Advertentie | |
|
![]() |
|
Wat ik zo curieus vind is dat jullie het blindelings op wetenschap gooien. Bewijs dit, bewijs dat. Het is jullie goed recht, maar is er dan bijna niemand die verder dan zijn neus wenst te kijken? Multidimensionale existentie en andere alternatieve materie. Is het universum niet ons geestesbeeld en is oneindigheid dan relatief? Dat soort dingen. Ik vind de wetenschap fascinerend, maar als je er voor open staat is de spirituele zwik ineens niet meer zo vergezocht en misschien zelfs wel aannemelijker dan 'de wetenschap'. Ach, het is maar je in wenst te geloven, maar ik gok denk ik maar op een meer op onze geest gerichte uitleg.
|
![]() |
||
Citaat:
Dan krijg je dus natuurkundigen en godsdienstigen die met elkaar discussieren over een onderwerp waar ze nou eenmaal ALLEBEI geen zekerheid over hebben ![]()
|
Godsdienst? Magische cults? Au contraire, ik doel op niets van dat alles. Ik doel op andere, imo niet eens zulke vreemde, opvattingen over het universum. Kijk, enerzijds ben ik wel van mening dat het niet aannemelijk klinkt, anderzijds is dat precies wat al die mensen pretenderen: dat wij gebonden zijn aan de driedimensionaliteit en ook niet anders kunnen of wensen te denken. Dus ik weet niet wie er gelijk heeft, maar ik hou me open voor beide inzichten: 3D en MD. En als je alle andere inzichten af doet als lariekoek, tja. Dat is je eigen keus, uiteraard.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
De dag dat Hij het licht en het donker geschapen heeft, is dag 1 van de bekende 7 daagse week. Voor dag 1 kan dus zoveel tijd gezeten hebben als je zelf wilt.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
trouwens, dat gemeten is dat het heelal groter wordt, en ook toenemend groter wordt, was een behoorlijke teleurstelling voor degenen die dachten dat het heelal altijd in een gelijkblijvende status quo had bestaan.
||
Citaat:
@deadlock: Delen door nul is niet gedefinieerd. Stel a niet nul en a/0=x, dan zou moeten gelden: 0*x=a, wat voor geen enkele x mogelijk is. In het geval 0/0=x zou moeten gelden: 0*x=0, wat juist is voor alle waarden van x, wat betekent dat 0/0 onbepaald is en a/0 voor a niet nul geen uitkomst heeft, vandaar dat delen door nul niet gedefinieerd is. Wat betreft de decimale weergave van 10/3 door middel van de repeterende oneindig decimale breuk 3,333...: je kunt 3,333... opvatten als de som van een oneindig aantal termen van een meetkundige rij met eerste term a=3 en reden r=1/10. Voor de som Sn van de eerste n termen van zo'n rij geldt: Sn=a*(1-rn)/(1-r) voor r ongelijk aan 1 en Sn=n*a voor n=1. Voor r<1 nadert Sn tot een limiet s=a/(1-r) voor n naderend tot oneindig. Omdat r in dit geval de waarde 1/10 heeft bestaat deze limiet s, en deze heeft de waarde s=3/(1-1/10)=3:9/10=3*10/9=10/3.
||
Citaat:
![]() 2. Als ik niet al had geweten wat je ging zeggen, had ik daar echt niks van begrepen. Er moet wel een handigere manier zijn om dat uit te leggen ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Wij kunnen waarnemen dat alles in het heelal van elkaar af beweegt. Als een ballon met stippen die word opgeblazen. (alle stippen bewegen van elkaar af, maar er is geen middelpunt aan te wijzen) Logisch terugredenerend zeggen we dat er een moment geweest moet zijn (ong. 15 miljard jaar geleden) dat alle materie in het heelal op één punt zat. De relativiteitstheorie leert ons dat ruimte en tijd niet los van elkaar bestaan, maar samen de zogenaamde ruimte-tijd vormen. Iedere waarnemer moet zijn eigen waarden voor tijd als ruimte meten, omdat er daarvoor geen absolute waarden bestaan. Op het moment van de oerknal was alle materie in een punt. Het volume van dat punt naderde naar 0 waardoor de massa naar oneindig naderde. Volgens de relativiteitstheorie moet de tijd dan oneindig langzaam lopen om een correcte werking van de natuurwetten te garanderen. Zoiets heet een singulariteit, en gebeurd bijvoorbeeld ook in een zwart gat. Inmiddels hebben we met maar liefst drie oneindigheden te maken. En met oneindige getallen kunnen we in de natuurkunde niet werken. Vandaar dat we zeggen dat er 'voor' de oerknal geen ruimte of tijd bestond.
|
als ik het goed snap bedoel jij dus dat voor de oerknal de tijd onzettend langzaam ging.
Dus dan zou de tijd nu dus steeds sneller gaan en dus zou het heelal nog steeds groeien en steeds sneller, en wat daarna?! ![]() De discussie wordt nu wel erg ingewikkeld, ik hoop dat anderen (en vooral ikzelf) het nog snappen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
neej, voor de oerknal was er geen tijd en geen ruimte niets, nada, nax noppes null void. Er was geen ruimte, geen volume, geen massa, geen tijd.
bij het beginnen van de oerknal begon de tijd. Omdat de massa zo extreem dicht was en oneindigheid benaderde ging de tijd langzamer dan dat hij nu gaat. Tjid staat namelijk naar uit experimenten met mach 5 ed onder invloed van zwaartekracht, dichtheid en snelheid. Stel dat je er bij geweest zou zijn, dan had je hier niets van gemerkt, omdat jij de tijd gewoon zou hebben ervaren. Maargoed, er zijn veel mensen hier die er veel meer van weten. Je zou eens iets moeten lezen over quantummechanica e.d. |
![]() |
||
Citaat:
Misschien ben ik koppig, maar ik heb nooit geloofd in tijd als iets dat gemanipuleerd kan worden en ik ben niet bereid Einstein op z'n woord te geloven, omdat hij nou eenmaal zo slim was.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Ik ben Jezus harriechristus | 0 | 06-10-2006 17:44 | |
Psychologie |