voor je is.
En voor de rest is het gewoon wa biologie gecombineerd met logisch nadenken.
en DrPhil kijken

(je verhaal werd daar ongeveer verteld.)
Oud 03-07-2003, 12:13
Verwijderd
Citaat:
mrjn schreef op 03-07-2003 @ 12:35:
ben aan mn verstandskies geholpen.. --> is verwijderd
Appel in de keukenmachine of ander fruit, dat gaat prima.

Wentelteefjes (brood geweekt in melk/ei/suiker/kaneel, dan opbakken en dan suiker en event. kaneel er overheen, kun je zo naar binnen 'slobberen')

Dit soort dingen at ik dezelfde dag dat ze bij mij (alle vier) verwijderd waren en dat ging best goed. Binnen een paar dagen kun je weer normaal eten, das meestal zo iig. Sterkte iig.
Oud 03-07-2003, 12:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
het gaat bij mij niet zo best met lijnen, ik heb net een nieuwe bikini gekocht en ik vind dat er nog wel wat af mag.

Ik heb vandaag gegeten:
- vanmorgen 1 bruine boterham met gerookte kaas en een glas milk en fruit
- vanmiddag 4 witte boterhammen als kaastosti's en een kopje thee

vanavond gaan we pasta met spinazie en bak-camembert eten, dus ook niet echt gezond
Oud 03-07-2003, 16:54
$tarlight
$tarlight is offline
kga zaterdag op vakantie en volgens mij is t voor t eerst dat ik in bikini ga zonder constant mn buik in te houden best apart denk ik.... maar heb er echt heel erg zin in. Ben afgelopen weken een halve kilo aangekomen, maar die is dr straks zo weer af... suc6 iedereen!
Oud 03-07-2003, 17:07
Cola_Light
Cola_Light is offline
Vandaag gegeten:

2 x volkoren beschuit met 3/4 vet pindakaas

2x bruine boterham (1 met huzarensalade, 1 met kaas + ananas)

1 appel, 1 grapefruit

Vanavond:

Tomatensoep met klein bruin pistoletjes
Oud 03-07-2003, 23:22
A*
A* is offline
Toch maar lijnen denk ik. Ik ben iets te veel aangekomen afgelopen 3 maanden.

Wat ik denk ik ga doen is me storten op fruit en water, geen vlees meer eten en een kleine portie met de pot mee eten 's avonds. Over een week ga ik naar Frankrijk op vakantie, ideaal! Dat word alleen maar nectarines eten, zwemmen en water drinken.
Vorig jaar heb ik dat ook degelijk gedaan, in combinatie met ongezond eten en toen ben ik de hele vakantie niet aangekomen terwijl ik dat normaal wel doe.
Oud 03-07-2003, 23:23
Orsino*
Orsino* is offline
Citaat:
Cola_Light schreef op 03-07-2003 @ 18:07:
Vandaag gegeten:

2 x volkoren beschuit met 3/4 vet pindakaas

2x bruine boterham (1 met huzarensalade, 1 met kaas + ananas)

1 appel, 1 grapefruit

Vanavond:

Tomatensoep met klein bruin pistoletjes
Die avondmaaltijd lijkt me opzich niet zo voedzaam. Alleen soep?
Oud 04-07-2003, 00:21
Cola_Light
Cola_Light is offline
Citaat:
Orsino* schreef op 04-07-2003 @ 00:23:
Die avondmaaltijd lijkt me opzich niet zo voedzaam. Alleen soep?
En een klein bruin pistoletje, voor mij is dat genoeg hoor. Ik eet dit ook niet zo vaak, we hadden vandaag gewoon niet zo'n zin om uitgebreid te koken.
Oud 04-07-2003, 12:43
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 03-07-2003 @ 12:58:
en DrPhil kijken

(je verhaal werd daar ongeveer verteld.)
Vraagje: Wie is DrPhil?
Maareh on-topic: gister heb ik twee klontjes suiker opgelost in een glas water gehad, en een beker melk. O ja en twee saucijzenbroodjes. *lekker ongezond bezig is*
Kep gister ook best veel gerend. Eerst een km of drie, en daarna nog lekker sprinten op atletiek. Dusss ik zal wel wa afgevallen zijn. Boeit nie maar tis wel leuk.
Das btw een goede tip voor mensen die willen gaan sporten: Atletiek, kun je namelijk lekker mee rennen.
Maar voor de mensen die dus ook willen gaan sporten: wel goed eten ongeveer twee uur voor je ernaartoe gaat.
Ik ben de laatste tijd erg ongezond bezig, dus neem daar maar geen voorbeeld aan.

Tiemen
Oud 04-07-2003, 12:57
Orsino*
Orsino* is offline

Soort van mannelijke vorm van Oprah.. daar zat hij ook eerst bij, toen hij nog niet z'n eigen programma had. Maar hij is een soort psycholoog, probeert mensen te helpen.

Trouwens, ik had ergens gelezen dat je praktisch zoveel groenvoer als je wil kunt eten. Daar stond ook een appel bij, maar in een appel zitten toch ook calorien? Maar je komt er toch niet van aan..?
Oud 04-07-2003, 14:23
Verwijderd
Ow zoon vent dus, nooit van gehoord, maar tog thnx da je me de foto hebt laten zien.
Over het groenvoer: In groenten en fruit zittten nauwelijks calori螚. Wat wel veel in bv appels zit is water. Dat is ook de beste reden wrm ieder1 ook zegt: eet wa meer fruit ipv koekjes.
Je raakt er wel vol van, maar er zitten nie veel calori螚 in.
Sla is btw ook wel een goed id als je wilt afvallen. Op een gegeven moment ben je het eten van sla zo zat dat je er nix meer bij kunt. Maar omdat sla zoveel water (95%) bevat, krijg je bijna geen calori螚 binnen.
Weetje: Om aan je dagelijkse behoefte aan calori螚 te komen moet je per dag 26 kroppen sla naar binnen werken.
Als je groenvoer lekker vindt, dan zijn veel sla, appels, peren, tomaten en nog heel veel van die dingen.
WAARSCHUWING: Probeer een btje van de bananen af te blijven, in de onrijpe zit veel zetmeel (nie zo heel goed voor de lijn), maar in de rijpe zitten heel veel suikers. Ff da je daar nie teveel van eet. Ditzelfde geldt voor ander (over)rijp fruit, maar das nie zo erg.
En verder het standaardadvies: drink veel water, en als het kan ijswater. Dit werkt egt!!!

Tiemen
Oud 04-07-2003, 14:25
bumblebee
bumblebee is offline
Whaargh, ik ben dus nu ook bezig met lijnen,(zo'n anderhalve week) en ben best goed bezig geweest. (3 hoofdmaaltijden, daarbuiten maximaal 1 tussendoortje -> appel ofzo) en veel water gedronken.

Kwam ik gisteren op Fitness, ben ik niets niets afgevallen grrrrr
Oud 04-07-2003, 14:43
Verwijderd
Srry dak alweer post.
Maar bumblebee, ik denk da je es goe moe kijken naar wat er ammel in die hoofdmaaltijden zit. Miss is da teveel, of zitten er teveel eiwitten in. Die geven je lichaam namelijk de kans om extra cellen te gaan maken, en als een lichaam iets graag doet dan ist groeien.
Als het da nie is dan week het ook nie, ik heb er namelijk ook nie veel verstand van, maja ik geef graag mijn mening over iets in de hoop da mensen er iets aan hebben.
Kweet ook nie wa je ammel eet, maar als je het eet zou ik minder suikers eten. die worden tijdes het lijnen ASAP omgezet in eenglucosevoorraad in je lever. Bij die glucose zit een heleboel water, en als je miss een beetje te veel suiker heb gehad, dan komt er al snel een kilo of twee van die oplossing in je lever terecht.
Die zit er overigens altijd, maar als je ff aan het lijnen bent en je doet het goed, dan is daar (bijna) nix meer van over, en begin je dus aan het vet da je weg wilt hebben. Miss da je daar net nie aan toe bent gekomen met lijnen.

Als het nie een van die dingen is dan weet ik het ook nie maar ik hoop dat je er iets aan hebt gehad.

Tiemen
Oud 04-07-2003, 16:15
bumblebee
bumblebee is offline
Nja, ik let op dit moment erg goed op wat ik allemaal eet. Inderdaad heel weinig suiker, koolhydraten enzo. Maar de hoofdmaaltijden bepaal ik niet, ik bedoel, ik eet gewoon wat de pot schaft maar nja, ik kan ook niet minder eten want dan hou ik het gewoon niet vol. . maar tenks enniewee...
Oud 04-07-2003, 17:05
Verwijderd
Tkan op zich geen kwaad dat je nie afvalt denk ik, als je gewoon gezond blijft leven dan krijg je ook geen last met je gezondheid.
Als ik vragen mag: Hoeveel weeg je nu en hoe lang ben je?
Ik heb namelijk nie de indruk gekregen dat je egt te zwaar bent.
En ja als je da wel bent, of gewoon graag af wilt vallen dan kun je ook bepaalde dingen (zoals verzadigde vetten ed) uit de hoofdmaaltijden weglaten.
Tis btw heel goed dat je oppast met suikers, die kun je namelijk nie gebruiken als je vet kwijt wilt raken.

Tiemen *die maar een tijdje w8 met posten omdat ie anders bezig is met een soort msn-gesprek*
Oud 04-07-2003, 18:23
anjali
anjali is offline
Nou ik heb een succesvolle dag gehad!

Ik heb twee sneetjes volkoren brood met smeerkaas gegeten.
6 bolletje beschuitjes (bolletje 10 granen) gewoon droog.
2 bananen.
rijst met gebakken aardappelen en bruine bonen.

Nu maar hopen dta ik over 7 weken na de vakantie strakker in mijn vel zit.
Oud 04-07-2003, 18:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik kan dus echt niet lijnen he, was vandaag een dagje gaan winkelen in Rotterdam en heb het volgende gegeten en gedronken:

- cola light en een liga
- broodje met kruidenkaas
- kaasbroodje
- fanta
- zonnatura rijstewafel met van dat tomaat / kaas prut ertussen
- aardappelpuree met sperzieboontjes met spekjes en een slavink
- een halve galia meloen

Valt er nog wat te redden denken jullie???? (tis vanavond mn tv avond dus: chips, arghhhhhh)
Oud 04-07-2003, 19:21
soske
soske is offline
Vandaag is ut een hele slechte dag maar dat mag want ik heb goede cijfers terug en ik ben over

(tjezus wat een zin)
Oud 04-07-2003, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 04-07-2003 @ 19:58:
Ik kan dus echt niet lijnen he
Valt er nog wat te redden denken jullie???? (tis vanavond mn tv avond dus: chips, arghhhhhh)
Er valt nog zat te redden, gewoon een btje harder voor jezelf zijn, en steeds maar tegen jezelf zeggen dat je er na het lijnen n鏬 beter uit ziet.
En als het egt nie gaat en je blijft de behoefte houden om lekker te eten, dan moet je het montignac-dieet es proberen. Ik heb er veel slechts over gehoord, maar voor de mensen die ik ken heeft het erg goed geholpen.

Tiemen
Oud 04-07-2003, 19:23
soske
soske is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 04-07-2003 @ 19:58:
Ik kan dus echt niet lijnen he, was vandaag een dagje gaan winkelen in Rotterdam en heb het volgende gegeten en gedronken:

- cola light en een liga
- broodje met kruidenkaas
- kaasbroodje
- fanta
- zonnatura rijstewafel met van dat tomaat / kaas prut ertussen
- aardappelpuree met sperzieboontjes met spekjes en een slavink
- een halve galia meloen

Probeer die chips achterwege te laten en neem in plaats daarvan wat fruit of hartige dingen die minder vet zijn. Of neem maar de helft van de chips ofzo. Neem 1 bakje en stop de zak ver weg, misschien heb je dan geen zin om hem te pakken. Drink er ook water bij, stilt de trek en je hebt vandaag weinig gedronken. Succes ermee, en denk als het niet lukt: morgen weer een dag!!
Oud 04-07-2003, 19:25
soske
soske is offline
Citaat:
bumblebee schreef op 04-07-2003 @ 15:25:
Whaargh, ik ben dus nu ook bezig met lijnen,(zo'n anderhalve week) en ben best goed bezig geweest. (3 hoofdmaaltijden, daarbuiten maximaal 1 tussendoortje -> appel ofzo) en veel water gedronken.

Kwam ik gisteren op Fitness, ben ik niets niets afgevallen grrrrr
Dat komt vanzelf, over een week zie je vast resultaat. Misschien had je voor het fitnessen iets gegeten of gedronken, dan ben je iets zwaarder.
Oud 04-07-2003, 19:28
soske
soske is offline
Citaat:
Tiemen schreef op 04-07-2003 @ 15:23:
Ow zoon vent dus, nooit van gehoord, maar tog thnx da je me de foto hebt laten zien.
Over het groenvoer: In groenten en fruit zittten nauwelijks calori螚. Wat wel veel in bv appels zit is water. Dat is ook de beste reden wrm ieder1 ook zegt: eet wa meer fruit ipv koekjes.
Je raakt er wel vol van, maar er zitten nie veel calori螚 in.
Sla is btw ook wel een goed id als je wilt afvallen. Op een gegeven moment ben je het eten van sla zo zat dat je er nix meer bij kunt. Maar omdat sla zoveel water (95%) bevat, krijg je bijna geen calori螚 binnen.
Weetje: Om aan je dagelijkse behoefte aan calori螚 te komen moet je per dag 26 kroppen sla naar binnen werken.
Als je groenvoer lekker vindt, dan zijn veel sla, appels, peren, tomaten en nog heel veel van die dingen.
WAARSCHUWING: Probeer een btje van de bananen af te blijven, in de onrijpe zit veel zetmeel (nie zo heel goed voor de lijn), maar in de rijpe zitten heel veel suikers. Ff da je daar nie teveel van eet. Ditzelfde geldt voor ander (over)rijp fruit, maar das nie zo erg.
En verder het standaardadvies: drink veel water, en als het kan ijswater. Dit werkt egt!!!

Tiemen
Krijg je van ijswater geen ontzettende buikpijn?? Ik wel hoor, ik geloof trouwens ook dat ijswater helemaal niet goed is voor je maag. Die moet de kou verwerken en heeft daar een hele klus aan, je kan er dus buikpijn van krijgen en het later warmer krijgen.
Oud 04-07-2003, 19:46
anjali
anjali is offline
weten jullie trouwens ook welke olie jullie ouders en zout of jullie zelf gebruiken?

Bij mij word er standaard zonnebloemolie gebruikt.
Oud 04-07-2003, 19:48
Verwijderd
Als je er gevoelig voor bent dan kun je er idd buikpijn van krijgen.
Ik had er nie aan ged8 omdak zelf flink wat ijswater zonder er last van te krijgen.
Als je er nie tegen kunt dan ist idd een goed id om het water wa warmer te laten worden, dan krijg je er minder last van. Tis ook nie direct slecht voor je maag, die kan namelijk erg veel hebben, maar zoals ik al zei: als je er nie tegen kunt dan krijgt je maag idd een flinke opdonder wat je dus ervaart als buikpijn.
Je moet ook nix aan je lichaam opdringen wa het nie kan hebben, maar hoe kouder het water hoe beter. Het kost je lichaam namelijk 1 kilojoule om een liter water 澭n graad warmer te maken, en op den duur zal het wel verschil van een graad of 20 wel effect hebben.
Tis nie noodzakelijk natuurlijk dat je ijswater drinkt maja alle btjes helpen.

Wat ik nog graag wil benadrukken is: probeer je lichaam nie aan meer dingen dan er goed voor is laten wennen. Dit kan namelijk erg verkeerd uitpakken.
BV: ik had een keer 5.5 liter water op een avond gedronken (tis wel extreem veel kweet, maar goed) en ik had aan het daarna geen gevoel meer in mn vingers en tenen.

Maar zoals ik al es eerder heb gezegd: doe me nie na. Het is nie da jullie da nie aankunnen, maar ik ben de laatste tijd gewoon lekker ongezond aan het leven.

Tiemen *die vindt dat dit zijn domste post ooit is*
Oud 04-07-2003, 21:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
soske schreef op 04-07-2003 @ 20:23:
Probeer die chips achterwege te laten en neem in plaats daarvan wat fruit of hartige dingen die minder vet zijn. Of neem maar de helft van de chips ofzo. Neem 1 bakje en stop de zak ver weg, misschien heb je dan geen zin om hem te pakken. Drink er ook water bij, stilt de trek en je hebt vandaag weinig gedronken. Succes ermee, en denk als het niet lukt: morgen weer een dag!!
Ja, ik ga proberen geen chips te eten, heb trouwens vandaag ook nog een halve liter water gedronken en nu net nog een glas dubbelfriss. Heb ook een koekje gegeten zodat ik minder zin in chips krijg en het is al bijna half elf en heb nog steeds geen chips gegeten Denk niet dat ik het nog doe want ik kan er niet tegen om vlak voor het slapen te eten.

Bedankt voor je berichtje.

@ Tiemen: ook bedankt

Regels voor berichten