Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2003, 15:48
kastdeur
kastdeur is offline
Ok ik doe ook mee, ik ben wanhopig. Ik wil zo graag die 7 kilo eraf die ik mede door de pil en het niet zo goed letten op mijn eten erbij heb gekregen.
Misschien helpt het opschrijven of zo.

ontbijt:
2 boterhammen met kaas, zonder boter
en een vitamine pil
en jus

lunch:
2 boterhammen met kip filet en ketchup zonder boter

avondeten:
pizza

tussendoor:
gemiddeld 2, 5 liter water
een appel
5 spekjes, die snoepdingen
Oud 11-07-2003, 15:51
kastdeur
kastdeur is offline
Oh ja, als jullie aankomen, op welke gebieden dan?

gezicht, kont, benen, buik?
Oud 11-07-2003, 16:00
dyfelena
dyfelena is offline
Citaat:
MiZz TeRiOuZz schreef op 11-07-2003 @ 13:40:
jaah zolang ik niet de hele dag met een honger gevoel loop wil ik eigenlijk niet meer eten... ik loop nu al een tijdje aan te kloten zonder aaqn te komen maar ook zonder af te vallen. eerder woog ik rond de 57 kilo (ik ben niet zo groot) na een heleboel vreetbuien en aan de pil gegaan te zijn woog ik in eens 65 kilo ik voelde me niet meer lekker, ging lijnen en viel 5 klio af. op een gegeven moment wilde het niet meer, ik weeg nu 60,5, maar ik zou het erg fijn vinden als die laatste paar kilootjes er ook af gingen, zodat ik me nog wat lekkerder voel...

en ik heb juist het idee dat beschuit minder vult??
in beschuti zitten heel weinig calorieen.. het is vergelijkbaar met een rijstewafel..

het vult iid minder maar ik heb langer kunnen eten dus voor mijn gevoel heb ik meer gegeten
Oud 11-07-2003, 16:01
dyfelena
dyfelena is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef op 11-07-2003 @ 16:51:

buik vooral, en benen

mn gezicht en kont en armen enzo komen nooit aan
Oud 11-07-2003, 16:13
rooddraakje
rooddraakje is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef op 11-07-2003 @ 12:21:

Buik vooral en ook wel mijn benen. (daar is idg al veel vet opgeslagen)
Oud 11-07-2003, 16:27
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 11-07-2003 @ 15:33:
Wat drink je er verder bij en wat houdt zo'n maaltijdreep in?, is dat niet heel weinig qua voedingstoffen?
maaltijdreep is een reep met chocola eigenlijk maar daar zitten wel belangrijke voedingsstoffen in.

en ik drink er 4 glazen water bij en 5/6 glazen heel goedkope ijsthee.
Oud 11-07-2003, 17:12
stout!
stout! is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef op 11-07-2003 @ 16:48:
Ok ik doe ook mee, ik ben wanhopig. Ik wil zo graag die 7 kilo eraf die ik mede door de pil en het niet zo goed letten op mijn eten erbij heb gekregen.
Misschien helpt het opschrijven of zo.

ontbijt:
2 boterhammen met kaas, zonder boter
en een vitamine pil
en jus

lunch:
2 boterhammen met kip filet en ketchup zonder boter

avondeten:
pizza

tussendoor:
gemiddeld 2, 5 liter water
een appel
5 spekjes, die snoepdingen
Is opzich wel goed, alleen mis ik een beetje fruit en groente (vooral groente, maar 1 appel is ook best weinig). De rest , behalve die spekjes natuurlijk maar heel slecht zal t ook niet zijn.

Ik kom aan op mijn buik en beetje bovenbenen (dijen echt, de rest niet) en val af op mijn borsten (handig geregeld).
Oud 11-07-2003, 17:14
stout!
stout! is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 11-07-2003 @ 13:41:
Ik ben ingeruild

Je bent niet ingeruild, ik zou heel graag nog met jou mailen. Maar dacht eigenlijk dat jij dat niet meer wilde.

Je houdt iig altijd een speciaal plekje in mijn hart .
Oud 11-07-2003, 20:26
WishfulDreaming
Citaat:
stout! schreef op 11-07-2003 @ 18:14:
Je bent niet ingeruild, ik zou heel graag nog met jou mailen. Maar dacht eigenlijk dat jij dat niet meer wilde.

Je houdt iig altijd een speciaal plekje in mijn hart .
Ik wou wel, alleen kon ik het niet
en het was maar een grapje

Heb btw mn halve bak pasta weggegooid en er twee boterhammen met kaas voor in de plaats gegeten want de pasta was ranzig
Oud 11-07-2003, 21:19
sublime
sublime is offline
opzich wel een goeie dag, want ik heb me aan mn max. aantal punten gehouden....

ontbeten met 2 boterhammen met vlokken, tussen de middag 2boterhammen met ene ei en ontbijtspek (dat was dom, was 3 punten, maar had er Heel Erg Zin in ) en thee, later in de middag sinaasappelsap van 3 sinasappels en savond rijst met spinazie en geraspte kaas. en de hele dag door anderhalve liter water.
Oud 12-07-2003, 08:44
stout!
stout! is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 11-07-2003 @ 21:26:
Ik wou wel, alleen kon ik het niet
en het was maar een grapje

Heb btw mn halve bak pasta weggegooid en er twee boterhammen met kaas voor in de plaats gegeten want de pasta was ranzig
k ik wist ook wel dat je t als een grapje bedoelde, maar wilde toch niet dat je het dacht want ik vond t heel leuk om met jou te mailen.

Die pasta is dat van slimfast?
Oud 12-07-2003, 09:29
WishfulDreaming
Citaat:
stout! schreef op 12-07-2003 @ 09:44:
k ik wist ook wel dat je t als een grapje bedoelde, maar wilde toch niet dat je het dacht want ik vond t heel leuk om met jou te mailen.

Die pasta is dat van slimfast?
Ik vond het ook leuk
Ja, eerste keer slimfast is lekker.. Derde keer kots je het uit
En die repen ook

Ik eet wel gewoon wat minder dan anders, dit heeft geen zin
Oud 12-07-2003, 15:59
rooddraakje
rooddraakje is offline
ik heb voor een profielwerkstuk van iemand meegedaan aan dieeten testen, oa ook slimfast.
Dat heb ik 2 week lang genomen volgens de regeltjes, maar ben er niks van afgevallen.. en die repen en soep kwamen na een paar dagen echt mijn neus uit. dat vond ik echt ranzig.. ik werd er kotsmisselijk van..
dus bij mij werkte slimfast dus niet.
Oud 12-07-2003, 17:26
soske
soske is offline
Citaat:

Buik en gezicht.
Oud 12-07-2003, 20:37
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Laat ik eens even een bericht hier neer planten

Als ik kijk naar hoe het ging, een jaar terug en nu, dan is er zo'n verschil. Vorige jaar was ik nog super geobserdeerd wat betreft eten en mijn lichaam. Elk dingetje wat ik at, "voelde" ik er als het ware bijkomen, wat in wezen waar is, maar bij mij was het behoorlijk vertekend, ook hoe ik mij zag. Ik heb een tijdje op weinig eten geleefd en ik dacht dat het mij gelukkig maakte, maar eigenlijk was het enkel een strijd tegen mezelf. Ik kon mijzelf niet accepteren wat zich uitte in het zeer onaardig zijn voor mezelf en mijn lichaam. Nu ben ik behoorlijk aangekomen, maar het boeit mij eigenlijk geen eens echt. Natuurlijk wil ik er wel wat af, best nog wat, maar als ik het doe, doe ik het verantwoord en losgekoppeld van mijn zelfbeeld. Het belangrijkste verschil met een jaar terug is dat ik nu veel meer zelfvertrouwen heb, ik kan mij veel beter accepteren. Dit maakt het denk ik ook, dat ik niet meer zo'n obsessie met eten en mijn lichaam heb. Wat ik kort gewoon even wil weergeven is, dat als je zo geobserdeerd met eten bezig bent, probeer iets aan je zelfacceptatie te doen en wat daar onder ligt, in plaats van jezelf ten gronde te richten. Stop nu het nog kan. Het is niet makkelijk, daar weet ik alles van, maar je kan het!....

Liefs,
Mariamne
Oud 12-07-2003, 21:59
sublime
sublime is offline
hmm niet zo leuk vandaag

overdag ging het wel heel goed, maar vanavond, oei we hadden bezoek dus er waren allemaal lekkere dingen in huis, en ik ben een emo-eter, dus als ik een beetje blauw ben heb ik Grote Behoefte aan chocola

nou ja, 1x is nog geen ramp, morgen weer opletten

@dreamerfly: ik geloof dat de een heleboel mensen hier gewoon hun eetpatroon wat gezonder willen maken... dat is iig wel mijn doel. natuurlijk is het eerste doel afvallen, maar de meesten weten hier wel dat je er dan nog niet bent (dat idee heb ik tenminste)... en tlijkt me ook niet goed als je te veel weegt, meer dan gezond is dus, en dan zegt ach wat maakt het uit... en zolang je er niet echt geobsedeerd door raakt en weet waar je mee bezig bent...
Oud 13-07-2003, 00:04
Orsino*
Orsino* is offline
Mij lukte het ook niet echt vandaag
Het ging heel gezond en goed, tot vanavond. Had ik zo'n trek in chocola en alles.. het is heel moeilijk om me 's avonds in te houden (na het eten).

Maar goed ik heb donderdag baantjes gezwommen (o wauw).. Voel m'n spieren nu nog steeds, was lang geleden
Oud 13-07-2003, 09:11
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
sublime schreef op 12-07-2003 @ 22:59:
hmm niet zo leuk vandaag

overdag ging het wel heel goed, maar vanavond, oei we hadden bezoek dus er waren allemaal lekkere dingen in huis, en ik ben een emo-eter, dus als ik een beetje blauw ben heb ik Grote Behoefte aan chocola

nou ja, 1x is nog geen ramp, morgen weer opletten

@dreamerfly: ik geloof dat de een heleboel mensen hier gewoon hun eetpatroon wat gezonder willen maken... dat is iig wel mijn doel. natuurlijk is het eerste doel afvallen, maar de meesten weten hier wel dat je er dan nog niet bent (dat idee heb ik tenminste)... en tlijkt me ook niet goed als je te veel weegt, meer dan gezond is dus, en dan zegt ach wat maakt het uit... en zolang je er niet echt geobsedeerd door raakt en weet waar je mee bezig bent...
Dat ken ik, dat als er bezoek is en lekker eten..., kan idd een x gebeuren...

Je hebt zeker gelijk met wat je zegt. Grotendeels zal hier afvallen met het doel om een gezond gewicht te krijgen(en daarbij die acceptatie ook te verkrijgen), toch zijn hier af en toe nog steeds mensen die zich volledig werpen op dat afvallen en daar enigszins in doorschieten en vertekend naar kijken. Met mijn bovenstaande verhaaltje, wil ik die zelfacceptatie toch nog even benadrukken, want dat blijft belangrijk om in je achterhoofd te houden, maar daar zullen zekerweten ook een heel aantal wel mee bezig zijn. Goed dat je even reageert!.

XMariamne.
Oud 13-07-2003, 10:22
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
Citaat:
dyfelena schreef op 11-07-2003 @ 20:30:
in beschuti zitten heel weinig calorieen.. het is vergelijkbaar met een rijstewafel..

het vult iid minder maar ik heb langer kunnen eten dus voor mijn gevoel heb ik meer gegeten
ik hbe het even opgezocht:
in beschuit zitten 36 calorieen, in een rijstewafel ongeveer 15 geloof ik, en in een boterham 80...

zit logica in, maar als ik 2 bechuitjes eet ipv 1 boterham, eet ik wel 2 keer zoveel belg

noujaah, we hebben allemaal onze maniertjes he...
Oud 13-07-2003, 17:35
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:

Echt aankomen vooral benen, maar mijn buik zwelt erg op zodat het LIJKT alsof ik dik ben, en mijn gezicht zwelt ook op (niet gewend aan normaal eten).

Maar aankomen dus bovenbenen, mijn grote minderwaardigheidscomplex
Oud 13-07-2003, 17:43
rooddraakje
rooddraakje is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 12-07-2003 @ 17:07:
Laat ik eens even een bericht hier neer planten

Als ik kijk naar hoe het ging, een jaar terug en nu, dan is er zo'n verschil. Vorige jaar was ik nog super geobserdeerd wat betreft eten en mijn lichaam. Elk dingetje wat ik at, "voelde" ik er als het ware bijkomen, wat in wezen waar is, maar bij mij was het behoorlijk vertekend, ook hoe ik mij zag. Ik heb een tijdje op weinig eten geleefd en ik dacht dat het mij gelukkig maakte, maar eigenlijk was het enkel een strijd tegen mezelf. Ik kon mijzelf niet accepteren wat zich uitte in het zeer onaardig zijn voor mezelf en mijn lichaam. Nu ben ik behoorlijk aangekomen, maar het boeit mij eigenlijk geen eens echt. Natuurlijk wil ik er wel wat af, best nog wat, maar als ik het doe, doe ik het verantwoord en losgekoppeld van mijn zelfbeeld. Het belangrijkste verschil met een jaar terug is dat ik nu veel meer zelfvertrouwen heb, ik kan mij veel beter accepteren. Dit maakt het denk ik ook, dat ik niet meer zo'n obsessie met eten en mijn lichaam heb. Wat ik kort gewoon even wil weergeven is, dat als je zo geobserdeerd met eten bezig bent, probeer iets aan je zelfacceptatie te doen en wat daar onder ligt, in plaats van jezelf ten gronde te richten. Stop nu het nog kan. Het is niet makkelijk, daar weet ik alles van, maar je kan het!....

Liefs,
Mariamne
Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik heb in mijn hoofd ook een plaatje zoals ik wil worden, dat met mijn bouw niet te bereiken is. Dit besef ik gelukkig wel goed. Waar het probleem dus zit is dat ik echt onzeker ben over mijn uiterlijk, waardoor ik denk dat als ik afval ik me lekkerder ga voelen.. maar dieeten brengen juist veel frustraties enzo met zich mee. Ik dieet dus nu ook niet echt meer, ik eet gezond. Ik val dus ook niet af. Maar ja dat is nou maar eenmaal zo (de vier kilo die ik ben kwijtgeraakt zit er idg niet weer aan) En bovendien ga ik nu de komende tijd op vakantie en dan kan ik moeilijk heel streng voor mezelf zijn..

Maar bedankt dat je het nog even meldt, want van sommige mensen hier heb ik ook het idee dat het echt spiegisch () is zeg maar.
Oud 13-07-2003, 21:33
mrjn
mrjn is offline
hmm vaag daggie gehad..
veel water gedronken en komkommer en meloen gegeten..
smorgens een miniscuul stukje droog stokbrood (a 5 cm) smiddags 4 wentelteefjes en savonds een pizza wel beetje jammer..
maar ik heb wel drie keer een zeeuwse bolus afgeslagen anders zou ik nu nog erger stressen...
Oud 13-07-2003, 21:50
Orsino*
Orsino* is offline
Citaat:
mrjn schreef op 13-07-2003 @ 22:33:
hmm vaag daggie gehad..
veel water gedronken en komkommer en meloen gegeten..
smorgens een miniscuul stukje droog stokbrood (a 5 cm) smiddags 4 wentelteefjes en savonds een pizza wel beetje jammer..
maar ik heb wel drie keer een zeeuwse bolus afgeslagen anders zou ik nu nog erger stressen...
4 wentelteefjes is toch niet zo erg? Het is misschien minder gezond dan een bruine boterham met jam ofzo, maar toch. Je hebt nauwlijks een ontbijt gehad, wat is er dan erg aan 4 boterhammen. Je kunt beter 2 's morgens eten en 2 's middags.

Ik heb vanavond ook pizza gehad (3/4) Maar ik werd half gedwongen hoor.
Oud 13-07-2003, 22:02
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik vind zelf dat het hier niet helemaal thuis hoort maar heb hem eens gewoon in L&G geopend en toen zeiden ze dat ie naar hier moest..

Ik ben absoluut niet dik (1.66m - 54 kg) maar heb sinds een poosje een klein buikje.
Hoe krijg ik dit het beste eraf? Lijnen dus niet, welke oefeningen helpen het best? En hoevaak per dag?
Oud 13-07-2003, 22:06
Orsino*
Orsino* is offline
http://www.vitamins.nl/nl/5_trucs_buikspieren.htm

Staan goeie oefeningen op, met filmpjes.

En één keer per dag een paar oefeningen doen lijkt me voldoende.. Maar je kunt het ook 's morgens en 's avonds doen.
Oud 13-07-2003, 22:18
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Orsino* schreef op 13-07-2003 @ 23:06:
http://www.vitamins.nl/nl/5_trucs_buikspieren.htm

Staan goeie oefeningen op, met filmpjes.

En één keer per dag een paar oefeningen doen lijkt me voldoende.. Maar je kunt het ook 's morgens en 's avonds doen.
Dank je, ik zal eens kijken
Oud 13-07-2003, 22:58
sublime
sublime is offline
vandaag ging redelijk....

onbijt was niet echt geweldig, alleen 1 broodje met becel en jus en thee

smiddags twee geroosterde boterhammen met becel en een plak oude wijven koek

savond gebakken aardappelblokjes (dat viel tegen qua punten) met sperziebonen, komkommer, appelmoes en een 'kluts ei' o en tussendoor twee slagroomsoesjes. vanavond veel thee gedronken en zonet nog 2 droge biskuitjes en een paar stukken meloen...

kwam op 17 ptn. maar de verdeeling is niet echt geweldig

en morgen ga ik zwemmen!!! om 8u al! >dan zijn er >hoop ik< alleen maar oude vrouwtjes namelijk
Oud 14-07-2003, 08:50
sublime
sublime is offline
HURRAY!!!! het zwemmen was echt wel leuk en ik was het niet eens verleerd! en vanmorgen op de weegschaal was ik afgevallen.... 1.6 kg om precies te zijn

maar eerlijk gezegd was ik vorige week wel ongesteld en dan weeg ik altijd wat zwaarder, maar dan nog ben ik wel afgevallen

nogmaals: HURRAY!
Oud 14-07-2003, 09:42
stout!
stout! is offline
Hallo
Nou vorige week ging half goed en half slecht (heb me gisteravond echt vergrepen aan vlaai en koekjes) en ben blijven hangen op 54.5. Ik wil er echt graag nog 2 kilo vanaf, hoewel ik me nu best zeker voel in kleren.
Ben vorige week wel begonnen met joggen en ga daar vandaag (na 3 dagen spierpijn) weer mee beginnen. Heb zelfs een schema om mijn conditie op te bouwen (thanks to Pieta). En ik ga zo naar buiten en naar een vriendin die een half uur fietsen verderop woont . Ik voel me goed nu, dus ga gewoon even gezond en niet veel eten dan voel ik me volgende week op vakantie ook beter. En dan hopen dat ik op vakantie nog een kilo ofzo afval (heb ik vaak op vakantie) en dan ben ik blij.
Eigenlijk voel ik me nu al blij, maar dan nog blijer. Succes allemaal ik ga naar buiten!
Oud 14-07-2003, 09:43
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Hey, ben ik ook weer even .

Met mij gaat het nog goed geloof ik, ga zo weer een uurtje hardlopen enzo .

Verder eet ik gewoon normaal en gezond (dus geen ongezonde dingen eten maar ook niet honger lijden).

Jorien, ik mail je vanmiddag denk ik, anders vanavond .

Succes allemaal.
Oud 14-07-2003, 14:48
Verwijderd
Net 'gezwommen'...en nu ben ik moe.
Oud 14-07-2003, 18:30
stout!
stout! is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-07-2003 @ 15:48:
Net 'gezwommen'...en nu ben ik moe.
'gezwommen' ? Wat is zeg maar het verschil met gewoon gezwommen?
Bedoel je dat je gewoon in het water hebt gelegen en hebt aangekloot ipv hevig baantjes te trekken?
Oud 14-07-2003, 19:04
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef op 14-07-2003 @ 19:30:
Bedoel je dat je gewoon in het water hebt gelegen en hebt aangekloot ipv hevig baantjes te trekken?
Precies.
Oud 14-07-2003, 21:48
charmedgirl
charmedgirl is offline
haha dat gebeurt bij mij meestal ook maar vannacht ga ik op vakantie en daar (in zuid frk) op de camping is elke ochtend aqua joggen.. dus das wel beter
vandaag ging opzich ook wel goed.. vanochtend een bruine boterham met een gekookt eitje.. voorderest water gedronken.. twee uur getennist --> lekker zweten en verbranden
ook nog half bordje gebakken aardappeltjes op met sla en wat vlees en later nog een appel..
ben weer blij
ik hoop dat het goed gaat op vakentie maar dat horen jullie nog wel
Oud 14-07-2003, 21:57
Orsino*
Orsino* is offline
Pff, mij lukt het echt niet meer de laatste tijd Ik durf niet meer op de weegschaal te staan! Ach ja, misschien beter dan zoveel keer per dag.
Waarom zijn er nou niet allemaal lekkere dingen zoals chips en chocola, maar dan heel low fat? Die worden vast pas in de toekomst ontworpen .

Maar goed.. je hebt nu al 0 % vet in yoghurt en kwark (van Optimel), wat ook heel lekker is
Oud 15-07-2003, 09:07
maf fluitketeltje
Hey ,

ik heb vrij weinig e melden. alles gaat nog steeds vrij goedhiergeloof ik.

Keep going everybody .
Oud 15-07-2003, 09:50
yliek
yliek is offline
Een tijd lang heb ook gigantisch willen afvallen, zo had iemand een dieet van een ziekenuis gekregen waar je 9kilo van zou afvallen in 3 weken. dat was echt 3x niks!
Maar nu kan ik heel goed met mezelf leven, ik heb alleen een gezondere eetgewoonte nodig..
dus ik ga ook eens watvan hier uitproberen

(ff wat stomme spelfouten eruitgehaald!)

Laatst gewijzigd op 15-07-2003 om 09:52.
Oud 15-07-2003, 10:05
rooddraakje
rooddraakje is offline
Tot mijn grote verbazing ben ik weer een kilo afgevallen! Jeeh!
Nu 5,5 kilo in totaal sinds ik op mijn eten ben gaan letten.. en dat zijn al wel wat maandjes intussen, maar dat betekent ook dat het er op een gezonde manier is afgegaan en dat de kans op een jojo effect kleiner is! *is blij!*
Oud 15-07-2003, 10:30
stout!
stout! is offline
Citaat:
rooddraakje schreef op 15-07-2003 @ 11:05:
Tot mijn grote verbazing ben ik weer een kilo afgevallen! Jeeh!
Nu 5,5 kilo in totaal sinds ik op mijn eten ben gaan letten.. en dat zijn al wel wat maandjes intussen, maar dat betekent ook dat het er op een gezonde manier is afgegaan en dat de kans op een jojo effect kleiner is! *is blij!*
Oud 15-07-2003, 15:14
rooddraakje
rooddraakje is offline
Citaat:
stout! schreef op 15-07-2003 @ 07:00:
Dank je!
Oud 15-07-2003, 19:15
maf fluitketeltje
offtopic: Jorien, heb je mijn mailtje nog gekregen vanmorgen?
Oud 15-07-2003, 20:42
stout!
stout! is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 15-07-2003 @ 20:15:
offtopic: Jorien, heb je mijn mailtje nog gekregen vanmorgen?
yep, heb net teruggemaild.
Oud 16-07-2003, 11:51
zonnebloemke
zonnebloemke is offline
Ik vroeg me zo wat af: Heel veel zeggen van dat ze in de zomer minder eten, maar ik ga dan juist meer eten! :-s Wat hebben jullie??
Oud 16-07-2003, 15:04
Basia
Basia is offline
Citaat:
zonnebloemke schreef op 16-07-2003 @ 12:51:
Ik vroeg me zo wat af: Heel veel zeggen van dat ze in de zomer minder eten, maar ik ga dan juist meer eten! :-s Wat hebben jullie??
....en dan vooral als ik thuis ben zoals nu.....
grmbl zo komen al mn kilo's dr weer bij
Oud 16-07-2003, 18:36
Verwijderd
Citaat:
zonnebloemke schreef op 16-07-2003 @ 12:51:
Ik eet inderdaad minder, maar dat komt vooral doordat ik de hele week werk. Wij hebben we een bedrijfskantine, maar dan moet je 1.40 voor je lunch betalen, dat vind ik persoonlijk te duur waardoor ik altijd mijn zelf meegebrachte lunch eet.
Ik kan dus niet gaan snoepen van alle lekkere dingen die in de kantine te krijgen zijn.
Als ik thuis kom heb ik altijd wel honger, maar ik weet me meestal wel in te houden. En het duurt dan meestal ook niet meer zoalg voordat we gaan avondeten.
Afleiding (= werk) is dus een goeie manier om minder te eten (iig voor mij dan)

Bij mij schiet het afvallen nog niet echt op, bleef steeds maar of hangen op hetzelfde gewicht of aankomen.
Inmiddels loop ik bij een alternatieve arts die heeft vastgesteld dat het ligt aan mijn verbranding en aan het feit dat ik mijn emoties niet uit (of dit allemaal klopt weet ik niet, maar daar kom ik vanzelf wel achter)
Ik hoop iig dat het werkt, want ik wil dat gewicht nu toch wel eens kwijt.

Voor iedereen die aan het lijnen is en/of op z'n eetpatroon let, succes
Oud 16-07-2003, 22:23
Verwijderd
I'm back...
Vanaf morgen weer maar eens diëten...
Was net twee weken op werkvakantie en tjah..blijkbaar toch niet afgevallen, hoewel ik hoopte van wel
Maar het is nog niet te laat, die kilootjes krijg ik er zo weer af!

Laten we beginnen met de tussendoortjes te schrappen. (stap 1)
Oud 17-07-2003, 09:06
maf fluitketeltje
*zucht* met die hitte heb ik niet gespotrt, ga vandaag weer beginnen, verer alles ok.
Oud 17-07-2003, 09:25
stout!
stout! is offline
Hmmpf, ik ga me niet meer wegen de komende tijd, wát frustrerend. Ik had echt het idee dat ik wel redelijk goed bezig was geweest de laatste dagen, ok dinsdag en woensdag door de hitte niet zoveel bewogen maar toch... ben k gewoon helemaal niks afgevallen, zelfs 100 g aangekomen (ik weet dat dat niks is, t is meer dat ik niet afgevallen ben).
Ik ga vanavond maar weer joggen, ik wil echt bezig blijven maar kan er niet tegen als ik geen resultaat zie. Maar ik wil ook niet meer aankomen. NOU.
Gisteren was ik trouwens weer gaan joggen (gaat wel steeds beter) maar toen ben ik na 6 minuten alweer supersnel naar huis toegerend (dat was opzich best goed) omdat er een enge man steeds langs me reed in zijn auto en dan heel erg keek. Maar vanavond dus weer en verder ook gewoon actief doen. Verder wil ik er niet teveel aan denken, ik word er alleen maar gefrustreerd van, terwijl ik dat normaal nooit heb; meestal werkt het wel als ik het tenminste volhou.
Oud 17-07-2003, 09:49
rooddraakje
rooddraakje is offline
Citaat:
stout! schreef op 17-07-2003 @ 05:55:
Hmmpf, ik ga me niet meer wegen de komende tijd, wát frustrerend. Ik had echt het idee dat ik wel redelijk goed bezig was geweest de laatste dagen, ok dinsdag en woensdag door de hitte niet zoveel bewogen maar toch... ben k gewoon helemaal niks afgevallen, zelfs 100 g aangekomen (ik weet dat dat niks is, t is meer dat ik niet afgevallen ben).
Ik ga vanavond maar weer joggen, ik wil echt bezig blijven maar kan er niet tegen als ik geen resultaat zie. Maar ik wil ook niet meer aankomen. NOU.
Gisteren was ik trouwens weer gaan joggen (gaat wel steeds beter) maar toen ben ik na 6 minuten alweer supersnel naar huis toegerend (dat was opzich best goed) omdat er een enge man steeds langs me reed in zijn auto en dan heel erg keek. Maar vanavond dus weer en verder ook gewoon actief doen. Verder wil ik er niet teveel aan denken, ik word er alleen maar gefrustreerd van, terwijl ik dat normaal nooit heb; meestal werkt het wel als ik het tenminste volhou.
Ik ben nou al een aantal weken niet van gewicht verandert terwijl ik wel gezond heb gegeten en gesport. Wat ik wil zeggen is dat je het meestal niet direct merkt, je moet dit wat je nu doet proberen vol te houden en dan zal je vanzelf weer resultaat zien.
En ik denk dat het goed is om niet elke dag te wegen, maar om de zoveel dagen. ( ik weet niet of je dit al deed maar als je het niet doet raad ik het je zeker aan, omdat je dan ten eerste sneller resultaten ziet en ten tweede minder met je gewicht bezig bent) Succes!
Oud 17-07-2003, 10:34
stout!
stout! is offline
Citaat:
rooddraakje schreef op 17-07-2003 @ 10:49:
Ik ben nou al een aantal weken niet van gewicht verandert terwijl ik wel gezond heb gegeten en gesport. Wat ik wil zeggen is dat je het meestal niet direct merkt, je moet dit wat je nu doet proberen vol te houden en dan zal je vanzelf weer resultaat zien.
En ik denk dat het goed is om niet elke dag te wegen, maar om de zoveel dagen. ( ik weet niet of je dit al deed maar als je het niet doet raad ik het je zeker aan, omdat je dan ten eerste sneller resultaten ziet en ten tweede minder met je gewicht bezig bent) Succes!
Dankjewel. Ik weeg me ook niet elke dag, maar nu dus wel om de paar dagen en dat is ook niet goed voor me. Eerst woog ik me steeds vrij lang niet, en dan was ik steeds wat afgevallen. Ik voel me gewoon zoveel beter (nu) als ik slanker ben dan toen wanneer ik wat dikker ben dat ik echt echt echt niet meer wil aankomen...dus daarom reageer ik misschien een beetje overdreven. Ik had alleen nog even ietsje willen afvallen voordat ik morgen op vakantie ga, maarja.. meestal val ik op vakantie wel af maar ik ga er niet meer teveel over stressen. Gewoon lekker bezig blijven en vooral normaal eten ipv weinig of teveel. Bedankt voor je reactie iig.
En vanavond ga ik weer joggen! Had ik vroeger nooit gedacht, maar het is best verslavend.

Niet leuk: mijn moeder die mijn al vrij strakke nieuwe spijkerbroek (mt 27) in de droger heeft gegooid zodat ik m nu niet meer goed dichtkrijg.

Regels voor berichten