Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2003, 16:05
extinction
extinction is offline
Ik ben een semi archetypisch linkse revolutionair met neo-ecologische hippie-neigingen.
Oud 16-08-2003, 18:59
J3LL31987MB
J3LL31987MB is offline
Citaat:
extinction schreef op 16-08-2003 @ 17:05:
Ik ben een semi archetypisch linkse revolutionair met neo-ecologische hippie-neigingen.
WAT!!!?, alweer een semi archetypisch linkse revolutionair met neo-ecologische hippie-neigingen?????,
kuddedier
Oud 16-08-2003, 19:19
extinction
extinction is offline
Citaat:
J3LL31987MB schreef op 16-08-2003 @ 19:59:
WAT!!!?, alweer een semi archetypisch linkse revolutionair met neo-ecologische hippie-neigingen?????,
kuddedier
Ja joh, vorige week was ik nog een misantropische aristocratische ubergoth, maar ik heb besloten om de levensstijl van m'n vriendinnnetjes over te nemen, omdat ik die cooler vond....
Oud 16-08-2003, 19:30
Verwijderd
- Luister punk/ska/reggae en soms Drumm n' Bass
- Draag te grote broeken en H&M shirtjes
- Draag alleen wat lekker zit
- Draag verrotte afgetrapte Globes
- Hang hele dag in park, skateparkje, plein etc.
- S'avond zit ik meestal bij vrienden thuis een film te kijken
- Ik rook niet
- Ik blow soms
- Ik drink (maar nooit TÉveel)
- Euh... ik hou van skateboarden

dat was het..
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 21:21
herz
herz is offline
stomme schijtnerd..

proud to be a nerd..

kweet toch dat het geen zin heeft om te zeggen dat ik mezelf ben...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 01:09
QuantumKitten
QuantumKitten is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 16-08-2003 @ 14:54:
Mensen nuanceren helemaal niets, je hoort niemand zeggen ik ben punk of ik ben metal, of ik ben gotic.. de mensen op wie ik reageer zijn mensen die dingen zeggen in de trend van "ik ben geen hokje ik ben mijzelf"... of "ik pas nergens in want ik ben o zooo speciaal"...
Goed, dan ben ik wellicht iets te overhaast geweest met mijn veroordeling. Mijn stelling was dat het begrip alto eigenlijk te ruim is om een hokje te zijn, als dat niet betwist wordt is het redelijk betekenisloos dat te stellen

Laatst gewijzigd op 17-08-2003 om 01:12.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 10:31
Fearless
Fearless is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 06-08-2003 @ 22:33:
Is dit een in-welk-hokje-hoor-jij-topic? Ik zit enerzijds in elk hokje, en anderzijds in geen enkel hokje
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 15:18
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Tot de unieke gekke kaasstaafjessubgroep, cool he
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 16:18
Ricci
Ricci is offline
Ey FaWaKa
ik hoor bij de gangstahs je weet tog
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 18:34
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Moewaaahahahahah!

Pas op iedereen! Een gangsta..

Leuk geprobeerd dude..
Oud 17-08-2003, 19:06
ESCO
ESCO is offline
Ik hoor niet in een subgroepje

muziek: hip-hop,2step,techno,drum n base,deep house,soul,rumba,salsa,

Kleding: van netjes[gant, calvin klein] tot nette streetwear[pelle pelle, glench]

krant: volkskrant
Oud 17-08-2003, 23:37
Kaps
Kaps is offline
Citaat:
ESCO schreef op 17-08-2003 @ 20:06:
krant: volkskrant
Oud 17-08-2003, 23:51
Sasha
Sasha is offline
[Faery&Paranoide]

Wij zijn een stel stinkmetals.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 00:01
GRRR
GRRR is offline
jong en uiterst hip
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 08:05
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Ricci schreef op 17-08-2003 @ 17:18:
Ey FaWaKa
ik hoor bij de gangstahs je weet tog
jah man ech wel fet man jij een echte fette gangstahhhh zijn he
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 09:22
Verwijderd
Citaat:
kaasstaafje schreef op 18-08-2003 @ 09:05:
jah man ech wel fet man jij een echte fette gangstahhhh zijn he
ga eens weg, yamyam
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 15:52
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Hermione schreef op 18-08-2003 @ 10:22:
ga eens weg, yamyam
ik heet kaasstaaf, kan je niet lezen, sinterklaas?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 18:26
Landslide
Landslide is offline
Het probleem is dat als je zegt dat je een alto bent, je geen alto bent, want die zeggen niet dat ze alto zijn. Als je zegt dat je geen alto bent, dan ben je alsnog een alto, omdat je zegt dat je er niet een bent, maar jezelf. Maar eigenlijk is iedereen zichzelf. En als je dan toch besluit te zeggen dat je een alto bent, dan ben je meteen een fluobreezeralto, want die vinden het zo cool om alto te zijn. Alto zijn is een dood spoor, man. Ik snap het niet meer, ik hou er mee op...
Oud 19-08-2003, 04:51
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Citaat:
Hagezussa schreef op 18-08-2003 @ 19:26:
Het probleem is dat als je zegt dat je een alto bent, je geen alto bent, want die zeggen niet dat ze alto zijn. Als je zegt dat je geen alto bent, dan ben je alsnog een alto, omdat je zegt dat je er niet een bent, maar jezelf. Maar eigenlijk is iedereen zichzelf. En als je dan toch besluit te zeggen dat je een alto bent, dan ben je meteen een fluobreezeralto, want die vinden het zo cool om alto te zijn. Alto zijn is een dood spoor, man. Ik snap het niet meer, ik hou er mee op...

Dudess.. dat is ingewikkkkkkeld.. Maar je hebt wel gelijk..
Oud 19-08-2003, 16:55
Landslide
Landslide is offline
Citaat:
CodeName Egg schreef op 19-08-2003 @ 05:51:
Dudess.. dat is ingewikkkkkkeld.. Maar je hebt wel gelijk..
Ik weet het, het is zwaar :-)
Oud 19-08-2003, 17:31
Verwijderd
mm ok ik probeer het nog eens..

Alto's proberen zo erg 'hun zelf' te zijn en dat moet altijd afwijkend zijn, zodra een alto zegt dat ie een breezer lekker vind, is het direct een loser. Alto's pretenteren altijd zo tolerant te zijn, maar zijn dat in feite niet, omdat dat 'jezelf zijn' altijd moet afwijken van de overheersende cultuur. Wat dat betreft waren de hippies veel toleranter dan de alto's. Alto zijn is een fase, op een gegeven moment kom je er achter dat er niets mis is met zijn zoals 99% van nederland is op sommige vlakken. Alto's zijn zo bang niet op te vallen dat ze zich extra afzetten, dat is absoluut niet nodig, want qua kleding val ik misschien niet op tussen 100 mensen, ik voel mij heel speciaal door wie ik ben, wat ik voel en wat ik vind.

edit:

ok nog iets waar ik niet tegen kan: het 'ik hoor nergens bij' principe. Zoals strafcorner al zei: IEDEREEN wijkt wel ergens af van het stereotype, ik ben 'kakker' die ook K's Choice en Nirvana CDs heeft, hoor ik nu nergens meer bij? NEE. Waar het om gaat is om niet op de details te letten, maar te kijken waar je door anderen in grote lijnen bij geplaatst zou kunnen worden. Dit is heel eenvoudig, daar is het hele 'hokjessysteem' op gebaseerd, dat IEDEREEN in een hokje past. Het feit dat je zegt 'nergens bij' geeft aan dat je je TE graag af wil zetten tegen dit 'hokjesdenken', een filosofie die voor velen makelijk te relativeren is, en wat mij betreft mag je al deze mensen onder 'alto' plaatsen.

--

ikzelf, hokje: KAKKER

Laatst gewijzigd op 19-08-2003 om 17:40.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 17:32
marlies
marlies is offline
helemaal nergens bij
Oud 19-08-2003, 17:41
load_harmony
load_harmony is offline
ze noemen mij allemaal EMO, sinds kort........................ en ik snapper niks van..........
Oud 19-08-2003, 17:56
Mysterons
Mysterons is offline
hokje: luie donders
Oud 19-08-2003, 18:41
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Mysterons schreef op 19-08-2003 @ 18:56:
Eiiiigenlijk hoor ik daar stiekem ook bij.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:03
Verwijderd
Hier ook één .
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 23:20
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
Mysterons schreef op 19-08-2003 @ 18:56:
en ik ook
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Bliksem schreef op 19-08-2003 @ 18:31:
mm ok ik probeer het nog eens..

Alto's proberen zo erg 'hun zelf' te zijn en dat moet altijd afwijkend zijn, zodra een alto zegt dat ie een breezer lekker vind, is het direct een loser. Alto's pretenteren altijd zo tolerant te zijn, maar zijn dat in feite niet, omdat dat 'jezelf zijn' altijd moet afwijken van de overheersende cultuur. Wat dat betreft waren de hippies veel toleranter dan de alto's. Alto zijn is een fase, op een gegeven moment kom je er achter dat er niets mis is met zijn zoals 99% van nederland is op sommige vlakken. Alto's zijn zo bang niet op te vallen dat ze zich extra afzetten, dat is absoluut niet nodig, want qua kleding val ik misschien niet op tussen 100 mensen, ik voel mij heel speciaal door wie ik ben, wat ik voel en wat ik vind.
Dikke nonsense natuurlijk. Denk je nou werkelijk dat je door alle alto's zou worden afgewezen omdat je 'n breezer drinkt?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 13:55
Taeke
Taeke is offline
Citaat:
eXo schreef op 22-08-2003 @ 14:51:
Dikke nonsense natuurlijk. Denk je nou werkelijk dat je door alle alto's zou worden afgewezen omdat je 'n breezer drinkt?
Echte alto's drinken natuurlijk geen breezers. Dat krenkt hun trots.
Oud 22-08-2003, 14:17
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 22-08-2003 @ 14:51:
ik probeer te zeggen, dat het tegen tegen hun eigen principes zou zijn, als dat wel zou gebeuren, en ik heb het gevoel dat dat in de praktijk ook gebeurt, correct me if im wrong.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Bliksem schreef op 22-08-2003 @ 15:17:
ik probeer te zeggen, dat het tegen tegen hun eigen principes zou zijn, als dat wel zou gebeuren, en ik heb het gevoel dat dat in de praktijk ook gebeurt, correct me if im wrong.
Tuurlijk gebeurt dat, maar wees alsjeblieft niet in de veronderstelling dat je door iedere alto zou worden verstoten als je 'n breezer drinkt.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 15:00
Verwijderd
Ik ben toch maar geen alto. Ik ben vanaf nu White Trash, omdat ik me associeer met Onslow en bovendien mag ik nu zelf drank stoken en joggingbroeken dragen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 22:04
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik ben tegenwoordig een typische geek.
zoals in de films op tv.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 22:07
Firefly
Firefly is offline
Ik ben tegenwoordig kakker
Oud 22-08-2003, 23:00
Verwijderd
Ik ben tegenwoordig nudist in denial. En jij moet slapen firefly.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 23:04
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
ik ben opgefokt & voel me als een dikke kip met veel vel.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 23:20
P&C
P&C is offline
doe mij maar onder het motto:

Hockey Hockey is te gek, H - O - C - K - E - Y

wel beetje kakker dus
Oud 23-08-2003, 01:09
Kaps
Kaps is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 23-08-2003 @ 00:04:
je bent ook een tjikkie
Oud 23-08-2003, 01:16
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 23-08-2003 @ 00:04:
Succes jong
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 05:37
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
ik ben een individu
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 16:01
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Kleding:
wijde broeken, skatebroeken (het liefst Dickies big daddy, die broeken zijn geweldig)
ik heb ook wel een paar 'gewone' broeken, een strakkere spijkerbroek van de H&M, en een paar rechte emo-broeken
ook wel eens korte rokjes, met dan voetbalsokken/netpanty eronder
'korte' broek met voetbalsokken eronder
strakke shirtjes, soms bandshirtjes
af en toe een blousje
altijd een vestje, die heb ik in alle kleuren. het liefste met capuchon, t zijn vaak wel van die 'sportieve' vestjes, met strepen oid.
ik vind zelf dat ik er vrij normaal uitzie, dwz dat niet iedereen om hoeft te kijken van wááát loopt daar. al gebeurt dat soms wel

Muziek:
momenteel vooral emocore, metalcore en hcpunk. ik kan écht niet tegen skihutmuziek en schlager. (rilril)

Lifestyle:
ik ga niet zo veel uit stiekem durf ik dat niet want ik ben té verlegen
ik drink zelden, omdat ik er ziek van word door mn buik ofzo
ik rook niet, blow niet
ehr, heb wel lol enzo, maar dat hoort iedereen te hebben vind ik
verder lees ik graag, maar niet zo veel omdat ik er geen tijd voor vrij maak
ik hou van films kijken en cabaret
ik ben gelovig opgevoed (protestants) maar begin steeds meer te twijfelen, ik noem mezelf dan ook niet meer protestants want ik vind dat je dat alleen moet doen als je er echt van overtuigd bent dat te zijn
ik ben gek van de natuur, kan urenlang buiten zitten, en varen, wandelen, fietsen, skieleren...
ben ook wel een dromer.

ik word door mensenommijheen alto genoemd, so be it, het vervelende daarvan vind ik dat ik 'alto-zijn' zélf zie als de 14jarigemeisjes met gekleurde armbandjes en slipknot shirts aan en di-rect patches op hun tas.

het is onzin te zeggen dat je niet in een hokje hoort.
ik ben het daarover met Hermoine eens

edit: om het nog even te verergeren heb ik ook dreads en een neuspiercing.

Laatst gewijzigd op 23-08-2003 om 18:25.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 10:22
Verwijderd
Citaat:
weezzz schreef op 23-08-2003 @ 17:01:
Blaet

Dreads = Alto, dus daar zijn we snel over uit
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Silent Enigma schreef op 23-08-2003 @ 06:37:
ik ben een individu
Ha, het hokje waar iedereen bij hoort.

Ja, je bent uniek. Net als iedereen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 10:28
Machiavelli
Machiavelli is offline
Ik zit niet in een subgroep noch behoor ik daartoe.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 10:56
P&C
P&C is offline
Citaat:
Assasin schreef op 25-08-2003 @ 11:28:
Ik zit niet in een subgroep noch behoor ik daartoe.
tuurlijk wel, of hebben we weer zo'n iemand die zichzelf helemaal anders vindt dan de rest van de mensen op deze aardkloot
Oud 25-08-2003, 11:53
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
P&C schreef op 23-08-2003 @ 00:20:
doe mij maar onder het motto:

Hockey Hockey is te gek, H - O - C - K - E - Y

wel beetje kakker dus
En jij bent 22?
Alleen 15-jarigen geloven dat hockey gelijk staat aan kak
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 12:10
Skald
Skald is offline
Natuurminnende-vaderlandsliefhebbende-Neo-Heiden.

Maatschappelijk gezien dus 'uitschot'.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 13:16
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
ik weet niet precies in welk hokje ik hoor. Qua kledingstijl kan ik nooit kiezen dus kleed ik me elke dag hoe ik me die dag voel.Hou veel van oosterse/buitenlandse kleren (buikdans-belletjes-riemen,indische juwelen,vreemde rokken en truitjes,...) maar ook van die grappige/vreemde (bretellen met knalroze bunny's er op,dassen,apparte kleedjes(zo'n soort dat je zag enkele decenia geleden in de disco-tijd),tweedehands kleren 'uit moeders tijd' die er hip uitzien of gewoon rare dingen),heb wel zo'n ultra-typische alto-leger-heuptas die ik overal meesleur,draag vaak bloemen in m'n haar(steek m'n haar nooit volledig op,laat meestal los hangen,k laat het groeien,komt nu tot net boven m'n kont),draag bijna nooit make-upp,heb een hele collectie rare kleren,waarvan ik sommige dingen niet eens draag (vaak ook tweedehands-catwalk kledij),ik draag dus beetje verschillende stijlen,maar ik wil er nooit lomp uitzien,altijd elegant dus draag ik nooit echt volledig wijde kleding.Hoor altijd van mensen dat ik stijl heb,dus ik ben blij

qua muziek : beetje vanalles ook gaande van klassiek tot drum n bass,latin,indisch gejengel,foute oldie's,sommige house, rock,reggae,...haat de top-40 muziek meestal,niet omdat het 'commercieel' is maar gewoon omdat het op geen zak trekt

als ik uitga is het bijna altijd naar reggae-festivalletjes /fuifjes (daar hebben ze de leukste sfeer,de leukste jongens,kan je dom doen zonder ruzie te krijgen,kan je je hond mee naartoe slepen,...),soms ook drumm n bass,nooit breezah-fuiven,want heb het gevoel dat ik er elk moment één op m'n bek kan krijgen en de muziek en het volkje vind ik niet zo fijn... ga ook vaak toneel kijken (deels voor mijn studie ook)

qua gedrag vind ik het leuk om raar te doen en te kijken hoe mensen daarop reageren (faken dat ik de ziekte van gilles de la tourette heb,mediteer-les geven op de markt en mensen aan sporen om mee te doen,gewoon weird...),ben nogal open,praat gemakkelijk over alles,doe altijd gek maar kan als het nodig is serieus zijn

wat ben ik nou???

Laatst gewijzigd op 25-08-2003 om 13:40.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 14:48
Verwijderd
Citaat:
debieltje nr 1 schreef op 25-08-2003 @ 14:16:
ik weet niet precies in welk hokje ik hoor. Qua kledingstijl kan ik nooit kiezen dus kleed ik me elke dag hoe ik me die dag voel.Hou veel van oosterse/buitenlandse kleren (buikdans-belletjes-riemen,indische juwelen,vreemde rokken en truitjes,...) maar ook van die grappige/vreemde (bretellen met knalroze bunny's er op,dassen,apparte kleedjes(zo'n soort dat je zag enkele decenia geleden in de disco-tijd),tweedehands kleren 'uit moeders tijd' die er hip uitzien of gewoon rare dingen),heb wel zo'n ultra-typische alto-leger-heuptas die ik overal meesleur,draag vaak bloemen in m'n haar(steek m'n haar nooit volledig op,laat meestal los hangen,k laat het groeien,komt nu tot net boven m'n kont),draag bijna nooit make-upp,heb een hele collectie rare kleren,waarvan ik sommige dingen niet eens draag (vaak ook tweedehands-catwalk kledij),ik draag dus beetje verschillende stijlen,maar ik wil er nooit lomp uitzien,altijd elegant dus draag ik nooit echt volledig wijde kleding.Hoor altijd van mensen dat ik stijl heb,dus ik ben blij

qua muziek : beetje vanalles ook gaande van klassiek tot drum n bass,latin,indisch gejengel,foute oldie's,sommige house, rock,reggae,...haat de top-40 muziek meestal,niet omdat het 'commercieel' is maar gewoon omdat het op geen zak trekt

als ik uitga is het bijna altijd naar reggae-festivalletjes /fuifjes (daar hebben ze de leukste sfeer,de leukste jongens,kan je dom doen zonder ruzie te krijgen,kan je je hond mee naartoe slepen,...),soms ook drumm n bass,nooit breezah-fuiven,want heb het gevoel dat ik er elk moment één op m'n bek kan krijgen en de muziek en het volkje vind ik niet zo fijn... ga ook vaak toneel kijken (deels voor mijn studie ook)

qua gedrag vind ik het leuk om raar te doen en te kijken hoe mensen daarop reageren (faken dat ik de ziekte van gilles de la tourette heb,mediteer-les geven op de markt en mensen aan sporen om mee te doen,gewoon weird...),ben nogal open,praat gemakkelijk over alles,doe altijd gek maar kan als het nodig is serieus zijn

wat ben ik nou???
just another alto.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 15:09
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
Citaat:
Bliksem schreef op 25-08-2003 @ 15:48:
just another alto.
hmmz,als ik er het hele lifestyle-forum op nalees heb je me net beledigd en zeg je dat ik deel uit maak van het hele kijk-mij-speciaal-zijn-net-zoals-al-de-rest-omdat-ik-kleren-draag-die-niet-bij-elkaar-passen-en-mij-nooit-was-en nooit mij-benen-scheer-en-een-che-guevara-shirt-draag-terwijl-ik-niet-weet-wie-die-is-ik-ben-vegie-en-beweer-tolerant-te-zijn-terwijl-ik-constant-anderen-zeg-dat-ze-fakers-zijn-zootje?toch?

Laatst gewijzigd op 25-08-2003 om 15:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten