Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2003, 16:25
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 02-10-2003 @ 17:10:
Er wordt ook steeds gezegd dat de pil 50 tot 70 euro per jaar gaat kosten; de duurste pil zal dus wel 70/3=ruim 23 euro per doosje (met 3 strips) zijn.

De morningafterpil was 40 gulden in een grijs verleden toen ik sexuele voorlichting had in de brugklas; geen idee wat-ie nu kost. Niet weinig waarschijnlijk, ik schat zo'n 25 euro, maar ik weet het niet zeker. Hij is wel slecht voor je lichaam ja, maar gelukkig kan je lichaam overtollige hormonen ook wel afbreken, al duurt dat even. Daardoor is-ie niet vrselijk of iets dergelijks (tenzij je je niet aan de voorschriften houdt, of als je er elke maand een neemt, ofzo)
Je rekent een beetje raar; een jaar heeft ongeveer13-cyclus maanden (er van uitgaande dat je telkens 3 weken de pil slikt en 1 week niet). Dus je hebt elk jaar 13 strips nodig = 4 doosjes + 1 strip. Afgerond dus 4 doosjes;
70/4 = 17,5. Dus €17,5 per doosje met drie strips voor de duurste.

Of per strip:
70/13 = 5,38 dus €5,38 per strip, ongeveer.
Oud 02-10-2003, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 02-10-2003 @ 17:25:
Je rekent een beetje raar; een jaar heeft ongeveer13-cyclus maanden (er van uitgaande dat je telkens 3 weken de pil slikt en 1 week niet). Dus je hebt elk jaar 13 strips nodig = 4 doosjes + 1 strip. Afgerond dus 4 doosjes;
70/4 = 17,5. Dus €17,5 per doosje met drie strips voor de duurste.
Oh ja, je hebt gelijk, ik ging uit van 1 strip per maand en 12 maanden, maar een maand heeft meestal wel meer dan 28 dagen ja
Oud 02-10-2003, 16:28
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 02-10-2003 @ 17:27:
Oh ja, je hebt gelijk, ik ging uit van 1 strip per maand en 12 maanden, maar een maand heeft meestal wel meer dan 28 dagen ja
Met 1 strip per maand en 12 maanden klopt het nog niet, dan heb je er nog steeds 12 nodig = 4 doosjes met 3 strips dus 70/4 en niet 70/3
Oud 02-10-2003, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 02-10-2003 @ 17:28:
Met 1 strip per maand en 12 maanden klopt het nog niet, dan heb je er nog steeds 12 nodig = 4 doosjes met 3 strips dus 70/4 en niet 70/3
*slaat voorhoofd* (van mezelf he, niet van jou natuurlijk)
Oud 02-10-2003, 21:40
JuLi
JuLi is offline
Ik slikte net mn pil (zonder water) en hij was niet helemaal doorgeslikt zeg maar, dus ff later kokhalsde ik m eruit op mn hand, hij was toen al redelijk verbrokkelt. ik heb m toen maar van mn hand gelikt. is dit erg? verminderde werking te weinig pil oid?
Oud 03-10-2003, 11:42
Verwijderd
Citaat:
JuLi schreef op 02-10-2003 @ 22:40:
Ik slikte net mn pil (zonder water) en hij was niet helemaal doorgeslikt zeg maar, dus ff later kokhalsde ik m eruit op mn hand, hij was toen al redelijk verbrokkelt. ik heb m toen maar van mn hand gelikt. is dit erg? verminderde werking te weinig pil oid?
Oei, da's een moeilijke. Ik denk niet dat het heel erg is, maar ik zou toch maar voor de zekerheid een week lang condooms gebruiken als ik jou was. Het ligt er ook aan wat voor pil je hebt; is het een erg lichte, dan kan het gebeuren dat je 'te weinig hormonen' binnenkrijgt, maar als het een wat zwaardere is, dan zal dit niet zo gauw het geval zijn (want lichte werken net zo goed als zware)
Oud 03-10-2003, 17:10
JuLi
JuLi is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 03-10-2003 @ 12:42:
Oei, da's een moeilijke. Ik denk niet dat het heel erg is, maar ik zou toch maar voor de zekerheid een week lang condooms gebruiken als ik jou was. Het ligt er ook aan wat voor pil je hebt; is het een erg lichte, dan kan het gebeuren dat je 'te weinig hormonen' binnenkrijgt, maar als het een wat zwaardere is, dan zal dit niet zo gauw het geval zijn (want lichte werken net zo goed als zware)
tis microgynon 30, niet zo heel licht toch?
Oud 03-10-2003, 17:44
Balance
Balance is offline
Citaat:
JuLi schreef op 03-10-2003 @ 18:10:
tis microgynon 30, niet zo heel licht toch?
das juist een lichte volgens mij.
die wordt iig heel vaak voorgeschreven als eerste pil, dus ik neem aan dat ie tot de lichtsten behoord.
Oud 03-10-2003, 19:06
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 03-10-2003 @ 18:44:
die wordt iig heel vaak voorgeschreven als eerste pil, dus ik neem aan dat ie tot de lichtsten behoord.
't is volgens mij ook één van de lichtste pillen.
Oud 03-10-2003, 19:10
Verwijderd
Citaat:
De pilsoorten verschillen van elkaar wat betreft de hoeveelheid oestrogeen en progestageen per pil.

De sub-30 pil
Dit is een hele lichte combinatiepil. Elk tablet bevat progestageen en maar 20 microgram oestrogeen hormoon. De betrouwbaarheid is zeer hoog. Het voordeel van de lichte pil is dat je minder hormonen slikt, waardoor de kans op verhoogde bloeddruk en hart- en vaatziekten geringer is.
Merken: Mercilon, Harmonet, Meliane en Lovette

De lichte combinatiepil (sub-50 pil)
In elk tablet zit dezelfde samenstelling oestrogeen en progestageen hormoon. De hoeveelheid oestrogeen is per tablet minder dan 50 microgram. De betrouwbaarheid is zeer hoog.
Merken: Femodeen, Marvelon, Modicon., Neocon, Minulet, Microgynon-30 (=Stediril-30). MiniPregnon (=Ministat). Yasmin en Diane-35. Deze laatste pil heeft ook een gunstige werking op jeugdpuistjes, die verdwijnen bij het gebruik van deze pil.

De driefasenpil
Dit is een sub-50 pil met drie kleuren pillen per strip. Per kleur hebben deze pillen een iets andere samenstelling van hormonen. Het voordeel van dit systeem is, dat de hoeveelheid hormonen die je zo binnenkrijgt, precies is aangepast aan wat je lichaam in de verschillende fasen van je cyclus nodig heeft. Een nadeel is dat je niet zo gemakkelijk kunt doorslikken als je eens een keer een menstruatie wilt overslaan. In dat geval moet je contact opnemen met je huisarts of een arts van de Rutgershulpverlening. Deze pil is zeer betrouwbaar.
Merken: Trigynone (=Trinordiol), Trinovum, Tri-minulet" en Triodeen.

De zwaardere combinatiepil (50 microgram pil)
Elke pil bevat dezelfde samenstelling oestro-geen en progestageen hormoon. Per tablet zit er 50 microgram oestrogeen in. Ook deze pil is zeer betrouwbaar.
Merken: Ortho-novum-5O, Ovulen-5O, Microgynon 5O (=Neostediril), Neogynon (=Stediril-d) en Ovostat (= Pregnon 28).

De step-up pil
Dit zijn pillen met 50 microgram oestrogeen en een variabele hoeveelheid progestageen. De eerste elf pillen van een strip bevatten iets minder progestageen dan de rest. In elke strip zitten dus twee soorten pillen. Mits in goede volgorde ingenomen, is deze pil net zo betrouwbaar als de gewone combinatie pil. De step-up pil hoort bij de zwaardere pillen.
Merk: Binordio.

De sequentiepil (tweefasenpil)
Elke strip bevat 22 tabletten (de hiervoor genoemde pillen bevatten per strip 21 tabletten). De eerste zeven tabletten van de tweefasen- pil bevatten alleen 50 microgram oestrogeen. De andere vijftien tabletten bevatten zowel oestrogeen als progestageen hormoon. De tweefasenpil behoort tot de zwaardere pillen. Hij is echter minder betrouwbaar dan de overige pilsoorten.
Merken: Fysioquense, Ovanon en Ovido.

De minipil
Elke strip bevat 28 pillen, dat betekent dat je geen pauzeweek hebt, maar gewoon blijft doorslikken tijdens de menstruatie. Deze pil bevat alleen een kleine hoeveelheid progestageen hormoon. De werking berust hoofdzakelijk op het ontoegankelijk maken van het baarmoederslijmvlies voor zaadcellen. De minipil werkt 24 uur, daarom is het van belang deze nauwkeurig in te nemen; iedere dag omstreeks dezelfde tijd, ook tijdens de menstruatie. Er is dus geen pauzeweek. Deze pil is jets minder betrouwbaar dan de combinatiepil. Bij deze pil kan onregelmatig bloedverlies optreden of de menstruatie kan helemaal uitblijven.
Merk: Cerazettee.

De prikpil
Ook in de prikpil zit alleen progestageen. Eenmaal in de tien a twaalf weken wordt een injectie toegediend in de bil. De eerste prik wordt gegeven aan het begin van de menstruatie, als zeker is dat je niet zwanger bent. Hierna kom je om de tien a twaalf weken terug voor een nieuwe prik. In het begin is er onregelmatig bloedverlies, de helft van de prikpilgebruikers menstrueert na een half jaar helemaal niet meer. Dit kan voor sommige vrouwen een voordeel zijn. Andere vrouwen vinden het niet prettig om niet meer te menstrueren. De betrouwbaarheid van de prikpil is net zo groot als die van de gewone combinatiepil. Na het stoppen met de prikpil kan het soms wat langer duren voordat je zwanger wordt dan na het stoppen met de gewone pil.
Merk: Depo-Provera 150.
http://www.nvsh.nl/Pages/SeksueleInf.../Veiligac1.htm
Oud 03-10-2003, 19:41
Verwijderd
mycrogynon 30 is een sub-50 pil (minder dan 50 miligram nep-oestrogeen), je hebt ook sub-30 pillen (met minder dan 30 gram nep-oestrogeen dus), en pillen die geen indicatie hebben, het is dus een vrij 'normale' pil.

He, had ik nu maar gister de tijd genomen om 'Het farmotherapeutisch kompas' op te halen... nu weet ik er dinsdag pas echt het fijne van... of nouja, weten, dan kan ik t opzoeken

edit: Hmm, Leonoor had dit beter gezegd... sorry

Laatst gewijzigd op 04-10-2003 om 09:41.
Oud 04-10-2003, 11:07
JuLi
JuLi is offline
Citaat:
Citaat:
't is volgens mij ook één van de lichtste pillen.
Ja, maar sarah had t over een -hele- lichte, ik dacht dat microgynon geen -hele- lichte maar gewone lichte was.
Oud 04-10-2003, 11:09
Verwijderd
Citaat:
JuLi schreef op 04-10-2003 @ 12:07:
Ja, maar sarah had t over een -hele- lichte, ik dacht dat microgynon geen -hele- lichte maar gewone lichte was.
Toch nog wel behoorlijk licht iig.
Oud 04-10-2003, 13:10
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-10-2003 @ 12:09:
Toch nog wel behoorlijk licht iig.
dan snap ik alleen niet waarom mn huisarts me van minulet naar microgynon 30 heeft laten gaan als dat eigenlijk hetzelfde is
vreemd hoor!!!
Oud 04-10-2003, 13:12
Verwijderd
Citaat:
MissBi@tch schreef op 04-10-2003 @ 14:10:
dan snap ik alleen niet waarom mn huisarts me van minulet naar microgynon 30 heeft laten gaan als dat eigenlijk hetzelfde is
vreemd hoor!!!
De enige overeenkomst is dat het allebei een lichte pil is, dus allebei tussen de 30 en de 49 miligram oestrogeen per tablet heeft, maar 30 of 49 is nog best een verschil en er kan ook nog veel of juist weinig progestageen in zitten vandaar dus.
Oud 04-10-2003, 14:04
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 04-10-2003 @ 14:12:
De enige overeenkomst is dat het allebei een lichte pil is, dus allebei tussen de 30 en de 49 miligram oestrogeen per tablet heeft, maar 30 of 49 is nog best een verschil en er kan ook nog veel of juist weinig progestageen in zitten vandaar dus.
ach zo we zullen zien of deze pil bevalt...
Oud 05-10-2003, 08:42
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
hoi

Volgend weekend was ik van plan het hele weekend bij mijn vriend te blijven slapen, ik heb hem al een tijdje niet meer gezien. Alleen nu het probleem: ik moet dat weekend ongesteld worden . dat het uitgerekend volgend weekend moet zijn, nadat ik hem zolang niet heb gezien...

nu weet ik dat als je je menstruatie een keer wilt overslaan, je gewoon meteen met de volgende strip door kunt gaan en als die op is 7 dagen pauze neemt zodat je dan ongesteld kan worden.

mijn vraag: is het slim om een keer je menstruatie over te slaan als je nét bent begonnen met de pil? Ik ben nu 2 maanden aan de pil, dus 2 strippen opgemaakt (bijna) en een keer ongesteld geworden. Is het mogelijk om je menstruatie over te slaan als je pas zo kort aan de pil bent?

en zijn er nare gevolgen van je menstruatie overslaan en meteen met de volgende strip doorgaan?!

dankjulliewel

Laatst gewijzigd op 05-10-2003 om 08:51.
Oud 05-10-2003, 08:43
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 05-10-2003 @ 09:42:
hoi

Volgens weekend was ik van plan het hele weekend bij mijn vriend te blijven slapen, ik heb hem al een tijdje niet meer gezien. Alleen nu het probleem: ik moet dat weekend ongesteld worden . dat het uitgerekend volgend weekend moet zijn, nadat ik hem zolang niet heb gezien...

nu weet ik dat als je je menstruatie een keer wilt overslaan, je gewoon meteen met de volgende strip door kunt gaan en als die op is 7 dagen pauze neemt zodat je dan ongesteld kan worden.

mijn vraag: is het slim om een keer je menstruatie over te slaan als je nét bent begonnen met de pil? Ik ben nu 2 maanden aan de pil, dus 2 strippen opgemaakt (bijna) en een keer ongesteld geworden. Is het mogelijk om je menstruatie over te slaan als je pas zo kort aan de pil bent?

en zijn er nare gevolgen van je menstruatie overslaan en meteen met de volgende strip doorgaan?!

dankjulliewel
Het kan natuurlijk wel. Ik zou het gewoon doen. Het kan opzich dat je dan na die extra maand niet meteen ongesteld wordt, misschien word je het na het weekend als nog (doorbloeden)... Dat merk je vanzelf wel. Na die maand gewoon stopweek doen, ookal komt er geen bloed. Verder is het wel beter om een stopweek te houden als je alsnog gaat bloeden, dan kun je het beter gewoon laten komen...
Oud 05-10-2003, 10:28
Balance
Balance is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 05-10-2003 @ 09:42:
hoi

Volgend weekend was ik van plan het hele weekend bij mijn vriend te blijven slapen, ik heb hem al een tijdje niet meer gezien. Alleen nu het probleem: ik moet dat weekend ongesteld worden . dat het uitgerekend volgend weekend moet zijn, nadat ik hem zolang niet heb gezien...

dankjulliewel
ik denk dat het wel per persoon verschillend kan zijn, maar ik heb meteen na 1 strip al wat dagen doorgeslikt en heb nergens last van gehad. Het enige wat ik zit te denken: je hoeft niet meteen 2 strippen achter elkaar te slikken. Je kan ook gewoon 1 weekje langer slikken en daarna je stopweek.
Oud 05-10-2003, 10:41
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
linda85 schreef op 05-10-2003 @ 11:28:
ik denk dat het wel per persoon verschillend kan zijn, maar ik heb meteen na 1 strip al wat dagen doorgeslikt en heb nergens last van gehad. Het enige wat ik zit te denken: je hoeft niet meteen 2 strippen achter elkaar te slikken. Je kan ook gewoon 1 weekje langer slikken en daarna je stopweek.
maar dat betekend dan dat ik stop als de strip niet helemaal op is, dan weer verderga, en mn volgende stopweek ook weer neem als de volgende strip nog niet volledig af is?
dat lijkt me zo ingewikkeld, vond het juist zo handig dat je je stopweek had als de hele strip op is...
Oud 05-10-2003, 12:20
Balance
Balance is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 05-10-2003 @ 11:41:
maar dat betekend dan dat ik stop als de strip niet helemaal op is, dan weer verderga, en mn volgende stopweek ook weer neem als de volgende strip nog niet volledig af is?
dat lijkt me zo ingewikkeld, vond het juist zo handig dat je je stopweek had als de hele strip op is...
nou, ik deed het alsvolgt:
ik maakte eerst strip 1 op en pakte toen nog 7 pillen van strip 2. Strip 2 legde ik aan de kant en na mijn stopweek begon ik met strip 3. Weer gewoon tot die op was en dan mijn stopweek.

Strip 2 werd gewoon mijn strip voor als ik iets wilde uitstellen; ik slik namelijk wel vaker meer dan 1 strip (nooit een hele strip meer, maar altijd een paar pillen), dus die ging toch wel op)
Oud 05-10-2003, 12:25
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
linda85 schreef op 05-10-2003 @ 13:20:
nou, ik deed het alsvolgt:
ik maakte eerst strip 1 op en pakte toen nog 7 pillen van strip 2. Strip 2 legde ik aan de kant en na mijn stopweek begon ik met strip 3. Weer gewoon tot die op was en dan mijn stopweek.

Strip 2 werd gewoon mijn strip voor als ik iets wilde uitstellen; ik slik namelijk wel vaker meer dan 1 strip (nooit een hele strip meer, maar altijd een paar pillen), dus die ging toch wel op)
oh, ok
dankje
Oud 05-10-2003, 13:53
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Kan het kwaad als je altijd 2 strippen achter elkaar slikt? Ik heb hem nu voor het eerst een paar weken langer geslikt omdat het niet goed uitkwam, maar als het geen kwaad kan wil ik het wel vaker doen.
Maarja, als ik daar van alles aan over hou hoeft het ook weer niet..
Oud 05-10-2003, 16:54
Verwijderd
Citaat:
~Black Rose264~ schreef op 05-10-2003 @ 14:53:
Kan het kwaad als je altijd 2 strippen achter elkaar slikt? Ik heb hem nu voor het eerst een paar weken langer geslikt omdat het niet goed uitkwam, maar als het geen kwaad kan wil ik het wel vaker doen.
Maarja, als ik daar van alles aan over hou hoeft het ook weer niet..
Dus niet na elke strip een stopweek, maar na elke twee strippen een stopweek? Neehoor, kan geen kwaad. Je kunt wel iets meer last krijgen van bijwerkingen als buikpijn, hoofdpijn, chagrijnigheid en een verminderd libido, maar dat kun je het beste zelf uitproberen.
Oud 05-10-2003, 19:33
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
ow oke, dankje
En kan ik ook bijvoorbeeld eerst 1 week van een strip gebruiken en de rest van die strip voor een andere keer gebruiken?
Oud 05-10-2003, 19:47
Verwijderd
Als je 'm maar minstens drie weken achter elkaar slikt, en niet meer dan twaalf weken
Oud 06-10-2003, 13:32
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
het kan idd geen kwaad heb ik zo vaak gedaan
en dat met die reserve strip voor doorslikken is een goed idee idd!!
je kunt ook bv ene week van een nieuwe doorslikken en dan die overige 2 wk na je stopweek opmaken en dan meteen 3 weken van weer een nieuwe strip opmaken (dan word je dus na 5wk weer ongesteld) maar goed tis maar net wat je zelf t handigste vind!!!

groetjes
Oud 06-10-2003, 18:15
Tsu
Tsu is offline
Ik zit met een vraagje...

Ik slik nu al zo'n 3 jaar ongeveer de pil, maar nu vraag ik me toch iets af..
In de bijsluiter staat dat je de pil rond een bepaald tijdstip moet innemen, ik doe dat rond 6 uur 's avonds.
Maar als je de pil later, 6 uur later, nadat je de pil eigenlijk hoort te slikken inneemt, is de werking verminderd.

Ik ben dus laatst de pil vergeten (om 6 uur 's avonds dus), maar heb hem om 00:15u ingenomen... is de werking nu wel of niet verminderd??

Dat vraag ik me eigenlijk wel af.
Oud 07-10-2003, 12:31
Verwijderd
Volgens mijn bijsluiter is de werking pas verminderd als je m 12 uur te laat in neemt... lees je bijsluiter nog eens goed?
Oud 07-10-2003, 16:19
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 07-10-2003 @ 13:31:
Volgens mijn bijsluiter is de werking pas verminderd als je m 12 uur te laat in neemt... lees je bijsluiter nog eens goed?
Goh, ja je hebt helemaal gelijk!!!

iig bedankt
Oud 07-10-2003, 19:32
snarl
snarl is offline
euhm.. kan iemand mij even uitleggen hoe dat ookweer zat met het doorslikken vd pil; gewoon niet stoppen voor een week, maar een nieuwe strip nemen en die leegmaken, en dan wel weer stoppen?

(oef.. ik las zonet dat diane35 licht was, ik dacht dat ie zwaar was, ik blij..)
Oud 07-10-2003, 19:52
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
snarl schreef op 07-10-2003 @ 20:32:
euhm.. kan iemand mij even uitleggen hoe dat ookweer zat met het doorslikken vd pil; gewoon niet stoppen voor een week, maar een nieuwe strip nemen en die leegmaken, en dan wel weer stoppen?

(oef.. ik las zonet dat diane35 licht was, ik dacht dat ie zwaar was, ik blij..)
Als je de pil wil doorslikken, maak je eerst gewoon je oude strip die je nu hebt af en in de week dat je moet stoppen, breek je dus een nieuwe strip aan....(dan word je dus niet ongesteld)
Die strip maak je gewoon helemaal af..... heel simpel.. en na die strip stop je gewoon weer en word je ongesteld.

En dan ga je weer gewoon verder zoals altijd

Laatst gewijzigd op 07-10-2003 om 19:55.
Oud 07-10-2003, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 12-09-2003 @ 00:25:
Ok ik heb ook een vraagje, misschien een beetje niet zo belangrijk maar toch.. ik zit er wel een beetje mee.
Ik ben nu net met de pil begonnen en ben nu bij mijn stopweek. In de bijsluiter staat dat je gewoonlijk de 2e of 3e dag ongesteld zou moeten worden. Mijn vraag is, is dat bij jullie altijd rond die tijd, of komt het ook wel eens een stuk later of gewoon een keer helemaal niet? Elke minuut dat ik het niet ben, word ik banger...ik heb de pil goed geslikt en ben niet ziek geweest ofzo, maar toch maak ik me er een beetje zorgen over.
niet goed gelezen, crap, ik stelde net dezelfde vraag.. nou k dan heb ik mn antwoord... maar eh.. als ik dan vrijdag nog niet ongesteld zou zijn, moe tik dan gewoon bij de doc langsgaan?
Oud 07-10-2003, 21:03
snarl
snarl is offline
Citaat:
Tsu schreef op 07-10-2003 @ 20:52:
Als je de pil wil doorslikken, maak je eerst gewoon je oude strip die je nu hebt af en in de week dat je moet stoppen, breek je dus een nieuwe strip aan....(dan word je dus niet ongesteld)
Die strip maak je gewoon helemaal af..... heel simpel.. en na die strip stop je gewoon weer en word je ongesteld.

En dan ga je weer gewoon verder zoals altijd
aha, dat dacht ik dus al. dankjewel! ik wilde het even zeker weten..
Oud 07-10-2003, 21:46
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 07-10-2003 @ 21:55:
niet goed gelezen, crap, ik stelde net dezelfde vraag.. nou k dan heb ik mn antwoord... maar eh.. als ik dan vrijdag nog niet ongesteld zou zijn, moe tik dan gewoon bij de doc langsgaan?
Nou ik heb altijd dat ik stop op woensdag met de pil.. en altijd pas zaterdag ongesteld word...

Dus ik denk dat dat wel verschilt per persoon
Oud 08-10-2003, 16:00
lalaa
lalaa is offline
Hallo iedereen!
Ik heb even een vraagje!! Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Ik ben van plan om mijn pil door te slikken en dus niet ongesteld te worden. Kan ik dan gewoon veilig sex hebben? Ik heb namelijk deze maand niet altijd mijn pil op tijd ingenomen en loop ik dan risico als ik geen stopweek krijg en gewoon met de volgende strip begin?
Weet iemand dat? misschien is het al eerder gevraagd..maargoed...ik moet het egt ff weten! thnx
Oud 08-10-2003, 16:37
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
lalaa schreef op 08-10-2003 @ 17:00:
Hallo iedereen!
Ik ben van plan om mijn pil door te slikken en dus niet ongesteld te worden. Kan ik dan gewoon veilig sex hebben? Ik heb namelijk deze maand niet altijd mijn pil op tijd ingenomen en loop ik dan risico als ik geen stopweek krijg en gewoon met de volgende strip begin?
Weet iemand dat? misschien is het al eerder gevraagd..maargoed...ik moet het egt ff weten! thnx
Normaal gesproken kun je de pil altijd veilig doorslikken. Maar omdat jij de pil deze maand niet altijd op hetzelfde tijdstip in hebt genomen loop je zowiezo al een rsico (dus niet alleen als je doorslikt)
Het maakt natuurlijk wel een groot verschil als er maar een paar uurtjes verschil zit in het slikken van de pil; die paar uurtjes maken het niet minder veilig.
Oud 08-10-2003, 17:05
lalaa
lalaa is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 08-10-2003 @ 17:37:
Normaal gesproken kun je de pil altijd veilig doorslikken. Maar omdat jij de pil deze maand niet altijd op hetzelfde tijdstip in hebt genomen loop je zowiezo al een rsico (dus niet alleen als je doorslikt)
Het maakt natuurlijk wel een groot verschil als er maar een paar uurtjes verschil zit in het slikken van de pil; die paar uurtjes maken het niet minder veilig.
wannneer is het dan wel onveilig? als er meer dan een dag tussen zit bijvoorbeeld?
Oud 08-10-2003, 17:15
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
lalaa schreef op 08-10-2003 @ 18:05:
wannneer is het dan wel onveilig? als er meer dan een dag tussen zit bijvoorbeeld?
als er meer dan een dag tussenzit is de kans groot dat de pil niet de veilige werking heeft die hij zou moeten hebben.... maar dat verschilt per week. Lees maar in de bijsluiter van de pil, daarin staat duidelijk hoe het zit als je de pil een dag bent vergeten.
Gebruik voor de zekerheid een condoom!
Oud 09-10-2003, 10:05
lalaa
lalaa is offline
nog een vraagje...!
mijn stopweek begint op een vrijdag, maar ik word pas op maandag ongesteld. Kan ik dan gewoon sex hebben tussen vrijdag en maandag zonder condoom bijvoorbeeld?
Oud 09-10-2003, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Hallo iedereen!
Citaat:
Citaat:
nog een vraagje...!
mijn stopweek begint op een vrijdag, maar ik word pas op maandag ongesteld. Kan ik dan gewoon sex hebben tussen vrijdag en maandag zonder condoom bijvoorbeeld?
Lieve lalaa,
Pak het doosje met de pilletjes eens en kijk erin... jaaaa, als je goed kijkt zie je een klein boekje of een opgevouwen blaadje zitten. De bijsluiter is dat. In de bijsluiter staat heel veel, bijna alles wat je over de pil zou kunnen weten, en zéker het antwoord op de nogal voor de hand liggende vragen die je allemaal stelt. Ik zou zeggen, lees je bijsluiter eens. Je hebt dat ding niet voor niets erbij gekregen.
Oud 09-10-2003, 11:23
lalaa
lalaa is offline
het zijn juist de vragen die er niet in staan....
Oud 09-10-2003, 12:45
Verwijderd
Wat is dat voor rare bijsluiter, waar niet eens in staat dat de pil bij goed gebruik altijd veilig is, je de pil niet meer dan 12 uur te laat mag slikken en dat doorslikken geen effect heeft op de veiligheid...? Dat hoort er toch echt wel in te staan hoor.
Oud 09-10-2003, 15:09
Balance
Balance is offline
Citaat:
lalaa schreef op 09-10-2003 @ 12:23:
het zijn juist de vragen die er niet in staan....
welke pil slik je dan?
Oud 09-10-2003, 16:53
lalaa
lalaa is offline
de diane 35 slik ik, ik weet dat dat allemaal in de bijsluiter staat. Ik lees hem ook gewoon!
Alleen waar het mij omgaat is dat ik mij afvraag als je doorslikt en je hebt in de 1e maand de pil onregelmatig geslikt (meer dan 12uur bijv) of je dan gewoon in de doorslik maand veilig sex kan hebben??

Laatst gewijzigd op 09-10-2003 om 16:57.
Oud 09-10-2003, 17:03
Blackeyed
Blackeyed is offline
Wat was de reactie van je ouder(s) toen je om de pil vroeg? ( deze meid is van plan het te gaan vragen binnenkort) Slechte,goeie reactie? Heb nogal schrik da m'n ma der ni echt blij gaat om zijn
Oud 09-10-2003, 17:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
genkgirl schreef op 09-10-2003 @ 18:03:
Wat was de reactie van je ouder(s) toen je om de pil vroeg? ( deze meid is van plan het te gaan vragen binnenkort) Slechte,goeie reactie? Heb nogal schrik da m'n ma der ni echt blij gaat om zijn
Ik was altijd precies ongesteld in vakanties enzo dus toen vroeg mn moeder of ik de pil wilde gaan slikken maar de huisarts vond me daar wat jong voor dus toen kreeg ik Primolut N (= om je menstratie uit te stellen). Dat heb ik twee jaar ofzo geslikt en toen zei mn moeder: je kan nu wel proberen of je nu wel aan de pil mag dus eigenlijk heb ik het niet zelf moeten vragen. Maar moeders kunnen zich vaak voorstellen dat je aan de pil wilt dus ik zal niet al te bang zijn om het te vragen.
Oud 09-10-2003, 17:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
lalaa schreef op 09-10-2003 @ 17:53:
de diane 35 slik ik, ik weet dat dat allemaal in de bijsluiter staat. Ik lees hem ook gewoon!
Alleen waar het mij omgaat is dat ik mij afvraag als je doorslikt en je hebt in de 1e maand de pil onregelmatig geslikt (meer dan 12uur bijv) of je dan gewoon in de doorslik maand veilig sex kan hebben??
Kijk eens op www.anticonceptie.nl/consument (uit het announcement), misschien dat je daar de antwoorden op je vragen vind.
Oud 09-10-2003, 17:34
Balance
Balance is offline
Citaat:
genkgirl schreef op 09-10-2003 @ 18:03:
ik had altijd veel last van buikkrampen en pijn in m'n rug als ik ongesteld was. Bovendien bleek m'n menstruatie ook nog eens 3 maanden achter elkaar compleet verkeerd te vallen (projectreis, excursie en vakantie ).
Ik ging toen naar m'n moeder toe en zei dat ik d'r eens over nagedacht had dat ik niet ongesteld wilde zijn tijdens die dingen. Zij wist dat d'r een pilletje is om je ongesteldheid uit te stellen, maar ik zei dat ik eigenlijk gelijk maar aan de pil wilde, omdat het mss ook hielp tegen m'n pijnen. Ze schrok een beetje en zei dat ze het er met m'n vader over zou gaan hebben.
De volgende dag kwam ze er op terug. Ze had informatie gezocht op internet over de pil en het er over gehad met m'n vader. Ze vonden het een goed idee en ik mocht hem gaan halen bij de dokter.
Oud 10-10-2003, 09:01
japannertje
japannertje is offline
er stond op pilvergeten.nl dat je niet beschermd bent als je meer dan een pil bent vergeten, bedoelen ze daarmee achter elkaar of gewoon in de hele strip? ik ben de pil gisteren (donderdag) vergeten, en een paar dagen geleden ook. zit nu in de tweede week en ben op een zondag begonnen. ik heb de pil wel binnen de 12 uur genomen (elke keer dak m vergat).

Regels voor berichten