Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2003, 12:09
Mashedpotato
Mashedpotato is offline
Pff alto's ??

Je hebt inderdaad de mensen van 15/16/17?? Die heel de tijd schreeuwen dat ze zeggen wat ze willen, zijn wie ze zijn en doen wat ze leuk vinden. Maar ja...

En je hebt ook mensen die gewoon doen wat ze doen zonder dat ze gaan schreeuwen en dat soort dingen. Dat vind ik wel erg ok
Maar niet die andere mensen AAARGH!!!!!!!! *moordneigingen*
Oud 25-07-2003, 12:20
emi
emi is offline
Ach, ik ben zon, wat jullie 'alto' noemen, meisje van 16, die zich mateloos irriteert aan mensen van dezelfde leeftijd, die zichzelf 'alto' noemen. Al dat geschreeuw, en dat zwaar extreme, en gescheld op huppelkutjes hoeft van mij niet. Ik mag dan misschien wel wijde broeken dragen, maar dat maakt mij nog niet iemand die alles doet waar ze zin in heeft zonder rekening te houden met andere mensen. Dat in hokjes stoppen is misschien wel handig, maar eigenlijk totaal onzinnig. In welke kleding mensen ook lopen, hoe ze zich ook gedragen, iedereen is toch anders.
Maargoed, weer een heeeeeeeeeerlijk onzinnige reply van mij...
Oud 27-07-2003, 08:35
fcuk
fcuk is offline
Citaat:
Vampiria schreef op 21-07-2003 @ 22:57:
Wat ik onder 'alto' versta:
Meisjes met wijde broeken, rare kettingen eraan, tienduizend kleuren armbandjes, spikes, een Korn- of SOAD- shirt, skateschoentjes en een rare kleur haar dat er viezig bij hangt of in 2 staartjes zit.
Jongens met viezig lang haar of natuurlijk spikes (mét blauw of rood erin ja), een afschuwelijke wijde broek, vies XXL-shirt en veelal ook die maffe sieraden als bij meisjes. Natuurlijk ook weer de prachtige, verlepte skateschoentjes. Handen in de tassen, schouders laten hangen en je bent een echte alto. Oh, en je moet inderdaad steeds roepen hoe alto je bent, lekker schreeuwen om aandacht en vooral heel relaxed doen, weetjewel.
Deze alto'tjes zijn meestal zo tussen de 12 en 18 jaar oud. Ja, heel schattig... Ik hou er dus écht niet van, maar val me vooral niet aan omdat ik mijn mening uit.
Ik was eigelijk niet van plan om te reageren. maar na deze post wel.
Ik ken redelijk veel mensen die naar punk, ska, rock en metal luisteren (net als mij trouwens) . Maar ik ken eigelijk niemand die er echt zo bij loopt als jij de 'alto' beschrijft. Ik zeg toch ok niet dat iedere 'kakker' 2 blousejes aanheeft omdat dat beter is..?
Oud 27-07-2003, 08:37
fcuk
fcuk is offline
Citaat:
Mashedpotato schreef op 25-07-2003 @ 13:09:
Pff alto's ??

Je hebt inderdaad de mensen van 15/16/17?? Die heel de tijd schreeuwen dat ze zeggen wat ze willen, zijn wie ze zijn en doen wat ze leuk vinden. Maar ja...

En je hebt ook mensen die gewoon doen wat ze doen zonder dat ze gaan schreeuwen en dat soort dingen. Dat vind ik wel erg ok
Maar niet die andere mensen AAARGH!!!!!!!! *moordneigingen*
dat schreeuwe lijkt wel of ze dan aandacht willen lijkt mij.
Maar heb je zoiets niet in iedere ' groep' (als we het dan toch over hokjes enzo hebben)
Oud 27-07-2003, 15:27
erwtje
erwtje is offline
als je wannabe alto's en echte alto's hebt heb je dan ook 'echte kakkers?' en 'wannabe' kakkers? hoe zien hun er dan uit?
Oud 27-07-2003, 16:24
Verwijderd
Citaat:
erwtje schreef op 27-07-2003 @ 16:27:
als je wannabe alto's en echte alto's hebt heb je dan ook 'echte kakkers?' en 'wannabe' kakkers? hoe zien hun er dan uit?
"hun"..
Oud 27-07-2003, 16:37
Freggol
Freggol is offline
Alto`s zijn geil (de meisjes dan he )
Oud 27-07-2003, 16:51
[BlisteX]
[BlisteX] is offline
EXO: , waarom doe je je zo "beter als de rest" voor, dat 10 12-jarige meisjes je adoreren maakt niet dat je meteen iedereen op een manier die jij toepast mag bekritiseren, als je nou eens niet op anderen let , en gewoon zelf nuttige posts geeft, ipv alles in anderen woorden nog een keer neerzetten
Oud 27-07-2003, 16:52
Demiurge
Demiurge is offline
Citaat:
Spunker schreef op 27-07-2003 @ 17:37:
Alto`s zijn geil (de meisjes dan he )

Mee eens
Oud 27-07-2003, 17:00
Verwijderd
Citaat:
[BlisteX] schreef op 27-07-2003 @ 17:51:
EXO: , waarom doe je je zo "beter als de rest" voor, dat 10 12-jarige meisjes je adoreren maakt niet dat je meteen iedereen op een manier die jij toepast mag bekritiseren, als je nou eens niet op anderen let , en gewoon zelf nuttige posts geeft, ipv alles in anderen woorden nog een keer neerzetten
BLISTEX: vroeger zou ik me misschien iets aantrekken van zo'n post maar nu volsta ik met:
Oud 27-07-2003, 17:06
[BlisteX]
[BlisteX] is offline
Citaat:
eXo schreef op 27-07-2003 @ 18:00:
BLISTEX: vroeger zou ik me misschien iets aantrekken van zo'n post maar nu volsta ik met: [afbeelding]
Dan is het dus waar dat intelligentie naarmate de leeftijd vordert afneemt....
Oud 27-07-2003, 17:11
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
[BlisteX] schreef op 27-07-2003 @ 18:06:
Dan is het dus waar dat intelligentie naarmate de leeftijd vordert afneemt....
bij jou misschien wel ja

En stel je alsjeblieft niet zo aan...
Oud 27-07-2003, 17:12
Vice
Vice is offline
Citaat:
eXo schreef op 27-07-2003 @ 18:00:
het gamez-smiley
Oud 27-07-2003, 17:14
Verwijderd
Whaha, schattig Ga maar bij je mammie een glaasje cola halen, alles komt goed.

Zal ik dan toch maar een clichematige conclusie schrijven? Ik denk dat het met alto's precies zo is als bij andere subculturen, ze vinden zichzelf nooit 'alto' maar wijzen maar wel al te graag naar 'soortgenoten' om ze uit te maken voor kutalto of wannabe. Maar zoals ik al zei, dat is niet alto-eigen.
Oud 27-07-2003, 17:20
[BlisteX]
[BlisteX] is offline
Citaat:
eXo schreef op 27-07-2003 @ 18:14:
BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA

Zal ik dan toch maar een clichematige conclusie schrijven? Ik denk dat het met alto's precies zo is als bij andere subculturen, ze vinden zichzelf nooit 'alto' maar wijzen maar wel al te graag naar 'soortgenoten' om ze uit te maken voor kutalto of wannabe. Maar zoals ik al zei, dat is niet alto-eigen.

ben ik nou echt de enige,,(maakt me eigenlijk niet veel uit), die dat vind, ik bedoel, er zit toch wel zo'n ondertoontje in van "Zal IK dan toch maar een clichematige conclusie schijven", , en om zoiets met een vraag te beginnen en niet wachten op antwoord waarmee het dus compleet overbodig was slaat al helemaal nergens op... maak dan een goede inleiding,... of geen..
Oud 27-07-2003, 17:22
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
[BlisteX] schreef op 27-07-2003 @ 18:20:
ben ik nou echt de enige,,(maakt me eigenlijk niet veel uit), die dat vind, ik bedoel, er zit toch wel zo'n ondertoontje in van "Zal IK dan toch maar een clichematige conclusie schijven", , en om zoiets met een vraag te beginnen en niet wachten op antwoord waarmee het dus compleet overbodig was slaat al helemaal nergens op... maak dan een goede inleiding,... of geen..
Ja,...je bent de enige

Je zit te zeuren dat ie een loos, ongefundeerd antwoord geeft. Geeft ie een antwoord, is het weer niet goed...

Je ziet dingen die er niet zijn...
Oud 27-07-2003, 17:22
Verwijderd
Citaat:
[BlisteX] schreef op 27-07-2003 @ 18:20:

Waarom houdt je niet gewoon ff je bek en leg je je lul onder de perforator?

Ik trachtte de zaak nog enigzins ontopic te houden, maar nee, meneer BlisteX moet weer in de aanval gaan. Wat is er ventje, krijg je thuis niet genoeg aandacht? Moet je weer stoer doen. Pleur toch op man, je raakt kant noch wal, kom maar weer terug als je ballen ingedaald zijn.
Oud 27-07-2003, 18:07
[BlisteX]
[BlisteX] is offline
Citaat:
Je zit te zeuren dat ie een loos, ongefundeerd antwoord geeft. Geeft ie een antwoord, is het weer niet goed...

heb je nou zelf niet door dat jezelf al klem lult...? , 'k wil je desnoods het wel uitleggen maar ik doe het dan wel privé , aangezien exo en exo's vriendje(YOU) niet tegen kritiek kunnen..

Citaat:
eXo schreef op 27-07-2003 @ 18:22:
Waarom houdt je niet gewoon ff je bek en leg je je lul onder de perforator?

. Wat is er ventje, krijg je thuis niet genoeg aandacht? Moet je weer stoer doen. Pleur toch op man, je raakt kant noch wal, kom maar weer terug als je ballen ingedaald zijn.
oei, daar heb je me...

*[BlisteX] komt terug, Zijn zijn l*l geperforeerd en zijn ballen zijn ingedaald*

Ik vind alto's meer iets wat anderen over deze mensen zeggen, je bent geen alto, kunt het niet van jezelf vinden, maar anderen zeggen dat je het bent omdat ze dat "makkelijker in die trant" vinden... Net als bij kakkers, je ebnt het niet maar anderen vinden van wel, waardoor je het semi-word.. , daarom vind ik de term wannabee ook erg vreemd, andere mensen namen geven om ze te kunnen "sorteren" is al erg genoeg maar nu gaan ze beginnen aan sub-groepjes...
Oud 27-07-2003, 19:51
Dying Bride
Dying Bride is offline
zit hier nou nog geen slot op?

Dit is echt een eindeloze discussie, die nooit door iemand echt gewonnen word, iedereen weet het toch wel beter.

mijn zouteloze mening: Als alto ben je iemand anders. Helemaal uniek, zoals iedereen.

-edit- naam. dit is AePiE onder Kelly's account.
Oud 27-07-2003, 20:06
Faery
Faery is offline

Alto's 0wnen de boel .

[edit] met dank aan Paralelletje .
Oud 27-07-2003, 20:13
Dying Bride
Dying Bride is offline
Citaat:
Faery schreef op 27-07-2003 @ 21:06:
[afbeelding]

Alto's 0wnen de boel .

zwart haar + witte make-up+ bloed = gottik, geen alto. Of is gottik nou een sub-klasse van alto, zoals punk??
Oud 27-07-2003, 20:14
Verwijderd
Oeh rrrrr.
Oud 27-07-2003, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Dying Bride schreef op 27-07-2003 @ 21:13:
zwart haar + witte make-up+ bloed = gottik, geen alto. Of is gottik nou een sub-klasse van alto, zoals punk??
Ja duh!

Die identificieren zich immers ook met Manson enzo.
Oud 27-07-2003, 20:16
Maddan
Maddan is offline
Citaat:
[afbeelding]

Alto's 0wnen de boel .

is het tegenwoordig hip om eruit te zien alsof je al een dagje of 5 ligt te rotten?
Oud 27-07-2003, 23:30
Kadaffi
Kadaffi is offline
Citaat:
HeerVanHasselt schreef op 25-07-2003 @ 10:37:

Jullie begrijpen dat ik als kakker mij uiteraard een plek in de eerste groep toedicht. Dat zie je hier trouwens bij alle reactie's. Er is niemand die zegt: tja, ik ben 13, noem me zelf gothic omdat ik er heeel graag bij wil horen en het heel tof vind om lekker mezelf te zijn door heel hard mijn best te doen om met de mode mee te doen. Nee, iedereen hier vindt zichzelf een hele relaxte, wijze alto.
Mijn conclusie is dan dat de mens (vooral in de extreme fase, de pubertijd) de rest van de wereld in groepen indeelt, daarin een dusdanige hierarchie aanbrengt dat hijzelf goed uit de verf komt en daardoor vrede kan hebben met zijn plaats in de wereld.
Dat zijn ware woorden.

Over Faery's plaatje:

Mensen die zichzelf zo voor lul moeten zetten om op te vallen (wat kennelijk wenselijk is in alto kringen) zijn

KANSLOOS!
Oud 28-07-2003, 01:04
Verwijderd
*middelvinger*

somebody get the popcorn
Oud 28-07-2003, 09:20
here I am
here I am is offline
ken bez wel wat alto's en ze kleden zich dus niet zo om op te vallen, ze doen dat omdat ze het mooi vinden. Voor de rest zijn het ook maar gewone mensen en zijn ook helemaal niet zo rebels. Oke, ze gaan makkelijker met alles om en hebben ook wel een beetje schijt aan regels enzo, maar niet te. En ik vind het ook wel knap dat ze zo heel anders durven te zijn...
Oud 28-07-2003, 09:36
Kadaffi
Kadaffi is offline
Ik heb volgens mij ook schijt aan regels.

Maakt mij dat een alto?

Volgens mij hebben alto's veeeeel meer respect voor regels dan die jongetjes die je om 1 uur 's nachts met hun breezertje etc. door de stad dolen en lopen te schreeuwen.

Alles is weer eens relatief
Oud 28-07-2003, 09:58
here I am
here I am is offline
Citaat:
Kadaffi schreef op 28-07-2003 @ 10:36:
Ik heb volgens mij ook schijt aan regels.

Maakt mij dat een alto?

Volgens mij hebben alto's veeeeel meer respect voor regels dan die jongetjes die je om 1 uur 's nachts met hun breezertje etc. door de stad dolen en lopen te schreeuwen.

Alles is weer eens relatief
dat maakt jou niet een alto. Alto's worden 'gekenmerkt' om het zo even te noemen door schijt hebben aan regels EN alternatieve kleding... maar ja, wat is dan de definitie van alternatief...
Oud 28-07-2003, 10:31
Black Sugar
Black Sugar is offline
Bij alto's denk ik aan:

wijde broeken
kleurtjes
asccesoires (hoe schrijf je dat eigenlijk)
bedrukte shirtjes
op de grond zittende mensen
andere dingen die anders zijn dan de mainstream en aansluiten op bovengenoemde
mensen die zichzelf uber alles stellen
mensen die d'r ook niks aan kunnen doen en zich gewoon zo kleden.
Vooroordelen walhalla
Oud 28-07-2003, 12:16
[BlisteX]
[BlisteX] is offline
Citaat:
Kadaffi schreef op 28-07-2003 @ 10:36:

MEE EENS!
Oud 28-07-2003, 19:41
erwtje
erwtje is offline
Citaat:
here I am schreef op 28-07-2003 @ 10:20:
ken bez wel wat alto's en ze kleden zich dus niet zo om op te vallen, ze doen dat omdat ze het mooi vinden. Voor de rest zijn het ook maar gewone mensen en zijn ook helemaal niet zo rebels. Oke, ze gaan makkelijker met alles om en hebben ook wel een beetje schijt aan regels enzo, maar niet te. En ik vind het ook wel knap dat ze zo heel anders durven te zijn...
Oud 28-07-2003, 19:56
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Alto's 0wnen de boel .

hahah geniaal
Oud 28-07-2003, 21:15
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
bij alto´s denk ik aan van die avril-figuurtjes. het beeld van alto´s is ( voor mij iig )nogal veranderd sinds die hele rage eromheen. achjah.
Oud 28-07-2003, 21:23
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Voor mij betekent het woord 'alternatieveling' gewoon een niet-doorsnee persoon. Zowel qua kledij als gedrag, ideeën.
Kledij dat kan zijn: punk-achtig, trashy, zelfs tuttig madammerig kan op een of andere manier ook alternatief zijn.

Want het is niet omdat je met een wijde broek loopt dat je alternatief bent.

Niet dat ik zin had in deze topic..
Oud 28-07-2003, 21:40
Verwijderd
Citaat:
XveganX schreef op 21-07-2003 @ 22:35:
en sommige kunnen wel ropen dat ze niet met de mode mee gaan
het probleem met de mode is dat je in een winkel heus geen non-modieuze kleding vindt. Dat verkoopt niet. Dus zelfs alto's dragen modieuze kleding.

Ikzelf draag gewoon wat ik leuk vind, het klinkt erg cliché ja. Maar uiteindelijk kom ik de laatste paar jaren op de strak-wijduitlopende spijkerbroeken uit. Ik draag wel veel bandshirts en shirts van nijntje. (Mn vriend trouwens ook, die is qua kleding vind ik echt een beetje alto, corduroy 'meidenbroeken' en hele strakke shirts van vage bands enzo.) Verder heb ik zown koele elmo-tas... en ik ben gek op harry potter dus mn telefoon plus schoolspullen zijn volledig harry potter. Ik heb zelfs een schooluniform outfit van Hermelien uit Harry Potter
Oud 28-07-2003, 21:47
Vice
Vice is offline
Maar je kan modieuze kleding ook op een alternatieve manier dragen.
Oud 28-07-2003, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 28-07-2003 @ 22:47:
Maar je kan modieuze kleding ook op een alternatieve manier dragen.
Dat is zo.
Oud 28-07-2003, 23:31
drama
drama is offline
bij altós denk ik:

che guevara was geen kledingmerk
Oud 29-07-2003, 12:18
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
toen ik een jochie van 14 was zag ik een keer bij een concert van NOFX in de melkweg een vroege 'alto'. Ik dacht wow wat koel dat ze dat durft (nog vol ontzag voor alle spikes, dreadlocks, alles), ze bestaan dus toch! zoiets

nu is het zo veelvoorkomend dat het me geen fuck meer boeit
Oud 29-07-2003, 14:31
Black Sugar
Black Sugar is offline
Citaat:
drama schreef op 29-07-2003 @ 00:31:
bij altós denk ik:

che guevara was geen kledingmerk
O'h, dan moet ik maar weer overstappen op iets anders dacht echt dat dat 'het'alto merk was.
*denk* wat dan wel. Owja nirvana is ook cool.

Oud 29-07-2003, 14:32
Black Sugar
Black Sugar is offline
Citaat:
Maddan schreef op 27-07-2003 @ 21:16:
is het tegenwoordig hip om eruit te zien alsof je al een dagje of 5 ligt te rotten?
Nee ze gingen een B filmpje maken. zij is het lijk......
Oud 29-07-2003, 14:34
Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
alto's vind ik maar wazige mensen
Oud 29-07-2003, 15:31
erwtje
erwtje is offline
Citaat:
[BlisteX] schreef op 27-07-2003 @ 19:07:

Ik vind alto's meer iets wat anderen over deze mensen zeggen, je bent geen alto, kunt het niet van jezelf vinden, maar anderen zeggen dat je het bent omdat ze dat "makkelijker in die trant" vinden... Net als bij kakkers, je ebnt het niet maar anderen vinden van wel, waardoor je het semi-word.. , daarom vind ik de term wannabee ook erg vreemd, andere mensen namen geven om ze te kunnen "sorteren" is al erg genoeg maar nu gaan ze beginnen aan sub-groepjes...
ja idd je haalt me de woorden uit mn mond!
Oud 29-07-2003, 15:40
Freshh~
Freshh~ is offline
Pfff zo'n topic over alto's word wel lekker uitgemolken
laat ze toch lekker..., waar maken we ons druk om
Oud 01-08-2003, 18:00
PanDaemonAeon
PanDaemonAeon is offline
Citaat:
Vleermuisje schreef op 29-07-2003 @ 16:40:
Pfff zo'n topic over alto's word wel lekker uitgemolken
laat ze toch lekker..., waar maken we ons druk om
Heulemaal mee eens
Oud 01-08-2003, 19:22
herz
herz is offline
misschien een klein beetje off topic, maar als je een paar leuke flash filmpjes wilt zien over een klein gothic meisje ga dan hier naar toe..

http://www.matazone.co.uk/theotherside.html

its fun just do it
Oud 02-08-2003, 21:34
Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
655321 schreef op 21-07-2003 @ 21:53:
Niks mis met ska patroontjes.
Lang leve de Ska-patroontjes! HiepHoi!
Oud 04-08-2003, 09:30
flipm0
flipm0 is offline
Ik vind het mooi dat mensen zich kunnen kleden zoals ze willen, ookal ziet het er niet uit, die mensen vinden het mooi, en als hun het mooi vinden, vind ik het goed

Be creative with yourself (slecht engels)
Oud 04-08-2003, 12:17
erwtje
erwtje is offline
Citaat:
herz schreef op 01-08-2003 @ 20:22:
misschien een klein beetje off topic, maar als je een paar leuke flash filmpjes wilt zien over een klein gothic meisje ga dan hier naar toe..

http://www.matazone.co.uk/theotherside.html

its fun just do it
hij was wel lol jah!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten