Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
If my train goes off the track pick it up pick it up pick it up. |
![]() |
|
Ik was in Denemarken en toen zei een Deen iets van: 'Det er for fiskevaske' En toen dacht ik dat ie Fries ofzo sprak.. en ik zei waT? Maarja.. naderhand kwam ik erachter dat het gewoon Deens was en niet Fries.. Heeft de topicstarter ervaring met de gelijkenis van Deens en het Fries? Ik vind het dus een beetje kicks dat wij zo'n extra taal in NL hebben
![]()
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 05-03-2004 om 13:57. |
![]() |
|
Hebben die Fryslan-dudes het plan er al door dat NL-ers een visum moeten aanschaffen als we Friesland willen bezoeken?
'Wat heb jij in je vrije deel zitten?' Nouweda iek heb shcbhscag Fries iajdn meoijn vreihnejn deeeejln 'oh uh, ja.. klinkt intrigerend, of zoiets ![]()
|
echt een hoop geblaat hier......
Ik woon misschien niet in Friesland, maar ik woon wel in het noorden. Ik heb dus een bloedhekel aan het westen en het zuiden. DIE mensen denken dat heel wat zijn zeg. Tis altijd maar Randstand dit en Randstad dat. Ik heb meer vooroordelen over het westen dan over Friesland. Gooi er een bom op dan zijn we ook van die kakkers af.... |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() We gaan Limburg aan Belgie verkopen...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dat eeuwige minderwaardigheidscomplex van die provinciaaltjes. |
![]() |
|
Ik ben in Friesland geboren, spreek en versta het.
Jullie zijn trouwens wel heel erg aan het generaliseren. Ik woon hier al mijn hele leven, en ik ken niemand die Friesland gescheiden van Nederland wil. Ook hoor ik vaak van mijn vriend, die uit Hilversum komt, dat het uitgaan hier heel anders is. Mensen zijn vriendelijker en opener. Niks mis met Friesland. Net zo min als Groningen, Drenthe, Limburg, en de rest van de provincies. Ik vind het juist wel leuk dat elke provincie zo zijn eigen dingetjes heeft. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
2. nee 3. nee (wies dat?!) 4. nee, maar wel kijken (toch engizins posi ![]() 5. wat moet ik me daarbij voorstellen? 6. pff... prima joh 7. slijmjurk! ![]()
||
Citaat:
Dus zelfs de friesche boeren leveren een grote bijdrage aan ons kikkerlandje. Daarbij, wat een misverstand. Wij friezen allemaal boeren... Jeetje, alsof Zeelanders allemaal vissers zijn, randstaders dronkenlappen en hoerenlopers, limburgers zweverig als hun taaltje, drenthen klompenlopers en groningers duitsers. Sure babe. Generaliseer maar leuk even ergens anders.
|
Ik ben 100% fries
en ik ben er trots op ik hou van de mensen die hier wonen de mentaliteit natuurlijk zijn er uitzonderingen bij, ik wil nooit van mijn leven naar een ander deel van nederland verhuizen... ik hou veel te veel van de natuur, en de hele omgeving hier ook het fries vind ik geweldig ik spreek het zelf niet omdat ik in een stad jawel franeker is een stad ben opgegroeit en onze generatie eigenlijk allemaal nederlands praat ik kan het perfect verstaan, ook wel praten opzich maar niet vloeiend ik breek me de bek over bepaalde woorden... en ik wil ook nog eens de elfstedentocht schaatsen ook om familie traditie in eer te houden veel in mijn familie hebben hem geschaatst mijn vader 2x zelfs Wat vind ik eigenlijk niet leuk aan friesland eigenlijk niks vermaak me hier best ben binnen 10 minuten bij de zee waar ik woon zijn alle nuttige winkels met openbaar vervoer kan ik alles doen. ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Ik dacht dat ik het dagelijkse nieuws uit friesland al had gegeven maar bij deze Verwijderd | 238 | 21-01-2019 03:27 | |
Flora & Fauna |
Jacht op vos in Friesland weer geopent kees17 | 105 | 30-05-2005 16:21 | |
De Kantine |
Friesland Vogelvrij | 25 | 16-11-2003 13:21 | |
De Kantine |
Friesland; wat vinden jullie daar nou van? Verwijderd | 71 | 30-01-2003 20:22 | |
Seksualiteit |
meiden die vrijgezel zijn en in friesland wonen kom hier msnboy | 7 | 24-01-2002 22:24 |