Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2003, 15:01
FrantiC
FrantiC is offline
oeh, een goede dag vandaag
ontbijt:
1 bruine boterham met stroop
1 volkoren beschuitje kaas
2 glazen water

lunch:
1 bruine boterham snijworst
1 portie aardbeien
2 glazen water
1 glas melk

tussendoor:
4 volkoren biscuitjes
1 portie aardbeien
2 glazen water
1 waterijsje

vanavond nog:
1 portie noodles
1 stuk komkommer
4 glazen water

dit is goed te doen toch??
ik bedoel, krijg ik zo voldoende voedingsstoffen binnen??
Oud 04-08-2003, 15:31
Verwijderd
Citaat:
FrantiC schreef op 04-08-2003 @ 16:01:
Ik weet niet wat er bij de noodles zit...maar je krijgt geen echte groenten binnen en je mist vetten...verder is het wel oké, volgens mij.
Oud 04-08-2003, 16:15
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
anjali schreef op 04-08-2003 @ 14:03:
AAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah ik heb net twee suikerklontjes in mijn thee gedaan!!!!!!

Niet 1 maar TWEE 2!!!!! 2!!!!!

Nu kom ik zeker weten volgens mijn moeder 2 kilo aan!

AAaahh voel me beroerd zoveel suiker in 1 dag!
Hoi Anjali,

2 suikerklontjes is echt geen ramp hoor! Je moet je niet zo schuldig voelen hierdoor. Je moeder heeft ongelijk, door suikerklontjes kom je geen 2 kilo aan. Weet je moeder dat je lijnt? En ben je naar een dietist geweest, voordat je begon met lijnen? Zonee, is dat misschien wel een goede optie voor je. Hij of zij zegt dan precies wat je mag afvallen en eten/drinken. Dat werkt veel beter dan dat je in paniek raakt van 2 suikerklontjes! Succes!
Oud 04-08-2003, 19:17
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 01-08-2003 @ 09:44:
ik heb hier even de bezwaren van het dieet gegoogled
Srry voor de late reactie...
Wat het montignac-dieet ammel met je doet da week nie, (nu wel na jouw post) maar het heeft iig geholpen voor mn ouders. Ik zal mn moeder es vragen wa je ammel wel en nie door elkaar mocht eten. T kan slecht zijn, of juist goed da weet ik nie, maar ik post het een dezer dagen nog wel, miss willen meer mensen het proberen.
PS Tis mooi dat er ook nog honing bij kan.
Ik ga morgen zwemmen... kom je ook? Miss hebben ze daar ook honing voor in het zwembad.
*lokt met pot honing*
Oud 04-08-2003, 20:10
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Citaat:
FrantiC schreef op 04-08-2003 @ 16:01:
oeh, een goede dag vandaag
ontbijt:
1 bruine boterham met stroop
1 volkoren beschuitje kaas
2 glazen water

lunch:
1 bruine boterham snijworst
1 portie aardbeien
2 glazen water
1 glas melk

tussendoor:
4 volkoren biscuitjes
1 portie aardbeien
2 glazen water
1 waterijsje

vanavond nog:
1 portie noodles
1 stuk komkommer
4 glazen water

dit is goed te doen toch??
Beste FrantiC,
ik heb geen idee hoeveel jij beweegt en wat jij gewend bent,
maar als je weinig beweegt en dit eet, eet je denk ik toch teveel (tenzij jij mij uit ervaring beter kan vertellen).

Ik weet niet welke stroop jij neemt, maar appelstroop bijvoorbeeld bevat vrij veel suikers en calorieen en is eigenlijk niet aan te bevelen tenzij je het nuttig gebruikt, bijvoorbeeld in combinatie met een vegetarische toevoeging. Je zou best kunnen overwegen een grote kom muesli te nuttigen 's morgens, Zonnatura biedt heel lekkere (door toegevoegde honing) en gezonde noten- en vruchtenmuesli's aan. Dat geeft een groot aantal calorieen, maar brengt wel meteen de spijsvertering goed opgang. Bovendien geeft het je ijzer, calcium en enkele vetzuren. Hierbij zou je bijvoorbeeld nog een glas sinaasappelsap kunnen drinken, om ijzer en calcium om te zetten tot een beter opneembare vorm, zodat je er minder van behoeft.
's Middags een of twee boterhammen is ook uitstekend, hoewel snijworst wel vrij vet kan zijn. Maar goed, zo je wilt. De volkoren biscuitjes kunnen wel aantikken, die zijn, denk ik, al snel 50 calorieen per biscuitje, waardoor je toch de voedinswaarde krijgt van anderhalve boterham met kaas. Twee porties aardbeien lijkt me ook wat overdreven, hoewel er in aardbeien wel veel vitamine C en silicium zit.
Misschien vind je het lekker 's avonds met dit weer een stuk meloen te nemen? In meloen zit vrij veel vitamine A, veel meer dan in aardbeien. Het is misschien handig wat extra vetzuren binnen te krijgen door het nuttigen van wat amandelen en pinda's. Voor voldoende zink lijken een paar walnoten me niet onverstandig!
Oud 04-08-2003, 20:33
Black Soul
Black Soul is offline
Mijn dag:

10.30: 1 uitgeperste grapefruit
11.15: 2 boterhammen met kaas + biogardedrink
12.00: 1 boterham met kaas
15.00: 2 koppen thee
16.30: 3 blokjes chocola
17.00: stukje kaas
18.30: avondeten (bloemkool, aardappelen, vinken, vla na)
20.00: 1 peer
21.30: 1 beschuitje met kaas

tussendoor spa rood gedronken (kweeniemeer hoeveel)
Oud 04-08-2003, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Ochlocraat schreef op 04-08-2003 @ 21:10:
Beste FrantiC,
ik heb geen idee hoeveel jij beweegt en wat jij gewend bent,
maar als je weinig beweegt en dit eet, eet je denk ik toch teveel (tenzij jij mij uit ervaring beter kan vertellen).

Ik
negeer hem aub

je eet prima gezond.. zkeer niet teveel
Oud 04-08-2003, 23:45
Orsino*
Orsino* is offline
Citaat:
******** schreef op 04-08-2003 @ 22:03:
negeer hem aub

Poeh idd Eerder te weinig.
Maar ik neem aan dat je niet elke dag noodles eet, want dat is niet echt voedzaam.. (voor een avondmaaltijd dan).
Oud 05-08-2003, 13:06
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
Orsino* schreef op 05-08-2003 @ 07:45:
Poeh idd Eerder te weinig.
Maar ik neem aan dat je niet elke dag noodles eet, want dat is niet echt voedzaam.. (voor een avondmaaltijd dan).
hahaha...neej
meestal eet ik aardappels met groente en vlees, of pasta of rijst...
Oud 05-08-2003, 13:08
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
******** schreef op 05-08-2003 @ 05:03:
negeer hem aub

hahah...ik vond het al een beetje vreemd dat hij dat zei, aangezien ik voor de grap ns gekeken heb hoeveel calorieen dat zijn, en ik op een totaal van ongeveer 900 kwam
nou weet ik dat dat niet alles zegt, maar toch.
ik was zelf ook tot de conclusie gekomen dat snijworst en stroop niet al te mager zijn, maar he, je kan niet alles hebben toch?
Oud 05-08-2003, 14:26
Verwijderd
Citaat:
FrantiC schreef op 05-08-2003 @ 14:08:
hahah...ik vond het al een beetje vreemd dat hij dat zei, aangezien ik voor de grap ns gekeken heb hoeveel calorieen dat zijn, en ik op een totaal van ongeveer 900 kwam
ik was zelf ook tot de conclusie gekomen dat snijworst en stroop niet al te mager zijn, maar he, je kan niet alles hebben toch?
900 dat is dus echt veel te weinig..

voor een goed dieet moest je geloof ik iets van 1600 calorieen per dag binnenkrijgen
Oud 05-08-2003, 18:40
Mara
Mara is offline
Zwaar gezondigd
Ik heb een cake gemaakt, en vet dat ie is En daar heb ik echt heel veel van gehad.
Verder nog een plak "gewone cake"
Hier ben ik dus niet blij mee eigenlijk.. Maarja.. Ik ben ongesteld dus dan ben ik ook al wat milder voor mezelf moet ik zeggen
Ik zie wel.
Oud 05-08-2003, 22:25
Verwijderd
Citaat:
FrantiC schreef op 05-08-2003 @ 14:08:
Ik wou al zeggen ja......
Das dus eerder te weinig. Iets meer afwisseling zou wel leuk zijn, maar voor de rest val je zo wel af ja. Ik denk zelfs te veel zoals ******** zei. Dan eet je ongeveer een derde van wa een mens ammel moe eten op n dag om gezond te blijven....
Die volkorenbiscuitjes zijn ook heus geen slecht id, hoewel de muesli ook vezels en al die dingen levert, en je er meteen ook wa zuivel bij doet. (boeit nie welke zuivel)
Verder nog de meer verschillende fruitsoorten, das ook een goed id, maar da hoort eik bij wa k zei over de afwisseling.
Neway: Pas goed op da je alles binnen krijgt en anders ga je maar es naar de diëtiste ossow.
Oud 05-08-2003, 22:53
Orsino*
Orsino* is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-08-2003 @ 19:40:
Zwaar gezondigd
Ik heb een cake gemaakt, en vet dat ie is En daar heb ik echt heel veel van gehad.
Verder nog een plak "gewone cake"
Hier ben ik dus niet blij mee eigenlijk.. Maarja.. Ik ben ongesteld dus dan ben ik ook al wat milder voor mezelf moet ik zeggen
Ik zie wel.
Ja dat heb ik nou ook. Mooi excuus om te zondigen (de gehele week natuurlijk ).

En FrantiC; dat van die luttele 900 calorien, komt misschien door die noodles? Ik weet niet hoeveel calorien daarin zitten, maar een gewone avondmaaltijd is (veel) meer calorien denk ik.

Poehh ik heb zin in .. een tosti! En chocola. Een chocolade-tosti? Mh.
Oud 06-08-2003, 10:49
Verwijderd
ah ik heb echt een paar dagen weer veel gesnoept en alles, maar vanaf vandaag wordt het weer beter (hoe lang zeg ik dat nou al???) kmoet vandaag ook een stukkie fietsen , naar ons nieuwe huis das 15 km en de berg op en dat in deze hitte is vast wel goed voor de lijn. verder nog een keer een stukkie fietsen maar das iets minder ver.
wat ik tot nu toe heb gehad:
1 boterham met farmersalade
1 beker melk
1 festini fruitijsje

nou ff doorzetten, vanmiddag eet ik een cup-a-soupje denk ik en dan mag ik nog een festini ijsje tussendoor, hoewel, over dat ijsje moet ik nog even nadenken en dan eet ik vanavond weer en ook genoeg zodat ik daarna niks meer hoef en dan drink ik alleen nog.
Oud 06-08-2003, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef op 04-08-2003 @ 12:19:
Ik denk dat afvallen en depressie wel degelijk iets met elkaar te maken hebben.

Als je namelijk jezelf gaat uithongeren,of laxpillen gaat gebruiken, kortkom verkeerd afvalt, werkt dat niet, krijg je een jojo effect,of verlies je alleen vocht, of weet ik het, ga je jezelf mislukt voelen omdat je niet afvalt, blijf je jezelf dus lelijk vinden, ga je toch steeds nieuwe pogingen ondernemen, steeds drastischer, etc..
Maar omdat je verkeerd afvalt werkt het niet, en doordat het niet werkt wordt je depressief.
(grof gezegd.. niet dat dat zoooo snel gaat, maar ok)
ja het heeft er natuurlijk wel mee te maken, maar toen ik eenmaal depressief was, ging het niet echt meer om het eten, misschien ben ik wel door de eetproblemen depressief geraakt, dat kan goed. ach wat, het is voorbij.
Oud 06-08-2003, 11:43
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef op 06-08-2003 @ 11:49:
nou ff doorzetten, vanmiddag eet ik een cup-a-soupje denk ik en dan mag ik nog een festini ijsje tussendoor, hoewel, over dat ijsje moet ik nog even nadenken en dan eet ik vanavond weer en ook genoeg zodat ik daarna niks meer hoef en dan drink ik alleen nog.
Fietsen roeleert als middel om af te vallen. Zet de versnelling lekker laag, dan wil het wel gaan. (met een hoge frequentie verbrandt je meer vet, da geldt voor alles)
Zit in zoon festini ijsje nie veel suiker? Als da zo is dan kun je die het beste eten voorda je gaat fietsen. T zijn volgens mij makkelijk te verbranden koolhydraten, dus daar kun je meteen iets mee doen. (moet je dan ook doen anders is het alleen maar extra gewicht)
Over da drinken: Daar heb ik zelf wel ervaring mee... Als ik een dag weg ben ossow en ik heb geen eten bij me, dan drink ik ontzettend veel water. (sapjes of light frisdrank MAG ook, maar da drink ik nie gauw)
Als je veel drinken in je maag hebt dan heb je nie zoon hongergevoel (althans ik nie) Ik zou zeggen probeer het es, maar als je het lang vol wilt houden, dan zou ik er ook wa gewone (ja met al da suiker) frisdrank pakken, wanneer je je egt slap gaat voelen.
Als ik veel drinkt dan komt het verlangen naar vast voedsel bij mij ook nie zo snel trug. Maar dan moet je nagaan da as de da te leuk is, ik gewoon geen zin heb om eten te maken.
Hier komt een grote DON'T TRY THIS AT HOME: Ik eet welles 36 uur nix omdat ik het te druk heb oid, maar tijdes een dieet moet je da zkr nie gaan proberen... Want (hier blijf ik maar op trugkomen) Je bent jezelf al aan het uithongeren.....
Neway: Goed drinken, eenvoudige koolhydraten ASAP verbranden, en sporten als je zin hebt en zkr geen gekke dingen doen.

Citaat:
Orsino* schreef op 05-08-2003 @ 23:53:
Poehh ik heb zin in .. een tosti! En chocola. Een chocolade-tosti? Mh.
Probeer es een boterham met tomatenketchup en gestampte muisjes.... Of het klokhuis uit een appel snijden ( nie met zoon doorsteek ding, maar met een mes) daar suiker in, de twee helften op elkaar, en dan iets van een half uur op de bbq. Deden we vroeger altijd
Oud 06-08-2003, 13:13
Verwijderd
argh, net 4 ( ) miniwafeltjes gegeten, blegh. nja, dat ijsje mag dus absoluut niet meer haha. verder een cup-a-soupje en een krekkertje met kaas gehad. misschien moet ik 1 product nemen waar ik zoveel van mag eten als ik wil, bijvoorbeeld crackers of rijstwafels ofzo, dat werkt toch beter denk ik, dan hou ik het makkelijker vol. nou goed, ik ga strax fietsen en ik zal hem in een kleine versnelling zetten . en dan maar hopen dat ik toch nog afval (ik geloof er niet meer in haha).
bedankt voor de tips tiemen!
Oud 07-08-2003, 01:10
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef op 06-08-2003 @ 14:13:
argh, net 4 ( ) miniwafeltjes gegeten, blegh. nja, dat ijsje mag dus absoluut niet meer haha. verder een cup-a-soupje en een krekkertje met kaas gehad. misschien moet ik 1 product nemen waar ik zoveel van mag eten als ik wil, bijvoorbeeld crackers of rijstwafels ofzo, dat werkt toch beter denk ik, dan hou ik het makkelijker vol. nou goed, ik ga strax fietsen en ik zal hem in een kleine versnelling zetten . en dan maar hopen dat ik toch nog afval (ik geloof er niet meer in haha).
bedankt voor de tips tiemen!
jij bedankt voor de erkenning Veel suc6
Dit zal een beetje een onzin post worden omdat ik nogal wa op heb, maja ik probeer nog wel wa tips te verzinnen.
Ik hoor net van mn zusje dat je citroensap moet drinken 's ochtends, maar ik weet nie of da helpt tegen het hongergevoel, maar zij zegt van wel.
Ik weet ook nie of het volgende werkt, maar als ik het te druk heb om te eten oid, dan denk ik er nie eens aan. Dus als je ervoor zorgt dat je veel te doen hebt, dan denk je nie snel aan eten en kun je langer zonder eventuele ongezonde snacks of wat dan ook.
Die crackers waren ook wel een goed id voor andere mensen. Als je er iets van een salade op doet dan krijg je meteen veel vitaminen binnen zonder dat je te veel caloriën binnen krijgt.
Dit zal wel een heel rare tip zijn, maar sla eten is ook wel een goede tip om af te vallen. Sla bestaat namelijk voor 90& uit vocht, en je moet 24 kroppen sla eten om aan je dagelijkse behoefte aan energie te komen... Dit is dus egt iets voor de liefhebbers van salades, je krijgt nauwelijks caloriën binnen, je krijgt wel een vol gevoel van het eten, en als je je salade goed samenstelt (daar heb ik geen verstand van dus kun je da het beste aan een diëtist(e) vragen) dan krijg je ook nog alle mineralen en vitaminen binnen.
Het kan goed zijn dat ik iets ben vergeten, dus als iemand hier nog iets aan toe te voegen heeft dan zou ik het graag gepost zien worden voordat ik mensen op verkeerde ideeën breng.
@ me blackrose: je moet blijven denken dat je nog goed door kunt gaan met lijnen, anders verlies je het vertrouwen en kun je er beter mee stoppen. Maar als je egt af wilt vallen dan lukt het ook wel, het kan langzaam gaan, maar dan heb je ook minder kans op het jojo-effect....
PS zeg het maar als deze post onzinnig is, dan wis ik m wel.
Oud 07-08-2003, 10:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heej,

Ik ben nu weer terug bij mn moeder en het is hier toch een stuk makkelijker om e lijnen dan bij mn vader, die eet echt heel ongezond.

Gisteren was best een goede dag, volgende gegeten:
- cruesli met melk
- thee

- twee bruine boterhammen met sategehakt
- een witte boterham met chocoladepasta (ik weet het je kan beter jam ofzo eten maar ik eet zo graag pasta en als ik het zo eet dan vreet ik tenminste geen hele reep chocola op)

- twee aardappels
- grote schep snijboontjes
- veel komkommer en cherrytomaatjes
- schnitzel

- nog meer cherrytomaatjes
- portie aardbeien
- klein handje chips

Nou, afgezien van de chips en de chocoladepasta vind ik het best netjes. Verder heb ik die dag natuurlijk veel water gedronken en voor de smaak soms wat Spa Clear (= light frisdrank)

Vanmorgen heb ik alleen nog maar op:
- glas milk en fruit light
- twee plakjes ontbijtkoek dun besmeerd met halvarine.

Ik heb nog een snoeptip: cherrytomaatjes, super lekker, snel weg te snaaien en heel gezond!

@ Tiemen: je hoeft je post niet te verwijderen, er staan ook nog goede tips in zoals die van de sla.
Oud 07-08-2003, 13:13
Verwijderd
mn moeder is een weekje op vakantie en dan gaat lijnen voor mij een stuk makkelijker.. Niemand die om half 11 op de deur klopt met de vraag of je ook wat wil.. Niemand die heel veel snoep en lekkers koopt enzo.. Geowon alleen in, die leeft op gezonde dingen en alles met mate eet en heel veel beweegt,. Hmm heb nu al zin aan t eind van de week weer op de weegschaal te staan
Oud 07-08-2003, 14:02
Verwijderd
ik zet door, echt geweldig gaat het niet maar het gaat.
vandaag op:
1 boterham met pasta (tja, verder was er alleen maar appelstroop en dat lust ik nie).
1 kersenvlaaitje (niet zon grote vlaai hoor, maar een rond klein vlaaitje maar ook dat is te veel natuurlijk)
2 krekketjes met kaas
1 beker melk
en voor de rest light-frisdranken.
en maar kauwgom kauwen haha en ik heb 15km gefietst, wel bijna alles berg af maar goed, ik heb bewogen.
Oud 07-08-2003, 14:37
FrantiC
FrantiC is offline
volgens mij kom ik nu een beetje raar over...maar goed, even voor de duidelijkheid: ik kom normaal echt wel aan meer dan 900 calorieen hoor, tis niet zo dat dit voor mij gebruikelijk is...

en ik heb even gekeken, en in noodles zit ongeveer de helft aan calorieen als je het vergelijkt met 'normaal' avondeten...

dus..ik ben wel wat gezonder...
Oud 07-08-2003, 15:00
summer1986
summer1986 is offline
Zo, mijn 1e week zit erop. Ik doe trouwens het 40 punten dieet, om het zo maar even te noemen. Ik zal even een korte beschrijving geven van afgelopen week:

Mijn 'begin-gewicht' = 64.5 kilo

dag 1: 1530 calorieën
dag 2: 576 calorieën
dag 3: 1500 calorieën
dag 4: 1105 calorieën
dag 5: 856 calorieën
dag 6: 610 calorieën
dag 7: 1267 calorieën

Mijn 'eind-van-de-eerste-week-gewicht' = 62.5 kilo

Op naar de tweede week! Succes allemaal
Oud 07-08-2003, 15:06
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
summer1986 schreef op 07-08-2003 @ 16:00:
Zo, mijn 1e week zit erop. Ik doe trouwens het 40 punten dieet, om het zo maar even te noemen. Ik zal even een korte beschrijving geven van afgelopen week:

Mijn 'begin-gewicht' = 64.5 kilo

dag 1: 1530 calorieën
dag 2: 576 calorieën
dag 3: 1500 calorieën
dag 4: 1105 calorieën
dag 5: 856 calorieën
dag 6: 610 calorieën
dag 7: 1267 calorieën

Mijn 'eind-van-de-eerste-week-gewicht' = 62.5 kilo

Op naar de tweede week! Succes allemaal
En vandaag tot nog toe 200 calorieën. Maar wees niet bang: there's more to come!
Oud 07-08-2003, 17:06
Verwijderd
Wat ik vandaag gegeten heb?
1 boterham
*verder nog niets*
en heel veel water gedronken
Oud 07-08-2003, 17:23
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Summer en Charlie , niet goed...
Oud 07-08-2003, 17:28
Mara
Mara is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 07-08-2003 @ 18:23:
Oud 07-08-2003, 17:52
Verwijderd
vandaag is een zeer slechte dag voor mij.l Niet in de zin dat ik teveel gegeten heb, eerder te weinig en niet gezond. maar ik had geen zin boodschappen et doen en dan krijg je dat

Ontbijt: 6 slagroomsoesjes en 2 crackertjes met smeerkaas
lunch: 1 cracker en 1 bolletje reep (die appel krenten dingen)
tussedoor: paar keelpijnsnoepjes
ook tussedoor: klein bakje zoutjes'
tussedoor: 1 mini magnum ijsje
avondeten: kan thee en paar beschuitjes

heb ooknog veel water gedronken en veel bewogen enzo
Oud 07-08-2003, 18:42
Cola_Light
Cola_Light is offline
Citaat:
******** schreef op 07-08-2003 @ 18:52:
vandaag is een zeer slechte dag voor mij.l Niet in de zin dat ik teveel gegeten heb, eerder te weinig en niet gezond. maar ik had geen zin boodschappen et doen en dan krijg je dat

Ontbijt: 6 slagroomsoesjes en 2 crackertjes met smeerkaas
lunch: 1 cracker en 1 bolletje reep (die appel krenten dingen)
tussedoor: paar keelpijnsnoepjes
ook tussedoor: klein bakje zoutjes'
tussedoor: 1 mini magnum ijsje
avondeten: kan thee en paar beschuitjes

heb ooknog veel water gedronken en veel bewogen enzo
En je was juist zo blij dat je moeder op vakantie was, heb je haar toch harder nodig dan gedacht he
Oud 07-08-2003, 20:03
Verwijderd
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 07-08-2003 @ 18:23:
hmhm.. weet ik.. *heb ondertussen ook avondgegeten, niet veel... *
maar ik moet nog heel even een tijdje zo doorgaan. Dan ga ik weer normaal eten, maar ik doe het nu nog even zo.
Oud 07-08-2003, 20:05
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 07-08-2003 @ 21:03:
hmhm.. weet ik.. *heb ondertussen ook avondgegeten, niet veel... *
maar ik moet nog heel even een tijdje zo doorgaan. Dan ga ik weer normaal eten, maar ik doe het nu nog even zo.
En de kilo's die je dan evt verloren hebt,
komen er net zo snel weer aan, die wil je er weer af,
je gaat weer achterlijk weinig eten, en zo komen
we in een cirkel die langzaam maar zeker naar eetstoornis leidt.

Wil je afvallen, doe het dan goed en verantwoord,
het jojo-effect is niet goed voor je,
en het lijkt me dat je er zelf ook niet happy van wordt. Of wel?
Oud 07-08-2003, 20:26
Qamra
Qamra is offline
*laat maar*

Laatst gewijzigd op 08-08-2003 om 08:00.
Oud 07-08-2003, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Cola_Light schreef op 07-08-2003 @ 19:42:
En je was juist zo blij dat je moeder op vakantie was, heb je haar toch harder nodig dan gedacht he
ja ik weet het

maar het is moeilijk voor alleen jezelf te koken.. en ik had nog geen zin boodschappen te doen en dan krijg je dat
Oud 07-08-2003, 21:17
~Chyca~
~Chyca~ is offline
Jahoor..... . Ik ben nu al best lang bezig met lijnen, soms eet ik dan wel wat chips ofzo, maar niet veel (heel wijnig). Maar ik ben dus helemaal niet afgevallen. Alleen de eerste paar dagen. Mjah, al die moeite, en die smakeloze glazen water voor NIETS.
Maar voor de rest....succes allemaal!
Oud 07-08-2003, 22:11
Orsino*
Orsino* is offline
Citaat:
FrantiC schreef op 07-08-2003 @ 15:37:

dus..ik ben wel wat gezonder...
Dat wisten we wel .

@ ********; Ik ga een beetje hetzelfde krijgen, mijn ouders gaan volgende week weg. Dus dan ben ik een week alleen thuis en zelf 'koken' enzo . Ik heb ook zoiets van, ik ga het helemaal gezond doen, hoop alleen dat ik het volhoud.

En volgende week begin in dus weer met m'n 'dieet', want ehm.. deze week niet
Oud 08-08-2003, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 07-08-2003 @ 21:05:
En de kilo's die je dan evt verloren hebt,
komen er net zo snel weer aan, die wil je er weer af,
je gaat weer achterlijk weinig eten, en zo komen
we in een cirkel die langzaam maar zeker naar eetstoornis leidt.

Wil je afvallen, doe het dan goed en verantwoord,
het jojo-effect is niet goed voor je,
en het lijkt me dat je er zelf ook niet happy van wordt. Of wel?

ik eet gerust ook wel hoor, alleen gisteren niet zo bar veel. En hoe moet ik dan in hemelsnaam verantwoord afvallen, want het is toch niet goed voor je om minder te eten.
Waar word ik blij van dan? Dat ik afval, of dat jojo-effect?
Oud 08-08-2003, 14:07
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 08-08-2003 @ 12:38:
En hoe moet ik dan in hemelsnaam verantwoord afvallen, want het is toch niet goed voor je om minder te eten.
Juist omdat het niet goed voor is, zeg ik dat het beter
is om verantwoord af te vallen.
In de lijntopic(s) staan een heleboel tips om verantwoord
af te vallen, en als je er dan nog niet echt uitkomt,
kan je altijd naar een diëtist gaan.

Citaat:
Waar word ik blij van dan? Dat ik afval, of dat jojo-effect?
Wat denk je zelf?

(Sorry als het een beetje bot overkomt hoor,
maar volgens mij snap je ook wel dat ik denk
dat je niet blij wordt van het jojo-effect, lmd.)
Oud 08-08-2003, 14:48
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
En hoe moet ik dan in hemelsnaam verantwoord afvallen, want het is toch niet goed voor je om minder te eten.
In ieder geval niet veeeel minder gaan eten. Een klein beetje minderen mag wel, 2 aardappelen ipv 3, maar zorg ervoor dat je niet te weinig binnenkrijgt. Zo hoef je dingen niet helemaal weg te halen uit je voeding, maar kan je er toch een beetje van eten en toch die smaak proeven.

En dingen als jus en mayonaise kan je ook het beste zo min mogelijk nemen. Mayonaise kan je ook vervangen door curry of ketchup (dat scheelt echt!). Boter op je brood is niet altijd nodig.

Maar het belangrijkste is toch wel veel water drinken, en genoeg bewegen. Al loop je maar een half uurtje per dag, het helpt echt. Ga op fitness ofzo, is nog gezellig ook.

Probeer alleen chocola en snoep zo veel mogelijk te vermijden, dat is echt killing voor je lijn.

Note: Wat een geweldige preek van me, maar mijzelf lukt dit allemaal niet

Oud 08-08-2003, 14:53
WishfulDreaming
Weten jullie misschien hoe mensen die te ongedisciplineerd zijn, moeten afvallen? Ik weeg echt veeeeels te zwaar, voel me er ook niet prettig bij, maar ik hou het gewoon niet vol. Ben ooit 7 kilo afgevallen in ongeveer 7 weken maar daarna ben ik me weer vol gaan proppen, die 7 kilo zat er in drie weken weer aan

Ik ben echt desperate.

(Oja, een dietiste gaat niet helpen, ik ga tegen dr liegen, vrees ik)

(Oja 2, Wegens een langdurige blessure aan mn knie kan ik ook niet hardlopen en heb ik een conditie van niks)
Oud 08-08-2003, 15:37
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 08-08-2003 @ 15:53:
Weten jullie misschien hoe mensen die te ongedisciplineerd zijn, moeten afvallen? Ik weeg echt veeeeels te zwaar, voel me er ook niet prettig bij, maar ik hou het gewoon niet vol. Ben ooit 7 kilo afgevallen in ongeveer 7 weken maar daarna ben ik me weer vol gaan proppen, die 7 kilo zat er in drie weken weer aan

Ik ben echt desperate.

(Oja, een dietiste gaat niet helpen, ik ga tegen dr liegen, vrees ik)

(Oja 2, Wegens een langdurige blessure aan mn knie kan ik ook niet hardlopen en heb ik een conditie van niks)
hmm ja.. ik ben ong t zelfde als jou..

ik heb gewoon een paar lijnen die ik nooit mag overschrijden maar die wel heel ruim zijn.. Zo ruim dat ik er meestal onder zit.. Daardoor val ik wel af.. Alleen als ik wat leuks ga doen, of naar mn vader ga lukt het niet dus dankzij zulke momenten kom ik uiteindelijk weer aan

verder al t lekkers de deur uitgooien (das in t begin wel moeilijk ja maar na een tijdje vind je het helemaal niet zo speciaal meer en eet je net zo graag een appel)

En je hoeft niet perse hard te lopen;; Ik weet niet wat jouw uithoudingsvermogen is.. maar als ik probeer hard te lopen hou ik dat nog geen 5 min vol. maar als ik gewoon ga wandelen loop ik iedereen dr uit, Hou ik dat echt uren vol

Laatst gewijzigd op 08-08-2003 om 15:40.
Oud 08-08-2003, 17:46
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Ik ben nu zover dat ik gewoon voor mezelf gezond wil eten, ik wíl jhelemaal niet meer snoepen enzo... Je weet echt niet hoe erg je je lichaam de vernieling in helpt met al die troep... ieder moet het voor zich weten maar ik hoef niet meer .

Entoh val ik volgens mij nog steeds geen ruk af, hoewel ik in deze hittegolf ook niet sport maar toch, ik eet gezond en doe het al maande n consequent (bewegen+gezond eten). Nou ja het zal wel komen neem ik aan, mijn moeder begon pas na 7 maanden af te vallen...

Ik ben een paar dagen weg, succes allemaal!
Oud 08-08-2003, 20:42
WishfulDreaming
Citaat:
******** schreef op 08-08-2003 @ 16:37:
hmm ja.. ik ben ong t zelfde als jou..

ik heb gewoon een paar lijnen die ik nooit mag overschrijden maar die wel heel ruim zijn.. Zo ruim dat ik er meestal onder zit.. Daardoor val ik wel af.. Alleen als ik wat leuks ga doen, of naar mn vader ga lukt het niet dus dankzij zulke momenten kom ik uiteindelijk weer aan

verder al t lekkers de deur uitgooien (das in t begin wel moeilijk ja maar na een tijdje vind je het helemaal niet zo speciaal meer en eet je net zo graag een appel)

En je hoeft niet perse hard te lopen;; Ik weet niet wat jouw uithoudingsvermogen is.. maar als ik probeer hard te lopen hou ik dat nog geen 5 min vol. maar als ik gewoon ga wandelen loop ik iedereen dr uit, Hou ik dat echt uren vol

Dank je wel voor je reactie, maar het wordt nog moeilijker voor me

We hebben hier helemaal geen snoep in huis, en ik koop alles gewoon in de winkel waar ik werk, dus dat gaat niet werken
En lopen kan ik niet lang volhouden, half uurtje hooguit En ik neem de tijd er niet voor.

Hmm, volgens mij kunnen jullie adviezen geven wat jullie willen maar ik heb toch wel weer een smoesje om te zeggen dat ik niet kan afvallen

Shit.
Oud 08-08-2003, 21:10
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 08-08-2003 @ 21:42:
Dank je wel voor je reactie, maar het wordt nog moeilijker voor me

We hebben hier helemaal geen snoep in huis, en ik koop alles gewoon in de winkel waar ik werk, dus dat gaat niet werken
En lopen kan ik niet lang volhouden, half uurtje hooguit En ik neem de tijd er niet voor.

Hmm, volgens mij kunnen jullie adviezen geven wat jullie willen maar ik heb toch wel weer een smoesje om te zeggen dat ik niet kan afvallen

Shit.
ik zie eens in de week een supermarkt en loop ook gewoon door de lekkersgedeeltes en mij lukt het prima.. ik kijk er niet eens meer naar... Tis gewoon even doorzetten

Hmm ja, ik heb honden dus ik moet wel
Oud 08-08-2003, 21:38
sublime
sublime is offline

het gaat echt kut.... eigenlijk al heel lang, soms gaat het een tijdje weer goed en dan zakt de boel weer in als het ware...

ik moet echt flink afvallen, nog zo'n 10 kilo moet er af, en ik krijg echt een hekel aan mezelf zo langzamerhand dat ik het niet voor elkaar krijg. ik roep nou al ruim 2 jaar dat die 10 kilo er af moet, in plaats daarvan ben ik tussendoor nog veel meer aangekomen en dat heb ik er gelukkig afgekregen, maar nu blijf ik dus weer steken.

ik probeer wel meer te bewegen, ga bv lopend naar een vriendin hier in de buurt en al is dat maar een klein stukje het is toch weer een beetje beweging, ik ga tegenwoordig ook vaker zwemmen, maar nu gaat dat al weer niet door ivm introductie weken en vakantie. en wandelen en fietsen doe ik dan ook nog wel.

het probleem is gewoon echt mn eetpatroon, ik eet zo onregelmatig... zeker nu ik niet vroeg op hoef te staan, ik ontbijt op zn vroegst of half 11. en ik kan me zo goed mogelijk voornemen om om 9u op te staan, het werkt niet, dan denk ik 'morgen begin ik écht'...

ik weet niet wat voor reactie ik nu eigenlijk verwacht, hoop dat iemand gewoon wat tips heeft om mn motivatie op te krikken en ook om echt mn eetpatroon aan te passen (dietist helpt niet bij mij, moet het echt zelf doen...) > ik vroeg me af of het misschien slim is te mailen oid met iemand met hetzelfde probleem, om elkaars motivatie een beetje omhoog te houden, enzo.

dus mocht iemand dit zien zitten en willen mailen, mij lijkt t wel een goed plan. proberen kan altijd. en verder tips en peptalks zijn ook wel welkom
Oud 08-08-2003, 21:39
WishfulDreaming
Citaat:
******** schreef op 08-08-2003 @ 22:10:
ik zie eens in de week een supermarkt en loop ook gewoon door de lekkersgedeeltes en mij lukt het prima.. ik kijk er niet eens meer naar... Tis gewoon even doorzetten

Hmm ja, ik heb honden dus ik moet wel
Maar ik zie een hele dag allemaal lekkers langs komen
Oud 08-08-2003, 21:44
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 08-08-2003 @ 22:39:
Maar ik zie een hele dag allemaal lekkers langs komen
gewoon niet naar kijken en je definitie van lekkers veranderen.. Jij noemt lekkers ws snoep, chips en koeken

Ik noem lekkers bijv ook popcorn, crackers, appels.. (die koeken van bolletje zijn ook heerlijk, appel krenten) en waterijsjes
Oud 08-08-2003, 21:45
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef op 08-08-2003 @ 22:38:

het gaat echt kut.... eigenlijk al heel lang, soms gaat het een tijdje weer goed en dan zakt de boel weer in als het ware...

ik moet echt flink afvallen, nog zo'n 10 kilo moet er af, en ik krijg echt een hekel aan mezelf zo langzamerhand dat ik het niet voor elkaar krijg. ik roep nou al ruim 2 jaar dat die 10 kilo er af moet, in plaats daarvan ben ik tussendoor nog veel meer aangekomen en dat heb ik er gelukkig afgekregen, maar nu blijf ik dus weer steken.

ik probeer wel meer te bewegen, ga bv lopend naar een vriendin hier in de buurt en al is dat maar een klein stukje het is toch weer een beetje beweging, ik ga tegenwoordig ook vaker zwemmen, maar nu gaat dat al weer niet door ivm introductie weken en vakantie. en wandelen en fietsen doe ik dan ook nog wel.

het probleem is gewoon echt mn eetpatroon, ik eet zo onregelmatig... zeker nu ik niet vroeg op hoef te staan, ik ontbijt op zn vroegst of half 11. en ik kan me zo goed mogelijk voornemen om om 9u op te staan, het werkt niet, dan denk ik 'morgen begin ik écht'...

ik weet niet wat voor reactie ik nu eigenlijk verwacht, hoop dat iemand gewoon wat tips heeft om mn motivatie op te krikken en ook om echt mn eetpatroon aan te passen (dietist helpt niet bij mij, moet het echt zelf doen...) > ik vroeg me af of het misschien slim is te mailen oid met iemand met hetzelfde probleem, om elkaars motivatie een beetje omhoog te houden, enzo.

dus mocht iemand dit zien zitten en willen mailen, mij lijkt t wel een goed plan. proberen kan altijd. en verder tips en peptalks zijn ook wel welkom
hmm ik wil best mailen hoor

motivatie is ook mijn grootste probleem.. denk dat het vooral niet lukt omdat ik geaccepteert heb dat ik zo dik ben,. en ik ben niet het soort mens dat gaat doorwerken om nog beter te worden
Oud 08-08-2003, 22:39
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
******** schreef op 08-08-2003 @ 22:45:
hmm ik wil best mailen hoor

motivatie is ook mijn grootste probleem.. denk dat het vooral niet lukt omdat ik geaccepteert heb dat ik zo dik ben,. en ik ben niet het soort mens dat gaat doorwerken om nog beter te worden
Ja, dat probleem kennik
Oud 08-08-2003, 23:27
Verwijderd
Nouw... Er zijn zo te zien een hoop mensen die een gebrek aan motivatie hebben.
Das vrij kut, en na lang denken kan ik maar 1 oplossing vinden. Of eik twee:
Of drie, het ligt eraan hoe je het bekijkt.
[Edit] In de tussentijd heb ik er al wa meer [/Edit]

*Stel een strak schema op. Daarmee bedoel ik een schema dat het grootste deel van de ongezonde dingen uit je dieet bant.

*Maak een plan voor de lange termijn; snel afvallen werkt tog nie omdat je door het gebrek aan motivatie na een tijdje geen zin meer hebt om je uit te sloven. Zit dus een 500 kcal onder wat je normaal nodig hebt.

*Probeer een sport te vinden die je ook egt leuk vindt. @ WishfulDreaming: Afhankelijk van de ernst van je blessure zou ik een sport kiezen van lichte fitness tot zwemmen.
Als je een sport leuk vindt, dan heb je ook zin om eraan te beginnen, en van je af terwijl je je vermaakt.

*De tip die ik eerder heb gegeven: Zoek iets dat je lekker vindt, veel kunt eten zonder te veel aan te komen, en eet daar flink veel van, zodat je geen zin krijgt om te eten of zelfs te stoppen met je dieet.

*Voer een goed gesprek met iemand die hetzelfde probleem heeft... Wat ik vaak heb meegemaakt(over iets anders dan) is dat, als iemand je de hele tijd probeert aan te sporen, je eerder de neiging krijgt dat ook daadwerkelijk te gaan doen. Probeer dit es als moeite hebt te beginnen met het dieet.

*Zoon beetje de belangrijkste tip: Degene met wie je het gesprek hebt gevoerd moet je mee blijven praten/mailen/chatten... Zo blijf je nie alleen gemotiveerd, fris en vol zin om lekker verder te gaan met dieten. Maar je hebt ook een soort controle, een persoon aan wie je vertelt hoe je dieet gaat, en wie je kunt/kan helpen. (=jij kunt helpen en die ander kan jou helpen)
Er is ook nog een btje het wedstrijdelement... Je kunt als je met een ander aan het dieten bent proberen een bepaald doel te bereiken, of ervoor zorgen dat je iets hebt om over op te scheppen.

Dit werkt op alle manieren motiverend:
*Als je weinig bent afgevallen, en de ander meer, dan denk je bij jezelf dat je er ook welles werk van mag gaan maken.
*Als jullie allebei weinig zijn afgevallen voel je mee met elkaar, en probeer je elkaar uit het dal van weinig afvallen te halen (rare zin )
*Als jij meer bent afgevallen dan de ander dan ben je blij, maar kun je de ander ook helpen en weet je ook weer waar je het voor doet. Je leert er ook nog iets van omdat je tips gaat verzinnen voor de ander.
*als jullie allebei veel zijn afgevallen, dan is het lijnen leuk omdat je resultaat boekt. Dus heb je nog meer zin om dat door te zetten.

Moet je mij nu horen ik ben bijna een psych.

Ik hoop dat dit werkt, want als we nie snel van soort lijnprobleem wisselen raken mn ideeën op.
*gaat al zijn eerdere posts verzamelen voor de info*
Dus da betekent dat ik er weer weg van ben....
Greetz en veel suc6
Tiemen
Topic gesloten

Regels voor berichten