Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
trouwens, pro vs is niet goed, want pro israel antivs is niet goed, want anti israel zo wordt dat nooit wat, vind china nog de beste optie.
||
Citaat:
Palestijnen waren eerder bang dat de machtsverhoudingen scheef kwamen te liggen (minder macht bij de Arabische wereld). Wat dat betreft zou Egypte inderdaad beter zijn dan Spanje.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Duitsland en Oostenrijk (nazistisch) Frankrijk (Vichy regime) Italie (fascistisch) Als zij alle joden hadden opgevangen zou 1 van die landen zo binnenvallen en alle joden vermoord hebben. Makkelijke prooi zo.
|
Iran bevestigt dat raket Israël kan treffen
Uitgegeven: 7 juli 2003 09:03 Laatst gewijzigd: 7 juli 2003 10:05 TEHERAN - Iran heeft de laatste testen uitgevoerd met de Shahab-3 , een ballistische raket die Israël kan bereiken. Dat zei maandag een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Volgens de zegsman hadden de laatste testvlucht al enkele weken geleden plaats. Het wapen kan nu operationeel worden. De Shahab-3 heeft een reikwijdte van 1300 kilometer, aldus Iraanse functionarissen. In de Israëlische media werd vorige week al melding gemaakt van het projectiel. De Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Shalom zei daarop dat "Iran een bedreiging voor de hele wereld vormt". De Amerikaanse president Bush heeft Iran gekwalificeerd als een lid van de "as van het kwaad". Volgens de Washington probeert het regime in Teheran kernwapens te ontwikkelen. Iran ontkent dat. nu.nl
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
We hadden t over Zwitserland. ![]() En een deel zou kunnen, maar dan zou dat wel stiekem moeten doen. En gezien t aantal ondergedoken joden die t toch niet overleefd hadden, lijkt me dat erg onwaarschijnlijk. Citaat:
Van Zwitserland weet ik t niet. Wel van Spanje, ja. ![]() Citaat:
Joden moeten de Jappen dankbaar zijn, want zonder de Jappen waren de Yanks nooit in actie gekomen ![]() En de Yanks moeten de Commies, Bulldogs en Canadezen (weet daar even geen ander woord voor ![]() En ja. In de VS was er ook sprake van antisemitisme. En niet zo'n beetje. En niet alleen antisemitisme, btw. Citaat:
![]() De mentaliteit t.a.v. joden toen was al dermate slecht, maar gelukkig waren er nog mensen die inzagen dat een dergelijke mentaliteit nergens op sloeg. Hulde aan de verzetsmensen en volkeren als de Serviers tijdens WOII.
||
Citaat:
Ik denk echter wel dat meer mensen in het verzet waren gegaan als ze de kennis zouden hebben die wij nu zouden hebben (het verkrijgen van informatie was nu niet bepaald zo goed mogelijk als nu en mij lijkt dat je nog vatbaarder was voor propaganda. Hoewel het nu wellicht subtieler gepropageerd wordt ![]()
|
Verwijderd
|
Ik hoop dat zionisten ooit eens in de gaten krijgen dat zij zelf de oorzaak zijn van een boel antisemitisme.
Gelukkig is een grote stroming Joodse jeugd (bijvoorbeeld in Amerika) al een stuk kritischer t.a.v. zionisten en hun gedrag in Israël. Dus wellicht als de oude zionistische (lees: fascistische) garde uitgedund wordt naarmate de tijd verstrijkt, dat het conflict dan wèl opgelost kan worden. Vooralsnog zie ik daar helemaal geen enkel lichtpuntje in. |
![]() |
|
![]() |
Ten eerste: Veel (ultra-)orthodoxe joden, zijn tegen het Zionisme. De Zionisten zijn een politieke groep geworden en dat wordt vaak niet geaprecieerd. Het verlangen om in (het Bijbelse) Israel te wonen, dat is al een andere zaak. Maar zoals jij doet, de schuld van anti-semitisme in de schoenen vand e Zionisten schuiven, is al absurd. Eigenlijk, je legt niet eens uit waarom zij (een deel) van het anti-semitisme veroorzaken. Dus, als je even kunt verduidelijken?...
|
![]() |
|
Ik had de afgelopen 4 jaar een joods meisje in de klas, en die heeft mij eens verteld dat sommige zeer orthodoxe joden tegen de staat Israël zijn. Zij zijn van mening dat de Messias, als hij komt, zelf zal aangeven waar het Beloofde Land moet komen.
Klopt dat? ![]()
|
![]() |
Ja, ik vind het mijn plicht om je het (met een verlegen geziecht weliswaar) toe te geven. Dat is een deel van de joden, die ultra-orthodox zijn, en zeggen hetgene wat jij hebt gezegd. Dat zijn de joden die uit de stad Satmar, in Polen komen. Om het je een beetje duidelijk te maken: Zoals in elk religie, zijn er verschillende groepen. Dat komt omdat ze uit verschillende steden komen en andere gewoonten hebben. De feesten, Bijbelse gewoonten, en heilige boeken, zijn allemaal hetzelfde bij ALLE joden. Laat dat maar eerst duidelijk wezen. Maar de kleding, wijze van doen en gaan, dat kan soms verschillen, omdat ze uit verschillende steden en plaatsen komen. Om het niet te ingewikkeld te maken: Die Joden, uit Satmar, vinden dat de huidige staat Israel, niet de juiste grenzen heeft, zoals de Bijbel die aangeeft. Dat is een feit. De Bijbelse Israel heeft wel degelijk andere grenzen dan de huidige. Maar je laatste zin, klopt niet helemaal. Het beloofde land is Israel. Maar de grenzen zijn aangegeven in de Thora. En aangezien de plaatsen/steden toen anders werden genoemd, vinden zij dat men moet wachten tot de Messias komt.(ookal weet men ongeveer waar al die steden en plaatsen zijn).
Ik wil wel nog zeker maken, dat die mening enkel en alleen wordt gedeeld met die joodse gemeenschap. De andere joden, zijn allemaal voor de staat Israel en vinden het een schitterend initiatief, begonnen door de Engelsen. De joden worden immers overal geteisterd, en het is leuk als je een plaats hebt, waar je weet dat niemand je plaagt of pest. Een plaats waar je een rustig leven kunt leiden, omdat je je eigen religie zoals jij wilt kunt uitoefenen, samen 1 grote groep zijn, het zou gewoon geweldig zijn. Spijtig genoeg, gunt men het ons niet. De staat Israel wordt voortdurend ontkent en de joden worden overal weggepest. Er zijn zovele Moslimlanden, waar bijna maar Moslims leven, niemand ontkent die landen. Het zou ook gek zijn. Ik ben zeker dat die mensen in die landen, het zo leuk vinden. De regering is hetzelfde als jij. De mensen denken als jouw... Maar de joden gunt men het blijkbaar niet. Een klein prutslandje, dat is alles wat wij vragen. Maar ja, zolang men de in zee wil drijven, zolang er overal anti-semitisme heerst, zullen wij nooit een rustig bestaan kennen! |
![]() |
|
Het streven naar het 'Groot-Israël' zoals dat in de Torah staat is overigens totaal onhaalbaar. Dat zou betekenen dat de buurlanden grote stukken grond moeten inleveren, en dat doen ze echt niet (terecht imo).
Ik gun de joden echt wel een eigen staat, ook op de plaats waar Israël nu al ligt, maar het moet niet groter zijn dan het huidige Israël.
|
![]() |
Het zou mooi zijn als de joden op antarctica zouden kunnen gaan wonen, he. Dat kilnkt ook erg cynisch en verbannend.
Naam Onbekend gunt de joden een staat. Maar het Israel dat in de Thora wordt beschreven is onmogelijk. Een 2de wereldoorlog was ook onmogelijk... En ten tweede: Heb je er al eens over nagedacht, hoeveel land de Moslims bezitten? Als elk land rond het huidige Israel, nu een stukje weggeeft, - immers, zij zijn toch o zo mensenlievend, - dan is dat best haalbaar. Het is maar een kwestie van willen gunnen. Hoeveel land bezitten de Moslims daar? Bijna heel Azie is Islamitisch. Er zou en zal niks gebeuren, als men een beetje land zou kunnen afstaan aan Israel, zodat alle joden er zouden kunnen gaan wonen, dan zouden er geen anti-semitische incidenten meer gebeuren!(hopelijk toch!) |
![]() |
||||
Citaat:
Bovendien zou het in het geval van Israël wel betekenen dat tien-, zo niet honderdduizenden mensen moeten verhuizen. Die wil daartoe zal er waarschijnlijk niet echt zijn. Vooral niet als er als reden van hun gedwongen vertrek wordt gegeven dat er in de Torah staat dat het joodse grond is waar ze op woonden. Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Noord-Korea: geen moslims Zuid-Korea: geen moslims Japan: geen moslims (hooguit gastarbeiders) Taiwan: geen moslims (hooguit gastarbeiders) China: nauwelijks moslims India: nauwelijks moslims Moet ik nog doorgaan?
||
Verwijderd
|
Citaat:
1 het streven om de joden naar een eigen zelfstandige, nationale staat in Palestina terug te brengen -- Waar zat ik verkeerd? Ik vind het al typerend genoeg dat ik 't schijnbaar moet uittekenen waarom de zionistische Joden antisemitisme opwekken. Nee, daar pas ik voor. Als dat niet duidelijk is zal 't je ook niet duidelijk worden, me dunkt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zie echt niet in waarom Zionisten anti-semitisme aanwakkeren, hoor. Als jij het weet... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zit op een Christelijke school en ik krijg alleen maar te horen dat de Israeliers daar zijn komen wonen, terwijl de Palestijnen daar al honderden jaren waren.. Dus tja..niet met zo'n domme opmerking komen heh!! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
OMdat Marokko voor de Israeliers opkomt en er veel Joden in Marokko wonen, zij worden er toch ook niet uitgekickt.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() 2. israël-gedoe opgerakeld = ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
He he!
![]() *zet Henk Spaan-stem op* 'Forumbaas, kan deze thread ook dicht?'
||
Citaat:
![]()